انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا

انیمیشن هفته: بررسی Sing 2

لاوین شریفی
۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
sing 2

انیمیشن Sing 2 به اندازه کافی در محتوای داستان چیز جدید و منحصر به فردی اضافه نکرده است تا از نسخه اولیه خود متمایز شناخته شود.

همه ما دیگر با این روند آشنایی داریم، هالیوود فیلمی موفق می‌سازد و سریعا آن را تبدیل به یک فرنچایز می‌کند. انیمیشن Sing نیز از این قاعده مستثنا نیست. این انیمیشن با حیوانات آوازخوان و آهنگ‌های آشنا نظر عموم را به خود جلب کرد. بعد از پنج سال کمپانی یونیورسال Sing 2 را منتشر می‌کند و نتیجه نهایی ناامید کنننده است و از جهات مختلف تفاوتی با نسخه اولیه خود ندارد. این فیلم این بار نیز توسط گارت جنینگز (Garth Jennings) کارگردانی شد. با وجود اینکه با جوی شاد و ریتمیک منجر به لذت تماشاگران شد، ما امیدوار بودیم کمی فراتر پیش رود. انیمیشین Sing 2 به اندازه کافی در محتوای داستان چیزی اضافه نکرده است تا از نسخه اولیه خود متمایز باشد ولی کسانی که از اولین نسخه فیلم لذت بردند این فیلم نیز برایشان سرگرم کننده خواهد بود.

چند سال از اتفاقات فیلم اول گذشته و کوآلای فرصت طلب، باستر مون، با بازی متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) باری دیگر به بلند پروازی می‌پردازد. او مشتاق است تا کمپانی تئاتر رو به روشدش، بر روی صحنه‌ایی بزرگ تر مورد تحسین واقع شود. بعد از اینکه یک استعدادیاب به او می‌گوید تیم او توانایی لازم را ندارد، او افراد آشنا از فیلم گذشته را دور هم جمع می‌کند تا به شهر Redshore (لاس وگاس در دنیای این فیلم) بروند. در کمترین زمان او یک برنامه‌گردان را به اجرای یک برنامه علمی‌تخیلی راضی می‌کند. مشکل اینجا است که باستر هنوز محتویات این اجرا را کامل برنامه‌ریزی نکرده است و حتی ستاره بزرگ راک، کلی کلووی که اسمش بر روی اجرا نهاده شده است را راضی به اجرای برنامه نکرده است. کلووی از زمان مرگ همسرش در عمارت خود گوشه‌نشین شده و باستر و جوجه تیغی راکستار اَش با بازی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) باید او را متقاعد به اجرا در این برنامه کنند.

انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا

این فیلم شامل صحنه‌های احساسی زیادی بین اَش و کلووی می‌باشد و داستان این دو، محتوای اصلی فیلم را شکل می‌دهد. ولی متاسفانه این داستان از اواسط فیلم شروع می‌شود و مدام بین صحنه‌های اجرای Out Of This World (خارج از این دنیا) جابه‌جا می‌شود. Out Of This World اجرایی است که باستر سخت در تلاش است تا تحقق یابد. به عنوان یک محصول نهایی، Out Of This World امکان ساخت انیمیشن‌های سرگرم کننده را فراهم می‌کند و به فیلم اجازه می‌دهد تا جلوه‌های بصری خود را ارتقا بخشد. نقطه ضعف این داستان جایی شروع می‌شود که از بین تمام شخصیت‌های این فیلم فقط به ادامه داستان شخصیت اسکارلت جوهانسون از فیلم قبلی پرداخته می‌شود.

sing 2

صدای بی‌نظیر اسکارلت جوهانسون، اَش را به یکی از بهترین شخصیت‌های این فیلم تبدیل کرده است. به جز دو شخصیت جانی گوریل با بازی تارون اجرتون (Taron Egerton) و مینا فیل با بازی توری کلی (Tori Kelly)، داستان باقی شخصیت‌ها فرق چندانی با فیلم قبلی ندارد. جانی بار دیگر در تلاش است تا استعدادی نو را یاد گیرد و مینا سعی می‌کند با یک زندگی عاشقانه کنار آید. شخصیت روزیتا با بازی ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) حالا که می‌تواند زندگی شخصی و هنری خود را مدیریت کند، به حاشیه می‌رود و دختر جیمی با بازی هالزی (Halsey) جایگزین او می‌شود. و در نهایت به نظر می‌رسد باستر از اشتباهات خود در فیلم قبلی درسی نگرفته و همان اشتباهات را دوباره تکرار می‌کند.

انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا

در نتیجه فیلم Sing 2 چیز جدیدی که در فیلم قبلی نبوده است، ارائه نمی‌دهد. در حالت کلی این فیلم درباره چند حیوان است که سعی می‌کنند با آهنگ‌های محبوب اجرایی سرگرم کننده داشته باشند. بعید است که این نقاط ضعف مخاطبین اصلی این فیلم را دلسرد کند. مخاطبین جوان همچنان از تماشای اجرای آهنگ‌های تیلور سوئیف (Taylor Swift) و شان مندز (Shawn Mendes) توسط حیوانات لذت می‌برند. نیمه اول این فیلم بیشتر شبیه به یک موزیک ویدیو است تا یک فیلم. اگر داستن فیلم کمی قوی‌تر بود یا تفاوت بارزی با داستان قبلی داشت، این فیلم تبدیل به یک انیمیشن فوق‌العاده می‌شد.

منبع: اسکرین رنت

Ggیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا
انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

انیمیشن هفته: بررسی Sing 2 - گیمفا