The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن

ایرادات جزئی در بازی The Last of Us Part 2

محمد حسین کریمی
۱۴:۰۱ ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
the last of us part 2

بازی The Last of Us Part 2 از جمله عناوینی به شمار می‌رود که در آن حتی به کوچک‌ترین جزئیات توجه شده است، اما با این وجود شاهد ایرادتی هستیم که سازنده یعنی ناتی‌ داگ (Naughty Dog) به آن‌ها توجه نکرده است.

اخطار: در متن و ویدیوی این پست شاهد اسپویل خواهید بود.

شما نمی‌توانید در تاریخ بازی‌های ویدیویی اثری را پیدا کنید که بی‌نقص باشد و The Last of Us Part 2 نیز از این قضیه مستثنی نیست. ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، به برخی از مشکلات و ایرادات جزئی بازی می‌پردازد که مطمئناََ برای طرفداران بازی جالب خواهد بود.

به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که اگر در سکانس تعقیب تامی توسط ابی (Abby) سریع عمل کنید، می‌توانید تامی را بکشید؟ بله این امکان وجود دارد، اما اتفاقی جالبی رخ نخواهد داد، شما دیگر نخواهید توانست بازی را ادامه دهید و مجبور هستید به چک‌پوینت بازگردید. این سکانس طوری طراحی شده است که بازی‌باز همواره تامی را تعقیب کند، اما به نظر می‌رسد که یک گیمر توانسته در این رویه باگی پیدا کند.

جالب است بدانید یکی از اعضای روابط عمومی ناتی‌ داگ اعلام کرده است که این اشتباه را ۹ بار به سازندگان منتقل کرده است و هر بار با علامت “اصلاح شده است” مواجه شده، اما حالا باز هم شاهد باگ هستیم.

دانلود با کیفیت ۴۸۰p | دانلود با کیفیت ۷۲۰p | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰p

شما می‌توانید آنالیز طراحی مراحل و کارگردانی بازی The Last of Us 2 را به قلم مصطفی زاهدی مطالعه کنید.

بازی The Last of Us Part 2 برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی ویژگی‌های جدیدی مانند نرخ فریم تا ۶۰ را شامل می‌شود. اخیراََ شرکت سونی نسخه‌ی کارگردان (Director’s Cut) بازی‌های Death Stranding و Ghost of Tsushima را معرفی کرده است. این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد نسخه‌ی کارگردان The Last of Us Part 2 نیز باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن
The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این ویدیو بیشتر از اینکه ایرادات بازی رو نشون بده ، جادوی این بازی رو نشون میده که چطور با چند دقیقه دیدن و شنیدنش میشه غرق در اتمسفر و موزیک غم انگیزش شد . دم ناتی داگ گرم :yes:

  • oculus rift گفت:

    این بازی فراتر از صنعت گیم چه در داستان و روایت چه در توجه به جزئیات و گیمپلی

    • JUST me گفت:

      بله بله جزییات در رد دد بسیار سطح پایین بود
      و اصلا چیزی به اسم جزییات نداشت…

      خدایا تموم کن این دنیای لعنتی رو

      • G_man گفت:

        داخل کامنتش حرفی از ردد۲ زد؟

        • SiRSiNa گفت:

          متاسفانه با روش کارتون مخالفم
          گیریم بایوشاک بی نظیر هم باشه این سد راهی واسه گیمای دیگه نمیشه
          این گیما همه با هم بصورت موازی صنعت گیمو جلو میبرن و خوبی یکیشون مانعی برای اون یکی نیست
          اصرار زیادتون بر حماقت بقیه رو به حساب سن کم و عقده های شما در کودکی میزارم 😀
          یکم آرومتر کامنت بزارین
          اون بالا هم کسی اصن از ردد۲ حرف نزد شما خودت پریدی وسط
          هرکی هم یه کامنتمو خونده باشه میدونه رددفن و پیسی پلیر هستم که دیگه نتونی …..
          این کامنتای سمی رو تمومشون کنید

          • JUST me گفت:

            دوست عزیز چرا نمیفهمی !! دارم میگم استفاده از اسم رد دد برای اینکه بفهمه از جزییات بازی دیگه هم همه رده این بازی هست..من نگفتم بازی مث بایوشاک خاص ترین هستن اینا از اون دست بازی هایی هستن که خشکی گیم از بین بردن داستان هارو از یکنواختی در اوردن من نمیگم بایوشاک در تمامی عرصه ها خوبه نه! کل مشکل من اینکه نباید از کله فراتر استفاده کرد..عقده کودکی؟اصن ربطی نداره حرفت اومدی چیزی بگی بگی منم اره :rotfl: :rotfl: در حرف زدن من چه عقده ای دیده میشه ؟ من دارم درباره کلمه فراتر صحبت میکنم که نباید ازش استفاده بشه .کامنت منم قطعا ب جماعتی بی منطق بر میخوره وگرنه قصد توهین به فن سونی رو ندارم خیلی از اونا منطقی حرف میزنن اینکه کامنت نمیدم تو سایت ب منظور این نیس کامنت کسی رو نخونم تا حدی که بتونم کامنت ها رو میخونم..اینکه رد دد فن هستی اهمیتی نمیدم چون خودم بازی رو چندین بار تموم کردم ب قول معروف سوراخ هاشو پر کردم پس شما نمیتونی ..
            فقط امیدارم فیک نباشی چون انگشتام در اون صورت خسته کردم :laugh: :rotfl:

            • SiRSiNa گفت:

              خب باشه میتونستی بگی این بازی فراتر نیست ، نه اینکه ردد رو اسلحه خودت کنی و حمله کنی بهشون
              “اصن ربطی نداره حرفت اومدی چیزی بگی بگی منم اره”
              یه بار دیگه با دقت جمله رو بخونی میفهمی
              فیک 😀
              زیبا بود…..

        • آخه چرا؟! عزیز من یه خورده فکر کن!! ایشون فقط داره نظر و احساس شخصی خودش رو نسبت به بازی میگه! نه به کسی توهین کرده نه حرف بدی زده! بر عکس این فقط نشون میده که شما یا هیتر هستی یا کم سن و سال! البته بعضیا تقصیری ندارن چون لست ۲ واقعا داستان عمیقی داره یه چیزی مثل نایر اتوماتا که هرکسی نمیتونه درکش کنه.

      • Agha Pouria گفت:

        من نمیفهمم چه ربطی به ردد داشت
        شورشو در آوردین دیگه
        هرجا پستی از لست ۲ میبینیم،یکی نوشته به رد‌ دد۲ نمیرسه :heh:

      • جزئیات هر دو بازی لست۲ و رد دد۲ به بهترین شکل ممکن ساخته شده. ولی گرافیک و کیفیت تکسچرهای لست۲ بهتر از رد دد۲ هست.

        • انسان گفت:

          شما تکسچر های یک اثر کاملا خطی را با یک اثر کاملا جهان باز مقایسه می کنید ؟ چه عجیب؟

          • Clara گفت:

            شما بازی که ۸ سال توسط ۸۰۰۰ نفر با بودجه کلان ساخته شده رو با بازی که ۳ سال ( بعد آنچ لاست لگسی تازه شروع شده ) توسط یه استدیو ۵۰۰ نفری ساخته شده مقایسه میکنید؟؟
            یا ابالفضل؟؟

            • اگه ساختش بعد انچ لاست لکسی شروع شده چرا میگن۵سال تو توسعس؟؟چرا۲۰۱۶معرفی شد؟؟

            • انسان گفت:

              اولا بلافاصله بعد آنچارتد ۴ شروع شده با تیم خیلی بزرگ‌تر . بعد هم بازی لست ۲ یک بازی کاملا خطی است که نمی گذارد یک قدم از آنجایی که می خواهد جلوتر بروی در حالی که رد دد۲ یک بازی کاملا جهان باز است با جهان به پویایی فوق العاده با ارزش تکرار خیلی خیلی بالا.

              • بازی نکردی نظر نده دربارش. تو همه مکان های بزرگ بازی میتونی بگردی. مرحله Downtown هم که کامل شهر رو در اختیارت میزاره که هر جا خواستی بری.

              • ali_yegane گفت:

                لست کاملا خطی نیست برادر محیط های بزرگی داره وقتی بازیش کردی میفهمی دست کمی از گیم های اوپن ورد نداره . در ثانی اگه اعتقاد داری گرافیک و جزییات بازیهای خطی باید بهتر از بازیهای جهان باز باشه در واقع داری اعتراف میکنی که I/O و ssd کنسول ها چه نقش بزرگی در گرافیک و جزییات بازیهای جهان باز آینده داره بالاخره سخت افزار که ثابته چیزی که باعث میشه گرافیک و جزییات یه بازی جهان باز کمتر از یه بازی خطی بشه بحث لودینگ و لود شدن هست که رابطه مستقیم با ssd و I/O کنسولها داره که ps5 توی این مورد چند سر و گردن از رقیبش xsx جلوتره

                • انسان گفت:

                  درباره لست ۲ باید بگم که هرچی محیط هاش بزرگ‌ هم باشه باز هم نمی گذارد کار خاصی بکنی . مثل رد دد۲ که نیست که هر کاری بخواهی بکنی . مثلاً آدم ها رو بکشی یا نه.
                  این بحث لودینگ را چرا کشیدی وسط ؟ حالا که گفتی وایسا جواب بدم : راکستار هم بخواهد بسازد بازی را باید هم برای ps5 بدهد هم برای xsx . بنابراین ssd کنسول ها بدرد بازی های مولتی پلتفرم نمی خورد. اتفاقا سونی جهان بازی که واقعا جهان باز بودن توش مهم باشه ندارد. مثلاً گاد آف وار با اینکه جهان باز است ولی جهان بازی آن در حد و اندازه های رد دد۲ نیست. شما برو اظهارات بازی سازان را بخوان که گفتن ssd برایps5 بدرد خود استودیو های سونی می خورد و بس. راست هم می گویند چون باید روی همه پلتفرم ها اجرا شود . حتی شامل انحصاری های زمانی هم نمی شود.

            • البته به همون نسبت دیتیل های رددد دو هشتصد برابر بیشتر⁦ه⁦:-|⁩

        • AHM.Gamer گفت:

          تو بعضی جاها RDR2 بهتره بعضی جاها لست مثلا توی چیزای مربوط به آب(و مایعات مثل خون)مثل شنا کردن،حرکت آب بین درزها(موقع بارون)،موج ایجاد شده از حرکت کاراکتر و… یا حتی فیزیک طناب لست ۲ بهتره ولی مثلا توی قسمت اسب با اینکه لست ۲ خیلی خوب بود ولی باز هنوز به RDR2 نمیرسید و حتی قسمت های جنگلی RDR2 بهتر بودش(آرتور بوته ها رو لمس میکرد واقعی تر بود)مثال درباره جزئیات و گرافیک این دو شاهکار خیلی زیاده ولی درکل بازی ها حدودا مثل همن ولی روی RDR2 بیشتر کار شده(طبیعتا)

      • amazon گفت:

        دوست من ایشون اصلا حرفی از رد دد نزدن. اگر مقصودتون بحث و مقایسه بین سونی و ماکروسافت هست به جای نام بردن از یه بازی مولتی پلیر بیاین از انحصاری های ماکروسافت نام ببرین (گرچه ماکروسافت تا به حال هیچ انحصاری عرضه نکرده که به گیمی مثل لست ۲ برسه. چه از نظر جزییات، چه از نظر داستان، چه از نظر گرافیک و …)

    • UNESISM گفت:

      میتونید بگید صنعت گیم‌چی مشکلی داره که این بازی فراتر از اونه؟!!
      هیچ بازی فراتر از صنعت گیم نیست و نخواهد بود
      بلکه تکامل دهنده و پیشرفت دهنده هستند
      و صنعت گیم به چنین عناوینی که اوج نبوغ و قدرتش رو جلوی دیگر هنرها نشون میدن میباله
      من‌ فن هر پلتفرمی باشم
      از اینکه طرفدار و مصرف کننده صنعتی هستم که میشه از همه ابعاد هنری و فنی و مباحث دیگه توش صحبت کرد و به رخ کشید خوشحالم
      گیم دنیایی هستش که میشه توش هر چیزی رو خلق کرد یا به چالش کشید و سالها در مورد بحث کرد
      فلسفه
      تکنولوژی
      روان شناسی
      جامعه شناسی
      و خیلی از هنرها و علمها رو توش تکامل داد
      سینما
      موسیقی
      هنر
      طراحی
      معماری
      مهندسی
      فیزیک
      وووو
      چیزی که امروز سینما دیگه نداره

      • Clara گفت:

        چیزی رو در روایت داستان به وجود آورده که نظیرش تاکنون وجود نداشته ؛ چیزی رو در دستاورد فنی انیمیشن به وجود آورده که هر استدیویی تا الان مقابلش ناتوان بوده ؛ چیزی رو برای گیمر هایی با ضعف توانایی های جسمی تشکیل داده که بی سابقه بوده ؛
        بله این بازی فراتر از چیزی که تا الان به اسم گیمینگ وجود داشته

      • Bàđà§82 گفت:

        چرا را هوا حرف میزنی؟! کیم یه فضای مصنوعی با چهره های غیر قابل درکه که بیشتر اوقات اصلا نمیتونن احساسات رو منتقل کنن این اواخر هم شاهد اسکی واضح گیم از دنیای سینما بودیم … این سینماست که داستان های جذاب با کارکتر های واقعی رو خلق میکنه .. دنیای گیم هنوز در برابر سینما عددی نیست چه برسه بخواد رقیبش باشه چون راه برای پیشرفت داره اونم سال های زیاد

        • کاملا مخالفم. شما تو فیلم فقط در حال تماشایی و هیچ کاری نمی کنی. ولی تو گیم خودت نقش اصلی هستی. فضای مصنوعی؟! ظاهراً از کیفیت بازی های روز دنیا خبر ندارین! نمیتونن احساسات رو منتقل کنن؟ شما فقط یه سرچ بزن واکنش یوتیوبر ها به مرگ “فلان شخصیت” (نمیخوام اسپویل کنم) ببین چطور گریه می کنن. در ضمن صنعت گیم از همه نظر چند پله از سینما بالاتره. تا چند سال آینده بازیا از نظر گرافیکی هم شبیه فیلما میشن. (بازی بعدی ناتی داگ)

          • Bàđà§82 گفت:

            اسپویل بیشعوری طرف رو نشون میده، کار سختی هم نیست. من بازی های رو دنیا ازجمله دلست رددد و گاد و … انجام دادم ولی بشدت ازلحاظ محتوا خالی هستن و تنوع آنچنانی کراس اور های جذاب روابط خیلی روون و واقعی ندارن. من هرروز بازی های روز دنیار بازی میکنم کاربر محترم ولی حقیقتش بعد از پایان بخش داستانی که عینن فرقی با فیلم نداره و از لحاظ هنری پایین تر هم هست فقط گیم پلی میمونه ، هربار که گیم پلی رد دد یا گاد یا اسپایدرمن رو میدم بعد ساعت ها بیشتر احساس پوچی ، وقت تلف کردن و گم شدن میکنم، خبری از روابط اجتماعی انسانی شوخی ، طنز و عصبانیت نیست،از این رو وقتی فیلم هایی مثل مکس پین ، اونجرز ، یا بلاک باستر های دیگرو میبینم انرژی میگیرم… شاید فقط برای من اینطور باشه ولی در کل اینکه میگی در بازی خودت شخصیت اصلی هستی بغیر از داستان که عینا چیزی که بازیساز میخواد انجام میشه گیم پلی هم یسری فنون مشترک داره که مدام تکرار و تکرار میکنی و کار جدیدی نیست، برای مثال در گیم اسپایدرمن امروز با این باند میجنگی فردا با اونیکی و یسری سرگرمی های دیگه در قالب بازی های بچگانه اندروید مثل تعقیب پهباد، اما گیم در صورتی از این قفل بیرون میاد که gta vi عرضه بشه و آزادی واقعی و تفاوت با سینمارو نشون بده. رد دد هم با این شلوغی ۷ ماه مشغولم کرد ولی بازم محتواش خیلی مد نبود، مثلا تم و زمینه بازی که خیلی روستایی بود، یا دلست اون که بیشتر حول محوره داستانه با گیم پلی تکراری وتم بشدت سلیقه ای، ولی کارکتر های سینما و تم سینمای امروز خیلی مد تر و جذاب تره. اگر ناتی داگ بجای اتلاف اینهمه تکسچر برای سر روی کارکتر ها و بافت درخت یا زمین و این چیز های بی اهمیت برای وسواس هایی که با فتومد دوربینو زوم میکنن رو اجسام بی اهمیت، از کیفیت کم میکرد و یه بازی زامبی محور جهان باز مثل دیزگان با گیمپلی بهبود یافته میساخت اونم به قیمت تکسچر پایین تر ، اون بازی ده برابر جذاب تر از لست کنونی میشد(کیفیت رد دد و لست بغیر از زوم از دور تفاوت خاصی نداره)، من با گیمری که همه چیزو تو کیفیت میبینه نمیتونم صحبت کنم.

            • من که اسپویل نکردم… رد دد و لست و گاد اف وار از نظر محتوا خالین؟ اگه اینطوره فیلم که نهایتش ۲ ساعته! رد دد ۴۵ ساعت، لست ۲۴ ساعت، گاد اف وار ۱۵ ساعت. تازه برخلاف فیلم ارزش تکرار هم دارن. اسپایدر من ۲۰۱۸ و مایلز مورالز هم بهترین بازی تاریخ مارول بودن.
              .
              احساس وقت تلف کردن اشتباهه. اگه علاقا ای به گیم ندارید پس بهتره وقتتونو براش تلف نکنید. ولی اگه علاقه داشته باشی به خودت میگی خب دارم از زندگیم لذت می برم.

              • Bàđà§82 گفت:

                فیلما با بودجه و بازیگرای ستاره و محتوایی ساخته میشن که حتی سریال ۵۰ساعته هم نمیتونه با فریم هاشون برابری کنه چه برسه به گیم.
                سینما هنوزم سرگرمی والا تریه برای اونی که با محتوای بهتر حال میکنه

    • این بازی نه تنها فراتر از صنعت گیم نیست، بلکه ناخالصی داره و به لطف سینما و نویسندگی (حالا چه نسخه اول چه دوم) به این سطح از اعتبار دست پیدا کرده. “تکامل” صنعت گیم در قالب گیم‌پلی اتفاق میوفته که چند سالی میشه زحمتش بر دوش نینتندو هستش.

      • کجاش ناخالصی داره؟! اتفاقاً هیچ نقصی نداره. همین دیروز گیمفا یه مقاله درباره ویژگی های گیمپلی این بازی منتشر کرد. اگه این بازی فراتر از صنعت گیم نیست پس کدوم بازی هست؟! این بازی بخاطر گرافیک شاهکار و گیمپلی معتادکننده و داستان درگیرکننده و موسیقی های بی نظیر و کارگردانی بی نقصش و ثبات فنیش به این سطح از اعتبار رسیده؛ نه فقط به لطف سینما و نویسندگی!

        • چون شما میگی نقصی نداره پس ما هم قبول کنیم. با یه اثر سینمایی درگیرکننده و عالی رو به رو هستیم. فراتر از صنعت گیم رو از کجا میارین؟ چه تحول و فراتر رفتنی؟ Dark Souls و Demon’s Souls که یک زیرژانر به وجود آورد و در دهه اخیر تاثیرگذاری شدیدی در صنعت گیم داشت، من بهش نمیگم انقلابی و فراتر از صنعت گیم چه برسه یه بازی سینماتیک مثل tlou که در زمینه گیم‌پلی هیچ کاری اضافه‌تر و متحول کننده انجام نمیده. من دارم در مورد گیم‌پلی، اصل و پایه صنعت گیم، صحبت می کنم اومدی داستان و کارگردانی رو قاطی بحث می‌کنی؟ مگه من گفتم کارگردانی tlou بده یا داستانش مشکل داره؟ گیم‌پلی معتاد کننده؟! شما یا گیم‌پلی درست حسابی ندیدی، یا تعصب جلوی چشماتو گرفته نمی‌ذاره گیم‌پلی درست حسابی ببینی. گیم‌پلی درگیرکننده و اعتیاد آور یعنی DMC گیم‌پلی آزاد و خلاقانه یعنی The Legend of Zelda گیمپلی نوآورانه یعنی SUPER MARIO و Mario Odyssey گیمپلی هنرمندانه یعنی بایونتا و bloodborne گیمپلی سرعتی و هیجان‌انگیز یعنی DOOM.
          تمام اون کارگردانی بی نظیر و موسیقی بی نقص به لطف سینما و کادربندی‌ها، دوربین‌های به جا و نبوغ دراکمن در رشته سینما صورت گرفته. جمله‌ی “TLOU 2 فراتر از صنعت گیمه” بیشتر خنده‌داره، اگر میاموتو و هیدکی کامیا این جمله رو بشنون خودکشی می کنن قطعاََ.

          • من همیشه داستان بازی برام مهم تر از گیمپلی بوده. اگر داستان جذاب و درگیرکننده باشه آدمو تا آخر بازی می کشونه، حتی اگه گیمپلی خوبی نداشته باشه. البته این نظر منه. شاید خیلیا حوصله کاتسین ها رو نداشته باشن. هرچند گیمپلی بازی معتادکننده بود و من چند بار بازیو تموم کردم و هنوزم ازش خسته نشدم.
            اتفاقا DMC و DOOM و Bloodborne رو هم بیش از ۵۰ ساعت تجربه کردم و همشونم شاهکار بودن. ولی هیچ کدوم به اندازه لذتی که از لست۲ بردم نبودن.
            شاید لست۲ فراتر از صنعت گیم نباشه؛ ولی قطعاً جزو بهترین های صنعت گیمه.

            • G_man گفت:

              من همیشه داستان بازی برام مهم تر از گیمپلی بوده*
              داستان بازی باید با چی گفته بشه و شکل بگیره؟جواب در گیم پلیه..
              هزاران بازی در صنعت گیم با گیم پلی داستان میگن و لست۲ هم از گیم پلی استفاده میکنه.بخش اصلی لست۲ گیم پلیشه نه کاتسین.برای هر بازی بدین شکله و کات سین ها به عنوان چاشنی هایی برای ارتقابخشی به تاثیرگذاری بازی هستند
              اگه بازی غیر این عمل کنه و کاتسین رو در اولویت قرار بده در واقع هویتش به عنوان بازی رو گم میکنه
              بازی های دیوید کیج هم اولویتشون گیم پلیه ولی گیم پلیشون چیه؟انتخاب ها و تصمیم هایی که بازیکن میگیره

            • داستان بی‌نقص و بهتر از TLOU 2رو می تونم از تاریخ سینما، انیمه، انیمیشن، مانگا و … مثال بزنم، اما ببینم گیم‌پلی رو می‌تونید از مدیوم‌های دیگه قرض بگیرید یا نه.
              گیم‌پلی عامل تفاوت مدیوم بازی‌های ویدیویی و سایر مدیوم‌ها هستش بقیه موارد مشترک و تکراری‌ان. گیم‌پلی روح صنعت بازی به حساب میاد که هیچ جای دیگه پیدا نمیشه. ترجیح میدم سازندگان به روح و هسته اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی بیشتر بپردازن تا این که تمرکز رو بذارن روی داستانی که عامل تمایز این مدیوم و مدیوم های دیگر نیست.
              صنعت گیم بیش از این که متکی بر سینما باشه، باید با اهمیت به “گیم+پلی” بر روی پای خودش بایتسه تا این که وام‌گیر مدیوم‌های دیگه باشه. برای همینه که ارزش گیم‌پلی در صنعت گیم برای من بالاتر از داستان هستش.
              داستان نقش کاتالیزور اساسی رو ایفا می کنه که هسته گیمینگ یعنی گیم‌پلی رو میتونه به سطوح بالاتر ببره، همین. گیم‌پلی که از بازی ها گرفته بشه یک سری کاتسین و رمان تعاملی باقی میمونه ولی اگر داستان رو بگیریم چیزی به نام بازی‌ باقی میمونه.

          • amazon گفت:

            آقای کریمی با پایین اوردن پر افتخار ترین بازی صنعت گیم سعی نکنین منطقی جلوه بدین (گرچه به عنوان یه فرد منطقی قبولتون دارم و این صحبتتون رو بر این میزارم که بر اثر هیجان بوده) لست اف آس ۲ در بین تمامی بازی هایی که تا به امروز دیدیم یک سر و گردن بالاتر بوده و رسما با یک اثر هنری طرف هستیم. این یعنی فراتر از گیم که از منتقدان گرفته تا گیمر ها قبولش دارن و انکار این موضوع خود فرد انکار کننده رو میبره زیر سوال. (امیدوارم تایید بشه کامنتم)

            • قطعاََ the last of us 2 جزو ۲۰۰ بازی برتر من هستش البته توی ۸۰ تای اول اثری ازش نیست. از این ۲۰۰ بازی هم ۹۵ درصدش مربوط به نسل ششم و هفتم میشن. خوشبختانه در نسل و سالی tlou 2 عرضه شد که به عنوان بهترین‌ها مطرح شد و به همین خاطر tlou 2 برای من جزو ۵ بازی برتر نسل هستش (پست گپفا) و بهتره نسل‌های قبل وارد بحث نشن چون نام بازی کاملاََ گُم میشه. سال ۲۰۲۰ قدرترین رقیب tlou 2 چی بودن؟ hades مستقل و ghost of tsushima. نه خبری از راکستار بود، نه بتسدا، نه سانتا مونیکا نه سازندگان the legend of zelda و … هیچ هیجان و تلاشی برای منطقی بودن در کار نبود. قطعاََ چنین دفاعی از اثری با سبک و سیاق tlou 2 نشون میده یا از نسل هشتم گیمر شدید یا تعصبی وجود داره.
              ….
              در ضمن “جزو بهترین بازی هایی دیدیم” غلطه سعی کن خودتو با بقیه جمع نبندی چون خیلی ها این حرف رو قبول ندارن اگر همون متایی که توی کامنت شما پر هستش رو بکشیم بیرون کلی بازی هستش که متای بالاتری دارن و تو سالی عرضه شدن که رقبای قدرتمندی داشتن. فکت صادر نکن. در ضمن God of War اگر سال ۲۰۲۰ عرضه میشد می تونست پرافتخارترین بشه. the legend of zelda هم همینطور چون هیچ رقیبی نداشتند.

            • G_man گفت:

              صدبار گفتم که پرافتخارترین بودن دلیلی بر برترین بودن نیست
              رقبای هر بازی و تعداد کل مراسم و نظرسنجی ها در هر سالی با دیگری متفاوته و هیچ جا هم نوشته نشده لست۲ برترین و انقلابی ترین بازی تاریخه!!! و اگه این بازی رو با انقلابی ترین عناوین صنعت گیم مقایسه کنی متوجه میشی که اونقدرها هم انقلابی نیست
              اگه قرار باشه اثری رو هنری انتخاب کنیم عناوینی همچون سایلنت هیل بالاتر از لست۲ قرار میگیرند!!!
              کسی که هیجان زده شده جنابعالی هستی که بنظر میرسه تعصب بالایی روی این عنوان داری

            • Wild Rage گفت:

              جالبه اینایی که میگن پر افتخار ترین بازی تاریخ اصلا از ویچر ۳ حرفی نمیزدن و اصلا براشون مهم نبود و حرفشون این بود که افتخار دلیل بر برترین بودن نمیشه.
              حالا که یه بازی انحصاری میشه برترین کلا مردم حرفای خودشون یادشون میره.
              در ضمن اون حرف شما در مورد قبول داشتن این بازی توسط همه در صورتی درسته که چشاتون رو ببندید روی مردم و نظراتشون.
              الان لجند اف زلدا اورکانیا اف تایم متای ۹۹ داره. مگه کسی به صورت فکت میگه که این برترین بازی تاریخه؟؟ نه. بازی بسیار عالی بوده و مشکلات کمی داشته و شاهکار بوده در سبک خودش. به هیچ وجه برترین بازی تاریخ نیست.
              همینو میشه در مورد خیلی بازی های دیگه گفت.
              در ضمن ویچر ۳ در برابر غول هایی مثل بلادبورن و متال گیر و بتمن ارکام نایت و فال اوت و رایس اف تومب ریدر و اوری و لایف ایز استرنج و مورتال کامبت و جورنی و اندرتیل و شاول نایت و… اون همه جایزه گرفت!!!!!!!!!!!
              قوی ترین حریف لست ۲ چی بود در سالی که اومد؟؟؟ هیدس.
              یه بازی ایندی
              یعنی یه بازی AAA نیومده بود که در حدی باشه که واقعا برای بازی سال لیاقت خاصی داشته باشه.
              دوم و گوست و اوری هم بودن. بزار صادق باشیم. سری دوم هرچقدر هم خوب باشه هیچ وقت گوتی نمیبره و خودمونم میدونیم.
              اوری هم که کلا حقش خورده شده بیخیال. باز گوست حداقل چند تا جایزه برد
              حالا بهم بگو ببینم.
              اگه لست ۲ سال ۲۰۱۵ اومده بود به نظرت هیچ شانسی داشت در مقابل اون حریف های قدر؟؟؟ قول میدم بهت جایزه هاش به ۱۰۰ تا هم نمیرسید از بس که حریف هاش زیاد و قوی بودن.
              خیلی راحت میشه یه چیزی رو اینجا پی برد.
              افتخار به معنی برترین نیست.
              خیلی از بازی های برتر تاریخ بر میگردن به نسل ۶ و۷ چون اونا واقعا در صنعت گیم تحول ایجاد کردن. بایوشاک تا حالا چند جایزه برده؟؟
              بایوشاک افسانه ای که میگن فراتر از گیمه و نمیدونم مرز خلاقیت و اتمسفر و داستان رو جا به جا کرده چند تا جایزه برده؟؟؟ بازی ای که یکی از برترین پلات تویست ها در کل تاریخ رو داره تا حالا چند تا جایزه برده؟؟؟
              بهتره نگیم چند تا جایزه برده چون با این تعریف هایی که من برای مردم میکنم از این بازی و شاهکار بودنش واقعا عجیبه این تعداد جایزه (سرچ کنید ببینید)
              میدونی همین حرف رو میتونم نسبت به چند تا بازی بزنم؟؟
              چند تا بازی که به اندازه حقشون جایزه نبردن!!!
              همون لجند اف زلدا با اون متای ۹۹ چند تا جایزه برده؟؟؟
              اصلا این جایزه ها وجود داشتن وقتی شاهکار های نسل ۷ و۶ اومدن؟؟؟؟
              فکر کنم دیگه گرفتی که جایزه همه چیز نیست.
              جالب اینجاس لپ هاتون برای ویچر اینجوری نمیجنبید که برای یه بازی انحصاری میجنبه.
              خب ویچر هم ۵ سال لقب پرافتخار ترین رو داشت. چرا اون موقع شما از ویچر تعریف نمیکردی؟؟؟
              فقط برای دفاع از بازی های انحصاری مردم به خودشون زحمت فکر کردن و گارد گرفتن میدن.
              خب اسکایریم و زلدا و ویچر و جی تی ای و ردد و … چی؟؟؟ خیلی کم میبینم تو این سایت کسی فن بوی بازیشو بزاره کنار و بیاد بگه یکی از این بازی های بالا از برترین بازی های عمرشه.
              بهتون پیشنهاد میکنم زیاد روی تعداد جایزه ها تمرکز نکنید.
              ویچر صدر نشین بود و رفت کنار. لست هم میره کنار. بازی بعد لست هم میره کنار.
              چه بخوان چه نخوان میرن کنار. تعداد افراد جایزه دهنده بیشتر میشه و یهو دیدی یه بازی ایندی زد جلو از جفتشون.
              اگه صحبت از تحول در صنعت گیم کنیم. اون وقت بازی های ایندی صنعت گیم رو نگه داشتن. با خلاقیت در گیم پلی و فلسفه سازی و …

              حالا من اینا رو گفتم. باور کنید این کاربر میاد یه جوری به مایکروسافت ربط این قضیه رو (تقریبا تمام کاریه که میکنه تو کل عمرش)
              شگفت زده میشم اگه مثل ادم عاقل باهام بحث کنید و کمک کنید منم یه چیز یاد بگیرم تا این که یه بحث مسخره راه بندازید و به مایکروسافت و بازیاش ربط بدید بحثو.
              نه. من حرفی از مایکروسافت نزدم. مایکروسافت قشنگ گند زد در نسل ۸ و حتی الان هم مشکلاتی داره.
              من دارم در مورد بازی هایی که نام بردم صحبت میکنم پس لطفا نیاین الکی یه چیز به مایکرو بگین و در برید از سر قضیه
              جوایز همه چیز نیستن. خیلی از شاهکار های نسل های قبل تعداد جایزه هاشون پایینه.
              اقا امیدوارم سر کسی رو به درد نیاورده باشم.

              لطفا تایید کنید اگه کامنتم مشکلی نداره

              • بیگ وینر یا پر افتخارترین بازی ها یک قضیه منسوخ شده هستش چه برای ویچر چه برای لست چه در آینده قبلا توضیح دادم باید صرفا کپی کنم متن خودم رو. خودتون رو بابت این متن خسته کردین چون خیلی‌ها از بحث و درگیری لذت میبرن کاری به حقیقت ندارن. بحث گیمپلی و ساختار و بهترین بودن به هیچ عنوان مسخره نیست تا جایی که با قصد بالا بردن این شرکت و اون شرکت مطرح نشه که متاسفانه میشه.

        • علی جان دیگه باید تا الان متوجه این شده باشی که برای آقای کریمی گیمپلی و لول دیزاین به شدت مهمه
          اما کامنتشونو منم درک نکردم چون توو هر دو بخش فوق‌العاده عمل کرد
          بازیو توو سبک اکشن ادونچر سوروایور سراغ ندارم که توو هر بخشیش انقدر سرحال باشه و دست بازی‌بازو باز نگه‌داره برای پیشبرد مراحل
          در مورد لول‌دیزاینم که به نظرم چه مقاله‌ دیروز چه چیزی که خودمون دیدیم کافیه
          علاوه بر اینا شما کارگردانی و انیمیشن‌ها و گرافیکو موسیقی هم در نظر بگیر
          داستان بازی هم چه بد چه خوب
          ساختار شکن بود
          نترس بود
          از تغییر و از دست دادن نمیترسید
          شما اول بازی پوکرفیس میشید
          وسط بازی شما یه آس و تویست دیگه میبینید
          و آخر مسیرتونم قصه‌ی دراکمنو ادامه میدید(چه بخواید چه نخواید)
          چون اگر انتخابی قرار میداد دیگه دستش برای پارت۳ بسته میشد(اتفاقی که برای خیلی از بازی‌های بزرگ میوفته و نویسنده‌ای که کاسه چه کنم چه کنم دستش میگیره)

          • من با عالی بودن، فوق العاده بود، درگیرکننده بودن، خوب بودن، جذاب بودن و … tlou 2 مشکلی ندارم. من با فراتر رفتن بازی از صنعت گیم و “انقلابی بودن بازی” و جملاتی از این دست مشکل دارم که به هیچ عنوان قبول ندارم این بازی در زمینه گیم‌پلی انقلابی در صنعت گیم هستش یا فراتر از صنعت گیم. یه مرز و حدود احترامی میان بازی های انقلابی و فراتر رفتن از حد و مرزها و بازی‌های عالی باید ایجاد کنیم.

            به نظرم انقلابی / تحول بخش و یا فراتر از صنعت گیم رفتن tlou 2 نوعی توهین به صنعت گیم و برخی آثار مهم این صنعت به حساب میاد. من مدت‌ها با خودم کلنجار می‌رفتم که اصلا بازی اول گیم‌پلی صرفا “خوبی” داره یا نه. حالا چه برسه به این که بیام با یکی سر این موضوع بحث کنم که فراتر از صنعت گیم رفته یا نه. بازی دوم هم نمونه‌ی گسترش یافته و بهتر شده بازی اول هستش. گیم‌پلی جذاب‌تری رو ارائه میده و تمام تلاشش این هست که بازی‌باز رو بیشتر از بازی اول پای گیم نگه داره با مکانیک‌های جدید ولی فراتر رفتن از صنعت گیم یا اعتیاد آور بودنی درش وجود نداره.

            • الان حرف ما درباره نسخه دوم هست. اعتیاد آور بودنش بستگی به سلیقه فرد داره که ظاهراً سلیقه شما با گیمپلی این بازی جور در نمیاد.

            • آقای کریمی در مورد جمله فراتر از صنعت گیمی که علی گفت نظر شخصیش بود اما در مورد اعتیادآور بودن گیمپلی کاملا باهاتون مخالفم
              شما مثلا با هر بار مردن توی دارک‌سولز سریعا میخواید دوباره وارد بازی بشید و لذت ببرید
              من با هر بار مردن توی گادو گوست دوست داشتم دوباره از این گیمپلی لذت بخش و اعتیاد آور لذت ببرم
              و هر دومون از گیمپلی بلادبورن فکر میکنم بی‌نهایت لذت میبریم
              داستان اعتیادآور بودن به نظرم کاملا سلیقه‌ای هستش

              • هر چیزی میتونه نظر شخصی باشه شما به هر طرفی جهت داشته باشی با یه “نظرشخصی” قصد داری توجیه کنی، اما فراتر رفتن از صنعت گیم چیزی نیست که به سادگی بشه ازش عبور کرد. اگر داخل سایت چنین کامنتی منتشر میشه یا باید مقابل نقد بایستی و دفاع کنی از نظرت یا باید قبول کنی سمت مقابل درست میگه که ایشونم بعدا قبول کرد گفت “شاید فراتر از صنعت گیم نره اما یکی از بهترین هاست”. کسی نمی تونه عبارت bold و بزرگی مثل “فراتر رفتن از صنعت گیم” رو مطرح کنه و هیچ دفاعیه‌ای در قبال صحبتش نداشته باشه و دیگران با “نظر شخصی” بحث رو مختل کنن. اعتیاد آور بودن هم پروسه‌ای داره و ساختاری. بازی‌های سینماتیک به هیچ عنوان در طبقه اعتیاد آور بودن قرار نمیگیرن. اصولا آثاری در این طبقه قرار میگیرن که تکرار پذیری شدیدا بالایی در گیمپلی داشته باشن مثل dmc مثل monster hunter مثل TES و … بازی های اکشن ادونچر شدیدا خطی مثل TLOU در قبال بازی های دیگه هیچ اعتیاد آور بودنی ندارن. اگر برای شما این قضیه وجود داره شما در دسته‌ی خاص قرار دارین. چون یه سری کاتسین و تکرار دیالوگ و تکرار و تکرار بیشتر هیچ اثری از تکرارپذیری و اعتیاد آور بودن درش وجود نداره.

            • 🤘Mohsenj74 گفت:

              When planning your revenge , you should dig two graves – one for your enemy and one for yourself ( from real Sam fisher not you sam kisser)
              .
              .
              طرف صحبت من آقای کریمی بود و فکر کنم ایشون کاملا منظور من رو متوجه شد اما تو اگر اون کامنت گذشته من رو درک نکردی و همچنین این یکی رو نگران نباش
              Nobody care

            • saman گفت:

              منم یادمه کامنتشو 😀 😀
              شاید چند نفرن پشت یه اکانت :laugh:

            • Sam_fisher_47 گفت:

              من سم کیسر
              ولی خدایی بیا این کارا رو نکن با خودت
              تناقض محضه حرفات
              تا بهت هم گیر میدیم که جناب اونجا اینو گفتی اینجا داری چی میگی جواب میدی درک نمی کنین :smug:

              اما اینکه بگیم یک بازی فراتر از صنعت گیم هست اصلا حرف قشنگ و حرفه ایی نیست

              راستشو بگو تو تا حالا همچین حرفی نزدی؟ :wilt:
              واقعا نمی دونم چی بگم
              یه آدم حزب باد میبینم که پشت سن بالاش و عنوان گیمر قایم شده :wilt:
              بزار یه چیز هم مشخص کنم
              مشکل من حرف الانت که درسته یا غلطه نیست تناقض تو حرفاته

          • درباره بند آخر: دقیقا برای همینه که هیچ دنباله ای برای بازیای دیوید کیج منتشر نمیشه‌. چون پایان برای هر کس متفاوت بوده و نمیشه دنباله ای براش ساخت.

      • Sam_fisher_47 گفت:

        عالی گفتی :yes: :yes:
        متاسفانه چند وقتیه جو طوری شده همه چیه یه بازی داستانش شده و بعضی ها داستان رو به گیمپلی هم ارجعیت میدن . :sweat:
        دلیلی هم که بازی های ایندی رو به تریپل ای ترجیح میدم همین تقدم گیمپلی به داستان هست :shy:
        البته عناوین بزرگی هم هست که گیمپلی رو اولویت قرار دادن مثالش بازی های فرام سافتوره و پورتال و همونطور که گفتید بازی های نینتندو 🙂
        داستان و سینماتیک بودن بازی بد نیست ولی ماهیت گیم گیمپلیشه و چیزیه که حداقل منو پای بازی نگه میداره 😀

      • Clara گفت:

        عزیز هرکس تکامل رو تو موضوعی میبینه یکی تو زمینه صداگذاری میبینه یکی تو زمینه ساندترک یکی تو زمینه گیمپلی یکی دو زمینه روایت این یه فکت نیس که دیمنز سولز صنعت گیم رو به جلو برد اما لست این کارو نکرد این نظر شخصی شما هستش همون طور که از نظر من بایوشاک صنعت گیم رو قشنگ ده پله ارتقا داد و چیزی رو بوجود آورد که بعد این همه سال نظیرش نیومده…..
        اگه شما ارتقا رو تو گیمپلی میبینید من تو صدا گذاری میبینم و لست ۲ تا الان طبق نظر متخصصین لنگه ای در این صنعت نداره
        اگه شما انقلاب رو تو جاگذاری درست داستان در درون گیمپلی میبینید من ساختار شکنی روایت رو انقلاب میبینم همه اینا نظر شخصی ه نه فکت

        • به هیچ عنوان نظر شخصی نیست. گیم‌پلی وجه تمایز صنعت گیم با سایر مدیوم‌هاست و این یک حقیقته. بنابراین صرفا شما رو ارجاع میدم به کامنت بالاتر:

          “داستان بی‌نقص و بهتر از TLOU 2رو می تونم از تاریخ سینما، انیمه، انیمیشن، مانگا و … مثال بزنم ….”

          TLOU به هیچ عنوان بازی تحول بخش و متحول کننده ای در صنعت گیم نیست. صرفا یک بازی عالی با روایتی بی‌نظیر هستش. TLOU کار بزرگی برای صنعت گیم انجام نداده و صرفا یک ماجراجویی جذاب و احساسی رو به مخاطب منتقل می کنه. صدها بازی از Dark Souls الهام گرفتن اما باز هم انقلابی صورت نگرفته بماند که تعداد الهام از tlou به انگشتان یک دست هم نمیرسه. این که تعریف من از بازی چیه، تعریف شما چیه همه بازیچه اس! این که داستان موسیقی صداگذاری و گرافیک در مدیوم‌های دیگه دیده میشه یه فکته!! یه فکت محض! این که گیم‌پلی اصل و ریشه در صنعت گیم هستش هم یک فکته! فکت محض! شما نمیتونی هیچوقت چنین چیزی رو انکار کنی.
          اما! این که شما از یک بازی شبیه فیلم یک بازی با تاکید محض بر داستان لذت میبری دیگه به من مربوط نیست، سلیقه شخصی شما و قابل احترام هستش! اصلا مشکلی نداره که شما عامل اساسی صنعت گیم یعنی گیمپلی رو اولویت قرار ندی، کسی هم حقی نداره به شما بگه چرا سلیقت اینجوریه اما یه سری فکت در صنعت گیم وجود داره که بهتره هر چند وقت یک بار مطرح بشن. به عبارت دیگه چنین بازی‌هایی رو در حد خودشون بزرگ کنیم و لقب “انقلاب در صنعت گیم” ، “فراتر از صنعت گیم” و گیمپلی اعتیاد آور به یک بازی سینماتیک و با گیم‌پلی صرفا خوب ندیم. صنعت گیم با تحول در هسته خودش یعنی گیمپلی رخ میده نه روایت. صنعت سینما و موزیکی که بهره برده میشه در صنعت سینما فعلا فرسنگ‌ها جلوتر از داستانی هستش که داخل صنعت گیم روایت میشه، اما تحول در گیم‌پلی هیچ جای دیگری رخ نداده و مختص و اختصاصی این صنعت هستش فهم این موضوع چندان پیچیده و سخت نیست.

      • آرین گفت:

        سلام
        ناخالصی رو خوب اومدید! نه اینکه بد باشه ولی کلمه ناخالصی واقعا کلمه برازنده‌ای است!

  • CARNAGE گفت:

    ببین یه بازی چقدر باید شاهکار و خوب باشه که بشه براش همچین پستی در آورد و با ریزبینی تمام مشکلاتشو بررسی کرد
    عزیزانی که به پرافتخارترین بازی هیت میدین از انحصاریاتون یه بازی نام ببرید که اینقدر بی نقص باشه که همچین پستی براش درست کنن!

  • XERXES گفت:

    تا وقتی که مدیا رو بشر میسازه ایراد توش پیدا میشه، اگه ایرادات فقط ملاک باشن هیچ بازیی بالاتر ۳ نمره نمیگیره
    گرت عیب جویی بود در سرشت/نبینی ز طاووس جز پای زشت

  • خیلی عجیبه که مثلاََ ویدیویی در مورد ایرادات بازی منتشر میشه، همه بحث رو به سمت رقابت کنسولی یا رقابت با یک بازی دیگه میبرن. کسی مقایسه نکرد، کسی نگفت بازی افتضاحه کسی نگفت این اشتباهات بزرگ و غیر قابل بخشش هستند. این ویدیو صرفاََ در قالب این که یکی از پر جزئیات‌ترین بازی‌ها یک سری ایرادات “جالب” داره مطرح شده. این که یک گیمر تونسته زودتر به یکNPC برسه جالبه و … / این که گیمرها مخصوصا گیمرهای وطنی از کوچک‌ترین فرصت برای حمله به رقیب یا محتوا استفاده می‌کنن عجیب غریبه، این که یک عده هم هنوز چیزی نشده قبل از هر چیزی حالت دفاعی نسبت به بازی مورد علاقشون میگیرن هم عجیبه. یعنی نمیشه به چشم یک ویدیوی جالب و با چشم‌پوشی از پلتفرم و رقابت به محتوا نگاه کرد؟

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      جواب سوالتون خیر هست چون تا وقتی که تعدادی از گیمر ها فکر میکنن صاحب لست اف اس و سونی هستند و خودشونو مالکش میدونن جواب سوال خیر هست متاسفانه تعصب مثل نمک میمونه اندکی باعث جذابیت میشه بیش از حدش کاملا شور میکنه بگذریم که فن بوی های وطنی از شوری گذشتن و ما الان شاهد دریاچه ارومیه شماره ۲ هستیم شماره یکش که به تاریخ پیوست ! این ویدیو هم از نظر من اصلا چیز عجیبی نیست و سوپرایز نشدم فکر کنم رو هر بازی بخوایم ریز بشیم شاهد همچین چیزایی خواهیم بود از نظر من گرفتن همچین ویدیویی هایی و دیدنشون کاری بیهوده هست و به قولی فقط برا fun خوبه چون هیچ خاصیت دیگه ایی نداره و چیز عجیبی نیست شاید برا خود سازنده جالبتر باشه تا گیمرا خیلی باحاله که گفت ۹ بار گوشزد کردیم گفتن اصلاح شده :laugh: خوشم اومد ازشون :laugh: :laugh:

    • amazon گفت:

      آقای کریمی واقعا همچین موردی که تو ویدیو هست به نظرتون مشکل حساب میشه؟ این یک باگ ریز هستش و به راحتی با قرار دادن یک ابجکت نامرعی که مانع از وارد شدن گیمر به داخل اون محیط بشه رفع میشه این باگ. وجود این باگ ها هم طبیعیه و تو همه بازی ها پیدا میشه. شما که اینقدر حساسین فکر میکنم از هیچ عنوانی نتونین لذت ببرین. کافیه همین الدر که خیلی دوسش دارین رو فیلم هاش رو سرچ کنین تا دریایی از باگ رو شاهد باشین. (وجود باگ طبیعیه. انتظار دیگه داشتن غیر طبیعی محسوب میشه)

  • wildhunt گفت:

    مگه میشه بازی پیدا کرد که باگ نداشته باشه و این باگ هایی که اینجا گفتن اصلا مورد توجه نیستن و من متوجه هیچکدومشون نشدم 🙂
    به نظرم فقط وقتی باگ های بازی رو میبینی که هدفت پیدا کردن باگ باشه نه بازی کردن
    برای من لست ۲ از بهترین بازیها از لحاظ باگ نداشتنه :yes:
    و مثل خیلی ها جز بهترین بازی های عمرم هست :heart:

  • SSrM گفت:

    فقط دیسلایک هارو ببین ، چرا هنوز کسی نمیخواد بفهمه این بازی پر افتخار ترین بازی تاریخ شده، دیگه ویچر نیست دوستان بکشین بیرون ، یعنی وقتی ویچر برترین بازی تاریخ بود همه ازش گل میگفتن حالا لست اف اس که پر افتخارترین شده همه کامنتا دیسلایک؛) ؛) ؛)، بابا چقد میسوزین ، لذت ببرین از همه بازیا

  • bravo6 گفت:

    من این هایی نشون داده شد رو ایراد محسوب نمیکنم
    اینا بیشتر ایجاد موقعیت هایی هست که خود سازنده نمیخاسته کسی بهش برسه
    مشکل من با راضی کننده نبودن داستانه کگرنه همه چیز تو خود بازی بی نقصه

    • amazon گفت:

      دوست من داستان یه چیز سلیقه ای هستش. اگر شما از داستان لست ۲ خوشتون نیومده مشخصه که از بازی های بزن و بکش برو جلو خوشتون میاد (ابر قهرمان بازی همیشه باید پیروز باشه) و هیچ اشکالی نداره :rose: (چون دیدم بهتون منفی دادن دوستان سونی فن خواستم اینو بگم که بدونن دوست نداشتن داستان لست هیچ مشکلی نداره و به سلیقه افراد مربوط میشه)

  • NEON گفت:

    ویدیو باحالی بود خیلی خندیدم :rotfl: . قصد مسخره کردن ندارم

  • Black Knight گفت:

    مگه میشه بازی پیدا گرد که باگ نداشته باشه !
    همه بازی ها باگ دارن حتی GTA و Red Dead با اون عظمت باگ داشتن دیگه The Last of Us Part II که سهله
    به نظرم گذاشتن این پست هم حرکت درستی بود تا به هممون بفهمونه لازم نیست حتما یه بازی متوسط یا ضعیف باشه تا باگ داشته باشه همه بازی ها باگ دارن
    ولی واقعا هدف ساخت این ویدئو تو چنل یوتیوب رو درک نمیکنم اون همه صعی کردن بازی باگ نداشته باش خب طبیعتا بعضیاش از دستشون در رفت دیگه 😐

  • mo1234 گفت:

    اینا دیگه چقد بیکارن میشینن دنبال سوژه میگردن با سپاس

  • Shark Gamer گفت:

    انقدر استودیوی ناتی داگ غرور داره که حتی حاضر نیست این باگ رو برطرف کنه جالبه بدونید بازی روز عرضه هم چندین باگ مهم داشت که شرکت سازنده هفته ها حاظر به آپدیت دادن برای برطرف کردن باگ ها نبود به خاطر غرورشون واینکه خودشونو برترز از بقیه میدونن در ضمن ویدئو باگ های روز اول عرضه این بازی توی یوتیوب هست میتونید ببنید و دیگه نگم سازنده اصلی این بازی با چه ادبیاتی با منتقدین داستان این بازی صحبت کرد. در ضمن من فن هیچ کنسولی نیستم پی سی گیمرم

    • amazon گفت:

      دوست من اگر ناتی داگ برای برطرف نکردن همچین باگ ریزی غرور داره و باید بره زیر سوال، پس به ۲۰ سال تغییر ندادن منبع تغذیه کنترلر ایکس باکس برای اینکه دیگه باتری قلمی نخوره و به صورت مدرن قابل شارژ باشه چی میگین؟ (جواب رو میسپرم به شما). حرفتون رو باور میکنم که پی سی گیمر هستین دوست من :rose:
      (پیسی = ویندوز = ماکروسافت = ایکس باکس)

    • نسبت تعداد ویدیوهایی که به جزئیات بازی پرداختن تا به باگ ها ۹۸ به ۲ هست. در ضمن از روز عرضه این بازی هیچ باگی نداشته. اینا رو هم که نشون دادن اصلا دیده نمیشن. اگرم دیده بشن اصلا تو روند بازی هیچ تاثیری ندارن.

  • oculus rift گفت:

    قرار نیست داستان همیشه راضی کننده باشه مهم روایت داستانه که به بهترین شکل ممکن به اجرا در اومد من داستان لست ۲ رو میتونم با چند فصل ابتدایه سریار game of thrones مقایسه کنم که با شخصیت های داخل داستان ارتباط برقرار میکردی و بعد می‌دیدیم به راحتی کشته میشدن امیدوارم در آینده بازیهای بزرگی مثل این شاهکار یعنی لست ۲ رو ببینیم جوری که کارگردان final fantasy remake گفته بود که داستان لست ۲ به یک معیار تبدیل شده حتی خود مایکروسافت هم گفته که ساخت بازیی مثل لست براش مثل آرزو میمونه سانتا مونیکا هم گفته در ساخت نسخه جدید از بازی ایده گرفته واقعا لست ۲ تکامل دهنده صنعت گیمه

  • کیا مثل من الان هوس کردن این باگ امتحان کنند؟

  • G.LN گفت:

    هر کسی یه نظری داره راجب بازی دوستان لزوما اینطور نیست که همه نظرمون مثل همدیگه باشه.
    من به شخصه بدترین بازی ها برام عناوین هاردکور هستن چونکه این بازی ها انگار بدون حق انتخاب برای درجه سختی، قصد آزار بازیبازان رو داره. انگار سازنده های این عنوان یه چالشی رو ساختن و یه عده فقط دوست داشتن تو این چالشها شرکت کنند.
    مطمئنا بازی مثل الدن رینگ طرفدارهای خاص خودشو داره اما از نظر من این بازی چیزی برای عرضه نداره و فقط وقت بازیباز رو تلف میکنه.

  • S.IOWA گفت:

    خوشم میاد سر یه ویدئویی که کوچک‌ترین نکته منفی یا مثبتی نداره فقط داره یسری باگ‌های جالبی که میتونه تو هرگیمی باشه رو نشون میده، هر دوطرف دارن همدیگرو زنده زنده میخورن

    بقول معروف : این بازی فراتر از صنعته گیمه نه فقط تو صنعتش تو کامیونیتی گیمینگ هم همینطور :laugh:

  • mugiwara07 گفت:

    اگر میشه نویسنده های عزیز لطفا کامنتم بخونین :rose:
    از زمان عرضه تلو ۲ یه دوگانگی در سایت ایجاد شده چه نویسنده ها چ کاربر ها .۱ کسایی که از این بازی خوششون میاد ۲ کسایی که بدشون میاد . من الان نمیفهمم چن روز پیش فلان نویسنده میاد از گیم پلی تعریف میکنه امروز یکی میاد بازیو میکوبه و باگ هایی که من بعد سه چهار بار پلی دادن حتی نزدیکشم نشدم اپلود میکنه (بجز مال تامی که یکم مهمه)
    و بعدم تو بخش کامنتا گیم پلی بازیو میکوبه :dazed: من نمیدونم واقعا چی بگم تنها خواستم اینه لطفا لطفا لطفا انقد از لست ۲ مقاله نزارین چه بد چه خوب
    بزارین ما بازیمون بکنیم شما هم بازیتون و انقد دو گانگی ایجاد نشه تو سایت

  • برای اون دسته از دوستان کوته فکری که فکر میکنن این بازی رو خدا ساخته واقعا متاسفم..!
    هیچ چیز ساخت بشر بی نقص نیست .. هیچ چیز

The Last of Us Part 2 و ایرادات جزئی در آن