این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

آرش بوالحسنی
۱۶:۳۷ ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

سونی هفته‌ی گذشته از برنامه‌های آینده‌ رونمایی کرد. تبلیغ لایو-اکشن سونی پر از اشارات مختلف به تاریخچه‌ی پلی استیشن بود. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه‌ی آغاز نمایش توسط سونی می‌تواند به اندازه‌ی باقی نمایش برای مشخص کردن آینده‌ی پلی‌استیشن مهم باشد. برخلاف اکثر رویدادهای سونی در سال‌های اخیر که معمولا با یک مونتاژ “آنچه گذشت” آغاز می‌شدند، این بار شاهد یک بازی شطرنج در تریلری لایو-اکشن بودیم. طبق عادت تریلرهای لایو-اکشن سونی در گذشته، این تریلر Play Has No Limits هم پر از اشارات تاریخی به کاتالوگ پلی‌استیشن بود. شاید حتی اشاراتی به آینده هم در این میان حضور داشته باشند.

فرنچایزهای نمادین ساکر پانچ

sly cooper

پیش از آغاز رویداد PlayStation Showcase، شایعات زیادی درباره‌ی فرنچایزهای قدیمی‌تر استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) وجود داشت. برخی از گزارشات حاکی از معرفی یک نسخه‌ی جدید Infamous یا Sly Cooper بودند. با وجود عدم حضور هیچ‌کدام از آی‌پی‌ها در طول مراسم، در تریلر Play Has No Limits آغازین نمایش شاهد حضور هر دو بودیم. حول ثانیه‌ی بیست و یکم تریلر، لوگوی کارمای Infamous را می‌توان زیر پوستر Fortnite دید. در حالی که لوگوی Cooper Gang هم بر روی یک گارد ریل حک شده است.

این دو لوگو می‌توانند صرفا ایستر اگی برای طرفداران پلی‌استیشن باشند. با این حال سونی پیش از این از تریلرهای لایو-اکشن پلی‌استیشن برای اشاره به بازی‌های آینده استفاده کرده است. در سال ۲۰۱۳ بود که تریلر پلی‌استیشن ۴ خیابانی با تم Crash Bandicoot را به نمایش گذاشت. اشاره‌ای که در آن زمان به نظر بی‌ربط بود. امروزه هواداران معتقدند که آن تریلر اشاره‌ای به بازگشت این فرنچایز در سال ۲۰۱۷ و در نهایت ساخته شدن Crash Bandicoot 4: It’s About Time است.

تیزرهای PlayStation Showcase

پلی‌استیشن

تمام اشارات موجود در تریلر Play Has No Limits مربوط به گذشته‌ی پلی‌استیشن نیستند. بلکه در این تریلر می‌توانیم شاهد یک سری تیزر برای اتفاقات خود نمایش هم باشیم. برای مثال در یکی از لحظات تریلر می‌توانیم شاهد تصویری از Nathan Drake و Chloe Frazer به صورت نقاشی‌شده بر روی یک دیوار باشیم. بدون شک این نقاشی اشاره‌ای به بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection است که حدود ۳۰ دقیقه بعد و در جریان مراسم معرفی شد.

شاید حتی جالب‌تر از آن، اشاره‌ای به God of War Ragnarok است که سونی به صورت هوشمندانه در میانه‌ی هرج و مرج تریلر به نمایش گذاشت. دکور دیوار یکی از دفترهایی که در تریلر دائما شاهد آن هستیم، کاور آرت دنباله‌ی مورد انتظار استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica Studios) است. تریلر God of War Ragnarok آخرین نمایش رویداد PlayStation Showcase بود. اما Kratos و Atreus در آغاز رویداد هم حضور داشتند.

Aloy و Fall Guys

fall guys

در حالی که Horizon: Forbidden West در خود رویداد پلی‌استیشن حضور نداشت، باز هم شاهد فرنچایز محبوب گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در طول تریلر لایو-اکشن Play Has No Limits بودیم. واضح‌ترین آن‌ها مجسمه‌ی عظیم Aloy در صحنه‌ی پایانی تریلر است. هم‌چنین لوگوی زره Shield-Weaver در یکی از گوشه‌های خیابان به چشم می‌خورد.

با این حال یکی از اشارات جالب‌تر به Horizon، در کنار نقاشی مذکور Nathan و Chloe است. منظور ما پوستری است که Aloy را به عنوان یک اسکین Fall Guys به نمایش می‌گذارد. با توجه به حضور Aloy در Fortnite، Genshin Impact و Monster Hunter: World، چندان غیر منتظره نیست که به زودی شاهد این شخصیت نمادین در Fall Guys باشیم. طی ماه‌های اخیر Ratchet and Clank راه خود را به این بازی چندنفره‌ی محبوب باز کرد. پس احتمالا به زودی معرفی رسمی Aloy در Fall Guys رقم خواهد خورد.

زنوگلیف Returnal

returnal

طی ماه‌های گذشته سونی موفق به خرید استودیوهای مستعد زیادی شده و هاوس‌مارک (Housemarque)، نیکسز (Nixxes) و فایر‌اسپرایت (Firesprite) را به جمع استودیوهای فرست-پارتی خود اضافه کرده است. طبیعی است که یکی از این خریدهای جدید در تریلر Play Has No Limits حضور داشته باشد. در یکی از فریم‌های گذرای تریلر در ثانیه‌ی سی و دوم، می‌توانید زنوگلیف قرمز و درخشانی را از اثر تحسین‌شده‌ی هاوس‌مارک یعنی بازی Returnal ببینید.

تاریخچه‌ی ریسینگ پلی‌استیشن

gran turismo

در طول تاریخ پلی‌استیشن، سونی از چندین فرنچایز ریسینگ برای تبلیغ کنسول‌های خود استفاده کرده است. به همین سبب چندان غافلگیرکننده نیست که دو تا از بزرگ‌ترین آی‌پی‌های این شرکت در تریلر لایو-اکشن آن حضور داشته باشند. اولین فرنچایز، Wipeout است که به خاطر گیم‌پلی ضد جاذبه‌ی خود شناخته می‌شود. این فرنچایز در قالب یکی از پدهای سرعتی مشهورش در کنار یکی از جاده‌ها قابل شناسایی است.

صد البته فرنچایز دیگر و بسیار مشهورتر، Gran Turismo بوده که در حال حاضر مشغول توسعه‌ی هفتمین نسخه‌ی اصلی خود است. این فرنچایز را می‌توانیم از طریق خودروی مرسدس که یکی از ماشین‌های کانسپت Vision Gran Turismo است شناسایی کنیم. این خودرو به لطف حضور در فیلم Justice League در سال ۲۰۱۷ به شهرت قابل توجه‌ای رسید.

گذشته‌ی مبهم پلی‌استیشن

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

طی سالیان گذشته سونی بیشتر به استفاده از آی‌پی‌های قدیمی و کم‌تر شناخته‌شده‌ی خود روی آورده است. نتیجه‌ی این کار بازی Astro’s Playroom و اشارات مختلف به آن است. با این حال به نظر می‌رسد که آن‌ها حالا آماده‌ی استفاده از برخی از فرنچایزها و لحظات خجالت‌آور تاریخ خود نیز هستند. در طول تریلر لایو-اکشن می‌توانیم یک خرچنگ غول‌آسا و یک اردک پلاستیکی را ببینیم. آن خرچنگ اشاره‌ای به دموی پلی‌استیشن ۳ یعنی Genji: Days of the Blade است. اردک پلاستیکی هم به بازی Super Rub ‘a’ Dub اشاره می‌کند که توسط سونی منتشر شده است.

فرنچایزهای ترد پارتی

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

پشتیبانی ترد پارتی یکی از دلایل مهم موفقیت پلی‌استیشن در طول تاریخ بوده و تریلر لایو-اکشن Play Has No Limits این نکته‌ی مهم را فراموش نکرده است. در این تریلر شاهد اشاراتی به Sonic، Crash Bandicoot، Castlevania و حتی بازی جدید Deathloop هم بودیم. در میان برخی از این فرنچایزها، می‌توان تیزرهایی برای آینده را هم مشاهده کرد. برای مثال دو آی‌پی کلاسیک در ژانر وحشت به وسیله‌ی Resident Evil 4 و Silent Hill 2 در این تریلر حضور پیدا کردند. طی ماه‌های آخر شاهد گزارشات زیادی حاکی از بازسازی Resident Evil 4 و ریبوت کامل فرنچایز Silent Hill بوده‌ایم. هم‌چنین جدول زمانی یک ایستگاه قطار می‌تواند اشاره‌ای به تاریخ انتشار Final Fantasy 16 باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند
این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nathan گفت:

    یعنی محاله که کپکام بیخیال ریمیک اویل ۴ بشه با وجود موفقیت دو ریمیک قبلی و محبوبیت فراوان اویل ۴ قطعا کپکام این کارو میکنه

  • بزرگترین سرنخ و اشاره به نظرم در مورد رزیدنت اویل۴ بود که اصلا نمیشه یه اتفاق تلقیش کرد
    امیدوارم حقیقت داشته باشه

  • be name pc گفت:

    یوبیسافت از طریق dmca از اون دیتاماینری که لیست بازیای اینده شو از طریق دیتابیس انویدیا لو داده گفته باید سریع همشو حذف کنه از اول هم مشخص بور اون لیست همش حقیقت داشت

    • بابا تو هم کُشتی خودتو با دیتابیس انویدیا😐 اگه اومدن بازی می کنی نیومدنم که هیچی. دیگه نیازی نیست تو همه پستا بگی آخ جون این بازی برا pc هم میاد. (هرچند به نظرم ۹۰ درصد اون لیست اشتباهه و غیرممکنه که عملی بشه)

      • kia (Bye All) گفت:

        تو خودتو کشتی با لیست درست کردن الان به این گیر میدی ؟

        • به شما ربطی نداره. تا وقتی تو گیمفا هستم لیست میفرستم‌ دوستان استفاده کنن. نوشتن این لیستا کار زمان بریه.
          راستی یه لیست جدید دارم از انحصاری های سری ایکس:
          Death’s Door (87)
          Twelve Minutes (74)
          The Ascent (68)
          The Falconeer (65)
          Bright Memory (55)
          (سایکونات ۲ انحصاری نیست ، فلایت هم یه پورته رو ایکس باکس و نسل هشتمیه در اصل)
          .
          نظرت درباره عملکرد ایکس باکس در نسل نهم چیه؟😂

          • «فلایت هم یه پورته رو ایکس باکس و نسل هشتمیه در اصل»
            اوهوم فقط نمی دونم چرا اینا روی ایکس باکس وان منتشرش نکردن🤔
            بعد یه سوال دیگه میشه بگید دایرکتورز کات گوست و دث استرندینگ چی بودن؟ یه مجموعه ای از آپدیت هایی که باید براشون میومد به همراه دی ال سی جدید؟🧐
            آخرین سوالم هم اینکه عملکرد سونی در پاییز پیشرو چطوری خواهد بود؟

            • فلایت هیچ محتوایی بهش اضافه نشده و هیچ تغییری هم از نظر گیمپلی و گرافیک نداره و فقط یک پورت سادس. سوشیما یه پورت ساده نبود و ۱۵ ساعت محتوا بهمراه گرافیک بالاتر و گیمپلی جدید و ویژگی های کنترلر ps5 و …. بهش اضافه شده بود. دث استرندینگ هم همینطور. در ضمن فلایت با همون نام منتشر شد ولی سوشیما و دث انقدر تغییرات داشتن که به نامشون یه Director’s Cut اضافه شد.
              .
              اما درباره سوالت: سونی یک سال پشت هم بازی باکیفیت منتشر کرده و بهترین لانچ تاریخ رو داشته. کاملا طبیعیه که یکم استراحت بده. البته بازی Solar َAsh رو برای ماه آینده داره که من خیلی براش هایپم. بعدش سال ۲۰۲۲ رو با هورایزن و Sifu و GT7 و Forspoken و Uncharted LOT Collection و …. به بهترین شکل ممکن شروع می کنه.

              • وقتی برای ایکس باکس منتشر نشده بوده پس باید چه انتظاری از پیشرفت گرافیکی داشته باشیم، اگر روی ایکس باکس وان هم اومده بود پس می گفتیم آره درسته، نسل هشتم هم داشتیم این بازی رو تجربه می کردیم و حالا یکم کیفیتش بهتر شده ولی نیومده از اونطرف هم بازی انقدر سنگین هست که کنسول های نسل هشت توانایی اجراش رو ندارن.
                درمورد دایرکتورز کات هم همونایی که من گفتمه دیگه: ۱۵ ساعت محتوا = دی ال سی جدید، گرافیک بالاتر و گیمپلی جدید و ویژگی های کنترلر ps5 و …. = آپدیت هایی که باید براشون میومد. حالا که اومدن محتوا های بعد عرضه رو توی یه بسته شیک بهتون دادن معنیش این نیست که الان این بازیه جدیده و یک انحصاری خفن دیگه برای پلی استیشنه.
                مورد آخر هم اینکه سونی یکسال بازی منتشر کرد بسیار هم عالی حالا می خواد استراحت کنه، بازم مشکلی نیست. از اونطرف هم مایکروسافت کمتر بازی منتشر کرد حالا می خواد جبران کنه همین، دیگه نیازی به این کل کل ها که آره ما الان داریم تو انحصاری غلت میزنیم و شما براتون بازی نیومده نیست که تازه همونم بازی هایی که تو پاییز قراره بیان دو تا از محبوب ترین و بزرگترین آیپی های ایکس باکسه درصورتی که آیپی های بزرگ پلی استیشن به سال بعد تاخیر خوردن.

        • Nathan گفت:

          دوست عزیز تو این سایت قرارم که با هم در رابط دنیای گیم صحبت کنیم نقد کنیم و بعضاً لحظات فان و اتفاقا از ایشون متشکرم که اطلاعات مفیدی در اختیار مون می‌ذاره حالا به اینش کاری نداریم که فن سونی هست یا مایکرو

      • solid گفت:

        لوگو شرکت میشیما هم از سری تکن در ویدئو وجود داره جالب در دیتابیس اندویدیا از تکن ۸ هم نام برده شده احتمال دیتابیس درسته باشه ( خودم خیلی امیدوارم برای تکن ۸ )

    • ما هم همه ی بازیهامونو بهشون نمیدیم مثلا شاهکار هیلو پنج بهشون ندادیم سه گانه شاهکار گیرز بهشون ندادیم اون چند تا بازی هم که بهشون دادیم بخاطر این بود که اولا دلمون به حالشون سوخت چون هیچ شرکتی بهشون بازی نمیداد گناه داشتند دوما به خاطر تقویت ویندوز بود در ضمن بازیهای ترد پارتی روز به روی گیم پس pc نمیاریم ولی برای گیم پس ایکس باکس میاریم

    • حالا شما که سهمادار سونی هستی واز سونی حمایت میکنی و هکی بازی میکنی میدونم بعداز تموم کردن چند بازی انحصاری سونی باز میری سراغ gtaو ردد۲ خوبه با این دوتا بازی سالها مشغولی نه با بازیهای ۲۰ ساعته خطی داستانی

      فکر نکنم کسی پیسی داشته باشه فرصت فکر کردن به بازیهای انحصاری سونی بکنه

  • اها راستی اینم بگم سونی پیکچرز دیروز در رقابت با اپل ای وی ، کامکست ، و ریلینس اینداستیریز پیروز شد و zee entertainment بزرگترین رسانه هند با ۵۰۰ میلیون بیننده رو ۱/۵ میلیارد دلار خرید . حالا نکته جالب اونجاست که تونی وینسیکورا گفت پلی استیشن در حال انجام خرید استودیو های بیشتری است . نکته ای که واسم جالبه اینه که چرا سونی بودجه میلیاردی واسه بخش فیلم و انیمه مدام خرج میکنه ولی تا حالا هیچ خرید پلی استیشن به میلیارد دلار نرسیده

    • S گفت:

      چون فیلم و انیمه سودش حتمی هست ولی پلی استیشن کار خیلی ریسکی هستش. منم بودم روی فیلم و اینا میرفتم

    • Black Knight گفت:

      مطمئن باش سونی این نسل استودیو های زیادی میخره بخصوص kadokawa که اگه بخرتش رسما هم صاحب بخش انیمه خودش میشه و هم صاحب بخش گیمینگی که داره یعنی فرام سافتور این یعنی یه تیر و دو نشون
      از اونطرف هم سونی با استودیو های زیاد قرارداد داره مثل هیون و غیره و در صورت موفقیت بازی های این استودیو ها احتمال خریدارشون خیلی بالا میره بخصوص اینکه تقریبا همه استودیو ها افراد کار بلدی توشون هست
      شایعه شده رمدی هم داره یه بازی انحصاری برای سونی میسازه جدیدا هم خیلی رابطش با سونی خوب شده

  • تشکر بابت مقاله
    ب نظرم این تریلر بهترین ارائه مراسم رو داشت

  • Matin_kh گفت:

    من مطمئنم رویداد اصلی پلی استیشن مونده ✌

  • Mateus گفت:

    گفته میشه تیم دوم استودیو مالزی در حال ساخت نسخه جدید sly cooper هست چون ساکرپانچ روی ۳ پروژه کار میکنه

  • G.LN گفت:

    اسپم:
    تازگیا دارم metro exodus enhanced edition رو بازی میکنم الانم جایی هستم که آرتیوم دنبال سوخت برا قطاره.
    نظرم راجب بازی؟
    به معنای واقعی کلمه محشره
    گیمپلی و داستان و شخصیت پردازی و گرافیک و …
    همه چیز در سطح بالایی هستش.
    از جمله بازیهایی هستش که حس متفاوت نسل نهم بهم دست داد.
    عاشق بازی مترو شدم.

    • من نسخه نسل هشتی رو بازی کردم. مهم ترین نکته منفیش که به شدت تو ذوق میزنه لودینگ های خیلی طولانیشن. میشه گفت طولانی ترین لودینگها رو در طول تاریخ داشت. اصلا می شد بری تا سر کوچه نون بخری برگردی😐. بازیایی داشتیم با گرافیک شاهکارتر ولی لودینگ کوتاه تری داشتن ؛ نمیدونم چرا این بازی انقدر طولانی بود(البته فک کنم نسخه نسل نهمی این مشکلو نداره). گیمپلی خوبی داشت ولی عالی یا شاهکار نبود و یکم کُند پیش میرفت. گرافیکش عالی بود. موسیقی و صداگذاریش متوسط بودن. داستانشم بد نبود ولی زیاد باهاش حال نکردم. در کل نمره من: ۸.۱

  • MahyarMsm گفت:

    این تریلر خیلی عجیب و جالب بود
    بار اول اصلا نفهمیدم که پوستر گاد توی این تریلر هست!!!
    یه چندتا اشاره ریز و عجیب به یه سری مجموعه ها و بازی ها شده که به نظرم نشونه برنامه های اینده پلی استیشنه
    خیلی مشتاقم ببینم سونی چه برنامه هایی در اینده برامون در نظر داره:)

  • solid گفت:

    ویدئو رو دوباره ببینید در ثانیه ۲۷ یک لوگو بروی دیوار هستد این لوگوی شرکت میشیما از سری بازی مبارزی تکن هستد !
    درست همین چند روز پیش که اطلاعات از بازی ها آینده برخی شرکت مثل کپکام و نامکو لینک شده بود نام بازی تکن ۸ هم ذکر شده بود خیلی عجیب نیست ?! راستی

  • Black Knight گفت:

    فقط خدا میدونه سونی میخواست با این ویدئو چیرو بهمون بفهمونه
    ولی چیزی که میشه مطمئن بود اینه که اون نماد ها و اشاره ها الکی توی ویدئو گذاشته نشدن و صد در صد یه ارتباطی با پروژه های آینده استودیو های پلی استیشن و یا بازی های سکند پارتی دارن

  • Conor گفت:

    ایول۴ بهترین بازی تاریخه کدوم بازی ک بعد شونزده هنوزم انقد جذاب باشه. ریمیکش هم بنطزم وحشتناک سود میکنه و میتونه پرفروش نرین بازی تاریخ کپ کام بشع!! فقط خدا نکمه انحصاری شه!!

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند