‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی به زودی به کنسول‌های بازی راه پیدا خواهند کرد

علی جهانشاهی افشار
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی

یک کمپانی بازاریابی جدید، به تازگی موفق به ازمایش یک پلتفرم جدید شد که می‌تواند تبلیغات تلویزیونی را به کنسول‌های بازی اضافه کند.

تبلیغات در دنیای بازی‌ها جدید نیستند، اما ممکن است به زودی تبلیغات معمول در کانال‌های کابلی و شبکه‌های تلویزیونی، راه خود‌ را به کنسول‌های بازی باز کنند. پلیروون (PlayerWON)، پلتفرمی که قرار است تبلیغات با سبک تلویزیونی را وارد دنیای بازی‌ها کند، در حال حاضر قرارداد‌هایی را با کمپانی‌های الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و های رز (Hi-Rez) امضاء کرده است.

براساس گزارش وبسایت خبری اکسیوس (Axios)، پلتفرم پلیروون ساخته‌ی کمپانی سیمول‌مدیا (Simulmedia)، است و این شرکت به مدت یک سال مشغول تست اولین نوع از این پلتفرم بود و حالا این پلتفرم در هفته‌ی جاری آماده‌‌‌ی عرضه است. این ایده به تبلیغ‌کننده‌ها اجازه‌ی دسترسی به جمعیت جوان‌تر به‌ وسیله‌ی بازی‌ها را می‌دهد. نتیجه‌ای که هیچ‌گاه به واسطه‌ی تبلیغات سنتی رادیویی و تلویزیونی حاصل نمی‌شد. تبلیغات درون‌بازی همچنین ارزان‌تر از هرنوع تبلیغات دیگری هستند.

تبلیغاتی که توسط  سرورهای پلیروون، پخش می‌شوند به این سرویس اطمینان می‌دهند که گیمر تبلیغ را در تمام طول آن تماشا کرده‌ است. این سیستم همچنین طوری طراحی شده‌ است که به ناشر‌ها، قابلیت پیشنهاد جایزه‌های درون‌بازی، شامل ارز مورد استفاده داخل بازی، وسایل تزیینی کاراکتر و موارد دیگر را به گیمرها به ازای تماشای تبلیغ بدهد. براساس تحقیقات کمپانی سیمولمدیا، پلیرها مشتاق به دیدن ده‌ها تبلیغ در روز برای باز کردن امتیازات ویژه ارزیابی شدند.

درحال حاضر فعالیت ازمایشی پلیروون در بازی Smite شروع شده‌ است و نشان داده‌ که گیمرها درصورت اهدای ایتم‌های مجانی در ازای دیدن تبلیغات، تمایل بیشتری برای هزینه کردن در بازی‌ها را دارند.

همچنین نام هیچ بازی دیگری در این گزارش اورده نشده‌ است، کمپانی سیمول‌مدیا می‌خواهد گستره‌ی شبکه تبلیغاتی خود را رشد داده و آن را به ده‌ها بازی تا انتهای سال برساند.

به‌نظر می‌رسد این روش از تبلیغات برای پلیر‌های بازی‌های موبایلی و پلیر‌های عناوین رایگان، آشناست. احتمالا در ابتدا با این روش در کنسول‌ها و بازی‌های free-to-play روبه‌رو خواهیم شد. مشابه چنین روش از تبلیغات درون‌بازی، سال گذشته به‌طور مخفیانه به بازی UFC 4 اضافه شد و بعد‌ها به دلیل واکنش شدید گیمر‌ها حذف گردید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آرین گفت:

    سلام
    EA سردمدار انقلابات مخملی!

  • Moazzen گفت:

    هر جا اسم پول میاید نام ea میدرخشد{این میدرخشد هم چند بار توذهنتون اکو کنید}ادم احساس میکنه رئیس ea اقای خرچنگه قشنگ اسم پول که میاد چشماش دلار رو نشون میده.

  • ASHEN ONE گفت:

    EA برای پول دست به چه کارها که نمیزند.

  • CARNAGE گفت:

    EA: I’ve been waiting for this day for a long time

  • Emmat گفت:

    از فردا قراره وسط بازی این تبلیغ رو ببینیم :
    سلام من سیامک انصاری هست اومد تا بایا رو معرفی کنم.
    :rotfl: 😀 :rotfl:

  • میخواستم در مورد ea بگم که دوستان گفتن ، خداییش پیش قدم شدنش واقعا هیچ جای بحثی نمیزاره ….
    در مورد تبلیغات ، واقعا باهاش مخالفم ، افتضاح به تمام معناس ، چندین حالت مختلف پیش میاد که در همه اون حالات ضرر مختص گیمره …!!!
    اول اینکه تبلیغات فقط در شروع بازی باشه ، یعنی در صفحه اول قبل از ورود گیمر به داخل بازی و صرفا از بار هزینه گیمر برای پرداخت اولیه خرید گیم کم کنه ، این خیلی بد میشه که بخوایم تبلیغ رو همون وحله اول ببینیم ، فکر کنم هیچ گیمری راضی نباشه ، شروع بازی یه چیز بی ربط ببینه ….
    دوم اینکه بازی رو کاملا آنلاین کنن و آفلاین نشه بازی کرد تا تبلیغات یکسره آپدیت بشن و البته بازی کلا رایگان باشه ، اینجوری حتی اگر بازی بسیار با کیفیتی رو عرضه کنن به علت حجم تبلیغات و آنلاین بودن افراد خیلی زیادی سمتش نمیرن …..

    سوم اینکه بازی آفلاین باشه و تبلیغات درون بازی اعمال بشه ، مثلا بیلبوردهای داخل جاده ایی تو بازی های ماشینی و یا تبلیغات دور زمین تو بازی های ورزشی (البته این مورد همین الانم داره اجرا میشه) این شرط تو چشم گیمر بودن تبلیغات برای اعصاب گیمرها افتضاس و البته برای دولوپرها هم همچنین چون تمرکزشون رو به ماهیت گیم عوض میکنن و مجبورن که به خاطر قرارداد ، جوری گیم رو درست کنن که تبلیغات تو چشم گیمر باشه !
    چهارم ، از کیفیت بازی ها کاسته میشه ، قطعا !! حتما شاهد سیل گسترده بازی های تبلیغاتی هستیم که فقط چند لحظه لذت بازی کردن دارن و بعدش تبلیغات آزاردهنده و کیفیت کم ساخت مراحل بعدی ،خودشون رو نشون میدن ….

    البته این مورد تبلیغات در شرکت های بزرگی مانند سونی و مایکروسافت ، حتما بسیار کمتر نمود پیدا میکنه ، اما اگر همه گیر بشه قطعا صنعت گیم نگاه ویژه ایی بهش میکنه …..

    شرکت و یا بهتر بگیم کمپانی غول آسای گوگل (که البته اسم اصلی دیگه ایی داره) پارسال توی اخبار درآمد خودش از عرضه محصولاتش مشخص شد که بیش از ۹۰ درصد درآمد هنگفت( خیلی بیشتر از اونچه که بشه تصور کرد) سالانه خودش رو فقط از راه تبلیغات درمیاره …..

    قطعا تبلیغات به گیم راه کلی و ویژه ایی پیدا میکنه ، اما خدا کنه که این مواردی که گفتم فقط چرت و پرتایی باشه که من گفته باشم نه این که پیش بیاد والا باید در انتظار ریلیز بازی های خوب، گیمرها سالها حسرت بخورن …..

  • Old Gamer گفت:

    بازی بدون تبلیغات ۷۰ دلار بازی با تبلیغات ۶۰ دلار. امیدوارم باعث نشه بازیها اجبارا نیاز به اینترنت داشته باشن

  • MahyarMsm گفت:

    خدایا من دیگه چی بگم؟! 😐
    فقط بدونید اگه این اتفاقات ادامه پیدا کنه بعدا بدجور میره روی اعصاب هممون از هر نظری فکر کنی خیلی بده
    ای ea لعن و نفرین بر تو باد :smug:

  • mee گفت:

    پیتر مور قبل از رفتن از ea یه مصاحبه داشت که گفت آینده یعنی بازی های free2play و غیر از اینم نخواهد بود. گفت تمام بازی های ورزشی هم تبدیل به سرویس می شن. همه ی این کارا برای رسیدن به اون پیش زمینست. به علاوه اینکه هنوز محل قرار گیری این تبلیغات مشخص نشده. باید اول این قضیه مشخص بشه و بعد اینکه آیا بازی هایی که براشون هزینه می کنید هم این قضیه راجع بهش صادقه یا نه که قطعا نیست چون انجمن ها و دادگاه های نمی ذارن هم بفروشن هم داخلش تبلیغ بذارن. هر چقدر بازی های به سمت f2p برن روش های مختلف درآمدزایی بیشتری به وجود می یاد. کارشون غلط نیست حتی اگه ماها خوشمون نیاد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات تلویزیونی در بازی‌های کنسولی