تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا

تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است

محمد حسین کریمی
۱۶:۳۴ ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا

یکی از تحلیلگران مشهور و البته پرحاشیه، در صحبت‌های جدید خود به عرضۀ بازی های مایکروسافت روی کنسول‌های نینتندو سوییچ و پلی استیشن اشاره کرد و متذکر شد که عرضۀ بازی‌‎ها به صورت انحصاری روی کنسول‌ها، دیگر توجیه خوبی ندارد.

مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر سازمان Wedbush، در صحبت‌های جدید خود گفت که شرکت‌های سونی و نینتندو در گذشتۀ خود گیر کرده‌اند و به یک مدل شکسته و منسوخ اتکا دارند. پکتر اعتقاد دارد که عرضۀ برخی بازی‌ها به صورت انحصاری تنها در مقطعی از زمان رویکرد خوبی بود و در حال حاضر کارایی ندارد.

پکتر رویکرد سونی و نینتندو را به فیلم‌های سینمایی تشبیه کرد که قبلاً تنها در برخی سینماهای محدود پخش می‌شدند و در حال حاضر دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد، زیرا سود کنونی بسیار بیشتر است.

هم‌اکنون مایکروسافت به سمت رویکردی ترد پارتی و انتشار بازی‌ها روی پلتفرم‌های دیگر حرکت می‌کند.

Arcix™ツ`人Acker益man人SigmaspartanGidoraگیمر دهه شصتیپیشنروآریاDanielARSHIAAAABioshockRepatriateDARKSIRENRedm0ndy.xboxBahramsonyASSADullahSepehrReversepointpacman remasteredژنرال اردک∞more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ali khorasani گفت:

    اون موقع همه هم بازی میکنن چه کاربرای x چه کاربرایpsچه کاربرایniten
    Pc هم که همیشه بازی هارو میتونن تجربه کنن

    آریاARSHIAAAARepatriateHTremblerپدر بزرگ دانته و ویرجیلabbas1990کفتر گیمینگsiavashStar Phoenix 🔥🌟Xenonmore
    • Amirtekh گفت:

      خب تحلیلگر شلوارک پوش عزیز اگه اون بازی سیستم سلر باشه میدونی چه سودی داره برای اون شرکت تا اینکه یه چند هزارتا ادم اونو بیشتر بخرن

      آریامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)™PatrickHTremblerReversepointگیمری عادیXenonMoReKaRoyalknightdarkwarrior
    • علی گفت:

      عرضه ی آی پی های انحصاری بهترین تصمیم کمپانی ها بوده و هست چون گیمری که مزه ی بازی های انحصاری یک کنسول زیر زبونش رفته قطعا برای تجربه ی ادامه ی اون آی پی ها هزینه می کنه .. سخت افزار جدیدتر میخره دسته ی بهتر میخره کالکتور ادیشن بازی رو میخره و….
      اگه می بینید بازی ها الان مولتی پلتفرم میشن به خاطر هزینه ی ساخت به شدت بالای بازی ها هست

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ALNO
    • Repatriate گفت:

      آره مدیریت ۳تا کمپانی هم با امام زمان جهاد اکبر میکنن و بدون پول در صلح و دوستی فقط گیم میدن واسه گیمرا! اصلا انقدر تعارف میکنن که مثلا جان من بزار GoW اول واسه Xboxبیاد بعد ! بعد فیل یه آیه عربی میخونه میگه نع حق الگیمه نمیشه ! مومن میخوای طلبه های سونی برن فیضیه GoWپلی بدن خدایان رو بکشن؟؟
      مدیر نینتندو وسط بحث: جدی میفرماییید؟ پس ما پول انحصاریا رو از کجا آوردیم؟ یهو جیم رایانم میگه: استغفرالله این کلمات سخیف چیه؟ انحصاری یعنی چی؟ این مغوله مال زمانی بود که جز کفار بودیم، انحصاری به بچه مسلمون نمیچسبه، لابه لای همین بحثا هم یهو حسن عباسی پیداش میشه میگه کاخ سفید که هیچ استودیوها PsوXbox رو حسینیه میکنیم! 😳🤣😑 محرما هم تیم سبز و آبی دوتا کاور مشکی میزنن 😇 این دوتا کمپانی در اوج همکاری هم رقابتشون بازم رو به افزایشه دوست عزیز اگر هم همکاری بینشون هست صرفا پول بیشتری به جیب میزنن .وگرنه عاشق چشم و ابروی هم نیستن

      Sigmaspartanآریا
  • وقتی میخای اظهار نظر کنی ولی از ماتریکس خارج میشی
    خب معلومه شرکت برای فروش کنسولش دست به هر کاری میزنه

    Sigmaspartanپیشنروآریامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ARSHIAAAAوقتی برگشتی واسم از دریا بگو ... از دشت پروانه ها بگوRedm0ndy.xboxammar_iraqiHTremblerکفتر گیمینگmore
  • شاید برای سونی و مایکروسافت منسوخ شده باشه ولی سرنوشت نینتندو بدون انحصاری هاش چی خواهد شد؟
    همین حالا کنسول های دستی مثل استیم دک در بازار هستند که از سوییچ قدرت سخت‌افزاری بیشتری دارند و تنها عاملی که تا الان باعث شده نینتندو ورشکست نشه، همین عناوین انحصاری‌ بوده اند.

    آریامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ARSHIAAAABAHRAMDARKSIRENRedm0ndy.xboxX-_riperammar_iraqiHTremblerMamadi7260more
  • پکتر فیلم‌های سینمایی که قدیم‌الایام در کشورهای خارجی تنها در برخی سالن‌ها اکران می‌شدن رو با بازی‌های ویدیویی و انحصاری بودنشون مقایسه میکنه و نتیجه میگیره که هر دو سود کلانی رو از دست میدن در صورتی که چنین چیزی برای همۀ شرکت‌ها در گیمینگ صدق نمیکنه. پلی استیشن خیلی راحت‌تر میتونه از جامعۀ آماری ایکس باکس بگذره ولی مایکروسافت وقتی چنین جمعیت بالایی از گیمرها رو روی پلتفرم‌های پلی استیشن میبینه مطمئناً مقاومت خودش رو راحت تر از دست میده.

    بنابراین، سناریو برخلاف چیزی که پکتر ذکر میکنه برای همه پلتفرم‌ها یکسان نیست. نینتندو و پلی استیشن جامعۀ آماری چشمگیری رو در سمت رقیب آمریکایی خودشون نمیبینن که تحریک کننده باشه. اگر جامعۀ آماری +۲۰۰ میلیونی در سمت کنسول‌های ایکس باکس وجود داشت و سناریوی برعکسی رخ داده بود، سونی قطعاً نسبت به عرضه بازی ها روی ایکس باکس تحریک میشد. در حال حاضر شکستن استراتژی سونی و نینتندو مبنی بر انحصاری تنها به این منجر میشه که «برخی بازی های عام‌پسند و باکیفیت به ایکس باکس راه پیدا کنن + سرویس گیم پس» بیش از هر چیز بازار برای خود سونی محدود میشه و عملاً عرصه رو برای رقیب خودش باز میکنه و در نتیجه جامعۀ آماری بالایی هم به دست نمیاره به عنوان مشتریان محتویاتی که تولید میکنه. این سناریو برای ایکس باکس صدق نمیکنه. اکس باکس با عرضه بازی روی پلی استیشن عرصه رو برای خودش باز میکنه و باعث میشه محتویات بیشتری بفروشه چون جامعۀ آماری بزرگی در سمت پلی استیشن وجود داره.

    خیلی برام جالبه شخصی که اسم تحلیلگر رو روی خودش میذاره، بدون توجه به موقعیت‌های هر شرکت استراتژی ها رو تحلیل میکنه. در سطح پایین تر هم شرکت‌هایی مختلف که در بازار فعالیت دارن هم با یک استراتژی واحد عمل نمیکنن. شرکتی که به اکثر بازار تسلط داره رفتار کاملاً متفاوتی داره نسبت به کسی که هیچ تسلطی نداره. شرکت مسلط بر بازار، انعطاف بسیار پایینی داره شرکتی که بر بازار مسلط نیست بسیار منعطفه هم قیمت پایین‌تر هم گزینه های بیشتر ارائه میده تا بتونه رقابت کنه. نهایتاً بهترین سناریو این که دو شرکت پا به پای هم پیش برن، در این صورت استراتژی های مشابه صورت میگیره و هر دو انعطاف مبتنی بر کیفیت رو به نمایش میذارن تا از دیگری جلو بزنن. مثل نسل هفتم و PS3 vs Xbox 360. متاسفانه در حال حاضر گیمینگ بیش از گذشته تک قطبی شده.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ALNORepatriateFashanHTrembler𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈKILLER OF GODSThe sparrowMoReKaابومسلمmore
    • kravinoff گفت:

      فقط میخواد از ناشر شدن احتمالی ایکس باکس حمایت کنه و چون نینتندو و پلی استیشن قصد این کارو ندارن بهشون میگه استراتژی منسوخ شده

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ALNOHTremblersiavashKILLER OF GODSMoReKaRoyalknightAmirch™️EllieLove Gamemore
    • مترسک گفت:

      اقای کریمی اینو هم باید در نظر بگیریم که هزینه ها داره روز به روز افزایش پیدا میکنه و دیگه نمیشه با بودجه ۱۰۰ میلیونی اسپایدر من ساخت و تمامی مخاطبین پلی استیشن هم این گیم رو نمیخرن و در اینده صد در صد این اتفاق خواهد اوفتاد که بای ها نهایت انحصار زمانی بشن حتی شده رو پی سی عرضه بشه فقط

      رو پی سی هم اول ایکس باکس پذیرفت بعد حالا کم کم سونی و همینجوری ادامه پیدا میکنه منتها پیشرو تو این جا ایکس باکس هست

      RepatriateHTremblerAshixMoReKaRoyalknightAmirchNimaگرگ غرب وحشی.Malekmore
      • snowgirl گفت:

        همچنان مترسک : نه ببین من ترول نمیکنم

        ∞𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈMoReKaRoyalknightNimaMalekLove GameKingPinocchiojonathan reid (Penitent one)more
      • قطعاً سونی باید در مورد هزینه ها و بودجه های کلان فکر کنه. از آثار سرویس محور که بگذریم، این که آثاری مثل الدن رینگ یا زلدا با بودجه های به مراتب پایین‌تر، سودهای کلان به ارمغان آوردن هر ناشری که روی بازی های بلاک باستری تمرکز داره رو تحت تاثیر قرار میده و به فکر فرو میبره. قطعاً سونی فکر میکنه که چرا من ۳۵۰ میلیون دلار هزینه میکنم و با کلی تخفیف ۱۵ تا ۲۰ میلیون نسخه می فروشم ولی زلدا بدون تخفیف و با بودجه به مراتب پایین تر، بالای +۲۰ میلیون میفروشه.

        اما بدون هیچ شکی عرضه برای جامعۀ محدود ایکس باکس پاسخی به این سوال نیست. سونی از ابتدا فن بیس خودش رو تربیت کرده یعنی چی؟ یعنی این که با تاکید دو چندان بر خروجی های بصری سینماتیک، جامعه‌ای از گیمرهای سخت گیر نسبت به جلوه های بصری رو خلق کرده و این مبحث پرخرج ترین قسمت توسعۀ یک بازی ویدیویی به شمار میره.اگر بازی rise of the ronin انحصاری پلی استیشن نبود مثل الان هر پستی باز میکردی در مورد گرافیک بدش حرف نمیزدن. بازی های این استودیو همیشه چند قدمی عقب تر از بازار هستند از نظر بصری ولی این اولین باری بود که تا این حد بهش حمله کردن دلیلش مشخصه چون بازی انحصاری پلی استیشنه و طرفداران این شرکت با انتظار گرافیک بهتر و سینمایی تر منتظر اثر بودن.
        سوق دادن فن بیس در مدت زمان طولانی به آثار متفاوت، چند بخشی کردن پروژه‌ها، کوتاه تر کردن یا کوچک تر کردن نقشه‌ها اما با گیمپلی های متمرکز و ساخت بازی های سرویس محوری helldivers 2 برای به دوش کشیدن بار بخشی از ضررها، میتونه پاسخ باشه.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HTremblerمترسک𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈShark GamerThe sparrowMoReKaRoyalknightA.OffAmirchmore
        • منظورتون از hellblade، هلدایورز نیست؟

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Shark GamerMoReKaRoyalknightAmirchMax22محمد حسین کریمی
        • اخه جناب اقای کریمی عزیز باید اینم در نظر بگیریم که بازی مثل الدن رینگ مولتی پلتفرم هست با اسپایدر من که فقط رو یک پلتفرم اونم نسل نهمی اومده اگر سیصد میلیون خرج کرده تا الان ده میلیون فقط رو فایو فروخته که طبق گفته خودشون بعد هفت میلیون نسخه سود بوده اونم کمتر از شش ماه همچین بودجه ای فقط پلی فایو خوب اگه موفقیت نیست پس چیه ولی قیاس با نینتندو درست بود چون یک پلتفرم هست البته کسی منکر شاهکار بودن زلدا نمیتونه باشه اینکه همه قسمتها بازی و اجزا انقدر زیبا و هماهنگ هستن الدن رینگ هم همینطور ولی منظور فروش هست که پی سی و ایکس باکس پلی استیشن نسل هشت و نه هر دو رو شامل میشه بازم ما جلو نیتندو یک کنسول پانصد دلاری رو با یک کنسول دویست دلاری که از سال دوهزار هفده بیرون اومده با پلی فایو پانصد دلاری که سال دوهزار بیست اونم تو اوج کمبود اومده بحث هم کیفی هست هم تجاری البته قیاس الدن رینگ و اسپایدر من دو دنیا مختلف کامینیوتی مختلف هست منظور ما در قیاس این دو بازی بحث هزینه فروش و پلتفرم های پورت شده روشون در نتیجه عملکرد هست

          MoReKaTzzzT23Amirch
          • اگر مشکل شما در دسترس بودن marvel’s spider-Man 2 برای بیس گیمر کمتر (فقط ps5 هست) و منظورتون اینه سوییچ بیش از ۱۰۰ میلیون فروخته مشکلی نیست. میتونید آمار فروش tlou 2 یا gow ragnarok یا هر بازی انحصاری دیگری از پلی استیشن که برای هر دو پلتفرم ps4 و ۵ و یا حتی ۴ عرضه شدن رو مقایسه کنید. بازم در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیشه که نینتندو با بودجه های کمتر سود بیشتری میکنه.

            الدن رینگ هم اگرچه برای پلتفرم های زیادی در دسترسه اما هاردکور بودن + آی پی جدید بودن + محبوب ترین ابرقهرمان تاریخ بودن اسپایدرمن هم باید در نظر گرفته بشه. الدن رینگ طبق آمار در بازه های مشابه روی پلی استیشن به نظر میرسه که اندازه اسپایدر من فروخته و بودجه اش هم مشخصاً در اون حد نیست. شاید بودجه الدن رینگ +۴۰ میلیون دلار هم نباشه. اسپایدرمن ۲ حدود ۳۲۲ میلیون دلار بودجه داشته.

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)™PatrickRoyalknightMoReKaAmirchگیمری عادیNimaMax22
            • نه جناب اقای کریمی عرض بنده رو اشتباه متوجه شدید یا من درست نتونستم بگم .بعد الدن رینگ قبلا پایه گذاری شده بود با شاهکارایی مثل دارک سولز سکیرو بلادبورن درست رویکرد جهان باز داشت و..هیچی از شاهکار بودنش و اینچ به اینچ داستان داشتن دنیاش و گیم پلی کم نمیکنه منظور که میفرمایید ای پی جدید یکدفعه الدن رینگ هم نیومد بگه خوب گیمرها عزیز این یک بازی هاردکور اوپن ورلد با نویسندگی جرج ار ار مارتین کارگردانی میازاکی قبلا راهش و توسط این عناوین رفته شده بود و جوایز بازی سال رو داشت الدن رینگ فقط یک ضربه نهایی بود قطعا با حرفای زیادی از نظر متغیرهای مختلف منظورم اینه اینکه بگیم اسپایدر من به واسطه اسمش و غیره بایدم این میبود توقع هم همین بود اینا و کاری نکرده اینطورم نیست واقعا دلیلش هم اسپایدر من های گذشته بود و بعد خرید اینسامنیاک توسط سونی و اون اسب شاخداری که اکتیویژن برای اینسامنیاک ارزو کرد و گفت من همینو میسازم برو یکی دیگه رو پیدا کن دست کم در زمینه ویدیو گیم اسپایدر من رو از دوهزار هجده باید در نظر بگیریم .نکته اخر درباره فروش بیست دو سه میلیون نسخه ای الدن رینگ هست یعنی ده تا دوازده میلیون رو پلی استیشن فایو فقط فروخته؟ بقیشم سرشکن رو ایکس باکس نسل هشت و نه و پی سی ؟

            • در مورد لست اف اس و گاد اف وار خوب فروششون اندازه ای بود که باید مییود و موفقیت تجاری رو تعریف کنه برای بازی انحصاری به نظرتون کم هست جناب کریمی عزیز؟

        • مترسک گفت:

          ممنون بابت توضیحات خوبتون

          ولی اگر وضعیت فن بیست ایکس باکس بهتر بشه این اماکن هست که انحصار یه جورایی زمانی بشه ؟ یعنی فن دو پلتفرم تقریبا به یک اندازه بشه

          .
      • Xbox lover گفت:

        اگه پلی استیشن سود داشت بازی هاشو پورت پی سی نمیکرد الان جامعه ایکس باکس ک عناوین ایکس باکس رو تجربه میکنن تنها نیستن و جامعه پیسی هم هستن خیلی

        .Royalknightabbas1990گیمری عادیNimaMoReKa
    • Perfect گفت:

      چرا جامعه آماری PC رو حساب نکردید که میگید سود آنچنانی تو مولتی پلتفرم شدن عناوین انحصاری نیست.

      Shark GamerMoReKaRoyalknightAmirch.arminMax22Reza
    • Dastan گفت:

      ببین هر نسل دقیقا نگاه کنی جفت کنسول ها فروششون روی همه رفته تقریبا ۱۵۰ میلیون میشه , پلی استیشن نسل قبلی از نظر انحصاری یه سرگردن بهتر از ایکس باکس بود ته تهش حدود ۱۰۰ میلیون فروش کرد, توی این نسل احتمالا کمتر فروش کنه و هزینه ساخت بازی ها حساب بالا رفته ,این یعنی شرکت سونی سود دهی کمتر داشته ,
      سونی عملا مخاطب جدیدی کسب نمیکنه , ولی وقتی برای یه بازیی برای ۲۰۰ میلیون نفر بزنی از فروش بازی ها حسابی سود میکنی و مخاطب جدید کسب میکنی
      اصلا یه مسئله اینجاست کنسول ها خانگی و دستی فن بیس خودش , یعنی اگر هم انحصاری نزنند یا زمانی باشه هم فروش خودشون با کمی بالا و پایینتر انجام میدن
      در مورد نینتندو هم بگم این شرکت رقیب دست حسابی نداره و نمیشه در مورد درست حسابی قضاوت کرد بزار مایکروسافت و سونی کنسول دستی بزنند ببینم زلدا هم اینطور فروش میکنه یا نه

      jonathan reid (Penitent one)MoReKaRoyalknightTzzzT23HajEsiA.OffAmscAmirchگیمری عادیNimamore
    • sorena گفت:

      سر مقاله درست هست و روز به روز عینی تر میشه. اما روش رسیدن به این نتیجه می‌تونه اشتباهات یا تفاوت هایی داشته باشه.
      شما برای رد صحبت ایشون که مشخصاً مواردی رو از قلم انداخته، میای میگی: شرکتی که به اکثر بازار تسلط داره رفتار کاملاً متفاوتی داره نسبت به کسی که هیچ تسلطی نداره. یعنی شما رسماً داری آمار نسبی ایکس‌باکس به پلی استیشن رو نادیده میگیری و اونو هیچ قلمداد می‌کنی! چگونه میشه که شرکتی که نصف شرکت دیگه ای به بازار تسلط داره رو هیچ در نظر بگیریم؟ آمار فعلی دو رقیب چیزی در این محدوده هست ۵۰/۵۵ میلیون در مقابل ۲۵/۲۸ میلیون، این چطور هیچ هست؟
      نکته ی بعدی این که با چه استدلال و مدرکی میشه اثبات کرد که شرایط صنعت گیم همینطور باقی میمونه( ماکروسافت هیچ وقت نمیتونه بیشتر از سونی کنسول بفروشه، چون سونی مشتریان سنتی خودش رو داره) اما شرایط می‌تونه در مسیر های دیگه ای تغییر کنه. اما آیا فروش بیشتر کنسول لزوما منجر به فروش بیشتر بازی ها هم میشه؟ ابدا اینطور نیست، چون اگر اینطور بود بازی هایی مثل ff7 یا غیره میبایست بالای ۲۰تا ۳۰ میلیون می فروختن که می‌دونیم اینطور نشده و نمیشه. پس راه مناسب چی هست؟
      ۱ انتشار هم زمان برای PC یا فاصله ی خیلی کم.
      ۲ انتشار برای سایر پلت فرم ها با اختلاف حداکثر ۲‌سال! دقیقا زمانی که بازی X روی پلی استیشن به اوج فروش خودش رسیده (میانگین ۱۰ میل فروخته) و با کاش قیمت زیادی مواجه شده و در محدوده ی قیمتی ۱۹دلار قرار داره، حال با یک پورت برای پلت فرمی که نصف تسلط پلی استیشن رو داره میشه دوباره یک فروش نسبی دیگه رو رقم زد اما اینبار دوباره با برچسب قیمتی ۷۰ دلار! آیا این برای سونی،نینتندو، یا ماکروسافت چیز بدی هست؟. با نظر به این که پرسه ی ساخت بازی بسیار طولانی تر شده و همچنین هزینه های تولید بسیار بالاتر رفته، آیا روش سنتی قابل ادامه هست؟ اگر هست به چه قیمتی؟ به قیمت کاستن از هزینه ها و پایین آوردن کیفیت ها؟ بهتر نیست با این شرایط و برای حفظ این شرایط بجای زدن از سر و ته بازی ها با یک پورت برای پلت فرم های دیگه شرایط رو بهتر کرد؟.

      HTremblerRoyalknightTzzzT23AmscAmirchگیمری عادیMax22.armin
      • ۱- جامعۀ دارندگان ایکس باکس رو «هیچ» در نظر گرفتم؟ گفتم شرکتی که بسیار کمتر از شما بر بازار تسلط داره تحریک‌کننده نیست حول این که بازی های کلیدی خودتون رو برای رقیب حاضر و اماده پورت کنید. مخصوصاً شرکتی مثل مایکروسافت که برگ برنده‌ای به نام گیم پس داره و حالا قراره بازی های AAA پلی استیشن هم دریافت کنه این باعث محدود شدن بازار برای سونی میشه. به عبارتی، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، پازلی که مایکروسافت کم داره رو دو دستی تقدیمش کردی. باید کاملاً احمق باشی که هم بهترین سرویس رو هم AAAهای همه پسند رو در اختیار یک قطب قرار بدی و بذاری مومنتوم بازار رو در دست بگیره.

        ۲- پیش از هر چیز، شرایط آینده گیمینگ به طور دقیق قابل پیشبینی نیست. اگر مبنی بر این که آینده رو نمیدونیم (که نمیدونیم) بخوایم پیش بریم هیچکس نباید حرفی بزنه و تحلیلی بکنه این برای من شما و پکتر هم صدق میکنه. شاید مایکروسافت برند ایکس باکس رو تعطیل کنه، آینده رو ندیدیم؟! اما فروش بیشتر کنسول قطعاً باعث افزایش فروش بازی‌های ویدیویی میشه، اما نه به طور متمرکز بلکه به طور گسترده. فروش بیشتر کنسول به طور یک دست فروش «محتوا» رو افزایش میده،این شاید مورد به مورد نمود پیدا نکنه اما برداشت منطقی اینه با افزایش فروش کنسول سلیقه های مختلف تزریق میشن به جامعۀ گیمری اون پلتفرم. به عنوان مثال، بازی های مستقل در طول این سال ها بسیار بولدتر شدن که البته به لطف موتورهای گرافیکی ای مثل آنریل انجین چنین اتفاقی رخ داده. التبه متاسفانه CONSOLE GAMING چندان گسترش پیدا نمیکنه و برای همین سونی به PC روی آورده که کار درستی هست و هدف نهایی موبایل گیمینگ و کلاود خواهد بود (داخل پرانتز بگم که ارائه بازی روی ایکس باکس انقدر در حاشیه سود سونی تاثیر ناچیزی داره که اصلا نباید در برنامه هاشون باشه در حقیقت عرضه روی پی سی و موبایل و کلاود باید برای سودآوری در نظر گرفته بشه)

        ۳- «آیا عرضۀ بازی های پلی استیشن روی ایکس باکس دو سال بعد از عرضه با قیمت ۷۰ دلار برای سونی چیز بدی است؟» بله، برای سونی اتفاق بدی است. دلیل این که عرضۀ بازی برای پلتفرم رقیب مانند هر استراتژی دیگری، نیاز به سنجش «دستاوردها» و «از دست رفته‌ها» داره. عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن برای جامعۀ گیمری که کمتر از نصف پلی استیشن رو تشکیل میدن فروش بسیار پایین‌تر از عرضه بازی های ایکس باکس روی پلی استیشن رو رقم میزنه و شاید سود نسبی بسیار کمی به ارمغان بیاره اما بازار رو برای رقیب سونی حاضر و آماده و باز میکنه. علاوه بر گیم پس رنجی از بازی های انحصاری پلی استیشن روی ایکس باکس در دسترس قرار میگیرن و مخاطب‌ها رو از اکوسیستم پلی استیشن به ایکس باکس سوق میده. مخاطب حالا با خرید ایکس باکس، هم گیم پس داره هم در عرض دو سال انحصاری های سونی رو به دست میاره. فروش پلی استیشن و تسلط سونی بر بازارکم میشه قطعاً و بدون هیچ شکی و در ازای این موضوع چند میلیونی بیشتر میفروشه.

        ۴- همانطور که در مورد تریبیت مخاطبین از سوی سونی صحبت کردم و توضیح دادم که جامعۀ پلی استیشن با تکیه بر افرادی تشکیل شده که کیفیت گرافیکی براشون اولویته. این قضیه برای مخاطبین ایکس باکس و رویکرد اقتصادی این شرکت مبنی بر سرویس گیم پس و عرضه کنسول اقتصادی هم صدق میکنه. مشخصاً بخش بسیار زیادی از افرادی که ایکس باکس میخرن سری اس رو انتخاب کردن (امار نشون میده ۷۰ درصد دارندگان ایکس باکس، سری اس رو خریدن ۳۰ درصد اکس) این افراد مشخصاً اولویت های اقتصادی دارن و گیم پس هم دقیقاً این رویه رو تقویت میکنه. عرضه بازی های پلی استیشن روی ایکس باکس برای افرادی که جنبه های اقتصادی رو اولویت قرار میدن با قیمت ۷۰ دلار اون بازخوردی که ایکس باکس از عرضه بازی های خودش روی پلی استیشن میگیره رو نمیگیره و به شدت فروش تحت تاثیر قرار میگیره. جامعۀ پلی استیشن مدت‌هاست به خرید های ۷۰ دلاری عادت دارن. این برای جامعۀ ایکس باکسی که بیش از یک نسل به شرایط اقتصادی، سرویس های به صرفه و کنسول ارزان عادت دارن صدق نمیکنه. بماند که از همان ابتدا سری اس افرادی رو به خودش جلب میکنه که شرایط اقتصادی براشون اهمیت ویژه ای داره.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HTremblerA,,shRoyalknightTzzzT23ViboroAmscAmirchگیمری عادیNimamore
        • sorena گفت:

          جامعۀ دارندگان ایکس باکس رو «هیچ» در نظر گرفتم؟
          من اون بخش رو از کامنت خودت کپی کردم، حالا گفتی یا نه، بهرحال میتونی دوباره کامنت خودت رو بخونی.
          ۱ ماکروسافت گیم پس داره اما سونی هم پی رو همین پلاس پرمیوم رو داره، آیا همین امر که سونی چنین سرویس رو در جواب ماکروسافت راه اندازی کرده و به نفع شمای دارندی پلی استیشن هست، اتفاق بدی ست؟ مسلما خیر ، پس چرا انتشار بازی های پلی استیشن برای سایر پلت فرم ها از دید فن های متعصب این پلتفرم اشتباه هست! درحالی که کمک می‌کنه کمپانی برای ادامه ی مسیر خودش مشکلات کمتری داشته باشه!.
          ۲ما اینجا راجع انحصار حرف می‌زنیم قطعا بازی های مولتی پلتفرم روی پلی استیشن شانس بیشتری برای فروش دارند، اما بحث ما انحصاری ها هستند، که از شانس کمتری برخوردارند، بازی های فوق‌العاده ای مثل بلاد بورن ، ریترنال، از منظر فروش قربانیان انحصاری هستند درحالی که اگر مولتی پلتفرم بودند به موفقیت بیشتری می‌رسیدند.
          ۳ شما با چه مدرکی میگید که انحصاری های پلی استیشن بعد وقفه ی دوساله می‌تونه کابران پلی استیشن رو به سمت ایکس‌باکس سوق بده؟ دو سال زمان بسیار زیادی هست، یک بازی انحصاری بیشتر توان خودش رو در شش ماه و نهایتاً یک سال برای جذب و حفظ مخاطب یک پلتفرم بکار می‌بره، پس مخاطبی که بلاد بورن میخواد در همون بازه تصمیم خودش رو می‌گیره. اما در طرف مقابل که یک بیس سنتی هست و بهر دلیلی سمت پلی استیشن یا غیره نمیره، براش فرصتی پیش میاد که اون بازی رو تهیه کنه و پول بازی هم به جیب سونی/ماکروسافت می‌ره.
          ۴ شما مضمونا میگید که قشر کم درآمد سریز اس دارند! و چون اکثریت این کنسول رو دارند پول برای بازی خرج نمی کنم و بخاطر گیم پس این کنسول رو گرفتن. البته که سریز اس از روی هوشیاری ماکروسافت بوده و باعث جذب مخاطب شده اما تمام دلیل اون، این نگرش تک بعدی شما نیست. دلایل مختلفی وجود داره، خیلی ها لزوما دنبال رزولوشن بالاتر و این چیزا نیستن و حتی تلویزیون های ۴k ندارند پس دلیلی هم برای پرداخت پول اضافی ندارن، درحالی که کنسول ارزان قیمت با همون کارایی در دسترس اون هاست.بیس سونی اگر آنقدر که میگی به خرید بازی های ۷۰ دلاری عادت دارند چرا چندین انحصاری اخیر سونی فروش آنچنان بالایی نداشتند و اتفاقا بازی ۴۰ دلاری به موفقیت میرسه!
          ۵ چیزی که من از جواب شما میبینم تماما مصادره به مطلوب در جهت مختلف صرف با انتشار بازی های پلی استیشن برای سایرین هست، نه دلایلی‌که برگرفته از حقایق باشه. چرا که سونی خودش اعلام کرده که قرار هست از هزینه ها کم کنه، این یعنی با تمام غلو کرده های فن هاش، دخل و خرج هم خوانی نداره. و این موضوع با توجه به این که بازار کنسول ها طی چند نسل هنوز رشدی نکرده و متقابلاً هزینه ها+زمان ساخت بسیار بالاتر رفته و فروش کم تر از قبل شده…
          در هرحال انحصار گرایی به نفع سازندگان نیست و رسیدن به یک چهارچوب درست برای دسترسی بیشتر مردم به بازی ها بهترین کار ممکن هست. که فکر میکنم در ایده ی نچندان دور به اون سمت میریم.

          arminگیمری عادیNimaTzzzT23Royalknight
          • ۱- شما باز هم یه حرف رو تکرار میکنید چرا اشتباه هست؟ چون پازل مایکروسافت مبنی بر عرضه بازی های aaa باکیفیت و داشتن سرویس خوب رو تکمیل کنه.
            ۲- سرویس پلاس با گیم پس قابل مقایسه نیست. گیم پس تمام تمرکز مایکروسافت + دسترسی به بازی ها روز عرضه رو فراهم میکنه پلاس صرفاً یک گزینه اس. کاملاً با هم متفاوتن.
            ۳- اگر پلاس در جواب مایکروسافت باشه و به نفع مخاطب پلی استیشن، ارتباطش با عرضه بازی های انحصاری روی ایکس باکس کجا نمود پیدا میکنه؟ این چه نوع استدلالی هست که از سرویس ها به این نتیجه رسیدید که عرضه بازی ها روی ایکس باکس هم به نفع پلی استیشنه؟ اصلا ارتباطی وجود نداره.
            ۴-مدرک من اینه که «سرویس خوب» + انحصاری های رقیب با فاصله دو ساله یک اکوسیستم قدرتمندتر از پلی استیشن خلق میکنه. کسی که مدرکی نداره شما هستی.
            ۵- چندین انحصاری اخیر سونی فروش بالایی نداشتن؟ موفق نبودن؟ از چه نظر؟ با توجه به جامعۀ آماری ۵۰ میلیونی PS5 فروش‌ها کاملاً متناسب با همیشه‌اس. در اواخر نسل هشتم PS4 حدود صد میلیون کاربر داشت بازی ها ۲۰ میلیون به بالا میفروختن لایف‎تایم الان در مورد انحصاری های نسل بعد متناسب با فروش ۵۰ میلیونی دقیقا نیمی از فروش رو دارن. اصولاً +۴۰ درصد فروش بازی ها روی PS رخ میده فروش روی ایکس باکس رقم بسیار پایین تریه حتی به نسبت فروش پایین تر. (حدودً ۸تا ۱۳ درصد) گرایش مخاطبین ایکس باکس به بازی های ۷۰ دلاری کمتر از پلی استیشنه .دلیلشم سیاست های ایکس باکسه. چیزی که احتمالا باعث کم تر شدن سود و نگرانی سونی شده هزینه بالای ساخت بازی هست که راهش عرضه بازی روی ایکس باکس با جامعه محدود نیست.
            ۶- این همه برداشت های نامربوط داشتید به چیزی که اصلاً من ذکر نکردم. به عنوان مثال، من جایی نگفتم بازی های پلی استیشن هزینه نداشتن یا نباید هزینه کم کنن اتفاقا برعکس بالاتر گفتم که هزینه ها بالا هستن. من صرفاً عقیده دارم پاسخ به هزینه بالای بازی ها عرضه روی ایکس باکس نیست به هیچ عنوان و تاثیر منفی بیشتری داره تا مثبت. جامعۀ بازیکنان ایکس باکس کفۀ ترازو رو به سمت «منافع>ضررها» نمیبره. این که از فن بیس سونی و غلو اونا در ریپلای استفاده میکنید هم کاملاً نامربوطه ربطی به من نداره بقیه چه عقایدی دارن و اصلا جایی در این بحث نداره. این که من خودم رو جای سونی بذارم و از دید این شرکت مخالف عرضه بازی های انحصاری پلی استیشن روی ایکس باکس با جامع مخاطبین پایین باشم، دلیل نمیشه معتقد باشم بازی های پلی استیشن هزینه بالایی ندارن یا نباید هزینه ها رو کم کنن. اصلا ارتباطی بین این قضایا نیست.

            ۷- در انتها، رویکرد سونی نسبت به جبران این هزینه هم دقیقاً مطابق چیزی هست که گفتم که رسماً در گزارش های مالی تایید شده:
            ۱- تمرکز بیشتری روی بازار PC
            ۲- ورود به بازار موبایل + کلاود
            ۳-بازی های سرویس محور مثل HELLDIVERS 2
            مشخصاً اینقدر از خود سونی صحبت میکنید و بهش استناد میکنید اعتقاد متضاد با صحبت های شما داره و برای بودجه دقیقاً داره مواردی که گفتم رو دنبال میکنه. عرضه بازی های انحصاری و هویت پلتفرمی که +۱۶۰ میلیون کنسول در بازار داره که بخش قابل توجه ای ازشون فعال هستند برای ایکس باکس به شدت خنده‌داره از نظر بازدهی.
            معلومه کمپانی سه مورد بالا رو دنبال میکنه تا عرضه روی کنسولی که در دو نسل اخیر در جایگاه آخر قرار داشته.

            از آینده هم زیاد صحبت میکنید، ولی آینده‌ای که مایکروسافت داره مبنی بر کلاود و سرویس اختصاصی خودش چطور میتونه سخت افزار ایکس باکس رو گسترش بده که در نهایت به نفع سونی باشه. اتفاقا سونی آینده نگر باشه اصلا به سمت عرضه انحصاری روی پلتفرم ایکس باکس نمیره چون ایکس باکس دنبال گسترش نرم افزار و سرویس به صفحه نمایش ها هست نه این که همراستا با سونی سخت افزار رو گسترش بده. عرضه انحصاری های سونی روی ایکس باکس، در حالی که استراتژی ایکس باکس همراستا با سخت افزار نیست چه سودی داره؟

            ایکس باکس داره به سمت سرویس و کلاود میره، بعد سونی بیاد روی سخت افزار ایکس باکس سرمایه‌گذاری کنه برای آینده و بازی عرضه کنه؟ صحبت از آینده هم میکنید، البته احساس میکنم توجه نیستید که به چه سمتی میره و منطبق با افزایش سخت افزار ایکس باکس و در نتیجه فروش بیشتر بازی از پلی استیشن روی این کنسول نیست. به عبارتی هر حرفی از آینده زدید کاملاً در استراتژی کنونی مایکروسافت برای آینده بیمعنا هست و مطابق استراتژی مایکروسافت، آینده در زمینه افزایش سخت افزار ایکس باکس برای فراهم آوردن بستر فروش بیشتر بازی هموار نخواهد شد.

            گیمری عادیNimaAmscTzzzT23Royalknight
            • sorena گفت:

              ۱ ماکروسافت هم با خرید استودیو های بزرگ این خلع AAA ها رو در آینده برطرف میکنه، نمونه اش استودیو های زنیمکس و اکتیویژن و بارز ترین اون ها تصاحب کال آف دیوتی، درواقع بخش قابل توجهی از مخاطبان پلی استیشن میشن مخاطب بازی ماکروسافت! آیا این به ضرر ماکروسافت هست؟، که برعکس اون به ضرر سونی باشه ؟ حتی ۵۰درصد کم تر، اما از طرف مقابل یعنی ۲۰تا ۳۰ درصد مخاطب بیشتر برای سونی، این چیش بد هست؟ اونم با اختلاف زمانی که روشن کردیم.
              ۲ من ابدا نگفتم ارتباط داره، گفتم اگر از یک مورد خوب حمایت میکنید(فارق از این که در حد گیم پس هست یا نه). بخاطر تعصب، یک مورد خوب دیگه رو بد جلو ندین، شما تماما داری روی بد بودن این گزینه پافشاری می‌کنی ، هیچ کمپانی از درآمد بیشتر بدش نمیاد، هم چنین مخاطبان هم از چنین چیزی بدشون نمیاد، یک مورد برد برد که نفع اون با یک زمان بندی خوب، بسیار بیشتر از ضررش هست.
              ۳ اون امار های ۲۰ میلیونی رو خودت بهتر از من می‌دونی با چه قیمت هایی بدست اومده، لطفاً با آمار بازی نکن، فرق فوق‌العاده زیادی بین بازیی که ۲۰ میلیون نسخه با برچسب قیمتی ۶۰/۷۰ دلار می‌فروشه با بازیی که برچسب‌های قیمتی ۹$ و ۵$ به این آمار ها میرسند هست. درواقع شما پول دیسک های خالی رو هم فروش حساب می‌کنی که برای بازی با آمار ها خوب هست اما با واقعیت خورد بحث تفاوت های اساسی داره. مثلا فروش کمتر ff16 نسبت به ff7R و فروش کمتر ff7RR نسبت به ff16 قشنگ این تناسب مورد بحث شما رو نشون میده!
              ۴شما خودت داری گفته ی خودت رو نقض میکنی، میگی سونی می‌ره سمت پی سی ، کلاود ( و البته اونطور که خودشون گفتن «« سایر پلتفرم ها»») شما خودت به روشنی داری از روشی که ماکروسافت داره پیگیری می‌کنیه صحبت می‌کنی ! روش کلاود گیمینگ، و بعد به من میگی اینا هم راستا نیستند؟ چطور هست که سونی از روش ماکروسافت میخواد برای گسترش خودش استفاده بکنه، و شما هم از این راه حمایت بکنی و بعد بگی اینا هم راستا نیستند؟ بله ماکروسافت به اندازه سونی روی فروش کنسول حساسیت نداره اما معنیش این نیست که روی هیچ مسیری همراه نمیشن! چون همین کلاود که مثال میزنی ماکروسافت تجربه و سابقه ی بیشتری داره و تمرکز بیشتری هم داره.
              ۵ شما با استناد به کدوم منبع اطلاعاتی میگی که انتشار بازی برای «,سایر پلت فرم ها » باعث از دست رفتن کابران پلی استیشن میشه ؟ آیا جز حدس و گمان هست؟ آیا انتشار بازی روی پی سی باعث شده سونی مخاطبان خودش رو از دست بده؟ یا نه فکر می‌کنی این مسیری هست که خواه ناخواه طی میشه؟. در مجموع وقتی بحث کلاود رو مطرح کردی کلا ادامه ی این بحث دیگه معنی ندارد چون در دنیایی که کلاود گیمینگ عادی بشه دیگه انحصاری بودن و نبودن مطرح نیست چون دسترسی به بازی ها بسیار ساده تر و کم هزینه تر از حال میشه.

              Royalknightarminگیمری عادی
              • تکرار مکررات. یک دور دیگه مواردی که گفتم رو باید مطالعه کنید. به عنوان مثال، کسی نگفت سونی از سود بدش میاد بلکه توضیح دادم چرا عرضه بازی ها روی ایکس باکس منفعتی در پی نداره.

                Royalknightگیمری عادیNima
                • sorena گفت:

                  ادعاهای شما تناقض داره، مدعی هستی که ایکس‌باکس ارزش کمی داره درعین حال میگی انتشار بازیهای پلی استیشن روی اون باعث از دست رفتن بیس سونی میشه، دوما چرا متقابلاً از پی سی حمایت میکنی، خوب گیم پس بر روی پی سی هم هست، آیا این باعث نمیشه فن بیس سونی به فکر جمع کردن پی سی بیافته ؟ وقتی هم انحصاری های ماکروسافت رو داره، هم گیم پس داره ، و هم انحصاری های پلی استیشن رو؟، یا نه فقط برا ایکس‌باکس بده!!!. این دیدگاه یک طرفه و متعصبانه است. چون شما مطلقا نمی‌خوای منافع اون رو ببینی.
                  بهرحال من از انتشار بازی های ایکس‌باکس روی پلی استیشن و متقابلاً، با یک بازه ی زمانی مشخص استقبال میکنم چون درش منافعی برای گیمر و سازنده میبینم حتی ۲۰ الی ۳۰درصد سود بیشتر. چیزی که شما میگی اینطور هست که ماکروسافت هم نباید چنین کاری کنه چون باعث میشه نتونه مخاطب جمع کنه، مخاطبی که با داشتن پلی استیشن بتونه بازی های ایکس باکس رو هم داشته باشه چرا باید به فکر رفتن به سمت اون بیافته؟ پس اساسا این کار غلط هست و باید همین روش چند دهه ی گذشته پا برجا بمونه.! اما خیلی بعد هست .
                  زمان مشخص می‌کنه.
                  البته بازم میگم کلاود گیمینگ کلا معادلات ما رو تغییر میده.

                  Royalknightarminگیمری عادی
                • ۱- کنسول تنها ارزش خریدش در اینه که اقتصادیه هدف ساخت کنسول هم فقط و فقط از نظر تجاری اقتصادی بودنشه. بنابراین اگر با ۴۹۹ دلار میشه یه PC بهتر از کنسول به دست آورد چرا که نه. در ضمن PC مخاطبین بسیار بیشتری داره تا ایکس باکس و اتفاقا همین دلیل اصلیه عرضه بازی های پلی استیشن روی PC هست.
                  ۲- دوباره بخون: ایکس باکس نقطه قوتی به نام گیم پس داره. سونی نقطه قوتی به نام تولید بازی های کژوال پسند AAA داره. اگر بازی های سونی روی ایکس باکس عرضه بشن، ایکس باکس پازلی که نداشته رو به دست میاره. خیلی واضح گفتم. چیزی که نوشتی ربطی به نوشته های من نداشت.
                  ۳- مایکروسافت باید این کار رو بکنه چون دو برابر مخاطبین خودش روی وان و سری ایکس و سری اس در سمت پلی استیشن وجود داره ولی سونی لازم نیست این کارو بکنه چون نصف مخاطبینش در سمت دیگه وجود دارن. بسیار ساده و مستقیمه.
                  ۴- در قالب کلاود نمیدونم چطور اصلا قابل تحلیل هست چیزی که مینویسم ارتباطی نداره. ایکس باکس هم آینده متفاوتی داره.

                  NimaRoyalknightگیمری عادی
                • sorena گفت:

                  پس بفرمایید چی به گفته های شما ربط داره؟ هرچی خودت خواستی به گفت هات ربط داره هرچی نخواستی هم نداره! با این وضعیت پس چرا جواب میدی! من که تو کامنت اول گفتم شما دنبال مصادره به مطلوب خودت هستی. با همین استدلال پی سی از پلی استیشن هم مخاطبان بیشتری داره و ماکروسافت باید به همون قانع باشه و نیاد سمت کنسول های سونی یا نینتندو (شما کلا نینتندو رو از قلم میندازی) و چسبیدی به سونی که مبادا چنین کاری کنه!. این حرف شما این مطلب رو می‌رسونه که شما شخصا راضی هستی سونی از هزینه ی ساخت بازی های با کیفیت کم بکنه اما روی پلت فرم ایکس‌باکس منتشر نکنه!.
                  در آخر هم کلاود گیمینگ کاملآ رابط داره ، چون موضوع کلی حرف من در این هست که بازی ها تا جای ممکن در دسترس افراد بیشتری باشن و افراد بیشتری راحت تر بازی ها رو تجربه کنن، چیزی که در ظاهر شما باهاش موافق نیستی و همچنان فکر می‌کنی روش قدیمی(دست کم یک طرفه) باید ادامه پیدا بکنه…
                  به زبان ساده کن میگم حتی اگر یک بازی که ۳۰۰ میلیون هزینه اش میشه و پرسه ی ساخت اون ۵/۶ سال زمان میبره، حتی اگر قرار باشه ۲۰ درصد فروش ۷۰ دلاری بیشتری رو کسب بکنه، خلی خوب، چرا نکنه؟ اگر بنا بود من بخاطر بازی X طی دو سال گذشته پلتفرم Y رو بخرم تا الان خریده بودم ، اما اگر همون بازی رو پلت فرم من بیاد ازش استقبال میکنم. حال بگو ریزش می‌کنه نمی‌دونم از هم میپاشه، هیچی نمیشه، با این استدلال شما سونی در مقابل ماکروسافت خیلی آسیب پذیری هست چون ظاهراً سونی که توانایی گیم پس رو ندارع اما ماکروسافت این فرصت رو داره که بازی های کژوال پسند سینمایی بسازه و کلا سونی (با چنین استدلالی) کنار بزنه!.
                  بحثی ندارم چون پاتو کردی تو یه کفش.

                  arminRoyalknight
                • نقل قول از شما:
                  “شخصا راضی هستی سونی از هزینه ی ساخت بازی های با کیفیت کم بکنه اما روی پلت فرم ایکس‌باکس منتشر نکنه!.”
                  من اصلا بحث شخصی نمیکنم. نه نیاز مخاطب رو در نظر دارم نه نیاز خودم رو. من خودم رو جای سونی میذارم.

                  نقل قول از شما:
                  ” با همین استدلال پی سی از پلی استیشن هم مخاطبان بیشتری داره و ماکروسافت باید به همون قانع باشه و نیاد سمت کنسول های سونی یا نینتندو (شما کلا نینتندو رو از قلم میندازی) و چسبیدی به سونی که مبادا چنین کاری کنه!.”
                  بازم تکرار میکنم، سونی در گیمینگ دو برابر مایکروسافت جامعۀ گیمری داره. از ابتدا هم گفتم بحث «بررسی میزان منفعت و ضرر یا نقاط قوت و ضعف» این رویکرد هست. گفتم سونی از رفتن به سمت ایکس باکس چند میلیون فروش به دست میاره اما مزیت بزرگی به شرکتی میده که سرویس بهتری از سونی داره و بازار رو برای رقیب خودش بزرگ میکنه.

                  “چیزی که در ظاهر شما باهاش موافق نیستی و همچنان فکر می‌کنی روش قدیمی(دست کم یک طرفه)”
                  من اعتقاد دارم عرضه بازی های پلی استیشن روی ایکس باکس برای سونی راهگشا نیست و ضررهای بیشتری نسبت به منفعت داره و شرکت باید از راه ۱- بازی های سرویس محور ۲- عرضه روی موبایل + تقویت کلاود و ۳- عرضه روی پی سی هزینه های کلان خودش رو جبران کنه. پس روشی که من بهش فکر میکنم اتفاقا سنتی نیست بلکه کاملاً مدرنه.

                  “حتی اگر قرار باشه ۲۰ درصد فروش ۷۰ دلاری بیشتری رو کسب بکنه، خلی خوب، چرا نکنه؟”
                  ببینید برای چی میگم شما مواردی که سه بار گفتید رو باز هم تکرار میکنید. شما دوباره گفتید چرا این کارو نکنه و منم دو بار گفتم ضرر این کار به نظر من به اندازه منفعت نیست. شما باز هم مطمئنم داخل کامنت بدی همین رو دوباره تکرار میکنید.

                  چطور زمان حال و دو سال گذشته رو در نظر میگرید ولی آینده نه؟ برای شروع نسل بعد که مردم باید انتخاب کنن، اگر سیاست سونی مبنی بر عرضه بازی ها روی ایکس باکس باشه چطور؟ افراد زیادی پلی استیشن انتخاب نمیکنن. بلکه گیم پس + بازی های سونی دو سال بعد از عرضه رو انتخاب میکنن. شاید همه به این سمت نرن ولی جامعۀ بزرگی وجود داره. برای همین گفتم بازار رو برای مایکروسافت بازتر میکنه و استراتژی خوبی نیست.

                  نقل قول از شما:
                  ” با این استدلال شما سونی در مقابل ماکروسافت خیلی آسیب پذیری هست چون ظاهراً سونی که توانایی گیم پس رو ندارع اما ماکروسافت این فرصت رو داره که بازی های کژوال پسند سینمایی بسازه و کلا سونی (با چنین استدلالی) کنار بزنه!.”
                  پس چی؟ سونی در مقابل یک شرکت بزرگ مولتی میلیاردر که داره به صورت تهاجمی خرید میکنه و بر کلاود و سرویس اشتراکی پادشاهی میکنه آسیب پذیر نیست؟ سونی باید برای این رقیب عرصه رو تنگ کنه تا یا عمر خودش رو افزایش بده یا نذاره ایکس باکس راه نجات پیدا کنه. کاملاً واضحه.

                  ” بحثی ندارم چون پاتو کردی تو یه کفش.”
                  کاملاً مشخصه کی پاشو کرده داخل یک کفش.

                  NimaRoyalknight
                • sorena گفت:

                  من متوجه هستم که شما بقولی منفعت کار رو به نسبت ضرر اون می سنجی، علت این که اصل موضوع رو با توضیح یا روش متفاوت باز بیان کردم که شما میگی تکرار میکنی, این هست که از درچه های متفاوت تر هم بهش نگاه بشه. من تو کامنت اول هم گفتم که حرف ایشون مشکل داره اما معنیش این نیست که اساسش هم غلط باشه…
                  به نظر من منفعت این کار از ضرر اون بیشتر هست ، چرا به نظر من ماکروسافت دیگه نمیتونه از منظر فروش کنسول از سونی عبور کنه، و از این جهت خطری سونی رو تهدید نمیکنه. حداقل ۲۰/۳۰ درصد کسانی که کنسول میخرند هیچ اهمیتی به ایکس‌باکس و انحصاری و این چیزا نمیدن، اونا فقط یه پلی استیشن می‌خرند که هر از گاهی بازی کنند، الباقی هم به نظر دو سال منتظر نمی مونن تا مثلا اسپایدرمن روی ایکس‌باکس یا نینتندو منتشر بشه، اگر دنبال اون بازی باشند قطعا در همون بازه ی شش ماه تا یک سال کنسول سونی رو تهیه میکنن. میمونه بقیه که چنین کاری نکردند حال این فرصت هست که به ۳تا۵ میلیون نفر دیگه این بازی با قیمت ۷۰ دلار فروخته بشه.
                  در کنار اینها،گیم پس هم آنچنان معجزه ای نیست که!.
                  در هرحال به نظرم کلاود گیمینگ می‌تونه تا حد زیادی، این، در دسترس بودنی که من ازش حمایت میکنم رو محقق کنه، البته برای خودمون بعید می‌دونم منتها در مجموع بازی ها رو می‌تونه راحت تر به دست افراد بیشتری برسونه. و از این جهت انحصاری کنسولی (فقط با داشتن فلان کنسول) تا حدی قابل توجهی معنیش رو از دست میده.
                  در آخر بگم که کلیت حرف من این هست روش کلاسیک انحصاری با توجه به شرایطی که در صنعت گیم حاکم هست (هزینه ی بالاتر از قبل+زمان ساخت طولانی تر از قبل+درخواست ثابت یا حتی کمتر از قبل) مناسب ادامه دادن نیست…
                  راستی چون منو ریپلای نکرده بودی دیر متوجه کامنتت شدم.

                  arminRoyalknight
        • sorena گفت:

          متاسفانه CONSOLE GAMING چندان گسترش پیدا نمیکنه و برای همین سونی به PC روی آورده که کار درستی هست و هدف نهایی موبایل گیمینگ و کلاود خواهد بود (داخل پرانتز بگم که ارائه بازی روی ایکس باکس انقدر در حاشیه سود سونی تاثیر ناچیزی داره که اصلا نباید در برنامه هاشون باشه در حقیقت عرضه روی پی سی و موبایل و کلاود باید برای سودآوری در نظر گرفته بشه)
          زمانی که من کامنت شما رو خواندم این بخش داخلش نبود ، لطفاً از امیتاز خودتون برای اصلاح کامنت ها استفاده نکنید و اگر چیزی از قلم افتاد جدا گونه بنویسید.
          کلاود گیمینگ رسما می‌تونه مفهوم های سنتی رو از بین ببره و ماکروسافت هم در همین جهت داره حرکت می‌کنه با استناد به کلاود ، میشه گفت رسما انتشار بازی ها از هر سمت و سویی اشتباه هست، منی که بتونم از روی کلاود بازی های مورد علاقه ام رو در یک تبلت، موبایل، تلویزیون بازی کنم دیگه داشتن یک پلت فرم اضافه برام معنی و مفهومی نداره، نتیجتا پورت شدن یا نشدن هم دیگه بی اهمیتی میشه. خوب این حالت برای صنعت گیم خیلی خوبه چون موضوع اصلی که این بحث پیش اومد این هست که که کمپانی ها بتونن بازی هاشون رو بیشتر از قبل در دسترس عموم قرار بدن.

          arminNimaTzzzT23Royalknight
    • از اواسط نسل قبلی تا همین الان تیم مایکروسافت فقط داره غر میزنه و ک واویلا بازی درمیاره بجای اینکارها اگر مثل همون نسل ۷ یخورده تلاش میکردو بازی های اسپین اف از هیلو و گیرز میداد اگر حالا که انقدر مردم تشنه بازی سورمن هستند میرفت یک بازی سوپر من میساخت وضعیتش این نبود که هی بگه علیلم بدبختم کمک کنید بجاش رفت انحصار بازی گرفت از شخثیت بلید و ایندیانا جونز که هیچکس ازشون بازی درخواست نکرده !!! لابد بلید رو میخواد در جواب اسپایدرمن سونی منتشر کنه!!!

      arminRoyalknightگیمری عادی
    • پلی استیشن و نینتندو: انحصاری میکنن . نتیجه: موفقن
      ایکس باکس: انحصاری نمیکنه . نتیجه: شکست خورده
      طهلیل گر: عرضه انحصاری منسوخ شده! :))

  • از نظر من اگه انحصاری نباشه بر میگردیم به دوران قبل ظهور نینتندو.

    همیشه گفتم و خواهم گفت با اینکه از انحصاری متنفرم اما در تمام صنعت ها انحصاری و جود داره و اینو نمیشه کاری کرد و انحصاری باعث پیشرفت میشه .
    ولی خدایی اینا تحلیلگر نیستن بیشتر میخوره تهلیلگر باشن

    HTremblerRoyalknightAmirchNimaزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )KingPinocchioTzzzT23گیمری عادیAmscmore
  • snowgirl گفت:

    مشخصه که از روی هوا حرف زده ، اصلا نیازی به بحثم نداره

    وقتی برگشتی واسم از دریا بگو ... از دشت پروانه ها بگوHTremblerShark GamerNimaزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Love GameKingPinocchioگیمری عادیAmscmore
  • ollie گفت:

    تو تیتر هم میزدین دیگه اسم پکتر رو مثل قدیم

    گیمری عادیollieزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )arminTzzzT23Max22
  • ollie گفت:

    اینم یکی از تاریخی ترین تحلیل های پکتر😁

    https://gamefa.com/397533/%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%84-%d9%be%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-gta-vi-%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2024-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%86%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%b4%d8%af/#comment-2585826

    گیمری عادیRoyalknightزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )KingAAACEAmirtekhesiMax22
  • Mamad گفت:

    هم جنبه ی خوب داره هم بد
    خوب:باعث درآمدزایی خود شرکت ها میشه، همه میتونن بازی رو تجربه کنن
    بد: رقابت کنسول ها فقط بخاطر وجود بازی های انحصاریه

    AmirtekhRoyalknight
  • البته فقط اون منسوخ نیست ، مغز تو هم منسوخه !

    HTremblersilent-man(Dying light edition)NimaLove GamePinocchioگیمری عادیAmscAmirtekhA.OffProfessor genkimore
  • Max22 گفت:

    آقا یکی پریز این یارو از برق بکشه، که اینقدر شر و ور تَف نده!
    پیش بینهای قشنگی داشته طرف!😂 ساقی هم ساقی های قدیم

    HTremblerNimaR2R.MLove GamePinocchioگیمری عادیAmscollieMax22
  • King گفت:

    فعلا که برای پلی استیشن داره جواب میده، پلتفرمی باید این حرفو بزنه که کاربراش کمتر باشن . نینتندو که ماشالا کولاک داره میکنه اونم فقط بخاطر انحصاری هاش. پلی استیشنم همین طور. چرا باید به ترکیب برنده دست زد و همیشه پیروزه؟

    HTremblersiavashAmirtekhRoyalknightNimaR2R.MLove GameTomPinocchioگیمری عادیmore
  • A.Off گفت:

    کنسول نینتندو سوییچ مثال رد کننده این تحلیله
    حتا الان چرا ps5 بیشتر از ایکس‌باکس فروش داره؟ دلیلش انحصاری های کنسولی ps5 هست وگرنه سری ایکس حتا کمی قوی‌تر هم هست

    HTremblersiavashRoyalknightNimaMalekR2R.MLove GameMax22snowgirlKingmore
    • esi گفت:

      دلیلش عادته من الان از موس لاجتیک استفاده میکنم اصلا نمیتونم از موس ریزر استفاده کنم هرچیم بهتر بزنه فرقی نداره عادت کردم.پلی استیشنم زودتر از ایکسباکس اومده.مطمعنن میخوای در مورد سگا بگی که زودتر اومده اون موقع سگا اصلا بازی براش نموند همشو سونی انحصاری کرد .انحصاریهای جدید سونی هم همه مثل هم هستن و اصلا جذب کننده نیستن نهایت همون تعدادی که انحصاریها میفروشه جذب انحصاری شدن بقیه همه از روی عادته.اگه به خاطر انحصاری بود گاد ۱۲۰ میلیون میفروخت.نه اینکه با زور باندل و تخفیف و … به نهایت ۲۰ میلیون برسه

      HTremblerMalekarminA,,shگیمری عادیTomNimaAshixAmscRoyalknightmore
      • Tom گفت:

        نسل ۷ مردم عادت نداشتن؟ از نسل ۸ به بعد ps شد عادت؟
        هرجا xbox نمیتونه رقابت کنه به خاطر عادته 🤣
        Gtav بعد ۳ نسل روی ۷ تا پلتفرم عرضه شده در طول ۱۱ سال با یه بخش انلاین ۱۹۵ میلیون فروخته
        پس نتیجه میگریم gta بازی جذابی نیست 🤣🤣
        انگار مجبوره
        انحصاری جدید سونی مثلا یکی روگ لایکه . یکی ریسینگه . یکی هک اند اسلشه . یکی اکشن ادونچره . یکی سولز لایکه . یکی اکشن rpg
        ولی من به شخصه تفاوتی بین گرن توریسمو و گاد اف وار نمیبینم 🤣اول همشون مینویسه sony interactive intertainment
        همشون مثل همن

        Nima™PatrickRoyalknightarminSaeed(rest in peaceقدیم)A,,shHamedAmsc
        • Hamed گفت:

          بچمون درست میگه همه بازی های سونی عین همن مثلا من وقتی داشتم رگناروک بازی میکردم اون قسمت های سورتمه سواریش رو که میرفتم انگار داشتم گرن توریسمو بازی میکردم

          NimaAmscRoyalknightPouriamiTom
        • esi گفت:

          با کسی که میگه پیش فروش جز فروش حساب نمیشه بحث بی فایدس .الان ۱۹۵ میلیونو با ۲۰ میلیون مقایسه کردی؟ 😂 حالت خوبه ؟نه جدی نگرانتم حالت خوبه 🙄همه بازیهای سونی فیلم سینمایین از چارت استیم مشخصه ۲۰ هزار پلیر دور حماسی میزنین😂

          Nima™PatrickRoyalknightHTrembler
          • Tom گفت:

            «الان ۱۹۵ میلیونو با ۲۰ میلیون مقایسه کردی؟»
            نه ۳ نسل و ۷ تا پلتفرمو با ۱۲۰ میلیون رو یه پلتفرم مقایسه کردم
            فقط ۱۹۵ میلیون فروش gta رو خوندی؟ بقیش به نفعت نبود؟😂
            خوبه همون ۲۰ هزارتارو حفظ میکنه
            تو ۳ ماه ۹۷ درصد پلیراشونو از دست نمیدن 🤣

            NimaRoyalknight
      • A,,sh گفت:

        پسر خوب فروش نشون دهنده تعداد کسایی که بازی کردن نیست چون راه های دیگه ای وجود داره که بازیارو تجربه کرد بدون خریدشون مثل بازی کردنشون روی سرویس، خرید دیسک دست دوم، یا خرید اکانت های ظرفیتی، مثلا انچارتد ۴ طبق امار رسمی ۱۷ میلیون نسخه فروخته ولی چند سال پیش ناتی داگ تو سالگردش اعلام کرد ۳۸ میلیون نفر بازیو تجربه کردن همین گادی هم که گفتی ۲۳ میلیون فروخته مطمئن باش ۴۰ ۵۰ میلیون نفر بازیش کردن این قضیه برای تمام بازیای داستانی صدق میکنه

        NimaRoyalknight
  • Mr Hill93 گفت:

    باز اقای نابغه شروع کرد ب سخنرانی
    ی مدت نظریه نمیداد از دستش راحت بودیما

    RoyalknightHTremblerNimaTomMax22Kingگیمری عادیPinocchioollie
  • مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر سازمان Wedbush، در صحبت‌های جدید خود گفت که شرکت‌های سونی و نینتندو در گذشتۀ خود گیر کرده‌اند و به یک مدل شکسته و منسوخ اتکا دارند

    چقدر جالب که داریم نتیجه این استراتژی منسوخ شده رو در فروش کنسول های سونی و نینتندو و اختلافشون با مایکروسافت میبینیم ⁦:-)⁩

    HTremblerNimaLove GameMax22KingsnowgirlPinocchioTzzzT23گیمری عادیAmscmore
  • نینتندو اگه انحصاری نداشته باشه ورشکست میشه پلی استیشن و ایکس‌باکس پیشکش

  • Amsc گفت:

    یاد تحلیل های دختر گیمر افتادم 😂

    ™PatrickHTremblerSaeed(rest in peaceقدیم)The Devil of AntarcticaTzzzT23RoyalknightA.OffNimaarminLove Gamemore
  • تو نمیتونی دهنت رو ببندی و زر مفت نزنی
    اعتماد به سقف تو رو درخت کاج داشت پری دریایی میزایید
    یا کاکتوس اعتماد به سقف تو رو داشت ماهی یک کیلو موز مینداخت

    HTremblerRoyalknightNimaarminTomMax22King
  • شوخی خوبی بود کافی به امار یه نگاهی بنداری همون سونی و نیتندو که میگی منسوخ بازی های پرچمدارشون فقط رو یک پلتفرم استراتژی وقتی جواب نمیده که بازی بی کیفیت بسازی دلیل نمیشه ماکروسافت جواب نداده سونی و نیتندو هم بی خیال بشن خوب پلی استیشن رویکرد پی سی و موبایل رو پیش گرفته اندازه خودشم درمیاره میدونه طمع زیاد هم کار دست خیلی ها داده ژاپنی ها یه ضرب المثل معروف دارن موفق کسی که از شکست گذشته خودش و دیگران واسه خودش پل بسازه راه انارو نره سگا یک مثال کامل واضح هست .واسه سود بیشتر کارایی رو کرد که اگه نیتندو طبق معمول و بعد پلی استیشن نبود خداوکیلی نداشتیم اینهمه شاهکار فعلی حتی بازیا خوبی که خود ابکس باکس نسل هفت داشت دو بار نیتندو یکبار سونی این صنعت رو نجات دادن ووانقلاب در بازی ها انجام دادن سونی با کنسول پلی وان پیوند عمیقی بین سینما و گیم مفهوم کارگردانی در بازی ها رو به وجود اورد و از نیتندو تکنیک بازی سازی رو یاد گرفت که چطور یک بازی انقدر هماهنگ میتونه باشه جادوی میاموتو و سوپرماریو و زلدا که الهام بزرگترین اساتید این صنعت شدن واسه ساخت جاودانه ها تحلیلگران گه معلومه قصدی و با هدفی از جای مشخصی پولی میگیرن تا بیان ویدیو گیم رو به سمت دیگه هدایت کنن نمیدونن دارن شوق و هایپ رو میگیرن با چرت پرت گفتنا و زر مفت زدناشون انقدر فهم میشه پایین باشه که اگه انحصاری نبود امروز گاد اف وار هیلو گیرز اف وار لست انچارتد گوست اف توشیما فورزا و سوپر ماریو و زلدایی نبود بارها گفتیم دلیل موفقیت ایکس باکس نسل هفت چی بود چرا دیگه تکرار نشد .خیلی ساده هست دوتا گوشی موبایل دوتا ماشین همشون با یک قیمت جلوتونه یکیش خدمات بهتری داره مخصوص خودش ولی اون یکی گوشی های دیگه ماشینای دیگه هم دارن شما کدوم رو میخری؟این یک قدرت واسه خریدار که محصولی که میخره خدمات متمایز داشته باشه و امکاناتی که فقط محصول خودش دارن تو روانشناسی فروش هم همینو میگه

    MalekTzzzT23jonathan reid (Penitent one)A.Offگیمری عادیarminMax22
  • خواهشن دوستان انقدر انحصار طلب رو اشتباه معنی نکنید انحصار طلب میشه اپل من نمیگم نیتندو و سونی علیه سلام هستن خیر ولی اینکه کلا بازی انحصاری هیج نداشته باشیم اصلا برای سونی و نیتندو جور در نمیاد چون حوزه کاری ماکروسافت و استراتژی هاش فرق داره مستند تولد ایکس باکس خود سازنده ها میگفتن ما دستگاهی میخواستیم بسازیم که شاید سود در دراز مدت از بازی ها درمیاوردیم شایدم ضرر مهم نبود برامون یعنی با احتمال ضرر از همون اول اومدن اطمینان داشتن چیزی رم از دست نمیدادن چون درامدشون از جای دیگه بوده و هست اما درامد سونی و نیتندو مخصوصا نیتندو از گیمه سونی هم بیشترش از بخش سرگرمی پلی استیشن هست در حال حاضر پس باید کاری کنن که سمتشون بیان گیمرها

    RoyalknightHTremblerNimaTzzzT23گیمری عادیMax22
  • AAACE گفت:

    هیچوقت بخاطر یک بازی انحصاری نباید رفت سراغ پلتفرم خاصی
    بازی باید برای تمامی پلتفرم ها عرضه شه
    رقابت هم باید تو کیفیت؛ مزیت ها و قابلیت هایی که پلتفرم ها به کاربراشون ارائه میدن باشه نه چند تا بازی “مثلا انحصاری” که چند روز بعد واسه سود بیشتر رو پلتفرم های دیگه که جدیدا موبایل هم بهشون اضافه شده عرضه میشن.

    loghainRoyalknightHTremblerMalekAmirtekhLove GameA.OffAmscNimaProfessor genkimore
  • Tom گفت:

    مایکل پکتر هر چند وقت یه بار :
    سونی و نینتندو دارن نابود میشن، ماکروسافتم تو اینده به موفق ترین ناشر صنعت گیم تبدیل میشه 😂
    یه کلمه از حرفاشم درست در نمیاد
    بازم سر خبرای بعدی مایکل پکتر گیمفا: استاد بزرگ تحلیل گر خفن صنعت گیم مایکل پکتر 🤣

    RoyalknightHTremblerAmirtekhTzzzT23A.Offگیمری عادیMax22arminProfessor genki
  • Jimijeyson گفت:

    امیدوارم تحلیلش مثل تحلیل ۲۰۱۷ اینقدر دقیق نباشه

  • R2R.M گفت:

    انحصاری خوبه ولی تا یه حدی انصافاً انحصاری های سونی خیلی زیاده و بیشترشون هم محبوبترین بازی های صنعت گیم هستن

    loghainHTremblerگیمری عادیTomNimaRoyalknight
  • Mahdi Sam گفت:

    برای سونی شاید چون هزینه ها داره سنگین بالا میره و تا حدی خروج از انحصار کامل و عرضه (حتی همزمان) روی PC براش منطقیه ولی نینتیندو هزینه هاش چندان زیاد نشده و فروشش هم وحشتناک بالاست، خروج از انحصار کنسولی برای هر کدوم از کنسولا خودکشیه و حتی باعث ورشکستگیه بخش ایکس باکس میشه، چه برسه به سونی نینتیندو

    HTremblerarminRoyalknight
  • MilaDica گفت:

    کاری نداره که
    یه پست تهیه کنید و جدول بزارید ببینیم درآمد و سود و زیان کدوم کمپانیها بیشتره؟بازار هم به طرف جایی که بیشتر سود داره سوق پیدا میکنه

  • مهدی گفت:

    نمی‌دونم واقعا چرا یه گیمر باید از اینکه می‌تونه با یک کنسول همزمان فورزا و لست رو تجربه کنه ناراحت باشه

    Royalknight™Patrick
  • mamad1166 گفت:

    این تحلیل به دلیلی آبگوشتیه
    فلسفه وجودی کنسول
    فرض کنیم بازی انحصاری وجود نداشته باشه
    سونی و مایکروسافت و نینتندو بازی هاشون رو روی کنسول های همدیگه منتشر کنن نتیجه چی میشه؟ این میشه که هزینه کردن برای طراحی و ساخت کنسول توجیه پیدا نمیکنه مگر اینکه کنسرسیوم تسکیل بدن هر چند سال یه کنسول بدن بیرون!!!!

  • loghain گفت:

    من هنوز منتظر بلادبورن هستم

  • mehdi_cd2006 گفت:

    سونی فقط به خاطر سود اون بازی انحصاری نمیاد چند سال سیصد میلیون دلار خرج کنه اسپایدرمن ۲ رو بده، به خاطر فروش کنسولشه. تو کل نسل اون کنسول کلا ده پونزده تا بازی انحصاری درجه یک میده و همونا فروش کنسولشو تضمین می کند. به خاطر سود پونزده تا بازی اونم تو کل نسل چرا باید همچین حماقتی بکنه بازیشو رو کنسولای دیگه م بده، از اونور کمتر کنسول می فروشه و بدتر ضرر میکنه. هیچ موقع سونی و نینتندو همیچین کاری نمی کنند در صورتیکه مایکرو از خداشه همچین اتفاقی بیافته. برگ برنده شونو بدن دست شرکت رقیب؟

    Royalknight
  • Repatriate گفت:

    مگه نه ماکروفنا میگن انحصاریهای ایکسباکس بیشتره؟ روش منسوخ Ps روش منفور ماکرو ! رفیق تو تیغت نمیبره وگرنه فرو میکردی! کسی یادش نمیره تا بتسدا رو خریدن چکار کردن, باز خوبه انحصاریای استخوندار سونی تصاحب شده نیستن و از اول مال سونی بودن تا جایی که یادمه ماکرو زدش به چپ و راست ناشر و استودیو خریدن و بلافاصله بعد از اتمام خرید انحصاریشون کرد نه که سونی از اینکارا نکرده باشه اینجوری و در این حد و برای رسوندن خودش نه از این خرجا کرده نه هم عروس بازی یه شبه!

  • جواد گفت:

    دوستان یه کم تعصب رو کنار بذارین به منفعت خودتون فکر کنین حذف شدن هر کدوم از پلتفرم های ایکس باکس یا پلی استیشن به نفع جامعه گیمرها نیست چون یکی از اینا کنار بکشه مطمن باشین ضررش خیلی بیشتره به خصوص برای ما ایرانیها که ارزش پولمون داره می‌ره به سمت زیر صفر.چون بیشتر جامعه پی اس فن هستم طرف صحبتم با شماست فرض کن مایکروسافت امروز اعلام کنه که دیگه توی بازار جایی ندارد و کنار می‌کشه در اینصورت به نظرت سونی اینقدر به کیفیت بازیهایش دقت می‌کنه ؟یا قیمت بازی‌هاش فرقی با قبل نمیکنه؟یا قیمت سرویسهاش ثابت میمونه؟هر وقت درست و منطقی به اینا فکر کردی و به خودت جواب دادی منظورم رو متوجه شدی

    جواد
تحلیلگر: عرضه انحصاری بازی ها برای کنسول‌ها یک استراتژی منسوخ است - گیمفا