نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری

امیر سلمان‌زاده
۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

یکی از جدیدترین انیمیشن های تولیدی کمپانی «نتفلیکس»، اثری با عنوان «نیمونا» (Nimona) می‌باشد که پیش از پخش نهایی از جانب این کمپانی با حواشی گوناگونی درگیر بوده است.
این انیمیشن که ابتدا قرار بود تحت نظر کمپانی «بلو اسکای استودیو» که خود زیرمجموعه‌ای از کمپانیِ غولِ «استودیو قرن بیستم» بود تولید و منتشر شود، اما با خرید این کمپانیِ قدیمی توسطِ «والت دیزنی» کلیه‌ی برنامه‌های تیم تولیدی انیمیشن «نیمونا» متوقف شد و به حالت تعلیق درآمد. اصلی‌ترین علت این رکودِ تولیدی پیرامون این پویانمایی، مخالفت کمپانی دیزنی با مضمون «ال-جی-بی-تی» انیمیشن «نیمونا» بوده‌ است.

با همه‌ی این اوصاف بعد از چند سال بلاتکلیفی، شرکت «آناپورنا پیکچرز» با همکاری «نتفلیکس» تصمیم به پیگیری این انیمیشن گرفتند و با یک تیم تولیدی نسبتاً جدید در نهایت انیمیشن «نیمونا» در همین یک هفته پیش از طریق پلتفرم «نتفلیکس» در دسترس عموم قرار گرفت. این پویانمایی به کارگردانی «نیک برونو» و «تروی‌کوان» و صداپیشگیِ دو کاراکتر اصلی آن که بر عهده‌ی «ریز احمد» و «کلویی گریس مورتس» می‌باشد، منتشر شده است و داستان آن در‌ جهانی رخ می‌دهد که تلفیقی از قصه‌های اساطیریِ کهن با تکنولوژی‌های روز می‌باشد.

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

با اینحال همین ابتدا باید گفت که انیمیشن پیش رویمان نه توانایی روایتی مبتنی بر الِمان‌های اساطیری کهن را دارد و نه حتی می‌تواند آن را در بستر مدرن و تکنولوژیزه‌ی خود تبیین کند. صرفاً شماتیک ظاهری این دو جهان را به عاریه گرفته و فی‌المثل روایت خود را با یک داستان‌گویی باستانی آغاز کرده تا فانتزی‌اش ریشه‌ی بیانی داشته باشد و بلافاصله و خیلی سریع وارد فاز مدرن و متجددِ آن مقدمه‌ی ابتدایی می‌شود.

این سریع بودن آنقدر بولدشده و برهم‌زننده روایت و شناساندنِ درست کاراکترها هست که مخاطب به خوبی نتواند با دغدغه‌های کاراکترها آشنا شود و به عبارتی می‌توان این تعبیر را برداشت کرد که فیلم توانایی شخصیت‌پردازی درست را ندارد و با سرعت بخشیدن‌های عجولانه در تعامل کاراکترها با یکدیگر می‌خواهد خود را امروزی و ضدکلیشه نشان دهد در حالیکه نمی‌داند باعث انقطاع و فاصله گرفتن مخاطب از پیگیریِ جدیِ داستانش شده است.

داستان انیمیشن «نیمونا» درباره‌ی موجودی شبه‌انسان با نام «نیمونا» هست که ظاهر اولیه و اصلی‌اش بسانِ یه دختر بچه ناز می‌باشد که صرفاً به دنبال آن است که تنها نباشد اما ویژگی اصلی‌ای که این دخترک دارد و آن را متمایز از مردم عادی می‌کند، توانایی تغییرشکل گسترده و بدون حد و مرز به هر موجودِ دلخواه خود می‌باشد‌. در مقدمه‌ی ابتدایی، فیلم از جانب انسان‌ها و مبارزه و مقاومت‌شان با هیولاها روایت می‌شود و به همین منظور انسان‌های باستان تیم یا بهتر بگوییم مؤسسه‌ای از بهترین رزمندگان جنگجو و شجاع را برای دفاع از قلمرو انسان‌ها تشکیل می‌دهند و همین موسسه نسل به نسل تا زمانه تکنولوژیکِ روز پابرجا مانده است و البته با یک معیار ثابت و آن هم اینکه مبارزان از ژن و نسل خود مبارزان اولیه باشند و از مردم عادی کسی انتخاب نشود.

این خلاصه‌ای که به عرضتان رسید آنقدر در پس‌زمینه و به صورت فرعی روایت می‌شود که ما جای اینکه دغدغه‌ی کاراکتر اصلی‌ای همچون «بالیستر» (ریز احمد) را از نگاه و زاویه‌ی خودش ببینیم، زندگی‌نامه‌ی سریعاً ورق‌خورده‌ی او را از دهان خبرنگارها و در اخبار مشاهده می‌کنیم. «بالیستر» به عنوان کاراکتری که برخلاف روتینِ چندصدساله‌ی قلمرو انسان‌ها به عنوان مبارزِ سلطنتی از جانب مردم عادی انتخاب می‌شود، ظاهراً درصدد مورد تأیید واقع شدن توسط مردم است اما این مورد آنقدر سریع روایت می‌شود که نمی‌تواند به راحتی برای مخاطب قابل باور باشد.

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

انیمیشن «نیمونا» همچنین در تبیین جهان و دغدغه‌ها و ارتباطات اجتماعی یا فرا-اجتماعی خود لنگ‌هایی اساسی می‌زند. فی‌المثل مردم در جهان این انیمیشن چه نقش و جایگاهی دارند؛ چرا با انتخابِ «آلیستر» به عنوان مبارز سلطنتی مخالفند یا چه چیز مبارزانِ ژنیِ سلطنتی را خاص کرده که اغلب مردم نمی‌توانند «آلیستر» را به راحتی قبول کنند و اصلا مؤسسه مبارزان با چه چیزی قرار است بجنگد و ملکه و قلمرو را در مقابل چه چیزی حفاظت کند!
درباره مردم که اصلا نمی‌توان تکیه‌ی داستانی/روایتیِ مطمئنی بر آنها داشت زیرا همانقدر که در ابتدا مخالف «آلیستر» بودند بلافاصله بعد از تأیید نهایی او توسط ملکه، وی را مورد تشویق هم قرار دادند. حتی خود ملکه نیز هیچ چیز خاصی از او نمی‌بینم مگر یک مورد کلی که بله در پی عدالت است و برای همین به «آلیستر» شانس مبارزشدن داده است.

با این اوصاف که گفته شد انیمیشن «نیمونا» هنوز در تبیین بصری جهانش با لنگ‌هایی اساسی مانده که سریع کاراکتر «آلیسترش» در یک پاپوش در قتل ملکه-ای که هیچ چیزش خاص نیست- از مؤسسه مبارزان و کلاً انسان‌ها نه تنها طرد شده که تحت تعقیب نیز قرار می‌گیرد. حال در این وانفسای روایتی کاراکتر اصلی فیلم یعنی «نیمونا» نیز از ناکجاآباد با ظاهری امروزی و رفتاری پرخاشگرانه وارد داستان می‌شود. و بدون آنکه ما از ریشه‌ی جایگاه او در اجتماع مطلع باشیم فقط از رفتار او در زمان حال پی به شنگول‌بودن و میل به شرور بودنش (در اندازه‌های کودکانه) می‌بریم.

همینطور فیلم با عجول بودنش و البته پایین کشیدن تعمدیِ آی‌کیوی «آلیستر»‌ او را نیازمند به «نیمونا» می‌کند. به همین دلیل باز هم با عجول بودن در روایت بدون اینکه تنهایی خاصی از «آلیستر» با دغدغه‌هایش ببینیم و صرفاً با مکث‌هایی ثانیه‌ای و به صرف مثلاً کمیک بودن خیلی سریع و خام‌دستانه، خود را زندانی‌شده در زندانِ مؤسسه مبارزان می‌بیند و در اینجاست که «نیمونا» با قابلیت‌های اصلی خود در تغییر شکل دادن، خود را در حد آشنایی به مخاطب و البته «آلیستر» نشان می‌دهد.

در واقع «نیمونا» آنقدر بسانِ یک تینیجر یا نوجوانِ شنگول، بیش‌فعال و شلوغ با میلی نسبی به شرارت رفتار می‌کند که در اواسط و اواخر فیلم وقتی فلش‌بکی از حضور او در قرن‌ها پیش و ریشه‌ی انزوایش مخاطب نشان داده می‌شود، به راحتی از جانب ما قابل قبول واقع نمی‌شود چه برسد که منفعلانه این میل یکهویی به روایت وارد شده را باور کنیم.

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

دیگر از جناح قلمرو‌ انسان‌ها اگر موردی نگوییم هم چیز خاصی را از دست نداده‌اید، از ملکه ابتدای فیلم گرفته که به جای آنکه نماینده خودش و میل عدالت‌خواهی‌اش باشد، اشتیاق برون‌متنی عوامل به مونث بودن بالاترین مقام قلمرو انسان‌هاست.
حتی ویلنِ اثر نیز که فرمانده‌ی مبارزانِ موسسه می‌باشد یک زن هست. دیگر بماند که آن میلش به حفظ روتین قلمرو و مخالفت با تغییر سنت‌ها هیچ پرداخت ناچیزی هم پیرامونشان دیده نمی‌شود. البته باید گفت زن بودنِ ویلن به خودی خود بد نیست، عیب آنجاست که ما‌ می‌بینیم هیج جنس مذکر قابل توجهی در اثر نیست. یک افسر مبارز در شمایل سفیدپوست و موبلوند که هوش پایینی دارد و دو افسر دیگر هم که زوج اثر را تشیکل می‌دهند گرایشات متفاوتی دارند! و اگر آثار سالهای اخیر مخصوصاً از کمپانی نتفلیکس را دنبال کرده باشید به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که یک خط مشی مشخص و دستوری در داستان‌پردازی آثار سینمایی قرار گرفته است به طوری که داریم مشاهده می‌کنیم به آثار انیمیشنی نیز رسوخ پیدا کرده‌اند.

در مجموع انیمیشن «نیمونا» را اثری با ارفاق یکبارمصرف می‌توان قلمداد کرد و سعی کنید که به نمرات منتقدین سایت‌هایی نظیر imdb و metacritic هم آنچنان استناد نکنید که متأسفانه انجمن منتقدین هم از خط‌مشی دستوری کمپانی‌های فیلمسازی در امان نمانده‌اند؛ نشان به این نشان که فیلم تازه اکران شده‌ی «فلش» (The Flash) را بدون درنظرگیری کیفیت حقیقیِ فیلم و صرفاً به خاطر حواشی بازیگر اصلی‌اش «ازرا میلر» با نقدهای به وضوح جانب‌دارانه و فرامتنی کوبیده‌اند.
انیمیشنِ پیش‌رویمان نیز متاسفانه بر خلاف ظاهرِ ضدمتحجرانه‌اش که مثلاً از تغییر سنت‌ها استقبال می‌کند اما نمی‌داند وقتی این ظاهر ریشه‌اش دستوری باشد، خروجی هنری و سینمایی نمی‌تواند داشته باشد و نتیجه می‌شود «نیمونا»یی که ظاهراً اصل قصه است اما باطناً بهانه‌ای است برای اینکه گزاره «استقبال از تغییر» را در زوج مذکر فیلم و گرایششان آن هم به طور سطحی دنبال کنیم و آن را به این شکلِ دستوری قبول.

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

Batman Arkham knightLady Apranولگرد اوسکلAMIR WAZOWSKIMA12SirAmir77cactusAmir :))❤ NieR LoveRامیر حسینkiller of trollsFinal seyedAHCHadesهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)shhاوردک تک تک ورژن حقیقیmeysambKratosmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا
نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دنیای فیلم و انیمیشن بد افت کرده

    ❤ NieR LoveRولگرد اوسکلAMIR WAZOWSKISirAmirBlack Swordsman77EmbercactusAmir :))Moonwalkermore
    • من قبل خوندن این نقد متاسفانه رفتم ۵ دقیقه ی اول انیمیشنو دیدم داشتم همینجوری نگاه میکردن یه سیبیل اومد تو انیمیشن گفتم به به عجب شخصیتی قشنگ معلومه با ابهت. این معلومه کاراکتر خوبیه ۱ دقیقه بعدش دیدم یه پسر مو طلایی اومد دستشو گذاشت تو دستش :/

  • CodeName:666 گفت:

    تنها بازی که با تصمیم دیزنی بشدت موافق بودم تولید نکردن این زبالس,حیف وقت که ادم براش بزاره .

    ولگرد اوسکلAMIR WAZOWSKIBlack Swordsman77cactusMoonwalkerDream in Red (Playstation T)AHCHades
  • Savage گفت:

    الان با این انیمیشن اسپایدرورس جدیده دلتونو خوش نکنیدا

    آپ هم امسال با ترند های امروزی دنیا امسال اکران بشه این انیمیشن اسکار میبره

    Barbodولگرد اوسکلSirAmircactus
  • ممنونم که نقد کردید ولی اگه میرفتید انیمیشن های قدیمی رو دوباره نقد میکردید بهتر بود و وقتتونو سر نقد همچین زباله ی تلف نمیکردید
    من خودم با افرادی که واقعا مشکل ژنتیکی دارن و دست خودشون نیست مشکلی ندارم و میتونن به زندگیشون ادامه بدن ولی کسایی که تحت تاثیر دیگران قرار گرفتن و به شکل وخشتناکی ازشون حمایت میکننو درک نمیکنم
    اونایی که واقعا مشکل دارن خیلی بی سر و صدا به زندگیشون میرسن ولی اونایی که فقط برای جلب توجه میخوان متفاوت باشن همه جا جار میزنن و عقایدشونو به دیگران تحمیل میکنن و میخوان ما جلوشون سجده کنیم و این واقعا مسخرس🫤

    Niko_Bladeولگرد اوسکلHamedAMIR WAZOWSKI77EmbercactusFineGamerAmir :))Moonwalkermore
  • Evenstar گفت:

    بیایید امیدوار باشیم یه بار دیگه خدا از آسمون سنگ بباره و اولین بانک هدفش هم دیزنی و نتفلیکس باشه

    HamedAMIR WAZOWSKI77cactusFineGamerAmir :))Moonwalker❤ NieR LoveREloise~ThunderDoommore
  • CameraMan گفت:

    😑
    این افراد حاضر میشن باور های دینی فرهنگی کشورشون و خانوادگی خودشون رو زیر پا بزارن و تاریخ نسل بشریت هم ی جورایی زیر سوال ببرن..
    با وجود همه این کار ها حاضر نمیشم که ش*وت بی جای خودشون رو کنترل کنن؟
    بگیم همه این مسله ها بزاریم کنار و درصدی به یک عده آدم که یک پرچم دستشون گرفتن اهمیت ندیم ولی بقیه چرا تبلیغ میکنن و این مسله رو عادی نشون میدن؟

    HamedAMIR WAZOWSKIArman77EmbercactusAmir :))MoonwalkerThunderDoomوزغ ( آنتی لگبت)more
  • دقیقا مسائل اینچنینی برای گیم ها هم صدق میکنه کافیه از این چیزا رو درش قرار بدی انوقت که هم نظر منتقدین مثبت میشه هم اینکه جوایزو پارو میکنه

    AMIR WAZOWSKISirAmir77EmbercactusMoonwalkerkiller of trollsThunderDoom𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • Arman گفت:

    خلاصه متن :این یک فیلم تینیجریه که بزور عقایدشون رو چپوندن داخلش و همینطور ارفاق یکبار مصرف (دیدن )نداره و اینکه فیلم سر و اینکه بشینید انیمیشین و فیلم های قدیمی ببینید فعلا ذهنتون رو سمی نکنید با آثار جدید

    BarbodHamedAMIR WAZOWSKI77EmbercactusAmir :))MoonwalkerDream in Red (Playstation T)killer of trollsmore
  • Arman گفت:

    کودک یا بزرگسال هیچکدوم واسه افراد سود جو مهم نیستند،درواقع این پوله که مهمه ،انسانیت یا نیکی کردن هیچکدوم مهم نیستند این پوله که مهمه،عشق یا محبت هیچکدوم مهم نیستند این پوله که مهمه ،میبینی ؟تو این دنیا هیچی مهم نیست فقط و فقط پوله که مهمه!و همین متاسفانه باعث میشه سودجو ها بخاطر پول کار های کثیف انجام بدن:)))

    ❤ NieR LoveRولگرد اوسکلHamedAMIR WAZOWSKI77cactusFineGamerMoonwalkerDream in Red (Playstation T)CameraManmore
  • UK گفت:

    «در مجموع انیمیشن «نیمونا» را اثری با ارفاق یکبارمصرف می‌توان قلمداد کرد و سعی کنید که به نمرات منتقدین سایت‌هایی نظیر imdb و metacritic هم آنچنان استناد نکنید که متأسفانه انجمن منتقدین هم از خط‌مشی دستوری کمپانی‌های فیلمسازی در امان نمانده‌اند؛ نشان به این نشان که فیلم تازه اکران شده‌ی «فلش» (The Flash) را بدون درنظرگیری کیفیت حقیقیِ فیلم و صرفاً به خاطر حواشی بازیگر اصلی‌اش «ازرا میلر» با نقدهای به وضوح جانب‌دارانه و فرامتنی کوبیده‌اند.»

    قصدم طرفدار از imdb و meta نیست ولی فیلم د فلش آشغالی بود که نمونه نداشت

    فیلمی که فاقد داستان و شخصیت پردازی بود حتی با وجود بتمن مایکل کیتون شخصیت پردازی این فیلم لنگ میزد ، فیلم تو سبک خودش داستان درست حسابی نداشت حتی ارزش یک بار دیدن نداره چه برسه که تا آخرش ببینی

    شما هم بری فیلم آشغال مارول نگاه کنید حداقل فضا سازی و جلوه ویژه ای خوبی دارن ولی جالب بدونی فیلم د فلش از نظر جلوه ویژه فاجعه بود و هیچی چیزی برای ارائه نداشت همین متای ۶۴ و ای ام دی بی ۷.۱ براش زیادشه لیاقت این فیلم نمره ۱۰ و ای ام دی بی زیر ۴

    نمی‌دونم شما میگی فیلم فلش به در نظر نگرفتن کیفیت حقیقی صرفا به خاطر حواشی ارزا میلر اینقدر بهش کوبیدن در صورتی که این فیلم حتی ارزا میلر نباشه ی آشغاله که نمونه نداره

    AMIR WAZOWSKIAHCEloise~
    • ممنون از نظرتون. ببینید اصلا قصد من دفاع از فیلم «فلش نیست» جدا از اینکه من هنوز فیلم «فلش» رو ندیدم. حرف من اینه اگه قراره فیلمی حتی با نقد کوبیده بشه باید از ضعف‌های درون‌متنی خود فیلم استفاده کرد نه اینکه با صرف تکیه با حواشی خارج از فیلم بیان نمره پایین بهش بدن

      BarbodAMIR WAZOWSKI77UKAmir :))
  • HannaH گفت:

    من هنوز فیلم رو ندیدم، و البته پررنگ شدن حضور افراد … رو هم توی فیلم ها می بینم، همونطور که حضورشون رو توی محل کار و جامعه می بینم. اما سئوال من این هست، از نظر نگارنده متن، کی این نگاه رو سفار می ده و دنبای هنر رو وادار به این نگاه می کنه که توی تیتر و متن بهش اشاره شده.

    AMIR WAZOWSKIcactusFineGamerCameraMankiller of trollsAHCهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • ممنون از توجهتون. هرچیزی که دستوری و سفارشی باشه از نظر بنده یا نتیجه عکس میده و باعث ضرر میشه یا تاثیر چندانی در قبول اون گزاره ی سفارش شده حالا هرچقدر هم به ظاهر انسانی نداره. شما میگید پررنگ شدن این حضور رو توی فیلمها می بینید!!!! آیا این بولدشدن بنظرتون خودجوش و از دل اجتماع مثلا جامعه امریکا بیرون اومده !!!! به وضوح وقتی آکادمی اسکار میاد بیانیه دستوری میده که باید درصد قابل توجهی از کاراکترهای اصلی فیلمها از اقلیت ها باشند، این یعنی عین دستور و سفارش. دیگه اینجا استعداد و ذوق سینمایی در اولویت نیست، بلکه اولویت شده در اقلیت بودن توی متن هم اشاره کردم تک تک کمپانی ها مخصوصا نتفلیکس این سفارشات رو دارن اجرا میکنن وگرنه من شخصا نه مخالف حقوق اقلیت ها هستم و نه موافق به سرکوبشون. حرف من واضحه سفارش و دستور ممنوع.همین

      JaySirAmirBarbodAMIR WAZOWSKIcactusFineGamerAmir :))CameraManFinal seyedkiller of trollsmore
  • سینا گفت:

    به نظرم حاشیه درست نکنید. اتفاقا انیمیشن خوبی هم بود. اگه این چیز هایی که میگین رو داشت. توی همه جا میگفتن.
    کسی خیلی حرفی نزده.

    Batman Arkham knightAMIR WAZOWSKI77cactusFineGamerMoonwalkerسیناCameraManشادمن 3more
  • Whatever گفت:

    “متاسفانه هالیوود هم هر از چند گاهی پیرو یه دستور سفارشی شده میشه”
    دوست عزیز خود هالیوود به سفارش بالادستیاشون ساخته شده
    در ضمن این اقلیتی که ازش صحبت می‌کنید مثل سرطان میمونه سرطان رو تا سرکوبش نکنی و حذفش نکنی در حال رشد میمونه اینا هم همینطورن تو ۴دیواری خودشون هرکاری بخان بکنن بزار بکنن ولی وقتی کارشون میارن وسط اجتماع و جامعه اینجاس که مشکل درست میکنن و باید تو نطفه خفه بشن
    به هر حال این یه حقیقته

    ولگرد اوسکلAMIR WAZOWSKISirAmirArmanBlack Swordsman77MoonwalkerHades
  • زباله ایی سفارشی که حتی ارزش دیدنم نداره
    صنعت انیمیشن سازی داره به کجا میره؟

    Batman Arkham knightولگرد اوسکلAMIR WAZOWSKI77cactusFineGamerMoonwalkerهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)killer of trollsmore
  • من نمیدونم چرا خودمو به دیدنش قانع کنم انگار اصلا نمیتونم

    ولگرد اوسکلMoonwalker
  • Fume knight گفت:

    هر جایی افراط و تفریط هست و منظور منم اون دسته سود جو بود. راجب این تفکرات امثال تازه ب دوران رسیده هایی که با ترید و امثالهم یه ثروتی جمع کردن بنظرم بلانسبت شما یه نفر باید خیلی پوچ و تهی باشه بشینه پای اراجیف این. بجای این احمق های بی سواد کتاب بخونین، راجب همین مسئله گرایشات تحقیق کنین به حرف چهارتا تحصیل کرده گوش بدین حیف مغز و شعور یه آدم نیست !!!

    BarbodHamedAMIR WAZOWSKISirAmirBlack Swordsmanوزغ ( آنتی لگبت)فاینال فانتزی با رزولوشن 720 و فریم 26Arman
    • 47 گفت:

      “” تازه ب دوران رسیده هایی که با ترید و امثالهم یه ثروتی جمع کردن””

      حرفتون منو یاد یه مصاحبه انداخت که راه میفتن تو خیابون رندوم از مردم میپرسن نظرت راجع به اندروتیت چیه و اکثرا شروع میکنن توهین بهش
      بعد میپرسن اندروتیت کیه؟ و اکثرا ساکت میشن

      “بجای این احمق های بی سواد کتاب بخونین راجب همین مسئله گرایشات تحقیق کنین ”

      اولین قاعده برای رسیدن به بلوغ فکری قبل از کتاب خوندن و تحقیق کردن و هر مورد دیگه ای اینه که با ذهن باز و بدون تعصب سراغ یک موضع بری و اگر جایی اشتباه میکردی آماده باشی که بپذیری .

      متاسفانه از صحبتاتون فهمیدم شما برده ی ذهن و تعصباتتون هستید و حرف از تحقیق و کتاب خونی میزنید در صورتی که فردی که دارید نقد میکنید رو نه تنها نمیشناسید ، اسمش رو هم درست نمیتونید تلفظ کنید.

      به هیچ وجه قصد توهین ندارم و امیدوارم از دست بنده دلخور نشید
      و یک پیشنهاد دوستانه اینکه سعی کنید از یک دید واحد به مسائل نگاه نکنید برای نقد کردن یک موضوعی حداقل کار این هست که حرف ها و فکت های جبهه مقابل رو هم شنیده باشید.

      سالم و موفق باشید

      ولگرد اوسکلHamedAMIR WAZOWSKIMasoudBlack Swordsman
  • cactus گفت:

    فقط واسم عجیبه که چرا؟ قطعا همچین فیلم‌هایی کم تر هم سود میکنن (مثل ولما) پس اینا بودجشون از کجا میاد؟ اصلا به فرض که این تفکراتشونو به زور وارد ذهن مردم کنن، بعدش از این کار می‌خوان چه نتیجه ای داشته باشن؟ کم کردن جمعیت ؟؟؟

    ولگرد اوسکل
  • Mrh گفت:

    سلام ، ظاهر داستان این بود برداشت اشتباه انسان ها از همجواری و زندگی با موجودی تحت عنوان هیولا که اتفاقا برخلاف برداشت این انسان ها این هیولا ،نیمونا ، موجود بدی نبوده و مهربان و فداکار است و یک فرد … توانسته این سو برداشت را حل کنه ،، اگه از این دید به داستان نگاه کنیم نخواهیم توانست به سوال های نقد کننده انیمیشن پاسخ بدیم ، مثل اینکه نیمونا کیه ؟ از کجا اومده ؟ چرا این نوع قدرت هارو داره و آلیستر چرا به اون نیازمنده و …

    اما واقعیت و حقیقت پنهان داستان اینه نیمونا اجنه است می تونه تغییر شکل بده ، قدرت بالایی داره ، عمر زیادی داره ، می تونه به هر انسانی تبدیل بشه و … و انیمیشن می خواد هجواری و زندگی با این اجنه رو با انسان ها عادی سازی کنه و بگه روزی این امر اتفاق افتاد شما استقبال کنید و اجنه رو در زندگی خودتون قبول کنید. انیمیشنی پر از مضامین شیطان و شیطان پرستی و … و هر کثافتی که بگید ، …

نقد انیمیشن Nimona | تغییرپرستی دستوری - گیمفا