سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا

سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند

امیرحسین نصرتی
۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا

استودیوی وید اینتراکتیو (VOID Interactive)، توسعه‌دهنده‌ی بازی تیراندازی اول شخص و تاکتیکی Ready or Not، اعتقاد دارد قابلیت‌ بازخورد لمسی کنترلر پلی‌استیشن ۵ ابعاد جدیدی به بازی‌های تیراندازی اضافه خواهد کرد.

به‌تازگی مصاحبه‌ای از جولیو رودریگز (Julio Rodriguez)، مدیرعامل استودیوی وید اینتراکتیو، در آخرین شماره از مجله‌ی Official PlayStation Magazine منتشر شده است که شامل صحبت‌های وی در رابطه با امکان عرضه‌ی عنوان Ready or Not برروی پلی‌استیشن ۵ و امکاناتی که این کنسول در اختیار این بازی قرار می‌دهد، می‌شود.

رودریگز دررابطه با مشخصات سخت‌افزری پلی‌استیشن ۵ و امکان عرضه‌ی Ready or Not برروی نماینده‌ی نسل آینده‌ی سونی در دنیای بازی‌های ویدئویی می‌گوید:

مشخصات [این کنسول] اجازه می‌دهد گستره‌ی وسیع‌تری از بازی‌ها بتوانند به بازار کنسول‌های خانگی راه پیدا کنند. این مشخصات باعث می‌شوند که عملکرد Ready or Not برروی پلی‌استیشن ۵ از لحاظ گرافیکی و نرخ فریم برابر با نسخه‌ی رایانه‌های شخصی باشد که این مورد ما را هیجان‌زده کرده است.

طراحی بازی ما به‌گونه‌ای است که باکیفیتی عالی برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا می‌شود. در حال حاضر به نرخ بالای ۸۰ فریم برثانیه برروی دستگاه‌های میان رده رسیده‌ایم.

اگر سری به صفحه‌ی استیم Ready or Not زده باشید حتماً می‌دانید برای اجرای این بازی به سخت‌افزار خیلی قدرتمندی نیاز ندارید. زمانی که Ready or Not برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شود احتمالاً یکی از اولین عناوینی خواهد بود که به‌راحتی با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود (درواقع پلی‌استیشن ۵ تا نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه نیز پشتیبانی خواهد کرد).

وی همچنین به قابلیت بازخورد لمسی کنترلر تازه معرفی شده‌ی این کنسول، یعنی دوال‌سنس (DualSense) اشاره کرد و آن را عاملی تاثیرگذار در بازی‌های تیراندازی خواند:

این ویژگی می‌تواند ابعادی اضافی و جدید برای تیراندازی کردن یا مورد تیراندازی واقع شدن [در بازی‌های ویدئوی] به‌ارمغان بیاورد.

درنهایت رودریگز درباره‌ی دو ویژگی مهم و پُرحرف و حدیثِ پلی‌استیشن ۵ یعنی حافظه‌ی SSD و رهگیری پرتو (Raytracing) صحبت کرد:

زمان بارگذاری هیچ‌وقت برای ما مسئله‌ای مشکل ساز نبوده است اما به‌طور معمول بازی‌ها به‌کندی برروی کنسول‌ها بارگذاری می‌شوند. ویژگی رهگیری پرتو جهش بزرگی است و بازی‌بازان بزرگی مانند انویدیا (NVIDIA) تمایل زیادی به هم‌کاری با توسعه‌دهندگان برای آوردن (همه‌گیر شدن) این ویژگی به رایانه‌های شخصی دارند.

اگرچه Ready or Not تنها برای پلتفرم رایانه‌های شخصی معرفی شده است اما این‌طور که به‌نظر می‌رسد می‌توانیم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عرضه‌ی این بازی برروی پلی‌استیشن ۵ نیز باشیم. لازم به‌ذکر است کنسول نسل نهمی شرکت سونی در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس بازی‌بازان قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازنده‌ی Ready or Not: بازخورد لمسی دوال‌سنس ابعاد جدیدی به مکانیزم تیراندازی در بازی‌ها اضافه می‌کند - گیمفا