اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا

اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند

محسن رضوی فر
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا

حدود دو هفته‌ی دیگر کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس سری اکس و سری اس عرضه خواهند شد. مایکروسافت به‌تازگی اطلاعات جدیدی از قابلیت‌های این دو کنسول را منتشر کرده است.

آقای اندرو گوسن (Andrew Goosen) و جیسون رونالد (Jason Ronald) از مایکروسافت، اخیراً پستی جدید در وب‌سایت Xbox Wire منتشر کرده و اعلام کرده‌اند که کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس تنها کنسول‌های نسل بعدی محسوب می‌شوند که به طور کامل از قابلیت RDNA 2 پشتیبانی خواهند کرد. این موضوع در حالی اعلام شد که شرکت AMD شب گذشته از کارت‌های نسل جدید Radeon RX 6000 رونمایی کرد. آن‌ها همچنین در خصوص موارد مختلفی از جمله سخت‌افزار DirectX Raytracing  Mesh Shaders  Sampler Feedback و Variable Rate Shading صحبت کردند. همه‌ی این موارد روش‌های خاص خود را در بهبود نحوه‌ی اجرا و عملکرد بازی دارند.

کنسول‌های اکس‌باکس سری اس و سری اکس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه خواهند شد. شما می‌توانید ویدئوی جدید مربوط به جعبه‌گشایی این دو کنسول را از طریق لینک قرار داده شده مشاهده بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مگه ps5 بصورت ناقص پشتیبانی میکنه اینام جک میگنا ….

  • یعنی چی ps5 مگه rdna2 نیست معماریشون یکی هست دیگه کاش بیشتر توضیح میداد

    • Alifz گفت:

      تو ویدئو teardown پلی۵، تأیید شد که RDNA 2 هست
      واقعا نمیشه نظر داد تا مرجع های تخصصی نظر بدن

      ما فقط میدونیم که جفت gpu ها کاستوم شدس ،حالا یکی روی directx یکی رو GNMX

      تعداد cu های سری اکس بیشتره از اونور فرکانس cu های ps5 بیشتره
      جدای از قابلیت های مستقل RDNA 2، هر کدوم از این API ها، قابلیت های مخصوص به خودشون رو دارن

      این عکس بهتر و دقیق تر توضیح داده

      https://uupload.ir/files/zh0y_20201029_123937.jpg

      • ASSADullah گفت:

        یادتونه قبلا یه شایعه شده بود که ps5 از یه سری قابلیت های rdna 3.0 استفاده میکنه.
        البته دقیقا rDNA 3 نیست.از اونجایی که ایکس و دایرکت ایکس ۱۲ فقط رو rdna2.0 هست، ps5 که از دایرکت ۱۲ پشتیبانی نمیکنه پس بخشی از معماری که rDNA 2.0 رو از دست میده.ولی
        Ps5 برای جبران ، اگه اون شایعه rDNA 3.0 در نظر بگیریم،درواقع ps5 تشکیل شده از rDNA و کاستوم سونی.
        مطمنم بعدا خبرای بیشتر میاد چون مسلما دایرکت ایکس ۱۲ ای که تو rDNA 2.0 جای داده شده کاملا برای PC,xbox نه ps5.

      • درسته از rdna2 استفاده میکنه‌‌. هر کس گفت استفاده نمیکنه داره الکی میگه
        ولی فرقش اینه که از تمام ویژگی های rdna2 قابلیت بهره مندی نداره

  • سینا گفت:

    حیف که پلی استیشن پشتیبانی نمیکنه و اختلاف قدرت احتمالا بیشتر به چشم بیاد.حالا یه موضوع جالب اینکه من برام سوال بود چرا فرکانس gpu پلی استیشن انقدر بالاست.دیشب فهمیدم نه کلا سری ۶۰۰۰ و rdna2 کلا اینجورین و با فرکانس بالا و توان مصرفی کمتر کار میکنن.واقعا amd گل کاشت.

  • Ninja Theory گفت:

    #نوآوری
    بهترین طراحی و مهندسی تاریخ رو میتونم بگم این کنسول داره
    جیسون رونالد معجزه کرده
    Power your dreams

  • darkwarrior گفت:

    چه فایده دنیای تکنولوژی و فناوری باشه کنسول ولی بازی درست و درمونی نداشته باشه
    چ فایده قوی باشه کنسول ولی یه بازی لانچ قوی نداشته باشه
    راستی ویدئوی تبلیغ یخچال اینورتر xbox series xرو دیدین?خیلی سمه لامصب
    خود تیم تبلیغ مایکی گذاشتنش دیگه ایمان اوردن ک یخچال تولید کردن
    خودتون میخواین ک ترول بشین بعد نگید سونی فن ها میان ترول میکنن

  • چون دایرکت ایکس برای مایکروسافت هستش. باعث میشه ری تریسینگ روی ایکس باکس سریز اکس بهتر از پلی استیشن ۵ اجرا بشه. برای همین رنگ و لعاب نئون های جذاب تری رو شاهد هستیم.
    البته این موضوع دلیل نمیشه روی سریز اس هم بهتر باشه، بلکه پلی استیشن ۵ خیلی بهتر هست نسبت به سریز اس در زمینه ری تریسینگ.
    ولی همین که کنسول های نسل بعدی ایکس‌ باکس، full RDNA2 هستن باعث میشه در زمینه gpu هم به سریز اس مطمئن بشیم که تا آخر نسل جواب میده.
    احتمالا اول نسل شاهد ۱۰۸۰ ، ۶۰ فریم یا ۱۴۴۰ ، ۶۰ فریم یا ۱۰۸۰ ، ۳۰ فریم با ری تریسینگ یا ۱۴۴۰ ، ۳۰ فریم با ری تریسینگ باشیم.
    آخر نسل هم شاهد ۱۰۸۰ ، ۶۰ فریم یا ۱۰۸۰ ، ۳۰ فریم یا ۱۰۸۰ ، ۳۰ فریم با ری تریسینگ یا ۹۰۰ ، ۳۰ فریم با ری تریسینگ باشیم.

    البته خب ممکنه شاهد استثنا هم باشیم مثلا یه بازی عالی بهینه میشه مثل The Falconeer و ۱۸۰۰p , 60fps یا ۱۰۸۰p , 120 fps اجرا میشه
    یه بازی هم افتضاح بهینه میشه مثل Yakuza like a dragon و ۹۰۰p , 60fps یا ۱۴۴۰p , 30fps اجرا میشه

  • MR_William گفت:

    همونطور که شکی ندارم استودیو های فرست پارتی سونی از تمام پتانسیل های ویژگی ها سفارشی ps مثل دوال سنس و اس اس دی سفارشی و … نهایت استفاده رو میبرن امیدوارم که استودیو های مایکروسافت هم بتونن از تموم پتانسیل کنسولشون استفاده کنن تا بازی های شاهکار دیگه ای به این صنعت دوست داشتنی اضافه بشه و شاهد رقابت بهتر بین دو کنسول و در کل پیشرفت این صنعت باشیم :yes:

  • biosoroushock گفت:

    اگه واقعا اینطوره که خیلی خبر خوبی برای ps5 نیست ، ps5 از rt و ms پشتیبانی میکنه ولی vrs و machine learning رو نداره این دو احتمالا در حال حاضر تاثیر خودشون رو نشون نمیدن ولی به مرور زمان و اواسط نسل بعد میتونن باعث بشن که اختلاف پرفورمنس ps5 و series x بیشتر بشه ، vrs طبق چیزی های که ازش دیدیم ۵ تا ۱۵ درصد پرفورمنس رو افزایش میده و از ml هم میشه برای up scale کردن رزولوشن استفاده کرد که باید چقدر تاثیر گذار میتونه باشه

    • Ozhan گفت:

      مطمعن باش جایگزین داره واسشون و از فناوری های خودش استفاده میکنه
      مثل ری تریسینگ که مخصوص انویدیاست ولی ای ام دی هم راه خودشو رفته واس ری تریسینگ و حتی شاید بهترم باشه!

      • ای داد بیداد خوشحالی مایکروفنا به چند ساعت هم نکشید چون والکان تاریخ اضافه کردن vrs و machine learning و مش شیدر و همه ی ویژگی های جدید dx12 رو به api ش اعلام کرد اینا ویژگی های dx12 هستند نه rdna2 که والکان هم همشونو توی اپدیت جدیدش که تاریخش چند روز دیگه ست به api ش اضافه میکنه و سونی هم ازشون استفاده میکنه فرار رو به جلو به این میگن خود شرکت مایکرو میاد همچین ادعای کذبی میکنه در حالی که این apu کنسولای خودشه که دو تا از اصلیترین ویژگی های rdna2 که فرکانس بالای cu ها و اینفینتی کش رو نداره و rdna2 ناقصه من اسم این حرکت مایکرو رو میزارم وقاحت کامل

        • Eternal Man گفت:

          اسم این حرکت شمام هست سوزش کامل

          • اگه به حرفای من شک داری میتونی به سایت رسمی سازنده این api بری و تاریخ اضافه شدن این فیچرها رو به api ش ببینی تمامی فیچرها با اپدیت به والکان api ایی که سونی ازش استفاده میکنه اضافه میشه از پشتیبانی بهتر اجرا شدن ری تریسینگ تا سایه زنی متغییر و vrs و machine learning و sfs و .. البته شما تقصیر نداری اون روزی که سونی دوال سنس و هپتیک فیدبک رو معرفی کرد مایکرو اومد توی روز روشن به فن هاش دروغ گفت که ما هپتیک فیدبک رو از سال ۲۰۱۳ توی دسته های ایکس باکس گذاشتیم اخرشم گندش در اومد که خبری از هپتیک فیدبک توی دسته های ایکس باکس نیست بلکه بازم از آرمیچرهای دو هزاری قرن بوق توی دسته ش استفاده کرده مایکرو توی دروغ گفتند و دمیج کنترل استاده قشنگ با این دروغ ش گند هیلو و رسوایی دیشب استودیو ۳۴۳i رو از یاد فناش برد

            • M0hamadreza گفت:

              داداش VRS و mesh shader ویژگی های سخت افزاری هستن و کارت گرافیک باید این سخت افزار رو داشته باشه تا api بتونه ازش استفاده کنه. اگه این سخت افزار ها رو کارت گرافیک باشه از هر api میشه استفاده کرد چه والکان چه دایرکت ایکس

              • ببخشید که سونی تا حالا داشته از dx12 استفاده میکرده بعد حالا فهمیده دیگه نمیتونه از dx استفاده کنه خب معلومه که سونی کارت گرافیکشو بر مبنای همین والکان توسعه داده وقتی والکان پشیبانی میکنه مطمعنا گرافیک ps5 هم این فیچرها رو به صورت سخت افزاری بر مبنای api والکان توسعه داده کدوم منبع معتبری گفته گرافیک ps5 این فیچرهای سخت افزاری رو نداره در حالی api که سونی سال هاست داره ازش استفاده میکنه این فیچرها رو پشتیبانی میکنه فلسفه ی این دوستان ایکس باکس فن اینه که چون dx12 مال مایکروسافته پس سونی نمیتونسته از قابلیت های dx12 استفاده کنه الان چه مانعی برای سونی وجود داشته این فیچرها رو توی گرافیکش بکار نبرده باشه وقتی api والکان از همشون پشتیبانی میکنه ؟

                • M0hamadreza گفت:

                  من نباید اثبات کنم که ps5 پشتیبانی نمیکنه شما باید ثابت کنی پشتیبانی میکنه. یک لینک برای من بفرس که اثبات کنه. وقتی تو کنفرانس دو سه ماه پیششون هیچ حرفی نمیزنن راجب این مسائل به نظرت دلیلش برای چیه؟

                • عزیزم هر موقع یاد گرفتی وقتی ادعایی میکنی با منبع موثق ادعا کنی بعد بیا بحث کنیم فعلا که چیزی نه تایید شده نه تکذیب در واقع سیاست سونی انتشار قطره چکانی اطلاعات در مورد ps5 بوده اینو دیگه همه میدونند سونی ادمو دق مرگ میکنه تا بخواد اطلاعات از کنسولش بده حتی شایعاتی هست که ps5 از بعضی از فیچرهای rdna3 استفاده میکنه اینو اینسایدری به نام تیداکس ادعا کرده پس درباره ی چیزی که نه تایید شده نه تکذیب چون هنوز اطلاعاتی ازش بیرون نیومده جشن و پایکوبی نگیرید منتظر بمونید اینم سونی مثل بقیه ی مواردش مثل رابط کاربری و دسته و خود کنسول و سیستم خنک کننده (فلز مایع) که دیر رونمایی کرد اینم خیلی با شکوه رونمایی میکنه و دهن خیلی ها رو میبنده

                • M0hamadreza گفت:

                  “مطمعنا گرافیک ps5 هم این فیچرها رو به صورت سخت افزاری بر مبنای api والکان توسعه داده”
                  هر وقت شما یاد گرفتی ادعا رو با منبع موثق بیان کنی بنده هم یاد میگیرم. یک جمله از کامنت های من بیار که ادعا کرده باشم سونی این ویژگی ها رو کلا نداره. ولی همینطور که جمله خودتو میبینی ادعا کردی سونی توسعه داده پس شما باید اثباتش کنی نه من.

        • سینا گفت:

          متاسفانه منبعی برای حرفات نداری.خود amd کفته…..

    • Mohammadreza7 گفت:

      عالی دوست عزیز :yes: همین ML رو اصلا نباید دست کم گرفت. به تنهایی میتونه انقلابی تو ساخت بازی ها ایجاد کنه و به شدت مصرف ram رو کاهش بده.
      واقعا مایکروسافت این دفعه تو توسعه کنسول گل کاشته برعکس وان فت :yes:

  • Star1 گفت:

    در حقیقت PS5 از نسخه ناقص RDNA میکنه که بش RDNA 1.5 گفته میشه.

    در نتیجه تنها کنسولی که واقعا نسل ۹ هست و باش تغییر نسل رو احساس خواهید کرد اکس‌باکس سری اکس هست :yes:

    • Ozhan گفت:

      تغییر تو چی؟تو کنسول؟بازی مهم نیست؟
      ما با ۱.۸ترافلاپس نسل نهم رو شیش ماه پیش تجربه کردیم
      بعد دوستان میگن چرا جواب ترول میدی!

      • Undead Labs گفت:

        منطقی جواب نمیدی فقط داری متعصبانه ماله میکشی سونی چ فناوری ب ps5 افزوده که باعث اجرای بهتر ری تریسینگ میشه اسم این فناوری چیه و چرا سونی دربارش حرفی نزده؟

      • X.gamer گفت:

        “ما با ۱.۸ترافلاپس نسل نهم رو شیش ماه پیش تجربه کردیم” مایکروسافت فلایت ایز کشک؟ اگه اینطوره که ما نسل ۱۱ ایم 😀

        • Iliya گفت:

          نسل ۱۱؟
          خیلی جلوتر
          حالا حالا ها مونده بازی ها ۲۰۰۰ ترابایت بشن و کل زمین توی مپشون باشه

        • بله با اون پی سی گرافیکش خیلی بالاست
          بزار اول برای کنسول بیاد

          • X.gamer گفت:

            والا هورایزنتونم اومد،همونی که میخواست بنچمارک گرافیکی بیاره برای نسل بعد 😀 حالا این کجا هورایزن کجا :rotfl: دث گرافیکش خوب بود قبول اما وقتی صحبت از مایکروسافت فلایت میشه، بهتره برید یه گوشه کلمه انحصاری رو برای خودتون تکرار کنید :rotfl:

            • مایکرو فلایت که از پرداش ابری استفاده میکنه صد برابر اینو با خودت تکرار کن شاید متوجه شدی جریان چیه شبیه ساز پرواز مایکروسافت از پردازش ابری استفاده میکنه اجراش روی هر سخت افزاری (حتی قویترین کارت های ده سال اینده) بدون پردازش ابری مبتنی بر اینترنت پر سرعت غیرممکنه

              • X.gamer گفت:

                “مایکرو فلایت که از پرداش ابری استفاده میکنه” اما در برابر این هورایزن از تکنولوژی های فوق بشری سونی استفاده میکنه 😀 این حرف من نیست، حرف کلی از فنبویای سونیه :rotfl: چند چندید با خودتون؟ بعدشم این نشون دهندۀ قدرت مایکروسافته که باید قبول کنید اما نمیدونم چرا اون رگه فنبویتون جلوی حقیقتارو میگیره :rotfl: :rotfl: “اجراش روی هر سخت افزاری (حتی قویترین کارت های ده سال اینده) بدون پردازش ابری مبتنی بر اینترنت پر سرعت غیرممکنه” خودت هم قبول کردی که هیچکس نمیتونه همچین کاری بکنه جز مایکروسافت 😎 الحق که بدون مایکروسافت این صنعت هیچوقت پیشرفت نمیکنه حتی ده سال بعد 😀 مایکروسافت همونیه که این صنعتو حداقل ده سال جلوتر برد :inlove:

                • فقط اینو بهت بگم اگه این بازی میخواست یه بازی بدون پردازش ابری باشه حجمش بیش از دو ترابایت میشد شما میای یه بازی با پردازش ابری که روی کامپیوترهای ناسا هم بدون استفاده از اینترنت پر سرعت اجرا نمیشه رو با یه بازی که روی یه کنسول ۱٫۸ ترافلاپسی ساخته شده مقایسه میکنید همین کارها رو میکنید که اینجوری سطح خودتونو پایین میارین

                • X.gamer گفت:

                  کلا اطلاعاتت خیلی محدوده،”فقط اینو بهت بگم اگه این بازی میخواست یه بازی بدون پردازش ابری باشه حجمش بیش از دو ترابایت میشد” حجمش اولا دو پتابایت و نه ۲ ترابایت میشه، ثانیا شما برو هورایزن یا دث رو روی پیسی بزن بعد بیا فلایت رو بدون اینترنت روی پیسی بزن.بازم گرافیکش بالاتره 😎

            • Jaber-shams گفت:

              داداش شبیه ساز پرواز با هورایزون مقایسه میکنی.جزئیاتی که تو هورایزن بکار رفته دشمنا،هوش مصنوعی،محیط،تخریب،……و هزار یک چیز دیگه.ولی او شبیه ساز تمام تمرکزشون رو هواپیماها و یه مپ خالی از بسیاری از کدها.پس نتیجه هم باید گرافیک چشم نواز باشه

        • kian1990 گفت:

          لست ۲ رو تمام ps4 ها اجرا میشه و همه هم بازیش کردن
          ولی این بازی شمارو چند درصدتون تونستید بازی کنید؟ چند درصدتون pc دارید که بتونه با حداکثر تنظیمات بازی رو اجرا کنه چندتاون خریدید بازی رو که کامل بتونید از مپ هاش کامل استفاده کنید
          فرقشون اینه دوست عزیز

          • Farzan800 گفت:

            اره همه لست رو بازی کردن اونم هشت بعدی ، چون سونی یه فناوری خیلی خفن ساخته ک شما وقتی تو پلی پرو بازی میکنی لست رو صدا هواپیمارو اط نزدیک میشنوی ، مایکرو خیلی سعی کرد بفهمه چجوری ولی نشد ، فلایتم رو سریس ایکس با بهترین تنظیمات اجرا میشه

        • the boy گفت:

          ببخشید منطقی باشیم ۱٫۸ ترافلاپس لست را اجرا کرد ولی ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم هدف الان ۴K هست با ۶۰ فریم و ریتریسینگ الان قضیه خیلی فرق داره

    • تجربه ثابت میکنه
      نه چند تا عدد روی کاغذ
      ضرب المثل چینی:
      “حرف حباب هوا و عمل قطره طلاست”

    • calvin77 گفت:

      خیر
      RDNA 1.5 چیه برادر من؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl: یعنی مرزهای ترول رو جابه جا کردی واقعا :-/ :-/
      بیس سونی هم RDNA 2هستش و فقط از DX12 پشتیبانی نمی کنه که خب اینم باعث میشه که ری تریسینگ اکس باکس قوی تر باشه که از حق نگذریم تفاوت در کیفیت تصویر و بافت تکسچر ها وارد میکنه ولی انقدر هم تفاوت فاحشی نیست
      در ضمن مثلا الان ما SSD ضعیف تری داریم خوبه یه فن بوی بیاد و اونم ترول بکنه ؟؟ 😐 😐
      بس کنید این ترولای مسخره رو باو هی از هر دو کمپانی چه خبر خوب چه بد میاد میاد هی ترول :smug: :smug:

      • Mohammadreza7 گفت:

        نه دوست عزیز تفاوت فقط به ری‌تریسینگ خلاصه نمیشه
        درسته بیس معماری جی‌پی‌یو ps5 همون rdna2 هست ولی خب خیلی از فیچر های این معماری رو پشتیبانی نمیکنه
        نمونش این تکنولوژی ML که میتونه مصرف ram رو ۲تا۳ برابر کاهش بده و این واقعا یه ویژگی فوق العادس که میتونه یه انقلاب تو بازیسازی ایجاد کنه که متاسفانه ps5 از این فیچر پشتیبانی نمیکنه!
        من قبلا هم گفته بودم تفاوت بین ps5 و xsx خودشو تو عناوینی که صرفا بر اساس نسل بعد توسعه پیدا کردن نشون میده نه بازیایی که بر اساس اون Jaguar آشغال ساخته شدن!

    • https://www.amd.com/en/technologies/rdna-2
      اسم PS5 رو اونجا میبینی؟؟؟BASED ON RDNA2 میدونی چی هست؟یا هدف دیگه داری؟؟؟

  • Herobrain گفت:

    جونم سری اس :inlove: . ببخشید اگر کسی میتونه پاسخ بده که این فناوری چی هست و چیکار میکنه؟ ممنون :yes:

    • Eternal Man گفت:

      RDNA 2 نسل جدید معماری کارت های گرافیک AMD هست که چند ویژگی مهم داره، پرفورمنس بر حسب وات به طور متوسط ۵۴ درصد نسبت به RDNA 1 بیشتر شده، ضمن اینکه از فناوری Direct X Ray Tracing مبتنی بر فناوری DirectX 12 Ultimate پشتیبانی میکنه، به این صورت که در کنار هسته های shader که پردازش گرافیکی صرف رو انجام میدن، واحدهایی هم با عنوان RT Cores (هسته های رهگیری پرتو) در نظر گرفته شده که عملیات رهگیری پرتوی شتاب گرفته از سخت افزار رو انجام میدن، حالا تفاوت اون RDNA 2 که در اکس باکس شاهدش هستیم با پی اس ۵ چیه؟ یه سری از ویژگی های موثر در عملکرد هستن که در پی اس ۵ به خاطر عدم پشتیبانی این کنسول از DX12 Ultimate غیر فعال هستن ، از قبیل Sampler feedback streaming ، variable rate shading و mesh shading و همچنین عملیات های مبتنی بر یادگیری ماشین تحت عنوان Direct ML که بهبود دهندهٔ عملیات رهگیری پرتو هم هست؛ اینها تکنولوژی های RDNA 2 مبتنی بر API جدید مایکروسافت هستن که در واقع مکمل این معماری و همچنین پشتوانهٔ velocity architecture (ریز معماری سفارشی خود کنسول های نسل نهمی اکس باکس) هستن که خب طبیعتا منحصر به اکس باکس های نسل نه میشن

  • vas گفت:

    یعنی ps5 بطور کامل پشتیبانی نمیکنه ؟؟؟؟؟؟

    • calvin77 گفت:

      خیر ( بدون ترول میگم) :
      به خاطر اینکه پی اس فایو از dx12 پشتیبانی نمیکنه به خاطر همینم نمی تونه از تمام فیچر های RDNA2 استفاده بکنه . در ضمن AMD با مایکرو روابط بسیار نزدیکی باهم دارن و در ساخت خود RDNA 2 از خود مایکرو هم کمک گرفته شده
      پس در نتیجه سری اکس تنها کنسول نسل بعد خواهد بود که به صورت کامل از RDNA 2 پشتیبانی خواهد کرد و بهترین تجربه رو از لحاظ ری تریسینگ ( رهروگیری پرتو) به گیمرا میده
      البته که بیس پی اس فایو هم RDNA2 هست و اونا هم از ری تریسینگ استفاده میکنند ولی به قدرت سری اکس نمی رسد
      ( عین SSD که تو جفتشون وجود داره ولی خب برای پی اس فایو قوی تر و سریع تر هستش )

  • The Ghost گفت:

    جفت کنسولا از RDNA 2 استفاده میکنن.
    قبلا هم تو گفتن مشخصات سخت افزار گفته بودن
    الآن چرا دوباره میان میگن؟ اصن چرا میگن فقط خودمون؟
    لابد مثل دروغ ۴k Native و ۴k چکر بورد اینو هم میخوان بگن مال PS5 فیکه؟
    بازی چی داری واسه لانچ و سال اول اینو بگو.

    الآن یکی میاد هر چی تو ذهنشه و اصن معرفی نشده و تاریخ نداره رو میگه:|

  • Double_fine گفت:

    باز هم برتری با Xbox series x
    رونالد نابغه است

  • Ozhan گفت:

    ربطی نداره
    معماری هم میتونه یه جورایی شخصی سازی شه و اینکه سونی بخواد قابلیت هایی که خودش طراحی کرده رو اضافه کنه یا از یه سری چیزا استفاده نکنه!
    مهم اینه که ارکیتکچر ps5 بیس rdna2 و سونی خودش دست به کار شده!

  • Darker than Black گفت:

    هر کنسول قابلیتهای خودشو داره به امید انتشار بیشتر گیم هوای ما پی سی گیمرها رو هم داشته باشن

  • Undead Labs گفت:

    “کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس تنها کنسول‌های نسل بعدی محسوب می‌شوند که به طور کامل از قابلیت RDNA 2 پشتیبانی خواهند کرد.”
    تصمیم با شماست :talktothehand:

  • Sina.ss گفت:

    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!! حکایت سران اکسباکس..کنسلتون خوب بهترین اصلن RDNA 30 دوتا بازی بسازید واسش…بازی سازی نیاز به تاریخ و فرهنگ و هنر ووو داره که شماها در کشورتون موجود نیست..شما فقط اسلحه بدن بهتون تیر بزنید به هم تو بازیا چیز دیگه ایی بلد نیستین که..

  • alipower_fan گفت:

    این تا چند ماه اول تاثیری نداره. ولی یکی دو سال اینده با دستگاه هایی که این قابلیتو ندارن قشنگ متمایز میشن

  • Mohammadreza7 گفت:

    سونی پولش رو در اختیار سازندگان امپراطور میذاشت بهتر از سرنی واسش کنسول میساخت
    .
    “Xbox Series X|S will be the only next gen consoles with full RDNA 2 integration”
    .
    البته خب نباید هم زیاد خرده گرفت بهشون چون به هرحال سونی یه کمپانی درجه دو سه هست و کسی واسه توسعه اینجور موارد سراغشون نمیره. AMD واسه توسعه معماری RDNA2 به شدت از مایکروسافت کمک گرفته و اساسش بر اساس dx12 هست و خب چون اکس باکس از dx12 پشتیبانی میکنه پس تمام فیچرهای RDNA2 هم ساپورت میکنه و خب احتمالا سونی هم واسه رفع این نواقص سراغ ترفند های هر چند ضعیف خودش رفته. دیجیتال فانتدری هم گفته بود سونی بیشتر رو جنبه ارزون در اومدن قیمت نهایی، ps5 رو توسعه داده!

    • pegasus گفت:

      بابا شما اکس فنا واسه خودتون دنیایید
      واقعا سخت افزار اینقدر مهمه؟
      واسه همین پرو سوییچ بیشتر از وان اکس فروخت و خط تولیدشو تخته کردن؟
      واسه سخت افزار بود که برترین گرافیک تاریخ گیمینگ روی یک کنسول ۱.۸ ترافلاپسی اجرا شد؟
      شرکت درجه دو و سه که میگی فعلا داره تو گیمینگ شکتای درجه یکو له میکنه و پادشاهی میکنه
      #اکس_فنا_یکم_تفکر

      • Iliya گفت:

        سخت افزار مهم نیست یعنی؟
        اگه اینطوریه چرا هر ۷ سال نسل عوض میشه؟
        چرا هر دو سه سال یبار GPU های جدید تر و قوی‌تر میاد؟
        چرا معماری ها عوض میشن اصلا؟
        خط تولید وان اکس تعلق گرفته به سریز اکس واسه همینه تولیدش متوقف شد کنسول نسل قبله دلیلی وجود نداره بازم تولیدش کنن

        • pegasus گفت:

          خودتو به اون راه نزن خوب میدونی منظورم از سخت افزار چی بود
          سوییچ واسه انحصاری هاش سوییچ شد بعدش مجبور کرد ترد پارتی ها هم براش منتشر بشن تا محتوا نباشه سخت افزار به چ دردی میخوری
          الان چرا خط تولید پرو رو تخته نکردن؟
          مدیونی بگی چون هنوزم میفروشه بر عکس غول سخت افزار نسل هشت

          • Iliya گفت:

            ربطی نداره سوئیچ تکلیفش با خودش مشخصه شعارش ۴K نیست شعارش RDNA2 و ری تریسینگ نیست
            بازی های انحصاری و پرتابل بودنش تبلیغشه
            XBOX کنسول پرتابل نیست پلی استیشن
            محتوا باشه وقتی سخت افزار قوی نیست که اونو اجرا کنه چه فایده داره

      • Farzan800 گفت:

        دلیل تولید نشدنش این بود ک با کنسولای نسل بعد یه قیمت بود قطعا عاقلانه نیست تولیدش

    • Clara گفت:

      چشم حتما دفعه بعد میگم برای توسعه کنسول از شما و سازندگان امپراطور کمک بگیرن خدای نکرده واسه یه شرکت ((درجه دو سه)) خوب میدونی چیزی نمیفهمن که همینجوری هردمبیل یه چی میسازن

    • SiRSiNa گفت:

      نمیخواستم ترول کنم ولی دیگه شورشو در آوردید
      مایکرو هم ۵۰۰ میلیون دلار میداد ممد بقال سر کوچه ما بهتر واسش هیلو می ساخت
      پرچمدار نسل هفتی ، ولی جدا از شوخی اینفنیت واقعا بازی خوبیه و پتانسیل اینو داره که با زولا رقابت کنه

    • سینا گفت:

      فکر نمیکردم ترول باشی.باشه حتما به پیشنهاد نابغه ای مثل شما سونی ای که یه کمپانی درجه سه هست گوش میکنه.سرنی خر کیه.سرنی نمیتونه حتی کامپیوتر رو تلفظ کنه.اره.میدونستی سری اکس حتی از ۳۰۹۰ هم قویتره؟ممکنه در اینده شاهد باشیم از پرچمدار سری ۴۰۰۰ انویدیا هم پرفورمنس بیشتری داشته باشه.اره.

      ولی واقعا باید به عقلت شک کرد که سونی رو درجه دو میدونی

    • داری متن مینویسی یه مقدار فکر کن. اولا ترولی که کردی خیلی بی احترامی بود به آدم بزرگی مثل سرنی. دوما سونی شاید از نظر مالی جزو کمپانی های ثروتمند نباشه ولی محصولاتش همه درجه یک هستن‌.
      من خودم بالا یه جمله گفتم پشیمون شدم ، از حرص بعضیا که موضوع این صفحه رو نادیده میگیرن و ایکس باکس رو ترول کردن عصبانی شدم.
      ولی ببین هم پلی استیشن۵ ، هم سریز اکس و هم سریز اس کنسول های نسل نهمی هستن و از هر لحاظ نسبت به نسل قبل بهبود داشتن‌‌.
      حالا یه کنسول مثل سریز اکس کلا تغییر میکنه یه کنسول فوق العاده و قدرتمند میشه. یه کنسول مثل سریز اس کمترین تغییر رو میکنه ولی بالاخره هرچی باشه نسل بعدیه ، درسته رم کمتر و ترافلاپس کمتری نسبت به بقیه داره ولی با cpu قوی و gpu ی full RDNA2 داره از نسل بعد هم برمیاد. و یه کنسولی هم مثل پلی استیشن۵ چیزی بین این دو کنسول بالا هست ولی بسیار نزدیکتر به سریز اکس. هر کدوم طراحی خودشون رو دارن و مهندس های زیادی برای ساخت و طراحیشون زحمت کشیدن ، اصلا درست نیست مسخره بشن و زحمت این همه افراد رو نادیده گرفته بشن.
      درسته که سریز اکس کنسول خیلی بروز تر و با نوآوری بیشتری از لحاظ سخت افزاری و قدرت هستش ولی بجاش پلی استیشن هم توی دوال سنس نوآوری های زیادی گذاشته که توی کنترلر ایکس باکس نیست و شاید تا زمان معرفی کنترلر جدید ایکس‌ باکس یا نسخه بعدی الایت این چیزا رو نبینیم.

  • پلی‌استیشن ۵ به شدت یک دستگاه کاستومایز شده هستش و اکس‌باکس سری اکس کاستومایز بسیار کمتری داره و به پی سی نزدیکه. فعلاََ چیزی به طور رسمی مشخص نیست ولی بهتون قول میدم این شایعه ها نه تنها به زودی رد میشه (که پلی‌استیشن ۵ RDNA 1.5 هست یا مثلا کیفیت خروجی بدتری نسبت به اکس باکس خواهد داشت و از تکنولوژی های مشابه استفاده نمی کنه) بلکه طبق سه چهار تا منبع داخلی که صحبت های بسیار اساسی در مورد برنامه‌های آینده‌ی AMD داشتن از همین قابلیت های کاستومایز شده‌ی پلی‌استیشن ۵ به شدت تعریف کردن. تا جایی که ویژگی های کاستومایز پلی‌استیشن ۵ از برنامه‌های آینده‌ی amd برای RDNA 3 هم ممکنه پشتیبانی کنه. برای همینه که دیجیتال فاندری بارها اعلام کرده توسعه دهنده ها از پلی‌استیشن ۵ شگفت زده شدن و موارد هیجان انگیز زیادی هستش که هنوز پنهان باقی مونده. (ارجاع میدم به صحبت های لیدبتر و جان لینمن از دیجیتال فاندری) برنامه ریزی و کاستومایز بودن پلی‌استیشن ۵ به شدت آینده نگرانه خواهد بود و اینو به زودی همه متوجه خواهند شد و تمامی شواهد نشون میده تیم سونی به خوبی فیدبک ها رو گرفتن و به فکر آینده‌ی AMD هم هستن. مشکل اینجاس که سونی مثل همیشه مخفیانه پیش میره و مثل سمت مقابل قدرت یا قابلیت همگانی مثل اسمارت دلیوری رو بولد نمی کنه. به قولی پلی‌استیشن با بازی ها خودش رو نشون میده. به قول آقای رایان:
    we’re going to have games do our talking

    https://uupload.ir/files/29t8_3246565987-987.png

    • شما مرز ترول رو جابجا کردین. از ویژگی بهتر ایکس‌ باکس برای ترول ایکس‌ باکس و بالا بردن پلی استیشن استفاده میکنین.

      • شما همونی نبودین که سر پست یوبی سافت جار میزدین بازی های این شرکت ۶۰fps AND 4k هستن روی پلی‌استیشن و اکس‌باکس ۴k at 60fps هستش؟ به ۶ ساعت نکشید اصلاح شد پست و دیگه پیداتون نشد تازه اتهام به من هم زدین همونجا که تو ترول می کنی و دروغ میگی ولی خیلی زود مشخص شد من درست میگم و شما اشتباه. اونجا هم گفتم منظور یوبی سافت چی بوده و اصلاح شد. حالا برای شایعه‌های پیرامون rdna 2 هم به زودی مشخص میشه چی به چیه و امیدوارم این بار حداقل برگردین و بابت صحبت های قبلی و اتهاماتی که میزنین صحبتی داشته باشین.

        • Eternal Man گفت:

          این اخبار پیرامون RDNA 2 شایعه نیست، حقیقته، شما میخوای قبول نکنی نکن

        • اولندش من جار نزدم و فقط یه بار براتون نوشتم. اون یه کاربر دیگه بود ۳ بار تکرار کرد.
          بعدش هم من فقط گفتم خبر رو پشتیبانی کنین ، چیز دیگه ای نگفتم.
          این شما هستین که از هر فرصتی به دروغ برای ترول استفاده میکنین.
          من نگفتم پلی استیشن RDNA2 نیستش، درسته هست کسی هم منکرش نیست.
          ولی شما میاید توی متن مینویسین شایعه، دیگه اخبار رسمی که خود amd هم تایید کنه میشه شایعه؟!
          شما فقط منتظرین تا یکی از سونی بیاد راجبش توضیح بده؟ انتظار دارین طرف بیاد بگه کنسول ما ضعیفه؟

          • https://uupload.ir/files/ha9w_1.png
            https://uupload.ir/files/jehy_2.png
            https://uupload.ir/files/t60k_3.png
            سه بار این حرفو تکراری کردین تازه به یک پست دیگه هم کشوندین اگر این جار زدن نیست چیه. که بعدشم مشخص شد اشتباهه محضه. حالا من کاری به این موضوع ندارم. یه بارم توضیح دادم منظورم از شایعه rdna مربوط به پلی‌استیشن بود که هیچی ازش مشخص نیست و یک شخصی سازی کامله. اون عکسی هم گذاشتم از سونی نیست یه منبع معتبره که بارها اطلاعات صحیح منتشر کرده میتونین چکش کنن اسمش موجوده. بازم نگفتم صد درصد حرفش حقیقت میشه. شاید اصلا rdna 2 پلی استیشن خوب نباشه ولی وقتی چیزی نمی دونم چرا گارد میگیرین جلوش بذارین کنسولا بیان ببینیم چیکار می کنن.

      • Eternal Man گفت:

        سوزش شما غیر قابل تصوره، دوباره یه حرف حق و یه جواب بی ربط از یه سونی فن بوی

      • Sackboy گفت:

        😮 😮 😮 :dazed:
        ایشون چه ترولی کرد؟!!!! 😐
        یه تحلیل ساده و کاملا منطقی بر اساس اخباری که تا حالا منتشر شده انجام داد. خیلی هم معقول و منصفانه.
        در واقع خوب که بهش دقت کنی، می‌بینی ترول اصلی رو اندرو گوسن و جیسون رونالد انجام دادن. چون با بهره برداری از اسم RDNA2 ، دارن جوری تبلیغ می‌کنن که انگار PS5 مشابه اون قابلیت ها رو نداره و کنسول ایکس باکس برتره.
        ولی به هر حال نگران نباشید. در ترول کردن کسی نمی‌تونه مرز های شما رو جابجا کنه.
        از آقای کریمی تعجب می‌کنم که انقدر وقت می‌ذاره جواب “منطقی” بده به ترولا!
        البته که به هر حال ما استفاده می‌کنیم. دمتون گرم.

    • Double_fine گفت:

      کریمی جان دمیج کنترل؟
      الان شایعه ها رو هم واقعیت تبدیل میکنی؟

    • Eternal Man گفت:

      کاستومایز کمتر؟ شما احتمالا نمیدونی معماری velocity چیه، Mesh Shader و Sampler feedback streaming و DX ML که اون بالا توضیح دادم اگه سفارشی سازی نیست پس چیه؟ hovis method چیه؟ اینا چی هستن آقای کریمی؟ مجبور که نیستید به هر قیمتی دفاع کنید، یعنی شما بدیهی ترین و واضح ترین و مؤثر ترین ویژگی های یه سخت افزار رو می بری زیر سوال مبادا به سونی بر بخوره – بعد مگه تعریف توسعه دهنده شد ملاک؟ تو مجلهٔ اکس باکس هم از سری اکس تعریف میکنن – در ضمن اگه اینو در نظر نگیریم که خود RDNA 2 با همکاری مایکروسافت ساخته شده – اونوقت شما دقیقا چه سفارشی سازی ای توی PS5 میبینی، نکنه SSD سفارشی سازی حساب میشه یا دوباره جیسون شرایر اظهار فضل کردن؟ RDNA 3 چه صیغه ایه وقتی دو رو تازه ساختن و از همونم کامل پشتیبانی نمیکنه؟ لیدبتر و جان لینمن هم اگه چیزی گفتن از خودشون و به صورت تائید شده نبوده و گفتن «شایعات و گفته هایی» هست در مورد خود اون معماری نه اینکه توی PS5 استفاده شده باشه – مطمئن باشید اگه همچنین چیزایی بود سونی که اهل توی بوق و کرنا کردنه همون ساعت اول اعلام می کرد – این عکسی هم که گذاشتید لزوما به معنای استفاده شدنش توی پی اس ۵ نیست

      • Eternal Man گفت:

        من بر اساس شایعه حرف میزنم یا شما؟! این شما هستید که دارید بدون مدرک حرف می‌زنید, چرا الکی حرف می‌زنید کی بحث RDNA 3 رو وسط کشید؟ من یا شما؟ سونی تو بوق و کرنا نمیکنه که شش ماه پز یه SSD رو میداد؟ در ضمن این شمائید که به هزار تا شایعه متوسل میشید تا از پی اس ۵ دفاع کنید – در ضمن کی گفت PS5 آر دی ان ای ۱٫۵ هست؟ من یادم نمیاد چنین چیزی گفته باشم ، دیجیتال فاندری هم شنیده هاش رو گفته، نه اینکه حقیقت داشته باشن و تائید شده باشن، کلا همه اشتباه میکنن شما راست میگید

        • من بحثم از اول هم این بود که پلی‌استیشن RDNA 1.5 نیست بلکه یک RDNA 2 شخصی سازی شده اس (حالا معلوم نیست خوبه یا بد) این کامنت رو دادم به دو دلیل ۱- این که هنوز نمیدونیم تکنولوژی های RDNA 2 شخصی سازی شده سونی چی هست دلیل نمیشه بد باشه یا خوب. اینقد گارد گرفتین در مقابلش چون سونی تصمیم گرفته شخصی سازی کنه ۲- نظر خودمو دادم گفتم به توجه به شواهد ممکنه حتی این شخصی سازی بهتر باشه. (گفتم که قول میدم بهتون یعنی مطمئنم ولی نگفتم حرف من رو صد درصد قبول کنید) با زمان مشخص میشه ولی با توجه به چیزایی که از منابع مختلف دیدم سخت افزار پلی استیشن ۵ اونقدر شگفت انگیزه که انتظار دارم فراتر از این شایعه های چیپ مبنی بر RDNA 1.5 بودنش باشه.

          • ASSADullah گفت:

            من خودم سردرگم شدم. این واقعا چیزی بود که از قبل شرایر گفتش.
            حتما بخونید
            .
            https://gamefa.com/624360/schreier-multiple-devs-are-telling-me-ps5-is-superior-to-xbox-series-x-in-several-ways-despite-spec/
            .
            مشکل از سونی هستش که باید برا سخت افزار درست برنامه ریزی میکرد.
            Ps5 کنسول قویه ولی مشکل اینه که دقیقا نمیدونیم از چه نوع سخت افزاریه ، سونی باید بگه چی رو کاستوم کرده.

      • آقای کریمی ، جف کیلی و گیب نوئل ایکس باکس سریز اکس رو پیسی قدرتمند خطاب کردن نه یک کنسول.
        الان بنظرتون این ضعفه که شبیه یک پیسی باشه؟

        تازه فردی مثل گیب نوئل وقتی میگه برای نسل بعد سریز اکس رو ترجیح میده شما میخواید اوم رو ضعیف نشون بدید

    • Darker than Black گفت:

      آقای کریمی سونی در مورد هیچکدوم از قابلیتها مخفی کاری نکرده مثل فلز مایع یا قابلیت های کنترلر یا هر چیز دیگه ای اتفاقا بر عکس طوری در موردشون تبلیغات کرد که چندتا از کاربرهای سایت فکر میکردن ssd و فلز مایع اختراع سونی هستن مطمعنا اگه امکانات مثبتری نسبت به ایکسباکس داشت برای فروش بیشتر تو تبلیغاتش استفاده میکرد چرا باید مخفی کنه و به نفع ایکس باکس عمل کنه ؟اصلا منطقی نیست که سونی بیاد با مخفی کاری اتک به خودی بزنه

      • Mk 11 گفت:

        دقیقا رفیق.
        سونی از لحاظ سخت افزاری هیچ برتری نسبت به سری اکس نداشته و نداره. هر روزم بیشتر گندش درمیاد که چقدر ضعیف عمل کرده. بعد از اینکه کالبد شکافی پی اس منتشر شد، خیلیا جوگیر شدن گفتن واااایییی آقامون سونی فلز مایع اختراع کرده! همون شب سردبیر دیجیتال فاندری نه تنها گفت این فلز مایع نیست، فقط یه روغن خنک کننده است که سالهاست میتونی برای کامپیوتر تهیه اش کنی، بلکه گفت این کنسول یا بیشتر از سری اکس داغ میکنه یا همون اندازه.
        اینقدر براشون دشواره عقب موندی سخت افزاری پلستیشن که به هر دری میزنن بگن کنسول ما یه برتری خاص و نادیده داره،
        نمونش همین جک ار دی ان ای ۳ که آقای کریمی داره ازش حرف میزنه.
        بزار بازی های نسل نه از راه برسن، اختلاف کیفی آنقدر زیاد خواهد بود که از نسخه پلستیشن مولتی پلتفرم ها فقط میشه واژه ” افتضاح” رو برداشت کرد. هر کی با نظرم مخالفه میتونه اسکرین شات بگیره از این کامنت. دو سال دیگه میبینمش.

    • 343 HALO گفت:

      واقعا نمی فهمم الان این عکسی که گذاشتین و در جواب یکی از فن بوی های سونی هست و وقتی تعداد فالور هاش به ۷۰۰۰تا هم نمی رسه به نظرتون منبع معتبر هست؟!
      منبع معتبر یعنی مهندس طراحی خود کنسول می اید میگه
      https://uupload.ir/files/diju_img_20201029_054056.jpg
      وقتی hardware accelerated Ray tracing حذف شده و این یعنی قراره مستقیما به gpu برای پردازش ری تریسینگ فشار وارد بشه تازه دلیلش مشخص میشه چرا بازی انحصاری نسل قبل ps5 توی ۴K60FPS ری تریسینگ نداره و موقع اجرای روزلوشن یک چهارم میشه یا اصلا توی یک انحصاری همین نسلش دیده نمیشه
      دیجیتال فاندری هیچوقت اعلام نکرده موارد هبجان انگیزی مانده که هنوز پنهان مانده
      این تکنولوژی های مشابه برای API ای که سه دهه هست پشتش فناوری خوابیده چیزی نیست که کسی بخواد یک شبه بهش بره حتی ولکان هم توی اپدیت بعدش تنها دوتاشو اضافه خواهد کرد اونم معلوم نیست با چه عملکردی

      • مهم این نیست که در جواب چه کسی بوده مهم اینه چه کسی جواب داده که به شدت منبع معتبریه و منابع داخلی داره و قبلا تایید شده اس. این از اولیش.
        دومیش هم اینه که همین آقای LEONARDI بعدا تایید نکرد حرفاش رو. حتی اگر صحیح باشه اون توییک ها منظورش چیه.
        سوماََ همین الان هم می دونم VRS داخل پلی‌استیشن ۵ وجود داره و این تکنولوژی هایی که میگین هیچ کدوم رسما رد نشده وجودشون.
        https://segmentnext.com/2020/04/09/ps5-has-vrs/
        برای همینه میگم اینقد زود قضاوت نکنید. اکس باکس که خودش فعلا هیچی نداره اینا رو نشون بده حداقل چهار تا ری تریسینگ داریم توی اسپایدرمن ریمسترد و مورالز میبینیم. نمی دونم برای شما در عمل مهمه قابلیت ها یا فقط اسمش مهمه. بعدها اگر اکس باکس عملکردی بسیار فراتر از پلی استیشن داشت خودم اعتراف می کنم که بله پلی استیشن خراب کرده. الان که چیزی مشخص نیست چرا اینقد گارد گرفتین.

      • mrdtgamer6 گفت:

        اینقدر نمی فهمی که accelerated ray tracing مال directx12 و اصلا سونی نمیتونه از این استفاده کنه چون مال مایکروسافته در عوض سونی فناوری های مخصوص به خودشو داره که در محدوده فهم سما نمیگنجه

  • kian1990 گفت:

    مهندسین و نخبه های سایت میدونم نظراتون کاملا حرفه ایه چون شماها همتون بازی سازید ولی تا دیجیتال فاندری نیاد بگه چ تاثیری میذاره حرف های شما صدمی ارزش نداره
    مایکرو هم مثل همیشه با کلمات قلمبه سلمبه فقط مخاطبشو فریب میده

  • Mr Green گفت:

    کسی از کاربر postman خبر داره ?:-) بیا که باهات کلی حرف دارم 😀
    RDNA 1.5 :laugh:

  • ایکس باکس سری ایکس محصور هست به سری اس
    یعنی انحصاری ها و غیر انحصاری های ایکس باکس محصور به قدرت سری اس هستند
    ولی ps5 فقط یه کنسول داره که مطمانا تو انحصاری بهتر میتونه عمل کنه

  • Psycho0172 گفت:

    http://s16.picofile.com/file/8412222992/%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B9_%DB%B1%DB%B5%DB%B5%DB%B6%DB%B3%DB%B8.jpg
    میون دعوا هاتون :rotfl: :rotfl:
    وقتی سایتت انقدر داغونه که مجبوری خبرارو بیایی از گیمفا بخونی

  • Farzan800 گفت:

    خجالتم خوب چیزیه ، یه مشت آدمی که بیکارن و فقط میان با هم کل کل میکنن ک کودوم خوب خودوم بد ، هر کی هرچیزی دوست داره میخره ، به جایی ک انقدر خودتون رو ب در و دیوار بزنین و ساعت کوک کنین برای تخریب هم از بازی لذت ببریم
    انقدر عقب مونده برخورد نکنین ، من خودم فن دو آتیشه اکس باکسم ولی تاحالا حتی یک ثانیه هم سعی نکردم نظر خودم و علاقه خودم رو به یک فن پلی استیشن تحمیل کنم و بگم این خوب اوک بده ، شماها به جای این ک فن یه چیزی باشین بیشتر دشمن یه چیزی دیگه این ، ایکس فنا هیچ وقت حسرت بازی های سونی رو نمیخورن پلی فنا هم هیچ وقت حسرت بازی های مایکرو ، به جای تخریب طرف مقابل تیم خودتون رو تشویق کنین

اکس‌باکس سری اکس و سری اس به طور کامل از فناوری AMD RDNA 2 پشتیبانی می‌کنند - گیمفا