جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread

ابوالفضل مناف زاده
۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
metroid

در جدول فروش هفتگی بریتانیا، مجدداً شاهد حضور بازی FIFA 22 در صدر فهرست هستیم و همچنان بازی GTA V در بین ده عنوان پرفروش هفته‌ی بریتانیا قرار دارد.

این هفته، مطابق انتظار صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا مجدداً همانند جدول هفته‌ی گذشته در اختیار ۲۲ FIFA قرار دارد. این موضوع در حالی رخ داده است که آمار فروش نسخه‌ی دیجیتالی این عنوان از آمار فروش نسخه‌ی فیزیکی آن در بریتانیا برای اولین بار در تاریخ این مجموعه پیشی گرفته است. لازم به ذکر است که آمار فروش نسخه‌ی فیزیکی FIFA 22 در مقایسه با هفته‌ی گذشته حدود ۵۸ درصد کاهش یافته است اما همچنان این بازی آمار بهتری نسبت به هفته‌ی دوم عرضه‌ی بازی FIFA 21 ثبت کرده است.

بازی FIFA 21 در هفته‌ی دوم انتشار خود حدود ۶۵ درصد افت فروش داشت و این موضوع در حالی رخ داد که فروش نسخه‌ی فیزیکی آن نیز بیش از فروش نسخه‌ی دیجیتالی‌اش در بریتانیا بود. در نتیجه و طبق آمار منتشر شده از سوی GSD، فروش FIFA 22 در بریتانیا تنها پس از گذشت دو هفته از آمار فروش کلی FIFA 21 پیشی گرفت.

اما نزدیک‌ترین رقیب فیفا در جدول فروش هفتگی بریتانیا عنوان Far Cry 6 از شرکت یوبیسافت (Ubisoft) بوده است. البته، آمار فروش نسخه‌ی فیزیکی این بازی تقریباً ۷۰ درصد کمتر از آمار مشابه ثبت شده برای بازی Far Cry 5 است که برای اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود. به هر ترتیب، ۴۷ درصد از فروش بازی Far Cry 6 در کنسول پلی استیشن ۵، ۲۴ درصد در کنسول پلی استیشن ۴ و ۲۹ درصد آمار فروش این بازی در کنسول‌های ایکس باکس به ثبت رسیده است.

البته، افت فروش ۷۰ درصدی Far Cry 6 نسبت به Far Cry 5 در نگاه اول بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد اما آمار فروش نسخه‌ی دیجیتالی این بازی نیز همانند FIFA 22 رشد چشمگیری داشته است. در مجموع، آمار فروش دیجیتالی این بازی نیز باعث شده تا این افت شدید جبران شود.

اما در رتبه‌ی سوم این فهرست و جایی که بازی Metroid Dread در آن حضور دارد، یک رکوردشکنی جدید به ثبت رسیده است. این بازی موفق شد تا رکورد آمار فروش بازی Metroid Prime 3: Corruption برای نینتندو Wii را بشکند و به پر فروش‌ترین بازی Metroid تاریخ بریتانیا تبدیل شود. لازم به ذکر است که این آمار بدون درنظر گرفتن آمار فروش نسخه‌ی دیجیتالی است و با احتساب فروش نسخه‌ی دیجیتالی شاید این بازی می‌توانست مقتدرانه در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار بگیرد.

علاوه بر این، این موضوع یک خبر بسیار خوب برای مجموعه‌ی Metroid تلقی می‌شود. این مجموعه که یکی از مجموعه‌های نسبتاً کوچک نینتندو تلقی می‌شود، نشان داد که طرفداران فراوانی در بریتانیا دارد. این رکورد به عنوان پنجمین بازی پر فروش تاریخ نینتندو سوییچ پس از Super Mario 3D World + Bowser’s Fury ،The Legend of Zelda: Skyward Sword HD ،Monster Hunter Rise و New Pokémon Snap تلقی می‌شود.

رتبه‌ی چهارم این فهرست مجدداً در اختیار نینتندو و بازی Mario Kart 8: Deluxe قرار دارد که به نوعی همانند GTA V به حضور آن در این فهرست عادت کرده‌ایم.

رتبه‌ی پنجم این جدول نیز به بازی Alan Wake Remastered اختصاص دارد که نسخه‌ی اصلی آن در سال‌های نسبتاً دور به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده بود. این بازی که برای اولین بار از طریق پلتفرم‌های پلی استیشن در دسترس است، ۶۳ درصد آمار فروش خود را در کنسول پلی استیشن ۵، ۲۱ درصد در کنسول پلی استیشن ۴ و ۱۷ درصد را در کنسول‌های ایکس باکس ثبت کرده است. استودیوی رمدی (Remedy) در آخرین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده بود که امیدوار است تا Alan Wake طرفداران جدید در کنسول‌های سونی جذب کند که به‌نظر در انجام این امر نیز موفق ظاهر شده است.

اما دیگر عنوان جدید این جدول Super Monkey Ball: Banana Mania از شرکت سگا (SEGA) است که در رتبه‌ی هشتم این فهرست قرار دارد. این بازی نسبت به نسخه‌ی قبلی خود یعنی Super Monkey Ball: Banana Blitz HD که در ماه اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شده بود، بیش از دو برابر فروش داشته است. ۷۰ درصد از آمار فروش این بازی در کنسول نینتندو سوییچ، ۱۷ درصد در کنسول پلی استیشن ۵، ۶ درصد در کنسول ایکس باکس و ۶ درصد در کنسول پلی استیشن ۴ به ثبت رسیده است.

البته نباید فراموش کنیم که یکی از پرفروش‌ترین محصولات هفته در بریتانیا کنسول نینتندو سوییچ OLED بود که باعث شد تا فروش بازی‌های سوییچ در این هفته به میزان ۲۶ درصد نسبت به هفته‌ی گذشته افزایش پیدا کنند. جالب است بدانید که تمامی عناوین نینتندو بدون درنظر گرفتن هیچ تخفیفی به فروش می‌رسند و این موضوع نشان‌دهنده‌ی سود سرشاری است که نینتندو از فروش این کنسول ظاهراً جدید به جیب می‌زند.

طبق آمار، Mario Kart 8 Deluxe با ۱۵ درصد افزایش، Minecraft با ۵ درصد افزایش، Animal Crossing: New Horizons با ۴ درصد افزایش، Super Mario 3D World + Bowser’s Fury با ۱۷ درصد افزایش، The Legend of Zelda: Breath of the Wild با ۱۹ درصد افزایش، Luigi Mansion 3 با ۲۱ درصد افزایش، The Legend of Zelda: Skyward Sword با ۱۶ درصد افزایش و بازی Super Mario Odyssey نیز با ۲۲ درصد افزایش آمار فروش خود روبرو شدند.

بازی Hot Wheels Unleashed که هفته‌ی گذشته عرضه شد، همچنان از نظر فروش عملکرد خوبی دارد و با افت ۵۰ درصدی آمار فروش خود، از رتبه‌ی ۴ به ۱۱ نزول کرده است. از طرفی دیگر، بازی Deathloop نیز پس از افت ۵۸ درصدی آمار فروش خود، از رتبه‌ی ۱۲ به ۴۰ رسیده است. البته، با در نظر گرفتن این موضوع که بازی تنها از طریق دو پلتفرم یعنی پلی استیشن ۵ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است و دارندگان رایانه‌های شخصی نیز نسخه‌ی فیزیکی آن را خریداری نمی‌کنند و هم اکنون نیز با کمبود موجودی پلی استیشن ۵ روبرو هستیم، این آمار فروش برای Deathloop چندان دقیق نیست.

در ادامه می‌توانید جدول کامل عناوین پرفروش هفتگی بریتانیا را مشاهده کنید:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
FIFA 22۱۱
Far Cry 6۲بازی جدید
Metroid Dread۳بازی جدید
Mario Kart 8: Deluxe۴۲
Alan Wake Remastered۵بازی جدید
Minecraft (Switch)۶۵
Animal Crossing: New Horizons۷۷
Super Monkey Ball: Banana Mania۸بازی جدید
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury۹۱۰
Grand Theft Auto 5۱۰۹

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ رکوردشکنی نینتندو و Metroid Dread