فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا

فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
فیلم the matrix resurrections

با اینکه ساخت فیلم ماتریکس ۵ تایید نشده اما فیلم The Matrix Resurrections پایانی نسبتا باز دارد.

هشدار اسپویل!

فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)، برای فیلم بعدی ماتریکس زمینه‌سازی کرده است. کارگردان لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) داستان فیلم رستاخیزهای ماتریکس را به گونه‌ای به پایان رسانده که فرصت آن را دارد تا در فیلم بعدی، ادامه داستان نئو و ترینیتی را دنبال نماید.

پایان فیلم رستاخیزهای ماتریکس به نحوی است که این امکان را به عوامل سازنده این مجموعه می‌دهد تا در صورت نیاز، یک دنباله یا نسخه فرعی از آن بسازند. فیلم رستاخیزهای ماتریکس، ترکیب متعادلی از نوستالژی و داستان‌های بررسی نشده است. این فیلم بار دیگر کاراکتر نئو با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) و ترینیتی با بازی کری ان ماس (Carrie-Anne Moss) را به روی پرده سینماها باز گردانده است.

در فیلم‌ انقلاب‌های ماتریکس (The Matrix Revolutions)، ترینیتی مرده بود و نئو خودش را فدا کرده بود. با این حال، هر دوی آن‌ها به نحوی در فیلم رستاخیزهای ماتریکس سالم بودند. فیلم رستاخیزهای ماتریکس که چهارمین فیلم این مجموعه به شمار می‌رود، در مورد فرصتی دوباره است و دنیایی همانند گذشته اما در عین حال، متفاوت را به تصویر می‌کشد.

در فیلم رستاخیزهای ماتریکس، نئو همچنان از نام توماس اندرسون استفاده می‌کند و به داخل ماتریکس برگشته و به عنوان یک توسعه‌دهنده بازی در حال فعالیت است. هر چند، او متوجه وجود برخی مشکلات می‌شود. نئو توسط باگز با بازی جسیکا هنویک (Jessica Henwick) و مورفیوس با بازی یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) نجات پیدا می‌کند. مورفیوس به نئو هشدار می‌دهد که زنده بودن او یک مسئله مرموز است و پای شخصیت تحلیلگر یعنی روانشناس نئو، در میان است.

لانا واچوفسکی گفته که ساخت فیلم رستاخیزهای ماتریکس، به چند دلیل شخصی صورت گرفته است. این فیلم، راهی برای او بوده تا با غم فقدان پدر و مادرش کنار بیاید. بازگشت به داستانی آشنا و برگرداندن نئو و ترینیتی برای یک ماجراجویی دیگر، راهی بوده تا او بتواند از طریق آن با احساسات خود دست و پنجه نرم کند.

از او سوال شده بود که آیا فیلم رستاخیزهای ماتریکس آغازگر یک سه‌گانه جدید خواهد بود و او به طور محکم پاسخ منفی داده است. البته باید گفت که هرگز نباید احتمال ساخت فیلم ماتریکس ۵ را رد کرد. داستان‌های ناتمام زیادی در پایان فیلم رستاخیزهای ماتریکس وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در فیلم ماتریکس ۵ دنبال کرد.

مامور اسمیت

فیلم the matrix resurrections

با اینکه در فیلم رستاخیزهای ماتریکس، مامور اسمیت با بازی جاناتان گروف (Jonathan Groff) به نئو در شکست دادن تحلیل‌گر کمک کرده بود اما همچنان او را می‌توان دشمن نئو و انسان‌ها دانست. او تحت کنترل تحلیل‌گر بوده و نمی‌توانسته تا همانند گذشته، به دنبال پیدا کردن و کشتن نئو باشد.

از همین رو، او تصمیم گرفته تا به دشمن قدیمی خود کمک کند تا تحلیل‌گر را از بین ببرند. با این حال، مامور اسمیت در پایان فیلم، قدرت خودش را بدست می‌آورد. حال، او یک مامور آزاد به شمار می‌رود و دیگر متحد نئو و ترینیتی نیست، از همین رو، در صورت ساخت فیلم ماتریکس ۵، او می‌تواند شخصیت شرور اصلی باشد.

کاملا مشخص است که مامور اسمیت دوست دارد تا در حد امکان، خلاف اعمال و رفتار نئو عمل کند، از همین رو، می‌توان او را یک شخصیت شرور برجسته در دنباله احتمالی فیلم رستاخیزهای ماتریکس دانست. احتمالات برای این خط داستانی بسیار زیاد هستند.

دنیایی بهتر

فیلم the matrix resurrections

نئو در فیلم انقلاب‌های ماتریکس، پیمان صلحی میان انسان‌ها و ماشین‌ها ایجاد کرد. با این حال، فیلم رستاخیزهای ماتریکس، بیشتر سعی کرده بود تا از ماشین‎‌ها دوری کند و بیشتر روی تحلیل‌گر و دسیسه‌های او تمرکز داشته باشد. هر چند، در پایان فیلم، ترینیتی و نئو تصمیم گرفتند تا ماتریکس را تغییر دهند و دنیایی بهتر خلق کنند.

البته، این به معنای آن است که آن‌ها تا حد امکان، انسان‌های بیشتری را از این شبیه‌سازی آزاد خواهند کرد. فیلم رستاخیزهای ماتریکس نشان داد که ماشین‌های بیشتری تصمیم گرفتند تا به سمت انسان‌ها بیایند و در کنار آن‌ها کار کنند. از همین رو، فیلم ماتریکس می‌تواند نشان دهد که نئو و ترینیتی چطور قرار است یک دنیای بهتر خلق کنند و دنیای بهتر واقعا چیست؟

فیلم ماتریکس ۵ می‌تواند با پرداختن به این موضوع، یک داستان کاملا جدید را برای نئو و ترینیتی رقم بزند. این دو در این فیلم باید افراد را قانع کنند و به آن‌ها حق انتخابی برای ماندن یا خارج شدن از ماتریکس بدهند. این خط داستانی جالب توجهی است که می‌تواند در فیلم ماتریکس ۵ مورد بررسی قرار بگیرد.

این فیلم می‌تواند نشان دهد که صلح و آرامش تنها تا مدتی پابرجا خواهد بود و همچنین نشان دهد نئو و ترینیتی که الان آزاد هستند، چگونه قرار است اوضاع را تغییر بدهند.

حمله ماشین‌ها

فیلم the matrix resurrections

به دنبال فداکاری نئو، سرانجام صلحی میان ماشین‌ها و انسان‌ها برقرار شده بود اما مطمئنا این صلح برای همیشه پایدار نخواهد بود. به زودی ماشین‌ها متوجه خواهند شد که برای تولید انرژی به انسان‌ها نیاز دارند. همانطور که نایوبی هشدار داده بود، جنگ در آستانه رخ دادن قرار دارد.

از همین رو، او تصمیم گرفت تا در ماموریت نجات ترینیتی دخالت نکند چراکه این کار، تعادل میان ماشین‌ها و انسان‌های بازمانده در شهر آیو را بر هم خواهد زد. نایوبی نمی‌خواسته تا اتفاقی که برای زایان رخ داده، برای شهر آیو نیز رخ بدهد. حال که نئو و ترینیتی کنترل ماتریکس را بدست گرفته‌اند، ماشین‌های مبارز سعی خواهند کرد تا به شهر آیو حمله کنند تا جلوی آن‌ها را بگیرند.

صلح همیشه پایدار نیست و این موضوع را می‌توان به وضوح در مجموعه فیلم‌های ماتریکس مشاهده کرد. با وجود نئو و ترینیتی، اوضاع تغییر کرده است اما برای همیشه بدین شکل باقی نخواهد ماند. نئو و ترینیتی بار دیگر شعله‌های تغییر را بر افروخته‌اند و مطمئنا تلاش آن‌ها برای آزاد کردن افراد بیشتری از داخل ماتریکس، می‌تواند تنش میان انسان‌ها و ماشین‌ها را بیشتر کند.

افراد ارشد کیستند؟

فیلم the matrix resurrections

نئو و ترینیتی در فیلم رستاخیزهای ماتریکس، موفق شدند تا جلوی تحلیل‌گر را بگیرند و کنترل شبیه‌سازی را در دست بگیرند اما در پایان فیلم، تحلیل‌گر به افراد ارشد خود اشاره کرده بود که با نام سوتس یا کت‌وشلواری‌ها شناخته می‌شوند. احتمالا منظور از این کت‌وشلوارای‌ها، انسان‌ها هستند. فیلم رستاخیزهای ماتریکس به این موضوع اشاره کرده که احتمالا در دنیای واقعی، تعدادی انسان هستند که به ماشین‌ها در کنترل کردن دیگر انسان‌ها کمک می‌کنند. همین می‌تواند خط داستانی فیلم ماتریکس ۵ را شکل دهد.

هر کسی که هستند، مطمئنا می‌خواهند تا همچنان کنترل انسان‌ها را در دست داشته باشند، از همین رو، قدرت بیشتری به ماشین‌ها خواهند داد. همین مطمئنا باعث شکل‌گیری تقابلی میان نئو و ترینتی و آن افراد خواهد شد. فیلم ماتریکس ۵ می‌تواند نشان دهد که برخی ماشین‌ها با انسان‌ها و در نقطه مقابل، برخی انسان‌ها با ماشین‌ها همکاری می‌کنند.


در پایان، فیلم رستاخیزهای ماتریکس، داستان را به اندازه کافی باز گذاشته است تا در صورتی که لانا واچوفسکی بخواهد، بتواند فیلم دیگری از مجموعه فیلم‌های ماتریکس بسازد. با اینکه در هر فیلمی، تمام داستان‎‌ها به پایان نمی‌رسند اما فیلم رستاخیزهای ماتریکس نشان داد که داستان‌های بیشتری وجود دارند که می‌توانند در فیلم‌ یا فیلم‌های بعدی مورد بررسی قرار بگیرند. اینکه فیلم ماتریکس ۵ ساخته می‌شود، هنوز مشخص نیست اما مطمئنا، یک ماجراجویی دیگر از دنیای ماتریکس جالب توجه خواهد بود.

AA11O2mohammad reza gamervafadarblackcity

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا
فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم The Matrix Resurrections زمینه ساز فیلم ماتریکس ۵ است - گیمفا