توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight

توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight

علیرضا محمدی
۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی هر چند مختصر اما مفید درباره موتور بازی‌سازی استفاده شده در ساخت Alan Wake 2، یعنی Northlight Engine، با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

نکات برجسته:

  • Alan Wake 2 از موتور داخلی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) یعنی Northlight استفاده خواهد کرد.
  • Northlight تغییری مهم برای Alan Wake 2 محسوب می‌شود، چرا که از موتور قبلی مورد استفاده در نسخه اول فاصله می‌گیرد، اما بر اساس تریلر منتشر شده از بازی، به نظر می‌رسد وظیفه‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای سینمایی را از دیدگاه بصری بر عهده خواهد داشت.
  • سیستم‌های فیزیک در لحظه، نورپردازی و ضبط حرکت موجود در موتور Northlight برای ساخت دنباله‌ای درخور از این سری ضروری است.

در کنار رونمایی از بازی مورد انتظار Alan Wake 2، رمدی تایید کرد که از موتور بازی‌سازی اختصاصی خود، یعنی Northlight، در توسعه این محصول استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همان سبک بصری و فضای نسخه اول به تصویر کشیده خواهد شد. در ضمن، با توجه به استفاده از این موتور در ساخت عنوان Control، طرفداران در حال حاضر چهارچوبی مرجع برای تعیین و ثبت انتظارات خود از بازی بسیار مورد انتظار Alan Wake 2 در اختیار دارند.

برخلاف برخی از موتورهای موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی، Northlight موتور بازی‌سازی اختصاصی رمدی به شمار می‌رود که اولین بار در ساخت عنوان انحصاری مایکروسافت یعنی Quantum Break مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از آن، رمدی از موتور اختصاصی دیگری برای عناوینی همچون Max Payne و Alan Wake استفاده می‌کرد، بنابراین برای Alan Wake 2، گذر از این موضوع یک تغییر قابل توجه محسوب می‌شود.

با این حال، بر اساس تریلر منتشر شده از Alan Wake 2، به نظر می‌رسد که Northlight وظیفه‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای سینمایی از دیدگاه بصری را بر عهده خواهد داشت.

توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی alan wake 2 یعنی northlight

این حقیقت که Alan Wake 2 از موتور Northlight بهره می‌برد، در واقع بازتابی از تجربه توسعه‌دهندگان در ساخت اولین Alan Wake است. رمدی در حالی که به دنبال حفظ تمرکز بر روایت اپیزودیک Alan Wake بود، متوجه شد محدودیت‌های فنی‌ای که با آن مواجه است، ظرفیت داستان سرایی توسعه‌دهندگان را محدود می‌کند.

محدودیت‌های مذکور در هنگام ساخت نمونه‌ی اولیه Alan Wake 2 به اوج خود رسیدند و در نهایت، پروژه به منظور اصلاح موتور بازی متوقف شد تا اطمینان حاصل شود که می‌توان از ابتدا، محصول را با سطحی از داستان سرایی که مورد نظر سازندگان است، کلید زد.

در نتیجه، موتور بازی‌سازی Northlight ایجاد شد و بر اساس تکنولوژی قبلی‌ای که Alan Wake را ساخته بود، توسعه یافت. Northlight با تاکید زیاد بر ثبت حرکت، یک سیستم رندر فیزیکی به شمار می‌رود و از فناوری‌هایی مانند روشنایی جهانی (Global Illumination)، ردیابی پرتو (Ray Tracing)، نورپردازی ذرات و فیزیک در لحظه استفاده می‌کند.

از آنجایی که Northlight پس از نمایش قابلیت‌های خود در Quantum Break و Control، نشان داده که می‌تواند درجه بالایی از وفاداری را برای حرکات شخصیت‌ها، حالات چهره و همچنین محیط‌های تخریب‌پذیر تعاملی فراهم کند، به نظر می‌رسد رمدی بر این باور است که دیگر برای داستان سرایی Alan Wake 2 با مشکلی مواجه نخواهد شد.

توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی alan wake 2 یعنی northlight

می‌دانیم Northlight برای پرداختن به بخش‌هایی از طراحیِ بازی ساخته شده که رمدی احساس می‌کرد نمی‌تواند با موتور قبلی خود آن‌ها را انجام دهد، بنابراین نقاط قوتی که Northlight هم‌اکنون در اختیار دارد به طور غیرمستقیم ما را از آنچه که رمدی برای توسعه دنباله Alan Wake در نظر گرفته است، آگاه می‌سازد.

به طور خلاصه، سیستم‌های فیزیک در لحظه، نورپردازی و ضبط حرکت موجود در موتور Northlight برای ساخت دنباله‌ای درخور از این سری ضروری خواهند بود.

تریلر فعلی Alan Wake 2 به عنوان نمایشی از قابلیت‌های Northlight پیش از انتشار بازی عمل می‌کند. این تریلر نحوه استفاده از روشنایی جهانی و افکت‌های ذره‌ای را به نمایش می‌گذارد، همچنین زمانی که دشمن از میان یک دیوار بیرون می‌پرد، فیزیک در لحظه و تخریب‌پذیری قابل مشاهده است.

موتور Northlight در ترکیب با بهبود ضبط حرکت بازیگران و حالات چهره آنان، می‌تواند کلید Alan Wake 2 به عنوان تجربه‌ی سینماییِ بعدیِ رمدی محسوب شود.

Alan Wake 2 در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) برای PC ،PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.


منبع: Game Rant

milad saDARKSIRENMuhammadAliSami 227AlirezaPop_Star.DanialRanjbarzadehMHNMahanPeterParkerMax22هادی صفائی🤘Mohsenj74✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧GGdarck Wolff𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥RoyalknightWalleR MaNmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • xxYYxx گفت:

    چقدر دوست دارم این تکنولوژی رو بلد باشم

    PeterParkerMax22Sami 227Black Swordsman✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧Tom
  • Sami 227 گفت:

    یادش بخیر فقط سر کوانتم بریک صدای فن ایکس باکسمو میشنیدم

    God HandکوروشPeterParker
  • lastofus گفت:

    موتور خوبی داره اصلا رمدی کارش تو گرافیک و نور پردازی همیشه خوب بوده داستان هاشم گاها مفهوم سختی داشتند و به طور مستقیم بیان نمیشدند باعث میشدند ادم کمی تامل کنه و به اسپکت های مختلف زندگی فکر . به نظرم گیمی که با یادگیری همراه باشه ارزشش بیشتره و داستان میتونه این قسمت حائز اهمیت رو به طور خیلی واقعی با بیان احساسات به تصویر بکشه هرچیزی که انسان بخواد یاد بگیره زمانی که emotion load یا بار احساسی داشته باشه اسان تر هستش برای تفهیم . برای همین هست که بازی هایی مثل رد دد ۲ و … حاوی مضامینی هستند که در کنار فان بودن حاوی پند ها و هنجار های گوناگونی هستند که انسان ها همواره باید اونارو توی زندگی خودشون مد نظر قرار بدند البته بازم مساله اینکه ما در یک دنیای ایده ال زندگی نمیکنیم و این ها همه ideal های ما هستند به طوریکه همه شاهد این امر هستید که با وجود اینکه رسانه های غربی دم از حقوق بشر و برابری میزنند همچنان در خود این کشور ها چنین معضل هایی قابل مشاهده هستند اما به هرحال همین داستان ها که امثال رمدی و …به وجود میارند قطعا در ذهن بعضی از انسان ها نفوذ و باعث هدایت اونها در راه سعادت خواهند شد .
    خیلی دوست دارم مقاله هایی با این مضامین توسط نویسنده ها منتشر بشه که اموزنده هم باشند

    سوپرمن(در حال مبارزه با ایلومیناتی)Pop_StarBlack SwordsmanPeterParkerMax22Sami 227آقای پلاستیک
  • Dark Night گفت:

    من بیشتر منتظر این هستم که ببینم عملکرد این موتور برای ریمیک مکس پین چطور خواهد بود.با چیزی که از الن ویک دو دیدم خیلی به ریمیک مکس پین امید دارم.

    MMDRebel2292Pop_StarlastofusکوروشMax22Sami 227
  • Babayaga گفت:

    چیزایی که از تریلر دیدیم که خیلی جالب بود … بنظر بازی موفقیه

    Pop_StarlastofusBlack SwordsmanMax22Sami 227
  • logical man گفت:

    یعنی چی . اینکه گفتن با انجین ۵ بوده

    DARKSIRENPop_StarlastofusBlack SwordsmanکوروشMax22Tom✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧
    • Max22 گفت:

      چرا فکر میکنید بالاترین سطح از گرافیک و جزئیاتو فقط آنریل انجین ۵ داره!؟ بهتره یه نگاه به انجین دیگه هم بندازی به خصوص انجین های اختصاصی هر استودیویی، از قبیل کپکام بگیر تا رمدی ، یوبیسافت ، ea، پلی گراند، گوریلا همشون عالین، به خصوص انجین های ناتی داگ و راکستار که به نظرم پا به پا آنریل ۵ میتونن رقابت کنن حتی بهتر از اون عمل کنن داداش

      DARKSIRENMax22Sami 227Alireza.lastofus
      • Astin گفت:

        این برمیگرده به اوپن سورس بودن آنریل شما فقط کافیه یه ویژوال استودیو نصب کنی روی پیسیت و آنریل رو باز کنی قشنگ به تمام کد های انجین دسترسی داری و حتی ادیتور آنریل رو میتونی کاملا طبق سلیقه خودت شخصی سازی کنی به همین علته که آنریل محبوبیت بیشتری داره و از اونجایی که انجین های انحصاری شرکت ها هیچوقت به بیرون درز پیدا نمیکنن نمیشه هیچ مقایسه مناسبی با بقیه موتور ها داشت

        MMDMax22Sami 227
        • Max22 گفت:

          دقیقا دوست عزیز آنریل یه موتور قدرتمنده به قول شما اوپن سورسه که در دسترس عموم قرار گرفته و هر کس یا استودیویی متیونه ازش استفاده کنه و برای هر پلتفرمی بازی بسازه!
          به هیچ عنوان قصد ضعیف جلو دادن آنریل و نداشتم و ندارم. فقط حرفم اینه بعضی دوستان فکر میکنن آخر گرافیک و جزئیات با آنریل دست یافتنی هس! اما ما دیدیم نسل قبل چه استودیوهایی با انجین های اختصاصی خودشون چه غوغایی کردن و چه شگفتی های خلق کردن و من به شخصه از این تنوع لذت میبرم و کاملا مشتاقم بدونم آخرت گرافیک و قدرت این انجین ها رو تا آخر نسل ۹ ببینیم

          Max22
      • WITCHER گفت:

        چیزی که برا من سواله اینه که کوجیما چطور تونست از دسیما همون خروجی فاکس انجینو بگیره، مکانیک ها کپ متال گیر بودن اماگذشته از این قضایا یه زمانی کرای انجین خدای گرافیک بود

        Max22
  • aria900 گفت:

    با پیشرفت موتور گرافیکی اما بهینه سازی بازی پسرفت میکنه امید وارم بر خلاف بازیا مثل استارفیلد و موتو انریل انجین ۵ و اپدیت جدید پانتومیم لیبراری تمرکز خاصی روی بهینه سازی بازیش بزاره تا گیمرا مجبور نباشن برای بازی روی پی سی ۳ هزار دلار هزینه کنه تا بتونن فریم خوبی بگیره

    Max22Sami 227
توضیحاتی درباره موتور بازی‌سازی Alan Wake 2 تحت نام Northlight