بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا

بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا

کمیک‌های زیادی توسط دی‌سی به چاپ رسیدند اما برخی از بهترین کمیک‌های دی‌سی واقعاً این صنعت را متحول کردند.

دی‌سی کمیک ابرقهرمانی مدرن را خلق کرد و کاراکترها و تیم‌های اصلی همچون سوپرمن، بتمن، واندر وومن، رابین، جامعه عدالت و بسیاری دیگر را معرفی کرد. برای بیش از هشتاد سال، دی‌سی در حال باز تعریف کمیک‌های ابرقهرمانی است و همچنین به آثار ترسناک و مستقلی تحت برند Vertigo در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی توسعه پیدا کرده است.

برای طرفداران دی‌سی، مجموعه بی‌پایانی از کمیک‌های شگفت‌انگیزی برای انتخاب وجود دارد اما برخی از کمیک‌ها بالاتر از بقیه هستند. این‌ها کتاب‌هایی هستند که هر طرفدار کمیک باید بخواند، کمیک‌هایی که برای همیشه این صنعت را تغییر دادند.

بهترین کمیک‌های جدید

۱. کمیک Superman: House Of Brainiac Special – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک superman house of brainiac special
کمیک Superman: House Of Brainiac Special

برین‌باک همیشه ترسناک‌ترین دشمن سوپرمن بوده است و با ارتشی از چارنیان‌ها در کنارش دشمنی بسیار قدرتمند نیز به شمار می‌رود. این چیزی است که کمیک House of Brainiac به خوانندگان می‌دهد و روند عالی عناوین سوپرمن را ادامه می‌دهد. داستان اصلی به فضا منتقل شده چراکه سوپرمن در جستجوی برین‌باک است. با این حال، هنوز چیزهای زیادی در متروپولیس در جریان است و برخی از اطلاعاتی که خواننده‌ها هنوز به دست نیاورده‌اند و اینجا است که کمیک Superman: House Of Brainiac Special مواردی را آشکار می‌کند.

این کتاب به خوانندگان می‌گوید که چگونه برین‌باک ارتش خودش از چارنیان‌ها را به دست آورده، چه کسی از متروپولیس محافظت می‌کند، آماندا والر در حال انجام چه کاری است و لوئیس چیزهایی را با پری وایت روبه‌رو می‌کند. جاشوا ویلیامسون و مارک راسل داستان‌های درخشانی از سوپرمن تعریف کرده‌اند و کارهای هنری این کمیک نیز بسیار عالی هستند. این کتاب یک مکمل عالی برای داستانی است که به نظر می‌رسد بازتاب‌هایی از کمیک Absolute Power داشته باشد.

۲. کمیک DC’s Spring Breakout – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک dc's Spring Breakout
کمیک DC’s Spring Breakout

دی‌سی اخیراً تعداد زیادی کتاب آنتولوژی شگفت‌انگیز منتشر کرده است. کمیک Batman: The Brave And The Bold به خوانندگان نسخه آنتولوژی ماهانه‌ای را ارائه می‌دهد اما دی‌سی در چند سال اخیر از کمیک‌های ویژه Pride و Black History Month گرفته تا آنتولوژی‌های رویدادی همچون Lazarus Planet و کمیک‌های Beast World Tour توانسته کمیک‌های آنتولوژی خارق‌العاده‌ای را ارائه کند. در بهار سال ۲۰۲۴ میلادی نیز کمیک DC’s Spring Breakdown بسیار مورد توجه قرار گرفت.

این کمیک شامل داستان‌هایی از هارلی کوئین و شاه کوسه، بتمن، تایتان‌های نوجوان، مردان فلزی، کاتانا، لکس لوثر، مارشن من‌هانتر و سوپرمن است. این یک مجموعه خارق‌العاده از کاراکترهای دی‌سی است که داستان‌هایی ساخته برخی افراد برجسته را روایت می‌کند. این کمیک همچنین برای هر طرفدار چیز خاصی را ارائه می‌کند و ارزش خواندن دارد.

۳. کمیک The Flash 2024 Annual – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک the flash 2024 annual
کمیک The Flash 2024 Annual

کمیک‌های فلش نسبت به آنچه قبلاً بوده، متفاوت است و نویسنده سی اسپیوریر جنبه‌ای از ترس و وحشت را به این مجموعه کمیک آورده که خواننده‌ها را در داستانی غرق می‌کند که دیدگاه همه نسبت به این شخصیت را تغییر می‌دهد. احساس وحشت کیهانی در این کمیک وجود دارد اما این نویسنده همچنین توانسته شرورهای کلاسیک فلش را در داستان جای بدهد، یک آشکارسازی از دشمن جدید را انجام بدهد و همچنین چندین داستان فرعی برای هر یک از اعضای خانواده فلش روایت کند. این یک کمیک عالی از فلش است و خوانندگان را با سرعتی سرسام‌آور به مسیری متفاوت می‌برد.

این کمیک داستان کمیک اصلی را ادامه می‌دهد و داستان جایی را روایت می‌کند که والی وست پس از ناپدید شدن در Speed Force در آنجا حضور داشته است. در همین حین نیز خانواده فلش به دنبال پیدا کردن او هستند و این در حالی است که دنیای طبیعی اطراف آن‌ها در حال از هم پاشیدن است. با این حال، مشکلات اخیر بری آلن ممکن است همه چیز را برای همه مشکل‌ساز کند. کمیک‌های Annuals یک سنت برجسته در کمیک‌های دی‌سی هستند اما معمولاً برای کامل کردن داستان کمیک‌های اصلی استفاده نمی‌شوند. استفاده از این کمیک به‌عنوان یک شماره اضافی برای داستان اصلی ایده بسیار خوبی بود و داستانی را به رشته تحریر در آورد که تاکنون خارق‌العاده بوده است.

۴. کمیک Nightwing Annual 2024 – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک nightwing annual 2024
کمیک Nightwing Annual 2024

نایت‌وینگ اخیراً به لطف تلاش تام تیلور و برونو ریدوندو توانسته یک دوره رنسانس را تجربه کند. با این حال، مانند بسیاری از کتاب‌های سطح بالای دی‌سی، تیم هنری تراویس مور و تامرا بونویلین روی این کتاب کار کرده‌اند و داستان‌هایی با ظاهری فوق‌العاده را به خواننده ارائه کردند. تراویس مور به‌عنوان یک هنرمند برجسته توانسته آوازه‌ای را برای خودش دست و پا کند و تامرا بونوویلین نیز بهترین هنرمند رنگ در صنعت کمیک است. جدیدترین داستان آن‌ها از نایت‌وینگ داستان متحد شدن نایت‌وینگ با بیا بنت را روایت می‌کند. این تیم هنری در کنار نویسندگی تراویس مور و رنگ‌ها و طراحی‌های بونوویلن، این داستان خاستگاه برای بیا بنت را بسیار جذاب کردند.

بیا بنت نقش بسیار مهمی در زندگی ریک گریسون ایفا می‌کند و بخش جالبی از داستان‌های نایت‌وینگ به شمار می‌رود و خواننده‌ها شاهد جنبه‌های جذاب بیشتری از او بودند. این داستان به چیزهایی می‌پردازد که در کتاب اصلی به آن‌ها اشاره شده بود و مشخص می‌کند که بیا کیست و چه هدفی در فرهنگ دزدان دریایی بلودهیون دارد. بدون شک طرفداران نایت‌وینگ باید این کمیک را بخوانند.

۵. کمیک The Boy Wonder – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک the boy wonder
کمیک The Boy Wonder

دیمین وین از زمان اولین حضورش مسیری طولانی را طی کرده است. دوران تصدی او به‌عنوان رابین باعث شده تا شخصیت بسیار بهتری باشد و اگرچه مدتی است که کمیک انفرادی خودش را نداشته اما همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. دیمین شخصیت جالبی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود؛ پسر وین‌ها و الغول‌ها که آموزش دیده تا بهترین بهترین‌ها باشد اما سعی می‌کند که خودش را به‌عنوان یک انسان واقعی بیابد. داستان‌های دیمین همیشه جالب هستند و او سرانجام اولین مجموعه کمیک خودش از Black Series به نویسندگی و طراحی جونی با و کریس اوهالوران را دریافت کرده است.

دیمین وقتی در شهر گاتهام است که بتمن در آنجا حضور ندارد اما مجموعه‌ای از آدم‌ربایی‌ها و زمزمه‌های یک شیطان در دل شب به گوش می‌رسد. دیمین این فرصت را به دست آورده تا نشان بدهد که او بهتر از برادران و خواهران خودش در خانواده بتمن است. جونی با فردی برجسته است که توانسته داستان بسیار خوبی را در این مجموعه کمیک از شخصیت دیمین وین برای مخاطبان روایت کند.

۶. کمیک Batman: Dark Age – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک batman dark age
کمیک Batman: Dark Age

کمیک Superman: Space Age اثر هنری اعلا است. نویسنده مارک راسل با تیم هنری درخشانی متشکل از مایک آلرد و لورا آلرد همکاری کرده تا داستانی را در دهه شصت میلادی برای خواننده‌ها روایت کنند، داستانی که در آن، سوپرمن، لوئیس، لیگ عدالت و لکس لوثر درگیر بحرانی با ابعاد بی‌نهایت می‌شوند. این کمیک سه شماره‌ای در بین طرفداران جای خودش را پیدا کرد و حالا نوبت بتمن است که چنین کمیکی داشته باشد. کمیک Batman: Dark Age نوع بسیار متفاوتی از داستان بتمن به شمار می‌رود و اولین شماره آن واقعاً عالی است.

این کمیک به جای اینکه به خواننده‌ها بروس وین سخت‌کوش و به دنبال انتقامی را نشان بدهد، او را نشان می‌دهد که پس از مرگ والدینش، یک فرد لوس و مشکل‌آفرین شده است. توماس وین قبل از مرگش قصد داشت تا گاتهام را برای همیشه تغییر بدهد اما بروس در واقعیت گاتهام گرفتار می‌شود. شماره اول این کمیک پیچش‌های شگفت‌انگیزی دارد، مواردی که داستان بتمن را به مکان بسیار متفاوتی از آنچه که خواننده‌ها به آن عادت دارند، می‌آورد. در آخرین صفحه این کمیک نیز شخصی که در پشت مرگ وین‌ها است، آشکار می‌شود و همین نیز باعث شده تا این کمیک یک اثر کلاسیک و عالی باشد.

۷. کمیک Action Comics – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک action comics
کمیک Action Comics

کمیک‌های سوپرمن چند سالی است که بسیار برجسته و درخشان هستند. دی‌سی تمام تلاش خودش را به کار برده تا کیفیت کمیک‌های سوپرمن را بالا ببرد و تقریباً همه آن چیزی که اخیراً منتشر کردند، واقعاً درخشان و خیره‌کننده بوده‌اند. کمیک Action Comics بار بسیار زیادی را به دوش دارد و از شماره ۱۰۵۱ نیز به‌عنوان یک کمیک آنتولوژی روی خانواده سوپرمن متمرکز شده است و آنچه در این کمیک آمده، تأثیر بسیار بزرگی روی مولتی‌ورس دی‌سی گذاشته است.

این کراس‌اُور از سوپرمن، گرین لنترن و پاور گرل، خانواده سوپرمن را در برابر یکی از شرورهای بسیار قدرتمند به نام برین‌یاک قرار می‌دهد، شروری که سوپرمن از آن واهمه دارد. برین‌یاک در این داستان تنها نیست و با ارتشی از لوبوس‌ها می‌آید. این داستان همچنین نوید یک عضو کاملاً جدید از خانواده برین‌یاک را می‌دهد که نقش بسیار مهمی در کراس‌اور تابستان امسال دی‌سی به نام Absolute Power دارد.

۸. کمیک Sinister Sons – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک sinister sons
کمیک Sinister Sons

کمیک SuperSons یکی از محبوب‌ترین کمیک‌ها از دوره DC Rebirth به شمار می‌رود، کتابی که در آن، پسران سوپرمن و بتمن یعنی جان کنت و دیمین وین با یکدیگر همکاری می‌کنند و ماجراجویی‌های شگفت‌انگیزی در سراسر مولتی‌ورس دی‌سی دارند. این کتاب خورخه خیمنز را به یک سوپراستار تبدیل کرد اما تنها چیزی که باعث موفقیت آن شد، نویسندگی پیتر توماسی بود. پیتر توماسی دهه‌ها است که در زمینه ویرایش و نویسندگی با شخصیت‌های مولتی‌ورس دی‌سی سروکار دارد. او با کمیک SuperSons توانست داستان درخشانی را ارائه کند و حالا بار دیگر این کار را انجام داده، با این تفاوت که این کمیک تازه حول محور پسران بد است.

کمیک Sinister Sons داستان سینسان و لور زاد پسران سینسترو و ژنرال زاد را روایت می‌کند. این دو شخصیت از دو کمیک متفاوت هستند؛ سینسان از داستان پس‌زمینه گرین لنترن است و لور زاد نیز از داستان Kneel Before Zod است و حالا در کنار هم قرار گرفتند. در کنار پیتر توماسی نیز دیوید لافونته طراحی این کمیک را برعهده داشته که توانسته کار بسیار زیبایی ارائه کند.

۹. کمیک Suicide Squad: Dream Team – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک suicide squad dream team
کمیک Suicide Squad: Dream Team

گروه جوخه انتحار در قرن بیست و یکم میلادی با داستان‌های عالی و تیم‌های جدید توانسته بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با کمیک Absolute Power حول محور آماندا والر که در تابستان امسال عرضه می‌شود، بار دیگر جوخه انتحار اوج خواهد گرفت. با این حال، این بار آن‌ها عضو جدیدی خواهند داشت که دریمر نام دارد. دریمر یک عضو معمولی از جوخه انتحار نیست چراکه او یک قهرمان انسانی و نالتورینی است که با بهترین افراد در مولتی‌ورس کار کرده اما آماندا والر به قدرت‌های او برای جدیدترین مأموریت جوخه انتحار نیاز دارد، مأموریتی که مطمئناً عواقب زیادی در کمیک Absolute Power خواهد داشت.

شخصیت دریمر از زمان اولین حضورش در سریال‎‌های Arrowverse شهرت بسیار زیادی برای خودش به دست آورده و در کمیک‌هایی حضور دارد که توسط نیکول مینز نوشته شده است، بازیگری که نقش او را بازی کرده است. نیکول مینز داستان‌های عالی بسیار زیادی از دی‌سی را نوشته و با هنرمند کهنه‌کار ادی باروس برای این داستان از جوخه انتحار همکاری کرده است. مطمئنا اضافه شدن شخصیت دریمر به میراث بزرگ کمیک‌های جوخه انتحار باعث شده تا این کمیک‌ها جذابیت بیشتری برای طرفداران داشته باشند.

۱۰. کمیک Red Hood: The Hill – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک red hood the hill
کمیک Red Hood: The Hill

رد هود سال سختی را پشت سر گذاشته است و وقایع Gotham War این کاراکتر را بسیار درگیر کرده است. با این حال، گاتهام هنوز هم به محافظت نیاز دارد، به خصوص محله‌ای از آن که به نام هیل شناخته می‌شود. برای سال‌ها، اینجا یکی از مقاوم‌ترین بخش‌های شهر بوده و با اینکه اعیان‌نشین شده اما عادات قدیمی ساکنان آن به سختی از بین می‌روند. یک ویجلنتی جدید به نام استرایک این محله را به خانه خودش تبدیل کرده و رد هود به او پیوسته و به همراه هم سعی دارند تا خشونت را کاهش بدهند و اینجا را ایمن نگه دارند. با این حال، شرور جدیدی در این محله از راه رسیده و استرایک و رد هود برای ایستادگی در برابر وی کافی نیستند.

شاون مارتینبرو و تونی آکنیز برای داستانی جدید از خطرناک‌ترین عضو خانواده بتمن یعنی رد هود بار دیگر با هم همکاری کردند. شخصیت رد هود مدتی است که کمیک انفرادی نداشته اما این کمیک بسیار جالب توجه است. مطمئناً هیچ چیزی برای جیسون تاد آسان نیست و این چالش جدید مقابل وی نیز ممکن است آخرین چالشش باشد.

۱۱. کمیک John Constatine: Hellblazer: Dead in America – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک john constatine hellblazer dead in america
کمیک John Constatine: Hellblazer: Dead in America

جان کنستانتین از روزهای حضورش در کمیک Swamp Thing از آلن مور تا حضورش در Hellblazer برای ورتیگو و همچنین بازگشتش به مولتی‌ورس دی‌سی در کمیک‌هایی همچون Justice League Dark مدت‌ها است که در مولتی‌ورس دی‌سی نقش به سزایی دارد. کنستانتین کاراکتر بسیار خاصی است که نحوه به تصویر کشیدن وی بسیار مهم است و بنابراین حضور دوباره سی اسپوریر برای نوشتن داستان‌های وی بسیار خوب بوده است. سی اسپوریر از زمان بازگشت به شهرتش با کمیک‌های The Sandman Universe توانسته حضور بسیار موفقی در مارول و دی‌سی داشته باشد. او نویسنده بسیار مناسبی برای این داستان از جان کنستانتین بوده است.

جان کنستانتین مرده است اما همچنان سرپا است و با دوستش نات و پسر نات به نام نوآ در آمریکا سفر می‌کنند. با این حال، دریم یا رؤیا به کمک او نیاز دارد چراکه کسی مقدار شن و ماسه از کیسه وی برداشته است. کنستانتین برای نجات خودش و دوستانش و همچنین کمک به دریم به هر ترفندی که در اختیار دارد، نیاز دارد. ماجراجویی‌های کنستانتین در آمریکا همیشه جالب است و با حضور اسپوریو و کمپبل به‌عنوان خالقان این کمیک، واقعاً باید این کمیک را خواند.

۱۲. کمیک Kneel Before Zod – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک kneel before zod
کمیک Kneel Before Zod

ژنرال زاد از زمان پایان The Unity Saga اوقات جالبی را سپری کرده است. زاد و خانواده‌اش سیاره خودشان را به دست آوردند و برای بازسازی نسخه ایده‌آلشان از جامعه کریپتونی تلاش می‌کردند. این کمیک داستان مشکلات درونی خانواده زاد را روایت می‌کند که شامل ایستادگی لور زاد در برابر پدر و مادرش است. در همین نیز حملاتی به سیاره آن‌ها صورت می‌گیرد که خطر بسیار بزرگی برای زاد، خانواده‌اش و احتمالاً سیارات متحد است.

در داستان The Unity Saga، شخصیت زاد چیزی شبیه به رستگاری به دست آورده اما کمیک Kneel Before Zod بار دیگر هویت واقعی شخصیت زاد را به خواننده‌ها یادآور شده است. این کمیک یک طرح داستان خوب، شخصیت‌های به‌خوبی توسعه داده شده و همچنین روایتی جذاب دارد. سبک نویسندگی بسیار خوب جو کیسی و همچنین سبک هنری جذاب دن مک‌دید در موفقیت این کمیک بسیار مؤثر بوده است.

۱۳. کمیک Batman: Off-World – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک batman off world
کمیک Batman: Off-World

جیسون آرون با نوشتن کمیک Scalped از ورتیگو به شهرت رسید اما پس از اینکه به استودیو مارول رفت و کمیک‌های Wolverine، Wolverine and The X-Men، Doctor Strange، The Mighty Thor و Avengers را نوشت، توانست به شهرت دو چندانی دست پیدا کند. دوران جیسون آرون در مارول به پایان رسیده و این نویسنده بار دیگر به دی‌سی بازگشته است. مانند بسیاری دیگر از نویسندگان در دی‌سی، جیسون آرون نیز کار خودش را با شخصیت بتمن شروع کرد و کمیک Batman: Off-World را نوشت.

جیسون آرون برای این کمیک با هنرمندی به نام داگ مهنکه همکاری کرد که یک هنرمند کهنه‌کار در دی‌سی به شمار می‌رود و سابقه کار روی بهترین شخصیت‎‌های دی‌سی را دارد. این کمیک عالی شد و دی‌سی آن را به چاپ رساند. این دو توانستند به‌خوبی از عهده این داستان بربیایند و کمیکی جذاب برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

۱۴. کمیک Justice League Vs. Godzilla Vs. Kong – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک justice league vs godzilla vs kong
کمیک Justice League Vs. Godzilla Vs. Kong

گودزیلا و کینگ کونگ در سال‌های اخیر فیلم‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و بار دیگر توجه عامه مردم را به خودشان جلب کردند. گودزیلا و کینگ کونگ با کمیک‌ها ناآشنا نیستند اما به ندرت توانسته‌اند با بزرگترین قهرمانان زمین مبارزه کنند. کمیک Justice League Vs. Godzilla Vs. King Kong این موضوع را تغییر داد. این مجموعه کمیک دقیقاً همان چیزی است که از عنوان آن می‌توان فهمید و نبردی بین لیگ عدالت، گودزیلا و کینگ کونگ را ارائه می‌کند.

لیگ عدالت تیمی عالی برای مقابله با این هیولاهای بسیار بزرگ و مخوف به شمار می‌رود و با اینکه این کمیک قرار نیست که تحول بزرگی را ایجاد کند اما یک مبارزه بسیار سرگرم‌کننده به شمار می‌رود که مطمئناً برای خواننده‌ها جالب توجه است. ترکیب این داستان‌ها واقعاً عالی بوده و این کمیک توانسته داستانی حماسی را ارائه بدهد.

۱۵. کمیک The Outsiders – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک the outsiders
کمیک The Outsiders

مجموعه کمیک Planetary اثری دوست‌داشتنی و جذاب به شمار می‌رود که داستان گروهی از باستان‌شناسان را روایت می‌کند که عجیب‌ترین داستان‌های ممکن را مورد بررسی قرار می‌دهند و رازهای قرن بیستم را کشف می‌کنند. این مجموعه کمیک به پایان رسیده و یکی از معدود کمیک‌های موفقی است که بازنگشته است. با این حال، ایده پشت این مجموعه کمیک یعنی اینکه گروهی از افراد گذشته دنیای خودشان را کاوش کنند تا همه رازهای پنهان را فاش کنند، ایده بسیار خوبی است که می‌توان از آن دوباره استفاده کرد.

کمیک The Outsiders نیز از همین ایده بهره برده و داستان گروهی را روایت می‌کند که از لحاظ تاریخی به بتمن مرتبط هستند. این نسخه از این گروه به نام بیگانگان با حضور لوشس فاکس و بت‌وومن، دو شخصیت مرتبط به داستان‌های بتمن و همچنین شخصیتی به نام درامر است. این سه نفر با هم همکاری می‌کنند تا اسرار جهان را کاوش کنند و همین نیز باعث می‌شود تا به درون چیزی کشیده شوند که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که فکر می‌کردند. این مجموعه کمیک همان حس و حال کمیک Planetary را دارد و تیم سازنده آن یعنی جکسون لنزینگ و کالین کلی، تیم نویسنده کمیک Hivemind و همچنین رابرت کری توانستند به‌خوبی از عهده ساخت این کمیک بربیایند.

۱۶. کمیک Power Girl – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک power girl
کمیک Power Girl

کمیک Lazarus Planet شخصیت پاور گرل را تغییر داد چراکه باران‌های لازاروس به او قدرت‌های تله‌پاتیک جدیدی دادند. او با Teen Titan Omen سابق متحد می‌شود و با جانی سورو مبارزه می‌کند. طرفداران بازگشت این شخصیت را دوست داشتند و اکنون نویسنده کمیک‌های کوتاه Action Comics یعنی لیا ویلیامز، با کمیک Power Girl و با طراحی ادواردو پانسیکا توانسته این شخصیت را برجسته کند.

اولین شماره از کمیک Power Girl شگفت‌انگیز بود. این شماره وضعیت جدید این شخصیت را آشکار کرد و نشان داد که او در حال کشف قدرت‌های جدید خودش است و در هویت جدیدش به نام پیچ استتلر زندگی می‌کند و با چیزی روبه‌رو می‌شود که هرگز فکرش را نمی‌کرد و آن نیز پناهنده دیگری از کریپتون از Earth-2 است. با این حال، این پنهانده آن چیزی نیست که پاور گرل یا هر کس دیگری انتظارش را داشت.

۱۷. کمیک Jay Garrick: The Flash – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک jay garrick the flash
کمیک Jay Garrick: The Flash

کمیک The New Golden Age and Stargirl: The Lost Children وجود دختر گمشده جی و جوآن گاریک به نام بوم را فاش کرد. جی اولین فلش از دوران طلایی است و مدت‌ها است که پدر و پدربزرگ چندین نسل از ابرقهرمانان بوده است. جی و جوآن همیشه از اینکه هرگز بچه نداشتند، پشیمان بودند اما مجبور بودند تا بوم را فراموش کنند. حالا دختر آن‌ها در این کمیک به نویسندگی جرمی آدامز و هنرمندی دیه‌گو اولورتگوی بازگشته است و گاریک‌ها بار دیگر در کنار هم هستند.

جرمی آدامز بار دیگر والی وست را به شهرت رساند و بنابراین می‌داند که چطور داستانی از فلش را روایت کند. جی یکی از کاراکترهای مورد علاقه طرفداران است و بسیاری از طرفداران دی‌سی خواهان کمیکی از او بودند. حالا کمیک Jay Garrick: The Flash چیزهای بسیار دوست‌داشتنی و جذابی را برای طرفداران ارائه می‌کند.

۱۸. کمیک Alan Scott: Green Lantern – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک alan scott green lantern
کمیک Alan Scott: Green Lantern

آلن اسکات اولین گرین لنترن به شمار می‌رود که مؤسس گروه جامعه عدالت است و همچنین کاراکتری است که هشتاد سال تاریخ دارد، اگرچه این کاراکتر در اواخر دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی در بلاتکلیفی قرار داشت. آلن اسکات به یکی از محبوب‌ترین کاراکترها تبدیل شده و در دهه ۲۰۰۰ میلادی به عضوی مهم برای جامعه عدالت آمریکا تبدیل شد.

کمیک Alan Scott: Green Lantern به نویسندگی تیم شریدان و هنرمند سیان تورمی از عصر طلایی جدید کمک می‌گیرد و همتای شوروی وی یعنی رد لنترن را به نمایش می‌گذارد. این کمیک بسیار جذاب است به‌خصوص خواننده‌هایی که چندان با این شخصیت و داستان‌های آن آشنا نیستند. آلن اسکات کاراکتری عالی است و دهه‌ها بود که کمیکی حول محور وی ساخته نشده بود و همین نیز باعث شده تا این کمیک عالی باشد.

۱۹. کمیک Wonder Woman – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک wonder woman
کمیک Wonder Woman

شخصیت واندر وومن یکی از شخصیت‌های بسیار برجسته دی‌سی به شمار می‌رود اما کمیک‌های او جزو عناوین برجسته قرار نگرفتند. اما این به معنای آن نیست که این شخصیت تا به حال کمیک‌های خوبی نداشته اما نویسنده‌ها و سازنده‌های برجسته‌ای که روی شخصیت‌های بتمن و سوپرمن کار می‌کردند کمتر به سراغ این شخصیت می‌رفتند. در سپتامبر سال ۲۰۲۳ این موضوع تغییر کرد و نویسنده تام کینگ و هنرمند دنیل سمپر توسعه این کمیک تازه را برعهده گرفتند و اولین شماره از آن واقعاً شگفت‌انگیز بود.

وقتی که یک آمازونی مردانی در داخل یک بار را می‌کشد، دولت ایالات متحده آمریکا به دنبال پیدا کردن همه آمازونی‌هایی است که در داخل این کشور هستند و گروهبان استیل را در رأس این مأموریت قرار می‌دهد. این کمیک زمینه‌سازی شگفت‌انگیزی دارد و اکشن و دسیسه خوبی را ارائه می‌کند. تصویرگری سامپر در این کمیک بسیار زیبا است و تام کینگ نیز توانسته داستان‌سرایی درخشانی ارائه کند.

۲۰. کمیک The Flash – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک the flash
کمیک The Flash

بازگشت والی وست در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا کمیک The Flash به سطح بالایی ارتقا پیدا کند. این کمیک با حضور والی، همسرش لیندا و دو فرزندش یعنی آیری و جی به بهترین کمیک ابرقهرمانی در بازار تبدیل شد. این کمیک ثابت کرد که خوانندگان از کمیک‌هایی درباره قهرمانان دارای خانواده لذت می‌برند و موفقیت بسیار بزرگی برای دی‌سی بود.

این کمیک تازه توسط سی اسپوریر و هنرمند مایک دئوداتو جونیور ساخته شده و مسیر جدیدی را پیش گرفته است. با توجه به آنچه از این کمیک منتشر شده، به نظر می‌رسد که تیم سازنده همه چیز را در جهتی ترسناک‌تر سوق دادند. با اینکه این چیز جدیدی در کمیک‌های فلش است اما خواننده‌ها یاد گرفتند که به استعداد سی اسپوریر اعتماد کنند. مایک دئوداتو جونیور نیز هنرمندی برجسته است که قبلاً در دی‌سی کار نکرده اما کار او در این کمیک واقعاً خارق‌العاده بوده است.

۲۱. کمیک Birds of Prey – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک birds of prey
کمیک Birds of Prey

گروه پرندگان شکاری برای اولین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی به تصویر کشیده شدند و در آن، اوراکل و بلک کنیری با هم در مجموعه کمیک‌های تکی همکاری داشتند. هر کدام از این کمیک‌ها بهتر از قبلی فروختند و همین نیز سبب شد تا دی‌سی تمرکز بیشتری روی آن‌ها بگذارد. گروه پرندگان شکاری به جزوی از کمیک‌های دی‌سی تبدیل شده و هانترس نیز به این تیم پیوسته است. این گروه اولین تیم ابرقهرمانان زن دی‌سی است و طرفداران زیادی نیز به دست آورد. با این حال، صنعت کمیک بی‌ثبات است و این گروه سرانجام آن جذابیت خودش را از دست داد.

کمیک Birds of Prey نوشته کلی تامپسون و هنرمند لئوناردو دو رومرو نسخه جدیدی از این تیم را معرفی می‌کند که متشکل از بلک کنیری، بیگ باردا، کاساندرا کین، هارلی کوئین و زیلوت است. کلی تامپسون سابقه کار در کمیک‌های Captain Marvel را دارد و از همین رو، این کمیک در دست فردی با تجربه و خوبی قرار داشته است.

۲۲. کمیک Batman: Gargoyle of Gotham – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک batman gargoyle of gotham
کمیک Batman: Gargoyle of Gotham

Black Label دی‌سی توانسته کمیک‌های بسیار خوب و شگفت‌انگیزی را تولید کند که فقط مختص شخصیت بتمن نیست و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به کمیک Aquaman: Andromeda، کمیک Superman: The Last Days of Lex Luthor و همچنین شاهکاری به نام Wonder Woman Historia: The Amazons اشاره کرد. با این حال، کمیک‌های بتمن در Black Label برجسته‎‌تر و بهتر هستند.

نویسنده و هنرمند رافائل گرامپا سابقه کار با شخصیت شوالیه تاریکی را دارد اما هیچ گاه فرصتی برای نوشتن داستانی از بتمن را به دست نیاورده است. او با کمیک Batman: Gargoyle of Gotham این موضوع را تغییر داد، کمیکی که بازسازی‌ای از اساطیر بتمن است و خارق‌العاده به نظر می‌رسد. برداشت‌های متفاوت از شخصیت بتمن همیشه جذاب به نظر می‌رسند و این کمیک نیز از آن دسته کمیک‌هایی است که طرفداران باید بخوانند.

۲۳. کمیک Green Lantern: War Journal – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک green lantern war journal
کمیک Green Lantern: War Journal

جان استوارت شخصیتی نمادین است و داستان‌های گرین لنترن نیز طرفداران خاص خودش را دارد و این شخصیت نیز به یک لنترن برجسته در دنیای دی‎‌سی تبدیل شده است. در این داستان جان گرین لنترنی است که با مادرش روی زمین زندگی می‌کند. در همین حین در دنیایی دیگر، ملکه Revenant جنگی آخرالزمانی را علیه گرین لنترن‌ها به راه انداخته است. لنترن جوانی از آن جهان می‌داند که تنها یک فرد برای شکست این ملکه و ارتشش وجود دارد و آن جان استوارت است.

این کمیک توسط فیلیپ کندی جانسون نوشته شده و مانتوس نیز طراحی آن را برعهده داشته است. این کمیک که درباره شخصیت جان استوارت است، یکی از کمیک‌های برجسته و مورد ستایش طرفداران به شمار می‌رود که سازندگان آن توانستند به‌خوبی از پس ساخت آن بر بیایند؛ داستان این کمیک جالب است و شخصیت جان استوارت نیز قهرمان شگفت‌انگیزی است.

۲۴. کمیک Superman: The Last Days of Lex Luthor – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک superman the last days of lex luthor
کمیک Superman: The Last Days of Lex Luthor

لکس لوثر بزرگترین دشمن سوپرمن است اما این بدان معنا نیست که او برای نجات جان خودش از مرد پولادین کمک نمی‌خواهد. این تقریباً داستان کمیک Superman: The Last Days of Lex Luthor به نویسندگی مارک وید و هنرمندی برایان هیچ و کوین نوولان است. در سه شماره از این کمیک Black Label سوپرمن با لکس لوثر همکاری می‌کند اما به جز جان خطرناک‌ترین مرد متروپولیس، چیز دیگری نیز در خطر است.

مارک وید و برایان هیچ سال‌ها است که با هم همکاری نکرده بودند اما اولین شماره از این کمیک ثابت کرد که آن‌ها واقعاً همکاری درخشانی با هم داشتند و چیزی را از قلم نینداخته‌اند. این کمیک شگفت‌انگیزی است و طراحی‌های کوین نوولان نیز آن را بهتر کرده است.


منبع: cbr

پیشنروYohanaهالک ایرانیشبگرد طلوع تاریکی ذوالفقار خانmatinesfDaniel WaynePorfosorBADMANloghainB-manFabulous SlayerAmirali

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirali گفت:

    یاد بچگیام افتادم با کارتون ها کمیک یادش بخیر

    Jokerجان کنستانتین اعظمDaniel Wayne
  • iSiavash گفت:

    آقای محمدپناه
    ممنون بابت ترجمه و گردآوری این مقاله

    هالک ایرانیJoel MorganDaniel Wayne
  • یه سری دی سی داد همینطوری میرفت اینده خدا بود
    جالبه سوپرمن عجیب برگشته به ریشه ها

  • و جالبه گلدن ایج کمیک هنوزم خوبه

  • Slim Shady گفت:

    خداییش کمیکای دی سی (با اینکه نخوندم بجز یکی دوتا) واقعا فضای خوبی دارن ولی توی دنیای فیلم و سریال چیز خوبی عرضه نکردن که به یاد بمونه(بجز سه گانه شوالیه تاریکی و یکی دوتا فیلم مثل batman 2022) البته دی سی ابرقهرمان های خیلی خفنی نداره
    (به نظر من) بجز بتمن و ببشتر کاراکتر های خاکستری و ویلن های خفنی داره که واقعا تو ویلن ها شاهکاره مثل جوکر پویزن آیوی مستر فریز رد هود دث استروک (کم پرداخته شد بهش ولی خفنه 🏴) هارلی کویین دو چهره
    ایکاش جیمز گان یه جهان خفنی رو بسازه و
    بدون مولتیورس و دستگاه مولیتورس و اتم مولیتورس و گذشته مولتیورسی و آینده مولتیورسی باشه
    یه چیز تمیز مثل سه گانه شوالیه تاریکی
    بتمن ۲۰۲۲
    یه جهان خفن
    دست نویسنده گرامی درد نکنه آقای محمدپناه واسه ما شروع کننده های کمیک چی معرفی میکنید از دی‌سی و مارول
    ممنون
    در پناه حق ☄️

    Siavash Almightyجان کنستانتین اعظم
    • Slim Shady گفت:

      سلام البته مانگا یا کمیک اورجینال بد پیدا میشه
      اکثرا اینا چاپی هست که میفروشن یعنی اصل ناشر نیس
      و فک پکنم کپی رایتی چیزی باشه
      ولی هرجور صلاح دانی رفیق
      من خودم یه مانگا گرفتم راضی بودم

    • دیسی پر از ابرقهرمانهای خفن و اریجینال، ضدّ قهرمانهای خفن و اریجینال و شرورهای خفن و اریجیناله! اگه دیسی ابرقهرمانهای خفنی نداره، پس مارول داره؟! توی مارول به زور بتونی ۳تا قهرمان خفن پیدا کنی! چون تازه داری با جهان کامیک آشنا میشی با اصالت دیسی و اینکه دیسی از مارول قدیمی‌تره و مارول خیلی از کرکتراشو از روی دیسی سکی رفته آشنا نیستی.

      • Slim Shady گفت:

        من بیشتر نظرم سمت دنیای سینما بود از مارول هم دفاعی نکردم چون ماروا ابرقهرماناش به نظرم آبکی ان و یخورده بعضی وقتا کپی هم
        ابرقهرمانای دی سی هم منظورم اونایی بود که به تصویر کشیده شدن و خب ضعیف هم بودن وگرنه همونطور که گفتم ویلن خفن و شخصیت خاکستری بینظیر داره

    • Hitasep گفت:

      کاملا داری برعکس میگی
      دیسی اتفاقا دنیا داستان ها و کارکتر های خیلی خفن تری نسبت به مارول داره
      هر کاراکتری دشمن های خودش رو داره حتی نایتوینگ وقتی یه ابرقهرمان مستقل میشه برای خودش یه شهر جدا و یه سری ویلن جدا داره بعد مهمترین چیز دنیای دیسی خیلی منطق زیبا و درست و حسابی و پخته ای داره نمیتونم توضیح بدم منظورمو ولی واقعا همچین چیزی هست
      مارول به خاطر به تصویر کشیدن خوب بهتر شناخته میشه مگه نه اکثریت شخصیت هاش کپی دیسیه
      دکتر استرنج از دکتر فیت
      مرد مورچه ای از اتم
      تانوس از دارکساید
      کوییک سیلور از فلش
      و…
      حالا اینایی که گفتم از اوناس که بیشتر معروف شدن مگه نه کپی های کوچیکتری مثل بلک کت از کت وومن هم هست
      یه سری کاراکترا که حتی اسمشونم عوض نشده مثل
      ددپول از دس‌استروک که اسمشون به ترتیب وید ویلسون و اسلاید ویلسونه
      درسته مارول بهتر به تصویر کشیده ولی توروخدا انقدر خودتونو بی اطلاع جلوه ندید

  • سایتی هست که کمیک بفروشه یا بشه ازش دانلود کرد ؟ زبان اصلی یا فارسی فرقی نمیکنه .

    Joel Morganیک ادم نوDaniel Wayne
بهترین کمیک‌های دی‌سی که باید بخوانید | بخش اول - گیمفا