ثبت اختراع جدید سونی به تغییر دشواری مبارزه با باسفایتها اشاره دارد
با مشاهدهی ثبت اختراعهای اخیر شرکت سونی میتوان دریافت که این توسعهدهندهی بزرگ به روشهای مختلف و خلاقانه در حال تلاش است تا تجربهی انجام بازیهای مختلف بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ را لذتبخشتر نماید.
حال اطلاعاتی از جدیدترین ثبت اختراع شرکت سونی منتشر شده است که در صورت تحقق میتواند با لذت بردن بازیبازان از مبارزه با باسفایتهای دشوار همراه شود. در واقع یکی از این ثبت اختراعات مربوط به فناوری جدیدی است که با استفاده از هوش مصنوعی مهارت بازیبازان را تعیین کرده و پس از تجزیه و تحلیل این دادهها، میزان دشواری مراحل و مبارزه با باسفایتها را تنظیم مینماید. طبق این ثبت اختراع خلاقانه، سیستم گیمپلی و مبارزات برخی بازیها متناسب با مهارت بازیبازان میتواند سختتر یا سادهتر شود و بدین صورت برای تمامی طیف بازیبازان مختلف، ایدهآلترین تجربهی ممکن رقم خواهد خورد. با این حال در اطلاعات این ثبت اختراع به اختیاری بودن آن اشاره شده است و تنها علاقهمندان به چالش بیشتر یا سادهتر کردن هوشمندانهی مبارزات میتوانند آن را فعال نمایند.
بخشی از توضیحات این ثبت اختراع به شرح زیر است:
این روش شامل دریافت دادههای مربوط به عملکرد یک یا چند بازیباز در مواجهه با دشمنان و چالشهای مختلف درون بازی است تا در نهایت بر اساس تجزیه و تحلیل این دادهها، میزان دشواری به صورت هوشمندانه تعیین شود. همچنین این فناوری میتواند باعث تغییر در برخی مکانیسمهای گیمپلی در بازیهای پر زد و خورد گردد. در نهایت میتوان انتظار داشت قدرت و عملکرد حریف بازیبازان که میتواند شامل یک باسفایت در آخر هر مرحله باشد، متناسب با عملکرد و مهارت افراد تنظیم شود تا همه بتوانند به ایدهآلترین تجربهی ممکن بپردازند.
بدون شک بازیبازان زیادی از این فناوری بهره خواهند بود. گروهی از بازیبازان با وجود چالش برانگیز بودن برخی از مبارزات، باز هم به دنبال دشواری و چالش بیشتر هستند تا مهارتهای خود را در شرایط پیچیدهتری آزمایش کنند. همچنین دستهی بزرگی از بازیبازان تنها قصد لذت بردن از یک تجربهی استاندارد را دارند و چالشهای زیادی ممکن است آنها را از ادامهی یک ماجراجویی باز دارد.
با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اختراعات ثبت شده از جملهی این ثبت اختراع جدید به منزلهی تایید کامل و قرار گرفتن آن در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۵ نیست و حتی ممکن است این فناوری در پژوهشهای بعدی به طور کامل کنار گذاشته شود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
دمش گرم سونی یعنی پیشرفت و نوآوری و جهش و اصالت و سلطان صنعت گیم :inlove:
برادران نظر دگ ای دارن گفتم که در جریان باشید :cute:
دمش گرم :yes:
بنظرم خیلی چیز خوبیه من که اگه بشه فعالش میکنم
چه باحال
مثلا آدم یه مرحله از فلان بازیو میره که اون فناوری بر اساس اون مهارت فرد درجه سختی انتخاب کنه برای بازی
و الان دارم فکر میکنم چقدر میشه با این فناوری ترول کرد (منظورم این ترول نیست منظورم ترول مسخره بازیه) مثلا وقتی باس بیاد طرفت از جات تکون نخوری ببینی عکس العمل هوش مصنوعی چیه یا به عمد هی بمیری
خلاصه خیلی خوشم اومد
خوشم اومد از نظرت و خیلی باحال بود یعنی ممکنه boss با یه ضربه هم بمیر یا مثلا ضرباتی که Boss به ما میزنه خیلی کم باشه
منظور نحوه عملکرد خودت در طول بازیه
بعد براون اساس باس فایت باهات مبارزه میکنه
یکی ثبت اختراع میکنه
یکی هم فقط شایعه میده بیرون
خسته نباشی اکرامی جان 😉
سلاطین تو یه قاب 😎
چقدر فشاری زیاد شده توی گیمفا :rotfl:
با دیس دادن چیزی عوض نمیشه 😉
چقدر دیس به راستی سوالم این است رکورد دیسلایک در این سایت چقدره؟
یادم نیس دقیقا اما ۲۰۰۰ تا به بالا بود :laugh:
البته اینو فرمانده بهتر میدونه
فرمانده ?:-)
باز هم یه اختراع جدید از مخترع توانا و نخبه الکساندر گراهامبل :laugh:
چقدر بامزه بود 😐 😐 😐 😐
خنده داره هر روز یه اختراعی داره سونی لامصب 😀
بقیه همه موندن نگاه میکنن
دیشب تو آب نمک خوابیدی؟
پروف عشق است :inlove:
عالیه خیلی عالیه 😎 😎 سونی این نسل خیلی داره فوق العاده عمل میکنه :inlove:
چقدر عالی مخصوصا برای بازیهای چالش برانگیز مثل الدن رینگ میتونه عالی باشه به این ترتیب همه قشر جامعه اعم از مبتدی یا حرفه ای میتونن بازیش کنن
این فوق العادست و قطعا انقلابی :yes: پلی استیشن همیشه باعث پیشرفت گیمینگ بوده :inlove: امیدوارم تو بازی های آینده شاهد این سیستم بی نظیر باشیم
:laugh: :laugh:
:laugh:
حاجی هرکسی هستی بس کن زشته
دم سونی گرم :yes:
اوه اوه فک کنم الان دوباره ی عده اتیش بگیرن :rotfl:
و از فردا دوباره شاهد ی سری شایعات مزخرف راجع ب سونی خواهیم بود
متاسفانه هربار کاری میکنن که نتیجش میشه عذرخواهی کردن با گردن کج جلوی سونی فن ها. ابروی ما فن های قدیمی ایکس باکس رو هم میبرن اینا.
من متوجه نشدم الان درجه سختی بازی تغییر میکنه یا حرکات باس اخه به گیم پلی هم اشاره کرده
امیدوارم در این حد کامل باشه فکر کنین باس رو اول طبق یه حرکت خاصی ازش میزنین بعدش دیگه گول نمیخوره و اون حرکت رو برای نقطه ضعفش نزنه
ین خب دقیقا میشه سیستم درایو اواتار فورزا…اونم درسته انتخاب میکنی در جه سختی رو ولی بر اساس نحوه بازی کردن دوستات یا هر شخصی که تو مسابقت هست شکل میگیره هوش مصنوعیش و بهش درجه بندی میده…حالا اون تو ریسینگ هست این تو فاتینگ…
باش
شما برو فرق کوگامی و کونامی بفهم بعد بیا نظر بده
باز خوبه شما ها یه دلیل برای ترول کردن کسی دارید و حداقل بلد نیستید جواب یکی رو مثل بچه ها ندید…دست خودتون نیست باید بچه باشید وگرنه ترول کردنتونم مثل بچه هاست….یه دلیل هست که میشینی سایکو پس میبینی…
ولی داداشیای من قبلا دیدن !! این اختراع نیست دارن گولتون میزنن
ثبت اختراع دوتا چیز مشابع لزوما مورد بدی نیست بعدا درایو اواتار فورزا ثبت اختراع نشده…حداقل من چیزی نشنیدم…و اینکه دیپ لرنینگ و AI دوتا چیز جدا نیستن یکین در واقع و دقیقا با هم ارتباط مستقیم دارن…
درایو اواتار ثبت اختراع نشده چون اختراعی نبوده که ثبت بشه
از چه لحاظ اختراع نشده؟سیستمی مشابهش قبلا نبوده…
lol سیستمی مشابهش نبوده؟ هزاران برنامه شبیه سازی هوش مصنوعی وجود دارن بر اساس عملکرد عمل کننده میان محرک هارو تنظیم میکنن
نمونش ؟ هوش مصنوعی برای شکست دادن شطرنج باز ها که بر اساس عملکرد بهترین شطرنج بازها خودشو تطبیق میده
اگه چیزی اختراع بشه ثبت اختراع میشه کشک نیست
ممکنه تو بازی ریسینگ برای اولین بار بکار رفته باشه ولی اختراع نیست
کم کم کشف کره ماه رو هم میخواین بذارین توسط هیلو DX
این چیزی که گفتی مفهوم هوش مصنوعی بود و اینکه حتما لازم نیست به عنوان اختراع مطرح بشه یه سیستمی طراحی کردن زیاد واسشون جدی نبوده ولی عملکردش قوی هست…
برای بازی های فرام سافتور ویژگی جالبی نیست.
ولی کلا ویژگی خیلی جالبیه.
ولی باید از جاهای درست استفاده بشه.
مثلا تو بازی های فرام سافتور استفاده نشه.
اتفاقا هدف این اختراع هم همون بازی هایی مثل بازی های فرام سافتوره. قرار نیست همه با درجه سختی بالا یه بازی رو به اتمام برسونن. یکی هم مثل من هست که دوست داره سری سولز رو بازی کنه ولی نه وقتش رو داره که نصف روز بشینه پاش و نه حوصلش رو. اینجاست که این قابلیت به دادش میرسه. (از نظر بنده نشستن پای یه بازی سخت برای ساعت ها و لذت بردن از مردن تو بازی و تکرار و تکرار و تکرار… خیلی کم عقلی هستش برای همین تا الان نرفتم سری بازی هایی مثل سولز ولی به شدت علاقه دارم تجربشون کنم و امیدوارم این قابلیت جدید بتونه تاثیر گذار باشه تو این مورد)
چیز جالبی میشه چون هرکس میتونه از هربازی به میزان توانش لذت ببره البته یه عده هم هستند که صرفا دوست دارن خود بازی و برای خودشون جهنم کنن که اون بحثش فرق میکنه
خب اون افراد میتونن این قابلیت رو غیر فعال کنن
رو الدن رینگ پیاده سازی بشه خوبه (:
انصافا سونی یه تنه گیمرارو داره میبره به نسل ۹ . نینتندو که دنیاش جدا هستش و یه دنیای زیبای دیگه داره. این وسط فقط ماکروسافت هستش که هیچ پیشرفتی نکرده و فقط تمرکز کرده روی درامدزایی از طریق اجاره بازی ها به شکل سرویس محوری به گیمرها.
از یک غول صنعت محصولات الکترونیک جهان چیزی غیر از اختراعات بی نظیر انتظار نمی رود . در حالیکه پاناسونیک ، شارپ و توشیبا با مشکلات اشتباهات سرمایهگذاری های احمقانه دست و پنجه نرم می کنند .سونی یک تنه صنعت محصولات الکترونیک و سرگرمی و گوشی موبایل ژاپن را پیش میبرد
الان با قیمت دلار امروز پلی استیشن ۵ رو ۱۰۰۰دلار میفروشن در صورتی که ۴۹۹دلار قیمت میخوره
میخوام یچی بگم ببینم میدونید یا نه تو اویل ۴ اگه رو professional بزاری و تو یه جا همش بمیری دشمنات کمتر میشن یا خنگ تر میشن اگه دقت کنید مرحله قلعه اونجایی که باید اشلی رو بفرستید تا یه اهرم رو بچرخونه که پل از زیر آب بیاد اونجا بیش از حد بمیری بازی بهت آوانتاژ میده حالا یا دشمنات خنگ میشن یا تعدادشان کمتر میشه وقت کردید حتما برید تست کنید همچین چیزی تو سال ۲۰۰۵ واقعا خارقالعاده بوده از نظر من
دقت نکردم ولی نمونش رو تو یه سری بازی مثل spec ops the line رو دیدم…البته اون واضعه…
سونی همیشه توی خلاقیت و نوآوری از همه جلوتر بوده به امید موفقیتش توی این نسل و آینده
نمی خوام هیت بدم ولی این قابلیت تو بازی اری یک هست زمانی که بازی برات سخت میشه خود بازی خودشو برات راحت می کنه
سلام
خبر اومده با این اختراع، حتی میشود هوش مصنوعیای رو ساخت که بازی رو ادامه دهد یا یک شبهبازیکن تحویلمان دهد!