سازندهی Disjunction: توان پردازشی ۱۲ ترافلاپسی اکسباکس سری اکس، مهمترین پیشرفت کنسولهای نسل بعد است
مدتی پیش بود که فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس باکس، بهطور رسمی با تائید توان پردازشی گرافیکی ۱۲ ترافلاپسی اکسباکس سری اکس به شایعات مربوط به آن پایان داد. اما آیا این ارتقای سختافزاری تا چه حد برای کنسولهای نسل نهم بازیهای ویدئویی اهمیت دارد؟
بهتازگی وبسایت GamingBolt مصاحبهای با اروان لیکان (Erwan LeCun)، همبنیانگذار استودیوی ایپ ترایب گیمز (Ape Tribe Games)، ترتیب داده و همین سوال را مطرح کرده است. لیکان که این روزها مشغول کار برروی عنوان اکشن، مخفیکاری، نقشآفرینی و سایبرپانکی Disjunction است، به این پرسش اینگونه پاسخ داد:
این مهمترین ارتقایی است که کنسولهای جدید خواهند داشت. پردازندههای گرافیکی بزرگترین تفاوتها را در کیفیت بصری بازیهای ویدئویی ایجاد میکنند و آنها در نسل بعدی بهطور قابلملاحظهای قدرتمندتر از نسل فعلی خواهند بود. گرافیک بازیهای AAA به پیشرفت صعودی خود ادامه خواهند داد.
اگرچه لیکان ارتقای پردازندهی گرافیکی اکسباکس سری اکس را پیشرفتی بزرگ میداند اما برای ارتقای حافظهی اصلی این کنسول خیلی هیجانزده نیست:
حافظه، حافظه است. بیشتر بودن آن همیشه خوب است اما برای بسیاری از بازیها تفاوت ضروری و قابلتوجهی ایجاد نمیکند. حافظهها هیچگاه مانعی اصلی برای عملکرد کنسولها نبودهاند اما داشتنِ هرچه بیشترشان، عالی است!
صحبتهای لیکان تماماً قابل درک هستند. با نگاهی به واژهی ترافلاپس و رتبهبندی کنسولهای بازی بر اساس این معیار، بهخوبی متوجهی پیشرفت بصری بازیهای ویدئویی بهلطف قدرت پردازشی گرافیکی سختافزارهای میزبانشان خواهیم شد. اما آنچه همچنان مبهم باقی مانده، توان پردازشی کنسولِ رقیبِ اکسباکس سری اکس، یعنی پلیاستیشن ۵ است.
اگر شیوع ویروس کرونا مشکل خاصی بهوجود نیاورد، اکسباکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. از ویژگیهای اخیراً فاش شدهی این کنسول میتوان به چیپ صوتی اختصاصی و دوبرابر شدن عملکرد بازیها اشاره کرد. بهعلاوه از طریق این نشانی، میتوانید سایر مشخصات رسمی منتشر شده از نمایندهی نسل بعدی شرکت مایکروسافت را مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
نظرات
به جای حرفای تکراری یه کمی در مورد قیمیت ها صحبت کنن بد نیست
برو بالای ۲۰ میلیون،داری؟مسئله این است حالا چه برسه به ps5 pro که ۱۵ ترافلاپه قدرتش اون دیگه برو بالای ۵۰ میلیون
من که نمیخوام کنسول بخرم چون pc گیمرم
نکته ای که هست در حال حاضر به لحاظ گرافیکی به بلوغ خوبی رسیدیم
امسال و سال قبل بازی های به شدت خوش گرافیک روی کنسول ها عرضه شده
من شخصا برای ری تریسینگ بیشتر مشتاقم
توصیه می کنم لینک ویدئو رو حتما ببینین:
https://www.youtube.com/watch?v=FJLy-ci-RyY
https://www.youtube.com/watch?v=pXZ33YoKu9w
تو ویدئو های بالا که مربوط به ۷ سال پیشه سطح گرافیکی یک سرو گردن بالاتر از بازی های فعلی و احتمالا نسل بعدیه!
اگر می خواین بدونین ری تریسینگ واقعی در چه حدیه توصیه می کنم ویدئو رو ببینید
بازهای های فعلی که از ری تریسینگ پشتیبانی می کنن کاملا ناقص هستن و فقط بخش کوچیکی از صحنه از ری تریسینگ استفاده می کنه
–
با افزایش تعداد ری(اشعه نوری) و تعداد بازتابش کیفیت به شکل چشمگیری افزایش پیدا میکنه و از طرف دیگه قدرت سخت افزاری بیشتر هم میطلبه.در نتیجه اختلاف کیفیت pc با کنسول ها بیشتراز قبل به چشم میاد.
:yes: :yes:
هییییس داداش
اسم گرافیک رو تو پراتنز بیار
نیتندو پرست هایی داریم(متوهم) که هرکی اسمی جز گیم پلی بیاره اونو نوب میبینن و گردن میزننش
گرافیک پرستارو هم اسیر میکنن
:yes: :yes:
Ozhan
من بچه های نینتندو فن توی سایت کم دیدم فقط دو نفر از رفقا یکی مرصاد که الان جزو کادر هست و یکی هم حسام که الان خیلی وقته ندیدمش توی سایت
محمد رضای عزیز، میخواستم عید رو پیشاپیش بهت تبریک بگم، فقط بیشتر به سایت سر بزن داداش، خبریت نبود نگرانت شده بودم❤️
سلام اقا پدرام
همچنین بر شما :heart: :heart:
انشاالله نسل جدید شروع بشه دوباره بچه ها بیان دوباره اون تب و تاب VS ها شکل بگیره و از همه مهم تر این انتظار در تایید کامنت ها هم برداشته بشه
lastofus2 اسم این اکانتا چیه میگی من همین یه اکانت بیشتر ندارم مواظب حرف زدنت باش … بشین تا بیاد Tell Me Whyاین بازی زمانی که معرفی شد اعلام شد که انحصاریع همه هم میدونن خبر دارن گیمفا هم پوشش داد میتونی بری بخونی درسته نا امید میشی ولی خوب انحصاریه عشقه این انحصاری جز سبک هایی که دوس دارم…تازه این یکیشه یکی دیگه کراس فایر ایکسه رمدیتون هم داره سومین انحصاری رو برای ماکرو میسازه :inlove:
چه شود پلی دادن این دو انحصاری از استودیو های دونات و رمدی :inlove:
دیگه کم کم باید در کنار بخش گرافیک بازیها ی مقدار هوش مصنوعی دشمنا رو تقویت کنند و باگهای بازیها رو کمتر کنند.
بنظرم تو این دوره ک گرافیک بازیها تقریبا قابل قبوله اینا مهم تر از بالا بردن گرافیک باشه.
به نظر منم گرافیک همین الانشم به جاهای خوبی رسیده و گام بعدی برای باور پذیر تر شدن بازیا، تحول سیستم انیمیت و هوش مصنوعیه. همون روندی که ناتی داگ با لست ۲ در پیش گرفته.
هوش مصنوعی رو خیلیا حواسشون هست، ولی انیمیت رو به جز در لست ۲ و بعدش هم RDR2 خیلی ندیدم دنبال گسترشش باشن.
می دونم یوبی هم خودش روی سیستم انیمیشنی مثل آنچه که برای ۲ last of us استفاده شده، کار کرده ولی تا اونجایی که اطلاع دارم فقط در بخش های خاصی ازش استفاده کرده و خروجیش در بازیا انقدر مشهود نیست.
:inlove: :inlove: :inlove:It eats monsters for breakfast
من فقط forza horizon 5 و fable و halo infinite و hellblade 2 و gears 6 و project mara رو این بازی کنم دیگه هیچی نمیخوام :pray: :worship:ممنون مایکروسافت :pray: :worship: :heart:
هم تو این مقاله هم تو evill 2022 صعودی رو اشتباه نوشتید
کاملاً حق با شما بود دوست عزیز
شرمنده بابت اشتباه بنده
با تشکر از شما، اصلاح شد :yes:
ممنون از رسیدگی تون
مشخصات کاملش توسط دیجیتال فاندری برسی شد در یک کلام فک براندازه