آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا

آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید

علی محمدپناه
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
فیلم جان ویک

کیانو ریوز قرار است بار دیگر نقش جان ویک را در چهارمین فیلم جان ویک به تصویر بکشد.

مجموعه فیلم‌های جان ویک (John Wick) یکی از موفق‌ترین مجموعه فیلم‌های اکشن در سال‌های اخیر بوده است. این مجموعه بر خلاف دیگر مجموعه‌های بزرگ، شروعی کاملا ساده و متواضعانه داشته است.

فیلم جان ویک محصول سال ۲۰۱۴ میلادی، با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش یک آدمکش است که با اکراه، از بازنشستگی خارج می‌شود. این فیلم از لحاظ مالی، یک موفقیت بزرگ نبوده است. این فیلم در فروش جهانی خود به مبلغ ۸۶ میلیون دلار دست پیدا کرده بود. این فروش نسبت به بودجه ۳۰ میلیون دلاری فیلم، نسبتا خوب بوده است اما مطمئنا، آغازی برای یک مجموعه فیلم بزرگ نبوده است.

دنباله این فیلم تحت عنوان جان ویک: بخش دوم (John Wick: Chapter 2) در سال ۲۰۱۷ میلادی اکران شد. این فیلم با صحنه‌های اکشن بزرگ خود و داستانی جذاب‌تر، این مجموعه را به یک مجموعه بلاک‌باستری بزرگ تبدیل کرد. فیلم دوم، یک اثر بسیار موفق از لحاظ مالی و همچنین از نظر منتقدان بوده است.

سومین فیلم این مجموعه تحت عنوان جان ویک: بخش سوم – پارابلوم (John Wick: Chapter 3-Parabellum) در سال ۲۰۱۹ میلادی اکران شده و نسبت به فیلم‌های قبلی، بزرگ‌تر و گسترده‌تر بوده است. این فیلم در فروش جهانی خود به مبلغ ۳۲۷ میلیون دلار دست پیدا کرد تا آینده‌ای روشن برای این مجموعه را تضمین کند.

فیلم جان ویک

فیلم جان ویک ۴ قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران گردد. این فیلم قرار بوده تا در سال ۲۰۲۱ میلادی روی پرده سینماها بیاید اما همانند بسیاری از آثار بزرگ، به دلیل ویروس کرونا، اکران آن با تاخیر روبه‌رو شده است. در نهایت، فیلمبرداری فیلم تکمیل شده و این فیلم قرار است سال آینده میلادی اکران گردد. در این مطلب، به آنچه که از فیلم جان ویک ۴ باید بدانید، پرداخته خواهد شد.

تاریخ اکران

فیلم جان ویک ۴ قرار است در تاریخ ۲۷ می سال ۲۰۲۲ میلادی (۶ خرداد ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران شود.

بازیگران

چند تن از بازیگرانی که در فیلم‌های قبلی این مجموعه حضور داشته‌اند، در فیلم جان ویک ۴ حضور خواهند داشت. کیانو ریوز بار دیگر نقش اصلی این فیلم را بازی خواهد کرد. ایان مک‌شین (Ian McShane) نقش مدیر هتل کانتیننتال به نام وینستون را بازآفرینی خواهد کرد. او در سه فیلم قبلی، دوست او بوده اما در پایان فیلم سوم، جبهه خودش را تغییر داد.

لنس ریدیک (Lance Reddick) در نقش دربان هتل کانتیننتال به نام چارون و لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne) در نقش شاه بووری، رهبر یک گروه زیرزمینی، از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم جدید نیز حضور خواهند داشت.

فیلم جان ویک

بازیگران جدید

چندین بازیگر جدید در فیلم جان ویک ۴ به جمع بازیگران این مجموعه اضافه شده‌اند. در این میان، بازیگرانی برجسته، ستاره‌های بزرگ فیلم‌های اکشن و یک خواننده دیده می‌شوند. بازیگران مکمل فیلم جان ویک ۴ بدین شرح هستند:

  • دانی ین (Donnie Yen)
  • شامیر اندرسون (Shamier Anderson)
  • بیل اسکارسگارد (Bill Skarsgård)
  • هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada)
  • اسکات ادکینز (Scott Adkins)
  • کلنسی براون (Clancy Brown)
  • رینا ساوایاما (Rina Sawayama)

کارگردان

کارگردانی فیلم جان ویک ۴ را چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) در دست دارد. او قبلا به عنوان یک بدلکار فعالیت می‌کرده است. او فیلم اول جان ویک را با دیوید لیچ (David Leitch) کارگردانی کرده است. کارگردانی فیلم دوم و سوم را نیز خودش به تنهایی در دست داشته است.

نویسنده

فیلم‌نامه فیلم جان ویک ۴ را شی هاتن (Shay Hatten) و مایکل فینچ (Michael Finch) قلم زده‌اند. شی هاتن یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم جان ویک ۳ بوده است. او همچنین به عنوان نویسنده فیلم‌های ارتش مردگان (Army of the Dead) و ارتش دزدان (Army of Thieves) فعالیت داشته است.

از جمله آثاری که توسط مایکل فینچ نوشته‌ شده‌اند می‌توان به فیلم غارتگرها (Predators)، آدمکش آمریکایی (American Assassin) و مرد نوامبر (The November Man) اشاره کرد. دریک کولستاد (Derek Kolstad) خالق مجموعه جان ویک به شمار می‌رود و این، اولین فیلمی است که او به عنوان نویسنده در آن حضور ندارد.

فیلم جان ویک

هشدار اسپویل برای فیلم جان ویک ۳

داستان فیلم

فیلم جان ویک ۴ ادامه داستان فیلم قبلی را در پیش خواهد گرفت و اتفاقات پس از پایان شوکه‌کننده فیلم جان ویک ۳ را روایت خواهد کرد. در پایان فیلم سوم، وینستون به جان ویک شلیک کرد و او را رها کرد تا بمیرد. او با این کار توانست تا بار دیگر، مدیریت هتل کانتیننتال را در دست بگیرد.

با این حال، جان ویک از این حادثه جان سالم به در برد. او به دنبال آن است تا مقامات ارشد این دنیای جنایی یعنی های تیبل را از بین ببرد. در این راه، احتمالا شاه بووری به او کمک خواهد کرد. به جز این مورد، جزئیات دیگری از داستان و موضوع فیلم جان ویک ۴ در دسترس نیست. کیانو ریوز اخیرا گفته که سکانس ابتدایی فیلم در بیابان خواهد بود.

تولید و فیلمبرداری فیلم جان ویک ۴ در ماه نوامبر سال جاری میلادی به پایان رسید. با اینکه تصاویری رسمی از این فیلم منتشر نشده اما برخی از تصاویر فاش شده از پشت صحنه آن، اشاره داشته‌اند که عنوان این فیلم، جان ویک: هاگاکوره (John Wick 4: Hagakure) خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که این عنوان، تنها عنوان تولیدی آن باشد.

پایان اسپویل

فیلم جان ویک

آیا فیلم‌های بیشتری از مجموعه جان ویک ساخته می‌شوند؟

بدون شک، فیلم جان ویک ۴، آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های جان ویک نخواهد بود. ساخت پنجمین فیلم این مجموعه مدتی پیش تایید شده بود. در ابتدا قرار بود تا فیلم چهارم و پنجم پشت سر هم فیلمبرداری شوند اما به دلیل تاخیرهای ناشی از ویروس کرونا، این برنامه‌ریزی به هم خورده است.

کارگردانی فیلم پنجم جان ویک را بار دیگر چاد استاهلسکی در دست خواهد داشت. علاوه بر این، چندین نسخه فرعی از این فیلم‌ها ساخته خواهد شد. سریال کانتیننتال (The Continental)، سریالی سه قسمتی خواهد بود که اتفاقات آن در دهه هفتاد میلادی رخ خواهند داد. این سریال به رشد هتل کانتیننتال خواهد پرداخت.

یک نسخه فرعی دیگر از این مجموعه در حال توسعه است. فیلم بالرینا (The Ballerina) در مرحله توسعه قرار دارد و فیلم‌نامه آن را شی هاتن قلم خواهد زد. نظر شما در مورد مجموعه فیلم‌های جان ویک چیست؟

علیEsmailhbمحمد کرامت‌ فر1100RezaArefMEYSAMB300Mehran.Baآرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا
آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آنچه از فیلم John Wick 4 باید بدانید - گیمفا