جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر

ابوالفضل مناف زاده
۱۴:۳۳ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
fifa 22

در جدول فروش هفتگی بریتانیا، باز هم شاهد حضور GTA V هستیم و مطابق معمول هر سال، نسخه‌ی جدید FIFA موفق شد تا به رتبه‌ی اول دست پیدا کند.

این هفته، صدر جدول عناوین پر فروش بریتانیا مجدداً با عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی FIFA فوتبالی شد. با این حال، فروش هفته‌ی گذشته‌ی نسخه‌ی فیزیکی FIFA 22 در مقایسه با FIFA 21 بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است که FIFA 21 خود در هفته‌ی اول انتشارش حدود ۴۲ درصد فروش بیشتری نسبت به FIFA 20 داشت.

اما این بدان معنا نیست که FIFA 22 عملکرد ضعیفی از خود به جای گذاشته است. در واقع، آمار فروش نسخه‌ی دیجیتالی این بازی نسبت به FIFA 21 حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است. همچنین، این اولین باری است که تعداد خریداران نسخه‌ی دیجیتالی یک نسخه از FIFA در انگلستان از تعداد خریداران نسخه‌ی فیزیکی آن پیشی می‌گیرد. از طرفی دیگر، با توجه به کمبود کنسول‌ها و تفاوت‌های اساسی نسخه‌ی نسل نهمی و هشتمی FIFA 22 از جمله هایپر موشن، بسیاری از علاقه‌مندان تصمیم گرفته‌اند تا پیش از خرید یک کنسول نسل نهمی اقدام به خرید این بازی نکنند.

در نهایت، جالب است بدانید که ۴۱ درصد از فروش FIFA 22 در کنسول پلی‌استیشن ۴، ۲۷ درصد در کنسول ایکس باکس وان، ۲۳ درصد در پلی‌استیشن ۵، ۵ درصد در نینتندو سوییچ و ۴ درصد در کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس به ثبت رسیده است.

همچنین، رتبه‌ی اول هفته‌ی پیش این جدول یعنی Mario Kart 8: Deluxe حتی با افزایش ۱۵ درصدی میزان فروش خود با یک پله سقوط به رتبه‌ی دوم منتقل شده است. این سومین هفته متوالی است که بازی‌های نینتندو با رشد چشمگیر فروش خود روبرو می‌شوند.

اما در رتبه‌ی سوم این جدول، ورودی جدیدی با نام Sonic Colors Ultimate قرار گرفته است. جالب است بدانید که ۵۳ درصد از فروش این عنوان در کنسول نینتندو سوییچ ، ۳۲ درصد در پلی‌استیشن ۴ و ۱۵ درصد در Xbox One صورت گرفته است. همچنین، بازی Hot Wheels Unleashed رتبه‌ی ۴ این هفته را از آن خود کرده است. این بازی عملکرد بسیار خوبی در کنسول پلی‌استیشن ۵ دارد و ۳۹ درصد آمار فروش خود را از طریق این کنسول کسب کرده است. علاوه بر این، ۲۷ درصد از فروش Hot Wheels در کنسول سوییچ، ۱۴ درصد در پلی‌استیشن ۴، ۱۱ درصد در ایکس باکس وان و ۸ درصد در ایکس باکس سری ایکس و اس حاصل شده است.

از طرفی دیگر، یکی از دلایل مهمی که باعث شده تا فروش عناوین مختلف در کنسول پلی‌استیشن ۵ در هفته‌ی گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کند، شارژ شدن موجودی پلی‌استیشن ۵ خرده‌فروش‌های مختلف بریتانیا بوده است. همین موضوع باعث شد تا عنوان Spider-Man: Miles Morales با افزایش ۱۶۵ درصدی آمار فروش خود نسبت به جدول فروش هفتگی بریتانیا در هفته‌ی گذشته در رتبه‌ی ششم قرار بگیرد و بازی Ratchet & Clank: Rift Apart نیز به لطف افزایش ۳۲۱ درصدی آمار فروش خود، این هفته در رتبه‌ی یازدهم قرار گرفته است. علاوه بر این، بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut نیز پس از افزایش ۱۳۴ درصدی آمار فروش خود این هفته در رتبه‌ی نوزدهم جدول عناوین پر فروش بریتانیا قرار دارد.

اما در طرف مقابل، بازی‌های جدید هفته‌ی گذشته این هفته با کاهش بسیار شدید آمار فروش خود روبرو شدند. عنوان Lost Judgment از سگا (SEGA) پس از کاهش ۷۶ درصدی آمار فروش خود از رتبه‌ی ۴ به ۴۰ رسید و Death Stranding: Director’s Cut به طور کامل از نمودارها حذف شد. همچنین، آمار فروش بازی Deathloop نیز پس از افت ۴۱ درصدی به رتبه دوازدهم این جدول رسید.

در نهایت، یک ورودی جدید با نام Insurgency: Sandstorm در رتبه‌ی سیزدهم این جدول قرار دارد که میزان ۵۸ درصد از آمار فروش خود را در کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۴۲ درصد را در کنسول ایکس باکس وان تجربه کرده است.

در ادامه می‌توانید جدول کامل عناوین پرفروش هفتگی بریتانیا را مشاهده کنید:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
FIFA 22۱بازی جدید
Mario Kart 8: Deluxe۲۱
Sonic Colours Ultimate۳بازی جدید
Hot Wheels Unleashed۴بازی جدید
Minecraft (Switch)۵۲
Spider-Man: Miles Morales۶۹
Animal Crossing: New Horizons۷۳
F1 2021۸۸
Grand Theft Auto 5۹۶
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury۱۰۷

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 
جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ FIFA 22 در صدر