سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا

سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد

علیرضا محمدی
۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا

انجام تمام بازی‌های جدید امری دردناک است و هیچ‌چیز مانند تبدیل آن به یک مسابقه‌ی وسواسی، امکان سرگرم شدن را از بین نمی‌برد.

FOMO یا احساس نیاز به تجربۀ بازی‌های بزرگ زمانی که عرضه می‌شوند و همه از آن‌ها صحبت می‌کنند، سراغ کسانی می‌آید که به طور مکرر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. به این صورت که مشاهده‌ هیجان تمام کاربران در مورد جدیدترین بازی، شما را به انجام و تجربه‌ی آن متمایل می‌کند تا بتوانید بخشی از گفت‌وگوی آن‌ها باشید.

هفته‌ی گذشته یک عنوان جدید منتشر شد و هفته بعد نیز محصول دیگری در راه است. بازی‌ها با هر نسخه‌ی جدید بزرگ‌تر می‌شوند؛ دو موردی که به آن‌ها اشاره کردم آثار نقش‌آفرینی‌ای هستند که تکمیل هر کدامشان به ۶۰ ساعت زمان نیاز دارد.

این موضوع می‌تواند به چرخه‌ای وحشتناک تبدیل شود که تنها یک پایان دارد: «فرسودگی شغلی». شما سرگرمی مورد علاقه خود را به یک کار دائمی تبدیل خواهید کرد و عشق به آن را از دست خواهید داد.

ماه ژوئن می‌تواند شما گیمرها را بکشد. ما Final Fantasy 16 ،Street Fighter 6 و Diablo 4 را تنها در یک ماه داشتیم که دو مورد از آن‌ها RPGهای ۶۰ ساعت به بالا هستند. تلاش برای تجربه هر سه بازی مذکور در یک ماه مانده به انتشار Baldur’s Gate 3 و Starfield می‌توانست باعث زدگی شما از بازی‌های ویدیویی شود.

بسیاری از ما نیاز به تجربۀ تمامی بازی‌ها در زمان لانچ را احساس می‌کنیم زیرا توسط رسانه‌های اجتماعی و روابط آنلاین فرااجتماعی‌ای که با همه‌گیری COVID-19 تقویت شده‌اند، دائماً تحریک می‌شویم.

گیمینگ یک سرگرمی است پس هیچ اشکالی ندارد که آن را آهسته انجام دهید و تنها به عناوینی که شخصاً برای آن‌ها هیجان‌زده هستید بپردازید، نه آن‌هایی که دیگران را هیجان‌زده می‌کنند.

عناوین پیش رو بسیار بزرگ هستند و تعداد زیادی از آن‌ها پشت سر هم منتشر خواهند شد، همچنین این‌طور نیست که یک سال برای دستیابی به هر یک از آن‌ها فرصت داشته باشیم. شرایط هنگامی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این اوضاع قرار است تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.

حالا با دانستن این موارد، دو راه در پیش روی شماست: یا «سعی می‌کنید تمام بازی‌‎‌ها را نزدیک به یکدیگر تجربه کنید و احتمال زده شدن از بازی‌های ویدیویی را خواهید پذیرفت» و یا «سعی می‌کنید در ماه‌های خلوت پیش رو، آن‌ها را به نوبت و با حوصله انجام دهید».

سعی در انجام تمام بازی‌های جدید شما را خواهد سوزاند

وقتی چیزهای زیادی برای دیدن و صرف وقت وجود دارد، هیچ چیز بدتر از عجله کردن در اتمام یک عنوان نقش آفرینی بزرگ نیست. من این کار را با سه نسخه اخیر Assassin’s Creed انجام دادم و باور کنید وقتی Valhalla را به اتمام رساندم، به طرز دردناکی بی‌حس شده بودم.

می‌خواهم در مورد مسئله‌ای صحبت کنم که در دنیای بازی‌ها بیش از پیش احساس می‌شود، به خصوص زمانی که ناشران، ماه‌های پُر شده از عناوین بزرگ را برای عرضه بازی خود انتخاب می‌کنند. در این وضعیت ما به یوتیوبرها و شخصیت‌های اینترنتی‌ای که در مورد هر بازی و اخبار جدید مربوط به آن پست می‌گذارند، روی می‌آوریم. ما می‌خواهیم بدانیم که افراد در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند تا ما نیز همان دانسته‌ها را به خود اضافه کرده و به‌روز باشیم. انگار نمی‌توانیم این موضوع را قبول کنیم که در اینترنت همیشه چیزی برای ندانستن وجود دارد. این اینترنت است و همه‌ی ما به نوعی در آن غریبه هستیم.

این وسواس جای کمی برای تجربه‌ی هر چیز دیگری باقی می‌گذارد. عناوین قدیمیِ زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را امتحان کرد. این بازی‌ها با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند و گاهاً با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به کنسول‌های جدید اضافه می‌شوند. اگر هر ماه به جز نسخه‌های جدید، بازی دیگری را تجربه نمی‌کنید، پس زمانی هم برای رفتن به سراغ عناوین قدیمی‌تر نخواهید داشت.

هیچ‌چیز مانند استفاده از آثار کلاسیکی که همیشه می‌خواستم آن‌ها را به پایان برسانم، علاقه‌ام به گیم را بازنگردانده است. Thief ،Dishonored ،Hexen ،Blood ،Ys ،Starship Titanic ،Baldur’s Gate ،Alan Wake ،Stalker و …؛ این لیست همچنان نیز ادامه دارد.

Final Fantasy 16 ،Dead Space Remake و Diablo 4 جایی برای من باقی نگذاشته‌اند و اگر راستش را بخواهید از اینکه به جای طی کردن مسیر مورد علاقه‌ام به سراغ این عناوین رفته‌ام واقعاً خوشحال و راضی نیستم.

کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم، چیزی شبیه به این مثال است: «خودمان را روی یک چرخ همستر که در حال چرخش است می‌اندازیم و ۱۰۰ همستر دیگر را در کنار خود می‌بینیم که سعی می‌کنند از چرخ پایین نیفتاده و یا پرتاب نشوند».

اگر به همین روال ادامه دهیم مانند همسترهای داخل مثال، ما نیر قرار نیست به جایی برسیم. بنابراین توصیه من به شما این است: «کاری را انجام دهید و به سراغ تجربه‌ای بروید که شما را خوشحال می‌کند». منظور از گیمینگ، سرگرمی است و وسواس به هر چیز جدید، نقطه‌ی مقابل آن به شمار می‌رود.


منبع: TheGamer

MrOoOpSCaxel105Old huntermilad saمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)˝KianHaj_HosseinAlidead passerbyGGMojiDARKSIRENSonic HeroesamirthfulGidoraCirilla RiannonUNCLE ARTHURMaster bladeفرید𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا
سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • در هر چیزی باید تعادل برقرار باشه

    MrOoOpSمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Haj_HosseinMojiGidoraBlack SwordsmanSami 227NimaMaster bladeفریدmore
  • (گیمینگ یک سرگرمی است پس هیچ اشکالی ندارد که آن را آهسته انجام دهید و تنها به عناوینی که شخصاً برای آن‌ها هیجان‌زده هستید بپردازید، نه آن‌هایی که دیگران را هیجان‌زده می‌کنند.)
    جمله طلایی
    یه مثالش بازیای فرامسافت

    Moojyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Haj_HosseinAlidead passerbyDanielMojiDARKSIRENSonic HeroesGidoramore
  • این مقاله عااالی بود .. ایول 👏👏👏

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MojiGidoraSami 227Alekhandro-Dasilvaفرید𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸snowgirlHunTeR007IrNAMIR WAZOWSKImore
  • من بیشتر رو تجربه عناوین قدیمی که تجربه شون نکردم وسواس دارم تا بازی های داغ

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Haj_HosseinMãhdīærRezaMojiDARKSIRENGidoraAlekhandro-DasilvaMaster bladeفریدmore
  • . گفت:

    دقیقا این مطلب برای منه حدود ۱۵ بازی رو دانلود کردم فایل نصبی رو سیستممه ولی وقت نمیشه بازی کنم 😞😞😞 تو ماه مرداد تونستم دد اسپیس و دارک سولز ۱ و ۲ برم و الان چند روز هیلو اینفینیت شروع کردم خیلی بازی مونده تموم شه بعد این باید برم سمت اطلس فالن و لست اف آس و رچت کلنگ و خیلی بازی های دیگه

    MrOoOpSمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MojiGidoraSami 227snowgirlHunTeR007IrNSoulمنم یکی مثل خودت77more
  • saman47122 گفت:

    کلا تا سن کمه عطشم زیاده واسه گیم.وقتی دیگه وارد محیط کار که میشه آدم به صورت خودکار به دلیل کمبود وقت تایم بازی کردن هم کم میشه.خود من به شخصه بعد کار یه دو ساعت افلاینامو میرم مثلا الان دور بلاد اند واین ویچرم شبا هم دوساعت اپکس.ویچرم تموم شه تا استارفیلد بیاد رد دد ۲ میزم.این ایرادایی که شما وارد کردی به نظرم مشکل خود شما در مدیریت زمانتون و صف بندی کردن گیماتون هست و گرنه من مشکلی نمیبینم یا زدگی تا الان حس نکردم بابت گیم.صبر میکنم تا گیمم تموم شه بعدش میرم سراغ بعدی.شاید موقعی زده شم که مثلا تمام اساسینا رو پشت سر هم برم یا دو سه تا آرپی جی با پشت هم برم چون یه احساس خستگی به آدم دست میده که این کار بازم به خود گیمر و خلقیاتش بستگی داره.میشه یه استراحتی کرد با گذاشتن یه گیمی که هم سبک اون دوتا نباشه. بعد استارفیلد لایز اف پی گزینه خیلی خوبیه واسه فاصله انداختن.

    MoojyاریاMaster blade.DanialRanjbarzadehsnowgirlژنرال اردکمنم یکی مثل خودتکوروشCharlie Chaplinmore
  • میشه این رو به مسائلی غیر از بازی هم بسط داد ؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Sami 227unitedمنم یکی مثل خودتدکتر استرنج
  • .Rock گفت:

    من که ولورانت و کانتر پدرمو در آورده کلی بازی دانلود کردم مثلا لست رو خیلی دوست دارم تموم کنم اما تا وقت خالی پیدا میکنم میرم سمت اون دو تای دیگه که دیگه به اینها نمیرسم حس رقابت و برنده شدن در بازی آنلاین دهنمو سرویس کرده .جالبه نت درست درمونی هم ندارم با پینگ بالا با کلی حرص و عذاب روحی روانی بازم دارم ادامه میدم به این جنون.باعث شده بازیهای داستان محور رو از دست بدم.باید یه فکری به حال سبک گیمینگم بکنم

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MojiGidoraMaster bladesnowgirlدکتره گیمفاSoulCharlie Chaplin™Patrick
  • Soul گفت:

    بالای ۲۰ سال دارم بازی میکنم دیگه حوصله و شوق قدیمو ندارم هربازی که پلی میدم دیگه برام خیلی اسونه چالش برانگیز نیست بیشتر بازی های جدید هم ساختارشون مثل بازی های قدیمیه فقط گرافیکشون تغییر کرده .الان فقط بازی های سبک سولز لایک رو بازی میکنم چون سبک جدیدیه و یه هیجانی دیگه داره

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).RockMaster bladesnowgirlGhostOrinAMIR WAZOWSKIمنم یکی مثل خودت77Charlie Chaplinmore
    • Ghost گفت:

      یه عدد سولز فن ابکی دیگه. این جماعت اب تاب دار و افراطی از هارد کور های سولز تعریف میکنن و با جمعیت کم و اکانت های زیاد دوبرابر وقت بازیشون رو برای تبلیغ سولز میکنن. حالا سولز ها چه بازیایی هستن؟! بازیای بشدت اورتید و خشک و بی کیفیت با سختی غیر معقول و حوصله سربر که هیچ کاری جز جنگیدن اونم با فیزیک داغون و صرفا چنتا نوار که بازیای اندرویدی هم دارن ندارن

      ™PatrickDotafXboox.hoomeBlack SwordsmanUNCLE ARTHURMaster blade𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸
      • Soul گفت:

        تو فعلا برو با موبایلت بازی کن چون حالا به سنی نرسیدی بدونی سولز لایک یعنی چه شرط میبندم اخرین بازیی که بازی کردی انگری بردزه . اگه سبک سولز بد بود این همه بازی از روش کلن نمی شد . فعلا برو مشقاتو بنویس بچه

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)™PatrickBlack Swordsman
        • Ali khorasani گفت:

          سولز یعنی هنر
          سولز نیازمند صبر و تمرکزه
          که متاسفانه اینو درک نمیکنه
          سکیرو ژانر سولز لایک= گوتی
          الدن رینگ ژانر سولز لایک = گوتی
          الدن رینگ تونسته tlou در تعداد جایزه شکست بده

          حالا تو بگو بده کی ضرر میکنه من یا شما

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)dead passerby
      • Dotaf گفت:

        داداش من هم تا قبل از آشنایی با کانال omid lelon تو یوتیوب نسبت به بازی های سولز حس خوبی نداشتم بهت پیشنهاد میدم بری واکترو کامل همراه با داستان elden ring رو تو این کانال ببینی تا روح و داستانی که پشت بازی های میازاکی خوابیده رو درک کنی

  • Bloodysouls گفت:

    این چند وقتو دارم zelda botw روی pc میرم و واقعا فکرشو نمیکردم گیمی جای ویچرو برام بگیره شاهکاره تا چند ماه سمت استارفیلد نمیرم فعلا. کسی tears of the kingdom رو پیسی تجربه کرده ؟ عملکردو اینارو بدونه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).RockMaster bladev-alkalinesnowgirlAMIR WAZOWSKISoulA.OffCharlie Chaplin
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بسیار به جا و مفید بود این پست 👍 به نظرم گیمر ها به سلیقه خوشون و چیزی که اونا رو به هیجان میاره مراجعه کنن و بازی ها رو اولویت بندی کنن با توجه به بودجه و سلیقه و زمانی که در اختیار دارن مسلم هست که همه بازی ها رو نمیشه تجربه کرد و بازی ها هم فرار نکردن هستن همونجا نگران نباشید😁 برای اینکه به کارای روزمره لطمه نخوره بهترین حالت بازی کردن طبق تجربه شخصی خودم روزی ۲ ساعت هست هم بازی برای تمام کردنش تبدیل به یه تجربه طولانی تر میشه هم اینکه بازی براتون تبدیل به یک سریال جذاب میشه که هر شب پخش میشه و این خودش یک جذابیت نهفته ایی داره الان خود من تعدادی از بازی های مهم امسال رو از دست دادم اول به خاطر اولویت بندی دوم به خاطر نداشتن پلتفرم مورد نظر اما یک قانونی وجود داره و اون اینکه اگر گیمر بمونید برای همیشه پس برای همیشه هم فرصت تحربه بازی ها رو خواهید داشت ۱ سال دیگه ۲ سال دیگه حتی ۱۰ سال دیگه ، خیالتون تخت باشه از این بابت….
    .
    .
    یه نکته ایی هم رو مخه اقا اگه بازی به سلیقت نمیخوره نیا زیرش کامنت بزار بدرد نمیخوره یا ایراد عجیب غریب روش بزار آخه این چه فرهنگیه 😐 خب بازیش نکن برادر من مگه قراره همه بازی ها رو خوشمون بیاد یا برامون لذت بخش باشه ؟!!

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MojiUNCLE ARTHURفرید𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸snowgirlمحمد صالح اسدیnobodyAMIR WAZOWSKIمحمدامین حیدریmore
  • Squestion گفت:

    مقاله ی خوبی بود،تشکر
    بنده فعلا سرگرم ff 7 remakeهستم ،تازه داره از فاینال فانتزی خوشم میاد بعدشم میرم سراغ شماره ۱۵ بعدشم ۱۶ ،حالاحالاها وقت این بازیهای جدیدو نداریم😋

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • یه مشکلی که ما ایرانی ها داریم دقیقا همینه حتما باید همه بازی های جدید رو یکجا داشته باشیم😁

    ᴘᴏʀɪمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)WalleR MaNMojiMaster bladeunitedsnowgirlPSoulJim Hawkinsmore
  • . گفت:

    هر بازی جدیدی میاد بستگی به سلیقه خود ادم داره ، امسال و سال دیگه بازیای زیادی میان ولی بنده فقد به یه سری بازیا علاقه دارم تجربشون کنم مثل starfield , alan wake 2 , ac mirage , spider man 2 , و بازیای غیره رو دوس دارم بازی کنم که سبک های مورد علاقمن ، ولی یه سری بازیا مثل ff 16 , diablo 4 , buldur’s gate 3 , و بازیای این سبکی اصلا مورد سلیقم نیست پس میتونم وقت بیشتریو رو بازیایی بزارم که مورد سلیقمه تا اینکه همه بازیارو برم که تو سبکای مختلفه و خیلیاش مورد سلیقم نیس ، پس واسه من از این بابت مسئله ای نیست

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)snowgirlsky reaperSoulCharlie Chaplin
  • Saeed گفت:

    دقیقا مقاله به جایی بود. من خودم تقریبا میشه گفت اخرین بازی که کامل انجام دادم GOW رو پی سی بود. دیگه بازی نکردم و درگیر شغل و زندگی بودم. اما از یه جایی که وقت بود هم بازی نکردم و منتظرم روز تولدم starfield بیاد. ۱۵ شهریور
    به شخصه قبلا فکر میکردم با تاخیر های متعددی که بتسدا میداد gta هم معرفی و حتی زمان انتشارش با starfield یه بازه تفاوت نهایت یک ماهه داشته باشه.اما خب معرفی هم نشد حتی.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)dead passerbySami 227Master bladeunitedsnowgirlsky reaperAMIR WAZOWSKISoulCharlie Chaplin
  • Dastan گفت:

    وقتی یه بازیی توی سبک شمشیری مثل اساسین تموم می‌کنی دلت دیگه روی این سبک نمیره باید بری یه بازی با سبک متفاوت مثل سوار تموم کنی ، حالا سوار تموم می‌کنی باید بری سوم شخص تموم کنی،
    البته تو ایران. چون بازی ها گرون هستن ما مجبوریم بازی دو یا سه سال قبل تموم کنیم
    من هنوز خیلی بازیها تموم نکردم , ولی دوست دارم همشون رو بازی کنیم

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Xboox.hoomeSami 227Master blade𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠snowgirlnobodySoulCharlie Chaplin
  • Dastan گفت:

    جوون خودتون مطالب در مورد فلسفه بازی و اینجور مطالب رو زیاد بزارید

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Sami 227Master bladesnowgirlجان قمارباز
  • john117 گفت:

    عجب مقاله ای همین چند روز پیش به همین فکر میکردم که شاید دل زده بشم بعد استارفیلد حتما یه وقفه میذارم
    ۳ماه گذشته اینارو بازی کردم
    هاگوارتز لگسی
    کالاف ونگارد
    مدرن وارفر ۲
    اسسین کرید والهالا
    مافیا ۲
    سایبرپانک ۲۰۷۷
    رزیدنت اویل ۲ ریمیک

    واقعا اگه هایپ زیاد استارفیلد نبود فعلا دلم نمیخواست سمت هیچ بازی برم

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)UNCLE ARTHURMaster bladeunitedsnowgirlAMIR WAZOWSKICharlie ChaplinJoel MorganFume knightErmiya MK(از گور برگشته)more
  • Sami 227 گفت:

    من به جز بعضی بازی های که براشون زیاد هایپم تجربه بازی در روز عرضه خیلی برام مهم نیست چیزی که الان برام خیلی بد شده اینه که اوقات فراغتم رو فقط با گیم میگذرونم که این یه اعتیاد شدیده برام چون عملا نمیتونم یه بالانس بین گیم زدن و دیگر امورم ایجاد کنم

    فریدsnowgirlCharlie Chaplin
  • Big Bad Wolf گفت:

    دقیقا همین طوره 👌👌👌عالی بود

    فریدSami 227
  • Dark Night گفت:

    چند سال پیش من به این مشکل دچار شدم و تمام بازی های جدید رو روز عرضه بازی میکردم و علاوه بر هزینه سنگین که روی دستم میزاشت کم کم واقعا دیگه از گیم لذت نمیبردم و برام شده بود یک کار اجباری که باید تمومش کنم.ولی الان بیشتر وقتم رو روی اثار قدیمی که تجربه نکردم میزارم.

    snowgirlSami 227Charlie Chaplinv-alkaline
  • مخصوصا گیم‌پس هم این وسواس رو تشدید می کنه چون مایکروسافت هم دقیقا دست گذاشته رو همین FOMO برای بازی های فرست پارتیش و خیلی از تردپارتی ها

    Master bladesnowgirlSami 227OrinCocaiene crusaderFashanCharlie Chaplin∞Xboox.hoome
  • Dastan گفت:

    زمان نسل هفتم به قبل از سی دی استفاده میکردیم ، یعنی کیف میکردیم اینها تو کیف سی دی میزاشتیم ، حالا من همیشه دوست تمام بازی ها توی این کیف میکردم ، یعنی تمام بازی ایکس باکس ۳۶۰ رو تقریبا بازی کردم، اون زمانی که با فرام سافتور حال میکردیم و نینجا باید رو بازی میکردیم ،اینها کجا بودن که الان برای ما فاز طرفداری فرام سافتور رو میگیرند ،
    الان هم دوست دارم پروفایل داشته باشم کاتولیک بازی ها داخلش بزارم ، میدونم این بازی ها یه روز بدرد میخوره ، میدم دوستمون بازی کنه ، البته خودمم بازی نمیکنم

    Sami 227nobodyCharlie Chaplin
  • بازی ها برای یه عده ای دیگه سرگرم کننده نیستند شدن یه کار اجباری که باید انجامشون بدن مخصوصا بازی های آنلاین ۳ ۴ تا بازی آنلاین بازی می‌کنه و بتل پس داره باید همشون رو تموم کنه ماموریت هاشون و کامل کنه و… نمی‌دونم این جور افراد اصلا برای چی بازی میکنن؟؟ خب برن سر کار پول هم در میارن!!

    Sami 227Charlie Chaplin
  • Tom گفت:

    همیشه میگم
    هروقت یه بازی میخری
    یه بار بازیو تمون کن
    یه بار برای فهمیدن بهتر داستان بازیو تموم کن
    یه بار نیو‌گیم پلاس برو
    یه بار نیو گیم پلاس رو سخت ترین حالت برو
    😂😂😂😂

    Master bladesnowgirlSami 227Charlie Chaplin∞Ermiya MK(از گور برگشته)
  • Fume knight گفت:

    بشخصه استارفیلد گذاشتم برای آخرای زمستون و بالدور گیت هم که حوصلشو ندارم، فعلا با آرومور کور و گرن توریسمو هستم کافیه.

    Master bladeSami 227Charlie Chaplin
  • AQUARIUS گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    کاملا با مقاله موافقم

  • ™Patrick گفت:

    راس میگه مثلا من فقط کالاف مودرن وارفر سه رو بازی می‌کنم بین این همه بازی
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    آها دلیلش اینه پی اس فور دارم بازیا روش نمیان

    sky reaper
  • مهران گفت:

    همه بازی های خوب و باید تجربه کرد.ربطی هم به فاینال و فانتری و…نداره. منتها نباید سریع و پشت سر هم بازی کرد. معمولا افرادی از گیم زده میشه که همزمان چند بازی و پلی میدن من خودم تا یه بازی و تموم نکنم و پروندشون نبندم نمیرم سراغ بازی بعدی.

    MojiفریدXboox.hoome
  • من اینطوری شدم . هیچوقت فکر نمی‌کردم منی که حاضر بودم یک روز کامل بازی کنم اینطوری زده بشم و خیلی وقت از آخرین بازیی که واقعا باعث سرگرمی شده میگذره . واقعا باید دونه دونه آروم آروم پیش بریم نه فقط توی گیم توی همه چی . زندگی یعنی آهسته و پیوسته رفتن

    فرید
  • Lu Bu گفت:

    من هیچ وقت براساس ترند روز اونم تو گیمینگ حرکت نکردم ،
    و فقط هم بازیهایی ک میپسندم رو پلی دادم ،
    مثلاً من کلا هیچ هایپی برخلاف بعضی از دوستان به جی تی بعدی ندارم و حتی نسخه قبلیشو هم پلی ندادم ، اومده روی گیم پس بازم ترغیب نشدم ک بگیرمش
    سلیقس
    از اول ۲۰۲۳ یه عالمه بازی خفن و شاهکار اومده ولی تنها بازیهایی ک تا همین الان پلی دادم ، ولانگ ، فاینال ۱۶ ، یک بار دیگه الدن رینگ و تازه همین امروز های فای ، خلاص تا آخر سال هم فقط منتظر استارفیلد ، لورد فالن ، لایز آف پی هستم . و اگ موفق بشن مطمعنم روز عرضه بازی خواهم کرد
    هیچ هایپی ، واسه اساسین ، آلن ویک ، اسپایدر ، فورزا ، کالاف ، فیفا ، لکسی ، رزیدنت ۴، دد اسپیس ، و…. ندارم ک بخوام حتما روز عرضه پلی بدمشون ،

    فریدMaster blade
  • دقیقا درسته،منم خودمو تو این شرایط دیدم و بهش فکر کردم،نتیجه گرفتم بازیای روز رو فقط استریمشون یا ویدئوهاشونو ببینم،و فقط اون بازیایی که واقعا بدون در نظر گرفتن محیط باعث خوشحالیم میشن و منو سرگرم میکنن رو بخرم و بس

    فریدv-alkaline
  • xbox gamer گفت:

    دقیقا اینجوری باعث میشه هم داستان بازی رو نفهمیم هم از بازی لذت نبریم

    Xboox.hoomeفریدMaster blade
  • tintin گفت:

    من برعکس هستم یعنی هیچ علاقه ای به تجربه همه بازی ها ندارم
    بازی حتما باید خیلی خوب باشه تا تجربش کنم تا حالا چندین بازیو نیمه کاره رها کردم آخریس فاینال فانتزی با اینکه بازی واقعا خوبی بود ولی نتونستم تمومش کنم
    شاید اصلی ترین دلیل من برای پلی استیشن انحصاری های این کنسول هست که به سلیقه و علاقه من خیلی نزدیک هستن
    تقریبا میتونم بگم ۸۰ درصد بازی هایی که انجام میدم انحصاری پلی استیشن هستن البته تو این چند سال دوتا انحصاری سونی هم نیمه کاره رها کردم days ginr و final fantasy

    Xboox.hoomeفریدErmiya MK(از گور برگشته)
  • A,,sh گفت:

    کاملا موافقم با مقاله خود من فقط بازیایی که دیگه شدیدا دوسشون داشته باشمو موقع عرضه بازی میکنم نه هر بازیی که فقط نظرمو جلب کنه و سعی میکنم بازی رو هم تقریبا پلات کنم یا اکثر محتوای اصلیشو تموم کنم با عجله سعی نمیکنم هیچ بازیی رو تموم کنم

    فرید
  • Dr.Gamer گفت:

    حقیقتا بعد از یه سنی دیگه انقدر گرفتاری و مشغله تو زندگی ادم هست که دیگه نمیتونه مثل قبل به تجربه بازی بپردازه حتی وقتی هم که داره بازی میکنه فکرش جای دیگه هست این یه مورد و اینکه به شخصه حس میکنم چند سالیه هیچ بازی فوق العاده ای عرضه نشده که چیز جدیدی برای ارایه داشته باشه. موضوع صرفا کیفیت بازیا نیست موضوع اینه که کوچکترین نوآوری ارزشمندی تو بازیا نیست دیگه و اکثر بازیا توی چند دسته بندی گسترده جا میگیرن ۱-اوپن ورد و rpg(جزیی و ناقص) ۲-سولزلایک های بی هدف و تکراری(حتی خود بازیای فرام سافتور هم از این قاعده مستثنی نیستن) ۳- بازی های سرویس محور بخصوص شوترها. از اون طرف یه سری مواردی که دارن به بازی های ویدیویی صدمه میزنن موضوعاتی هست مثل فمنیسم و … و حمایت از رنگین پوستا و اقلیتا که علاوه بر سینما دارن گیم رو هم میبلعن. همزمان با اینا بحث طمع شرکتای سخت افزاری هست که با بهینه سازی فاجعه استودیو ها و مقوله ری تریسینگ همراه شده و یک نیاز کاذب به سخت افزار جدیدتر و قویتر رو برای گیمرا بوجود اورده که فقط جیب تولید کننده ها رو پر میکنه وگرنه بشخصه فکر میکنم برای هیچ کدوم از بازیای جدید قدرتی بیشتر از نسل ۱۰ کارتای انویدیا نیازی نیست بقیش سیاست فروشه. اما در این بین استثناهایی هم هست که انگشت شمار هستن در مقایسه با نسل ۷ برای مثال که اکثر بازیا تجربه جدیدی رو ارایه میدادن. به طور کلی برای منی که تو دهه سوم زندگیم هستم و از ۱۰ سالگی به بازی های ویدیویی علاقمند بودم جز بازی های چند تا استودیوی معدود بقیه بازیا ارزش تجربه و تکرار بالایی ندارن دیگه و الان بیشتر اخبار بازیا رو دنبال میکنم. بعضی وقتا میگم که ای کاش میشد حافظم رو پاک کنم و بعضی بازی های شاهکار قدیمی رو دوباره تجربه کنم به امید حس کردن اون احساس هیجانی که بار اول موقع بازی کردن داشتم…

    ™PatrickMojiXboox.hoomeفریدMaster bladePجان قماربازگیمر دهه شصتی
    • zilarom گفت:

      سلام دوست عزیز،ای کاش می شد باهاتون شخصا چت یا صحبت تلفنی کنم،به قدری به راهنمایی گرفتن از همدردی مثل شما احتیاج دارم غیر قابل باور هست،شماره تلفن گذاشتن تو نظرات احتمال زیاد تایید نمیشه از سمت سایت پس با اجازت ای دی تلگرام و اینستام رو میگذارم ،چون به محض فرستادن این پیام سایت رو می‌بندم و بر میگردم کنار باقی همستر ها برای دویدن وکلان فراموش میکنم من الان یک همسترم نه گیمر قدیمی که گیم به اندازه وعده های شام و نهار براش اهمیت داشته…!! اگر شما محبت کنید اگر این پیام رو دیدید به بنده پیام بدید،یک دنیا ممنون میشم.
      بنده هم سی سالم هست،بنده هم از ده سالگی…بنده هم معتقدم بازی ها به سه دسته…بنده هم از گیم لذت نمی برم به خاطر فمنیست افراتی و بحث همایتافراطی از رنگین پوستان…
      تفاوتی که داریم،البته استنباطم از طرز صحبت کردنتون اینه که شما اعتیاد به گیم رو پیدا نکردین،و از رشد شخصیتی اجتماعی و فردی وحتی کاری جا نموندین،بلایی که سر بنده اومد،دلیل و توضیح بیشترش اینجا در مقابل عموم دوستان جایز نیست،اما هرچه که بود لذت می بردم از عادت افراط گونم،تا شروع نسل نه..شروع شدن بحث فمنیسم و آنلاین شدن و روایت گنگ و فقط عرفانی سولز لایکها نه دنیوی توام با عشق و حالا عرفان و وضع نابسامان کشور و غم و اندوه همگانی…استارت یجور گمشدگی خودم درون خودم رو زد…و حالا از اول تابستون به اوج خودش رسیده…چنان وسواسی درونمه که تمام پس انداز چند سالم رو حروم کردم برای خریدن تلویزیون و ۴ تا تی‌وی عوض کردم!! یازده تا بازی از شش ماه قبل تا آخر سال میلادی رو شریکی خریدم با دوستم،همه ترسم شده این که هیچ کدوم تموم نکردم و هاردمم جا ندارم جدیدارو بریزم و همیجورم داره جدید میاد…احمقانه نیست؟!خواهش می کنم،هرکسی که سنش بالای سی ساله و تجربه ادغام گیم و دنیای واقعی زندگی تو ایران رو از پسش بر اومده…در حد چنتا پیامم شده…هر روز دارم با چیزایی که گفتم می‌جنگم برای اینکه دنیای خیالی رو از واقعی جدا کنم،میترسم همین روزا پاشم از خواب و دیگه خسته شم از جنگیدن…@zilarom

  • Abby Anderson گفت:

    من به عنوان به عاشق گیم به طور میانگین فقط سالی یک بازی به لیست علاقه مندی هام اضافه میشه.
    تمام عناوینی که در این مقاله ذکر شد رو با وسواس تحلیل کردم و مطمئن شدم سلیقه ی من نیست و لذت نخواهم برد، پس با خیال راحت صد درصد مطمئنم تنها بازی عقب افتاده ای که دارم مکس پین ٣ هست و تا زمان انتشار بازی بعدی سانتا مونیکا، ناتی داگ و یا راکستار، هیچ کاری ندارم جز مرور بازی های مورد علاقم.

    Xboox.hoomeAbby Andersonفرید
  • یکی از مسائلی که گیمرای هم سن و سال ما رو زده میکنه دقیقا همین مسئله ست .
    قدیمها فقط یه بازی کرکی تو کامپیوتر نصب میکردیم و صد درصد ازش لذت میبردیم و بعدش حذفش می کردیم و میرفتیم سراغ بازی بعدی .
    الان بخاطر هزینه های زیاد مجبوریم ده تا بازی رو بریزیم تو کنسول و سرِ شروع کردنشون چنان وسواسی به خرج بدیم که خیلی از بازیها رو ناتموم گذاشتیم !

    فریدMaster blade
  • بالدرز گست ۳ مرزهای فروشو با همین روش تو پلی استیشن شکوند

  • بنظرم فقط انحصاری های عمیق سونی رو باید بازی کرد

    MojiXboox.hoomeAbby Anderson
  • به شخصه شاید سالی دو یا سه تا بازی جدید بگیرم که برام مهم باشه یعنی دو ویژگی اصلی یعنی داستان و گرافیک باهم باید داشته باشه حتما.
    باقیشو به بازیای گذشته سرکی میکشم یا فیفا پلی میدم مثلا چندروز پیش دیدار مجددی با beyond two souls داشتم

    فرید
  • اقا من دقیقا همینطوریم یه وسواس خاصی دارم که از زیر سنگ هم که شده باید پول جور کنم و بازیهای مورد علاقمو روز لانچ حتما پلی بدم واقعا بیماری بدیه که باعث میشه از بازی کردن زده بشم. اصن یجوری میشه حس میکنم بازی برام شده مث یه کار اجباری که فقط میخام تموم بشه و اخرشم لذتی ازش نمیبرم. امیدوارم بتونم روی این اخلاقم کار کنم

    فرید
  • کاری که خودم میکنم اینه که به جای اینکه بخوام به همه بازی ها نوک بزنم، به جاش فقط یه بازی رو برای مدت ها بازی کنم که همین اخلاقم باعث شده که تو عمرم بازی های زیادی رو انجام نداده باشم اما اونایی رو که بازی کردم رو دوست داشتم
    مثلا این قسمت مقاله میگه: “ماه ژوئن می‌تواند شما گیمرها را بکشد. ما Final Fantasy 16 ،Street Fighter 6 و Diablo 4 را تنها در یک ماه داشتیم که…..”
    حقیقتا این نام ها هر چقدر هم که بزرگ و شاهکار باشن بازم به سلیقه من نمیخورن و دوستشون ندارم پس وقتم رو سرشون فقط برای همرنگ شدن با جماعت حدر نمیدم
    جاش منتظر بازی مورد انتظارم میمونم یا اینکه یه بازی قدیمی که خوشم میاد رو بازی میکنم

    MojiAbby Andersonفرید
  • nobody گفت:

    مقاله‌ای بسیار مهم و مورد نیاز جامعه گیمینگ خصوصا از نوع ایرانی‌ش.
    سپاس.

    فرید
  • Ruby گفت:

    اره دقیقا همینه فیلمم اگه پشت هم ببینی لذتش کم میشه

    فرید
  • SORVASH گفت:

    این مقاله خیلی خوب بود. هم محتوا و هم فرم و قلم نویسنده 👌👌

    فرید
  • sky reaper گفت:

    من که به دلیل نداشتن یه پیسی خوب گیمینگ و کنسول حتی یدونه ام از بازیای جدیدو نمیتونم بازی کنم پس در نهایت انتخابی ندارم. همونطور که خیلیا اشاره کردن اگرم داشتم احتمالا انقدر درگیر میبودم که وقت استفاده ازشو نداشتم و این خیلی دردناکه که ادم مجبوره به خاطر زنده موندن از علایق قلبیش بگذره و چیزاییو که دوست داره کنار بذاره. اینطور که میبینم حالا حالاها ما ازین منجلاب نجات پیدا نمیکنیم تا بتونیم یه زندگی متعادل بین کار و سرگرمی داشته باشیم. خوش به حال اونایی که هم شرایطشو دارن هم زمانشو.

    Xboox.hoomeAbby Andersonفرید
  • united گفت:

    دقیقا این مسئله برای سینما هم صدق میکنه البته گیم که طولانی ترم هست
    مسئله قابل بحثیه

    فرید
    • ™Patrick گفت:

      داش گیمر نیستی ؟
      آخه یجوری میگی انگار نیستی ولی زیر همه پستای گیم هستی

      • united گفت:

        نیستم ولی طبق چیزی که میدونم نظر میدم این کامنتم گفتم این موضوع برای همه چی صدق میکنه
        نمیدونستم باید قبل کامنت دادن از تو اجازه بگیرم

        • ™Patrick گفت:

          نمیگم اجازه بگیر ولی همه جا هستی کنجکاو شدم داش🤝

          united
          • united گفت:

            ادم مزخرفیم میدونم
            شرمنده اگه تند حرف زدم

            • ™Patrick گفت:

              تصویر درستی از خودت داری😂(جهت فان )
              درواقع پرسیدم گفتم اگه گیمری یکم باهات صحبت کنم ولی گفتم بنظر نمیاد گیمر باشی
              در کل اوکی دیگه هیچی ولش کن میخواستم بگم ببین برای گیم مثلا من الان دارم بلک اپس سه و الدن رینگو میرم دو تا همزمان ولی دلیلش اینه الون رینگ اعصاب آدمو خورد میکنه (سخته ) از اون طرف عاشق کالاف دیوتی ام گفتم در کنار الدن یبار دیگه اینم برم شاید دو تا همزمان باشه اما دارم حال میکنم در کنارش تازه بازی انلاینم هست ولی در کل روزی تقریبا دو ساعت بازی می‌کنم بستگی به برنامه ریزی خودت داره من اصلا آدمی نیستم که بخوام سر سری تموم کنم برم ترجیح میدم از گیمم لذت ببرم .فک کنم تو سینما هم همین باشه

              dead passerbyunited
              • united گفت:

                اره دقیقا ادم باید لذت ببره
                تو سریالم اگه هی بخوای به زورم شده زود تموم کنی بعد پایانش میگی ایکاش بیشتر طول میکشید
                به قول معروف از مسیر هم لذت ببر نه فقط مقصد

                dead passerby™Patrick
                • dead passerby گفت:

                  احسنت بهت👍
                  برام خیلی جذابه که بیشتر از گیم به فیلم و سریال علاقه داری منم گهگداری در روز فیلم و سریال نگاه می کنم
                  شاید برات خنده دار باشه ولی من تازه شروع کردم به دیدن سریال واکینگ دد و الان هم فصل ۱ قسمت ۴ هستم
                  و فقط د لست آف آس رو تا آخرش دیدم

                  united
  • اتفاقا این موضوع ذهن منو چند وقته خیلی درگیر خودش کرده بود که ادم با این وقت کم چجوری میتونه به تموم کردن این همه سریال و فیلم و گیم یا حتی کتاب برسه؟
    باید خیلی گزیده انتخاب کرد.. حتی اگر برای یه بازی هزینه زیادی کردیم و کل دنیا هم ازش تعریف میکنن حتما لزومی نداره تمومش کنیم اگر بهمون لذت نمیده و خوش نمیگذره بهمون. خود من اسکایریم رو برای اولین بار پارسال رفتم سراغش چند ساعت بیشتر نتونستم تحملش کنم گذاشتمش کنار در عوض بالای ۳۰۰ ساعت الدن رینگ بازی کردم.. نه ول کردن اسکایریم خجالت داره نه اینهمه الدن رینگ بازی کردن افتخار!! سراغ استارفیلد هم نمیرم چون با بازیهای بتسدا خاطره خوبی ندارم هیچ وقت نمیتونم ارتباط بگیرم باهاشون..

    Xboox.hoomeAbby Andersonفرید
  • من خودم همیشه بدم میاد چند تا بازی رو سیستمم باشه ولی در کمال ناباوری هیچ وقت زیر ۴_۵نیست…
    و همیشه هم وقتم کم میاد.مخصوصا با وجود اینکه الدن رینگ بازی میکنم…در کنارشم رد دد و لست اف اس…
    همیشه وسواس دارم تو این قضیه…ولی جدیدا دارم رو خودم کار میکنم که خب وقتی الا دوست داری الدن رینگ بزنی،خب بزن اون یکیا میتونن صبر کنن😅

    فرید
  • خیلی حق بود👌🏼👌🏼 خودم این اشتباه رو چندبار انجام دادم، یکیش سر همین اساسین والهالا نکبت بود که ۶۰ ساعت از عمرمو هدر کردم پاش زجر کشیدم لحظه به لحظه اش انگار قراره پول بگیرم پاش!!! البته بازم خدارو شکر نصفه ولش کردم، یکی هم سر رزیدنت اویل ویلیج بود که به خودم فحش میدادم من چرا دارم این زباله رو بازی میکنم!!!

    Abby Andersonفرید
  • «کاری را انجام دهید و به سراغ تجربه‌ای بروید که شما را خوشحال می‌کند». منظور از گیمینگ، سرگرمی است و وسواس به هر چیز جدید، نقطه‌ی مقابل آن به شمار می‌رود..
    .
    .
    انقدر دلم میخواد به خاطر این جملت اقای نویسنده بهت بگم نوکرتم که نگو.

  • AVALON گفت:

    خیلی درست بود این متن هرچند ممکنه ادم درستی برای تایید این حرف نباشم چون من اخرین بازی بزرگی که میتونم بگم جوویدم الدن رینگ بود قبل از اون اسکاییرم(یعنی فاصله زمانیو خودتون حساب کنید) مشکل ناموسی دارم با این بازیا همونجا که باس یه جا بشینی به چرت و پرتای بقلی گوش بدی تا به نقطه ماموریت برسی کمک میکنه این بازیو حذف کنم یا مین کوئستو تموم کن گشتو گذار ماموریت های فرعی که کلا هیچ دلیلش میتونه من باشه یا دلیلش میتونن بازیا باشن که فقط تکرارین هیچ تفاوتی نمیبینم بین این بازیا (بازی بدون چالش . گیم پلی در حد بازی سونی یک .بدون نو اوری. یه داستان طولانی قابل پیشبینی و فقط و فقط گرافیک) من چندین ساله گیمرم تقریبا بیشتر ترند های گیم رو دیدم (از دوران پلتفرمینگ وبیتم اپ گرفته تا fps و rts گرفته تا هک ان اسلش ها روگ لایکا )با همشونم حال کردم اما ترند جدید که میشه اپن ورد رو اصلا نمیپسندم اما بازم میگم ممکنه سلیقم باشه اما خوشبختانه دارن از این ترندم میکشن بیرون

    dead passerbyXboox.hoome
  • فرید گفت:

    خسته نباشید مقاله باحال و حقی بود

  • .:MRM:. گفت:

    این قشنگ ترین محتوایی بود که امروز دیدم.
    وسواس لذت رو ازت میگیره

  • واقعاً مطلب جالبی بود و کاملاً با شما موافقم
    بازی های قدیمی بسیار زیادی هست که ارزش تجربه دارن و خیلی هامون هنوز سراغشون نرفتیم.
    شخصاً الان دارم metro last light رو بازی میکنم و باید اعتراف کنم که تا الان تجربه‌ی بسیار جذابی بوده.
    همیشه درکنار بازی های جدید، تجربه‌ی آثار قدیمی هم در برنامه داشتم و همین باعث میشه از گیمینگ بتونم همچنان لذت ببرم.

  • چقدر مقالات شما خوب واقعادمرسی این درد خیلی ها هست یکی از دوستان به من همینو میگه من چون نسل هفت و هشت کنسول نداشتم سبستمم هم ارتقا نداده بودم تو اون سالها گذر نسل هفت و هشت از شروع تا اتمام که چهارده سال بود درگیر درس سربازیرو بعد کار شدم تا اخرای نسل هشت دوباره کنسول گرفتم و بعد نسل نه با گنسولدشروع کردم برای همین از کلی بازی عقب موندم برای همین چون از هفت سالگی گیم میزدم از نسل چهارم نداشتن کنسول یا سیسنم اکن دوران ضربه بود واسم برای جبرانش باید حسابی بازی ها رو نه حالا عجله ای اما دو تا بازی با هم که دوسنم همیشه سرزنش میگنه منو میگه داستان ها قاطی میشن غرق داستان نمیشه ادم اعتراف میکنم یکی از مشکلاتم اینه میخام موقع صحبت کردن بگم این بازی تجربه کردم نجربیات خودمو بگپ ولی الان کم کم این عادت کم کردم من تو دو سه سال اخیر چه از طریق گیم پس و چه از طریق اجاره دیسک بازی خیلی بازی تموم کردم از نسل هفت و هشت خیلی ریاد رفتم و تفریبا سی درصد بازی های نسل نه هم تموم کردم و به لطف گیم پس بازی ها زیادی روز عرضه پلی دادم که های فای راش یکی از لذت بخش تریناش بود واقعا بازی ها نقش افرینی زمان ریادی رو میخواد خیلی زیاد ماموریت های جانبی شخم زدن مپ فالوت چهار دراگون ایج مس افکت لیجندری سگانه دیابلو بالدر گیت الانم استارفیلد اصلا نمیتومی صبح تا شب کار نکنی بازی کنی باز پشت هم نمیرسی خط داستان فقط تازه بری همه اینا با همومنظور تو زمان مثلا دو هفته بتونی هم زده میشی بخاطر هیجان و هایپ ریاد که ویگرتن دارن رک تو هم اثر میزاره انیمه تایتان ها رو معروفترین دیگه انقدر این شاحه اون شاخه رفتم یه فصل کاملم نتونسنم ببینم حالا که سالها گذشته ازش وسواس زیاد یه نو بیماری

    dead passerby
  • اینجانب تایید میکنم. بعد ۶۰ ساعت الدن رینگ زدن خسته شدم ، رفتم ایول ۴ رو که نصفه گذاشته بودم تموم کردم بعد یه چند تا بازی رو هم امتحان کزدم دیدم دیگه هیچی حال نمیده.
    بعد ۲ هفته تازه دیروز دیدم pizza tower عجب فازی داره

  • Moji گفت:

    با تشکر چه مقاله زیبا و دلنشین ی که در من تاثیر گذار بود . امیدوارم همه بتونن بهش عمل کنن.ویکی دیگه از مسائلی که من رو بیشتر از گیم دور کرده غیر از وقت کم , شبکه‌های اجتماعی هستن که متأسفانه الان دارم میبینم زمان بیشتری را از من گرفتن تا خود گیم ها و این خیلی حس بدی بهم میده ولی باز فردا روز از نو روزی از نو … خوشحال میشم اگر کسی راهکاری بهم بگه 🙌🫶

سعی در انجام تمام بازی‌های جدید، شما را از گیمینگ زده خواهد کرد - گیمفا