مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا

ویدیویی از مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 منتشر شد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
cyberpunk 2077

یک فیلم منتشر شده در وبسایت رددیت (Reddit)، مقایسه‌ی فیزیک آب در دو عنوان Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 را نشان می‌دهد و همانگونه که در ویدیو نیز مشخص است، عملکرد Cyberpunk 2077 در زمینه‌ی فیزیک آب با اینکه حدود ۱ ماه از تاریخ انتشار آن گذشته است، در یک کلام فاجعه است.

صرف نظر از این که این بازی به غیر از نقاط ضعف، نقاط قوت زیادی هم دارد اما نمی‌توان کوتاهی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) را نادیده گرفت.

با پیشرفت بازیها و همچنین شلوغ‌تر و گسترده‌تر شدن محیط‌ها، بازی‌بازان انتظار دارند تا تجربه‌ی آن‌ها نیز به شدت عمیق‌تر و واقع گرایانه‌تر گردد. این نکته در عناوین جهان باز و مدرن که شامل جهان‌هایی گسترده و پویا هستند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است چرا که بازی‌باز قرار است تا مدت زمان زیادی را دز این محیط‌ها بگذراند و اگر محیط در جذب و تعامل با بازی‌باز ناموفق باشد، می‌توان گفت که شکست خورده محسوب می‌شود.

افزایش انتظارات بازی‌بازان و همچنین پیشرفته‌تر شدن بازی‌ها باعث می‌شود که بازی‌هایی که در زمینه‌ی فیزیک محیطی جهان خود ضعیف‌تر از سایر عناوین هم‌رده عمل می‌کنند، به طرز دردناکی آشکارتر و نمایان‌تر از سایر بازی‌ها شوند. متأسفانه این اتفاق برای عنوان جدید سی دی پراجکت رد نیز در حال وقوع است. طرفداران در حال مقایسه‌ی مستقیم موارد عجیب Cyberpunk 2077 و نمونه های بهتر اجرا شده در بازی های دیگر هستند و ویدیوهای مربوط به آن‌ها را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند.

کاربری با نام مستعار betta_rdr2 در وبسایت رددیت فیلمی از تضاد بین فیزیک آب در Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2 را بارگذاری کرده است. هنگام شلیک با اسلحه به آب‌های اطراف نایت سیتی (Night City) در Cyberpunk 2077، عملا هیچ انیمیشنی برای صحنه‌ی برخورد گلوله با آب طراحی نشده است که به شدت عجیب و ناامید کننده است. از سوی دیگر در بازی Red Dead Redemption 2 شاهد آن هستیم که هر گلوله‌ی شلیک شده به سمت آب باعث تشکیل موج‌های قابل مشاهده‌ای در محل برخورد گلوله با دریاچه می‌گردد.

دانلود ویدیو

شایان ذکر است، در حالی که Cyberpunk 2077 تنها حدود یک ماه پیش آن هم پس از چندین تاخیر متوالی بالاخره منتشر شد، از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 هم اکنون حدود ۲ سال هست که می‌گذرد. این تضاد کاملاً ساده در زمینه‌ی فیزیک آب به خوبی نشان می‌دهد که متاسفانه سی دی پراجکت رد نتوانسته است به آنچه که در مورد Cyberpunk 2077 وعده داده بود، دست یابد.

بخش ناراحت کننده‌ی ماجرا اینجاست که این تجربه ممکن است برای سی دی پراجکت رد خیلی گران تمام شود و بازی‌بازان در آینده از تجربه‌ی نسخه‌ی بعدی سری بازی‌های Witcher نیز محروم بمانند.

با این حال، این مقایسه‌ها به شدت به ضرر سی دی پراجکت رد تمام خواهد شد چرا که با افزایش تعداد ویدیوهایی که در آن‌ها بازی Cyberpunk 2077 با عناوین دیگری مقایسه می‌شود، می‌تواند به شدت بر روی فروش بازی تاثیر بگذارد و منجر به کاهش اعتماد کاربران به سی دی پراجکت رد گردد.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون بر روی پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس، رایانه‌های شخصی و همچنین سرویس‌های استدیا در دسترس است. علاوه بر این آپدیت نسل نهمی این عنوان در تاریخی نامعلوم از سال جدید میلادی عرضه خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را به قلم مهدی رضایی از اینجا بخوانید.

نظر شما کاربران گیمفا در این باره چیست؟ به نظرتان سی دی پراجکت رد می‌تواند این عنوان را به جایگاهی بالاتر برساند و اعتماد کاربران را باز بدست آورد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا
مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پشمام
    تو رددد چقدر خوب طراحی شده
    تاحالا تیر نزده بودم تو آب⁦:-D

    • یعنی چی تو آب تیر نزدی ؟
      هیچ می دونی چقدر مهمه؟ 😉

      • ای بابا حالا که من نزدم (تیر ) تاحالا چطوری زندگی کنم؟؟
        اصلا چطوری می‌خوام تو روی خودم ⁦:-|⁩ نگاه کنم به عنوان یه گیمر
        ننگ من⁦:-D

      • تیر زدن تو آب مهم نیست ولی فیزیک بازی خیلی مهمه و این ویدیو سطح فیزیک سایبرپانکو نشون داد
        آهان دلیل بعدی حتمن اینه بازی نقش افرینیه آره بابا بازی نقش آفرینی اصلا نباید فیزیک و هوش مصنوعی داشته باشه چون نقش آفرینیه تامام اگه داشته باشه نقطه ضعفه حتمن

        • GodHand گفت:

          😐 😐 😐
          من نمیفهمم چرا انقد مردم دنبال مقایسه راکستار با سی دی پراجکتن؟؟ فازتون چیه؟ یه شرکت خیلی جمع و جور تر، کم تجربه تر، کم بودجه تر رو با غولی مثل راکستار مقایسه میکنید و اونقدر انتظار دارین؟؟ خود سیدی پراجکت اومد بهتون گفت من از بقیه توی زمینه فیزیک و انیمیشن سرترم و منو مقایسه کنید یا راسکتار گفت؟ آخه مسئله اینه witcher 3 هیچ وقت از لحاظ فنی حتی به gta v نزدیک هم نمیشد با اینکه ۲ سال بعدش اومد، انیمیشن راه رفتن کاراکتر و فیزیکش رو شما فقط مقایسه بکن، چیزی که witcher 3 رو فوق العاده کرده بود گرافیک هنریش، صدا گذاریش، داستانش، روایتش، بود که یه سر گردن بالاتر بود از خیلی بازیها، یعنی منظور کلیم اینه cd هیچ وقت توی بخش انیمیشن، فیزیک و موارد این دست عالی نبوده که بقیه انتظار داشتن توی سایبرپانک باشه(که بازم پیشرفت خودشو کرده بود) همیشه هم بهینه سازیشون بد بود حتی زمان witcher 2,3 که روی کارتای بالا رده هم افت فریمشو داشت، خود cd هم مگه ادعایی کرده بودن تو این زمینه های فیزیک و هوش مصنوعی که ما خبر نداریم؟ قول داستان و گیم پلی، صداگذاری و موسیقی فوق العاده داده بودن که بهش عمل کردن ولی به هیچ وجه نتونستن بازی رو مثل همیشه بهینه سازی خوبی بکنن، کسایی که کنسول میان نسلی داشتن و pc گیمرا از بازی لذت بردن اما بزرگترین اشتباهشون تاخیر نزدن بازی بود که اونم تاوانشو تمام و کمال پس دادن و ازش درآینده قطعا عبرت میگیرن. دیگه اینهمه هیت و موج سواری از جو رو من از جانب بعضی دوستان واقعا نمیفهم مشکلشون با یه دولوپره بی طرف مثل cd چیه،

          • soheil.exe گفت:

            وقتی بازی رو تا خر خره هایپ می‌کنی باید انتظار همچین چیزی هایی رو داشته باشی.

            • GodHand گفت:

              اون انتقاد که بهشون وارده و شکی بهش نیست(هر چند خود طرفدارا هم به خاطر ویچر ۳ بیش از حد هایپ کرده بودن وجود کیانو ریوز هم خودش هایپ درست کرده بود) ولی همونطوری که گفتم بزرگترین مشکلشون تاخیر نزدن بازی بود که ضربشم تمامُ کمال خوردن، ولی اینکه بعضیا دارن فیزیک و هوش مصنوعی بازی اول شخص rpg رو با بازی ای مثل ردد دد ۲ مقایسه میکنن رو نمی فهمم، والا هر چی دمو هم از قبل از باری نشون داده بودن همینطوری بود فیزیک و انیمیشنا کسی تو اون دموها متوجه نشده بود الان فهمیدن فیزیک و انیمیشنهاش خیلی بده!؟ یا فقط همه هر طوری شده میخوان بازی رو بکوبن و موج سواری کنن؟

        • آره فیزیک بازی خیلی مهمه و شکی توش نیست

      • Ozhan گفت:

        این مقایسه کردن ها همیشه دردسری بوده واس استدیوها
        تا بازی میاد یه عده هستن که سریع بحث مقایسه رو با تریلرها یا بازیای دیگه رو باز کنن و بکوبونن اون اثرو وگرنه با اینکه جزیات همیشه خیلی خوبه تو یه گیم ولی انچنان تاثیری تو روند بازی نداره که من بخوام برم تیر بزنم به اب و ریز بشم تو پارتیکلاش
        موقعی که لست۲ اومد همین گیمفا ویدئو گذاشت با تیتر دانگرید بازی
        با اینکه اگر مقایسه میکردی بازی صددرصد اپگرید شده بود ولی بازم قربانی مقایسه یه عده کم فهم شد
        یارو ازینکه جای یه ماشین یا انعکاس یه درخت توی اب عوض شده بود ایراد دراورده بود و میگقت اینا دانگریده
        حالا همین قضیه واس سایبرم صدق میکنه
        کسی نمیگه ببین چه ارپی جی خفنیه که مثلش رو نداشتیم تاحالا
        همه میگن ببین رد تیر رو دیوار نمیمونه
        ملت خوبیای یه چیزو نمیبینن
        وای به روزی که یه نکته منفی پیدا کنن

        • سینا گفت:

          سایبر یه ارپیجی ناب…««««گرچه نظر منو ارپیجی بازو چندان جلب نکرد»»»»»»ولی ایرادات انکار نشدنی ای داره که واقعا نمیشه منکرش شد.هوش مصنوعی تو دیوار،فیزیک نه چندان مناسب،بالانس نبئدن پرک ها و ….ولی بازی عالیه..با تمامی این عیب ها بازم عالیه.ولی شاهکار نیست.شاهکار یعنی تقریبا بی نقص…چیزی که سایبر نیست.

        • NEON گفت:

          من مقایسه بدتر از این رو هم دیدم یارو انچارتد رو با csgo و ویچر مقایسه کرده یعنی مقایسه از اینم مزخرف تر

        • NEON گفت:

          کی اهمیت میده به این چیزا اگه دیگه شورشو در میارن بازیتونو رو بکنید فقط میخوان دنبال بهونه باشن بازی رو بکوبن بازی به این خوبی

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          اینا نقاط ضعف بازی رو گرفتن گذاشتن جلو نکات قوت یه بازی دیگه یعنی کاری از این نوب تر و فن بویانه تر نداریم :laugh: چرا نمیگن کلا ساختمونای رد دد ۲ رو بزاریم رو هم به اندازه یه خیابون تو نایت سیتی نمیشه چرا نمیگن نور پردازی سایبر پانک در حد تایتان هست تازه حالا اشکالاتش بر طرف نشده …. اینطور کارا معلومه از کجا در میاد از هیتر و فن بوی جماعت که امیدوارم ریششون کنده بشه راحت بشیم 😀 من تا امروز یکبار نشده بازی ها رو مقایسه کنم و دیگر نخواهمم کرد ولی دیگه واقعا یه عده خودشونو زدن به اون راه و فقط میخوان یه چی بگن بحث شروع بشه

          • فن بویانه کجا بود بابا مگه یادتون رفته چقد سر سایبرپانک تبلیغ کردن که اینجوریه اونجوریه تجربه متفاوت شوتینگ فلان و بیسار خب معلومه میخواد نشون بده یه بازی مثل رد دد ۲ که نسل هشت اومده همه هم یکی از اوپتیمایز ترین و با گرافیک ترین بازی های نسل هشته رو مقایسه میکنن با سی دی پراجکت و سایبرپانکی که اینهمه تبلیغ کرد سر این قضایا وهمه رو هایپ کرد علی الخصوص من…
            خب همون پولی که دادن کیانو ریوز بیاد براشون موشن گرافیک انجام بده میومدن چهارتا کارمند استخدام میکردن رو این بخش کار کنه چهارتا دیگه رو یه بخش دیگه کار کنه
            بد هم نبود چهار نفر استخدام میکردن یک هفته ای بشینن مشکلات فنی گیم رو شناسایی کنن گزارش بدن….

        • اوژان جان ببین میخوام یچیزی بگم الان ولی امیدوارم فک نکنی مایکروفنم و دارم این حرفارو میزنم برعکس اصلن بازیای مایکروسافت سلیقه من نیست نگفتم بده ها سلیقه من نیست!

          اون تیتری که شما گفتی زده دانگرید گرافیکی رو من اصلن ندیدم ولی زمان عرضه لست ۲بعد از بازی کردن متوجه شدم که گرافیک نسبت به اون تریلر e3 2018 دانگرید شده و دوستامم دقیقا همین نظرو داشتن دقت کن نمیگم گرافیکش بد شده بود اتفاقا فوق العاده بود ولی اون چیزی که تو e3 2018 نشون دادن نبود..راجب سایبرپانکم شاید واسه یکی طبق نظر شخصیش شاهکار باشه ولی نمیتونه بگه این یه فکته میدونی چرا؟بازی که هوش مصنوعیش تعطیله..فیزیک توش اصلن رعایت نشده یعنی با شاهکار فاصله داره تازه اینا بجز مشکلات فنی فاجعه بار بازیه…اگه بخوایم با معیار شما پیش بریم همه بازیا شاهکار محسوب میشن دیگه مثلا میتونیم بگیم فالوت ۷۶اگه کم بودن محتواش وتکراری بودن مراحلشو در نظر نگیریم شاهکاره!ولی خب واقعیت اینه نیست چون این مشکلاتو داره راجب سایبرپانکم همینه بازی بدون باگ هاشم صرفا یه عنوان خوب هست نه بیشتر

        • alizalogy گفت:

          رفیق مطمئنی داری راجع به سایبر می گی؟ پسر این بازی مشکلاتی داره که کم سابقه بوده توو تاریخ گیم، اینکه فیزیک یه بازی مشکل داشته باشه یعنی بیشتر از ۶۰ درصد بازی مشکل داره. وظیفه ی فیزیک انجین اینه که Reality رو به بازی اضافه کنه، که این یعنی از ب بسم اله گرفته تا آخر، همه چیز بازی به فیزیک انجین وابسته ست. مشکل اینه که کلا خیلی فک می کنن خب این مشکلات هست و با یه آپدیت حل میشه. حالا مهم نیست این مشکلات چقدر زیادن، چون با یه آپدیت که اصلا معلوم نیست کی میاد حل میشه. غافل از اینکه این مشکلات بخشیش اصلا ربطی به باگ نداره، ساختار بازی رو اینجوری ساختن، که کاریشم نمیشه کرد. منظور اینه که نمیشه گفت بازی رو بدون این مشکلات در نظر می گیریم پس بازیه نابیه.

          • Ozhan گفت:

            من از ویچر خوشم نمیاد فک نکنم دارم دفاع میکمم ولی ویچر لا اون انیمیشن و فیزیک داغونش جز محبوب ترین بازی هاست
            هر بازی یه هدفی داره
            اگ بیان بگن سیستم دیالوگ و تاثیر انتخاب سایبر از ویچر ضعیفه این ایراد قابل قبوله
            ولی اگ بگن که فیزیک مشکل داره و به جی تی ای نمیرسه این میشه ایراد بنی اسرائیلی
            قصدم لاپوشونی ایرادات بازی نیس چون مدیرای این استدیو احتیاج داشتن به این آب سردی که رو سرشون فرود اومد

            • Ozhan گفت:

              تنها کاستی که لست۲ نسبت به تریلر ۲۰۱۸ داشت بافت چهره دشمنا بود و یه سری انیمیشن اضافه مث برخورد پتک با دیوار که تو نسخه نهایی نبود وگرنه شما قسمتی که ابی رو گرفتن و میخوان اعدامش کنن نگاه کن اپگرید گرافیک به وفور قابل مشاهدست ولی تو اون ویدئو واقعا خیلی چیزارو دروغ گفته بود یارو

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      حالا کاری ندارم سی دی پروجکتی که تو ویچر ۳ فیزیک ابش با چشات بازی میکرد سر سایبر پانک کم کاری کرده ولی خدایی فیزیک آب رد دد هیچ واقعی نیست یارو ۱۰۰ بار با شان گان تیر زد یک قطره آب پخش نشد من یه تفنگ شکاری دارم یه بار تیر زدم به آب کلی آب پخش شد :laugh: اون گیمر هایی که با دیدن اینطور ویدیو ها ترجیح میدن بازی رو نخرن قطعا تو اون ۱۳ میلیون که شاید الان بیشترم شده و تو سود اون ۶۰۹ میلیون دلاری که خبرشو کار کردین تشریف ندارن البته انتقاد دارم به سی دی پروجکت و امیدوارم زودتر چندین اشکال اساسی بازی رو بر طرف کنه ولی دیگه از بعضی بازی ها بت هم نسازیم بیشتر گیمر هایی که میشناسم رد دد ۲ رو نمیپسندن و وسط کار بازی رو ول کردن یعنی خیلی ها اینطور بودن و نمیشه اینو نادیده گرفت اینم بگذریم که فعلا دکل یه عده شده راک استار و بازی هاش ، بترسیم از روزی که یه عده هیتر و فن بوی از یه شرکت به عنوان دکل استفاده کنن واقعا خدا رو شاکرم به عنوان فن سی دی پروجکت که دیگه قرار نیست به عنوان دکل 😀 استفاده بشه …… آخیش 😎

    • سینا گفت:

      رد دد اخر جزیاته داش…اخرت جزیات…من یه بار تیر هوایی زدم تو ولنتالین چهار نفر روبه روییم در جوابم بلند شدن تیر هوایی زدن پشمام ریخته بود

    • Arash گفت:

      رد دد که عظیم ترین بازی نسل هست بعد با سایبر مقایسه بشه واقعا خنده داره رد دد همه چیزش فوق العاده بود همه چیزش توجه به جزئیات که تو هیچ گیمی ندیدم مثلا اگه جلو افراد سیگار بکشی سرشونو میبرن عقب حساسیت تفنگ های مسی به آب و … به نظرم هیچ بازی مث رد دد نمیاد مگه ساخته بعدی راک استار

    • اوسعلی گفت:

      وات!
      من اصلا حال نداشتم با قلاب ماهی بگیرم کلا یا تیر میزدم یا با دینامیت ماهی می‌گرفتم ؛ یهو ۱۰ تا ماهی باهم میومد رو آب 😀
      البته از درجه شرافتم کم می شد 😐

    • sonicer گفت:

      با اینکه با هیچ بازی از راک استار نتونستم حال کنم و جذبم نمیکنه، اما حداقل در توجه به جزئیات جی تی ای و رد دد با سایبرپانک قابل مقایسه نیست.
      فقط میشه گفت با توجه به بودجه و زمانی که سی دی پراجکت برای سایبرپانک صرف کرد، این بازی حیف شد.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        البته سایبر پانک هم جزئیاتی در خودش جا داده و چیزایی داخلش هست که اگر بحث مقایسه پیش بیاد تو رد دد ۲ هم نیست و همچنین کاملا موافقم که سیدی پروجکت کم کاری کرده ولی مشکلاتشو حل میکنه قطعا
        .
        .
        فقط از لحاظ نور پردازی و تنوع نورپردازی و تعداد چراغ هایی که تو نایت سیتی روشن هست برابری میکنه با کل بازی های نسل واقعا عظیم هست و نمیدونم چطوری میخوان فقط همین یک نمونه رو بهینه سازی کنن کار سختی هست واقعا نایت سیتی خیلی عظیم هست ولی خیلی ناجور هست که نقاط ضعف بازی رو بیرون بکشی بیای با نقاط قوت یه بازی دیگه مقایسه کنی بعید میدونم یک گیمر برا این کارا وقتی بزاره !
        .
        .
        از بحث مقایسه که بحثی کلا بد هست از نظر من و بهتره فراموشش کنیم بهت پیشنها میدم وقتی مشکلات بازی درست شد بازی رو حتما تهیه کن ( اگر تا حالا نکردی ) و بازی کن و خودت کلاتو قاضی کن 🙂

      • با اینکه با هیچ بازی از راک استار نتونستم حال کنم و جذبم نمیکنه
        .
        .یعنی حتی از ردد ۱ و جی تی ای سان اندریس هم خوشت نیومده؟ 😐 سلیقه ات محترمه ولی واقعا عجیبی!

  • پیشرفتتون در پوشش اخبار رو تبریک عرض می کنم
    حالا برید مقایسه با گنگستر وگاس رو بذارید سریع تر از پیج های اینستاگرامی جا نمونید :yes:

  • Kena گفت:

    :rotfl: خوشم میاد این پی سی فن ها و ایکس باکس فن ها هر دقیقه روی یک شاخه ای میپرن
    یبار دکلشون گوست میشه یبار سایبر یبار جی تی ای میشه یبار ویچر یبار هم ردد :laugh:
    سخته ببینید که هیچکدوم از کمپانی های بازیسازی حریف سلاطین نینتندو و سونی و استدیوهاشون نیستن؟ 🙂 لامصب سونی استدیوهایی داره که از کهکشان و آینده اومدن و با کمپانی های شاخ صنعت گیم شاخ به شاخ میشن
    🙁 طفلی ها پیسی بازا حتی پورت روی پی سی بازی ها راکستار رو اصلا روی پی سی حساب نمیکنه همیشه افتضاحه پورتش
    کپکام هم همیشه پلتفرم هاش هم وطن های خودش نینتندو و سونی رو اصل راهش قرار میده روی نینتندو داره اویل انحصاری میزنه برای سونی هم بازی هاش بهترین پورت رو دارن هیچ لودینگی در اویل ۸ نیست در dmcv هم بهترین عملکرد رو روی سونی داره در نسل شیش و پنج شاهد انحصاری های زیادی از سوی کپکام برای سونی بودیم
    این وسط میمونه سایبر و پراجکت رد که روی کنسول رو عرضه ساخت بازی و توانش رو نداره روی پی سی هم جوری بهینه سازی میکنه که باید سیستم خدا میلیون تومانی به قول معروف داشته باشید تا بازی کنید بازم این بازی اون چیزی نیست که فکرش رو میکنید!
    این وسط نینتندو و سونی رو داریم که ۶۰ درصد صنعت گیم رو تشکیل میدن و پایه های این صنعت و بازی های داستانی هستند اون ۴۰ درصد هم راکستار نسلی یدونه بازی بده و کپکام و یوبیسافت و فرامسافتور تشکیل میدن که برید دعا کنید همین فرامسافتور هم سونی ازتون نگیره بدبخت بشید حداقل چهارتا بازی باشه بازی کنید نه بازی های آب دوغ خیاری :laugh: :shy:

  • sm1414 گفت:

    جزئیات و کیفیت اسلحه تو رد دد۲ بیشتر نظرمو جلب کرد.عجب چیزی!
    رو جزئیات بافت ها هم باید بیشتر کار میشد

  • Raw game گفت:

    سایبر بازی خوبیه ولی در حد مقایسه با ردد ۲ نیست در بهترین حالت از نظر فیزیک میتونه با gta v مقایسه بشه هوش مصنوعی و میزان تعاملی که میشه با npc ها در ردد ۲ داشت در حدیه که فقط خود راکستار دوباره میتونه بزنه رو دست خودش کلا جهان سایبر خیلی حس اکتشاف در گیمر ایجاد نمیکنه و من خودم به شخصه فقط سراغ نقاطی که روی نقشه خود بازی علامت زده بود میرفتم و حوصله گشت و گذار نداشتم ولی تو ردد ۲ تمام خونه ها و نقاط دور افتاده رو میگشتم اصلا انقد محیط ردد ۲ پویاست که گیمر مجبور به اکتشاف و ماجراجویی میکنه واقعا که راکستار سلطان بازی های جهان بازه

  • در اینکه هیچ بازی تا سالیان سال روی دست رد دد۲ نمیاد شکی نیست

    ولی خب این مقایسه از پایه اشتباه است چون جهان سایبرپانک با جهان رد دد۲ فرق میکنه
    آب در یک جهانی سایبرپانکی بسیار آلوده است ،چگالیش بسیار بالا است (به علت آلودگی ) و قطعا با یک گلوله موجی از آب به حرکت در نمیاد

    البته این نظر من هست

  • amin_ahmadi گفت:

    دوستان یک سوال
    ردد ۲ مگه حالت اول شخص داره ?:-)
    یا ماد هستش ?:-)
    ممنون اگه جواب بدید :rose:

  • امیدوارم تا قبل از اینکه خواهر مادر سی دی پروجکت رو بهم پیوند بدن، مشکلات اساسی بازی حل بشه. 😐

  • Mhdi442 گفت:

    فیزیک ردد گاده
    . تو همه چی فقط یه مقایسه ساده تو اسب سواری با بقیه بازیهای جهان باز می فهمی چقدر خوب طراحی کردن

  • Mikasa گفت:

    بین بازیای واقع‌گرایانه اپن ورلد
    رو دست رد دد نخواهد اومد از نظر فیزیک‌و انیمیشن و جزئیات
    تا ۴ سال بعد حداقل که gta 6 بیاد
    تازه اونم کار سختیو بر عهده داره
    برای رد دد ۲ حدود ۷ سال کار شد و کل‌تیم های راکستار همکاری میکردن در ساختش
    ۲ هزار نفر برای بازی دیالوگ گفتن
    حتی برای خود راکستار‌هم سخته یه بازی بزرگتر از رد دد ۲ بسازه

  • G_man گفت:

    توی یوتیوب یه ویدیو از مقایسه فیزیک سایبر با فالوت دیدم که کاملا فالوت برنده شد 😮 امیدوارم سی دی پراجکت این مشکلات رو حل کنه
    با توجه به جوی که دور این بازی وجود داره,تعداد زیادی از ویدیو هایی که فیزیک این بازی رو با بقیه بازی ها مقایسه می کنن ممکنه دروغ باشن و طرف موقعی از سایبر ویدیو گرفته باشه که بازی هنوز بطور کامل لود نشده.
    اما باز هم باید بگم که از سایبر توقع کیفیتی در حد ردد نداشته باشین.هر سازنده ای راک استار نمیشه :disdain:

  • alizalogy گفت:

    نچ نچ نچ نچ…
    اصن آدم باورش نمیشه چطور ممکنه ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اصول بازی سازی توسط CD انجام نشده. بابا این فیزیک آب درست کردن و دیگه جلسه ی اول ترم یک گیم دیزاین یاد ندن دیگه جلسه دوم یاد می دن! یه نیمچچه فیزیک انجین ساده ی دو بعدی از روی کتاب Game Physics Engine Development یه بخشیش رو ساختم، والا از فیزیک انجین اینا بهتر کار می کنه. حالا توو پرانتز بگم بنده نه رشته ی تحصیلیم کامپیوتر بوده و نه گیم دیزاین خوندم، به صورت خودجوش و از روی علاقه این کار رو کردم، که اصلانم چیز پیچیده ای نیست، کافیه یکم از فیزیک و ریاضی دبیرستان قسمت های بردار ها و ماتریس ها و قوانین نیوتن و شناوری یادتون باشه و بلد باشید چند خط کد با CPlusPlus بنوبسید. می خوام بگم این دیگه یه کار روتین و ابتداییه برای ساخت یه بازی، حالا یکی مثل راک استار هم میاد جزییات ببشتری بهش اضافه می کنه که Reality رو بیشتر کنه. حالا می گیم اضافه کردن جزییات به فیزبک آب در حده راک استار سخته(که اصلا نیست، کسی که چندسال تجربه ی این کار رو داشته باشه راحت انجام می ده)، ولی این لامصبای لهستانی همین بیس فیزیک آب رو هم نتونستن بسازن.
    من فک می کنم چون پروسه ی ساخت بازی طولانی شده بود و جیبشون هم خالی شده بود، اینه که رفتن یه سری دولوپر تازه کار استخدام کردن که مجبور نشن پول زیادی خرج نیروی انسانی بکنن و هزینه ها رو کم کنن که یجوری تا لانچ بازی دووم بیارن. ولی این کارشون باعث شده بازی از لحاظ فنی نابود بشه. یعنی چیز دیگه ای جز این به ذهنم نمی رسه. چون این مشکلات به هیچ وجه ربطی به کمبود وقت و سخت بودن کار نداره. اینا مسائل پایه ی گیم دیزاین هستن

    • نگفتی مشکلت با لهستانیا چیه ها 😀 😀

      • alizalogy گفت:

        حس می کنم خیلی قالتاقن. مثل روس ها می مونن، جنسشون خرابه، و به نظرم کلا اینکاره نیستن ولی الکی می خوان خودشون به غرب و ژاپن بچسبونن ولی هر کاری کنن و هر موفقیتی کسب کنن آخرش خودشونو نشون می دن که چه دغل بازهایی هستن. یه موجی با موفقیت ویچر راه افتاد توو لهستان و چندتا استودیو لهستانی سبز شد که نهایت هنرشون ساخت یکی دوتا بازیه متوسط بود. گنده شون هم که سی دی بود که اونم به این روز افتاد.
        ولی کلا از این ناراحتم که حدود ۱ سال برنامه ریزی کردم واسه خرید کنسول وان اکس باندل سایبر، با هر مصیبتی بود وان ایکس قبلی رو فروختم و اینو خریدم، بازیش هم به صورت دیجیتالی روو این باندل می دن. روز اول که بازی کردم یعنی دو دستی زدم توو سر خودم که چه غلطی کردم پول دادم بابت چیزی که مشخصا یه توهین بزرگ به بازیباز. یکی هم مثل من این داستان خیلی بیش از ۶۰ دلار براش تموم شده. خلاصه که آدم حرصش می گیره که به خاطر این لهستانی های کمونیست کلی زجر کشیدم و از اینور و اونور زدم ولی آخرشم یه بازی ناقص نصیبم شد و باعث شد خوده کنسولشم از چشمم بیفته

    • GodHand گفت:

      عزیزِ من همونطور که خودت هم خیلی بهتر میدونی و یه اشاره هاییم کردی یه مبحثی داریم به اسم توانایی بهینه سازی بر اساس ساختار انجین و اینکه که چطوری از پایه نوشته شده باشه، render path و از همه مهم تر داشتن وقت کافی برای بهینه سازی(که این واقعا خیلی مهم تره) توی توانایی بهینه سازی که سی دی هیچ وقت خوب و عالی نبوده با توجه به سابقشون، و توی زمینه زمان کافی برای بهینه سازی هم دقیقا اونجاست که سی دی با تاخیر نزدن بازی کم آورده و خراب کرده و بیشترین ضربه رو خورده، چون یه توسعه دهنده با تجربه نیست مثل راکستار که بازیه بزرگ اپن وردشو اول روی کنسولا توسعه بده، و دوسال بعد روی pc عرضه کنه، یعنی شما فک کن یه استودیو که ۸۰۰ تا بازیساز داره که اصلا نصفشون آدمای تازه کار که هیچی سرشون نمیشه از اون باقیمونده ۴۰۰ تا که برخیشون از بهترین دانشگاها فارغ التحصیل شدن یه نفر اونجا نمیدونسته فیزیک چیه و کتاب game physics developments نخونده و حواسشون نبوده بیان از ما ایرانیها با شاهکارهایی مثل قتل در کوچه های تهران و شبگرد بپرسن، شما و باقی دوستان به بزرگی خودتون ببخشین(اصلانم قصدم توجیه کردن خراب کاری ای که سی دی کرده نیست، فقط اینکه اینقدر ساده یه شرکتی به اون بزرگی قضاوت میشه خیلی عجیبه)

      • alizalogy گفت:

        رفیق اینهمه داستان گفتم بازم می گی بهینه سازی. اینکه فیزیک انجین از پایه مشکل داره هیچ ارتباطی به بهینه سازی نداره. هرکسی می تونه اون کتاب ساده رو بخونه، ولی هرکسی نمی تونه فیزیک انجین open world بسازه. اگه اینطوری بود همه ی استودیو یکی یه openworld مساختن. ساکرپانچ هم فیزیک انجینش پر از مشکل بود. چرا چون بی تجربه ست. شاید توو گوست بعدی بتونن بهتر عمل کنن، به شرطی که نفرات تیمشون رو حفظ کنن، ولی اگه بخوان دوباره چارتا بی تجربه استخدام کنن دوباره نتیجه نمی گیرن. ،

        • GodHand گفت:

          ببین مسئله اینه فیزیک انجینایی مثل Havok یا PhysX یا bullet یا همین natural motion برای کاراکترا و… آماده حاظر با کلی ابزار توی بازار هستن همه هم میتونن استفاده کنن، به قول خودت یه کسی که تازه داره یاد میگیره هم دو سوته میتونه یه فیزیک خفن پیاده کنه، مرد اونه که اینو بتونه تو اون بازی به اون بزرگی بهینه کنه دیگه، مسئله منم همینه که شما طوری میگی انگار مثل باد بادک هوا کردنه و این از بی عرضگی cd بوده، هر بازی ای با هر انجینی زمین تا آسمون فرق میکنه با همدیگه، یکی میبینی culling کردنش طوریه که انقدر cpu رو درگیر میکنه که دیگه جایی برای استفاده از فیزیک و انیمیشن نمیمونه و حتی AI نمیمونه که همه اینا ربط مستقیم به هم داره، طرف باید انتخاب کنه از کدوم قسمت بازی بزنه که کمتر به چشم بیاد، منم باشم تویه یه بازی اپن ورد با محیط شهری سنگین( که خود دیجیتال فاندری هم گفت محیطای شهری سایبر خیلی سنگین تر از دشتای رد دده) اولویتمو میزارم روی culling که تازه اینا با اون cpu جگوار داغون کنسولای نسل هشتمی تو همونم موندن و نمیتونن بهینه کنن و بزرگترین دلیلشم بعد از تاخیر نزدن اینه که تارگتشون pc بوده و بعدا دانگرید کردن برای کنسولا که همچین فاجعه ای رخ داده، فک کن بهینه سازی یه بازی اپن ورد روی کنسولای نسل هشت انقدر سخته که راکستار به اون عظمت اول تمام تمرکزشو میزازه برای کنسول‌ بعد دو سال برای پورت pc وقت میزاره، اینا اومدن برعکس کار کردن تاخیرم نزدن، نتیجشم میبینیم.

  • Silverhand گفت:

    همچین خبرایی در حد یه وب‌سایت نیست، بیشتر واسه پیجهای اینستاگرامیه. بعدشم هم رد دد ۲ کاملا آپدیت شده، ولی سایبرپانک نه، #زود قضاوت نکنیم

    • yousofkh گفت:

      رد دد از همون روز عرضه یه بازی کامل و پولیش شده و اپتیمایز روی کنسولا نسل هشت بود و اگر هم اپدیتی بوده صرفا برا رفع چند تا باگ بوده ولی سایبر توی روز عرضه : پیاده روی در میان باگ های سایبری . افت فریم وحشتناک مخصوصا روی اکس باکس وان . کرش کردن روی کنسولا . هوش مصنوعی مشکل دار و منطق صفر . فیزیک سطحی . رد دد حتی یدونه از اینارو تو روز عرضه نداشت و کاملا قابل بازی بود. سایبر اونقدر مشکل داشت که خود سی دی پراجکت رد اجازه نداد نقد های نسخه کنسولی همزمان با پی سی بیاد. بعد بیاین یه شاهکاری مثل رد دد رو با یه بازی پولیش نشده و ناقص مقایسه کنین

      • RezaW گفت:

        کاملا اشتباه میکنید yousof جان
        شاید کاملا نه
        ولی خیلی اشتباه گفتید
        رد دد روز عرضه برا کنسولا بهینه بود اوکی بود همه هم گفتن عالی به به چه چه کردن
        ولی برای روز عرضه پیسی چی ؟ یه پورت افتضاح با افت فریم های وحشتناک ک روی گرافیک های قوی هم کم میاورد
        ولی کسی نیومد بگه متای رد دد توی پیسی باید خیلی کم بشه چون بازی بیس خوب بود و اینا با اپدیت حل میشد
        حالا سایبرم همینه کنسول ها افت فریم و پورت بد داشتن حالا زمین و زمان رو به هم میدوزن
        ( دیسلایک ندید من خودم رد دد فنم و واقعا شاهکاره این بازی و فقط دارم سعی میکنم حقیقت رو بگم )
        من معتقدم این بازی الان یه بازی معمولی رو به خوبه که با اپدیت های درست میتونه تبدیل به شاهکار بشه
        ممنون :snicker:

  • SajjadSj گفت:

    رد دد زیاد جالب تبود همون جی‌تی‌آی وی هست با گرافیک بالاتره=/

  • Mhdi442 گفت:

    اینا که چیزی نیست تو مقایسه ان پی سی ها در مقابل ردد۲ افتضاحه

  • bravo6 گفت:

    خسته شدم بسکه مقایسه این دوتا رو دیدم باو فهمیدیم از بازی هایی که توسط بهترین استودیو گیم ساخته شده بهتر نیست
    کسی که بجای بازی کردن و لذت بردن از یه بازی به مقایسه جزئیات بی اهمیت بین بازی ها میپردازه اصلا گیمر نیست
    دیدین این هایی که میان یه بازی مثل dmc 5 رو میبینن بعد چون قبلش گاد رو بازی کردن میگن dmc چرته
    یا میان رزیدنت اویل ۲ رو میبینن چون لست ۲ رو بازی کردن میگن رزیدنت اویل ۲ چرته
    چون بهترین بازی تو یه سبکو بازی کردی دلیل نمیشه کلن بازی مضخرف باشه
    تازه این وسط gta و سایبر پانک تو یه سبک نیستن مردم ویژگی جهان باز بودن رو میشنون فکر میکنن باید تو سبک gta باشه خو لامصب skyrim هم جهان بازه الان باید اینو با gta مقایسه کنیم ؟

    • aladarlover گفت:

      ” توسط بهترین استودیو گیم ساخته شده”
      از نظر متا بگیریم ناتی داگ بر خلاف راک استار قرمز و زرد نداره
      از نظر جایزه بگیریم باز ناتی داگ جلو هستش
      از نظر جزئیات هردو عالین
      از نظر داستان ناتی سره
      از نظر گیم پلی هردو عالین
      از نظر انیمیشن ناتی جلو
      از نظر گرافیک هردو عالی
      دقیقا معیار شما دکل نورد عزیز چه بود با رسم شکل توضیح بدید

      سگ غمگین
      • Negin گفت:

        تو با رسم شکل بگو چی زدی؟
        من واقعا از فن های دو آتیشه هر دو شرکتم هر دو بهترین عنوان های گیم تاریخ رو برا من دارن. از لحاظ انیمیشن ناتی داگ جلو؟ از لحاظ داستانی چطور؟ مقایست منطقیه؟؟

        سگ غمگین
      • soheil.exe گفت:

        بیشتر متای ناتی؟
        بیشتر متای راک استار؟
        از نظر داستان ناتی سره؟
        ی دور داستان رد دد و GTA IV رو حتما از ی جا بخون
        انیمیشن رو دیگه واقعا برابرن
        گرافیک هم همین
        در ضمن کسی که از علایقش میگه دکل نورد نیست شاید ذهن تو ایراد داره

        سگ غمگین
      • Bàđà§82 گفت:

        چیز خور شدی؟ من متای قرمز زردو نفهمیدم خو نادون دیگه همه میدونن راکستار یک جیتی وی و رد دد ساخته که تو تمام پلتفرم ها هشت بار متای ۹۷ و ۹۸ گرفته تو چه رویی داری که متای داغون لست و از همه بدتر متا اسکورش رو میزاری پیش راکستار :laugh: داستان لست دو اشغال بود همینطور جیتی سال ۲۰۱۳ گوتی رو برد و سیلی زد تو گوش لست رد دد بهترین داستانو برد همینطور جهان باز بودن و فیزیکی ده برابر بهتر از اون لست خطی که حالم از بازیای خطی بهم میخوره و اصلا آزادی عمل هم نداره و بظور باید یه مسیرو بری .. حالا اومدی داری زرد قرمز ابی میکنی :laugh: برو چشماتو بشوور بقول دوستان یچیزی زدی چون تو متا لست ردد هم نیست

    • Drama گفت:

      bravo
      هیچکس رو ندیدم بگه dmc چرته و یا گاد چرته اتفاقا کسایی رو دیدم که dmc رو بیشتراز گاد دوست دارن منکه سونی فنم dmc رو بیشتر دوست دارم و خیلی بهتراز گاد میدونمش
      هیچکس رو ندیدم بگه اویل ۲ چرته یا مقایسه کنه با لست اینارو از کجا در میاری؟
      یا مثلا از ردد۲ حالم بهم میخوره مثل قرص خواب آور میمونه ولی ردد ۱ عالی بود
      اما بحث سایبر فرق میکنه و به علاقه و سلیقه نیست بحث اشکالات فراوان و دروغ هاس
      gta و سایبر باهم مقایسه میشن چون از بس کمپانی سازندش دروغ و حرفای الکی گفته که الان همش مشخص شد که دروغ بوده نه انقلابی بوده نه چیزی بازی هم که داغونه اگر تو سکوت کارشون رو میکردن و اگر این همه ادعا و صحبت و رویداد های نایت سیتی نمیگذاشتن الان حتی بازیشون هم خراب میکرد کسی نمیگفت شما گفتی عالیه شما گفتی انقلابیه شما گفتی بهترین عملکرد رو روی نسل هشت داره!!

    • bravo6 گفت:

      قبول دارم زیاد هایپ میکنن سر هر بازیشون
      ولی خو منطقی فکر کنیم از اولش هم غیر ممکن بود چیزی بهتر از gta بدن بیرون
      این بازی که کشک نیست هر سری از این بازی بازی سال شده بلا اثتثنا
      اولین بار رو نسل ۷ منتشر شد تا الان تو لیست پر فروش ترین هاست

    • آخه خودشون میگن می‌خوایم با رد دد رقابت کنیم الان حق مخاطب نیست مقایسه بکنه؟؟

    • پس برو مقایسش رو با بازی موبایل گنگستر وگاس که برای چند سال هست هم‌ ببین :rotfl:

    • Negin گفت:

      صلا فرض رو بر این بگیر که کسی نمیخواد مقایسه کنه.. اصلا هم تو یه سبک نیستن قبول، شما به عنوان یه گیمر میتونی ۶۰ دلار پای گیمی بدی که حتی تو برخی بخش ها از بازی ۱۰ سال پیش راکستار عقب تر هست؟ کما اینکه فکر میکنم حتی از لحاظ ارزش خرید و وقت گزاشتن هم باشه سایبرپانک ناچار هست با رقبای خود مقایسه شه..

    • AXEL STONE گفت:

      نسل بعدی از هر چی جایزه و اعتبار میگذره متاسفانه… برا همین قبل چند روز ناراحت شدم فکر مکیردم بازیرو کامل کامل و بدون هیچ نقصی میدن به جامعه گیمری ولی یک کاری کردن که ما حرفمون را مثل گل پس بگیریم
      یادتون نرده اگه کسی میگفت TLOU II سال اینده را میبره بدبخت طرف کامنتش را میپوکیدن
      حالا ما کجا شدیم؟
      واقعا من نمیتونم چنین چیزی را قبول کنم با تمام احترام به شرکت محبوب CDPR که بهترین منه ولی خوب واقعا من یکی گنگ موندم که چرا اینطوری شد؟ اگه میدونستین بازی هنوز راستو ریست نیست نیباس بازیرو عرضه میکردین مگه مسابقه داریم؟

    • AXEL STONE گفت:

      Drama . bravo6 با تمام احترام به جفت دوستان گرامی

      bravo6 : به دلایلی تا حدودی با حرفهای شما موافق هستم من با چشم خودم چنین چیزارو دیدم بگذریم… یکمی از همین کامنتم برای Drama بخونین متوجه میشین.

      Drama : دوست گرامی حرف شما هم درسته اما در مورد DMC واقعا من بعضارو دیدم که میگفتن: “فلان و فلان بازی بهتره” اما خوب این بر بَد بودن بازی دلالت نمیکنه بلکه بر خوب بودنش و دشمنی طرف با این IP بازی را روشن میکنه //خوب شانس این ای پی اینشکلی هستش دیگه//
      اما در مورد CDPR: حرفاش دروغ نبوده و واقعا میتونسته از پسش بر بیاد بلاخره TWرو از یاد نبریم یادمون نمیره که چه موفقیتهایی داشت ولی متاسفانه بازی را زوری به زور زورکی در این تاریخ عرضه کردن… حالا بازی RDR IIرو هم در مقابل GOW یادمون نرده راکستار الکی زود زورکی بازی را عرضه کردن با این که فن GOW هستم در برابر RDR II اما RDR با این گندگیش در برابر GOW شانسی نداشت و میدونستم شانصی نداره: فقط چونکه الکی بازیرو با وقت مسخره ایی عرضه کردن و کلی ترولش کردن

  • aladarlover گفت:

    این چند روز داشتم گیرز ۳ و جوگمنتو با شبیه ساز بازی میکردم.اینجوری بگم
    گیرز ۱ شاهکار
    گیرز ۲ شاهکار
    گیرز ۳ معمولی در حد ۷۵ ( کارگردانش فرق داره با ۱ و۲ ؟ )
    گیرز جوگمنت اصلا مسخره در حد ۶۰
    گیرز ۴ آشغال ۶۰
    گیرز ۵ قشنگ ۸۰

  • kami121 گفت:

    فیزیک آب به کنار، اگه میخواین از وسط بازی قطع نکنین و بازی رو حذف نکنین با npcها اصلا حرف نزنین. چیزی به اسم lip sync وجود نداره اصلا چیزی به اسم حرکت کردن لب npcها وجود نداره. این مورد غیرقابل بخششه

  • ALIREZA0111 گفت:

    دوستان لطفا تو بحث فیزیک اصلا توجیح نکنید
    سایبرپانک اصلا کوچیگ ترین فیزیکی نداره بازیهای ارپیجی نسل هفتی مثل فالوت و الدر اسکرولز فیزیک بهتری دارن چه برسه به بازیهای بزرگ این نسل
    البته یه سری مقایسه ها درست نیست مثل تیر اندازی به چرخ های ماشین یا شکستن شیشه و داغون شدن ماشین و یا شلیک به سر و نمردن ان پی سی ها
    اینا باگ یا ضعف نیستن بخاطر اینکه این بازی ار پی جی هستش هر شخص یا ماشین یه جون خاصی داره که با یه تیر نمیره ( البته اگه اسلحه تون دمیجش بیشتر از جون طرف باشه سریع میمیره که خب معمولا وقتی لولتون بالا باشه و برید به یه منطقه لول پایین چنین اتفاقی می افته احتمالا تو خیلی از بازی ها این موضوع رو دیدید) یا مثلا شلیک به ماشین که خب طبیعیه ماشین با چند تا گلوله نترکه چون یه اچ پی خاصی داره که باید تموم شه و بعد از تموم شدن اچ پی ماشین میترکه ..تو سایبرپانک بعضی مقایسه ها نادرست هستن و بعضی ها درست مثل شلیک به اب و دیوار و شیشه..این سه مورد معمولا برای همه پیش میاد که چه اشتباهی چه عمدا به شیشه و دیوار شلیک کنن مخصوصا تو اول شخص و شوتر..سایبرپانک یه سری چیزا داره که تو هیچ بازی وجود نداره ..هرچند نمیشه دروغ و هایپ الکی سازندگان رو نادیده گرفت که خب واقعا اون چیزی که تبلیغ میکردن نبود ..حتی به دروغ گفتن رو کنسول های نسل هشتی بسیار عملکرد خوبی داره و ما از ویچر ۳ درس گرفتیم..لطفا بحث ضعف کنسول های نسل هم وسط نکشید چون بازی از اول برای کنسول های نسل هشتی ساخته می شد..حالا درکل امیدوارم استودیو جبران کنه ..با اپدیت های خفن و شاید یه بسته الحاقی داستانی رایگان در حد ویچر مثل هارت استون

  • هیچ شکی درش وجود نداره که بازی Cyberpunk 2077 از نظر فنی و فیزیک محیطی نسبت به بسیاری از عناوین ضعیفه!!
    ولی وقتی که دقت میکنم، میبینم که اصلا این موارد همچون فیزیک آب هنگام تیر زدن و غیره اصلا ساخته نشدن که ما بیام این دو رو مقایسه کنیم
    چطور وقتی که چیزی وجود نداره بیایم و آن را با بازی ها بزرگ دیگر که حرف اول را در این موضوع میزنند، مقایسه کنیم؟؟
    البته اصلا قصد دفاع از سایبر تو این موارد ندارم، ولی باید درست مقایسه بشه
    درکل، بنده پس از ۳۰ ساعت پلی کردن Cyberpunk 2077، این را به تمامی PC گیمرها پیشنهاد میکنم
    اصلا از دسش ندید!!
    درسته که بازی ضعف‌هایی تو یه سری بخش ها همچون هوش مصنوعی NPC ها و فیزیک داره، اما حاوی +های بسیار زیادی میباشد
    و اگه مشکلات بازی برایتان آزار دهنده هس، منتظر آپدیت‌های بازی باشید، سپس حتما آن را پلی کنید
    رفقای کنسول گیمر هم امیدوارم که با خرید کنسول‌های مورد علاقشان در نسل نهم، این عنوان با ارزش را بازی کنند
    ایشالله که همه گیمرهای عزیز ایران کنسول‌های مورد علاقه‌شان در نسل ۹ را بخرند و با قدرت بیشتر سراغ تجربه عناوین روز شوند

  • Majid گفت:

    شاید مقایسه بازی ها تو این جور چیز ها خیلی درست نباشه چون هر بازی نقاط قوت خودشو داره و اینا قرار نیست شبیه ساز باشن
    البته نبود تاثیر شکلیک و نداشت صدای منحصر به فرد (برای جنس ماده) وقتی به هر چیزی ضربه زده میشه برام ناراحت کنندس به خصوص در مورد چیز های اصلی مثل آب و شیشه و…
    از عادت هام تو بازی ها چک کردن توانایی تو اسیب زدن به محیطه که گاها بیش از ۱ ساعت سرگرمم می کنه
    احتمالا هرکی gta بازی کرده باشه از این عادت ها داره(من بچه بودم بیشتر از این که ماموریت های بازی انجام بدم داشتم npc و بعد پلیس و بعد هم ارتش می کشتم)
    به خصوص اگه بحث npc وسط باشه فکر کنم تو این زمینه کلا راک استار و در حال حاضر بازی رد دد۲ بی رقیب باشه

  • خطاب به سی دی پراجکت رد:
    عزیزم لقمه اندازه دهنت بگیر خب مگه مجبوری

  • ghahve گفت:

    یاد زمان عرضه no mans sky افتادم.یک پروژه جاه طلبانه که چنان ایده بزرگی داشت که خودم با اینکه حتی ازینجور بازیا لذت نمیبردم چنان هایپ شدم براش که داشتم میمردم. زمانی که عرضه شد بازی بدی نبود ولی چون از اون انتظارات خیلی پایین تر بود عملن شد یک بازی فاجعه. فروش افت کرد. مردم زیادی بازیو کوبوندن. ویدیوهای زیادی ساخته شد درمورد باگ های بازی و مقایسش با عناوین دیگه.ولی شرکتش تسلیم نشد.پا اشتباهش وایستاد.اینقد براش به روز رسانی و دی ال سی و آپدیت منتشر کرد که کم کم بازی از فاجعه بودن فاصله گرفت و به یک عنوان قابل احترام تبدیل شد.
    این بازی هم دقیقن همینه.من خیلی تعصب داشتم نسبت به این بازی. ولی تا بازیو شروع کردم فهمیدم نه این اون چیزی نیس که انتظار داشتم.بازی شکست خورد بد هم شکست خورد.نه فقط به خاطر باگ بلکه بخاطر اینکه همه در ذهنشون ایده بازیو چنان بزرگ برای خودشون متصور شده بودن (بایدم متصور میشدن) که حتی اسم بازی سال رو هم مشخص کرده بودن و با افتخار میگفتن سایبرپانک. ولی بازی شکست خورد.الان سی دی پراجکت میتونه بازیو بیخیال شه پشتیبانیشو قط کنه.یا میتونه اینقد به پشتیبانی و عرضه آپدیت ادامه بده که در نهایت یک عنوان عالی بشه.با شناختی که از این شرکت دارم بعید میدونم تا تک تک طرفداراشو دوباره راضی نکنه بیخیال شه.
    به نظر خودم حداقلللل این بازی یک سال دیگه جای کار داشت.این یک سال میتونست وضعیت بازی رو از بد به شاهکار تغییر بده. (گرچه بازی بدی نیست اصلا فقط چون نتونست در حد انتظار و هایپ ظاهر شه میگم بد)
    امیدوارم وضعیت این بازی به حدی خوب شه که همه خاطره های بد رو یادشون بره و بشه مثال بارز “درس گرفتن از شکست”

  • AXEL STONE گفت:

    گرچه این روزا از CDPR که بهترین کمپانی محبوبم راضی نیستم و گرچه این مقایسه را قبول میکنم اما به نظرم مقایسه ی مهمی هم نیست.

  • s1107 گفت:

    اینکه چیزی نیست!!!
    .
    مقایسه سایبرپانک و gta iv رو داخل یوتوب سرچ بزنید…

  • آرین گفت:

    سلام
    من رد دد رو بازی نکردم ولی تو همین ویدئو هم با اینکه رد دد از سایبر بهتره ولی خود رد دد هم جایکار داره، با شات‌گان شلیک کردند به آب ولی انگار یه تیکه سنگ انداختن تو آب.
    شایدم من اشتباه می‌کنم.

    • Ķįņosą گفت:

      میشه بگی توقع داری داخل آب شلیک کنن چجوری بشه ؟ خب آب به سمت بالا میاد دیگه ! حالا تازه با هر سلاحی داخل آب بزنی آب یه شکل متفاوتی میشه حتما بازیش کن .‌ راک‌استار مو به مو طراحی کرده بازی رو با نهایت واقعگرایی که داخل بازی موج میزنه. همین شلیک داخل آب هم عین واقعیت هست داخل رد دد . واقعا کل سایبر اصلا موی ریش آرتور هم نمیشه . یه ریش آرتور مورگان زیباتر از کل سایبر هست ..

      • آرین گفت:

        سلام
        شما رد دد رو با سایبر مقایسه می‌کنید ولی من دارم رد دد (که کلی ادعای واقع‌گرایی رو دارد) با واقعیت مقایسه می‌کنم.

        “میشه بگی توقع داری داخل آب شلیک کنن چجوری بشه ؟ خب آب به سمت بالا میاد دیگه !”
        اگر این جمله درست هست پس بازی‌های نسل هشت به قبل هم فیزیک آب‌شون در سطح رد دد هست.

        “شلیک داخل آب هم عین واقعیت هست داخل رد دد.” اگر این جمله درست باشد پس خیلی از بازی‌های دیگر هم مثل همین رد دد فیزیک آب‌شون عین واقعیت هست.

        این مقایسه خیلی هم عمیق نیست، فیزیک آب فقط با شلیک بهش که معلوم نمی‌شود.

        “حالا تازه با هر سلاحی داخل آب بزنی آب یه شکل متفاوتی میشه.”
        طبق ویدئو که اینطوری نیست.

        “راک‌استار مو به مو طراحی کرده بازی رو با نهایت واقعگرایی که داخل بازی موج میزنه.”
        همچین چیزی امکان ندارد! ما خیلی تا واقع‌گرایی فاصله داریم، تازه واقع‌گرایی هم اصلا مهم نیست! چه بسا بازی باید واقعیت دنیای خودش رو داشته باشد و اصلا نباید شبیه واقعیت دنیای ما باشد.

        ” واقعا کل سایبر اصلا موی ریش آرتور هم نمیشه . یه ریش آرتور مورگان زیباتر از کل سایبر هست ..”
        این هم که از روی تعصب هست.

        من به تک‌تک جملات شما پاسخ دادم ولی فکر نکنم شما حتی پیام من رو کامل خوانده‌باشید! عیبی هم ندارد، درک می‌کنم.
        در پناه حق.

        سگ غمگین
  • god of left گفت:

    بنده خدا این بازی سایبر چی چی با gta sa هم مقایسه شده غیر از گرافیک تقریبا gta sa از هر لحاظ بهتر بود ! یعنی الان دیگه باید با بازی های نسل پنجم مقایسه بشه !! این مقایسه شما توهین به شعور گیمر ها بود .
    مثل اینه بیای ساسی مانکن رو با بتهوون مقایسه کنی والا از صدتا فحشم بدتره

  • محمد مهدی روح الامینی
    جان برادر
    با کمال احترام این مقایسه اصلا درست نیست..
    آبی که کلا فیزیک براش نساختن رو با آب رد دد مقایسه میکنن و شما هم میای میذاریش تو سایت که همه ببینن؟
    بازی دلتا فورس که یه قرن پیش برای پی سی ساختن هم وقتی تیر میزدی توی آبش یچیزی نشون میداد..
    از شما نویسنده ی گیم بعیده بیای مثل گیمران تازه وارد به اینجور چیزا گیر بدی.. تو نت همه چیز میذارن
    قرار نیست هر کی هر چی گفت ما تو سایت شما هم ببینیمش.
    در کل برای عزت و شرف سایت میگم
    میخواید تایید کنید میخواید نکنید
    فیزیک آبی که سی دیپروجکت رد هیچی براش نساخته و تو فاز اولیست رو فقط آماتور ها با فیزیک آب یه بازی کامل مثل رد دد مقایسه میکنن.. نه نویسنده ای مثل شما 😕

    • خیلی متشکر و ممنون از نظر شما دوست گرامی
      باور کنید که وظیفه‌ی ما تنها پوشش اخبار هست . اخبار برای پوشش داده شدن برای من فرستاده میشن ولی چشم حتما نظر شما دوست گرامی رو به مسئولین سایت میرسونم تا در این زمینه تصمیم درستی اتخاذ بشه.
      هر چند به نظر من هم حق با شماست و مقایسه‌ی این دوب بازی تا حدودی نادرست هست.
      در نهایت خیلی ممنون ار انتقاد سازنده‌ی شما.

      • درود دوست گرامی ..
        ممنون که هم خودت و هم توی سایت نظرمو تایید کردید ..
        بعضی گیمرها که چیزی از گیم نمیدونن و فقط بازی میکنن از روی اوناییکه میدونن و نویسنده ها و اساتید سایتا کپی برداری میکنن و نظرشونو ابراز میکنن .
        . شما و امثالهم لیدر گیمران حساب میشید ..
        ما ازتون الهام میگیریم
        همیشه کسانی هستن که فقط دوست دارن بازی هایی که نمیخوان یا نمیتونن یا قادر نیستن دستگاه مخصوص به خودش رو تهیه کنن، توی چشم هم خودشون و هم بقیه خراب کنن که البته خودشونم نمیدونن که این حسادت بیشترش به ضرر خودشونه..

        اینجور اخبار نه تنها به سود هیچکس نیست بلکه به اون هیترا انرژی مضاعف هم میده :dazed:

        با تشکر از شما که تایید کردید و دست اندرکاران سایت خوبتون
        موفق :yes:

مقایسه‌ی فیزیک آب در دو بازی RDR2 و Cyberpunk 2077- گیمفا