نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی

آرمان زرمهر
۱۹:۱۶ ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

طی این مقاله قصد داریم سرانجام پس از گذشت سال‌ها با عرضه‌ی عنوان Hellblade 2 آن را زیر ذره‌بین قرار داده و به بررسی این تجربه‌ی تعاملی سینماتیک بپردازیم.

زمانی که برای اولین بار نسخه‌ی ابتدایی Hellblade را تجربه کردم محو خصوصیات ظاهری و صداگذاری آن شده بودم اما به همان اندازه در طول تجربه برخی رویکردهایی که در قبال روایت و گیم‌پلی کلی بازی اتخاذ شده بود برایم آن چنان خوش‌آیند نبود چرا که نشان می‌دادند این اثر هنوز به صورت کامل مطمئن نیست که می‌خواهد یک اثر سینماتیک تمام عیار باشد یا اینکه می‌خواهد به قوانین «ویدیو گیمی» سنتی پایبند بماند و به همین دلیل بی‌ثباتی زیادی مخصوصا در بخش گیم‌پلی آن اثر دیده میشد. حالا پس از تجربه‌ی Hellblade 2 می‌توانم با قاطعیت بگویم که Ninja Theory حالا درست همچون Senua با اعتماد به نفس و هدفی بسیار مشخص بازگشته است.

این استودیو ذات سینماتیک اثر خود را قبول کرده است و در همین راستا تمامی ابعاد این تجربه‌ی تعاملی را در خدمت رویکرد سینماتیک خود به کار گرفته اما سوالی که به وجود می‌آید آن است که آیا در این کار موفق بوده است؟! با گیمفا همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال را دریابیم.

بازی Hellblade 2 توسط فروشگاه سی‌دی کی برای نقد و بررسی در اختیار تیم گیمفا قرار گرفته است

بازگشت حماسی Senua و روان پریشانش

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

بعد روایی عنوان Hellblade 2 در همان نگاه اول بسیار انعطاف‌پذیرتر و مرتعش‌تر از اثر اورجینال جلوه می‌کند و می‌تواند گیراتر ظاهر شود.

داستان نسخه‌ی دوم Hellblade کمی بعد از پایان قسمت اول آغاز می‌شود، زمانی که Senua به منظور نجات مردمانش که توسط قبیله‌ای از وایکینگ‌ها به نام Marauders به عنوان برده به Iceland منتقل شده‌اند به صورت خود خواسته اجازه می‌دهد به عنوان یک برده توسط این گروه دستگیر شده و به مکانی منتقل شود که برده‌ها به آن منتقل می‌شوند.

طی این مسیر در دریایی طوفانی، قایقی که Senua در اون قرار داشت غرق شده و از همین رو او در راستای بقا باید خودش را به ساحل رسانده و در این مسیر با بسیاری از وایکینگ‌‌هایی که او را به بردگی گرفته بودند درگیر می‌شود تا در نهایت موفق به شکست رهبر آن‌ها ملقب به Slave Master می‌شود. پس از این مبارزه، Slave Master که حالا توسط Senua زخمی شده است مجبور می‌شود او را به مکانی ببرد که برده‌ها به آنجا منتقل می‌شوند اما زمانی که این دو به آن جا می‌رسند متوجه می‌شوند تمامی مردمان روستا توسط عاملی وحشتناک سلاخی شده‌اند.

در اینجا Senua تصمیم می‌گیرد به این کمپ ورود کند غافل از آن که این اولین قدم او در راستای به چالش کشیدن تمام آن چیزی است که تصور می‌کرد قرار است در این مسیر تجربه کند. داستان‌سرایی در Hellblade 2 یک پیشرفت مستقیم در بسیاری از ابعادش نسبت به قسمت ابتدایی محسوب می‌شود؛ یکی از بزرگ‌ترین مسائل مثبت در این روایت به بلوغ رسیدن شخصیت Senua است که به طور مستقیم اجازه می‌دهد پل ارتباطی بهتری بین پلیر و این کاراکتر شکل بگیرد چرا که حالا تمرکز بیشتری روی پرورش این کاراکتر بوده و صرفا مسائل روانی او در هسته‌ی شخصیت‌پردازی قرار ندارد.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

شخصا در قسمت ابتدایی هرگز نتوانستم ارتباط خوبی با Senua برقرار کنم اما در نسخه‌ی دوم با شخصیت کاریزماتیک‌تری روبه‌رو هستیم که از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار و حالا با هیولای درون خود صلح کرده است. Senua در این نسخه به وضوح از طلسم خود به عنوان توانایی و قدرتی برای مواجهه با چالش‌های مسیرش استفاده می‌کند، صداهای داخل سر او حالا بیش از پیش نقش فرشته‌های روی شانه‌اش را ایفا می‌کنند. آن‌ها در لحظاتی او را تشویق کرده و در لحظاتی دیگر او را سرزنش می‌کنند با این تفاوت که حالا Senua بیش از پیش از استقلال و کنترل برخوردار است.

در کنار پروتاگونیست بازی ما شاهد معرفی چندین کاراکتر فرعی نیز هستیم که Senua را در طول مسیرش همراهی می‌کنند که یکی از آن‌ها Thorgester یا همان Slave Master به شمار می‌آید که از قضا به نظر من پرداخته شده‌ترین شخصیت فرعی در مقیاس این اثر نیز به شمار می‌آید. متاسفانه یکی از مشکلات بخش روایی در ارتباط با همین کاراکترها بروز می‌کند؛ اضافه شدن این کاراکترها به روایت این اثر تقریبا همچون شمشیری دو لبه عمل می‌کنند.

در یک سو کنش و واکنش Senua با این شخصیت‌ها به صورت کلی پویایی بیشتری به روند داستان‌سرایی می‌بخشد اما در طرف دیگر به دلیل فشرده بودن زمان این بازی برخی از این کاراکترها هرگز زمان کافی برای پرداخت و دست یافتن به هویتی مستقل پیدا نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود برخی مسائل مربوط به این شخصیت‌ها از جمله پایان‌بندی بازی کمی دچار لغزش شود.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

بخش پایانی بازی برخلاف دیگر بخش‌های روایی تا حدی عجولانه طی می‌شود به طوری که تقریبا فاصله ورود یک کاراکتر جدید و مهم به بازی تا پایان داستان تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و این در حالی است که تا پیش از این نقطه این اثر الگویی مناسب را در بعد روایی خود تعریف کرده و به خوبی آن را پیش می‌برد! این مسئله باعث می‌شود نقاط روایی که بر این کاراکتر تکیه می‌کنند به هیچ عنوان نتوانند به یک نقطه‌ی نهایی تاثیرگذار برسند و به اتفاقات حول محور او را وزن ببخشند.

با این وجود شخصیت Senua و هنرنمایی Melina Juergens در نقش او مثال‌زدنی است و به راستی در طول بازی به خوبی احساس می‌کنید که شخصیت Senua چقدر ظریف و دقیق توسط بازیگر او به تصویر کشیده می‌شود و پر فراز و نشیب جلوه می‌کند.

به طور کلی داستان‌سرایی و روایت کلی این اثر قدم رو به جلوی قوی نسبت به قسمت اول محسوب می‌شود که از ابعاد، لایه‌ها و انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری برخوردار است. شخصیت Senua رشد بسیار خوبی را در طول این داستان تجربه می‌کند و نحوه‌ی ارائه‌ی روایی نیز آن قدر ظریف و هنرمندانه انجام شده است که می‌تواند تا حدی یک استاندارد جدید در این زمینه برای آثار سینماتیک محسوب شود بنابراین به غیر از برخی مشکلات جزئی می‌توان گفت Hellblade 2 و داستانش می‌توانند به آسانی شما را برای چندین ساعت غرق در خود کنند.

رقص آرایی خونین به سبک Hellblade

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

ساختار گیم‌پلی یا بهتر است بگویم «ابعاد تعاملی» عنوان Hellblade 2 تا حد زیادی به اسکلت نسخه‌ی اول تکیه می‌کند با این وجود در قسمت دوم تمامی ابعاد تعاملی این اثر در خدمت عناصر سینماتیک آن قرار گرفته‌اند و به همین منظور می‌توان گفت این عنوان به خوبی می‌داند در این زمینه می‌خواهد چه چیزی باشد و در راستای چه هدفی حرکت می‌کند. از آن جایی که این اثر به صورت کاملا شفاف بر عناصر سینماتیک خود تکیه کرده و به همان نسبت کالیبر تعامل مخاطب با این بازی بر اساس درجه‌ی این مسئله مشخص شده است بنابراین مسلما قرار نیست در بخش گیم‌پلی شاهد یک سازوکار بسیار عمیق باشیم چرا که اصلا ساختار این اثر چنین چیزی را طلب نمی‌کند اما با این وجود موارد مثبت و منفی در این زمینه وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بخش گیم‌پلی در این تجربه بسیار سطحی است اما به نظر من این سطحی بودن و نبود ابعاد مختلف در این بخش ظرفیتی را در اختیار این تجربه قرار می‌دهد تا ابعاد اصلی آن از جمله روایت و عناصر سینماتیک دائما به این بخش تزریق شوند و همین مسئله در نهایت سازوکاری بسیار منسجم و یک‌پارچه را تقریبا در تمامی روند گیم‌پلی ایجاد می‌کند. دلیل استفاده از لفض «تقریبا» به این دلیل است که Hellblade 2 گاها در برخی از بخش‌هایش بیش از اندازه روی یک روند خاص تاکید می‌کند که در نهایت موجب افت تمپوی روایی و تعلیق تجربه می‌شود.

بخش‌هایی از بازی وجود دارند که زمان زیادی را در آن‌ها سپری می‌کنید که بعد از مدتی به شما این حس را می‌دهند که پیش‌روی خاصی در بازی صورت نمی‌گیرد، البته لازم به ذکر است که تعداد این بخش‌ها محدود بوده و اکثریت روند تجربه‌ی این بازی در این زمینه متعادل است اما بخش‌هایی وجود دارند که تا حدی همچون ترمزی روی روند روایی جذاب بازی اعمال می‌شوند.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

اما اگر از این مسئله عبور کنیم می‌توان گفت با یک روند صعودی در ابعاد تعاملی روبه‌رو هستیم که هر چه بیشتر در بازی پیش می‌روید بیشتر به جذابیت آن‌ها افزوده می‌شود و دلیل اصلی آن در هم آمیختگی نحوه ارائه‌ی (Presentation) سینماتیک این تجربه و ابعاد تعاملی آن است. ما شاهد بازگشت برخی از رویکردهای پازل محور قسمت پیشین هستیم که به نوبه‌ی خود به خوبی پیاده‌سازی می‌شوند و همچنین در کنار آن‌ها در راستای مباحث داستانی پازل‌های محیط محور جالبی به این تجربه معرفی می‌شوند که در حالی که بسیار ساده هستند اما بعضا جالب و به نوبه‌ی خود درگیرکننده جلوه می‌کنند.

اما دلیل این درگیرکنندگی لزوما دشواری یا چالش این پازل‌ها نیست بلکه چگونگی معنا بخشیده شدن به آن‌ها در زمینه‌ی داستان‌سرایی است چرا که در برخی از این پازل‌ها رسما داستان‌گویی به مکملی برای روند حل آن‌ها تبدیل می‌شوند که باعث می‌شوند جذابیت زیادی پیدا کنند، در کل در زمینه‌ی پازل‌ها Hellblade 2 عملکردی نسبتا میانه دارد به طوری که برخی طراحی پازل‌های بهتر، ضعف برخی دیگر از پازل‌ها را جبران می‌کنند با این وجود در بخش‌هایی از تجربه روند حل برخی از آن‌ها با توجه به سرعت حرکت گیم‌پلی می‌تواند طول بکشد در حالی که لزوما پیچش و چالش کافی در این روند وجود ندارد که مستقیما به مشکلی ختم می‌شود که چند پاراگراف بالاتر به آن اشاره کردم.

و اما در کنار قدم زدن و حل پازل بخش عمده‌ی دیگر این تجربه صرف مبارزه با دشمنان می‌شود که ما را به سیستم مبارزات این بازی می‌رساند. سیستم مبارزات بازی از عمق خاصی برخوردار نیست به طوری که شما تنها با چهار دکمه‌ی مختلف در طول مبارزات سروکار دارید اما با این وجود بهبودهایی روی روند مبارزات و سازوکار کلی آن ایجاد شده است که کمک به‌سزایی به میزان بازدهی و راندمان عملکرد آن در این تجربه کرده است.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

یکی از مشکلات بزرگ من با قسمت اول در بخش مبارزات بود؛ در آن اثر شما گاها در مقابل دو یا سه دشمن به صورت هم‌زمان قرار می‌گرفتید و این در حالتی بود که دوربین بازی و سیستم مبارزات کلی به هیچ عنوان توان پاسخ‌گویی و بازدهی در چنین سناریوهایی را نداشتند. در این نسخه به وضوح سازندگان از آن رویکرد عقب نشینی کردند و سعی دارند روندی کاملا سینماتیک را به سیستم مبارزات تعمیم دهند.

در واقع می‌توان گفت این سیستم مبارزات به صورت اختصاصی برای این اثر شخصی‌سازی شده و اگر در هر عنوان دیگری به کار گرفته می‌شد احتمالا به هیچ عنوان نمی‌توانست بازدهی خوبی از خود به نمایش بگذارد.

در این تجربه و سناریوهای مبارزاتش در واقع این عناصر سینماتیک هستند که جایگزین مکانیزم‌های متعدد شده و به مکملی برای سازوکار کلی این سیستم تبدیل می‌شوند و ظرافتی که سازندگان در این زمینه به خرج داده‌اند مثال زدنی است. در این بازی شما در لحظه تنها با یک دشمن درگیر هستید از همین رو دوربین به طور کامل بر اتفاقات روی صفحه متمرکز است و نیازی به جابه‌جایی زیاد ندارد.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

در طرف دیگر با وجود آن که بازی لزوما در زمینه مکانیکال از عمق بالایی برخوردار نیست اما سازندگان با طراحی تعداد بالایی از انیمیشن‌های مختلف برای سکانس‌های مبارزه کاری کرده‌اند که مبارزات بازی بیشتر همچون یک رقص به تصویر کشیده شوند که از پویایی بسیار بالایی برخوردارند و مباحث گرافیکی بازی نیز جذابیت بصری این سکانس‌ها را دو چندان می‌کنند. به عنوان مثال هر ضربه‌ی شما به دشمنتان زخمی دائمی روی بدن او ایجاد کرده و در طول مبارزه دائما خونریزی می‌کند و چنین جزئیاتی کلیت روند این سکانس‌ها را بسیار پویاتر به تصویر می‌کشد.

به عنوان مثال زمانی که شما حریف خود را شکست می‌دهید با توجه به جهتی که شمشیرتان را چرخانده‌اید و یا با توجه به آن که از ضربات سنگین یا سبک بهره‌‌ بردید انیمیشنی متفاوت از کشتن حریفتان پخش شده و آن انیمیشن به شکلی کاملا منسجم و یک پارچه طی یک جابه‌جایی شما را وارد مبارزه با حریف بعدی می‌کند. در این زمینه حتی اسلحه‌ها و نوع دشمنان نیز روی انیمشنی که شما در زمان کشتن آن‌ها می‌بینید تاثیرگذار است چرا که گاها این عمل در اثر کنش و واکنش با اسلحه‌ی آن‌ها و یا حتی خصوصیات فیزیکی این دشمنان صورت می‌گیرد.

بنابراین می‌توان گفت به عنوان یک تجربه‌ی سینماتیک سیستم مبارزات بازی دقیقا هم راستا با همین خصوصیت این تجربه حرکت می‌کنند و در قالب و مقیاس این اثر کاملا کافی جلوه کرده و به لطف ظرافت کارگردانی و پیوستگی که در نحوه‌ی ارائه و سنگینی که در به تصویر کشیدن این سکانس‌ها به کار رفته است سطحی بودن سیستم مبارزات به هیچ عنوان موجب تکراری شدن آن تا پایان بازی نمی‌شود چرا که همانطور که اشاره کردم رقص آرایی یا به اصطلاح Choreography این سکانس‌ها فوق‌العاده است.

تعریف استانداردهای تازه

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

عملکرد Hellblade 2 در دپارتمان گرافیک و طراحی صدا در یک کلام «فوق‌العاده» است! گرافیک بصری و هنری این عنوان رسما مرز بین واقعیت و یک بازی ویدیویی را آن قدر کم رنگ می‌کند که شخصا در طی تجربه در بخش‌هایی تشخیص آن که در حال نگاه کردن به یک انسان واقعی هستم و یا یک رندر فوتوریلیستیک از کاراکترها برایم دشوار بود.

مسلما اگر هر یک از نمایش‌های این اثر را تماشا کرده باشید می‌دانید که این بخش یکی از تمرکزهای اصلی تیم سازنده محسوب می‌شد که از قضا عملکردشان در آن فوق‌العاده است، جزئیات صورت کاراکترها فوق‌العادست تلفیق آن با موشن کپچر عالی این عنوان موجب می‌شود لحظه‌ای از نگاه کردن به هنرنمایی این کاراکترها روی صفحه خسته نشوید.

از طرف دیگر این خصوصیات و جزئیات بالا به طراحی محیط نیز راه یافته‌اند و حالا ما شاهد محیط‌های بسیار پویا و داینامیک با جزئیات بسیار بالا هستیم که هر کدام از هویت ظاهری خودشان برخوردارند که به آسانی Hellblade 2 را به چشم‌نوازترین و زیباترین اثر سالیان اخیر در ابعاد بصری تبدیل می‌کند که استانداردهای تازه‌ای را پایه‌گذاری می‌کند! همچنین ما شاهد تنوع محیطی بسیار خوب و متناسبی با مقیاس کلی این تجربه هستیم، چیزی که شخصا با توجه به نسخه‌ی اول اصلا انتظارش را در چنین درجه‌ای نداشتم. طراحی محیط‌های بازی بسیار خوب انجام شده است و هر کدام از دیگری متمایز جلوه کرده و حس‌وحالی تازه به روند کلی بازی می‌بخشد.

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

بد نیست اشاره کنم که بهبودهای زیادی نیز در قبال طراحی دشمنان در قسمت دوم Hellblade انجام شده است؛ برخلاف نسخه‌ی اول در این عنوان ما با چند نوع مختلف از دشمنان چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ عملکردی روبه‌رو می‌شویم که هر کدام روند مبارزات خاصی را از شما می‌طلبند و در کنار آن تنوع بسیار خوبی نیز به وجهه‌ی ظاهری این بخش از تجربه می‌بخشند.

طراحی صدای کلی Hellblade 2 نیز یکی دیگر از ابعاد بسیار برجسته‌ی آن محسوب می‌شود که رسما یکی از ابعاد حیاتی این اثر به شمار می‌آید و استفاده از یک هدست در هنگام تجربه‌ی Hellblade 2 را به یک «باید» تبدیل می‌کند. صداهایی که در سر Senua وجود دارند گویی در سر خودتان می‌پیچند به طوری که شخصا چندین بار به واسطه‌ی مکالمه‌های بازی و تغییر جهات آن‌ها به راستی موهای پشت گردنم سیخ شدند گویی که جدا کسی در حال صحبت در کنار گوشم بود! صداگذاری این در این تجربه یکی از ابعادی است که به شدت پلیر را درگیر خود می‌کند و سازندگان به شکلی هنرمندانه از پس پیاده‌سازی آن برآمده‌اند.

در نهایت بگذارید از موسیقی برایتان بگویم؛ موسیقی Hellblade 2 را می‌توان مکمل نهایی یا به اصطلاح همان Cherry on Top کارگردانی این اثر دانست که به شکلی عالی لحظات اوج روایت را همراهی کرده و تاثیرگذاری سینماتیک آن را چندین درجه بالاتر می‌برد. موسیقی و ساندترک بازی به راستی گوش‌نواز بوده و کاملا بر شرایط، محیط و اتفاقات لحظه به لحظه‌ی روند کلی تجربه منطبق می‌شود که در نهای تاثیرگذاری آن‌ها را بسیار تقویت می‌کند.


Senua’s Saga: Hellblade II

Hellblade 2 نمونه‌ای عالی برای به تصویر کشیدن انعطاف‌پذیری و ظرفیت‌های صنعت گیمینگ و گسترش معنای یک اثر تعاملی است، این صنعت به هنرمندان اجازه می‌دهد ایده‌های تعاملی جاه‌طلبانه‌ی خود را با کالیبر و رویکردی متفاوت به تصویر بکشند و این مسئله در هیچ مدیوم دیگری به غیر از گیمینگ امکان‌پذیر نیست. اگر بخواهیم Hellblade 2 را برای چیزی که هست و قصد دارد باشد قضاوت کنیم، ما با یک تجربه‌ی تعاملی سینماتیک یک‌پارچه روبه‌رو هستیم که به غیر از چند مورد، عملکردی بسیار عالی در بخش‌های مهم خود با توجه به قالب و هدفش به نمایش می‌گذارد. گرافیک و جزئیات فوق‌العاده چشم نواز، طراحی صدای عالی و روایتی چند لایه با ارائه‌ای درگیرکننده که به طور مستقیم با ابعاد تعاملی آن در کنش و واکنش است. گیم‌پلی به درستی نسبت به قالب اثر شخصی‌سازی شده و با وجود برخی موارد جزئی، به خوبی با ابعاد سینماتیک در هم‌آمیخته و به تقویت روند کلی این تجربه می‌پردازد. بنابراین، اگر علاقه‌مند به آثار سینماتیک روایت‌محور هستید Hellblade 2 اثری بسیار با کیفیت است که قطعا لیاقت توجه شما را دارد.


نکات مثبت:

  • داستان و روایتی درگیرکننده
  • شخصیت‌پردازی بسیار بهتر Senua نسبت به قسمت اول
  • نحوه ارائه(Presentation) یکپارچه و جاری در تمام ابعاد تجربه
  • صداگذاری و نقش‌آفرینی عالی بازیگران
  • گرافیک و جزئیات مثال‌زدنی و چشم‌نواز
  • طراحی صدای فوق‌العاده
  • تنوع مناسب محیط‌ها و دشمنان
  • رقص‌آرایی سینماتیک و منسجم سکانس‌های مبارزه
  • موسیقی بسیار عالی

نکات منفی:

  • عدم وجود زمان کافی برای پردازش بهینه‌ی برخی کاراکترها
  • روند اختتامیه‌ی روایت تا حدی عجولانه است و الگوی پایه‌گذاری شده‌ی تجربه را نقض می‌کند
  • طولانی شدن غیر بهینه‌ی برخی پازل‌ها و بخش‌ها منجر به افت تمپوی کلی تجربه می‌شوند

۸.۷

این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

GOD OF WAR 3AQUARIUSAlishzDavoodSharaf#847PARASITE EVE 2🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉محمد طاها مهدی پورAnnylul-bookجان کنستانتین اعظمAmirchStar Phoenix 🔥🌟Abby AndersonDoctorᕼᑌᑎTᗴᖇپروفسور بی سوادMinecrosoftARSHIAAAAAminHdriگمنامmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mr abd گفت:

    ولی ۴,۵ نشد!!!
    نقد خوبی بود،ممنون از گیمفا که بعد ی هفته نقدش کرد🙏🤦‍♂️

    Skyrim : The Elder Scrolls Vمحمد طاها مهدی پورJohnny joestarlul-bookAmirchStar Phoenix 🔥🌟وحید سلطانی𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ‌‌‌xAmir22xGidoramore
  • SAM LAKE گفت:

    امید وارم مایکروسافت بتونه بازی های خوب و جذاب منتشر کنه چون این کار باعث میشه سونی هم کیفیت بازی هاش رو مدام بیشتر کنه تا از رقیبش عقب نیوفته و این یعنی پیشرفت دو طرف.
    پیشرفت دو طرف هم یعنی بهتر شدن بازی هاشون و درنتیجه سود برای ما گیمرا

    محمد طاها مهدی پورlul-bookStar Phoenix 🔥🌟RadinARSHIAAAAگیمر سادهHero's shade.موز خندانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
  • واقعا نقد بیشتر از انتظارم بود؟
    بعنی اینقدر انقلابیه؟
    ببینم کسایی که مسخره میکردن کچان

    محمد طاها مهدی پورAnnyMinecrosoftگیمر ساده.موز خندان𝑪𝑹𝟕 🐐سگ غمگینAlireza GamerMalekmore
  • نقاط قوتش دقیقاً همون چیزایی بود که سازندها روش مانور میدادن این خودش یه نکته مثبت به حساب میاد

    محمد طاها مهدی پورHero's shadeموز خندانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Alireza GamerRezaboy gamerBAXY bachsکاکاسنگی∞more
  • lastofus گفت:

    به جان خودم ببین دارم میگم به جان خودم این بازی سونی بود یا مولتی پلتفرم گیمفا ۸ یا زیر ۸ بهش میداد
    بازی کلا تو دیواره
    پازل های آسون تر نسبت به قبل
    پیاده روی زیاد ( شبیه ساز پیاده روی مثل دس استرندینگ )
    شبیه سازی کات سین ضعیف
    مبارزات مسخره و آسون ۱ به ۱ در حالت هارد
    تنها نکته مثبت گرافیک اونم به خاطر کم بودن جزئیات محیط و تعامل نداشتن کاراکتر با محیط و خطی بودن بازی که اگر اینارو حساب کنیم اصلا گرافیک بازی مخصوصا برای نسل ۹ بالا حساب نمیشه. ( گرافیک و جزئیات مثال‌زدنی و چشم‌نواز ؟ دقیقا کدوم جزئیات میشه چندتارو به منم بگید لطفا ؟ )
    “تنوع مناسب محیط‌ها و دشمنان”
    =)) بابا دمت گرم دشمن هاش که کلا چندتا مدله. محیط هم بیشترش صخره تشکیل داده و تکراری. عجب نقدی
    “رقص‌آرایی سینماتیک و منسجم سکانس‌های مبارزه”
    کات سیناش که کلا تو دیوار بود. هیچی نداره خداییش
    جالبه تو نکات منفی هیچی در مورد پیاده روی و مبارزات ۱ به ۱ ضعیف و .. گفته نشده

    حالا بیا با دیسلایک و … مخالفت خودتو اعلام کن. ولی گیمفا همیشه جعبه فن بوده هست خواهد بود
    جالبه بازی استاربلید که گیم پلی داره گرافیک داره ۸.۲ از همین نویسنده فن بوی میگیره ولی بازی هلبلید که بالا توضیح دادم چیه ۸.۷
    خدارو شکر میکنم گیمفا در متاکریتیک نیستش چون نویسنده هاش کاملا فن بوی هستن
    جالبه بدونید همین آقا به گاد آف وار راگنارک ۹ داده 🙂 یعنی ارزش گاد آف وار با اون گیم پلی گرافیک داستان فقط ۳ نمره از این بازی بالاتره

    Star Phoenix 🔥🌟MayaMinecrosoftگمناممحمدحسینموز خندانFarzam.4tmدکتر ناساMahdiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
  • Jimmy گفت:

    به نظرتون سخت افزار pc آقای زرمهر چیه ؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)boy gamerA0seyed0AEAGAMERSpider-Manپروفسور بی سوادMatin BarkatJoel MorganMoojyMeafanamore
  • Mohammad گفت:

    درود بر گیمفا و همکاران محترمشان

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)boy gamer∞MadcapKevPinocchioBrainiacMinecrosoftBoyA0seyed0AEAGAMERmore
  • ولی من تو کامنتا میگم پایانش طوریه انگار سر و تهش همینجوری اوردن بهم
    میگن تو فنبویی میخایی گیر الکی بدی

    Star Phoenix 🔥🌟محمدحسینFarzam.4tmمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Minecrosoftboy gamerEclipse🌒silent-man(Dying light edition)Kuros.more
  • بسیار نقد خوبی بود و کاملا موافقم
    واقعا لایق چنین نمره ای هست حتی ۹…
    کسایی که بازی کردن میدونن چه عنوان حماسی و خفنیه مخصوصن سیستم مبارزش با اینکه ۱v1 هست ولی عمق لذت در نبرد تن به تن رو میشه ازش گرفت مخصوصن توی باس فایت ها

    نینجا تئوری ثابت کرده کاربلد روزگاره دمش گرم با اینکه کمپانی کوچیکیه ترکوند..
    فقط کاش تایمش طولانی تر بود که همین تایم کمشم دلیلی داشت اونم سبک بازی جوریه که تا نهایت ۱۰ ساعت گیم پلی رو میتونه هندل کنه بیشتر بشه خیلی حالت یکنواخت میگیره
    مثال اون بازی ساخت کوجیما و انحصاری سونی خودتون میدونین کدومو میگم
    موفق باشین

    محمدحسینمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)boy gamerمرد بلا🗿xbox gamerEclipse🌒محمد.∞john117more
  • Boy گفت:

    تقریبا نمره سایت های ایرانی یک دست شد
    بازی سنتر : ۱۰
    زومجی : ۹
    ویجیاتو : ۹
    گیمفا ۸.۷ تقریبا ۹
    ممنون از اقای زرمهر بابت نقد 🙏

    محمد طاها مهدی پورStar Phoenix 🔥🌟محمدحسینمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)boy gamerSami 227هایزن برگر.Thunder boyjohn117more
  • تا الان نمرات رسانه های گیمینگ ایران به این عنوان از این قرار بوده :

    گیمفا ۸.۷
    زومجی ۹
    ویجیاتو ۹
    بازی سنتر ۱۰

    این نشون میده قطعا با یه عنوان بسیار با کیفیت و تقریبا شاهکار طرفیم . دم نینجا تئوری گرم . بنده به عنوان کسی که پلتفرم اصلیش ایکس باکسه ، امیدوارم با یه تاخیر معقول روی پلتفرم رقیب هم منتشر بشه چون واقعا اثر خاص و با کیفیتیه و نباید از دستش داد

    محمد طاها مهدی پورمحمدحسینمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Rezaarminboy gamerxbox gamerEclipse🌒محمدMahdi Sammore
  • Pc??? گفت:

    خوبه به پیش بینیم نزدیک بود ، عنوان خوبیه حداقل از ردفال و استارفیلد بهتره 👍🏻

    محمدحسینمرد بلا🗿boy gamerMahdi SamAshixEAGAMERMILADEVILSMr abdThunder boyTahaicmore
  • Kasra گفت:

    بنظرم بهترین نقد این بود
    کاملا به حق بود این بازی نه بالای ۹ حقشه نه اندازه نسخه قبلی
    شاید اگر بازی طولانی تر بود البته بالای نود میشد
    چون شاید همین بزرگترین اشکالش هم کوتاه بودنش باشه

    گیم پلیش هم برای بازی « هلبلید » خوبه نه هر بازی دیگه ای

    اما من فقط یزره از گیم پلیش رو دیدم تا اسپویل نشه بقیش خودم بازی کنم
    نظرم اینه که معماهاش جذاب نبودن البته شاید معمای اول بود خواستن فقط یزره اموزش بدن که چجوریه ولی تو اون یه مقدار گیم پلی ای که دیدم مشکلش همون معما ها بود

    محمدحسینKurosarminEAGAMER.MILADEVILSRoyalknightMr abdیک قدیمیTahaicmore
    • hamidgrio گفت:

      معماهای بازی برای این نیست که مخاطب و درگیر کنن. تو نقد هم اشاره شده که برای پیشبرد داستان هستند و تمامی المان های بازی دست به دست هم دادن تا تجربه ای کاملا سینمایی ارائه بدن که خب با توجه به رویکرد سازنده ها مناسب و به جا هست.

      boy gamerBrainiacیک قدیمیTahaicKasra
  • xbox gamer گفت:

    نمره منصفانه ای هستش
    خسته نباشید به اقای زرمهر ❤

    Final seyedMr abdboy gamer∞MinecrosoftBoyEAGAMER.یک قدیمیTahaicmore
  • Spider-Man گفت:

    احساس میکنم حق نمره اش رو خوردن آخه سه تا نقد ایرانی همه نمره بالا چطوری میشه نمره اش ۸۰ بشه . درهرصورت صدرصد بازی که ارزش تجربه داره و برای بعضی ها که ایکس باکس دارن بخاطره نمره اش تجربه نمیکنن واقعا متاسفم . برین کیف کنین . مبارک همه ایکس باکس دارا 🌹🌹🌹🌹🌹

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینPouriamiboy gamerمایکل شرارت (بتمن گیمفا)Sami 227MR147BrainiacEAGAMEROrinmore
  • BADMAN گفت:

    نقد و نمره نهایی عالی بود. خسته نباشید

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Mr abd∞BrainiacEAGAMERSpider-ManhamidgrioBabayaga𝗔𝗿𝗶𝗮.xd
  • Siren گفت:

    یک شاهکار در روایت و داستان گویی و گرافیک که سطح گرافیکی و موشن کپچر و مبارزات با ششمبر
    رسانه های خارجی سعی کردن بیارنش پایین و تخریبش کنن ولی خوشبختانه همه رسانه های داخلی نمره واقعی و بالا دادن

    arminBrainiacMahdi SamSaeed(در شوک بن نشدن Dokhtar gamer و siren)AshixEAGAMER.یک قدیمیTahaicLongtailmore
  • به به اینم از نقد گیمفا که بین هر چهرتا رسانه از نظر نمره بهتره بازی متاش واقعا در حدود ۸۸ و۸۷ باید میشد اما امان از رسانه ها که زدن بازیو کوبیدن

    یه تشکر از اقای زرمهر فردا از امتحان شیمی بیام کلش رو میشینم میخونم .

    این استودیو دوتا کار بی نظیر کرد اولیش اینکه تونسته داستان سنوئا رو به این شکل فوق العاده طبق نظر منتقدا ادامه بده /بازی اول رو بکنید میفهمید که به نظر میاد داستان دیگه کشش نداره/ دومیش اینه که تونستن از انریا انجین همچین خروجی بگیرن

    کاش اکس باکس منابع بیشتری به این استودیو بده چون اگه بزرگتر بشه حسو حال اینو میده که مایکرو هم یه ناتی داگ برای خودش دستو پا کرده و میتونه گیم هایی بسازه که استاندارد تعریف کنن

    arminboy gamer∞BrainiacMinecrosoftxbox gamerEAGAMERMr abdThunder boyیک قدیمیmore
  • بن مت گفت:

    با توجه به نظر اکثر مخاطبین بازی خوبی هست ولی من شماره یک رو بازی کردم خیلی تو مخم رفت اعصابم نکشید،تو کسایی که نقد میکنن هم فقط امیر گیم شو دوست داشت بازی رو خراب کنه

    یک قدیمیboy gamerTahaic
  • hamidgrio گفت:

    ممنون از آقای زرمهر بابت نقد بسیار کامل و جذابشون. به نظر خود من هم بزرگترین مشکل بازی پایان بندی عجولانه بازی بود که خب از نظر من داستان همچنان ادامه داره و احتمالا درآینده شاهد نسخه بعدی باشیم. کاملا با نقد آقای زرمهر که اشاره کردند بعضی قسمت های بازی طولانی هست موافقم به عنوان مثال قسمتی از بازی که به دنبال hiddenfolk ها هستیم علیرغم همه زیبایی هایی که داره ولی میتونست کمتر باشه و درعوض تایم بیشتری برای act آخر بازی باشه ولی درکل تجربه خفنیه و به همه پیشنهاد میشه. من خودم دوستا و رفقا کسی میاد خونه سکانس های نبردشو پلی میکنم میدم بازی کنه و هرکس تجربه کرده به شدت شیفته کارگردانی و انیمیشن و گرافیک مبارزات شده. نمره خودم ۸.۵ هست

    BrainiacEAGAMERTahaicLongtail
  • اسپنسر نقدی باهاتون حساب کرد یا شماره کارت گرفت😂😂

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینWalleR MaNBrainiacboy gamerxbox gamerMahdi Samیک قدیمیMR147𝗡𝗮𝘇𝗮𝗻𝗶𝗻more
  • AMIR 007 گفت:

    واقعا نمره منصفانه ای برای این بازی بود . هلبلید دو تو زمینه مبارزه می‌تونستند در کنار شمشیر یک چیز دیگر هم اضافه کنند که مبارزات قشنگ تر بشه و اینکه فقط با شمشیر باشه ، مبارزات جلو تر بره تکراری میشه و تو بخش گیم پلی یکی از ضعف هاش بود .
    مثلا تو بخشی که می‌خواستیم غول ها رو بکشیم همش باید قایم میشدیم و این نواوری نداشت و فقط همون اولین بار که این قایم شدن رو انجام میدیم برامون جذاب بود .
    در کل میتونستند با این بودجه ای که داشتن نواری های زیادی تو گیم پلی انجام بدن و اینکه کارگردان هلبلید یک هم جدا شده بود و شاید اون کارگردان ایده هایی برای نوآوری تو گیم پلی داشت . قطعا ۷ یا ۸ ساعت مفیدی رو میتونید با هلبلید دو تجربه کنید .

    Brainiacیک قدیمیTahaicKingKasra
  • سلام دوستان من تازه عضو شدم ولی از زمان مرحوم استارفیلد سایت رو چک میکردم و با همه آشنا هستم

    Kurosboy gamerskylordMinecrosoftEAGAMERMILADEVILSThunder boyTahaicKing
  • Ahmad گفت:

    آقای کریمی که علاقه داره بازی های سینماتیک رو خودش نقد کنه و با نمره کم دادن خرابشون کنه پس چطور با این بازی این کار رو نکرد

    KurosDKzeroarminBrainiacboy gamerskylord∞Boy.KILLER OF GODSmore
    • در حال حاضر ایکس باکس ندارم :دی شانس آورد.

      یه گیمر سادهمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)KurosWalleR MaNDKzeroboy gamerskylordMahdi SamAAACEMR147more
    • Mikasa گفت:

      Click bait زیادی نمیگیرن بازیای ایکس باکس D:

      KurosarminBrainiacboy gamerGoodعرض Mashعایخی∞.LongtailAAACE
      • کلیک بیت؟ تیتر مطلب هست بررسی God of War Ragnarok یا spider-man به خودی خود کلیک میکنن روش هر نمره ای باشه بازدیدشو میگیره. اسم بازی مخاطب جذب میکنه نه نمره. نمرۀ گیمفا هم نه توییت میشه نه رسانه‌ای که مثلا بگیم مخاطب توی توییتر نمره ما رو دیده کنجکاو شده بخونه متن رو. اصلا هیچ منطقی در این وجود نداره که کلیک بِیت باشه. حتی نویسنده که بابت بازدید پول نمیگیره. نویسنده کلمه ای پول میگیره چرا باید دغدغه کلیک بیت بودن داشته باشه نقد و بررسی؟

        باز در صورت به آغوش کشیدن تئوری توطئه، وبسایتی مثل IGN اگر نمره پایین بده میشه گفت شاید دلیلش کلیک بیت بوده چون اسمش پخش میشه داخل توییتر و مردم کنجکاو میشن وقتی هزاران توییت خطاب به IGN رد و بدل میشه. ما به واسطه نمره پایین کجای توییتر یا شبکه های اجتماعی پخش شدیم؟
        بعد نمره ۸.۵ کلیک بیته؟ ۸.۵ یعنی Great. اون منتقد کره‌ای نمره ۶ داده بود شاید بحث برانگیز باشه ولی نمره ۸.۵ چطور کلیک بیته آخه :دی

        چرا دروغ، کذب و ربط دادن همه چیز به کلیک بیت. حداقل منصفانه و از روی انصاف بگو با نقد «فلان منتقد» موافق نیستم و نقد بدی نوشته به دلیل x y z. این که میای از کلیک بیت که مثل روز روشنه هیچ پشتوانه ای نداره و منطقی نیست استفاده میکنی، حرکت پایین و پستیه. اگر ما میومدیم نمره مون رو بدون توضیحات داخل رسانه های اجتماعی پخش میکردیم یا بحثی چیزی به وجود می آوردیم تا مخاطب کنجکاو بشه متن رو بخونه شاید میشد از مسیر کلیک بیت تخریب کرد.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینKurosWalleR MaNzODIACboy gamerTahaicMahdi Samv-alkalineAmir noobmore
        • Mikasa گفت:

          Dude chill
          پایین دلایلمو برای مخالفت با منتقد گفتم
          حاضرم با ایشون مناظره کامل هم بکنم که چرا هلبلید ۲ حتی لایق نقد شدن به عنوان یک بازی نیست چه برسه این نمره
          در ضمن بنظر شما این نمره چندان عجیب نیست
          به نظر منی که تو عمرم کلا سه تا بازی رو ۱۰/۱۰ می‌دونم (یکم بیشتر فکر کردم دیدم ۲ تا لول)
          و تو کل نسل ۹ هیچ بازی ای رو لایق نمره بالای ۹ ندیدم
          واقعا چنین نمره ای عجیبه
          البته قبلش باید این قضیه تایید شدن کامنت رو درست کنین
          من مدتهاست کاربر این سایتم بالای سه سال ولی نظراتم میره برای تایید

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ᴘᴏʀɪarminBrainiacTahaicskylordMahdi SamNionsilent-man(Dying light edition)هایزن برگرmore
          • ۱- دلایل برای مخالفت رو گفتین ولی انتخاب کردین جای دیگه از «کلیک بیت» استفاده کنین منم روی صحبتم با «کلیک بیت» بود وگرنه به همون کامنت پایینی ریپلای میکردم اگر نسبت به مخالفت با بررسی مشکلی داشتم. اتفاقا من دیدگاهم خیلی فرق داره نسبت به این بررسی.

            ۲- کلیک بیت واژه‌ای که به دیدگاه عمومی بستگی داره نه این که شما در طول تاریخ بشریت به چند بازی ۱۰ میدی من گفتم ۸.۵ نمره ای نیست که بحث برانگیز باشه و کلیک بیت.

            ۳- “به نظر منی که تو عمرم کلا سه تا بازی رو ۱۰/۱۰ می‌دونم”
            استاندارد و نگاه به بازی های ویدیویی برای همه یکسان نیست، این بازی از ۴/۱۰ تا ۱۰/۱۰ نمرات متفاوتی داره زاویه دید هر شخص هم از دیگری متفاوته. بررسی بازی ها خواه ناخواه تحت تاثیر تفکرات و مواضع سابجکتیو انجام میشه. شما شاید در طول عمرت به دو بازی ۱۰ بدی یکی شاید سالانه چند تا بازی رو ۱۰ در نظر بگیره. وبسایت vgc سالانه چندین ۱۰ به بازی ها میده وبسایت edge در طول مدت طولانی ممکنه نمره ۱۰ به هیچ بازی ای نده. در هر صورت نگاه های متفاوتی به بازی های ویدیویی وجود داره و نسبت به مشکلات و ایرادات یک بازی هم موضع های متفاوتی وجود داره. یه ایراد در گیمپلی ممکنه برای شخصی قابل چشم پوشی باشه اما شخصی نه اون ایراد رو کاملا بزرگ و اساسی ببینه.

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینBrainiacCodeName:666Tahaicskylord∞.LongtailAAACE
            • Mikasa گفت:

              “۱- دلایل برای مخالفت رو گفتین ولی انتخاب کردین جای دیگه از «کلیک بیت» استفاده کنین منم روی صحبتم با «کلیک بیت» بود وگرنه به همون کامنت پایینی ریپلای میکردم اگر نسبت به مخالف با بررسی مشکلی داشتم.”

              اتقاقا بررسی های controversial میتونن باعث ایجاد کامنت های بیشتر و درنتیجه یه نوعی از کلیک بیت بشن
              شما میتونی یه نقد از الدن رینگ بکنی فقط بگی به به
              تعداد کامنت هات قطعاً از نقد منفی کمتر خواهد بود
              فقطم حرف من نیست الگوریتم یوتیوب چنین چیزی نشون میده که اکثر یوتیوبرا ویدیو های نقد منفیشون بازدید به شدت بیشتری داره
              در ضمن یه چیزی هست به اسم شوخی طعنه امیز که ظاهرا جدی گرفتین D:
              “۲- کلیک بیت واژه‌ای که به دیدگاه عمومی بستگی داره نه این که شما در طول تاریخ بشریت به چند بازی ۱۰ میدی من گفتم ۸.۵ نمره ای نیست که بحث برانگیز باشه و کلیک بیت”
              دیدگاه عمومی رو سنجیدن نیاز به آمار و منبع داره
              من تو سایت میتونم کامنت بذارم و نظر خودمو بگم
              قرار نیست آمار بفرستم
              بنظر من بازیای سونی کلیک بیت خوبی دارن تو ایران
              مورد آخری هم درسته سابجکتیوه و من نظر سابجکتیو خودمو داخل کامنتم نوشتم
              خیلی خیلی به بازی سهل گرفته شده

              nero son of varminTahaicskylord∞.AAACE
              • ” خیلی خیلی به بازی سهل گرفته شده”
                اشکال نداره. من با دیدگاه در مورد بازی مشکلی نداشتم به همین خاطر هم اونجا ریپلای نکردم.

                الگوریتم یوتیوب چه ربطی داره به وبسایت گیمفا. ۸.۵ یه نمره ای هست که نمیتونه بحث برانگیز باشه نه نمره پایینیه نه perfect کسی بخواد حرف بحث برانگیزی بزنه راه بهتری وجود داره.

                نقد و بررسی tlou 2 نمره ۱۰/۱۰ سیصد و خورده‌ای کامنت داره
                نقدل و بررسی gow ragnarok نمره ۸.۵/۱۰ باز هم همینطور و سیصد و خورده‌ای کامنت داره.

                بیشتر از هر چیز اسم بازی هست که کامنت و بازدید میگیره نه نمره.

                چندان ربطی به کامنت گرفتن و … پیدا نمیکنه این که همه چیز رو به کلیک بیت پیوند بزنی مجال برای صحبت در مورد خود بازی رو کمرنگ و محدود میکنه و بحث رو به حاشیه میکشه.

                این که شما نظر خاص خودت رو داشته باشی خیلی خوبه اتفاقا من هم بر این اصل پایبندم. همیشه نظر خودم رو داشتم و بررسی هایی هم مینویسم بدون هیچ ترسی نمره میدم.

                مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Kurosnero son of vBrainiacTahaicMahdi SamNionAAACE.
            • john117 گفت:

              اینجوری باشه بازی od کوجیما باید نمره صفر بگیره چون بنظر میاد یه فیلم تعاملی هست ولی کسی که گیم نمیزنه میاد سراغش نه چون این بازیه به شکلی متفاوت
              آیا بازی که اصلا داستان نداره گرافیک نداره یه کلمه دیالوگ نداره بازی نیست؟ چرا تتریس بازی هست شاید بیش از هر بازی در تاریخ ویدئو گیم مخاطبین رو سرگرم کرده
              مخاطب هست اسم rpg میاد حاش بد میشه انتخاب دیالوگ و مکانیک های پر حوصله ولی دووم بذار جلوش لذت ناب میبره. ولی از نظرم گیم یعنی rpg بعد بقیه. اصلا باید ببینی چه ژانری علاقه داری و کاری به علایق دیگران هم نداشته باشی چون بازی شما بهش ۱۰ میدی شاید برا یکی ۵ هم نباشه چون مثلا rpg رو کند و حوصله سربر بدونه
              یا یکی بازی داستان عمیق نداشته باشه اون بازی براش بی معنی میشه خب به دووم میده مثلا ۶

              مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)nero son of vBrainiacCodeName:666Tahaic∞Longtail
              • Mikasa گفت:

                لیست دلایل

                یک: بازی می‌تونه داستان داشته باشه ولی اساس بازی یعنی interaction
                گیمر باید با داستان تعامل کنه مثل بازیای rpg که داستان تغییر میکنه بر اساس انتخاب مثال دیسکو الیزیوم و pentiment
                اینارو هرگز بازیای شاهکار نمی‌دونم چون عملا مهارتی لازم ندارن ولی میتونم قبول کنم در صنعت گیم جایی دارن
                بازی هایی که داستان خطی دارن
                و تعامل گیمر نمیتونه چندان روند بازی رو تغییر بده
                باید نسبت گیم پلی به بازی رو طوری تنظیم کنن که بازی بیشتر فیلم نشه تا بازی
                اینکه تو هلبلید من نیم ساعت دکمه run رو فشار بدم و بازی بتونه با این دیزاین از تیغ نقد من رد بشه با این بهانه که چون بازی داستان محوره پس اوکیه
                به نظر من چیز درستی نیست
                دو: از اساس داستان هلبلید ۲ رو داستان چندان خوبی نمی‌دونم
                حتی اگه این بازی گیم پلی بهتری هم داشت داستانش به شدت جای کار داشت
                سه: روایت بازی رو بسیار بسیار بد میدونم
                چهار: وجود چنین بازی ای از اساس اضافه ست چون آرک شخصیتی سنوئا تو بازی بد قبلی، به خوبی تموم شد
                ساخت این نسخه یعنی تمایل به تبدیل کردن این بازی به یه فرنچایز
                و وقتی یه بازی روغنفکرانه رو فرنچایز می‌کنی مشخصه هدف ارسال پیام و محتوا نیست الکی به زور ساخته شده بازی
                بحث این نیست من بازی داستان محور دوست دارم یا نه
                وارکرافت ۳ هم داستان داشت اتفاقا دنیا سازی و داستانش از هلبلید به مراتب بهتر بود
                ولی یه گیم پلی داره که میتونی ده ها هزار ساعت هم توش غرق بشی و بازم به تهش نرسی
                داستان محور بودن دلیل بر صلوات دادن گیم پلی نمیشه
                بماند که دلایلمو برای اینکه هلبلید حتی بازی داستان محور خوبی هم نیست گفتم

                TheyCallMeSamarminsilent-man(Dying light edition)Longtail.
                • john117 گفت:

                  دقیقا گفتنم شما اصلا مفهوم حرفارو درک نکردی چسبیدی به هلبلید
                  همین که بازیای rpg که نصف گوتی ها مال اوناست رو بازی کامل نمیدونی یعنی سلیقه. سلیقه. سلیقه و کسی هم حرفی با سلیقه شما مخالفتی نداره

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)∞Longtail
                • Mikasa گفت:

                  من ایرادات بازی رو گفتم به زبان واضح فارسی شما میگی سلیقه
                  یعنی جوابی در مقابل حرف های من نداری و با یه سلیقه گفتن میخوای بحثو مختومه کنی که اره تو سلیقت نمیخوره وگرنه هلبلید بازی خوبیه
                  نه جانم ازین خبرا نیست من ده سال تو فروم ها بحث کردم می‌دونم این تکنیک مغالطه رو
                  D:
                  من نگفتم بازیای rpg رو کامل نمی‌دونم گفتم اون دوتا
                  در ضمن اونقدر بازی کردم که بدونم بازی کامل خیلی کم پیدا میشه D:

                  گوتی هم برام اهمیت نداره
                  اگه استدلال های شما در حد گوتی و متا و اینطور چیزاست و در مقابل بحثی که مطرح میکنم صرفا سلیقه سلیقه میگید بهتره با من بحث نکنید
                  هم وقت من گرفته نمیشه بخاطر پاسخ بی ارزش هم شما

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)armin∞Tahaic
                • نظرت راجب دث استرندینگ چیه؟
                  فقط جهت کنجکاوی

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Brainiac
                • Pouriami گفت:

                  شما غوطه وری که در هلبلید۲دارین رو فقط زمانی می فهمین که بازی کنین(که شما نکردی)راجب مورد ۳و۴هم نقد ها واضحه شماره آخر رو قبول دارم ولی این ایراد گیم نیست که!در کل شما بازی سینماتیک دوست نداری پس حتی اگر خودت نخوای سلیقتو تو نمره میزاری از این جهت برای کسی که بازی سینماتیک دوست داره بدون اعتباره

                  MikasaTahaicLongtail
    • zODIAC گفت:

      بازی از زیر تیغ تیز کریمی در رفت ☠
      امیدوارم به GTA 6 رحم کنه

      Ahmadarmin
    • . گفت:

      چون انحصاری سونی نبود همه رسانه ها بهش نمره بالا بدن و آقای کریمی برای خودشیرینی و کلیک بیت و جنجال بیاد نمره پایین بده اگه انحصاری سونی بود حتی اگه PS هم نداشت و سبک مورد علاقش نبود هر طور شده بود نقدش میکرد

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Halo reachمرد بلا🗿WalleR MaNAhmadarminTahaicxbox gamerMahdi Samهایزن برگرmore
      • Boy گفت:

        فشار با ادم چیکار میکنه 😂

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)مرد بلا🗿Ahmadarminxbox gamerNionهایزن برگر∞Longtail.more
        • . گفت:

          از هر ۱۰ تا کامنت به ۱۱ تاشون ریپ زدی همین اراجیفو کپی پیست کردی بعد به من میگی فشاری ؟ LOL
          به خدا شما ایکس فنا خیلی جوکید
          تا دیروز به بازی های سونی سر کاتسین و گرافیک میگفتید فیلم سینمایی الان دارید برای همین بازی که عملا فرقی باهاشون نداره و صد برابر بیشتر فقط کاتسین نداره ماله میکشید XD

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Boynero son of v
      • Ahmad گفت:

        جرعتت در کامنت دادن ستودنیه

        .
      • Halo reach گفت:

        خیلی جالبه توی پست ایکس باکس در مورد نمره های بازی های انحصاری سونی صحبت میکنید که چرا توسط این سایت نمره پایینی میگیرن.
        ولی درباره خود پست صحبت نمیکنید که چرا با اینکه اکثر رسانه های ایرانی نمره در حد ۹ یا بالاتر دادن متای بازی با وجود بعضی رسانه های خارجی اینقدر اومده پایین.
        بنظرم اگه بازی بررسی شده تو این پست انحصاری سونی بود فکر نمی‌کنم شما اینقدر بهش بی تفاوت می‌بودی.

        .
        • . گفت:

          چرا نکنم ؟!
          بازی که کلا ۴ ۵ ساعته و از نظر گیمپلی تو دیواره و این همه منتقد های گیمفا سر بازی های سونی و کاتسین داشتنشون داشتن یقه پاره میکردن ولی الان به بازی که رسما گیمپلی نداره نمره ۸.۷ میدن بعد نقدش هم آدمی که این همه از این بازی ها متنفره و فقط بازی های سونی رو نقد میکنه که بهشون نمره پایین بده نقد نمیکنه مشخصه هدفشون چیه
          رسانه های خارجی هم بالای ۱۰ تاشون فقط رسانه های خود ایکس باکس بودن که بهش ۹ و ۱۰ دادن وگرنه متاش زیر ۸۰ بود

          هایزن برگر
    • Boy گفت:

      آروم باش کوچولو
      گریه نداره که 😂

      هایزن برگرمرد بلا🗿Ahmadarmin.
  • مشکلی من با این بازی و دث استرندینگ دارم اینکه گیم پلی خیلی محدود و کمی دارن
    در حالی که گیم رو بیشتر برای گیم پلی اش بازی میکنن
    البته سو تفاهم نشه بازی های خوبی هستن و برای تنوع خوبه ولی امیدوارم تعدادشون خیلی زیاد نشه

    Mahdi SamBrainiacEAGAMERMalassezia furfurHideo_kojimaامیر رضایک قدیمیTahaicfarhanPc???more
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    شاهکار تاریخ بشریت که اشک هر سونی فنی رو دراورده
    یه کاتسینش میارزه به کل انحصاری های سونی

    RadinARSHIAAAAمحمدحسینکاظم حقیقی.دشمن فن بوی هامرد بلا🗿امیر رضاarminSaeed(در شوک بن نشدن Dokhtar gamer و siren)more
  • Onizuka گفت:

    از ۵ ساعت بازی ۳ ساعتش کات سینه و ۲ ساعتش راه رفتن

    AhmadTahaicGoodعرض MashعایخیKasraLongtail
  • Mikasa گفت:

    “شخصیت‌پردازی بسیار بهتر Senua نسبت به قسمت اول”

    به هیچ وجه. نسخه اول (با اینکه اونم بازی اف.تضاحی بیش نبود) اومد گذشته ی شخصیت سنوئا رو مورد تحلیل قرار داد از Cast aside شدنش تا درگیری ذهنی با پدرش و…
    انگیزه نسخه اول کاملا شخصی و جدی بود. یه شخصیت روانی طرد شده داریم اومده روح معشوقشو (دیلیون) نجات بده
    یه تجربه تک نفره و کاملا شخصی که معلوم نیست مرض تخیل و واقعیت کجاست
    آیا باس فایت فنریر و surtr واقعی بودن یا نه
    نسخه دوم چطور؟ یه داستان تکراری در مورد نجات دادن مردم دهکده (که اصلا نمیبینیمشون که برامون اهمیت خاصی داشته باشه) توسط یه شخصیت دچار مشکلات روانی که طرد شده!
    یعنی اصلا قضیه یه موضوع شخصی نیست قضیه کاملا سوپر هیرو بازیه
    سنوئا یه سوپر هیروست که قدرتش دیدن چیزهاییه که بقیه نمیبینن (جالبه بعضی چیزا مثل دراگر هارو ملت میبینن) و با قدرتش میره جاینت هارو طی یکسری باس فایت (البته باس های این بازی توهین به کلمه باس فایت بودن و حتی به مراتب بدتر از نسخه اول) شکست میده
    یعنی دقیقا یه سناریوی آبکی هالییوودی
    اونقدر هم داستان گویی به معنای واقعی کلمه بده که بازی بجای اینکه جرات کنه lore رو نشون بده
    گیمر رو مجبور میکنه آروم دنبال نور راه بره lore رو بکنه تو حلق گیمر انگار سنوئا وصله به دفترچه تاریخ
    به معنای واقعی کلمه یکی از بدترین بازی های دنیا بود در زمینه exposition (به فارسی روده درازی)
    تنها نکته جالب داستان این حقیقت تهش بود که رییس دهکده وایکینگ ها خودش یه نوع جاینت بوده و فلان
    وگرنه یه داستان تیپیک هالیوودی برای نجات یه مشت شخصیت که ندیدیم و فاقد اهمیتن
    در یه دنیایی که lore ش رو ندیدیم و فقط شنیدیم و اونم فاقد اهمیته
    توسط یه دختر که مشکل روحی روانی داره ولی مشکلش مشکل نیست بلکه سوپر پاوره ! و قدرت هاش رو هیچکس نداره
    یعنی بعد ده ها سال هیچکس نفهمیده بود چطوری جاینت شکست بدن سنوئا خانوم با سناریوی “قهرمان خارجی” هالییوودی ( مثل فیلم the last samurai یا Avatar ) اومد همه رو نجات داد D:
    چقدرم بازی پز داستان و شخصیت پردازی رو دادن به ما
    ته داستان هم یکم چاشنی گاد آف وار ۲۰۱۸ ریختن توش که اره we are better than this
    بعد نکته باحال دیگش اینه سنوئا حین بازی ده ها نفر آدمو میکشه خیلی ریلکس
    ولی همه جوره باید اون خوشگل پسر وایکینگه زنده بمونه حتی اگه نیازی هم بعد یه مدت بهش نباشه
    و جالبه پسره هم قانع میشه به کسی که نصف قبیلشو سلاخی کرده کمک کنه و حتی رو در روی پدرش در بیاد
    سناریو ملودرام هالییوودی به تمام معنا.
    “تنوع مناسب محیط‌ها و دشمنان”
    محیط ها صرفا تنوع ظاهری داشتن.
    ایجاد تنوع گیم پلی؟ هیچ
    تنوع دشمنا خوب بود؟ D:
    کلا سر جمع ۱۰ مدل دشمن هم به زور داشتیم
    اکثرا هم re skin شده قبلیا
    باس فایت واقعی هم دوتا داشتیم که عملا عین دشمن عادی بودن با یکم HP بیشتر
    کجاش بالاست نمی‌دانم
    بعد جالبه قیاس کنیم با نسخه قبلی که سه تا باس داشت متفاوت بودن از دشمنا
    کلی پازل سخت تر داشت
    دشمنا یکی یکی نمیومدن بلکه crowd control هم باید میکردیم و…
    نه که قبلی خوب بود ولی اینکه بتونی با تیم بزرگتر، بودجه بیشتر و مدت زمان توسعه بیشتر یه بازی بسازی حتی از Hellblade 1 بدتر واقعا برام قفله

    “رقص‌آرایی سینماتیک و منسجم سکانس‌های مبارزه”
    سینماتیک بودن سیستم مبارزات رو نقطه قوت دونستن اونم تو یه بازی که کنترل باید دست گیمر باشه یعنی کلا صنعت گیم راه رو اشتباه اومد از اساس که منتقداش به این طرز تفکر رسیدن
    مبارزات سینمایی کلی مشکل داره
    یک: هیت باکس پر! تو هل بلید تنها جایی که دقت لازم داری زمان parry هست والسلام
    کجای دشمنو بزنی؟ کی بزنی؟ در چه فاصله ای از دشمن قرار داشته باشی؟ و….
    فاقد اهمیتن
    شما دکمه اتک رو بزن بازی برات telegraph میکنه
    همینه که چنین سیستم مبارزه داغونی حتی منی که پرو گیمر نیستم رو هم به چالش نمیکشه و رو بالاترین درجه سختی کلا ده بار تو مبارزات مردم (چند بار بخاطر این بود که از بس دکمه parry رو فشار نداده بودم بعد نیم ساعت پیاده روی خالی که یادم رفته بود کدوم دکمه اصلا parry عه ! فاجعه تا این حد)
    کمبت سیستم سینماتیک یعنی مخالف کمبت سیستم آرکید
    هرچقدر هم کمبت سیستم از فرم آرکید خارج بشه بدتر میشه
    یه نیمچه بالانسی میشه ازش درآورد ولی هلبلید دیگه به معنای واقعی کلمه فاقد هرگونه عمقیه حتی رو بالاترین درجه سختی.
    پازلام که بیخیالش
    لول دیزاینم چی بگم از A به B
    ژانر بازی هست اکشن ادونچر
    اکسپلوریشن یکی از عناصر مهم این ژانره ولی کلا هلبلید نه تنها پازل و مبارزات رو بیخیال شده اکسپلوریشن معنا دار هم نداره
    اگه تمام عناصر گیم پلی رو بذارم کنار و بخوام صرفا از روی گرافیک، موسیقی و داستان و شخصیت پردازی نمره بدم (یعنی به چشم فیلم بهش نگاه کنم ) عمرا به چنین فیلم هالییوودی دست دومی نمره بالای ۷ نمیدادم D:
    اگه هم قرار بود عناصر بازی رو در نظر بگیرم در حد ۴ از ۱۰ اونم صرفا بخاطر گرافیک و موسیقی
    ایرادات گیم پلی و طراحی پازل بی نهایتن
    یعنی یک failure پنجاه دلاری چه در بازی بودن و چه در فیلم بودن
    البته خدارو شکر من فقط پول نت و وقت پای بازی هدر دادم
    دلم برای کسایی که خریدن میسوزه
    دلم سوخت برای ناتی داگ
    چقدر به اونا گیر دادم. بازیای ناتی داگ در مقابل این مثل doom میمونن

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینمرد بلا🗿lastofusMr abdWalleR MaNTahaicNionهایزن برگرkravinoffmore
    • Mikasa گفت:

      بالا اشتباها مرز رو نوشتم مرض

      .
      • Longtail گفت:

        همونجایی که گفتی رایز اف رونین عمق گیمپلی داره فهمیدم کلا دوزار نقد کردن بلد نیستی.
        رایز دقیقا عمق گیمپلیش کجاس؟
        این بازی گیمپلیش مال ۲ و شایدم ۳ نسل پیشه،چه چیزی اضافه کرده دقیقا که عمق پیدا کرده؟!
        این چیزایی هم که نوشتی معلومه بازی نکردی و از حرف و این و اونه و…
        کسی هم که به نسخه۱ میگه افتضاح خب به طبع با ۲ شم حال نمیکنه.
        انتظار داری سنوآ مثل بتمن همزمان با ۷ نفر مبارزه بکنه؟!
        یا مثل کریتوس بپره روی کله غول ها پانیشر بزنه؟!
        دقیقا مبارزات چطور میشد از نظر تو موفق میشد؟
        مبارزات بازی همونطور که تو نقد هم اشاره شد کاملا مناسب این بازی و داستان سنوآس، واقع گرایانه و برای مرگ و زندگی و کاملا میشه سنگینی مبارزات رو حس کرد.
        سنوآ فقط به صورت تصویری و صوتی سوپر هیروعه اونم تازه اگه بخوایم با دیدگاه تو بسنجیم،که اونم کاملا از طریق معماهای بازی مشخصه،حتی تو مبارزات هم همینطور.
        این دو مورد از اشتباهات نقد شما بود که کاملا با دیدگاه شخصی نادرست از سنوآ و داستان بازی کل بازی رو شستی گذاشتی کنار.
        ..
        ..
        احتمال زیاد بازی نسخه ۳ هم خواهد داشت و مطمئنم نینجا تئوری برخی کمبودهای جزئی داستانی و گیمپلی و…رو به عمد برای نسخه۳ کنار گذاشته.

        Thunder boyهایزن برگرمرد بلا🗿lastofusarminMr abdMalekWalleR MaNTahaicMikasa
        • Mikasa گفت:

          اره سنوئا تو نسخه یک با فنریر و چندین دشمن همزمان می‌جنگه ولی نسخه دوم هیچکدوم ازینا رو نداره D:
          آره بازی اونقدر رئالستیکه یه دختر ۵۰ کیلویی با مشکلات ذهنی ده تا وایکینگ رو می ترکونه
          برای من از رئالیسم حرف نزن که اگه به رئالیسم هم باشه هلبلید خوب نیست

          رایز دقیقا عمق گیمپلیش کجاس

          تنوع سلاح بالاتر، تنوع دشمنای بالاتر ، باس های متنوع تر با اتک پترن بیشتر برای یاد گرفتن

          “این بازی گیمپلیش مال ۲ و شایدم ۳ نسل پیشه،چه چیزی اضافه کرده دقیقا که عمق پیدا کرده”
          شما درکت از نسل در حد گرافیکه برای همین از چنین بازی ای دفاع میکنی
          اگه رایز آف رونین نسل ۷ عه
          هلبلید نسل ۵ هم نیست تو عمق کمبت
          کلا درکت از گیم پلی خیلی پرته
          “کسی هم که به نسخه۱ میگه افتضاح خب به طبع با ۲ شم حال نمیکنه”
          حال نمیکنم و نظر میدم
          مشکل داری؟ میتونی یه فنجان فشار میل کنی

          مدرک رفتنم هم پایین فرستادم با عکس
          اتفاقا فکر فن بوی هایی مثل شمارو کرده بودم که عکس گرفتم حین بازی
          من اونقدر با امثال شما تو سایت های مختلف از سال ۹۰ حرف زدم تمام تکنیک‌ها و مغالطه هاتون رو از بر شدم D:

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینهایزن برگرnero son of vمرد بلا🗿AAACElastofusarminBrainiacMr abdmore
          • Longtail گفت:

            معنی رئالیسم شما هم فهمیدیم!
            یعنی مشکل شما اینه که چرا نمیتونه همزمان با ۵ نفر مبارزه کنه؟
            این بود حل میشد؟
            الان مشکل این که مبارزات تک به تکه چیه دقیقا وقتی اینقدر خوب و پرجزییات پیاده شده با انمیشین سازی خوب و برش بدن و خونریزی و دشمنان متنوع با شکل مبارزات منحصر به فرد؟
            ..
            ..
            اگه به تنوع سلاح های بازی باشه که الان کالاف۲۰۲۳ خدای بازی های شوتر باید باشه!
            یا سری اساسین.
            رونین خودش یه کپی درجه چند از سری اساسین و گوسته بدون هیچ نوآوری بعد حرف از عمق گیمپلی میزنی.
            همین که با یک دونه شمشیر خیلیا از بازی لذت بردن نشون میده کار نتیجه داده،حالا شما لذت نبردی شخصیه.
            ..
            اینم که من فشاری شدم باز تخیلات ذهنیت هست که نشون میده بازی هلبلید روت تاثیر گذاشته و باید به سازندگانش احسنت گفت!!
            فکر کن از ۸ سالگی با پی سی به عنوان اولین سیستم گیمینگ واقعیم freedom fightersو igi و …پلی دادم الان که ۳۰ سالمه با تجربه n تا گیم مختلف یکی بیاد به من بگه داری فشار میخوری!
            فشارم بخورم از سطحی نگاه کردن شماها به بازیه که کلا امثال شماها فکر میکنید منتقد درجه یک گیم هستید.
            به جای اینکه از بازی لدت ببرین و از نگاه یک گیمر بشینین پاش،مثل یک منتقد بازی میکنید،همین باعث میشه از بیشتر بازی های لذت نبرید.
            فن بوی هم جالب بود گفتی،اصلا من از با دسته پلی دادن متنفرم بعد میگی فن ایکس باکسی!
            خیلی از وقتا هم که بعضیا لست اف اس رو هیت دادن من دفاع کردم و هنوزم میگم جز ۵ بازی برتر عمرمه.
            ..
            بازم میگم خوشت نمیاد پلی نده،وقتی پلی میده نتجیش میشه همین،فشار خالص!
            همین تجربه رو من با دث استرندیگ داشتم.ولی مدام نمیام هیت بدم.

            Thunder boyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینهایزن برگرnero son of v.مرد بلا🗿RezaAAACE
            • Mikasa گفت:

              الان مشکل این که مبارزات تک به تکه چیه “دقیقا وقتی اینقدر خوب و پرجزییات پیاده شده با انمیشین سازی خوب و برش بدن و خونریزی و دشمنان متنوع با شکل مبارزات منحصر به فرد؟”

              انیمیشن خوب کمبت سیستم خوب نمیسازه
              من کل بازی دکمه X میزدم برای حمله عادی
              با دکمه parry و گاهی جاخالی
              کلا سه دکمه
              بدون هرگونه کمبو
              اینکه دشمن ها هزار مدل انمیشن مردن دارن یا هرکدوم به یه روش یقه سنوئا رو میگیرن دلیل نمیشه بگیم کمبت سیستم خوبه
              خوب نیست صرفا سینماییه

              “اگه به تنوع سلاح های بازی باشه که الان کالاف۲۰۲۳ خدای بازی های شوتر باید باشه!”
              فعلا که میبینی هزاران ساعت پلی داده میشن توسط میلیون ها نفر درحالیکه این فیلم سینمایی ته ته پیکش نزدیک ۴ هزار نفر بود D:
              کالاف باز نیستم نظر نمیدم ولی بعله
              تنوع سلاح، تنوع نوع کمبو هایی که با سلاح های مختلف میشه استفاده کرد
              اینکه هر سلاح کجا بکار بره و…
              اینا سیستم مبارزه رو عمیق میکنن نه اینکه بازی هزار مدل انیمیشن مردن گذاشته

              “رونین خودش یه کپی درجه چند از سری اساسین و گوسته بدون هیچ نوآوری بعد حرف از عمق گیمپلی میزنی.”
              رونین هم گیم پلیش از تمام اساسین ها عمیق‌تره هم گوست
              و آره حرف از عمق گیم پلی میزنم نه نوآوری
              “اینم که من فشاری شدم باز تخیلات ذهنیت هست که نشون میده بازی هلبلید روت تاثیر گذاشته و باید به سازندگانش احسنت گفت”
              مشخصا فشاری شدی
              اونقدر فشاری شدی که حتی ندیدی من پایین پیام دادم عکس از مراحل مختلف بازی رفتنمو فرستادم که امثال تو نگن بازیو نرفته نقد میکنی
              الانم که رنگ عوض کردی میگی بازیو رفتی فشاری شدی لول

              “به جای اینکه از بازی لدت ببرین و از نگاه یک گیمر بشینین پاش،مثل یک منتقد بازی میکنید،همین باعث میشه از بیشتر بازی های لذت نبرید”

              خلاصه این حرف: just shut up and consume more products
              خوشبختانه من از همون ثانیه اولی که بازی کردم با شاهکار به دنیای گیم رو آوردم( star craft 1)
              و قطعا تو ۶ سالگی هم این فیلم سینمایی درجه دو رو اگه بازی میکردم ازش لذت نمیبردم
              شرمنده استاندارد هام مثل شما پایین نیست با داستان درجه چندم و کاتسین حال کنم D:

              “بازم میگم خوشت نمیاد پلی نده،وقتی پلی میده نتجیش میشه همین،فشار خالص!”

              بالاخره چی شد
              بازی میاد
              در مورد بدیاش میگی میگن نرفتی بازیو یا از یوتیوب میری

              بعد میای میری بازیو نقطه نقطه پلات و گیم پلیشم زیر تیغ میبری میگن خوشت نمیاد نرو D:

              من پایینم گفتم رسالت خودم به عنوان گیمر می‌دونم قدمی هرچند ناچیز بردارم جهت اینکه صنعت گیم از هلبلید و امثالهم پاک بشه. جای فیلم سینمایی تو سینماست
              (نمیشه از تیغ منتقدای سینما در بری بیای زیر چتر منتقدای گیم گوشه بگیری بعدشم ادعای داستان خفن داشتن بکنی D: )
              یه نفر بین هزاران نفر بازدید کننده هم نظرات منو بخونه و موافقت کنه یا سلیقش شکل بگیره من کارمو به عنوان گیمر انجام دادم
              ناراحتین؟ فکر میکنین هلبلید بازی خوبیه؟ میتونین نظرات رو اسکیپ کنین خیلی راحت
              دموکراسی یعنی همین
              هرکس یه تریبون دستشه بقیه ممکنه باهاش مخالف باشن
              من بازیو میرم نظراتمو میدم اکثرا هم قرار نیست خوششون بیاد

              AAACEمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینهایزن برگرnero son of vLongtail.
    • AAACE گفت:

      اگه همه بازی ها رو حتی اونی که بهترین بازی میدونی برا خودت و بهش ۱۰ ، ۹ یا هر نمره ای میدی بخوای اینطوری موشکافی کنی از همشون یه گ ه میاد بیرون، چرا؟؟ چون طبق این دلایل شما هر بازی یا حتی داستان و فیلم و سریال تو هر سبکی بخواد چیزی برای ارائه داشته باشه صرفا یه چیز بیخود هستش و همشون ساخته ذهن مریض نویسنده و دست اندرکارانش هستن.
      حتی برا منی که تو انتخاب بازی “واقعا” سخت گیر هستم این چیزایی که شما میگین “”هر بازی”” بازم میگم “”هر بازی”” رو میتونم باهاش با خاک یکسان کنم و فقط به این بازی ختم نمیشه ولی بازم دلیل نمیشه که اون رو به تمامی ژانر ها دخالت بدی و بخوای همه بازی ها رو اونجوری که مدنظرته درش بیارن.
      گیم پلی برا شما الویته (برا من ۱۰۰ برابر بیشتر از شما) درست ولی باید اینم در نظر بگیری که بازی که میخوای بازی کنی ازش چه انتظاراتی داشته باشی منتهی شما ازش یه چیزی فراتر از یه گیم در سرتون انتظار دارین که هیچ بازی تا به الان نتونسته پرفکت عمل کنه. “”هیچ بازی””. حتی چندین بازی که خودم بیشتر از ۶k 8k ساعت وقت گذاشتم براشون هم همین حکم صدق میکنه براشون.
      بهترین کار برا شما بازی نکردن این بازی بود که متاسفانه رفتید سراغش و بازیش کردید و حالا رسیدید به اینجا که از همه چی دارید ایراد میگیرید . چه بعضا درست و چه بعضا از همون نکات منفی، کل بازی رو میبرید زیر سوال
      مثال : من همون اول یکی دو جا گفتم alan wake 2 بازی خوبی نیست و خوشم نمیاد و فروشش اینطوری میشه و…. در نتیجه نرفتم سراغش و بازی هم نکردم. تمام.
      این بازی فقط جنبه بازی نداره و بیشتر به نظر من جنبه مارکتینگ و استفاده از اون تو برند اکس باکس و تبلیغات داره طبق گرافیک و عکس هایی که میشه خلق کرد و میتونن ازش کلی نکات مثبت و منفی برای بازی های بعدیشون بیرون بکشن.
      نقد کنید، انتخاب کنید ولی مهمتر سلیقتون رو بشناسید تو انتخاب بازی و پلی دادن اون که نرسه به همچین جایی و بخواین رسما “کل” بازی رو زیر سوال ببرید و حتی برسین به جایی که اومدین تیتر “”” نقد و بررسی بازی Hellblade 2 “” با یه ثامبنیل ساده سنوئا رو بگید کلیک بِیت.!!!

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینمرد بلا🗿lastofusarmin.CodeName:666TahaicLongtail
      • Mikasa گفت:

        من بسیار آدم سخت گیری هستم گفتم در طول تاریخ به دوتا بازی نمره کامل میدم (یکی تتریس اون یکی وارکرفت ۳ نه این بازیایی که رو پروفایلم گذاشتم)
        تمام بازیا حتی بازیایی که عاشقشونم هم کلی ازشون نقد دارم
        بنظر من هرچیزی بیخود نیست ولی وقتی یه بازی میگه بیا کنترلر دست بگیر دکمه ران رو بزن و دیالوگ بشنو در مورد lore به مدت نیم ساعت
        بعد چهارتا انمی و پازل بچگانه میندازیم جلوت و همین روند
        ولی عوضش داستان خوبه
        من باید اون داستانی که فنهای بازی میگن خوبه رو بشکافم ببینم داستان چیه که از تمام عناصر گیم پلی زده شده بخاطر اون داستان
        “ولی بازم دلیل نمیشه که اون رو به تمامی ژانر ها دخالت بدی و بخوای همه بازی ها رو اونجوری که مدنظرته درش بیارن”
        این بازی اکشن ادونچر داستان محور
        رکن اکشن بازی که در حد ۲ از ده هم نیست چون فاقد هرگونه عمق و هرگونه چالش
        ادونچر هم بسیار ضعیف‌چون لول دیزاین ، اکسپلوریشن و پازلا همه ضعیفن
        داستان بازیم به معیار من متوسطه
        چی موند دقیقا ؟
        شما میگی ژانر رو در نظر بگیر؟ این برای من توجیه گیم پلی بد، داستان متوسط نشد
        حالا تا فردا بگین این ژانر برای شما نبوده و فلان
        من به عنوان مشتری حق دارم از صنعت گیم انتظار بالا داشته باشم
        شما به استاندارد پایین تر قانع شدی تا ناامید نشی تصمیم خودته
        من استاندارد رو بالا میگیرم. درسته بازیای زیادی هستن ناامید کننده برام ظاهر میشن ولی نمیتونم استانداردمو بیارم پایین چون من به تمام چیزها (فقط بازی نه) به چشم نقادانه نگاه میکنم اولین چیزی هم که نقد میکنم چیزایین که عاشقشونم
        بخوای میتونم تا فردا بشینم برات بلادبورنو نقد کنم با اینکه جزو تاپ فایومه.
        بازی ای که به استانداردهای بالام هم نرسه نقدشم میکنم چه بازی ای که عاشقشم مثل الدن رینگ چه بازی ای که ازش متنفرم مثل هلبلید
        بازی ای که بخواد روغنفکر بازی در بیاره مثل هلبلید رو هم با همون فرمون روغنفکریش به چالش میکشم
        اتفاقا من بازی هایی که خوشم نمیاد هم میرم ببینم چند چندن سلیقه خودمو هم خیلی خوب میشناسم
        شما نمیتونی وقتی فنهای یه بازی هی میگن داستانش فلانه شخصیت پردازیش فلانه و بولدش میکنن از من انتظار داشته باشید نرم بازیو و از بدشانسی دوست داران این بازی من بی نهایت داستان خوندم و فیلم دیدم حسابی مو رو از ماست میکشم بیرون تا این پیش فرض که داستانش خوبه رو زیر سوال ببرم
        بازی ای که بخواد شاخ بازی در بیاره یا باید در حد ادعاش شاخ باشه یا شاخش باید به بدترین نحو شکسته بشه
        پیشرفت صنعت گیم در گرو به به کردن نیست
        در گرو نقد و کوبیدنه
        من به عنوان یه گیمر رسالت خودم می‌دونم تا جای ممکن با این گیم دیزاین مایل به سینمایی تو صنعت گیم مخالفت کنم برای همین از اساس زیر سوال میبرمش
        چون دوست ندارم باب بشه چون دوست ندارم معیار سنجش بازی از گیم پلی بشه به گرافیک فنی بالا
        در ضمن
        بازیو نری ایراد میگیرن چرا نرفته نظر میدی
        بازیو میری ایراد میگیرن نرفتی الکی میگی یا انگلیسیت بده
        مدرک میذاری میگن بازیو خوشت نمیومد چرا رفتی
        اگه دوست دارین تو حباب زندگی کنین و در مورد بازی مورد علاقه تون فقط به به بشنوین میتونین به فروم ها مراجعه نکنین
        چرا هلبلید رفتم ؟ چون برای نقد بازی باید رفتش
        چرا زیر سوال میبرمش؟ چون این نوع بازیو سرطان صنعت گیم می‌دونم و اکید عقیده دارم باید نابود بشه
        تا جای ممکن هم تلاشمو در این زمینه میکنم هرچند تلاش کم اثر
        ولی یه نفرم قانع بشه هلبلید بازی خوبی نیست از حرف های من، به رسالتم به عنوان گیمر در جهت پیشبرد صنعت به اون سمتی که مد نظرمه، عمل کردم و راضیم
        خوشبختانه کاربران استیم از خجالت بازی دراومدن D:

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینکاظم حقیقیمرد بلا🗿arminMr abdMinecrosoft.AAACETahaic
        • AAACE گفت:

          الان شما فقط بیا منو قانع کن تتریس یا وارکرافت ۳ بهترین بازی هستن، اونوقت من میگم حق با شماس.

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)مرد بلا🗿.
          • Mikasa گفت:

            تتریس بازی ای که لول دیزاین و گیم پلیش مساوی همدیگه هستن
            یعنی لول دیزاین شناوری داره بستگی به انتخاب های گیمر خودشو تغییر میده و هربار یک تجربه کاملا متفاوت با دفعه قبلی
            اونقدر بازی شاخیه که میشه بی نهایت ساعت بازیش کرد هم یه فرد حرفه ای می‌تونه تمام عمرش تتریس بازی کنه و بازم به تهش نرسه هم یه فرد تازه کار میتونه با تتریس یکم کژوال ریلکس بازی کنه
            المان های timeless بودن و الهام بخش بودن تتریس رو هم بذاریم کنار این موارد یه شاهکار مطلق ازش میسازه بدون هیچ نقصی
            وارکرفت سه هم که واضحه
            کمپین عالی
            ترکیب ژانر rpg و استراتژیک‌باهم درنتیجه ایجاد یه بازی با گیم پلی بی نهایت عمیق که حتی اگه ۲۰ سال از عمرتم بذاری باز به ته گیم پلیش‌ نمیرسی‌(بیشتر نگفتم چون کلا ۲۱ ساله بازی اومده D: )
            بهترین پیاده سازی واحد hero در یک بازی استراتژیک
            هنوزم هیچ بازی استراتژیکی مثل وارکرفت نتونسته خوب از hero ها استفاده کنه و وارکرفت سه بود که این ترند رو مد کرد تو بازی های استراتژیک
            ده ها مپ های متعدد با لول دیزاین های مختلف
            هرکدوم یک حس متفاوت میدن
            ۴ تا نژاد asymmetric هرکدوم با تفاوت های بسیار اما بلیزارد اونقدر توانا بوده که اینارو طوری درآورده کاملا بالانس باشن
            ترکیب hero قابل کنترل و ژانر استراتژیک خودش پایه تشکل ژانر moba رو ایجاد کرد. دوتا ۲ و لیگ آف لجندز مدیون وارکرفت ۳ هستن
            Map editorبسیار گسترده با صد ها هزار مپ ساخته شده توسط کامیونیتی
            از بازی هایrpg گرفته تا dota و tower defense
            همشون تو وارکرفت ۳ پیدا میشن

            بعد یچیزی
            الان مثلا قانع نشی اینا پرفکتن میخوای نتیجه بگیری من نباید در مورد هلبلید نظر بدم؟ یا مثلا هلبلید بازی خوبیه ؟ lol
            این بازیایی که گفتم ز.باله هم باشن باز حرف من در مورد هلبلید نقض نمیشه

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینTahaic.مرد بلا🗿AAACEarmin
            • AAACE گفت:

              منم میخوام مثله “شما” نقد کنم این بازی ها رو ( همون چند سال پیش بعد یه مدت بازی کردن دراپشون کردم و به دلم ننشستن + یکم حالت نقد کردن شما)
              تتریس >>
              اخه کجای دنیا چند تا بلوک (tetrominoes) همرنگ رو هم بچینی غیب میشن ؟؟
              من قراره تا کی بشینم این بلوک های تکراری رو که به نظر شما تایملس هستن و میتونم ۲۰ سال یا حتی تا آخر عمرم بشینم بازی کنم و اونارو بچینم و رکورد قبلیم روجابجا کنم یا به اون سطحی برسم که برم تو مسابقاتش ؟
              داستان هم که نگم براتون اصلا نمیدونی چرا و از کجا شکل یکی مثله مربع هستش و یکی مثله دسته بیل و یکی مثل …
              بخاطر رنگ های عجیب و غریبش چشام اذیت میشن و نمیتونم زیاد بازی کنم
              (نگو که مغزم نمیکشه برا تتریس که بهم فحش بدی بهتره)

              وارکرفت ۳ >>
              انیمییشن که هیچی تمامی کرکتر ها مثله هم
              مگه میشه یکی بتونه تلپورت کنه از یه جا به جای دیگه ؟
              طرف واسش شمشیر میخری ولی با مشت داره اتک میده
              چه دلیلی داره ۲ تا بیس هی پشت به پشت مینیون اسپاون کنه و به همشون گلد بده و تو بکشی و فارم کنی و بتونی ایتم بخری علیه خودشون ؟!!
              جانگل بری جک و جونور بکشی بهت گلد بده ؟؟!! مگه میشه !
              ایتم هم که هیچی نمیدونی چیو واسه چی ببندی … طرف براش آیتم شمشیر میخری ولی با مشت میزنه ..
              داستان که اصلا نداره هرکی هرکیو زود تر بزنه و بیسشو بترکونه یا کیل بیشتری طبق گیم مدای متفاوتی که داره داشته باشه برندس
              اگه بری توش هم کل عمرت به فنا میره و میرسی به ۷۰۰۰+ ساعت گیم پلی و به بقیه میگی که نیاین طرف این بازی چون زندگیشون نابود میشه
              و…..

              حالا اینارو صرفا برای شوخی گفتم و فقط خواستم بگم که اگه بخوای دلیل و منطق رو وارد بازی ها بکنی هیچ ارزشی نداره بازی کردن و اگه فقط بخوای برای نقد کردن بازی بکنی همون بهتر که بازی نکنی چرا که فقط مثله اون بازیسازی میشی که همش به دنبال پیدا کردن عیب و ایرادتِ بازیشِ و اون لذتی که یه گیمر میبره خود بازیساز نمیبره.
              طرف درسته گفته شبیه ساز واقعیت و … ولی منظورش دقیقا این نیست که بگی آره چرا با ۲۰ تا ضربه شمشیر نمرده و از این حرفا…
              درسته تمامی ایراداتش بجا قبول ولی با این شدت بیاد به تک تک قسمت های بازی گیر بدی رو هر بازی میشه اینکار رو کرد

              این بازی های تتریس و وارکرفت ۳ هم برا شما ۱۰/۱۰ هستن حالا به هر دلیلی با منطق یا بی منطق ولی برای من ذره ای به قول خودتون interaction ندارن و هیچوقت منو به خودشون جذب نکردن و سریع باعث شده دراپشون کنم بعد مدتی خیلی خیلی کوتاه نه فقط برای اون دلایلی که بالا گفتم (اونا برا شوخی بود و خواستم اصل مطلب بیان شه) خودم سبکی که وارکرفت داره رو میپسندم و بازی های نظیرشو بازی میکنم ولی اینکه برا من مثله شما (۱۰/۱۰) باشه به هیچ وجه نیست.
              حالا بیاین مثله همین دوستان بگین شاهکار و انقلاب کرده و کلی بازی کلون ازش در اومده و المان های صنعت گیم رو جابجا کرده و….
              این سنوئا هم ذرهای اهمیت نداره که بخوام بگم مورد علاقمه و شاهکارِ ،خیر.. هرکی میتونه نظری داشته باشه ولی نظر و انتقاد برای تحمیل کردن نیست و نباید ۱۰۰% حق رو به خودت بدی تو نقد کردن چیزی.
              (با احترام و امیدوارم سوء تفاهمی پیش نیاد که بگم آره من بیشتر از کسی میدونم)

              مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینTahaicهایزن برگر.Longtailمرد بلا🗿Reza
    • شما بنظرم میتونی با استاد فراستی رقابت سنگینی داشته باشی…نقدات همونقدر بی اساس و غیرقابل پردازشه

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینهایزن برگرnero son of vمرد بلا🗿arminBoyMinecrosoftWalleR MaNLongtailmore
    • Reza گفت:

      کی حال داره بشینه این طومارو بخونه😂😂

      یک قدیمی
  • Alastor گفت:

    کاری به این بازی ندارم اما انگار بازی های ۵ ۱۰ سال پیش با اینکه گرافیک ضعیفتری داشتند حس و حال بهتری به ادم میدادن
    نمیدونم شاید فقط من اینطوری فکر میکنم ولی وقتی گیم های کنونی رو میبینم چه انحصاری و چه غیرانحصاری اما نمیتونن حال و هوایی مثل گیمای قدیمی رو انتقال بدن

    Tahaic
  • Mikasa گفت:

    متاسفانه برای این جماعت فن.بوی باید مدرک هم آورد که بازیو رفتی انگار گنج قارونه هرکسی بهش دسترسی نداره
    اینم مدرک برای اون عده ای که صداقت منو زیر سوال بردن

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240526_205838_65t8.jpg

    بعضی عکسارو با hud فوتو مود گرفتم برای رفع شبهه

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240526_222534_yol.jpg

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240526_214330_8kn2.jpg

    اینم عکس اتمام بازی که نگین از رو یوتیوب گرفتی

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240526_231153_9fkd.jpg

    محمدحسینnero son of vهایزن برگرarminMinecrosoftMalekTahaicv-alkalineLongtailAAACEmore
    • CodeName:666 گفت:

      درود دوست عزیز از اونجایی که شما دلتون از این بازی خیلی پره اینو بهت میگم من بالاتره تو نظرت خوندم که از هلبلید یک خوشت نیومده بعد رفتی نسخه دوشو بازی کردی؟چکاریه وقت خودتو تلف کردی,این که میگی باید ثابت کنی خب طبیعیه کسی که یه بازیو دوست نداره نمیره بازیش کنه ملت فکر میکنن فن بوی طرف دیگس که میخاد بازیو بترکونه.منم با نسخه اول هلبلید ارتباط نگرفتم و سراغ نسخه دومش نرفتم احتمالا از سایتی یا تو یوتوب خلاصه داستانشو دنبال کنم.خلاصه این که بیشتر سمت علایقت برو من شمارو نمیشناسم ولی رسانه ای در اختیارت نیس که بخوای همه بازی هارو نقد کنی که مخاطب جذب کنی مثل بقیه ما بازی هایی که دوست دارو بازی کن تمام.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TheyCallMeSamnero son of vهایزن برگرTahaicLongtail
  • گیمفا به این نکات منفی توجه کرد
    البته به نظرم نمره بالایی داد بازی نهایتا برای من بتونه در حد ۷ باشه هر چند هنوز بازی رو نرفتم به خاطر سرعت اینترنت فوق العاده بالا اما یه حسی بهم میگه قرار نیست خیلی خوشم بیاد (به خاطر کاتسین های زیادی که داره و من اهل کاتسین دیدن نیستم)

    هایزن برگرTahaicLongtail
  • arshia.ya.mo گفت:

    طبق اکثر نقد ها اون مواردی که انتظار داشتم نسخه دوم پیشرفت داشته باشه برآورده شده. اون لایو دانشگاه کمبریج در زمینه روانشناسی هلبلید دوبرابر هیجان زدم کرد واسه تجربه.حیف که به جای بررسی موضوعات روانشناختی و اسطوره ای ، ملت درگیر حاشیه های بچه گانه میشن… عوض اینکه سر هم داد بکشید؛ توی مفاهیم و ابعادش غرق بشید و از بازی لذت ببرید.

    Tahaic.
  • Ninja theorey گفت:

    این استودیو بازی شمشیر بهشتی که عنوان افتتاحیه ps3 بود ساخته بود از لحاظ ساخت عناوین گرافیک استودیویی هست در حد گوریلا گیمز و براحتی می تونه بازیهای حتی بالاتر از انحصاری های سونی تولید کنه اگر از نظر داستان و گیمپلی بیشتر کار کنه البته ساخت عنوان دویل می کرای توسط این استودیو اصلا نپسندیدم

    TahaicLongtailMinecrosoft
  • Thunder boy گفت:

    نقد عالی و منصفانه ممنون از آقای زرمهر 💚

    Tahaic.Minecrosoft
  • Alex گفت:

    این بازی واقعا overrated هستش و از نظر من ۷ براش کافیه. تنها عاملی که این بازی می تونه منو باهاش جذب کنه گرافیک و پازل ها هستن و در بقیه موارد بازی به حد زیادی معمولی و گاهی بد هستش. شاید توی مبارزات اولین چیزی که به چشم بخوره خون ریختن و تکه تکه شدن باشه اما شما نهایت با ۱ دشمن فایت می دید اونم کلا با ۳ تا حرکت پس قطعا مبارزه ی جذابی نخواهد بود. خیلیا می گن این واقعی گرایانه هست اما من ندیم کسی ۲۰۰ تا ضربه ی شمشیر بخوره و هنوز زنده باشه. داستانش هم بد نیست اما به هیچ وجه شاهکار نیست داستانی که اولش راجب خدایان نورث و بعد مشکلات روانی و در آخر توی نسخه ی اول ما می فهمیم که ما یه قدرت عجیب هم داریم 😑😑😑😑😑

    محمدحسینnero son of v∞Tahaicgun head(A blizzard fan)هایزن برگرLongtailGoodعرض Mashعایخیarshia.ya.mo.more
    • Mikasa گفت:

      واقع گرایانه و سینمایی بودن هروقت به نفعشون باشه خوبه
      وقتی به ضررشون باشه میگن بازیه دیگه فیلم نیست که D:

      محمدحسینnero son of vMalek∞Tahaicgun head(A blizzard fan)Longtail.
      • مشکل امثال تو اینه دیدگاه خودشون رو دیدگاه عموم میبینن بازی به شدت سلیقه ای هست متوجه نمیشم چرا نفهمیدی!!!دقیقا چی به نفع ما هست پول فروش هلبلید توی جیب ما میره؟یا اینکه سهامدار نینجا تئوری هستیم و خبر نداریم
        یکسری که با پلی دادن این بازی به وجد اومدن و حال کردن از نظر شما هیچ فهمی از گیم ندارن
        و فقط شما میدونی….خدارو شکر نسل ۷ و ۶ رسانه نبود انچنان مردم دسترسی نداشتن نمیدیدن یک نفر میاد اینقدر یه اثر رو میکوبه و از اثر لذت میبردن
        از ۱۰ نفری که پلیش دادن ۸ نفر خوششون اومده همین یعنی موفقیت گیم و ارزش اثر هلبلید و کافیه همین

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسین.TahaicLongtailMikasa
        • Mikasa گفت:

          من به سلیقه کار ندارم استدلال آوردم
          اگه به سلیقه بود میگفتم حال نکردم نه اینکه بیام بشکافم بازیو از گیم پلی و دشمنا و باسا گرفته تا طراحی پازل و داستان و شخصیت پردازی
          در ضمن تمامی نقد ها درجات زیادی از سلیقه در خودشون جای دادن
          به هیچ وجه سلیقه و منتقد و نقد از دیگری مجزا نیستن. تمامی نقدهای تاریخ سابجکتیون حتی اگه بیشترین مدارک رو بیارن
          اینکه شما یه واژه سلیقه ای میارین و کل نظر طرف مقابل رو با این جمله که سلیقت نبوده وگرنه بازی خوبیه dismiss میکنین خودش خیلی چیز‌ها رو مشخص می‌کنه
          اینکه از هر ده نفر چند نفر حال کرده هم تمام بازیا میتونن چنین ادعایی کنن و درنتیجه لابد همه بازیا خوبن یا موفق
          اگه هم همین کافیه پس چرا ریپلای میکنین.
          لابد این بازی با ۴ هزارتا پلیر همزمان تو استیم بازی موفقی بوده و بازی موفق نیاز به دفاع هم نداره D:
          خوبه که الان رسانه هست و مخاطب با دید نقادانه می‌تونه به آثار نگاه کنه. من نسل هفتم تو فروم ها بودم و نظرات کاربرا اون دوران به مراتب ناپخته تر و بی اساس تر بود و الان سواد کاربرا به شدت بالاتر
          همینکه بت خیلی از بازیا ریخته شده و کاربرا میتونن نقاط منفی ازون بازیایی که تو نسل ۷ بت شده بودن پیدا کنن یعنی چقدر نسبت به طراحی بازی آگاه تر شدن
          نسل ۷ همون نسلی بود که یه a man chooses and a slave obeys شنید و اتوماتیک به بایوشاک نمره ده داد
          خوشحالم ازون دیدگاه سطحی عبور کردیم و هیچ بازی ای با چهارتا جمله و صرف یه داستان خوب از زیر تیغ نقد نمیتونه سالم رد بشه
          خوشبختانه دوران don’t think just consume سر اومد
          اینکه کوبیدن من باعث میشه بقیه از اثر لذت نبرن به خودشون مرتبطه من نمیتونم ساکت بشینم چون ملت به احساسات ظریفشون برمیخوره
          اینهمه آدم اومدن بازیهای مورد علاقه منو کوبیدن باعث شد من لذتم کم بشه؟ نه D:
          هرکس دوست نداره ناراحت بشه میتونه بخش کامنت بازیو مطالعه نکنه
          یا بره به ساب ردیت و فروم های مختص طرفداران اون بازی نه فروم عمومی.
          فروم عمومی جای مباحثه ست

          کاظم حقیقیهایزن برگر.Tahaic
  • Notrika گفت:

    شیطونا شنیدم با دث استراندینگ سر عنوان شبیه ساز پیاده روی رقابت تنگاتنگی داره.درست میگم‌م‌م‌م‌م‌م‌م‌م؟؟؟

    Radin
  • نقد عالی بود
    ممنونیم از اقای زرمهر عزیز
    قلمت طلا
    این بازی ارزش تجربه خیلی بالایی داره
    متاسفانه هنوز موفق به تجربه‌ش نشدم
    چون PCمو فروختم
    مگه واسه PS5 هم پورتش کنن (امیدوارم)

    Radinیک قدیمیهایزن برگر.CodeName:666TahaicBrainiacMinecrosoft
  • . گفت:

    به خدا اگه انحصاری سونی بود زیر ۷ میگرفت منتقدش هم آقای کریمی بود با اینکه از این سبک بازی ها متنفره ولی چون ایکس باکسه میدید به منتقدای دیگه و نمره بالا میدید
    این کارا رو اگه برای ایکس باکس میکنید برای سونی هم بکنید اگه راست میگید !

    halkerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمدحسینهایزن برگرTahaicLove GameMR147∞PinocchioThunder boymore
  • john117 گفت:

    نقد دقیقی بود و به تمام جزئیات بازی چه قدرت و چه ضعف اشاره شده بود
    مخصوصا تو بخش گیمپلی خیلیا براشون سوال بود چطوری با یه سلاح کامبت در طول تجربه تکراری نمیشه اینجا دقیق توضیح داده
    خسته نباشید جناب زرمهر

    Tahaicهایزن برگریک قدیمی∞BrainiacBoynero son of vxbox gamerMikasaAmir noob
  • Doctor گفت:

    خسته نباشید جناب زرمهری نقد بسیار منصفانه ای بود هم نکات ضعف و هم نکات قوت عالی ذکر شدن👌

    TahaicMikasaBrainiacBoy
  • Maya گفت:

    نمره ای که دادید واقغا حقشه داستان قشنگ باحال متفاوت

    Tahaicهایزن برگرMaya.
  • من رو ایکس باکس رفیقم تموم کردم بازیو و به نظرم کاملا ارزش خرید داره این بازی
    درسته راه رفتناش خیلی زیاده و صحنه های اکشنش کمه و در کل گیم پلیش خیلی خیلی کوتاهه ولی بازی خوش ساختیه ♥️

    Radinهایزن برگرTahaicیک قدیمیAmir noob∞BrainiacMinecrosoft
  • Pinocchio گفت:

    چرا نوشتین بازی استلار بلید توسط فروشگاه سی دی کی…؟؟؟هلبلیده ها

    Tahaic
  • Abby Anderson گفت:

    در ناقص بودن این نقد، همین بس که در خیل نقاط مثبت و منفی کلیشه ای، حتی یک کلمه راجع به گیمپلی و کیفیت مبارزات صحبت نشده( چه مثبت چه منفی)!
    ینی مهم ترین پارامتر یک بازی ویدیویی رو یادشون رفته راجع بهش در نتیجه گیری، بپردازن.

    halkerهایزن برگرlastofusBrainiacMalekTahaicAbby Andersongun head(A blizzard fan)Longtailkravinoffmore
  • محمد گفت:

    این گیم همه چیش خوب و به اندازست. حتی گیم پلی ۴.۵ ساعتش هم کافیه. خیلیا می گن مبارزات ساده است و عدم امکان آپگرید سلاح یا کاراکتر نکته منفیه اما بنظرم هر مکانیزم یا ویژگی از این قبیل به بازی اضافه می کردن گند می خورد تو بازی. یه شمشیرش میشد دو شمشیر اصن از سبک و استایل خودش خارج میشد بازی. این بازی سبک خاص خودشو داره و همه چیش کافیه. بنظرم کمی باید هنری تر بهش نگاه بشه تا کژوآل. گرافیک و صداگذاری و موشن کپچرشم که بنظرم بهترینه تا به الان در بین همه گیم ها. توجه به جزئیات گیم عالیه. یه سری جزئیاتش اینقدر خوبه که هربار میبینم پشمام میریزه که صنعت گیم داره به کجا میره. بنظرم نکته مثبت دیگشم زمان انتشارشه که در زمان خوبی منتشر شد. نه دیر بود نه زود. در کل این گیم نقطه عطفی بود برای نسل ۹

    Radinهایزن برگرLongtailBrainiacTahaic
  • mgs tpp 2015 گفت:

    اسپم :
    ۱- Machinika: Museum
    ۲- Warhammer 40,000: Gladius – Relics of War
    سلام این دو بازی در استیم رایگان شدند
    بازی اول تا اخر امشب مهلت هست اضافه کنید
    و بازی دوم تا پنج شنبه مهلت اضافه کردن دارید
    بعد از پایان مهلت داده شده بازی ها مجددا پولی میشوند

    TahaicLongtailOmid_Fsh
  • Kuros گفت:

    متا و نمره فوق العاده ای از گیمفا …
    بازی هر چی جلوتر میری لذت بخش تر میشه ..
    کاش مبارزاتش بیشتر بودن..

    Radinهایزن برگرWalleR MaNTahaicdarkwarriorgun head(A blizzard fan)یک قدیمی
  • Masoud گفت:

    من همین امروز بازی رو تموم کردم و نکات مثبت و منفی به درستی در متن ذکر شده
    سیستم مبارزاتش عجیب به دل من نشست واقعا سنگینی و استرس مبارزات رو حس میکردم ولی به نظرم جا داشت که برای پایان بندی بازی یه جنگ تمام عیار و شلوغ رو قبل از رسیدن به باس فایت نهایی قرار بدن
    روایت هم به طور کلی عالی بود ولی اوایل بازی کند شروع شد که با پیشرفت داستان روند بهتری گرفت به طور کلی بازی هست که هر گیمری باید تجربه اش کنه چون واقعا تجربه و حس و حالی که بهت میده مختص خودش هست و مثلش رو هیچ جا نمیشه پیداکرد
    نمره خودم هم به این بازی ۸.۵ هست

    هایزن برگرLongtailیه گیمر سادهTahaic
  • Richman گفت:

    دیگه وقتی جناب زرمهر با تجزیه تحلیل مثال زدنیش Hellblade 2 رو کالبد شکافی کرده ؛ تجربه اش از همیشه واجب تره .
    امیدوارم طی تغییر رویه مایکروسافت بتونیم این بازی رو یه روز تجربه کنیم .

    Brainiacیه گیمر سادهLongtailTahaicهایزن برگر
  • riverside گفت:

    مبارزات بازی نسبت ب نسخه اول افت پیدا کرده البته که این نمظر شخصی هستش ولی در هر صورت این یه بازی و باید درگیری های بیشتری میداشت و اکشن بیشتری و درگیرانه تری لحاظ میشد

    Slender Manهایزن برگرTahaic
  • BeDioR گفت:

    نقاط قوت بازی اینقدر پررنگ هستن ک ضعف های زیاد بازیو کاملا پوشش میده ، من افسانه طاعونو ترجیح میدم پازلا چالشی نیستن ولی طولانی هستن از طرفی تعداد خیلی زیادی از پازلا مثل کوعست فرعی هیچ تاثیری در روند بازی ندارند (ک طبیعیه ولی خب بازیایی ک پازلا رو مستقیم تحت تاثیر داستان قرار میدن خوش فرم ترن) ولی باید حل شن
    پایان بندی عالی نیست
    برای درک مخاطب از نظرم بازیایی ک اندک شباهتیو دارن یه مقایسه میزنن
    افسانه طاعون ۸.۵
    تامب رایدر ۷.۵
    سوما ۷.۵
    هوی رین ۸
    وات ریمین اف ادیف فینچ ۸
    لست ۸
    تی دبلیو دی ، س یک ۹.۵
    هلبلید دو ۸.۵
    بشدت پیشنهاد میشه 🥳

    محمد طاها مهدی پورRadinTheyCallMeSam.Tahaic
  • بازی که قطعا ارزش تجربه کردن رو داره
    کسایی که ایکس باکس یا پی سی دارن حتما ایم بازی رو انجام بدن

    محمد طاها مهدی پورTahaicPCgamer
  • BigArmool گفت:

    دیروز شروع کردم…
    در مورد گرافیک و صدا و محیط خیلی گفتن چیزی که من دارم ازش لذت میبرم اینه که مبارزاتش خیلی واقعیه تا الان تو هیچ بازی اینقد واقع گرایانه درگیر یه مبارزه نشدم حس میکنم خودم دارم مبارزه میکنم خیلی نسبت به نسخه یک پیشرفت کرده…

    یه گیمر سادههایزن برگرکاظم حقیقیWalleR MaNTahaicMasoud
  • PCgamer گفت:

    نسبت به گیمایی که ایکس باکس عرضه کرده است اوکی

    gun head(A blizzard fan)محمدحسینTahaicکاظم حقیقی
نقد و بررسی بازی Hellblade 2 + بررسی ویدیویی - گیمفا