خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا
خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا
خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا
خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

GO TO HELL! خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی

سعید آقابابایی
۹ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

گاهی وقت‌ها در دنیای بازی‌ها، شخصیت‌های منفی آن‌قدر شرور و بدذات و منفور هستند که آدم برای کشتنشان لحظه‌شماری کرده و به این امید بازی می‌کند که در آخر، آن شخصیت منفی را روانه‌ی جهنم کند. یک شخصیت منفی باید خیلی قوی و پرداخت‌شده باشد که بتواند این‌طور بازی‌باز را دیوانه کند، به طوری که برای کشتنش به فجیع‌‌ترین شکل ممکن صبر نداشته باشد! امروز دقیقا دست روی همین لحظات و شخصیت‌ها گذاشته‌ایم که وقتی زمان مرگشان فرارسیده است، کلی کیف کرده‌ایم، از بس که ما را اذیت کرده و روی مخ ما راه رفته‌اند و از بس که شیطان‌صفت بوده‌اند. توجه داشته باشید که این‌ها تنها تعدادی از مرگ‌های خوشایند شخصیت‌های منفی در دنیای عظیم بازی‌های ویدیویی هستند و تعداد بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که می‌توانستند در این لیست حاضر باشند، ولی برای این مقاله، دست روی این ۱۳ شخصیت نحسی که می‌بینید گذاشته‌ایم. هم چنین رتبه‌بندی در این مقاله زیاد مطرح نیست و نمایان‌گر اهمیت بیشتر آن بازی یا مرگ آن شخصیت نیست. خب دیگر برویم سراغ محتوای اصلی این مطلب. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی مقاله‌ی “خوشایندترین مرگ‌‌های شخصیت منفی در دنیای بازی.”

۱۳ – مرگ Officer Tenpenny در Grand Theft Auto San Andreas

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

افسر Tenpenny یک مرگ آهسته که لایقش بود را تجربه کرد.

Grand Theft Auto San Andreas عنوانی است که دنیایی از خاطرات را برای بسیاری از گیمرها رقم زده است و پر بود از برخی از بهترین خصوصیاتی که یک عنوان سندباکس و جهان‌آزاد باید داشته باشد. شخصیت‌های این بازی بسیار جذاب بودند و حسابی در دل بازی‌بازان جا باز کردند. وقتی از یک شخصیت منفی خیلی متنفر می‌شوی، یعنی سازندگان و نویسندگان بازی کار خود را خیلی عالی انجام داده‌اند و این موضوع کاملا در مورد Officer Tenpenny به چشم می‌خورد. یعنی واقعا از این پلیس لوس‌سانتوس فاسدتر ندیده‌ایم!

محور اصلی بی‌قانونی و فساد پلیس لوس‌سانتوس هیچ‌کس دیگری جز افسر Tenpenny نبود. او از طریق اخاذی و باج‌خواهی، رشته‌های امور کثیف شهر را در دست داشت و این شهر را به فساد محض کشاند. وی رسما از قهرمان اصلی بازی یعنی CJ به عنوان پادوی شخصی خود استفاده کرد. در تلاش Tenpenny برای فرار از لوس سانتوس، او سرانجام در یک تعقیب و گریز هیجان‌انگیز توسط CJ متوقف شد. با تصادف و سپس دویدن روی یک پل هوایی، Tenpenny که حسابی درب و داغون شده بود، یک مرگ آهسته که لایقش بود را تجربه کرد و یک شهر را از شر خودش راحت کرد. ما هم که کیف کردیم!

۱۲ – مرگ Uberto Alberti در Assassin’s Creed 2

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

فکر کنم پول نمی‌تواند همیشه از همه‌چیز شما را نجات دهد …

فکر کرده‌اید می‌توانید بلایی سر اتزیو بیاورید و قسر در بروید؟ آن هم بلایی مثل کشتن کل خانواده‌اش در ملا عام؟ خیر! کارما بد چیزی است! گاهی سرنوشت برمی‌گردد و حسابی یقه‌تان را می‌گیرد و البته در این مورد که مد نظر ماست، حسابی با هیدن بلید از خجالتتان در می‌آید. Uberto Alberti که زمانی دوست خانواده‌ی آدیتوره بود، به عنوان یک عضو تمپلار به دوستانش خیانت می‌کند و به خاطر اهداف مالی، ترتیب اعدام عمومی خانواده‌ی اتزیوی محبوب ما را می‌دهد.

فارغ از این که Alberti بعدا از کرده‌اش پشیمان شده است یا خیر، زمان زیادی برای توبه و این حرف‌ها ندارد، چون به زودی اتزیو، او را در ملا عام حسابی چاقوخور می‌کند و انتقام خانواده‌اش را می‌گیرد. فکر کنم پول نمی‌تواند همیشه از همه‌چیز شما را نجات دهد …

۱۱ – مرگ Stranger در The Walking Dead Season One

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

وقتی Stranger کلمنتاین را در انتهای اپیزود چهارم می‌رباید، لی باید او را در یک هتل مرموز و تقریبا ترسناک پیدا کند.

وقتی صحبت از دنیای سیاه و بی‌رحم Walking Dead و محافظت از جان عزیزتان در این دنیا است، جای زیادی برای رحم و مروت باقی نمی‌ماند. دیدن مرگ شخصیت عجیب و اصطلاحا Creep یعنی Stranger در بازی The Walking Dead واقعا لذت‌بخش بود. نام و ریشه‌ی او مشخص نیست ولی او قصد دارد تا از گروه Lee انتقام بگیرد.

وقتی او کلمنتاین را در انتهای اپیزود چهارم می‌رباید، لی باید او را در یک هتل مرموز و تقریبا ترسناک پیدا کند. سرانجام لی طی یک نبرد دکمه‌زنی او را شکست داده و بیهوش می‌کند و ضربه‌ی مرگبار نهایی را کلمنتاین به او می‌زند، آن هم در حالی که بدنش از استرس می‌لرزد. دخترک هنوز نمی‌دانست که بعدا چه سختی‌های شدیدتری را از سر خواهد گذراند.

۱۰ – مرگ Vladimir Makarov در Call of Duty Modern Warfare 3

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

واقعا این لعنتی لیاقتش خیلی بدتر از مرگ است!

ولادیمیر ماکاروف در یکی از خشن‌ترین و مخوف‌ترین ماموریت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی، یک کشتار جمعی عظیم مردم بی‌گناه را رهبری می‌کند تا یک جنگ را آغاز کند. او رئیس جمهور روسیه را ربوده و از دخترش استفاده می‌کند تا کشورش را مجبور کند که به اروپا حمله کند. هم‌چنین می‌فهمیم که او مسئول حمله‌ی هسته‌ای در بازی نخست مدرن وارفیر هم بوده است. واقعا این لعنتی لیاقتش خیلی بدتر از مرگ است!

ماکاروف در نهایت توسط کاپیتان پرایس به روشی خشن به سزای اعمالش می‌رسد و روی یک سقف شیشه‌ای تا حد مرگ کتک می‌خورد و نهایتا توسط یک طناب حلق‌آویز می‌شود. بله این عدالت است، ولی آن تعداد مردمی که ماکاروف قتل عام کرد دیگر برنمی‌گردند. برخی را باید چندین بار کشت …

۹ – مرگ General Shepherd در Call of Duty: Modern Warfare 2

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

یکی از خوشایندترین پرتاب چاقوهای تاریخ.

بله دیگر نمی‌شود چنین لیستی بنویسیم و نام ژنرال شپرد لعنتی را در آن نیاوریم. ژنرال شپرد شاید خودش فکر کند یک میهن‌پرست است، ولی اعمالش او را حتی از شیطان هم پلیدتر می‌کند. وقتی که شپرد اعتقادش به کشورش را بعد از مرگ ۳۰ هزار سرباز شناسایی‌نشده از دست می‌دهد، آتش جنگ بین روسیه و آمریکا را داغ‌تر می‌کند تا به مردم آمریکا چیزی بدهد تا پشتش قایم شوند.

او آن‌قدر پیش می‌رود که با خونسردی اعضای تیم تسک فورس خودش شامل Ghost و Roach را در یکی از تلخ‌ترین و سیاه‌ترین صحنه‌های تاریخ بازی‌ها اعدام می‌کند. در نهایت همه چیز می‌رسد به یک نبرد نهایی و یکی از خوشایندترین پرتاب چاقوهای تاریخ برای گرفتن انتقام همرزمانتان و کشتن این ژنرال کثیف.

۸ – مرگ Zeus در God of War III

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

ZEUS, Your son has returned

خودمانیم این کریتوس کبیر هم خیلی خانواده‌ی بدون مشکل و نرمالی داشت ها! درست است که در بازی گاد آو وار سال ۲۰۱۸ شخصیت بالدور خیلی روی مخ ما و کریتوس بود، اما خب داستان و پیشینه‌ی تلخش باعث می‌شد مقداری برایش احساس ناراحتی کنیم، اما، اما ذره‌ای از این ناراحتی را برای زئوس در بازی گاد آو وار ۳ نداشتیم و خشم و کینه‌ای که ما و کریتوس از زئوس از بازی دوم تا انتهای نسخه‌ی سوم با خود حمل کرده بودیم، باعث شد تا در یکی از حماسی‌ترین باس‌فایت‌های دنیای بازی در پایان گاد آو وار ۳، با خوشحالی و نفرت، زئوس را سلاخی کنیم.

در آخر بازی شاهکار سوم، وقتی که با شمشیر المپوس کار زئوس را ساختیم، کریتوس با دست خالی و با مشت افتاد به جان زئوس و دوربین بدبخت بازی تا وقتی که دیگر چیزی دیده نشود! یک چیز را مطمئنم. نه ما و نه کریتوس از این لحظه هرگز پشیمان نیستیم. می‌دانید که تازه زئوس پدر کریتوس بود! عجب خانواده‌ی سالم و نرمالی!

۷ – مرگ Calamity Ganon در The Legend of Zelda: Breath of the Wild

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

موجودی که خدا می‌داند مسئول چقدر خرابی و مرگ و نابودی در طول سال‌ها بوده است.

خودمان هم نمی‌دانیم چند بار و با چند روش و در چند بازی در مقابل Ganon یا همان گانوندورف ایستاده‌ایم؟ ولی لذت‌بخش‌ترینشان در The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود. وقتی این بازی را شروع می‌کنید، یک هدف به شما داده می‌شود. Ganon را نابود کن. موجودی که خدا می‌داند مسئول چقدر خرابی و مرگ و نابودی در طول سال‌ها بوده است. او آن‌قدر قوی است که کل زمان بازی کردن این شاهکار طول می‌کشد تا برای نبرد با او آماده شوید و شانسی داشته باشید (ما هم که راضی!).

حتی در طول بازی شما مدام از حضور او آگاهید و او را از دور می‌بینید که دارد بر فراز قصر هایرول پرواز می‌کند. وقتی در نهایت وقتش می‌شود که با او روبه‌رو شوید، نبردی را تجربه می‌کنید که وقعا ارزش انتظار کشیدن را داشت و از بین بردن Ganon واقعا لذت بخش بود. مخصوصا اگر قبلش تمام divine beast‌ها را از بین برده باشید.

۶ – مرگ Handsome Jack در Borderlands 2

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

این فرد خودخواه دیوانه که برخلاف ظاهرش، باطن بسیار کثیف و رذلی داشت.

نماد این حرف که ظاهر و باطن افراد در خیلی مواقع یکی نیست، جک خوش‌تیپه در سری بردرلندز است. واقعا هم سرانجامی بهتر از این نمی‌شد برای مدیر شرکت Hyperion یعنی جک خوش‌تیپه که می‌خواست صاحب کل پاندورا باشد، تصور کرد.

شما در نقش والت هانتر، باید در تمام بازی تحقیر و متلک‌ها و تهدیدهای جک را تحمل کرده و خونسردیتان را برای فرصت مناسب حفظ می‌کردید تا سرانجام بتوانید این فرد خودخواه دیوانه که برخلاف ظاهرش، باطن بسیار کثیف و رذلی داشت را سرجایش بنشانید. شما می‌توانستید بایستید و به خزعبلات او در مورد این که چرا او قهرمانی است که پاندورا لیاقتش را دارد گوش بدهید یا سریعا با یک شلیک برای همیشه خفه‌اش کنید! دیگه خیلی خوش‌تیپ نیستی جک، مگه نه؟!

۵ – مرگ Shao Kahn در Mortal Kombat 11

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

وارث شایسته و برحق تخت پادشاهی Outworld، سرانجام تاج و تختش را پس گرفت.

شائوکان شخصیت منفی‌ای است که زیاد نیاز به توضیح ندارد و بارها در موردش نوشته‌ام. شخصی که هر طرفدار این سری از بازی دوم تا امروز با او دست و پنجه نرم کرده و آرزوی کشتنش را داشته است. نابودی او در بخش داستانی مورتال کامبت ۱۱ به معنای واقعی کلمه لذت‌بخش بود.

در نهایت کیتانا و بازی‌باز، این فرصت را پیدا کردند تا با شائوکان در Arenaی خود او نبرد کنند و او را در مقابل افرادش تحقیر نمایند. تازه فقط مرگ شائوکان نبود که کلی کیف داشت، بلکه نتیجه‌ی بعد آن بهتر هم بود. کیتانا سرانجام بر تخت پادشاهی نشست. وارث شایسته و برحق تخت پادشاهی Outworld، سرانجام تاج و تختش را پس گرفت.

۴ – مرگ Imlerith در The Witcher 3: Wild Hunt

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

بالاخره وقتی که با ویچر، آن هم گرالت رویایی در بیفتی، بهتر از این نصیبت نخواهد شد!

می‌رسیم به یکی از برترین بازی‌های کل تاریخ و البته “برترین بازی کل تاریخ” برای خیلی‌ها از جمله خودم، یعنی ویچر ۳. عنوانی که پر است از شخصیت‌های بسیار چندلایه و عمیق و قدرتمند. بین تمام اعضای وایلد هانت، Imlerith کسی بود که از همه بیشتر منتظر بودیم تا دخلش را بیاوریم.

نه تنها این الف مدام در تعقیب سیری بود، بلکه این موضوع که در نبرد کائر موران که منجر به کشته شدن مربی و Mentor گرالت یعنی Vesemir شد، شرکت داشت، باعث می‌شد تا گرالت و ما نفرت خاصی از او داشته باشیم و برای کشتنش لحظه‌شماری کنیم.

با این که قدرت او به هیچ وجه قابل دست کم گرفتن نبود ولی به هر حال آن‌قدر قوی نبود که بتواند از fire blast به صورتش جان سالم به در ببرد. بالاخره وقتی که با ویچر، آن هم گرالت رویایی در بیفتی، بهتر از این نصیبت نخواهد شد! ما هم که خوشحال!

۳ – مرگ GLaDOS در Portal

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

واقعا تماشای از بین رفتن این هوش مصنوعی خدامانند که داشت با واقعیت روبه‌رو می‌شد و مجبور بود شکست را بپذیرد، واقعا لذت‌بخش بود؛ لااقل تا وقتی پورتال ۲ آمد!

فقط صدا داشته باشی و تبدیل شوی به یکی از منفورترین و در عین حال محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌ها! این خیلی حرف است واقعا! یکی از برترین شخصیت‌های منفی تاریخ بازی‌ها بدون شک گلادوس در سری پورتال است و این که بعد از از بین بردن و شکست او، احساس خوشحالی و رضایت شدیدی داشتیم، خودش بیشتر به این موضوع که او چه‌قدر روانی و روی مخ بود، اشاره می‌کند.

در طول تمام تست‌های مرگباری که باید می‌گذراندیم، گلادوس مدام حاضر بود و ما را در هر قدم دست می‌انداخت. او دائما تلاش می‌کرد ما را به کشتن بدهد، در مورد کیک مدام دروغ می‌گفت، با Cube همراه ما اعصابمان را خرد می‌کرد و خلاصه لحظه‌ای بی‌خیال ما نمی‌شد!

ولی سرانجام وقتی که به قلب مقر Apeture Science Facility رسیدیم، دیگر فقط می‌خواستیم که این هوش مصنوعی لعنتی را سرجایش بنشانیم. وقتی که هسته‌های مختلف گلادوس را از بین بردیم، واقعا تماشای از بین رفتن این هوش مصنوعی خدامانند که داشت با واقعیت روبه‌رو می‌شد و مجبور بود شکست را بپذیرد، واقعا لذت‌بخش بود؛ لااقل تا وقتی پورتال ۲ آمد!

۲ – مرگ Edgar Ross در Red Dead Redemption

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

دیدن این که پسر جان مارستن سال‌ها بعد گلوله‌ها را روی ادگار راس خالی می‌کرد و او را سوراخ سوراخ کرد تا در خون کثیف خودش بغلتد، لذت‌بخش بود.

می‌دانم منتظر بودید که بالاخره به ادگار راس برسیم و خیالتان راحت شود! مرگ بر ادگار راس حیوان‌صفت! مشخص بود کسی که همان اول همسر و فرزند جان مارستن را می‌دزدد تا جان را وادار کند اعضای گنگ قدیم‌اش را از بین ببرد، آدم کثیفی است. این که جان و خانواده‌اش مجبور بودند کارهای کثیف دولت را برایش انجام دهند خودش به اندازه‌ کافی بد بود، چه برسد به این که در نهایت و بعد از اتمام این کارها، ادگار راس سعی کرد جان مارستن و خانواده‌اش را به شکلی حیوان‌صفتانه بکشد.

جان خودش را فدا کرد تا همسر و فرزندش جان سالم به در ببرند. واقعا دیدن این که پسر جان مارستن سال‌ها بعد گلوله‌ها را روی ادگار راس خالی می‌کرد و او را سوراخ سوراخ کرد تا در خون کثیف خودش بغلتد، لذت‌بخش بود و تنها پایان خوب برای این داستان سیاه غرب وحشی بود.

۱ – مرگ David در The Last of Us

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا

واقعا خوشحال بودیم از مرگ فجیع دیوید شیطان‌صفت و نجات یافتن الی.

مردک دیوانه‌ی شیطان‌صفت! وای که چه‌قدر مرگ این دیوید لعنتی در لست‌ آو آس خوشایند بود و البته هم‌زمان کلی هم برای الی احساساتی بودیم. دیوید یک فرقه‌ی آدمخوار را رهبری می‌کرد و طی اتفاقاتی با الی آشنا شد. وقتی که نهایتا الی نیت شوم دیوید را فهمید، سعی کرد فرار کند، ولی در نهایت خودش را زندانی در یک ساختمان قدیمی دید، در حالی که دیوید کثیف هم آن‌جا بود و تازه قصد داشت به الی تجاوز هم بکند.

هر طوری بود الی گریخت و درگیر یک بازی مخوف قایم موشک با دیوید در یک رستوران شد. در نهایت و بعد از کلی استرس و قایم شدن، الی با قمه‌ی خود دیوید، به صورت او ضربه زد و بعد هم از روی عصبانیت و جنون، شروع به فرو کردن قمه به صورت دیوید به طور پشت سر هم کرد تا وقتی که جوئل رسید و او را بغل کرد و آرام کرد. واقعا خوشحال بودیم از مرگ فجیع دیوید شیطان‌صفت و نجات یافتن الی.


 

Alireza

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خوشایندترین مرگ‌ های شخصیت منفی در دنیای بازی- گیمفا