بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا

بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها

از گذشته تا به امروز فیلم‌های متعددی وجود دارند که در آن‌ها، خواننده‌های برجسته و مشهور نقش‌های اصلی را ایفا کردند.

زمانی که یک خواننده تصمیم می‌گیرد تا میکروفن را کنار بگذارد و بازیگری را امتحان کند، همیشه به نتیجه خوبی ختم نمی‌شود. افراد بسیار زیادی از صنعت موسیقی بودند که سعی کردند وارد هالیوود شوند اما این کار آن طور که باید خوب پیش نرفت و آن‌ها دیگر آن را امتحان نکردند.

با این وجود، خواننده‌هایی بودند که در زمینه بازیگری پافشاری کردند و توانستند در طول سال‌ها، نقش‌آفرینی‌های مسحورکننده و جذابی را برای مخاطبان به نمایش بگذارند. آن‌ها ثابت کردند که یک ستاره واقعی واقعا می‌تواند در هر بخشی بدرخشد. خواننده‌های بسیاری در دنیای سینما حضور داشتند اما در این مطلب تنها به معرفی بهترین موارد آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم ستاره‌ای متولد شده است (A Star Is Born) – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم a star is born
فیلم A Star Is Born

بهترین نمونه حضور خواننده پاپ در دنیای سینما که در سال‌های اخیر رخ داده، حضور لیدی گاگا در فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» بود که به موفقیت قابل‌توجهی نیز ختم شد. این یک نقش بسیار موفق و برجسته برای لیدی گاگا محسوب می‌شد چراکه به نحوی بازتاب‌کننده زندگی خودش بود که در ابتدا یک موزیسین ناشناخته بود و در ادامه به ستاره‌ای بسیار بزرگ تبدیل شد.

لیدی گاگا همچنین جذبه بسیار عالی و ملموسی را با هم‌بازی خودش در این فیلم یعنی بردلی کوپر داشت و همین نیز احساسات و سرزندگی خاصی به این داستان داده است. اجراهای موسیقی لیدی گاگا نیز قوی‌ترین جنبه فیلم به شمار می‌روند. او چندین آهنگ اوریجینال را برای این فیلم نوشت که شامل آهنگ برنده جایزه اسکار «Shallow» می‌شود. لیدی گاگا توانست یک آسیب‌پذیری خام را به شخصیت الی بدهد و عمق عاطفی و پیچیدگی یک زن جوان را به تصویر بکشد که با شهرت جدید و چالش‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کند.

فیلم مردی که روی زمین افتاد (The Man Who Fell to Earth) – محصول سال ۱۹۷۶

فیلم the man who fell to earth
فیلم The Man Who Fell to Earth

بدون شک دیوید بویی یکی از چند وجهی‌ترین ستاره‌های دوران خودش بود که نقش‌های منحصربه‌فردی را نیز در فیلم و سریال داشت. در فیلم «مردی که روی زمین افتاد» محصول سال ۱۹۷۶ میلادی، دیوید بویی نقش بیگانه‌ای به نام توماس جروم نیوتن از سیاره‌ای مصیبت‎‌زده و خشکی را بازی می‌کند که در جستجوی آب برای نجات مردمش به زمین سفر می‌کند.

نقش‌آفرینی دیوید بویی در این فیلم همانند بازیگری به نظر می‌رسد که همه عمرش را مشغول این کار بوده است. نقش‌آفرینی وی قابل درک و مالیخولیایی بود و کیفیت جالبی داشت که به خوبی توانست تغییر مکان و جابه‌جایی شخصیت را به نمایش در بیاورد. جنبه قابل‌توجه درباره نقش دیوید بویی در این فیلم،‌ این است که به شدت روی کشمکش‌های او با هویت و خودشناسی تمرکز دارد.

این در حالی بود که به هنگام فیلمبرداری، دیوید بویی نیز با احساس دیگری بودن و جدا شدن از شخصیت موسیقی خودش دست و پنجه نرم می‌کرد. همین نیز درک عمیقی از این شخصیت به دیوید بویی داد و به وی اجازه داد تا این نقش را با حس اصالت و آسیب‌پذیری آغشته کند و نقش‌آفرینی ماندگار و جذابی از خودش به جای بگذارد.

فیلم رقصنده در تاریکی (Dancer in the Dark) – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم dancer in the dark
فیلم Dancer in the Dark

نقش‌آفرینی‌ای که آنطور که باید مورد ستایش کافی قرار نگرفت، نقش‌آفرینی بیورک در فیلم «رقصنده در تاریکی» است. این فیلم موزیکال و درام کاملا متفاوتی از ذهن لارس فون تریر است. در این فیلم بیورک نقش یک کارگر کارخانه به نام سلما را بازی می‌کند که به آرامی در حال از دست دادن بینایی‌اش است و در همین حین نیز سعی دارد برای عمل پسرش پول پس‌انداز کند.

نقش‌آفرینی این خواننده در نقش زنی که با مشکلات غیرممکنی مواجه است،‌ بسیار قدرتمند و تأثیرگذار است و او توانسته آشفتگی درونی شخصیت سلما را با عمق و ظرافت بسیار خوبی به بیننده‌ها منتقل کند. بیورک همچنین چندین آهنگ را برای این فیلم ساخته و اجرا کرده که اصالت احساسی را به آن اضافه کرده است. با وجود اینکه بیورک یک بازیگر حرفه‌ای نیست اما نقش‌آفرینی وی در نقش سلما تصویری مثال‌زدنی از کشمکش‌های یک زن است.

 فیلم بادیگارد (The Bodyguard) – محصول سال ۱۹۹۲

فیلم the bodyguard
فیلم The Bodyguard

فیلم «بادیگارد» یک اثر مهیج و عاشقانه کلاسیک به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۲ میلادی به روی پرده سینماها آمد و با بازی ویتنی هیوستون در برجسته‌ترین نقشش در دنیای سینما بود. در این فیلم، ویتنی هیوستون نقش یک خواننده مشهور به نام ریچل مارون را بازی می‌کند که یک مأمور سرویس مخفی سابق با بازی کوین کاستنر را به خدمت می‌گیرد تا از او در برابر یک تعقیب‌کننده ناشناس محافظت کند.

ویتنی هیوستون در نقش ریچل مارون توانسته جذابیت و اعتماد به نفس خودش را به رخ بکشد و با اجرای چندین قطعه موسیقی در داخل فیلم توانایی‌های خوانندگی فوق‌العاده خودش را نیز ثابت کند. آهنگ I Will Always Love You با صدای وی یکی از مشهورترین لحظات موزیکال دنیای سینما به شمار می‌رود و به جایگاه ویتنی هیوستون به عنوان یکی از بزرگترین خواننده‌های نسل خودش کمک شایانی کرد.

به طور کلی، نقش‌آفرینی ویتنی هیوستون در فیلم «بادیگارد» گواهی بر استعدادهای بی‌شمار وی است. او انرژی بسیار گیرایی را به فیلم اضافه کرده که سبب شده تا این اثر سینمایی فراتر از یک اثر عاشقانه و مهیج معمولی باشد و به یک پدیده فرهنگی تبدیل شود.

فیلم شیادان (Hustlers) – محصول سال ۲۰۱۹

فیلم hustlers
فیلم Hustlers

جنیفر لوپز برای چندین دهه است که توانسته هم در زمینه موسیقی و هم در زمینه بازیگری مسیری متداوم را در پیش بگیرد. بیشتر فیلم‌های این خواننده مشهور عمدتا کمدی عاشقانه‌های شیک یا آثار مهیج آبکی بودند تا اینکه او در سال ۲۰۱۹ میلادی نقش رامونا را در فیلم «شیادان» ایفا کرد.

این فیلم داستان گروهی از رقاصان به رهبری رامونا را دنبال می‌کند که با کمک هم قصد دارند از مشتریان خود که سرمایه‌داران ثروتمند وال استریت هستند، کلاه‌برداری کنند. نقش‌آفرینی جنیفر لوپز یکی از بحث‌برانگیزترین و جالب‌ترین جنبه‌های این فیلم به شمار می‌رود. او توانسته کاریزمای خیره‌کننده‌ای را به این نقش بدهد و شخصیت رامونا را فردی باهوش، قدرتمند و در عین حال آسیب‌پذیر نشان بدهد. جنیفر لوپز در هر لحظه از فیلم می‌درخشد و در عین حال، جذبه فوق‌العاده‌ای با دیگر بازیگران نیز دارد. جدا از اینکه جنیفر لوپز توانسته نقش یک شخصیت پیچیده را به خوبی به تصویر بکشد، او در این اثر توانسته توانایی‌های فیزیکی خودش را نیز نشان بدهد.

فیلم نجات‌یافته! (Saved) – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم saved
فیلم Saved

با اینکه مندی مور اکنون یک بازیگر شناخته شده و برجسته است اما او زمانی یک خواننده برجسته نیز بوده است. تمایل او به سمت بازیگری با نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی همچون فیلم پیاده‌روی به یادماندنی (A Walk to Remember)، فیلم دفتر خاطرات شاهدخت (The Princess Diaries) و فیلم «نجات‌یافته» رقم خورد.

مندی مور در فیلم «نجات‌یافته!» نقش کاراکتری به نام هیلاری فی را بازی می‌کند که یکی از رهبران مذهبی فرقه مسیحی در دبیرستانش است. کمدی به خوبی زمان‌بندی شده و نمایش بیش از حد از تعصب مذهبی او واقعا درخشان است. هیلاری فی شخصیتی است که اغلب برای خنده بیننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مندی مور نیز به خوبی این جنبه از نقش خودش را پذیرفته است. او دیالوگ‌ها را با چهره‌ای صاف و حسی از اعتقاد راسخ می‌گوید که کاراکترش را بسیار خنده‌دارتر می‌کند. زمانی که باورهای هیلاری به چالش کشیده می‌شود، مندی مور بدون هیچ تلاشی توانسته به خوبی کشمکش‌ها و شرم وی را به تصویر بکشد. فیلم «نجات‌یافته!» ثابت کرد که مندی مور استعدادهای بیشتری فراتر از خوانندگی دارد.

فیلم شب یک روز سخت (A Hard Day’s Night) – محصول سال ۱۹۶۴

فیلم a hard days night
فیلم A Hard Day’s Night

امروزه به ندرت یک خواننده و ستاره موسیقی در فیلمی تخیلی درباره زندگی روزمره‌اش بازی می‌کند. این یک زیرژانر خاص است که در دهه شصت میلادی بسیار محبوب بود و بیشتر نیز با فیلم «شب یک روز سخت» شناخته می‌شود. این فیلم با بازی چهار عضو گروه بیتلز یعنی جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار است که از لیورپول به لندن و برای حضور در تلویزیون سفر می‌کنند.

سبک بسیار سریع و استفاده از موزیک ویدیوهای پراکنده در سراسر فیلم در آن زمان بسیار خلاقانه بود. گروه بیتلز بسیاری از آهنگ‌های موفق خودشان را در این فیلم اجرا کردند که توانسته جوهره پر انرژی نمایش‌های زنده این گروه را به خوبی به تصویر بکشد. مهمتر از همه، این فیلم همچنین شخصیت‌های منحصربه‌فرد هر یک از اعضای گروه را به نمایش گذاشته است. در دورانی که شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، فیلم «شب یک روز سخت» روشی مبتکرانه برای نشان دادن واقعیت و هویت افراد پشت محبوب‌ترین گروه موسیقی جهان بود.

فیلم دختران رویایی (Dreamgirls) – محصول سال ۲۰۰۶

فیلم dreamgirls
فیلم Dreamgirls

بیانسه امروزه به فردی بسیار برجسته و نمادین در دنیای موسیقی تبدیل شده اما او زمانی حرفه پر جنب و جوشی به عنوان یک بازیگر داشته است. در فیلم موزیکال و درام «دختران رویایی» محصول سال ۲۰۰۶، بیانسه نقش خواننده اصلی گروهی دخترانه در دهه شصت میلادی به نام دینا جونز را بازی می‌کند و این در حالی است که این گروه به شهرت می‌رسند.

دینا بین وفادار باقی ماندن به دیگر اعضای گروهش و همچنین تمایلش برای موفقیت به تنهایی گرفتار شده و این چیزی است که بیانسه نیز تا آن را به خوبی درک می‌کند. اشتیاق و علاقه این شخصیت را می‌توان به خوبی در این فیلم احساس کرد که گواهی نسبت به نقش‌آفرینی برجسته بیانسه است. بیانسه همچنین اجراهای خوانندگی احساسی و دل‌انگیزی را نیز ارائه می‌دهد. با این حال، کشمکش شخصیت اصلی، چه در درون خودش و چه با افراد پیرامونش، تأثیرگذارترین جنبه این شخصیت به شمار می‌رود.

فیلم لیگ خودشان (A League of Their Own) – محصول سال ۱۹۹۲

فیلم a league of their own
فیلم A League of Their Own

مدونا در فیلم‌های بسیار زیادی نقش‌آفرینی کرده اما نقش برجسته و درخشان وی در فیلم «لیگ خودشان» محصول سال ۱۹۹۲ میلادی ساخته پنی مارشال بوده است. این فیلم داستان لیگ حرفه‌ای بیسبال تماما دخترانه در طی جنگ جهانی دوم را بازگو می‌کند و در آن، مدونا نقش یک بازیکن بی‌نقصی به نام مائه موردابیتو را بازی می‌کند.

نقش‌آفرینی پرانرژی و مفرح مدونا بخش برجسته این فیلم به شمار می‌رود و این در حالی است که مدونا کاراکتر خودش را با شوخی و طنز نیز همراه کرده است. مدونا دیالوگ‌ها را با حسی از اعتقاد و جسارت ارائه می‌کند که هم سرگرم‌کننده و هم دوست‌داشتنی است. کاریزمای طبیعی مدونا و حضور وی کاملا در این اثر احساس می‌شود، به خصوص در بخش موزیکال فیلم که باعث خلق لحظات نمادین و جالبی شده است. مدونا حسی از برتری و سرزندگی را به این فیلم اضافه کرده است. با نقش‎‌آفرینی وی در فیلم «لیگ خودشان»، این خواننده ثابت کرد که در زمینه بازیگری نیز بسیار برجسته و توانمند است.

فیلم ۸ مایل (۸ Mile) – محصول سال ۲۰۰۲

فیلم 8 mile
فیلم ۸ Mile

فیلم درام «۸ مایل» محصول سال ۲۰۰۲ میلادی تنها فیلم سینمایی امینم به شمار می‌رود که در آن به صراحت نقش خودش را بازی نمی‌کند. البته شباهت‌های بسیاری بین او و شخصیت اصلی فیلم وجود دارد. امینم در این فیلم نقش جیمی ملقب به بی ربیت را بازی می‌کند که یک رپر جوان و مشتاق اهل دیترویت است.

بیشتر داستان فیلم «۸ مایل» الهام گرفته شده از زندگی واقعی خود امینم است که شامل بزرگ شدن در فقر، مشکلات خانوادگی و تلاش برای رشد در هیپ هاپ بوده است. به همین دلیل است که هیچ بازیگر دیگری بهتر از خود امینم نمی‌توانست این نقش را به تصویر بکشد. امینم توانسته اصالت و خامی خاصی به این نقش بدهد و بازیگری وی نیز همانند رپ او جذاب و ظریف است. این فیلم به تثبیت جایگاه امینم به عنوان چهره‌ای پیشگام در صنعت سرگرمی کمک کرد و همچنان نیز این فیلم یکی از محبوب‌ترین بیوگرافی‌های موسیقی در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

فیلم آن طور که بودیم (The Way We Were) – محصول سال ۱۹۷۳

فیلم the way we were
فیلم The Way We Were

باربارا استرایسند با نقش‌آفرینی در فیلم عاشقانه و درام «آن طور که بودیم» در سال ۱۹۷۳ میلادی توانست لحظه‌ای تعیین‌کننده را در کارنامه حرفه‌ای خودش رقم بزند. او در این فیلم نقش یک زن ایده‌آل‌گرا و فعال سیاسی به نام کتی را بازی می‌کند که در مقابل وی یک نویسنده آزاد و خوش‌تیب به نام هابل با بازی رابرت ردفورد قرار دارد.

این فیلم داستان رابطه پر فراز و نشیب آن‌ها در طی چندین دهه را بازگو می‌کند و برخی از رویدادهای مهم قرن بیستم را نیز نشان می‌دهد. باربارا استرایسند در نقش کتی توانسته طیفی از احساساتی همچون لذت، خوش‌بینی،‌ دلشکستی و ناامیدی را منتقل کند. این بازیگر توانسته روح آتشین و عزم شدید کتی را با اشتیاق و شدت به نمایش بگذارد. جذبه عالی استرایسند با رابرت ردفورد نیز جذاب‌ترین جنبه فیلم محسوب می‌شود.

این دو بازیگر رابطه بسیار خوبی با یکدیگر جلوی دوربین دارند و توانستند با عمق احساسی و واقعیت‎‌گرایی فراز و نشیب‌های رابطه خود را به نمایش بگذارند. این فیلم تنها یکی از لحظات درخشان کارنامه باربارا استرایسند به شمار می‌رود که در گذر زمان به جای مانده است.

فیلم راک زندان (Jailhouse Rock) – محصول سال ۱۹۵۷

فیلم jailhouse rock
فیلم Jailhouse Rock

علاوه بر یکی از حرفه‌های موسیقی تاریخی و برجسته، الویس پرسلی در بیش از ۳۰ فیلم نیز بازی کرده است. با اینکه بسیاری از این آثار به فراموشی سپرده شدند اما برخی از آن‌ها با گذشت زمان همچنان پابرجا باقی ماندند که شامل فیلم «راک زندان» است. در این فیلم موزیکال و درام سال ۱۹۵۷ میلادی، الویس پرسلی نقش مرد جوانی به نام وینس اورت را بازی می‌کند استعدادی در زمینه موسیقی و میلی برای دردسر دارد.

این فیلم داستان سفر وینس اورت از یک زندانی به یک خواننده راک بسیار موفق را بازگو می‌کند. نقش‌آفرینی الویس پرسلی در این اثر بسیار پرانرژی است و وی توانسته خامی و قدرت موسیقی را با شدتی به نمایش بگذارد که امروزه نیز احساس می‌شود. قطعه‌های موسیقی این فیلم از جمله آهنگ Jailhouse Rock نیز برخی از نمادین‌ترین آهنگ‌های تاریخ به شمار می‌روند که با حرکات رقص و مهارت آوازی وی همراه شدند.

نقش‌آفرینی الویس پرسلی در این فیلم بخش مهمی از تاریخ موسیقی و لحظه‌ای تعیین کننده در حرفه این خواننده بوده است. کاریزمای طبیعی و استعداد فوق‌العاده پرسلی به گونه‌ای به تصویر کشیده که کمتر فیلمی قادر به انجام آن بوده است.

فیلم ماه‌زده (Moonstruck) – محصول سال ۱۹۸۷

فیلم moonstruck
فیلم Moonstruck

شر یکی دیگر از آن افراد برجسته صنعت سرگرمی به شمار می‌رود که در هر زمینه‌ای موفق بوده است. نمونه بارز این موضوع نیز نقش‌آفرینی وی در فیلم «ماه‌زده» است. او در این فیلم نقش یک زن بیوه ایتالیایی آمریکایی به نام لورتا را بازی می‌کند که عاشق برادر جوان‌تر نامزد خودش می‌شود.

شر توانسته به خوبی این شخصیت پیچیده و چند بعدی را به نمایش در بیاورد. حضور کاریزماتیک او جلوی دوربین نیز سبب شده تا شخصیت لورتا به واقعی‌ترین و جذاب‌ترین بخش فیلم تبدیل شود. او توانسته اعتماد به نفس، لطف، ناامنی و احساس گناه را به صورت یکپارچه و متعادل نگه دارد.

نقش‌آفرینی شر در نقش لورتا یک دستاورد قابل‌توجه به شمار می‌رود که استعداد این خواننده را به عنوان یک بازیگر برجسته ثابت می‌کند و در عین حال، توانایی وی برای آوردن طنز و جذابیت به نقش‌هایش را نشان می‌دهد.

فیلم باران ارغوانی (Purple Rain) – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم purple rain
فیلم Purple Rain

فیلم «باران ارغوانی» اثری درام و موزیکال محصول سال ۱۹۸۴ میلادی به شمار می‌رود که با بازی پرینس در نقش یک موزیسین جوان است که تنها به نام کید یا بچه شناخته می‌شود و در حال تلاش برای حضور در صحنه موسیقی رقابتی مینیاپولیس است. این فیلم تصویری از استعدادی است که سبب شد پرینس به یکی از تأثیرگذارترین و دوست‌داشتنی‌ترین موزیسین‌های دوران خودش تبدیل شود.

این فیلم توانایی فوق‌العاده پرینس در موسیقی و اجرا را به رخ می‌کشد. توانایی پرینس در انتقال احساسات از طریق موسیقی بی‌نظیر است و بازی‌های او در این فیلم گواهی بر استعداد وی به عنوان یک ترانه‌سرا، خواننده و هنرمند است. علاوه بر این، بازی او در این فیلم نیز چشمگیر است.

پرینس شخصیت کید را به طور طبیعی به عنوان فردی معیوب و عمیق به تصویر می‌کشد که با مشکلات شخصی و حرفه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. اجرای پرنس در فیلم «باران ارغوانی» یک رقابت خارق‌العاده از استعداد موسیقی و بازیگری است که به همراه میراث او برای همیشه زنده خواهد ماند.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌های مشهور پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

essi007Arcix™ツ`ققنوس آسمانDARKSIRENBehzaadAMIR WAZOWSKIAnimalsArtin_GamearپیشنروCirilla RiannonStar Lord𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)red-eyed Banished KnightخستهAmirAbbas KabyryCameraMan🤘Mohsenj74ParsaAlimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌ها با بازی خواننده‌ها - گیمفا