بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳

مینو فرجی
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در ادامه‌ی سری مقالات بهترین‌ها برای تماشا در نوروز ۱۴۰۳ به بهترین فیلم‌های پیشنهادی رسیدیم.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی بر ۴ سال گذشته داشته باشیم باید بگوییم که تمامی تولیدات سینمایی از سال ۲۰۲۰ درگیر پاندمی کرونا شدند و سال‌های سختی را پشت سر گذاشتند تا اینکه از سال ۲۰۲۳ با باز شدن سینماها و پایان یافتن پاندمی، سینما جان دیگری گرفت. در این حین فیلم‌های بسیاری در ژانرهای مختلف ساخته شدند که مخاطب خاص خود را داشتند. در مقاله پیش رو سعی بر این شده تا فیلم‌های مهم ۴ سال اخیر را معرفی کنم که ارزش دیدن در روزهای باقیمانده نوروز را داشته و می‌توانید اطمینان حاصل کنید وقتتان را برای تماشایشان هدر نداده اید.

فیلم Oppenheimer- محصول ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

معرفی را با فیلم سال ۲۰۲۳ و برنده ۷ اسکار امسال شروع می‌کنیم. فیلم پر سر و صدایی که تمامی نگاه‌ها را معطوف خود کرد و به خوبی توانست مخاطبِ علاقمند به ژانر بیوگرافی را تحت تاثیر قرار دهد. ساخته جدید آقای نولان (برنده اسکار بهترین کارگردان) با بازی کیلین مورفی و رابرت داونی جونیور (برندگان اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل) خوش درخشید و به لطف مارکتینگ قوی و فیلم‌نامه خاص خود، علی رغم مدت زمان ۳ ساعته، طرفداران زیادی پیدا کرد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم درباره زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است و کیلین مورفی نقش وی را در فیلم بازی کرده‌است.

فیلم John Wick: Chapter 4- محصول ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

برای کسانی که به ژانر اکشن و سری فیلم‌های جان ویک علاقمند هستند، سری چهارم این مجموعه فیلم را پیشنهاد می‌دهیم. این فیلم اکشنِ دلهره‌آور و نئو-نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی چاد استاهلسکی و نویسندگی شی هتن و مایکل فینچ است. این فیلم دنباله جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (۲۰۱۹) و چهارمین قسمت از مجموعه‌فیلم‌های جان ویک به‌شمار می‌رود. کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی است. در سری چهارم جان ویک راهی را برای شکست دادن «های تیبل» پیدا می‌کند؛ اما پیش از اینکه بتواند آزادی خود را به‌دست‌آورد، باید با یک دشمن جدید روبه‌رو شود و با آن مقابله کند؛ دشمن جدیدی که متحدان و نیروهای بسیار قدرتمندی در سراسر جهان دارد که می‌تواند دوستانی قدیمی را به دشمنانی جدید تبدیل کند.

فیلم Bad Boys for Life- محصول ۲۰۲۰

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

فیلم Bad Boys for Life (پسران بد تا ابد) با نقش‌آفرینی‌های ویل اسمیت و مارتین لارنس یک اکشن-کمدی اشکال‌دار اما سرگرم‌کننده است که تعداد زیادی از افراد علاقه‌مند به مجموعه‌ی Bad Boys را راضی می‌کند. این فیلم کمدی اکشن و پلیسی آمریکایی به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریس برمنر نوشته شده و جری بروکهایمر آن را تهیه‌کنندگی کرده‌است. پسران بد تا ابد دنباله‌ای بر دو فیلم پسران بد (۱۹۹۵) و پسران بد ۲ (۲۰۰۳) و در مجموع سومین قسمت از پسران بد محسوب می‌شود. داستان فیلم، ماجراهای مایک و مارکوس را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها و به خاطر وقوع قتل‌هایی که مربوط به یکی از پرونده‌های قدیمی است، دوباره مجبور به همکاری با یکدیگر می‌شوند.

فیلم Tick, Tick… Boom!- محصول ۲۰۲۱

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

یکی از فیلم‌های قابل تأمل در سال ۲۰۲۱، «تیک، تیک… بوم | Tick, Tick…Boom» بود. یک فیلم موزیکال زندگی‌نامه‌ای، درباره‌ی یک نویسنده و آهنگساز تئاترهای موزیکال به نام جاناتان لارسون. «تیک، تیک… بوم» فیلم روان و گرمی است که می‌خواهد داستان زندگی کاملا معمولی یک هنرمند مشهور را در روزهای پیش از مطرح شدنش، روایت کند.

این فیلم زندگی‌نامه‌ای، درام و موزیکال آمریکایی به کارگردانی لین-منوئل میرندا در اولین کارگردانی خود که براساس موسیقی نیمه اتوبیوگرافی به همین نام توسط جاناتان لارسون ساخته شده‌است. بازی اندرو گارفیلد در «تیک، تیک… بوم» حقیقتا لایق توجهی است که به او شد. شمایل او را اساسا به عنوان یک چهره‌ی معمولی می‌شناسیم. کسی که حتی در نقش پیتر پارکر (اسپایدرمن) نیز، جنبه‌ی اتفاقی بودن تبدیل یک دانشجوی عادی به ابرقهرمان را پررنگ می‌کرد. در «تیک، تیک… بوم» نیز علاوه بر این خاصیت انتخاب اندرو گارفیلد، مهارت در آواز خواندن و مهارت در اجرای صحیح بامزگی‌ها و بازیگوشی‌های جاناتان لارسون، شایستگی‌های این بازیگر را یادآوری می‌کند.

فیلم All Quiet on the Western Front- محصول ۲۰۲۰

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

فیلم All Quiet on the Western Front یا خبری در جبهه غربی نیست، محصول آلمان و سال ۲۰۲۲ به کارگردانی ادوارد برگر، در ژانر درام و جنگی می‌باشد‌ که بر اساس رمانی به همین نام اثر اریش ماریا رمارک از سال ۱۹۲۹ ساخته شده‌است. کارگردانی این فیلم به عهده ادوارد برگر بوده و در آن بازیگرانی همچون دانیل برول، آلبرشت شوخ و سباستین هولک ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم در طول جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد و زندگی یک سرباز جوان آلمانی ایدئالیست به نام «پائول بویمر» را روایت می‌کند؛ بویمر پس از ثبت نام در ارتش آلمان با دوستانش، خود را در معرض واقعیت‌های جنگ می‌بیند و امیدهای اولیه او برای تبدیل‌شدن به یک قهرمان، در تلاش برای زنده‌ماندن از جنگ از بین می‌رود. این فیلم یک خط داستانی موازی را اضافه کرده‌است که در کتاب یافت نمی‌شود، که به دنبال مذاکرات آتش‌بس ۱۱ نوامبر برای پایان‌دادن به روند جنگ است.

فیلم Love at First Sight- محصول ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر در تعطیلات نوروز به دنبال فیلمی حال خوب کن و رومانتیک هستید، فیلم عشق در نگاه اول را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فیلم Love at First Sight به کارگردانی ونسا کسویل محصول سال ۲۰۲۳ با بازی هالی ریچاردسون و بن هاردی داستان هدلی و الیور است که در پرواز نیویورک به لندن عاشق یکدیگر می‌شوند. با اینکه احتمال یافتن دوباره یکدیگر غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما عشق و شهر لندن ممکن است راهی را برای سرپیچی از شانس و سرنوشت در مسیر آن‌ها قرار داده باشد. فیلم عشق در نگاه اول یک فیلم کمدی عاشقانه است که براساس رمانی به‌نام The Statistical Probability of Love at First Sight اثر جنیفر ای اسمیت تولید شده است.

مجموعه Extraction – محصول ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

مجموعه فیلم‌های استخراج ۱ و ۲ از آن دست اکشن‌های بی‌نظیر و سرگرم کننده هستند که با هیجان و بازی‌های فوق العاده کریس همسورث و گلشیفته فراهانی شما را تا انتها میخکوب می‌کنند. استخراج ۱ و ۲ به کارگردانی سم هارگریو و نویسندگی جو روسو محصول ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ هستند. در فیلم اول، مزدور عملیات سیاه استرالیایی مأموریتی برای نجات پسر ربوده‌شدهٔ ارباب جنایتکار هندی در داکا، بنگلادش به عهده می‌گیرد، اما مأموریت زمانی که او مورد خیانت قرار می‌گیرد، به بیراهه کشیده می‌شود. تایلر راک (با بازی کریس همسورث) پس از اینکه به سختی از ماموریت قبلی خود جان سالم به در برد، از کار مزدوری بازنشسته می‌شود و به کابینی در اتریش می‌رود، جایی که غریبه‌ای به نام آلکات به او نزدیک می‌شود و از او خواسته می‌شود خواهر همسر سابقش میا، کتوان و دو فرزندش ساندرو و نینا را که در حال حاضر به همراه شوهر گانگسترش داویت رادیانی در زندانی در گرجستان زندانی است. 

فیلم Killers of the Flower Moon- محصول ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

قاتلان ماه گل، فیلم درام جنایی وسترن و حماسی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی است که فیلم‌نامه را مشترکاً با اریک راث بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گرن چاپ ۲۰۱۷ به نگارش درآورد. داستان فیلم به قتل‌های ایالات اکلاهما در مردمان اوسیج طی دهه ۱۹۲۰ می‌پردازد که پس از کشف نفت در زمین‌های قبیله‌ای رخ داد. اعضای قبیله حق امتیاز استخراج ذخایر خود در مناطق بومی‌نشین را داشتند؛ با این حال، فرصت‌طلبان سفیدپوست در پی تصاحب دارایی اعضای این قبیله بودند. لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون گروه اصلی بازیگران را تشکیل می‌دهند.

فیلم Dune- محصول ۲۰۲۱

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

برای آندسته از مخاطبینی که علاقمند به ژانر علمی تخیلی هستند، فیلم Dune می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. تلماسه یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی به کارگردانی دنی ویلنوو است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. ویلنوو فیلم‌نامه این فیلم را به همراه اریک راث و جان اسپیتز بر اساس رمانی به همین نام اثر فرانک هربرت به نگارش درآورد. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، زندایا، جیسون موموآ و خاویر باردم ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام آراکیس رخ می‌دهد که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تلماسه مشهور شده‌است. این سیاره که تنها منبع ماده‌ای ارزشمند است، آوردگاهی برای نزاع چندین نژاد مختلف می‌شود.

مجموعه Knives Out- محصول ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر به فیلم‌های معمایی و تریلر علاقمند هستید می‌توانید دو سری Knives Out را در لیست تماشا خود قرار دهید. چاقوکشی فیلم آمریکایی در ژانر معمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریان جانسن است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم اول، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد. دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس و جیمی لی کرتیس، ستارگان فیلم هستند. فیلم دوم مایلز بران، یک میلیاردر و از بنیانگذاران شرکت فناوری «آلفا»، را نشان می‌دهد که تصمیم می‌گیرد تا در طول آخر هفته یک بازی رازآلود قتل را در عمارت خود، گلس آنین (پیاز شیشه‌ای)، در جزیره خصوصی خود در یونان میزبانی کند.

در این مقاله تلاش کردیم فیلم‌های جذاب ژانرهای مختلف را معرفی کنیم که برای تعطیلات مناسب باشند. قطعا آثار زیادی می‌توانست در این لیست جا داشته باشند که در مقالات مربوط به بهترین‌های هر ژانر، پیش‌تر به آنها پرداخته‌ایم.

منبع: گیمفا

OverlordAli_pxMahdiMoonFinal seyedDARKSIRENکسری نراقیPorfosorB-manتی‌تاپ طلاییPeterParkerDota2Sina7294smd

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا