آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
فیلم barbie

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Barbie، فیلم Strays و همچنین انیمیشن سریالی I Am Groot بپردازیم.

گرتا گرویگ توانسته خودش را به‌عنوان یکی از فیلمسازان برجسته ثابت کند و تاکنون نیز آثارش مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفتند. حالا جدیدترین ساخته وی یعنی فیلم باربی (Barbie) نه‌تنها توانسته مورد تحسین قرار بگیرد بلکه در گیشه نیز به فروش بسیار زیادی دست پیدا کرده است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ میلادی است و در عین حال، پرفروش‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر و پرفروش‌ترین فیلم به کارگردانی یک زن نیز محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر به معرفی این اثر سینمایی خواهیم پرداخت.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) بپردازیم که هفتمین فیلم سینمایی در این مجموعه است. علاوه بر این به معرفی فیلم نسل پاد (The Pod Generation) با بازی امیلیا کلارک، فیلم ولگردها (Strays) و همچنین فصل دوم انیمیشن سریالی من گروت هستم (I Am Groot) خواهیم پرداخت. همراه با ما باشید.

فیلم باربی (Barbie)

فیلم barbie
فیلم Barbie

عوامل سازنده: فیلم «باربی» اثری در ژانر کمدی و فانتزی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را گرتا گرویگ در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز خود او به همراه نوآ بامبک قلم زده است. این فیلم بر اساس مجموعه عروسک‌هایی به همین نام از شرکت متل ساخته شده و پس از چندین و چند اثر انیمیشنی اولین فیلم لایو اکشن بر اساس عروسک‌های باربی است.

داستان و بازیگران: فیلم «باربی» با بازی مارگو رابی در نقش باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن است و داستان آن‌ها را دنبال می‌کند که به دنبال یک بحران وجودی، اکنون به دنبال آن هستند تا به خودشناسی دست پیدا کنند و همین نیز آن‌ها را در سفری مهیج قرار می‌دهد. از جمله دیگر بازیگرانی که در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند شامل آمریکا فررا، کیت مک‌کینون، ایسا رای، ران پرلمن و ویل فرل است.

آیا فیلم «باربی» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «باربی» از جمله مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رفت که توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و در عین حال، در گیشه عملکرد بسیار خوبی از خودش به جای بگذارد و رکوردهایی را نیز جابه‌جا کند. این اثر نه‌تنها توانست به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تبدیل شود بلکه پرفروش‌ترین فیلم به کارگردان یک زن بوده و همچنین پرفروش‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر نیز است.

فیلم «باربی» یک اثر کمدی به شمار می‌رود که از لحاظ بصری بسیار خیره‌کننده و تماشایی است و طنز آن نیز به طرز هوشمندانه‌ای با داستان‌سرایی آن درهم تنیده شده‌اند. این اثر توانسته انتقادهایی نسبت به تصویری که گذشته این برند از زنان به نمایش گذاشته و عدم تنوع در آن‌ها را ارائه کند ولی این در حالی است که این فیلم نتوانسته به‌خوبی به انتقاد از مصرف‌گرایی و استانداردهای زیبایی بپردازد. فیلم «باربی» مطمئناً در سراسر جهان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده ولی این اثر ممکن است در بین فیلم‌بازان ایرانی چندان برجسته نباشد. از همین رو، تماشای این اثر بسته به نظر خود شما دارد.

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

عوامل سازنده: انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» همان‌طور که از نامش پیدا است اثری تازه از این فرنچایز جذاب و تماشایی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را جف راو در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز خود او به همراه ست روگن، ایوان گولدبرگ، دن هرناندز و بنجی سامیت قلم زده‌اند. این اثر هفتمین فیلم سینمایی از این فرنچایز و یک ریبوت از این مجموعه است.

داستان و صداپیشه‌ها: میکا ابی،‌ شامون براون جونیور، نیکلاس کانتو و بردی نون صداپیشگی شخصیت‌های اصلی را در دست دارد و در کنار آن‌ها نیز بازیگران برجسته و سرشناسی همچون جان سینا، ست روگن، جکی چان، آیس کیوب، پل راد، پست مالون، جیانکارلو اسپوزیتو و تعدادی دیگر نیز در آن صداپیشگی می‌کنند.

در انیمیشن سینمایی «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» لاک‌پشت‌ها به دنبال یک سندیکای جنایی مرموز هستند اما ارتشی از جهش‌یافته‌ها آزاد می‌شوند و همین نیز مشکلات بسیار زیادی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این داستان مضامینی درباره هویت نوجوانان، پذیرش و تمایل به جای گرفتن در جامعه را درون خودش دارد.

آیا انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» با سبک بصری منحصربه‌فرد خودش و همچنین داستانی که توانسته ماهیت جذاب این فرنچایز را درون خودش داشته باشد، به انیمیشنی تبدیل شده که برای کل اعضای خانواده جذاب است.

این انیمیشن از انرژی، احساسات و اعتمادبه‌نفس بسیار خوبی برخوردار است و استاندارد جدیدی را برای این فرنچایز رقم زده است. با این حال، کسانی که با این مجموعه خاطره دارند، ممکن است نتوانند به‌خوبی با سبک بصری متفاوت آن ارتباط برقرار کنند. با این حال، مطمئناً همه افراد از صداپیشگی جکی چان در نقش استاد اسپلینتر بسیار لذت خواهند برد.

فیلم نسل پاد (The Pod Generation)

فیلم the pod generation
فیلم The Pod Generation

عوامل سازنده: فیلم «نسل پاد» اثری در ژانر کمدی، علمی تخیلی و عاشقانه به شمار می‌رود که توسط سوفی بارتس کارگردانی شده و خود او نیز وظیفه نگارش فیلم‌نامه آن را برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «نسل پاد» داستان زوجی را در زمان آینده در شهر نیویورک به نمایش در می‌آورد که از تکنولوژی‌‎هایی همچون رحم مصنوعی و پاد برای رشد خانواده‌شان استفاده می‌کنند. در این اثر سینمایی، امیلیا کلارک نقش شخصیت ریچل را بازی می‌کند و در کنار او نیز چیویتل اجیوفرر نقش آلوی را به تصویر می‌کشد. روزالین کریگ، وینته رابینسون و کاترین هانتر از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر هستند.

آیا فیلم «نسل پاد» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «نسل پاد» از فیلم‌نامه‌ای پر پیچ و خم بهره می‌برد و همین نیز سبب شده تا اجراهای درخشان و قوی امیلیا کلارک و چیویتل اجیوفور کمتر به چشم بیاید. این اثر ذهن را تحریک می‌کند و سعی دارد تا مسائل برجسته‌ای را نمایان کند ولی این کار در سطحی پایین باقی می‌ماند. در حقیقت، این فیلم نتوانسته موارد داستانی و موضوعات خودش را به شکلی قوی به نمایش بگذارد.

فیلم ولگردها (Strays)

فیلم strays
فیلم Strays

عوامل سازنده: فیلم «ولگردها» اثری کمدی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را جاش گرینباوم در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز دن پراولت قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «ولگردها» داستان سگی رها شده با صداپیشگی ویل فرل را بازگو می‌کند که با چندین سگ ولگرد دیگر با صداپیشگی جیمی فاکس،‌ آیلا فیشر و رندال پارک همراه می‌شود تا بتواند از صاحب بدرفتار خودش با بازی ویل فورته انتقام بگیرد. از جمله دیگر بازیگران و صداپیشه‌های این اثر سینمایی نیز می‌توان به هاروی گویلن، راب ریگل، برت گلمن، جیمی دیمتریو و سوفیا ورگارا اشاره کرد.

آیا فیلم «ولگردها» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «ولگردها» اثری مؤثر و جالب به شمار می‌رود که به جای اینکه خنده‌دار باشد، بیشتر سرگرم‌کننده است اما طنز پراکنده موجود در آن توانسته لحظات احساسی و شگفت‌انگیز بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد. مطمئناً این اثر می‌تواند شما را در این آخر هفته سرگرم کند و اوقات خوشی را رقم بزند.

فصل دوم انیمیشن سریالی من گروت هستم (I Am Groot)

سریال انیمیشنی من گروت هستم i am groot
انیمیشن سریالی I Am Groot

عوامل سازنده: انیمیشن سریالی «من گروت هستم» مجموعه‌ای از انیمیشن‎‌های کوتاه است که توسط کریستن لیپور برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته شده و بر اساس کاراکتر گروت از کمیک‌های مارول است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمیشن سریالی «من گروت هستم» با حضور کاراکترهای مختلفی از دنیای سینمایی مارول است و داستان بیبی گروت را دنبال می‌کند که به ماجراجویی‌های مختلفی می‌رود و برخی از این ماجراجویی‌ها نیز او را وارد گرفتاری‌های جالبی می‌کنند. اولین فصل از این انیمیشن سریالی در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده بود و حالا فصل دوم آن نیز همانند فصل اول در پنج قسمت عرضه شده است.

آیا انیمیشن سریالی «من گروت هستم» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن سریالی «من گروت هستم» داستان یکی از شخصیت‌های بسیار جالب و محبوب دنیای سینمایی مارول یعنی گروت را بازگو می‌کند. اولین فصل از سریال با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و مطمئناً کسانی که از تماشای فصل اول لذت بردند، از تماشای فصل دوم آن نیز خشنود خواهند شد. تنها مشکلی که می‌توان از آن گرفت، کوتاه بودن قسمت‌های آن است.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «باربی» با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ،‌ انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته»، فیلم «نسل پاد» با بازی امیلیا کلارک، فیلم «ولگردها» درباره سگ‌های سخنگو و همچنین انیمیشن سریالی «من گروت هستم» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

united𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻v-alkalineKratosدکتر استرنجmeysambNiko_BladeNiko|Blade

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Barbie تا I Am Groot - گیمفا