تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا

تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد

محمد حسین کریمی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا

رئیس شرکت اپیک‌ گیمز (Epic Games)، آقای تیم سویینی (Tim Sweeney)، می‌گوید کنسول‌های نسل بعدی بازی‌های ویدیویی و مخصوصاََ پلی‌استیشن ۵، تغییراتی را در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی به وجود خواهند آورد که فراتر از بهبود کیفیت گرافیکی است.

آقای سویینی در جریان رویداد رونمایی از آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) اعلام کرد، کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ به طرز خارق‌العاده‌ای متعادل و قدرتمند خواهد بود. او در این باره توضیح داد:

این کنسول (پلی‌استیشن ۵) قدرت پردازش گرافیکی بسیار زیادی دارد اما در کنار آن شامل پهنای‌‌باند چند منظوره‌ی افزایش یافته در مدیریت ذخیره‌سازی نیز می‌شود. چنین قابلیتی در نسل آینده حیاتی خواهد بود. ارائه و تولید تصاویر گرافیکی که بتواند در حافظه قرار گیرند بخشی از ماجرا و ارائه‌ی تقریباََ فوری دنیایی که می‌تواند ده‌ها گیگابایت باشد نیز بخش مهم‌تر ماجرا است.

به طور حتم منظور او از ارائه‌ی در لحظه و استفاده فوری از اطلاعات ذخیره‌سازی شده همان هارد SSD کنسول پلی‌استیشن ۵ است که سونی برای ماه‌ها برروی آن مانور می‌دهد. سویینی در ادامه گفت:

ما در مورد حافظه‌ی ذخیره‌سازی، رابطه بسیار نزدیکی با سونی داشته‌ایم. معماری حافظه‌ی ذخیره‌سازی در کنسول پلی‌استیشن ۵ به شدت فراتر از هر چیزی است که بتوانید برروی دستگاه‌های دیگر یا رایانه‌های شخصی آن را خریداری کنید. این تکنولوژی به شکل‌گیری آینده‌ی رایانه‌های شخصی کمک خواهد کرد. زمانی که این معماری و تکنولوژی پلی‌استیشن ۵ را با چشم ببینید، پیش خود خواهید گفت که سایر SSDها نیز باید به چنین کیفیتی دست پیدا کنند.

حافظه‌ ذخیره‌سازی جدید که سونی ادعای سریع‌ترین بودن آن را دارد فقط زمان‌های بارگذاری را از بین نخواهد برد بلکه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با سرعت بی‌سابقه‌ای به اطلاعات بازی‌هایشان دسترسی داشته باشند. نتیجه‌ی آن دنیا‌های بزرگ و فوق سریع در بازی‌های ویدیویی است. نتیجه‌ی کلی این تکنولوژی تغییر شدید در نحوه توسعه بازی‌ها توسط سازندگان است، از متعادل‌سازی کیفیت بصری گرفته تا نحوه‌ی عملکرد طراحی مراحل.

منظور سویینی این نیست که شما در حال حاضر نمی‌توانید یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی بی‌نظیر و قابل مقایسه با معماری طراحی شده توسط سونی خریداری کنید بلکه توضیحات او به این نکته اشاره دارد که درایو شخصی‌سازی شده‌‌ای که سونی طراحی کرده است تعامل بی‌نظیری با مدیریت اطلاعات کنسول پلی‌استیشن ۵ دارد که باعث می‌شود از دیدگاه سازندگان بازی‌های ویدیویی با دستگاهی سریع‌تر و گسترده‌تر رو به رو شویم، از طرفی در حال حاضر توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌های شخصی تا به این لحظه از سرعت درایوهای SSD استفاده نکرده‌اند و طبق پیشبینی سویینی، این موضوع می‌تواند با ورود کنسول‌های نسل بعدی به بازار تغییر کند. بنابراین عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، برروی کیفیت عناوین رایانه‌های شخصی نیز اثر دارد.

از طرفی سویینی صحبت‌های سونی را به شما تحویل نمی‌دهد بلکه او و تیمش در اپیک گیمز به کنسول پلی‌استیشن ۵ دسترسی دارند و برای مدت زیادی با آن کار کرده‌اند. او در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که این دو شرکت (اپیک گیمز و سونی) در طول توسعه‌ی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) و کنسول پلی‌استیشن ۵ رابطه‌ی نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند. دلیل این همکاری نیز بهینه‌سازی و هماهنگ‌سازی کنسول نسل‌بعدی و موتورگرافیکی جدید بوده است و از طرفی عناوین نسل بعدی نیز باید با بهینه‌ترین حالت ممکن توسط آنریل انجین ۵ توسعه یابند. حتی دموی تکنیکی که دیروز منتشر شد برروی نمونه‌ی اولیه پلی‌استیشن ۵ اجرا شده است و هنوز بهینگی‌های زیادی رخ خواهد داد.

سویینی نمی‌گوید که کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس سری اکس توانایی دستیابی به چنین چیزی را ندارد چرا که هر دو از SSDهای شخصی‌سازی شده‌ی قدرتمندی استفاده می‌کنند اما رابطه‌ی نزدیک سونی و اپیک‌ گیمز نشان می‌دهد آن‌ها در ناحیه‌های مختلف همکاری‌های نزدیک‌تری با سازنده‌ی پلی‌استیشن داشته‌اند. از آن‌جایی که آقای سویینی سال‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد و تیم او تخصصی ویژه‌ای در بخش تکنولوژی‌های بصری و توسعه‌ی موتورگرافیکی داشته‌اند می‌توان به صحبت‌های او اطمینان داشت. نسل آینده کیفیتی بی‌نظیر برای بازی‌بازان به ارمغان خواهد آورد و از طرفی کار ساخت بازی‌های ویدیویی را برای سازندگان آسان‌تر می‌کند.

ما همچنان منتظر اطلاعات بیشتری از کنسول جدید شرکت سونی هستیم، شکل ظاهری، قیمت، سرویس‌های جدید و بازی‌های آن همگی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و مهلت بازاریابی و تبلیغ در حال تمام شدن است به همین دلیل انتظار داریم به زودی رویدادی برگزار شود و تمام اطلاعات لازم در دسترس بازی‌بازان قرار گیرد. اخیرا سونی به طرفداران اطمینان داده است که کنسول نسل بعدی آن‌ها در مسیر مناسبی قرار دارد و در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا
تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • fbjg گفت:

    تا زمانی که جنگ کنسولی بود ما چیزی نگفتیم . دیگه پای PC رو وسط نکشید

    • آقا بیخیال این حرفا…
      احترام بزارو از کنارش رد شو…

    • TERIXA گفت:

      بذار خوش باشن. مدل تبلیغات سونی : اطلاعات کمی از PS5 منتشر میکنیم بعد هی میگیم از XBOX بعتر از PC بهتره.

    • UMK3 گفت:

      درسته :yes: :yes: در قدرت بیشتر pc شکی نیست چون که هر شش ماه یک اپدیت سیستمی جدید دریافت میکنه و ابر قول های گرافیکی مثل asus, AMD,nvidia, intel, در این زمینه باهم رقابت میکنن و این درحالی که کنسول ها هیچ آپدیت جدید سخت افزاری تا مدل میان نسلی دریافت نمی کنن،، :-)) فقط بخاطر اینکه بازی ها بیش تر برای کنسول بهینه میشن و قیمت مناسب تری نسبت به pc داره برای گیم بهتره به نظر میرسه
      # حرف حساب

    • Dr.Who گفت:

      راست میگی به خدا . مشکل اینجاست که کنسولهای این نسل رو که شرکت پدرش دراومده تا خفن ترین تجهیزات و نرم افزار و بهینه سازی هارو توش استفاده کنه با PC هم رده اش سنجیده میشه
      اگه قرار باشه دستپخت شاهکار مایکروسافت و سونی رو مقایسه کنیم باید با شاهکار ترین قطعات و کانفیگ ها PC مقایسه بشن
      (هر چند که قیمت چنان سیستمی واقعا سرسام آوره)

    • ashkandlv گفت:

      حاجی من و تو و هرکسی که کوچک ترین اطلاعاتی که داشته باشه میدونه استفاده از ssd به جای رم یا هرچیزی اشتباه بزرگیه .. دلیلشم مقاومت رایت کردنشه چون بعد یه مدت اون مقاومت تموم میشه و شمل باید درابو رو در بیارب لندازی دور بعد از اینا بدیه این صنعت اینه که مهم نیست چقدر خلاق باشی شما هر کاری کنی مولتی پلتفرم ها به سود فکر میکنن و دولوپر نمیاد بیخیال پلتفرم دیگه ای بشه از این رو استفاده از این تکنیک ها تا وقتی همه چیز تویه این صنعت یک پارچه عوض نشه عملا شوخیه …
      امیدوارم که اینطور بلوفب که دارن میزنن واقعی از آب درباید و واسه من که کارم با پی سی م هست خیلی خوب میشه .. ولی از دمویی که دادن مشخص شد که تغیر شگرفی ایجاد نمیکنه به هر حال … این چیزا رو با ۲ ۲ تا چهارتا کردن متوجه میشه آدم به هر حال منتظریم با دستای باز ببینیم این شاخو شونه کشیدناشون خود زنی میشه یا بلخره بک بار این کمپانی ها دست به دست میدن واسه پیشرفت صنعت نه پس رفتش

    • حتما به اینم پول دادن!!!
      دعوای زرگری و کوچه بازاری که نیست…واقعیت تلخه که پرچمدار تغییرات همیشه کنسول بوده و پوووچ همیشه تو حاشیه بوده و فقط هر دوسال یه بار یه کارت گرافیک با قیمت نجومی رو معرفی میکنن که یه عده معلوم الحال و از همه جا بی خبر برن پولشون رو بریزن تو سیاهچاله ی پولخوری پوووچ!!!
      (معماری حافظه‌ی ذخیره‌سازی در کنسول پلی‌استیشن ۵ به شدت فراتر از هر چیزی است که بتوانید برروی دستگاه‌های دیگر یا رایانه‌های شخصی آن را خریداری کنید)…
      چند وقت پیش میگفتم که سونی و مارک سرنی اونقدر احمق نشدن که بخوان این هزینه اضافی ای که SSD روی دستشون میذاره رو خرج قدرت بالاتر GPU نکنن و اومدن برخلاف نظرات کارشناسی پروفسورهای شلوارک پوش مخصوصا تو مملکت خودمون این پول و هزینه ای رو که میتونستن مثه مایکرو صرف قدرت بالاتر گرافیک بکنن، اومدن واسه SSD گذاشتن!

      • fbjg گفت:

        یه جوری راجبه ssd سونی حرف میزنید که انگار همین الان یه PS 5 دارید و شخصا متخصص سخت افزارید و دارید باهاش کار میکنید .
        شخصا تا زمان عرضه و بررسی های منابع معتبر اصلا هیچ کدوم از تبلیغات ها رو توجه نمیکنم چون هر دو شرکت سابقه اغراق و دروغ گویی در این ضمینه رو دارند ( حتی نینتندو هم داره ولی فعلا بحث بین دو کنسول سونی و مایکروسافت هستش )

      • PCMR گفت:

        تا الان داشتین سر کنسول بحت و دعوا میکردید کسی کاریتون نداشت.. .
        دیگه خواهشن پای master race رو وسط نکشید…

    • اپل آیفون و پلی استیشن سالیان ساله که با سخت افزار ضعیفتر دارن تمام سخت افزارهایی که دو یا سه برابر خودشون رم و CPU و GPU دارن رو نابود میکنن!!!

    • 4maxpayne گفت:

      حتما اینم سونى پول داده اینطورى حرف بزنه

    • ALFAR3D گفت:

      اصلا بحث pc هیچی….این حرفای صد من و یه غاز جالبه…همیشه خدا تو دو نسل قبل اینچیزارو شنیدیم که هر سازنده ای میگفت کنسول من قویترینه یا اون یکی میگفت کنسول من سوپر کامپیوتره یا مال من ۲۵ ترافلاپسه و اینا….ولی اخرش همین چیزی که میبینیده….بازم وقتی یه پیسی یک سال بعدش میاد دیگه جون نداره کنسول….من جدا از دمو لذت بردم….خیلیم لذت بردم….ولی تیم سوئینی این حرفا میزنه فقط چون داره با سونی همکاری میکنه….اگر با مایکی همکاری میکرد یه چیز دیگه میشد یا اصالا با Amd همکاری میکرد بازم قضیه فرق میکرد….این حرفشم میزارم پای هیجان داشتنش وگرنه اینم از اون دروغای ۲۵ ترافلاپسی و سوپر کامپیوتره واسه من….ملتو خر فرض میکنن جدا…..

    • bravo6 گفت:

      داش بزار خوش باشن انویدیا نسل جدید کارت گرافیک ها رو معرفی کرد ۲۱ ترافلافل

  • postman گفت:

    http://s5.picofile.com/file/8397033718/Ouch_Dear_Ashkan.JPG
    خانم لیزا سو، مدیر عامل AMD
    خریداری شده توسط سونی

    YOU HATE TO SEE IT :yes: :heart: :rose:

  • ark.ps4 گفت:

    آخرین نسل حضور ماکروسافت در صنعت گیم

  • alipower_fan گفت:

    چقدر خوووب هرچقدر هر کنسولی به رایانه شخصی یا کنسول دیگر کمک کنه در واقع داره به دنیای ما ( گیم ) کمک میکنه :yes:

  • اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس.ssd اش تو جهان نظیر نداره.تا ایکس باکس بازی رو لود اولیه بکنه ما کل مپ بازی رو گشتیم و بازی رو تموم کردیم :rotfl: :rotfl:

  • :yes: :yes: :yes:
    حرف درستی میزنه همه چیز تو نسل بعد آماده یک جهش کامله.
    اما دوستان این به معنا ضعف xbox seriss x بلکه xbox series x هم فوق العاده است اما تو مساعلی که سازندگان به دنبال آن هستند مثل ssd و پهنای باند چند منظوره از رقیب کمی بهتره
    در هر صورت نسل بعد شاید بهترین نسل شد چون سازندگان همه چیز را برای ساختن یک بازی خوب در اختیار دارند

  • mo70 گفت:

    واقعا اوضاع جوری داره پیش میره که اونایی که طرفداری از ایکس باکس میکردن الان …

  • AMIN JJJ گفت:

    سونی نسل بعد مایکرو و جعبه بدون بازیش رو یه جوری شکست میده که کنسول سازی رو کلا فراموش کنه همون پنجره سازی رو ادامه بده

  • Golden_Sauber گفت:

    همیشه گفتم و الانم میگم و خواهم گفت ssd پر سرعت سونی زورش به ۱۲ ترافلاپس میرسه… اینو همه داره میگن جز هیتر های ایکس باکس توی ایران…
    الان باز تو نفر میان میگن لودینگ سریع شده خوب اگر به خاطر این بود این همه هزینه نمیکرد سونی یه هارد hhd معمولی مینداخت تا بره.

  • Mohammadreza7 گفت:

    حالا اصن کاری به CPU و قابلیتSMT و GPU و RAM و پهنای باند و نرم افزارهای به کار رفته و این داستان فرکانس ثابت و متغیر و این آت و آشغالا نداریم کلاااا
    اتفاقا خودم معتقدم که ssd تاثیر فوق العاده ای رو بازیا خواهد داشت
    ولی اینجا یه سوالی واسه من مطرح شده ?:-)
    این ری تریسینگ که چن سالیه افتاده رو زبونا و هایپ و تبلیغات زیادی واسش کردن و واقعا هم دیدیم که چه تاثیری قراره بذاره و با توجه به اینکه این نسل اولین نسلیه که کنسولا همچین تکنولوژی ای رو به همراه دارن…دقیقا چرا و به چه دلیل و به چه برهانی هیچکس (تاکید میکنم هیچکس) دربارش حرفی نمیزنه؟!
    ای طفلکیااا ای رسانه ها و بازیسازای شیطونِ جذاااب :laugh: مدیون منید اگه فکر کنید بخاطر ۵۲ واحد cu و ۳۳۲۸ شیدر سری اکس در مقابل ۳۶ واحد cu و ۲۳۰۴ شیدر پی اس فایوه
    الان یکی میاد میگه تو نمیدونی ssd ری تریسینگ هم خودش انجام میده اصن من از ssd حامله‌ام
    .
    برید یه بار دیگه کامنتای cell درباره سخت افزار دو کنسول رو بخونید :yes:
    .
    قبل از اینکه هم بخوای بگی تیم سوئینی بیشتر میدونه یا تو و تنگش هم چارتا اموجی خنده بذاری که دورهم از بانمکیت لذت ببریم یه بار دیگه متنمو بخون ببین من اصل حرفم چی بوده :-*
    حالا هم بکووووب اون دیسلایکو تا جیگرت حال بیاد :laugh: :yes:

    • استاد ری تریسینگ یه اپشن به شدت سنگینه حتی برای rtx2080ti . منتظر ری تریسینگ توی نسل نه برای کنسول ها نباش حتی ایکس باکس سری ایکس هم به زور تونست بازی ساده و بدون گرافیک ماینکرافت رو با رزولوشن ۱۰۸۰p و سی فریم با فول ری تریسینگ اجرا کنه حالا شما توقع دارین بازیهای نسل نه با فول ری تریسینگ اونم ۴k روی سری ایکس اجرا بشه باید بهتون بگم در غفلت عمیقی به سر میبرید

      • UMK3 گفت:

        مقایسه بر اساس قدرت خام به شدت اشتباهه چون در هر کدوم از یه موتور گرافیکی خاص استفاده میشه و بخاطر همینم هست که وگا۶۴ قدرت خام بسیار بالایی داره ولی بخاطر موتور رندر ضعیف از ۲۰۷۰ هم پایینتر
        فریم نهایی هست که همه چی رو مشخص میکنه
        #حرف حساب

        • ببین اصلا کاری به rtx2080ti نداریم با وجود اینکه این کارت توی ری تریسینگ قدرت ۲۵ ترافلاپس داره و سری ایکس توی ری تریسینگ قدرت ۱۳ ترافلاپس داره که خود مایکرو یه ماه پیش اعلامش کرد . حرف من این نیست که ps5 توی ری تریسینگ از سری ایکس قویتره نه برعکس ایکس باکس بواسطه هسته های بیشتر gpu ری تریسینگ بهتری داره اما حرف اصلی من اینه که این اپشن ری تریسینگ به قدری سنگینه که عملا استفاده ازش حتی توی کنسول های میانسلی که سه چهار سال بعد میان هم غیر ممکنه دقت کن منظور من فول ری تریسینگ هست چون ری تریسینگ پنج مرحله داره که تا مرحله چهار رسیدن بهش آسانه و خود سرنی گفت استودیوهای ما خیلی راحت به مرحله چهارش رسیدن اما اصل کاری همون مرحله ی پنجه که تغییر شگرفی بوجود میاره مایکروسافت تونسته به مرحله پنجش برسه یعنی فول ری تریسینگ اما توی ماینکرافت که یه بازی ساده و بدون گرافیک هست به این مرحله رسیده اونم با رزولوشن ۱۰۸۰p و سی فریم و اتفاقا فول ری تریسینگ خیلی بازی ماینکرافت رو زیبا کرده اما این اپشن برای بازیهای نسل هشت و نه روی کنسول های نسل نه غیرممکنه که اجرا بشه برای نسل ده میشه روش حساب باز کرد و همچنین برای کارت گرافیک های بالارده چند سال بعد مثلا سری ۴۰۰۰ انویدیا میشه روش حساب باز کرد

      • Mohammadreza7 گفت:

        دوستان اینجا تمام علم ریاضیات و سخت افزار و نرم افزار و بازیسازی و خلاصه همه چیو تو ssd میبینن و بس :laugh:
        .
        باشه دوست عزیز من ۵-۶ ساله با همین اکانت تو گیمفا هستم…
        ایشالا اگه عمری بود و اخبار و مقایسه های دیجیتال فاندری رو پوشش دادن، چن ماه دیگه همینجا از رزولوشن و فریم ریت بگیر تا ری تریسینگ و کیفیت تکسچرا و سرعت لود و هر چی که شما خواستی رو دربارش بحث و مقایسه میکنیم
        همه چی نهایت تو یکی دو سال اول عرضه مشخص میشه و امیدوارم همه پای حرفایی که زدن وایسن :yes:

    • postman گفت:

      شاید به این خاطره که توی دیجیتال فاندری دیدیم که دموی گوست رانر با آپشن‌های ری تریسینگ که فعال شده باشه با کارت گرافیک ۲۰۸۰ti یا ۲۰۸۰ عادی هم تست کرده بودن اگر اشتباه نکنم. یکی از این دوتا بود خلاصه. توی رزولوشن ۴k باعث کاهش گاها حتی ۷۶ درصدی پرفورمنس میشده. شاید هم به همین خاطره که با آنریل انجین رفتن سراغ تکنیک نورپردازی Lumen رفتن که همون گلوبال ایلومینیشن در ری تریسینگ رو با هزینه سخت افزاری کمتر ارائه میکنه. اپیک هم خواسته برای پز دادن با این فناوریش از ری تریسینگ استفاده نکنه. اپیک گیمز هم یه شرکت بزرگ و پولداره و نیازی نداره که سونی بیاد حتما بهش میلیون‌ها دلار بده که آنریل ۵ رو روی پلی ۵ نمایش بده. دلیلی داشته که ترجیح دادن این کار رو با پلی ۵ انجام بدن و گرنه طبق تاریخ بخوایم بگیم باید میرفتن با مایکروسافت همکاری میکردن.

    • General گفت:

      آخ گفتی cell حیف که مدتیه نیستش تنها کسی که xbox رو ترول میکرد ولی حتی منم لایکش میکردم 😀 کاش بقیه یکم ازش یاد میگرفتن امیدوارم دوباره ببینمش تو سایت :yes:

  • دلیل استفاده اپیک گیمز از ps5 برای نشان دادن اوج قدرت انریل انجین پنج: این نمایش گیمپلی دموی انریل انجین پنج ، بیلیون ها پالیگان داره و رزولوشن تکسچرهای این نمایش همشون ۸k بودند که ssd ایکس باکس سری ایکس یا هر ssd از بازار pc توانایی انتقالش به رم و gpu رو نداشتند بخاطر همین هم بود که از ps5 استفاده کردند تا بتونند اوج قدرت این انجین رو نشون بدن وگرنه مثل معرفی انریل انجین چهار از یه pc قدرتمند استفاده میکردند . سرعت ssd رابطه مستقیم داره با تعداد پالیگان . هر چه سرعت ssd بالاتر باشه تعداد پالیگان بیشتری میتونند توی بازی قرار بدند پالیگان بیشتر یعنی جزییات بیشتر یعنی گرافیک بیشتر . برای اینکه بفهمی بیلیون ها پالیگان چه رقم شگفت انگیزیه لازمه بهت بگم خوش گرافیک ترین بازی های نسل هشت از صد هزار پالیگان استفاده میکردند حالا توی این دمو از بیلیون ها پالیگان اونم با تکسچرهایی با رزولوشن ۸k استفاده شده بخاطر همینم هست که کیفیتش اینقدر بالا رفته و اینقدر سنگینه که ۱۴۴۰p اجرا شده

  • به سازنده گیرز اف وارم پول دادن؟
    منتظریم دوستان

  • fan گفت:

    دم سونی با این ssd گرم :yes: اما چون سخت افزار pc و فناوری های شرکت های توسعه دهنده سخت افزار در حوضه pc روزبه‌روز در حال افزایش اند تا ۲ ۳ سال آینده ssd هایی میاد که حتی از ssd سونی هم بهترند :yes:

  • XBOX 1 S گفت:

    اینو شرکتی میگه که سنگین ترین گیمی که جدیدا ساخته (فورتنایت) رو موبایلم عرضه شده :pain:
    به جای این تبلیغات قابلیت پشتیبانی کامل از نسل های قبلو اضافه میکرد بهتر بود
    Oh, I’ve been shaking
    I love it when you go crazy
    You take all my inhibitions
    Baby, there’s nothing holding me back
    You take me places that tear up my reputation
    Manipulate my decisions
    Baby, there’s nothing holding me back
    There’s nothing holding me back
    There’s nothing holding me back

  • Dr.Who گفت:

    سونی با همون مایکروسافت سر کنسول بجنگن به نفع جفتشون هست
    شاخ تو شاخ شدن باpc پایان خوبی نداره

    • اول اینکه نه مایکرو و نه پوووچ حریف پلی استیشن نیستن… رقیب پلی استیشن با اختلاف زیاد نینتندو هست!!!
      دوم اینکه سونی و پوووچ آدم که نیست تو چاله میدون همدیگه رو کتک بزنن!
      سوم اینکه پوووچ اصلا پلتفرم نیست… یه ایستگاه کاریه که گیم هم اجرا میکنه ولی با هزینه بسیار بالا چون باید به خاطر هر قطعه اش سود زیاد و لقمه ی چرب و نرمی رو تو حلق انویدیا و اینتل و ایسوس و بقیه مفت خورای سخت افزاری پلتفرم پوووچ کنی…
      و در آخر اینکه پوووچ داره توسط پلتفرم موبایل نابود میشه و هیچ نبردی با کنسولا نداره!

  • Reason گفت:

    چجوری یسریا روشون میشه هنوز ترول کنن؟
    حداقل یکار نکنید زمان رونمایی آبرو براتون نمونه

  • ark.ps4 گفت:

    ماکروسافت شکست تحقیرآمیزش در نسل فعلی رو پذیرفته برای همینم کل تمرکز شده نسل بعد (مث تیمی که ٨ تا خورده و بازیو ول کرده) اما دلیل سکوت سونی برای نسل بعد اینه که هنوز کاراش با ماکروسافت در نسل فعلی تموم نشده و اتفاقا کلی انگیزه داره که با دو گل دقیقه نود (لست و گوست) حریف رو دو رقمی کنه!

    اونجاست که تازه سکوت نسبی سونی درمورد ps5 شکسته میشه ؛)

  • تیم سویینی هم که قطعا پول گرفته 😀 کنسول این نسل سونی فقط یه ارتقای گرافیکی نیست.واقعا یه نسل جدیدی از هنر گیم رو شروع میکنه احتمالا.البته اینو بگم که در عالی XSX شکی نیست.دیروز توی سایت همسایه دیدم یارو نوشته بود این بازی با. PS5 گرافیک اینه حالا سری ایکس دیگه چی میشه :laugh: یعنی در این حد متوهم…..سایت زیادن تو بخش گیم 🙂

  • elden lord گفت:

    جوک قشنگی بود
    بعد میگن چرا پیسی گیمرا از اپیک بدشون میاد
    فعلا با ۳۰ فریم حال کنید

  • فکر کنم جملشو اشتباهی گفت باید برعکس بشه
    پای pc رو وسط نکشید یهو یه گرافیکی نشون میده پشم های سونی و عواملش میریزه با دم شیر بازی نکنید.. :laugh:

  • farshadx گفت:

    کاملآ چرند گفته
    ۱- ps5 و SSD این کنسول هنوز نیومدن
    ۲- خود سرنی میگه تا اومدن کنسول سرعت SSD های pc بیشتر میشه و میتونین ازشون تو کنسول استفاده کنین
    ۳- چرا این همه وقت ایشون در مورد SSD چیزی نگفته؟! وقتی که هاردها ۲۰۰mb سرعت داشتن سامسونگ SSD داشت با سرعت ۳ گیگ ولی هیچ کس نیومد هیچی در مورد سرعت ۱۵ برابری این SSDها نسبت به هاردهای معمولی بزنه ولی ssd سونی کمتر از ۲ برابر این سرعت داره(حالا بماند که سرعت های نزدیک به ۵ گیگ همین حالا رو pc هست)
    ۴- اگه پلتفرمی باشه که به دیگری کمک کرده باشه اون pc چون ۵ سال پیش SSD روی pc بود و حالا تازه اخرهای ۲۰۲۰ میخواد واسه کنسول ها استفاده بشه
    با این حرفهای ۱۰۰ من یک غاز اپیک رو بیشتر از همیشه منفور میبینم

    • Mikasa گفت:

      Ps5 نیومده devkit ش که اومده
      و ssd ش کاملا در دسترس دولوپر هاست و. اینام از رو همون دارن نظر میدن
      سایر اون ssd های پی سی فعلا در دسترس هیچ توسعه دهنده ای نیست که در موردشون نظر بده و نظر ایشون کاملا درسته
      Ssd ای که سونی بهشون داده از هر ssd موجود بهتره تا اینکه سال بعد نمونه های بهتر ساخته بشن و چه بخواین جه نخواین این پیشرو بودن ps5 رو نشون میده
      در ضمن مگه گفت فقط ps5 داره کمک میکنه؟ نمیشه هم ps 5 به گیمینگ کمک کنه هم pc? فقط باید بگن pc خدای بلامنازع در صنعت گیمه تا شما راضی شین و بگن بقیه کنسولا فقط دارن خاک پی سیو میخورن؟
      البته منفور دیدن اپیک گیمز از نظر شما کوچکترین اهمیتی نداره همین هفته gta5 رو داره رایگان میکنه و محبوبیتش سربه فلک میکشه

    • دوباره اومدی یه نظر فوق کارشناسی دادی؟
      پلتفرم پوووووووووووووووووووووووووچ فعلا و حتی در آینده ی نزدیک هم هیچ SSD ای که شش لایه اس، یه قطعه IO و کامپرسور و دی کامپرسور و چندین قطعه کنترل کننده و حافظه کش و غیره داشته باشه که بتونه تا ۲۲ گیگابایت دیتا رو لود کنه رو نخواهد داشت… اونی که داری مثال میزنی کپی پیسته…! اینی که تو PS5 هست لود دیتا و تکسچر و تحویلش به حافظه ی موقت و پردازنده هاس…
      خود مارک سرنی اشاره میکنه که SSD های معمولی پوووووووووووووووووووووووووچ و XSX با اون فناوری velocity architecture و فلان و به امان سرعت لود تکسچرشون به ازای ده برابر شدن سرعت کپی پیست سرعت لودشون فقط دو برابر میشه!!!!!!!!!
      و اون ۲٫۴ دیتای خامی که تبدیل به ۴٫۸ تو XSX میشه هم همگی با همون اجزا و velocity architecture و غیره اس که به اون میزان میرسه!
      این SSD سونی هم با همه اون اجزا و کراکن و غیره و بهینه سازیه که میتونه به ۲۲ گیگابایت برسه!
      بازم اون مثال معروف بازی STAR CITIZEN رو که هنوز در حال ساخته و بهینه سازیش واسه یه SSD معمولی دولایه اس که هیچ کدوم از اجزای SSD سونی رو نداره رو میزنم که تونستن بدون هیچ مشکلی ۲۰ تا ۲۵ درصد فریم رو نسبت به یه هارد معمولی افزایش بدن…
      حقیقت تلخه که پلی استیشن پرچمدار فناوری تو این ۲۵ سال بوده! اون از بلوری درایوش… اون از پردازنده ی CELL افسانه ایش… اون از جهش از دو بعدی به سه بعدیش و حالا هم این SSD انقلابی و افسانه ایش!!!

    • ALFAR3D گفت:

      منم توش موندم…..الان ما ssd سرعت ۵ گیگ داریم…خود سرنی هم میگه ۷ گیگ سرعتا تا موقع عرضه پلی ۵ میاد …بعد این میگه اصلا در حد پلی ۵ وجود نداره….من هر چی فک میکنم میگم شاید سر قضیه کرکن اینو میگهو اون بلاک فشرده سازی…چون تو پیسی همچین چیزی نیست معمولا خود پردازنده اینکارو میکنه….در هر صورت از این حرفش بدم اومد هیچ کنسولی تو عمرش نزدیک قدرت پیسی نشده بعد این با یه ssd همرو فروخت….البته اینارو میزارم به حساب بلوف….از این چیزا انقدر تو این نسل و نسل قبل شنیدم که گوشم پره…اون یکی میگه من سوپر کامپیتور دارم…اون یکی میگه کنسول من ۲۵ ترافلاپسه…انقدر تو نسلای مختلف این چیزارو شنیدیم که فهمیدم اینا کشکه تا خود کنسول نیاد نظری در موردش نیس….

    • ۱-در حال حاضر هیچ ssd با سرعت ssd ps5 در بازار pc نه تنها وجود نداره بلکه معرفی هم نشده و نمونه ایی ازش برای استفاده ی توسعه دهندگان نیست اما ssd ps5 روی کیت توسعه ps5 وجود داره و دست توسعه دهندگان هست و همین گیمپلی دموی انریل انجین پنج رو روش به صورت ریل تایم اجرا کردند و همچنین دارن براش بازی میسازن ۲- مارک سرنی میگه به دلیل استفاده از معماری خاص ssd ps5 حتی زمانی که ssd های هم سرعت ssd ps5 به بازار اومدن نخرید تا ما تایید نکردیم و در یه جای صحبتش میگه به دلیل معماری فوق العاده ssd ps5 شما باید ssd هایی که در اینده میان حتی از ssd ps5 هم پرسرعت تر باشند تا با ps5 هماهنگ باشند مثلا ما باید ssd با سرعت هفت یا نه بخریم تا بتونه اختلاف سرعتی که به واسطه معماری ssd ps5 بوجود میاد جبران بکنه ۳- همیشه کنسول ها بودن که تعیین میکردند که یه بازی چطور باید ساخته بشه بازیها همیشه برای کنسول ها ساخته میشدن چون این کنسول ها هستند که بواسطه فروش دویست میلیونی بازار اصلی برای فروش بازیها هستند ssd تا به امروز هم وجود داشته اما به دلیل گرون بودن نمیشد توی کنسول ها ازش استفاده کرد و تا به این لحظه هیچ بازی بر اساس ssd برای هیچ پلتفرمی ساخته نشده ولی نسل نه این قضیه تغییر میکنه و ssd تبدیل به استاندارد و پیش نیاز میشه و pcها هم باید مجهز به ssd پر سرعت بشند ۴- پلتفرم pc پلتفرم خوبیه ولی فراموش نکنیم که این استیم بود که این پلتفرم نجات داد وگرنه تا همین ده پونزده سال پیش این پلتفرم داشت نابود میشد و یه جورایی دچار مرگ مغزی شده بود که استیم اومد و نجاتش داد

      • farshadx گفت:

        کلآ حرفهاتون خنده داره
        ….
        ssd رو pc با سرعت ۶ گیگ از ssd سونی هم سریعتر
        Mikasa@
        مهم بازار که هنوز تو بازار نیست اما واسه pc با سرعت ۶ گیگ هم تو بازار هست
        حالا نه که محبوبیتش پیش شما کوچکترین اهمیتی داشته :rotfl:
        OriginalDalton@
        برو لینکو نگاه کن شاید ادم شدی عزیزم
        همون پوچی که میگی سونی داره انحصاری هاشو رو روش حلوا حلوا میکنه
        بقیه حرفهات اندازه پشیزی ارزش نداره
        tinytoon@
        با لینک بالا فکر میکنم کل کامنتت زیر سواله

  • bi.taraf گفت:

    چرا فقط رو فضا کار میکنن چرا به گرافیک و جزئیات شخصیت اصلی اهمیت ندادن :idk:
    جدیدا هرچی میریم حلوتر جزئیات و گرافیک خیره کننده میشه ولی داستانا آبدوخیاری توی این نسل هم قشنگ این موضوع مشهود بود بازی های داستان محور به تعداد انگشتای دست بودن 😐 … جدیدا هم زدن تو کار ریمیستر و ریمیک چرا چون فقط همینو بلدن ارتقا دادن گرافیک

  • ark.ps4 گفت:

    ماکروسافت شکست در نسل فعلی رو پذیرفته برای همینم کل تمرکز شده نسل بعد (مث تیمی که ٨ تا خورده و بازیو ول کرده) اما دلیل سکوت سونی برای نسل بعد اینه که هنوز کاراش با ماکروسافت در نسل فعلی تموم نشده و اتفاقا کلی انگیزه داره که با دو گل دقیقه نود (لست و گوست) حریف رو دو رقمی کنه!
    اونجاست که تازه سکوت نسبی سونی درمورد ps5 شکسته میشه ؛)

  • Microbsoft گفت:

    یعنی قراره علاوه بر جعبه pc هم با خاک یکسان کنه 😎 سلطان ps5 :inlove:

  • ALIREZAICE گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: یارو داره پی اس رو با پی سی مقایسه میکنه مردم از خندخ خدا خیرش بده روزم رو ساخت

  • mbox گفت:

    Ssd سوپر فست و بوست و کراکن و این داستانا همه با هم تو بهترین حالت ۳۰فریم دادن با افت فریم و در رزولوشن کمتر از ۲k و بدون ری تریسینگ اونم در حداکثر فشار کاری
    به زودی اینفینیت میاد همه رو میشوره میبره

  • تو راست میگی
    :no: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    یارو جواب ۳+۲ رو نمیدونه میاد نظر میدههدایت رایانه هایه شخصی
    سونی بس کن این جنگ رسانه ایرو
    کسی نمیخره کنسوله ضعیفتو :no:

  • چرا خبرو سانسور شده میزارید؟ این چیزی هستش که ایشون گفته و شما نزاشتید
    قای تیم سویینی در رابطه با صفحات بارگزاری بازی‌ها گفت:

    “سیستم ذخیره سازی شرکت Sony قطعا در سطح جهانی است، نه تنها بهترین نوع در میان کنسول‌ها است بلکه بهترین بر روی تمامی پلتفرم‌ها است، حتی بهتر از کامپیوترهای بالا رده (اصطلاح انگلیسی: High End PC)”

  • RickSanchez گفت:

    دروغ قرن رو بشنو از کی از اپیک گیمز که جز انریل و فورتنایت انلاین در حال حاضر چیزی نداره …

    بیخیال PC بشین وگرنه عاقب خوشی در انتظارتون نیست اول لانچرتون رو درست کنین ابروی هرچی استوره بردین

    همچین چیزی هم بوجود بیاد ۱ ماه نمیکشه که باز پی سی به جایگاهش برمیگرده کل حرفای این بشر خنده داره

  • amiram گفت:

    قای تیم سویینی در رابطه با صفحات بارگزاری بازی‌ها گفت:
    “سیستم ذخیره سازی شرکت Sony قطعا در سطح جهانی است، نه تنها بهترین نوع در میان کنسول‌ها است بلکه بهترین بر روی تمامی پلتفرم‌ها است، حتی بهتر از کامپیوترهای بالا رده (اصطلاح انگلیسی: High End PC)”

  • P247 گفت:

    وقتی روی کنسول ضعیف ps5 اینطوری باشه، ببین دیگه روی Xbox series X قدرتمند و خفن چطور میشه

  • Ahmad_bk گفت:

    فایده نداره اینجا هرکی طرف ماست خودشو میگیره دیگه واقعا داره حالم بهم میخوره از این کامنتا ، هردفه تا یه حرفی از کنسولای آینده میاد وسط همین اش و همین کاسه میشه یه جوری با هم دعوا میکنن هر کی ندونه فکر می‌کنه سازنده کنسول ها اینان،اصلا نمی‌دونم من چرا کامنتا رو میخونم سر خودمو به درد میارم

  • این دیگه واقعا آخرشه! بازی های کنسولی رو روی pc صفر تا صدشو می سازن و حالا هم ک میگن باعث ارتقای کامپیوتر های شخصی می شود. واقعا مرسی!

  • AXEL STONE گفت:

    این خبر خیلی باحال بود :rose: :heart:

  • Little∞God گفت:

    واقعا گیج شدم pc بگیرم یا ps5 🙁
    Ram 32
    Vga rx580
    Cpu r7 3700x
    Ssd 1tb
    Power 700w
    گرافیک رو بعدا ارتقا میدم

    ولی گیج شدم بین این دوتا

  • علی گفت:

    پس فردا روزی تیم سوینی:ps5 و xbox x می‌توانند پرواز کنند!

  • andromeda گفت:

    زمانی ک ما pc بازا هاردهای ssd داشتیم استفاده میکردیم این کنسول دارا ssd نمیدونستن چیه تو هارد با سرعت ۵۲۰۰ مونده بودن ما حتی hdd هامونم سرعتش ۷۲۰۰ بود حالا باز واسه ما شاخ شونه میکشن خخخخخخ

تیم سویینی: پلی‌استیشن ۵ آنقدر خارق‌العاده است که به هدایت رایانه‌های شخصی آینده کمک خواهد کرد - گیمفا