مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر

محسن رضوی فر
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

نسخه‌ی بتای بازی Marvel’s Avengers اخیراً به صورت محدود منتشر شده و در چند روز آینده قرار است به صورت عمومی برای همه‌ی پلتفرم‌ها منتشر گردد. حدود ۴ روز قبل بتای این بازی به صورت محدود برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. به‌تازگی مصاحبه‌ای با دو تن از افراد مهم این پروژه ترتیب داده است. آقای شان اسکایگ (Shaun Escayg)، مدیر نوآوری و آقای وینس ناپولی (Vince Napoli)، طراح بخش مبارزات، اخیراً در خصوص این بازی توضیحاتی را ارائه داده‌اند. حال شما را به خواندن این مصاحبه‌ی جالب دعوت می‌کنیم.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers

شما چگونه سعی کرده‌اید تا مدت زمان را در بازی Marvel’s Avengers مدیریت کنید؟

شان اسکایگ: خب، من می‌توانم با داستان و روایت شروع کنم. هنگامی هر قهرمان و یا ضدقهرمانی که معرفی می‌کنیم، ما تنها می‌دانیم که این شخصیت‌ها در کنار بازی اصلی در حال توسعه هستند. هر یک از شخصیت‌ها داستان و قوس‌های روایی مخصوص به خود را خواهند داشت.

در هنگام تجربه‌ی بتای بازی، مشکلاتی از نظر عملکرد برروی پلی‌استیشن ۴ پرو مشاهده می‌شد. آیا از برطرف شدن این مشکلات در هنگام عرضه‌ی بازی در ماه سپتامبر اطمینان دارید؟

شان اسکایگ: بله کاملاً اطمینان داریم. ما با عرضه‌ی بتا می‌خواستیم بازخوردهای مخاطبان در مورد عملکرد بازی را دریافت کنیم. می‌دانم که در حال حاضر بازخوردهای مختلفی از طرفداران در مورد مشکلات، باگ‌ها و عملکرد بازی دریافت کرده‌ایم. این چیزی است که به طور مداوم در حال توسعه‌ و بهبود آن تلاش می‌کنیم و به دنبال بهتر شدن و رفع مشکلات بازی پیش از عرضه‌ی آن هستیم.

آیا بازی در حالت Performance Mode برروی پلی‌استیشن ۴ پرو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هدف‌گذاری شده است؟

شاین اسکایگ: این هدف ماست. به نظرم وینس می‌تواند در این مورد بیشتر توضیح دهد.

وینس ناپولی: به طور دائم برروی نرخ ۶۰ فریم نخواهد بود، اما تا جای ممکن بهینه‌سازی شده است. نرخ فریم بازی بسته به محیط و تعداد شخصیت‌های حاضر در صحنه متغیر است. ما برای این حالت به طور ویژه برروی بهینه‌سازی بازی کار می‌کنیم. در واقع ما در حال کار کردن برروی بهینه‌سازی نحوه‌ی عملکرد بارگذاری مانند یک اثر یا بارگذاری فیزیک هستیم تا بتوانیم آن را به حداکثر برسانیم. این نوع کارها هم‌اکنون در حال انجام هستند. این موارد در بخش پایانی توسعه‌ی یک پروژه انجام می‌شوند. من به عنوان یک فرد مبارز شخصاً علاقه دارم تا بازی را در همه‌ی قسمت‌ها برروی نرخ ۶۰ فریم ببینم. بنابراین این هدف ماست و برای آن تلاش می‌کنیم. اگر به این هدف برسیم، بازی در موارد خاص بسیار حیرت‌انگیز خواهد بود.

شان اسکایگ: ما هنوز در حال بررسی این مورد هستیم و برای ما مهم است. ما سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است بازی را بهینه کنیم.

می‌خواهیم در مورد شخصیت اسپایدر من صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید انحصاری شدن این شخصیت واکنش‌های بسیار منفی را در پی داشته است. مطمئن نیستم که این مورد برای شما غافل‌گیرکننده بوده باشد اما می‌خواهیم بدانیم که چه صحبتی با افراد معترض و ناراضی دارید؟

شان اسکایگ: موضوع اسپایدرمن بسیار مهم و حساس است. این موضوع در اختیار ما نیست و به روابط و همکاری میان سونی و مارول ارتباط دارد. ما واقعاً نمی‌توانیم چیز زیادی در این مورد بگوییم. ما از حضور شخصیت اسپایدرمن در دنیای بازیمان بسیار هیجان‌زده هستیم. می‌توانم بگویم که اسپایدرمن در این بازی داستان و ویژگی‌های خاص خودش را خواهد داشت و برخی از شخصیت‌های منفی با آن همراه می‌شوند. در حال حاضر این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

من فکر می‌کنم افراد بسیاری در اسکوئر انیکس (Square Enix) و کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) با انحصاری شدن این شخصیت مشکلی ندارند. آیا این همان چیزی است که توسط سونی و مارول به شما هدیه داده شده است؟

شان اسکایگ: من نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم. همان‌طور که گفتم، این تصمیم بالاتر از اختیارات ماست. تنها می‌توانم بگویم این یک رابطه میان مارول و سونی است و ما از داشتن شخصیت اسپایدرمن خوشحالیم. ما از هرفرصتی استفاده می‌کنیم تا این شخصیت را داشته باشیم، اما می‌دانید که در این مورد قوانینی وجود دارند.

بسیاری از طرفداران معترض به این تصمیم می‌گویند که شما نمی‌توانید اسپایدرمن را به صورت معنادار در داستان بازی قرار دهید؛ زیرا این شخصیت در نسخه‌های اکس‌باکس، رایانه‌های شخصی و استیدیا حضور ندارد. در خصوص این موضوع چه توضیحی دارید؟

شان اسکایگ: بدون این که بخواهم چیزی را اسپویل کنم، می‌گویم که اسپایدرمن در داستان اصلی ما قرار دارد. تنها می‌خواهم بدانید که این بک نسخه‌ی مخصوص از اسپایدرمن است و در داستان و جهان بازی ما قرار خواهد داشت.

وینس ناپولی: اسپایدرمن علاوه بر قوس شخصیتی، در پیشرفت داستان اصلی نقش دارد. هیچ تغییری در این مورد وجود ندارد. ما برنامه‌ریزی خودمان را انجام داده‌ایم. قهرمانانی داریم که برای آن‌ها داستان، چالش‌ها و گیم‌پلی مشخصی را از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این موارد همگی طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش می‌روند. ما اکنون اسپایدرمن را در اختیار داریم که یک شخصیت بسیار مهم محسوب است. هیچ‌گونه تعویض و یا تغییری در خصوص پذیرش آن وجود ندارد. این شخصیت در برنامه‌ریزی بزرگ ما قرار می‌گیرد. این موضوع همانند این مورد است که سونی به ما می‌گوید که می‌توانید این گیلاس را برروی کیک قرار دهید؟ اما سونی به هیچ عنوان تاثیری در تغییر برنامه‌ی ما ندارد. برنامه‌ی ما همچنان در حال حرکت رو به جلوست و همه‌ی موارد اصلی مربوط به توسعه در جای خود قرار دارند.

آیا این منصفانه است که بگوییم اسپایدرمن برای Marvel’s Avengers دارای یک نوع قوس داستانی مستقل خواهد بود؟

شان اسکایگ: بله، کاملاً

مقایسه‌هایی میان بازی شما و عنوان Destiny صورت گرفته است. بازی استودیوی بانجی و Marvel’s Avengers هر دو دارای قابلیت Co-Op و لوت کردن هستند. در Destiny بخش لوت کردن بیشتر به چشم می‌آید. شما در بازی خود قابلیت‌هایی مانند پوسته‌ها و آیتم‌های تزئینی مختلف قرار داده‌اید. آیا شما تاکنون سعی کرده‌اید که این آیتم‌های لوت را برای شخصیت‌های بازی ادغام کنید؟ چطور شد که تصمیم گرفتید ایده‌ی لوت کردن را در این بازی قرار دهید؟

وینس ناپولی: مانند همه‌ی عناوین بزرگ، ما نیز با یک آی‌پی گسترده مواجه هستیم. بازی از ژانرهای بازی بزرگ‌تر است. ما به دنبال اضافه کردن آیتم‌های لوت بوده‌ایم، زیرا آن‌ها چیزهای زیادی را به یک عنوان مبارزه‌ای و همچنین یک بازی آنلاین اضافه می‌کنند. این موارد برای بخش چندنفره عالی هستند، اما شما باید کارهایی را انجام دهید که متعلق به دنیای مارول و با آن متناسب باشد. بنابراین مشخصاً بحث‌های زیادی در مورد این که چه مواردی برای لوت به این بازی اختصاص دهیم، وجود داشت. از نقطه نظر بصری، این منطقی نبود به خصوص وقتی که ما این ایده که بخواهیم شخصیت ثور (Thor) را در سن ۸۰ سالگی به تصویر بکشیم. ما در عین حال هنوز می‌خواهیم که جنبه‌های گیم‌پلی را ساخته و شخصی‌سازی کنیم. صادقانه می‌گویم که بازخوردهای منفی بسیاری در مورد این ایده وجود دارد که برای بدست آوردن جلوه‌های گیم پلی باید به روشی خاص نگاه کنید. بنابراین در بسیاری از موارد، در واقع مزایای زیادی وجود دارد که بتوانیم از آن دو مفهوم جدا شویم. همچنین مزایایی برای عدم انجام این کار وجود دارد. با توجه به این موضوع، روش‌های دیگری نیز وجود داشت که برای گسترش سیستم لوت کردن به آن دست یافتیم. ما این موارد را “مصنوعات بیگانه” نام‌گذاری کردیم که همانند اشیایی در اطراف دنیای مارول هستند. این موارد به ما این امکان را فراهم کردند تا از مواردی مانند دنیای دکتر استرنج استفاده کنیم. شما در واقع آن‌ها را به صورت بصری می‌بینید، زیرا هنگامی که آ‌ن‌ها را فعال می‌کنید، آن‌ها به صورت فیزیکی و جسمی می‌بینید. بنابراین ما روش‌هایی را پیدا کردیم. ما همچنان در حال گسترش این مورد هستیم. می‌توانم بگویم که توجه زیادی برای فهمیدن راهی برای شخصی‌سازی این مورد در دنیای Marvel’s Avengers صورت گرفته است. سیستم لوت اساساً برای این بازی طراحی شده است.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

وینس ناپولی: می‌دانم که طرفداران دوست دارند تا اطلاعات بیشتری را در خصوص قهرمانان بعدی کسب نمایند. روند انتخاب شخصیت‌ها با همکاری و مشورت مارول انجام می‌شود. آن‌ها قهرمانان شخصی خود را دارند. بنابراین بسیاری از آن طوفان مغزی، بسیاری از آن نوع خرید و لابی‌ها برای آن قهرمانان در بخش داخلی نیز اتفاق می‌افتد. من فکر می کنم این چیزی است که شما را به عنوان یک ظاهر خاص نشان می‌دهد. همان‌طور که شان اشاره کرد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که حتی از دیدگاه گیم‌پلی برای این شخصیت‌ها به انداز‌ه‌ی کافی جالب خواهد بود و به اندازه کافی یک پلات را برای قدرت‌ها و توانایی‌های آن شخصیت فراهم می‌کند.

فکر می‌کنم به راحتی می‌توان گفت که کمیک‌های مارول به خاطر سفید بودن بیش از حد در طول تاریخ، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اما نکته‌ی جالب این است که شخصیت کامالا خان (Kamala Khan) در Marvel’s Avengers به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی حضور دارد. اما از آنجا که در حال خلق دنیای خود هستید، آیا می‌توانید از این موارد فراتر رفته و تنوع بیشتری را در این بازی از لحاظ حضور قهرمانان نسبت به کمیک‌های مارول اعمال کنید؟

شان اسکایگ: ما به طور کلی تنوع خوبی را در دنیای بازی اعمال کرده‌ایم. من شخصیت کامالا خان و اینکه چگونه به گروه انتقام‌جویان می‌پیوندد را دوست دارم. یکی از مواردم مهم چگونگی نزدیک شدن به داستان است و مارول از این جهت خود را بسیار خوب نشان می‌دهد. اغلب شخصیت‌های دنیای مارول در این بازی حضور دارند و ما داستان خودمان را ارائه می‌دهیم. این فرصت برای دیدن تنوع بیشتر قهرمانان در داستان و موارد دیگر هیجان‌انگیز است. این پایه و اساس جایی است که اکنون می‌توانیم این داستان‌ها، قوس‌های داستانی جدید و قوس‌های قهرمانان را خلق کنیم. هدف ما این است که کل دنیای مارول را بگشاییم و تا از آن برای جهان خودمان استفاده کنیم.

شما در صحبت‌های خود گفتید که می‌توانید از همه‌ی بخش‌های دنیای مارول استفاده کنید. آیا لایسنس استفاده از شخصیت‌هایی مانند Wolverine، Rouge و اعضای X-Men که بخشی از انتقام‌جویان بوده‌اند، تمدید می‌شود؟ اگر این چنین است، فرآیند انتخاب شخصیت جدید چگونه خواهد بود؟

شان اسکایگ: بله این مورد برای همه‌ی تاریخچه‌ی ۸۰ ساله‌ی مارول گسترش می‌یابد. روند انتخاب شخصیت‌ها این چنین است: “آیا می‌توانیم آنها را در این جهان قرار دهیم؟ آیا می‌توانیم برای مارول یک استدلال واقعی مطرح کنیم که این شخصیت‌ها  به این جهان تعلق دارد و می‌تواند داستان ما و داستان‌های جدید را رو به جلو سوق دهد؟” بنابراین همه چیز به چگونگی نویسندگی، چگونگی فروش و این که چگونه می‌توان آن‌ها را به عنوان یک تهدید جدید معرفی کنیم، بستگی دارد.

آیا هر شخصیت مربوط به بسته الحاقی در Marvel’s Avengers داستان مخصوص به خود را دارد؟ برنامه‌ی شما این چنین است؟

شان اسکایگ: این برنامه‌ی ماست. این به میزان عمق داستان بستگی دارد. هیچ شخصیتی نمی‌تواند بدون داستان معرفی شود. این بخشی از قانون مارول است. بنابراین ما هر شخصیت را با داستان معرفی می‌کنیم. این که درک کنیم آن شخصیت چگونه ادامه می‌دهد. این‌گونه است که ما کاوش کردن را شروع می‌کنیم و سپس نوعی از روایت ایجاد خواهد شد که ما آن را انتخاب کرده و هر کجا که حس کنیم، می‌توانیم یک داستان بزرگ‌تر را به بازی اضافه نماییم.

وینس ناپولی: می‌دانم که طرفداران دوست دارند تا اطلاعات بیشتری را در خصوص قهرمانان بعدی کسب نمایند. روند انتخاب شخصیت‌ها با همکاری و مشورت مارول انجام می‌شود. آن‌ها قهرمانان شخصی خود را دارند. بنابراین بسیاری از آن طوفان مغزی، بسیاری از آن نوع خرید و لابی‌ها برای آن قهرمانان در بخش داخلی نیز اتفاق می‌افتد. من فکر می کنم این چیزی است که شما را به عنوان یک ظاهر خاص نشان می‌دهد. همان‌طور که شان اشاره کرد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که حتی از دیدگاه گیم‌پلی برای این شخصیت‌ها به انداز‌ه‌ی کافی جالب خواهد بود و به اندازه کافی یک پلات را برای قدرت‌ها و توانایی‌های آن شخصیت فراهم می‌کند.

اخیراً تایید شد که قصد دارید ماموریت‌های Raid را به عنوان محتوای پس از انتشار برای بازی Marvel’s Avengers عرضه کنید. آیا می‌توانید در مورد این ماموریت‌ها و شبیه بودن آن‌ها به Villain Sector در بتای بازی توضیحات بیشتری را ارائه دهید؟

وینس ناپولی: ما از اصلاح raid-like برای این محتوا استفاده کردیم؛ زیرا در واقع انواع مختلفی از محتویات Endgame محسوب می‌شود. ما در حال حاضر برروی بخش جدول لوت کار می‌کنیم. بسیاری از این موارد به عنوان محتوای پس از عرضه در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ما قصد داریم این نوع از ماموریت‌ها و اهداف را به صورت منظم معرفی کنیم. برخی از ماموریت‌ها ممکن است به بخش Villain Sector شبیه باشند که در آن مبارزه با باس‌فایت‌های مختلف انجام می‌شود. ما همچنین یک نوع از محتوای پایان بازی را نیز داریم که چند هفته پس از انتشار بازی عرضه خواهد شد. این بخش در واقع از کل فهرست شما در یک راستا استفاده می‌کند. در واقع این بخش برروی این ایده طراحی شده است که پیش از آن که از یک شخصیت خسته شود و به دنبال تعویض آن باشید، تا چه اندازه می‌توانید با آن شخصیت ادامه دهید. این در واقع آرایش و نظم تیم شما را به چالش می‌کشد. این بخش بسیار متفاوت از محتوای Endgame است. ما همچنین نوع دیگری از ماموریت‌ها را نیز داریم؛ جایی که شما به طور مداوم در سه حلقه فاصله‌دار کوتاه آسیب می‌بینید. این‌ها ماموریت‌های سریع و پرفشار محسوب می‌شوند، اما آن‌ها فقط قبل از تازه کردن در جدول زمانی چند روزه، برای فواصل کوتاه باز هستند. ما همچنین ماموریت‌های سنتی Raid را نیز داریم که بزرگ‌تر از ماموریت‌هایی است که از طریق اهداف چندلایه دنبال می‌شوند. این تعدادی از محتویاتی است که برای بازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. من نمی‌دانم که ما از اسامی بعضی از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، اما فکر می‌کنم به برخی از آن‌ها اشاره داشته‌ایم. مانند آزمایشگاه کلونینگ و Hiveها. بخش بعدی War Table ممکن است جزئیاتی کاملی از آن‌‌ها باشد، اما می‌دانم که برای ماه یا دو ماه اول ، تقریباً به صورت هفتگی یک نوع جدید از محتوای endgame با بخش‌های لوت و اهداف منحصربه‌فرد ارائه می‌شود. این بخش همیشه مورد توجه ما بوده و چیزی است که ما به آن علاقه‌مند هستیم. این همان چیزی است که ما به عنوان بازی‌باز تجربه می‌کنیم و چیزی که من شخصاً دوست دارم.

آیا می‌توانید تایید کنید ماموریت‌های Raid به بخش گرو‌ه‌های ۴ نفره هدایت می‌شود؟ زیرا برخی از بازی‌ها گروه‌های بیشتری را برای محتوای Raid دارند.

وینس ناپولی: در حال حاضر تنها قابلیت بازی کردن با ۴ نفر در دسترس است. اما مسلماً موارد گسترده و برنامه‌ریزی شده‌ی دیگری وجود دارد که ما هنوز در مورد آن‌ها صحبت نکرده‌ایم. اما در حال حاضر موارد برنامه‌ریزی شده برای گروه‌های ۴ نفری است.

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

صادقانه می‌گویم که حتی تجربه‌ی بخش بتا نیز برای من دشوار است، زیرا در اواخر مراحل توسعه‌ی بازی بسیاری از چیزها به سرعت تغییر می‌کنند و ما در این مرحله به سرعت درصدد رفع آخرین مشکلات بازی هستیم. در این مرحله با بازخوردهای بسیاری حتی از داخل مواجه هستیم و نکات مهم را یادداشت‌برداری می‌کنیم. این چیزی است که در مورد بتای بازی و بازخوردهای مختلف آن خوب به نظر می‌رسد. ما همچنان به سرعت برخی از چیزها را تغییر می‌دهیم. شاید این تعداد از تغییراتی که در حال انجام آن هستیم، موجب ناراحتی تعدادی از تولیدکنندگان شود. اما Marvel’s Avengers یک بازی بزرگ است که ما به نوعی برای آن تحت فشار قرار می‌گیریم تا تغییرات مورد نیاز را اعمال کنیم. تاکنون این مرحله تا به اینجا به خوبی پیش رفته است.

کدام‌یک از شخصیت‌های گروه Avengers از لحاظ سیستم مبارزات و کارایی سرسخت‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود؟ زیرا همان‌طور که می‌دانیم، هریک از شخصیت‌ها دارای قدرت‌ها و قابلیت‌های گسترده و منحصربه‌فردی هستند.

وینس ناپولی: من شخصیت Black Widow را جالب‌ترین و چالش‌برانگیزترین شخصیت انتخاب می‌کنم. ما در ابتدا می‌خواستیم او را کنترل کنیم، زیرا از چالش‌های آن آگاه بودیم. بسیار از افراد حاضر در استودیو از ما می‌پرسند که Black Widow چگونه می‌تواند با خدای تندر (God of Thunder) رقابت کند؟ ما در مورد مقابله با آن فوراً تصمیم گرفتیم ، می خواستیم نوار سلامتی را با او تنظیم کنیم. اما در نهایت این شخصیت به محبوب هواداران تبدیل شد. در حال حاضر و با توجه به تست‌های انجام شده، این شخصیت همواره بالاترین امتیازات را کسب می‌کند. فقط به این دلیل که فکر می کنم مردم انتظار ندارند او به انداز‌ه‌ی خودش پویا و داینامیک باشد. من مطمئن نیستم که شما بتا را بازی کرده باشید، اما این شخصیت به دلیل ترکیبی از چابکی و سرعت بسیار متفاوت از دیگر شخصیت‌ها عمل می‌کند. فکر می‌کنم نتیجه این باشد که شما انتظار ندارید که او بتواند در آن سطح رقابت کند، اما Black Widow از طریق جنبه‌های منحصربه‌فرد خودش این کار را انجام می‌دهد.

به نکته‌ی جالبی اشاره کردید. آیا این همان چیزی است که به شخصیت Hawkeye نیز با داشتن یک تیرکمان منتقل می‌شود؟

وینس ناپولی: این در ظاهر خوب است. اگر استراتژی ما عمل کند، قطعاً طرفدار تداوم آن هستم. ما برروی شخصیت Hawkeye پیچیدگی‌های جالبی را قرار داده‌ایم و به جنبه‌های کاملاً مشابه آنچهکه  او را متفاوت می‌کند، تکیه می‌کنیم.

آیا چیز برجسته‌ای وجود دارد که پیش از عرضه‌ی Marvel’s Avengers در ماه سپتامبر، آن را برای بازی در نظر داشته باشید؟

وینس ناپولی: صادقانه می‌گویم که حتی تجربه‌ی بخش بتا نیز برای من دشوار است، زیرا در اواخر مراحل توسعه‌ی بازی بسیاری از چیزها به سرعت تغییر می‌کنند و ما در این مرحله به سرعت درصدد رفع آخرین مشکلات بازی هستیم. در این مرحله با بازخوردهای بسیاری حتی از داخل مواجه هستیم و نکات مهم را یادداشت‌برداری می‌کنیم. این چیزی است که در مورد بتای بازی و بازخوردهای مختلف آن خوب به نظر می‌رسد. ما همچنان به سرعت برخی از چیزها را تغییر می‌دهیم. شاید این تعداد از تغییراتی که در حال انجام آن هستیم، موجب ناراحتی تعدادی از تولیدکنندگان شود. اما Marvel’s Avengers یک بازی بزرگ است که ما به نوعی برای آن تحت فشار قرار می‌گیریم تا تغییرات مورد نیاز را اعمال کنیم. تاکنون این مرحله تا به اینجا به خوبی پیش رفته است.

در این بازی شخصیت قدرتمندی همانند Hulk حضور دارند که می‌تواند هر چیزی را نابود کند. این این لزوماً یک مورد جالب برای بازی محسوب نمی‌شود و ایجاد تعادل در این قسمت احتمالاً مشکل خواهد بود.

وینس ناپولی: بله مطمئناً انتظارات مختلفی وجود دارد. ما باید بررسی کنیم که چه مواردی برای بازی مناسب هستند. ما همچنان مواردی را برای این بخش در نظر داریم.

من در مورد اینکه آیا اندازه‌ی نقشه‌های بخش War Zones در نسخه‌ی بتا نسبت به نسخه‌ی نهایی متفاوت است، اطلاعای ندارم. آیا می‌توانید درباره‌ی میزان اکتشاف‌های موجود در بخش War Zone در هنگام عرضه‌ی بازی صحبت کنید؟

وینس ناپولی: بله ما تعداد کمی از آن‌ها را در بتای بازی قرار داده‌ایم. من فکر می‌کنم قسمت‌هایی مانند Drop Zones و HARM rooms وجود دارند. ما تنها می‌خواستیم نمونه‌ی کوچکی از آن‌ها را در بخش بتا قرار دهیم. بنابراین موارد بزرگ‌تری در بازی اصلی وجود دارند. فضاهای بزرگ‌تری وجود دارند که بازی‌بازان از آن لذت خواهند برد و من فعلاً نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد آن صحبت می‌کنم. همان‌طور که گفتم، در بتای بازی تنها نمونه‌ای از بخش War Zones وجود دارند.

به طور مشابه نیز در بتای بازی Marvel’s Avengers، تنوع دشمنان و ماموریت‌ها محدود به نظر می‌رسید.

وینس ناپولی: بله بتای بازی در بخش‌های مختلف محدود است. دشمنان در بازی Marvel’s Avengers به طریقی عمل می‌کنند که ما آن‌ها را در منطقه، فضای و مرحله‌ای که قرار دارید معرفی می‌کنیم. همچنین دشمنان قدرتمندی وجود دارند که قابل دیدن نیستند. در نسخه‌ی بتا بخش cap تا ۴۵ است، بنابراین شما اساساً هر چیزی را می‌توانید در آن لایه مشاهده کنید.

بنابراین می‌توانیم تنوع بیشتری را در نسخه‌ی نهایی بازی انتظار داشته باشیم.

وینس ناپولی: بله قطعاً

بازی Marvel’s Avengers در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۹ (۴ سپتامبر ۲۰۲۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، سرویس گوگل استیدیا و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین این عنوان در اواخر سال جاری میلادی برروی کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Little∞God گفت:

    انشالله بازی خوبی بشه و بتونیم تهیه کنیم لذت ببریم ♡
    ی سوال عزیزانی که این بازی رو برای کنسول نسل بعد تهیه میخوان بکنن و براش برنامه دارن بهم بگن که باهم هماهنگ بشیم که انلاین بزنیم یکم زوده برای تصمیم گیری ولی کسایی هستن که مطمن برای خریدن دیگه مثل من که کل نسل ۸ گیمپلی دیدن و بدون کنسول بودن و پول جمع کردن 🙂 با تشکر

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون به خاطر ترجمه مصاحبه، ولی با جواب هایی که داد نشون داد بازی در بهترین حالت متوسط رو به بالا میشه میدونستم از ژانر ابر قهرمانی بازی ساختن واقعا یه کار بسیار سختی هست اونم چندین ابر قهرمان با هم ، در مورد اسپایدر من هم که جرات نکرد حرف بزنه همش دست و پا شکسته صحبت میکرد کلا سونی و مارول بیچاره ها رو معلومه گفتن حق هیچ گونه نظری ندارین ، کلا خوشم نیومد نمیخوام بگم کار سونی و مارول درسته یا غلط ولی خب اینکارا تو ذهن مردم میمونه به نظر من ارزشش رو نداشت به خاطر یه داستان فرعی این همه حساسیت به وجود میاوردن ، خلاصه که چشم آب نمیخوره از این بازی حداقل فعلا
    .
    .
    #ترول نکنیم

    • Eternal Man گفت:

      یه ویدئو تو سایت همسایه هست که دربارهٔ علت انحصاری شدن اسپایدرمن در بازی توضیح داده، (لینک بدم تائید نمیشه) حتما ببینید که اونایی که میگن حقوق کامل کاراکتر اسپایدی در اختیار سونی هست دیگه نیان این دروغ بزرگ رو بگن و لابی گری سونی و مارول رو ماست مالی کنن

      • WamirhosseinM گفت:

        لابی گری چیه لایسنس فیلمای اسپایدرمن مال سونیه و بازی هاش مال مارول و در مورد اینکه چرا انحصاریه باید بگم برای مارول اصلا بازیه اسپایدرمن مهم نیست و اگه سونی نسازه اوناهم میدن دوباره دست اکتیویژن (که انواع نسخه های چرت و بعضا خوب رو از اسپایدرمن ساخت) ینی کلا میخوام بگم مارول رو بخش بازی برای اسپایدرمن زیاد حساس نیست و براشون مهم نیست که مولتی پلتفرم باشه (چون به رابطه خوبشون با سونی ضربه میخوره) و همین که سونی بازیه خوبی از اسپایدرمن میسازه براشون کافیه و انصافا فروش خوبی هم داره. خلاصه کلام ساخت بازی اسپایدرمن توسط سونی و انحصاری بودنش یه معامله ی برد برد برای سونی و ماروله و برای همین مارول سر انحصاری بودن شخصیت اسپایدرمن توی بازی های دیگه هم کوتاه اومده

    • Sajad Fiction گفت:

      داداش شما که با اطمینان میگی یه بازی متوسط میشه، نظرت درباره هیلو چیه آیا شاهکار میشه یا صرفا یه بازی خوب؟
      هیلو نمایش ضعیفی داشت و الآن تاخیر خورد ولی بعضیا با همون نمایش گفتن بازی شاهکار میشه.
      برام مهم نیست چی بشه چون من طرفدار این بازی نیستم
      ولی وضعیت بعد انحصار dlc رایگان برای ps اینجوری بوده که :
      نمایش هیلو بد بود ولی بازی شاهکار میشه
      نمایش اونجرز متوسط بود ولی بازی آشغاله
      بتای بازی اونجرز بازخورد خوبی رو از پلیر ها گرفته و بنظرشون خیلی فان بوده(نمیگم بازی خیلی خوبه)
      در ضمن به غیر شما کسی دیگه ترول نکنیم نمیزنه چون الآن به غیر چند تا فن بوی مثل کلاغ و ninja theory و تیلور سوییفت و سلنا گومز دیگه ترول نداریم و اونام نخاله هستن که کسی به حرفشون اهمیت نمیده
      موفق باشید

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        الان چه ربطی به هیلو داره این کامنتم ؟ هر بازی جای خودش و در ثانی کامنت من نظر شخصی من هست قرار نیست من درست بگم اون چه که دیدم رو میگم و کلا اینطور موضع گیری راجب هیچ بازی نمیکنم و نه این بازی بلکه هیچ بازی رو نمیگم اشغال برا من به عنوان یه گیمر این توهین به خودم هست ، لطفا کامنتم رو بادقت بخون خصوصا دو کلمه اخرش
        * حداقل فعلا * ، در مورد هیلو هم هر چی گفتم نظر شخصیم بوده و به نظرم پتانسیل شاهکار شدن رو قطعا داره و این هیچ ربطی به فن بازی نداره چون کلا تو فاز اینچیزا نیستم و در گفتن نظر شخصیم هیچ محدودیتی در زندگیم نداشته و نخواهم داشت ، در مورد هشتگ هم فعلا نظری ندارم اما فعلا ازش استفاده میکنم ، موفق باشین
        .
        .
        #ترول نکنیم

      • دوست عزیز که اعصابم نداری 🙂 حرف ایشون چه ربطی به هیلو داشت ؟ چرا قیمه ها رو میریزید تو ماستا آخه ! این کاربر رو من بیشتر کامنتاش رو خوندم ، اصلا اهل ترول نیست ، فقط نظرات شخصی خودش رو میگه ، شما هم یاد بگیر به نظرات دیگران احترام بذاری و این قدر سریع نپری روی این و اون

    • WamirhosseinM گفت:

      حاجی فقط ایکس باکس فنا ناراحتن پی سی فنای طرفدار اسپایدرمن بلاخره برای بازی اسپایدرمن هم شده پلی استیشن میخرن و همه ی ps فنا هم که راضین 😀 مشکل چیه اونوقت؟ تو ذهن کیا خاطره ی بد از سونی می مونه؟

  • Sajad Fiction گفت:

    یه چیزی تو این بازی هست که واقعا رو مخه کسایی هست که نسخه ps بازی نخریدن، اونم اینه که در بخش آنلاین بازی میشه مثلا شمای اکس باکسی ثور باشی ولی یکی اسپایدرمن رو برداشنه شما میبینی ولی نمیتونی از اسپایدرمن استفاده کنی و این باعث حسرت و ناراحتی در پلیر میشه.
    گرچه خودم ps دارم ولی اینو زیاد موافق نیستم.
    انتخاب نسل بعد ps5 چون اینجور که پیداس انحصاری نسل بعد زیاده و من نمیخوام حسرت بخورم(گرچه من همیشه با عشق و علاقه ps رو انتخاب میکنم)

    • Tanesh گفت:

      دوست عزیز اصن قرار نیس بازی کراس پلی باشه !!! لدفا قبل از نظر دادن اطلاعات کسب کنید چون ممکنه یه سری هیتر و ترولر همین موضوع رو آتو کنن که بازم بازی رو تخریب کنن ، به صورت کلی من بازی رو خریدم و واقعا میگم از بتای بازی لذت بردم چون‌چیزی نبود ک قبلا تجربه کرده باشم با این فضا و تم ، و به صورت کلی شاید شاهکار نباشه ولی کاملا یه بازی خوب حساب میشه مخصوصا برای طرفداران کمیک و دنیای مارول ، من جزییات همه شخصیت هارو دوس داشتم ، مبارزات بازی هم خیلی جذاب بود مخصوصا با اون همه مهارت که براشون باز میکنی ولی فک میکنم این وسط فقط هالک یکم مشکل داشت ولی خب همونطور که مشخصه این نسخه بتا بود و نسخه اصلی به مراتب بهتر خواهد بود ، حرف آخر ، من خیلی هارو مبیبینم که این بازی رو تخریب میکنن و یا همش میگن بدرد نخور و این جور صحبتا و اینکه هیچکدومشون حتی اطلاعات کاملی هم راجب بازی ندارن و این آزار دهندس ، من به همه کسایی که طرفدار مارولن این بازیو پیشنهاد میکنم ، بقیه دوستانم اگه بازی کردین و خوشتون نیومد نظرتونو بگید ولی ترول نکنید ! :highfive:

    • Eternal Man گفت:

      Jules winnfield@
      متاسفانه داداش، (دور از فن های منطقی پلی استیشن)، سونی هر چی جلوتر رفت چون به مشکل مالی برخورد سیاستش کثیف تر شد، من گیم رو بعد از سگا مگادرایو، با پی اس ۱ شروع کردم و باورت نمیشه اگه بگم هفت سال پی اس ۲ داشتم و نفروختم از بس به این برند علاقه داشتم، تو نسل هفت هم که عاشق پی اس ۳ و تکنولوژی انقلابیش بودم؛ ولی کم کم متوجه شدم سونی دیگه اون شرکت سابق سر به زیر نیست، از توهین های مستقیم مدیرانش به اکس باکس توی توییتر (نمونش شوهی یوشیدا) تا امضای همچین قراردادهای ناعادلانه ای و بعد توجیه غیر منطقیش ، و ده ها کار کثیف دیگه که به این زودی هام ازش دست بر نمی داره – در کل براش متاسفم

      • Sajad Fiction گفت:

        سیاست های کثیف سونی باعث بوجود آمدن گاد آو وار، لست،آنچارتد،هورایزن،گوست آو سوشیما،دریمز، شدو آو د کلوسوس، بلادبورن،اسپایدرمن و خیلی بازی های دیگه شده، شما بخاطر سیاست هاشون از اینا زده شدی؟؟؟
        نمیدونم شما چرا اصرار داری که بگی از سگا مگادرایو شروع کردی، شما اگه ۱۰ سالت هم باشه اگه حرف منطقی و غیرترول بزنی قابل احترامه و ارزشمنده.
        در ضمن حرف های شوهی یوشیدا به کنار من خودم حرف های فیل اسپنسر بعد در مورد پلی استیشن:
        سیاست های سونی واقعا به ضد گیمراست و بازی های سونی اصن گیم نیستن.
        همینطور این حرف بعد کنفرانس سونی که گفت کنفرانس خوبی بود ولی من به بازی های خودمون ایمان دارم و بنظرم بهتر میشن.
        یا این حرف که گیمر ها نباید برای یه بازی ۶۰ دلار پول بدن، سونی داره از پلیر ها پول زیادی میگیره.
        اینا توهین نیست پس چیه.

        • Eternal Man گفت:

          داداش من دارم دربارهٔ سیاست هاش حرف می‌زنم، گاد و آنچارتد حاصل تلاش شبانه روزی استودیوهای شاهکار سازش هست نه سیاست های انحصار طلبانش؛ و بله من به خاطر همین سیاست های نادرستش بود که ازش زده شدم، نمی دونم چرا شما اینطوری عصبانی شدی، در ضمن کسی از فیل اسپنسر حرفی نزد، من خودم رو مایکرو فن نمیدونم، چون خیلی با خود اکس باکس ارتباط برقرار نکردم به هر دلیلی، اما توهین توهینه، شما شخصا برید توییت های یوشیدا رو که مال چند سال پیش هست بخونید اگه اونجا آکانت دارید عینا خودتون می بینید، متاسفانه گویا شما هر کی از سونی انتقاد کنه مایکرو فن می ببنیدش

      • Little∞God گفت:

        مثل خودمی سلطان سگا هنوز دارم مورتال ۲ میزنم 🙂 بعدش ps2 بعدش pc و الان میخوام ی pc خوب یا ی ps5 بگیرم که با این وضعیت گرونی باید کنسول بگیرم دیگه
        در کل خوش باشید ♡

  • GrandWarden گفت:

    تشکر از آقای رضوی بابت این پست.
    امیدوارم طرفداران این بازی لذت ببرند.
    در ضمن دوستان ۷۲ ساعت پس از انتشار بازی منتظر ۰ هایی که سمت این بازی روانه میشن باشید. شاید بد نباشه چک کنید ببینید دیگه به چه بازی ای ۰ دادن.شاید به بازی نام آشنایی برخوردید :laugh:

  • vafadar گفت:

    بازی متنوعی هستش امیدوارم بترکونه

  • aliamini595 گفت:

    من خودم نرفتم بتاشو دان کنم چون حجمش بالا بود ولی نقد اولیه از بتای چند تا چنل تو یوتیوب که معتبر هم هستن مثل. SkillUp یا Deamcast Guy رو دیدم واقعا از بازی ناراضی بودن
    علتشم لرزین خیلی بالای صفحه موقع زدن ضربات افت فریم شدید و اینکه انگار کاراکترا با اینکه ابرقهرمان های مختلفی ان ولی حرکاتشون اون حس تفاوت رو نمیده هم اینکه گفتن Gear که برای کاراکترت پیدا میکنی هیچ تفاوتی تو ظاهر کاراکتر برات ایجاد نمیکته و باید اسکین بخری و در ضمن هر کاراکتر برای خودش یه بتل پس جداگونه داره 😐

مصاحبه با توسعه‌دهندگان Marvel’s Avengers | صحبت در رابطه با نسخه‌ی بتا، شخصیت اسپایدرمن و موارد دیگر - گیمفا