آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
فیلم gran turismo

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم مهیج Gran Turismo و همچنین سریال مورد انتظار The Continental بپردازیم.

در حال حاضر ساخت اقتباس از بازی‎‌های ویدئویی بسیار رونق پیدا کرده و بسیاری از استودیوها و سرویس‌های آنلاین به دنبال آن هستند تا از این روند روبه‌رشد در دنیای سینما بهره ببرند و فرنچایزهای محبوب و سودآوری را برای خودشان خلق کنند. یکی از جدیدترین اقتباس‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدئویی، فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo) است؛ این بازی‌های ویدئویی داستان منسجم و مشخصی ندارند و همین نیز سبب شده تا سازندگان برای داستان این اثر سینمایی نیز روایت واقعی زندگی جان ماردنبرو را بازگو کنند.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز به سراغ معرفی فیلمی ترسناک به نام فیلم هیچ کس تو را نجات نخواهد داد (No One Will Save You) می‌رویم. در ادامه نیز فیلم کوتاهی از وس اندرسون به نام فیلم داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر (The Wonderful Story of Henry Sugar) را معرفی خواهیم کرد و سپس به بررسی سریال کانتیننتال (The Continental)، پیش‌درآمد مجموعه فیلم‌های «جان ویک» می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo)

فیلم gran turismo
فیلم Gran Turismo

عوامل سازنده: فیلم «گرن توریسمو» اثری در ژانر درام، ورزشی و بیوگرافی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را نیل بلومکمپ در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز جیسون هال و زک بیلین قلم زده‌اند. این فیلم محصولی از سونی است و بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی‌ای به همین نام ساخته شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «گرن توریسمو» با وجود اینکه بر اساس بازی‌های ویدئویی مسابقه‌ای ساخته شده اما داستان واقعی جان ماردنبرو را بازگو می‌کند، نوجوانی که علاقه زیادی به انجام این بازی‌های ویدئویی داشته و در ادامه به یک راننده حرفه‌ای تبدیل شده است. در این اثر سینمایی، آرچی مدکوی نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا می‌کند و در کنار وی نیز دیوید هاربر، اورلاندو بلوم، دارن بارنت، املیا هارتفورد و جایمن هانسو حضور دارند.

آیا فیلم «گرن توریسمو» ارزش دیدن دارد؟ سازندگان فیلم «گرن توریسمو» توانستند اکشن‌های سریعی را درون این اثر به نمایش بگذارند و درامی با حس خوب را روایت کنند، مواردی که به دلیل روایت شدن داستان بر اساس رویدادهای واقعی تضعیف می‌شوند. با این وجود، این اثر سینمایی همچنان فیلم مسابقه‌ای خوبی به شمار می‌رود که می‌توان از تماشای آن لذت برد.

فیلم «گرن توریسمو» توانسته داستانی جالب را به نمایش در بیاورد و از تبدیل شدن به یک فیلم مسابقه‌ای معمولی اجتناب کند. همین نیز باعث می‌شود تا طرفداران فیلم‌های مسابقه‌ای از تماشای این اثر خشنود باشند و اوقات خوشی را پشت سر بگذرانند. به همین دلیل نیز می‌توان از این فیلم به‌عنوان یک اقتباس خوب از بازی‌های ویدئویی یاد کرد.

فیلم هیچ کس تو را نجات نخواهد داد (No One Will Save You)

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
فیلم No One Will Save You

عوامل سازنده: فیلم «هیچ کس تو را نجات نخواهد داد» اثری در ژانر علمی تخیلی و ترسناک به شمار می‌رود که برایان دافیلد فیلم‌نامه آن را نوشته و خود او کارگردانی آن را در دست داشته است. این اثر محصولی از استودیو قرن بیستم است و از سرویس آنلاین هولو پخش شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «هیچ کس تو را نجات نخواهد داد» بازیگران چندانی ندارد و در آن، کیتلین دیور نقش شخصیت اصلی داستان به نام برین را بازی می‌کند. داستان این اثر سینمایی حول محور برین است که زندگی به دور از اجتماع و تنهایی را در خانه خودش سپری می‌کند و در زندگی خودش احساس آرامش می‌کند تا اینکه یک شب صداهای عجیب‌وغریب مزاحمان غیرزمینی باعث می‌شوند تا او از خواب برخیزد.

آیا فیلم «هیچ کس تو را نجات نخواهد داد» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «هیچ کس تو را نجات نخواهد داد» اثری مهیج و درباره تهاجم به خانه است که با پیچش داستانی فرازمینی همراه شده است. این فیلم داستانی جالب در این ژانر را از نویسنده و کارگردان برایان دافیلد به نمایش در می‌آورد و ثابت می‌کند که کیتلین دیور برای اینکه نقش‌آفرینی درخشانی از خودش جلوی دوربین ارائه بدهد، به دیالوگ زیادی نیاز ندارد.

فیلم کوتاه داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر (The Wonderful Story of Henry Sugar)

فیلم the wonderful story of henry sugar
فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar

عوامل سازنده: فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» اثری کوتاه در ژانر فانتزی است که فیلم‌نامه آن توسط وس اندرسون نوشته شده و خود او نیز سکان کارگردانی آن را برعهده داشته است. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی به همین نوشته رولد دال بوده است. وس اندرسون قبلاً انیمیشن آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox) را بر اثر نوشته‌ای از رولد دال ساخته است.

داستان و بازیگران: فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» داستان مردی ثروتمند را بازگو می‌کند که متوجه می‌شود یک گورو (مرشد هندو) قادر است بدون استفاده از چشمانش ببیند و همین نیز باعث می‌شود تا او تصمیم بگیرد تا این مهارت را پیدا و در آن استاد شود تا از آن برای تقلب کردن در قمار استفاده کند. در این فیلم کوتاه ۳۹ دقیقه‌ای، بندیکت کامبربچ نقش این مرد ثروتمند به نام هنری شوگر را بازی می‌کند و در کنار او نیز ریف فاینز، دیو پاتل، بن کینگزلی، روپرت فریند و ریچارد آیوادی حضور دارند.

آیا فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» ارزش دیدن دارد؟ وس اندرسون با فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» بار دیگر به دنیای آثار نوشته شده توسط رولد دال بازگشته و ثابت کرده که سبک متمایزش برای روایت کردن داستان‌های شیرین و جذاب این نویسنده بسیار مناسب است.

تماشای فیلم «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» بسیار لذت‌بخش است و داستان کوتاه رولد دال کاملاً متناسب با رویکرد پیچیده و جالب وس اندرسون است. این اثر از لحاظ بصری در خلاقانه‌ترین حالت ممکن قرار دارد و مطمئناً طرفداران وس اندرسون از تماشای آن بسیار لذت خواهند برد.

سریال کانتیننتال (The Continental)

سریال the continental
سریال The Continental

عوامل سازنده: سریال کانتیننتال: از دنیای جان ویک (The Continental: From the World of John Wick) اولین نسخه فرعی سریالی ساخته شده از فیلم‌های جان ویک (John Wick) به شمار می‌رود که پیش‌درآمدی برای فیلم‌ها و در ژانر جنایی، اکشن و درام است. این سریال کوتاه توسط گرگ کولیج، کرک وارد و شاون سایمونز ساخته شده است.

داستان و بازیگران: سریال «کانتیننتال» داستان وینستون اسکات جوان را بازی می‌کند که در این سریال نقشش را کالین وودل به تصویر می‌کشد. این سریال نحوه دست پیدا کردن وینستون اسکات به هتل کانتیننتال را به تصویر می‎‌کشد و رویارویی او با شخصیتی به نام کورمک با بازی مل گیبسون را به نمایش می‌گذارد.

آیا سریال «کانتیننتال» ارزش دیدن دارد؟ سریال «کانتیننتال» توانسته اکشن‌های شیک و جالبی را به نمایش بگذارد، اکشن‌هایی که توجه طرفداران سرسخت مجموعه فیلم‌های «جان ویک» را به خودشان جلب می‌کنند و باعث می‌شوند تا آن‌ها از جهان‌سازی و گسترش دنیای این مجموعه فیلم‌ها بسیار خشنود باشند و احساس رضایت کنند.

با این حال، مدت زمان ۹۰ دقیقه قسمت‌های این سریال که سه قسمت است، غیر متعادل به نظر می‌رسد به‌طوری‌که بهتر بود سازندگان همان قسمت‌های ۶۰ دقیقه‌ای را می‌ساختند؛ در حقیقت، این رویکرد سازندگان سبب شده تا سریال «کانتیننتال» نه عظمت و جذابیت اثری سینمایی را داشته باشد و نه همانند یک سریال رضایت‌بخش باشد. این اثر برای یک فیلم بیش از حد طولانی و برای یک سریال بیش از حد کوتاه است. با این حال، تماشای آن می‌تواند برای طرفداران این مجموعه بسیار لذت‌بخش باشد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «گرن توریسمو»، فیلم «هیچ کس تو را نجات نخواهد داد»، فیلم کوتاه «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» و همچنین سریال «کانتیننتال: از دنیای جان ویک» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

milad saParsaREZAGAMERmeysambCYRUSPop_StarNiko_BladeDaniallox😃هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Niko_Bladeunited

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Gran Turismo تا The Continental - گیمفا