برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰

احمد آریا
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا

در حالی که تنها یک هفته به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی باقی مانده است، شاهد انتشار فیلم‌های زیادی از چند تن از بزرگ‌ترین بازیگران هالیوود هستیم. به علاوه و پس از نزدیک به دو دهه، قسمت چهارم مجموعه ماتریکس نیز سرانجام این هفته منتشر شد.


ریکاردوس بودن

نیکول کیدمن

کارگردان: آرون سورکین
بازیگران: نیکول کیدمن – خاویر باردم – جی. کی. سیمونز
ژانر: زندگینامه – درام
نمرات: امتیاز ۶.۸ از سایت IMDB و امتیاز ۶۰ از سایت Metacritic
داستان: رقم خوردن یک اتفاق، باعث می‌شود تا زندگی هنری و شخصی لوسی و دزی، وارد بحران شود.

آرون سورکین (Aaron Sorkin) که یکی از برترین نویسندگان هالیوود به شمار می‌رود، از سال ۲۰۱۷ رو به کارگردانی آورد و پس از ساخت دو درام موفق، با درامی که دو بازیگر برنده اسکار را در خود دارد، مجددا به سینما بازگشته است. 

ساخته جدید سورکین، ریکاردوس بودن (Being the Ricardos) نام دارد و داستان لوسیل بال (Lucille Ball) و دزی آرناز (Desi Arnaz)؛ دو ستاره مطرح دهه پنجاه و شصت هالیوود را روایت می‌کند.

سورکین برای این دو نقش، نیکول کیدمن (Nicole Kidman) و خاویر باردم (Javier Bardem)؛ دو بازیگر مطرح را استخدام کرده است که بازی هر دو بازیگر، با تحسین منتقدین همراه شده است و این دو یکی از بخت‌های جوایز بازیگری امسال می‌باشند. جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons)، دیگر بازیگر مطرح این فیلم است.

این فیلم که در اوایل ماه دسامبر اکرانی محدود را تجربه کرده بود، روز سه شنبه از طریق سرویس استریم آمازون منتشر شد و علاقه‌مندان اکنون می‌توانند آن را با کیفیت عالی دانلود کرده و تماشا کنند.


آواز ۲

sing 2

کارگردان: گارت جنینگز
صداپیشگان: متیو مک‌کانهی – ریس ویترسپون – اسکارلت جوهانسون
ژانر: انیمیشن – موزیکال
نمرات: امتیاز ۷.۴ از سایت IMDB و امتیاز ۴۹ از سایت Metacritic
داستان: پس از اتفاقات قسمت نخست، باستر مون این بار تلاش می‌کند تا یک ستاره راک را که ۱۵ سال است کسی وی را ندیده است، پیدا کرده و وی را عضو تیم موسیقی خود کند.

قسمت نخست انیمیشن آواز (Sing) در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به موفقیت عظیمی دست پیدا کرد که همین موضوع باعث شده تا تیم سازندگان آن مجددا دور هم جمع شده و قسمت دوم آن را بسازند.

گارت جنینگز (Garth Jennings) به مانند قبل، وظیفه کارگردانی را برعهده داشته است و ستارگان مطرحی چون متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) نیز، مجددا به صداپیشگی در این انیمیشن پرداخته‌اند.
بونو (Bono)؛ خواننده مطرح گروه راک محبوب یوتو (U۲)، یکی از بازیگران جدید این قسمت است که وظیفه صداپیشگی در نقش خواننده راک را برعهده داشته است.

قسمت نخست این انیمیشن که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده بود، در گیشه به فروش فوق‌العاده ۶۳۴ میلیون دلاری دست یافت تا به بیست و نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

با این حال، این انیمیشن به خاطر رقبای قدرتمندی چون مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)، کار بسیار سختی برای تکرار موفقیت خود دارد.

تریلر انیمیشن Sing 2

مرد شاه

the king's Man

کارگردان: متیو وان
بازیگران: رالف فاینز – جما آرترتون – ریس ایفانز
ژانر: اکشن – جاسوسی
نمرات: امتیاز ۶.۸ از سایت IMDB و امتیاز ۴۴ از سایت Metacritic
داستان: چند خلافکار با یکدیگر متحد می‌شوند تا یک جنگ بزرگ را آغاز کنند. اما در این بین، یک نفر تلاش می‌کند تا جلوی رخ دادن این اتفاق و کشته شدن میلیون‌ها نفر را بگیرد.

سومین قسمت از مجموعه محبوب کینگزمن (Kingsman)، پس از ۲ سال تاخیر به خاطر ویروس کرونا، از این هفته اکران جهانی خود را آغاز کرد.
این فیلم که مرد شاه (The King’s Man) نام دارد، پیش‌درآمدی بر دو قسمت نخست این مجموعه محسوب می‌شود.

به مانند دو قسمت قبل، متیو وان (Matthew Vaughn) علاوه بر کارگردانی این اثر، وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز عهده‌دار بوده است. با این حال و طبق روال این مجموعه، تیم بازیگری این قسمت نیز دچار تغییر شده است.

رالف فاینز (Ralph Fiennes)، ایفاگر نقش نخست این قسمت بوده است و بازیگرانی چون جما آرترتون (Gemma Arterton)، آرون تایلر-جانسون (Aaron Taylor-Johnson) و ریس ایفانز (Rhys Ifans)، وی را در این فیلم همراهی کرده‌اند.


رستاخیزهای ماتریکس

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا

کارگردان: لانا واچوفسکی
بازیگران: کیانو ریوز – کری-ان ماس – یحیی عبدالمتین دوم
ژانر: علمی/تخیلی – اکشن
نمرات: امتیاز ۶ از سایت IMDB و امتیاز ۶۵ از سایت Metacritic
داستان: بیست سال پس از وقایع قسمت قبل، آقای اندرسون مجبور می‌شود تا دوباره با خوردن قرص قرمز، به دنبال حقیقت دنیای خود بگردد.   

سه‌گانه ماتریکس (The Matrix) که در اوایل هزاره سوم میلادی منتشر شدند، جزو تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شوند. مجموعه‌ای که اکنون و پس از حدود ۲ دهه، شاهد انتشار قسمت چهارم آن هستیم.

لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) این بار به تنهایی و به دور از خواهر خود، وظیفه نویسندگی و کارگردانی این قسمت را که رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections) نام دارد، عهده‌دار بوده است. از بین سه بازیگر اصلی نیز، دو نفر در این قسمت حاضر هستند.

کیانو ریوز (Keanu Reeves) که بخش عمده محبوبیت خود را مدیون بازی در این سه‌گانه است، مجددا در نقش نئو در این فیلم به هنرنمایی پرداخته است و کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss) نیز در این فیلم باز هم وی را همراهی خواهد کرد.

با این حال، لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne)؛ بازیگر نقش مورفئوس، دیگر در این قسمت حضور نداشته و یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II)، ایفاگر نقش وی بوده است.

این فیلم علاوه بر اکران در سینماها، از طریق سرویس استریم HBO Max نیز منتشر شده است و به همین دلیل، علاقه‌مندان می‌توانند همین حالا آن را با کیفیت عالی دانلود کرده و تماشا کنند.

تریلر فیلم The Matrix Resurrections

بالا رو نگاه نکن

لئوناردو دی‌کاپریو

کارگردان: آدام مک‌کی
بازیگران:  لئوناردو دی‌کاپریو – جنیفر لارنس – مریل استریپ – کیت بلانشت
ژانر: کمدی – عملی/تخیلی
نمرات: امتیاز ۷.۴ از سایت IMDB و امتیاز ۵۱ از سایت Metacritic
داستان: دو ستاره‌شناس آماتور متوجه می‌شوند که یک سیارک در حال حرکت به سمت زمین است. از این رو این دو تلاش می‌کنند تا با برگزاری یک تور مطبوعاتی، به مردم کره زمین هشدار دهند.  

این شما و این پرستاره‌ترین فیلم سال! آدام مک‌کی (Adam McKay)؛ کارگردان مطرح آمریکایی که آخرین ساخته وی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده بود، برای فیلم جدید خود از بازیگران مطرح زیادی استفاده کرده است.

در کمدی تلخ بالا رو نگاه نکن (Don’t Look Up)، لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)؛ دو ستاره مطرح و اسکار برده سینما، در نقش‌های نخست به هنرنمایی پرداخته‌اند.

مریل استریپ (Meryl Streep)، جونا هیل (Jonah Hill)، کیت بلانشت (Cate Blanchett)، تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) و راب مورگان (Rob Morgan)، از جمله دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند.

این فیلم که چند هفته قبل اکران محدود خود را تجربه کرده بود، از روز جمعه و از طریق سرویس نتفلیکس منتشر شده و اکنون می‌توانید آن را با کیفیت عالی دانلود کرده و به تماشای آن بنشینید.

تریلر فیلم Don’t Look Up

در بخش سریال‌ها نیز، این هفته فصل دوم سریال امیلی در پاریس (Emily in Paris) منتشر شد.

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا

این سریال که با هنرنمایی لی‌لی کالینز (Lily Collins) در نقش نخست ساخته شده است و فصل نخست آن به موفقیت زیادی دست یافته بود، در فصل دوم چندان موفق نبوده و با نقدهای مثبتی همراه نشده است.

CameraManDARKSIRENآرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول دی ۱۴۰۰ - گیمفا