وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا

وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد

truth seeker
۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اعضای یکی از تیم‌های بازی‌سازی شرکت مایکروسافت، اکس‌باکس سری اکس شامل یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا می‌شود که می‌تواند کمک زیادی به طراحان صدا در بازی‌ها بکند.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت VGC، طراح ارشد صدا در استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) تایید کرده است که کنسول بعدی شرکت مایکروسافت شامل یک چیپ اختصاصی برای پردازش‌های مربوط به صدا می‌شود. به گفته‌ی آقای دنیل گالانته (Daniele Galante)، این چیپ اختصاصی قدرت پردازشی لازم را در اختیار طراحان صدا قرار داده و تیم بازی‌سازی را از تلاش برای تخصیص بخشی از قدرت پردازنده‌ی مرکزی به این امر، بی‌نیاز خواهد کرد.

ما قرار است یک چیپ اختصاصی برای کار کردن با صدا داشته باشیم و این یعنی بالاخره دیگر قرار نیست شاهد دعوا بین برنامه‌نویس‌ها و هنرمندان بر سر اختصاص قدرت پردازشی و حافظه باشیم.

ما همیشه با این موضوع مشکل داشتیم که بخش گرافیکی یک پردازنده‌ی اختصاصی برروی کارت‌‍ گرافیک در اختیار داشت ولی ما هیچ وقت چنین چیزی نداشتیم. حالا قدرتی مشابه نیز به ما اختصاص داده شده است.

از زمان رونمایی از کنسول اکس‌باکس سری اکس، این اولین باری است که یکی از اعضای ارشد شرکت مایکروسافت و یا استودیوهای آن‌ها اطلاعاتی رسمی از این چیپ اختصاصی را در اختیار هواداران قرار داده‌اند. مدتی پیش بود که اطلاعاتی از توانایی بالای سخت‌افزاری کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت در خصوص پردازش صدا منتشر شد ولی جزییات نحوه‌ی محیا ساختن چنین امکاناتی در آن زمان در اختیار ما قرار نگرفته بود.

آقای دنیل گالانته در طول صحبت‌های خود به تمجید از نوآوری کنسول اکس‌باکس سری اکس در بخش صدا پرداخته و بیان کرده است که به لطف این تغییر، محدودیت‌های توسعه دهندگان در این بخش بسیار کم‌تر از گذشته خواهد بود.

در زمان ساخت بازی‌ها، شما همیشه به محدودیت‌های موجود فکر می‌کنید. البته همان‌طور که کنسول‌ها پیشرفت می‌کنند، این محدودیت‌ها نیز کم‌تر و کم‌تر می‌شوند ولی با این حال شما همیشه با یک جمله‌ی ثابت روبه‌رو هستید: این تعداد ماکزیمم صداهایی است که ما می‌توانیم داشته باشیم، در غیر این صورت بازی با مشکل لگ (Lag) روبه‌رو خواهد شد.

در کنار در نظر گرفتن یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا، پیش از این تایید شده بود که کنسول اکس‌باکس سری اکس از قابلیت رهگیری پرتو در بخش صدا نیز پشتیبانی خواهد کرد. یکی از اعضای تیم اکس‌باکس در آن زمان بیان کرده بود:

با اضافه شدن قابلیت رهگیری پرتو به سخت‌افزار اکس‌باکس سری اکس، ما حالا می‌توانیم به سناریوهای تازه‌ای چه در زمینه‌ی نورپردازی واقعی‌تر و یا انعکاس‌های بهتر دست پیدا کنیم. ما حتی می‌توانیم از این قابلیت برای چیزهایی مثل صدای محیطی و یا داشتن رهگیری پرتو در بخش صدا استفاده کنیم.

مدتی پیش، مقاله‌ای از سوی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در وب‌سایت Xbox Wire منتشر شده بود که اطلاعات بسیار جالبی از قدرت سخت‌افزاری کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت را شامل می‌شد. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از این کنسول را کسب کنید، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را از طریق این لینک مطالعه کنید. کنسول اکس‌باکس سری اکس در طول تعطیلات زمستانی سالی جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا
وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OXONE گفت:

    ی خداقوت هم به این دوستان که دارن ی کنسول تمام کمال تهیه میکنن …
    .
    ولی قطعا بخاطر قیمت بالاش مشکل پیدا میکنه :sidefrown:

  • این همه اطلاعات میده مایکرو از نسل بعد از سخت افزار تا بازی و سرویس وووو

    سونی تا الان فقط لگو پلی۵ نشون داده اونم عکسشو 😀

    • General گفت:

      کنسول ۳۰ درصد ضعیفتر چیزی نداره که بخواد اطلاعات بده :yes:
      تا ۲۰۲۷ آپ اسکیل و افت فریم با ps5 :yes:

      • آخه چرا انقدر زور میزنی که نفرتتو به یه چیزی نشون بدی!!!!
        سونی اعلام کرده مشخصات کنسولشو که تو میگی ۳۰٪ ضعیفتر؟؟؟؟!!!!!
        معیار تو چیه؟
        انحصاری با کیفیت؟
        گوتی؟
        نمره؟
        فروش؟( چه کنسول چه بازیها )
        هایپ طرفدارا؟
        توی کدومش مایکرو تونست حتی نزدیک سونی بشه؟؟؟
        ما که الان میتونیم ترول کنیم…نمیکنیم…اون وقت تو ترول میکنی!!!
        طرف کنسولشو دستشو مشخصات فنی و ظاهریشو همرو نشون داد…اونور یه لوگو فقط نشون دادن اینستاگرامو ترکوندن طرفدارا…
        از چه دنیایی اومدی تو!!!

      • anti_xbox گفت:

        شما گویی به بچه های بالا وصلی :rotfl: عزیزم کدوم منبع گفته این اطلاعاتو؟؟!همین دری وریایی که اینا دارن الان به عنوان قابلیت میگن سونی یه سال پیش براس کنسول نسل بعد تایید کرد اینا خیلی مرد بودن چارتا بازی درست میکردن :rotfl:

        • ETERNAL_MAN گفت:

          Anti_xbox@
          من با اونی که اول سونی رو ترول کرد کاری ندارم، بزار به حساب کج فهمیش ولی تو ام دیگه دروغ شاخ دار نگو، سونی صدای Dolby رو برای PS5 تائید کرد که از سال ۲۰۱۶ توی وان اس و وان اکس بود؛ حرفی از سخت افزار خاص برای صدا نزد، ضمن اینکه هیلو اینفینیت و ادامه هلبلید و فورتزا موتور اسپورت ۸ تو راهه، نمیخواد جوش بزنی, هر چند قبلا هم گفتم تو بی منطق بودنت از اسمت پیداست

    • این تو ردیت و توییتر زیاد دست به دست شد، گفت و گوی دوتا از اعضای ریست‌ارا (فکر کنم):
      نفر اول -فکر کنم موضوع جالبتر اینه که، چرا ماکروسافت اینقدر راحت مشخصات (کنسولشون) رو اعلام میکنه؟ نظریات زیادی وجود دارن ولی برای من این دوتا هستن: الف) خیالشون تخته که کنسولشون نسبت به کنسول سونی خیلی قویتره یا ب) لزوما قویتر نیست، اما ماکروسافت احساس کرد دیر یا زود اطلاعات کنسولشون لیک میشه واسه همین میخواستن کنترل اوضاع دستشون باشه.
      .
      نفر دوم -نه الف هست نه ب. ماکروسافت “زود” اعلام کرد چون با اختلاف آخر شدن و لازم بود تا سریعا خبر کنسول جدیدشون رو پخش کنن. تمام برنامه تبلیغاتیشون درباره ی همین موضوع ساخته شده بود و پیغامشون اینه که “بذار تا همین دید مثبتی رو که هنوز بعضی از یوزهامون ازمون دارن رو اگه میشه به نسل بعد هم منتقل کنیم”. استراتژی الان ماکروسافت از اوناست که میگه “پرسروصدا باش، زیاد حرف بزن، نذار فراموشت کنن.”
      از اونور سونی با اختلاف زیاد داره نسل رو میبره. رویکرد اونا خیلی ساده ست: عجله نکن و پیغام صحیح رو برسون. اونا یه مدت طولانیه که اطلاعات رو کم کم پخش میکنن، و همین سروصدای خیلی زیادی بین افراد مشتاق نسل بعد ایجاد میکنه و همین افراد با سرو صداشون بقیه رو هم هایپ میکنن. این کار به سونی این فرصت رو میده که یه رونمایی “سر تا پا” دقیقا اونجوری که خودشون میخوان آماده کنن و وقتی این هایپ برای کنسول جدیدشون به حدی که سونی میخواد برسه، مراسم رونمایی رو اعلام میکنن.
      دو برنامه ی مارکتینگ خیلی متفاوت (و کاملا درست) در حال اجراست که هر کدوم اهداف متفاوت دارن و در دو ضعیت متفاوت قرار دارن.

    • ps5 هم به موقعش معرفی میشه فقط بدبختیش برا ما هست که این دو کنسول با یه قیمت تخیلی داخل ایران عرضه میشن.الان که یه کنسول ps4 pro از ۴۵۰۰ شده ۷۸۰۰ و xbox one x هم از ۴۲۰۰ شده ۶۲۵۰.

    • postman گفت:

      و جالبه که همون لوگو عکسش توی اینستاگرام بیشترین لایک یه پست مربوط به ویدیو گیم تاریخ اینستاگرام رو گرفت. جالب‌تر هم اینه که وقتی تریلر داستانی گوست و تاریخ انتشارش اومد یک نفر به این که PS4 pro حدود ۳۰-۴۰ درصد از وان ایکس ضعیف‌تره هم اشاره نکرد.

    • MILAD8TECH گفت:

      یدفه موقع معرفی کردن کنسول تو کنفراس میخوان بگن مشخصاتشو 😀 هر کودوم از این سایست ها خوبیه خودشو داره الان چند وقتیه همش حرف از ایکس باکس هست ولی اون موقع همه با سونی یدفه هایپ میشن(گذشته ازین حرفا برای ما مهم عملکرد کله سالهاییه که کنسول ها زنده هستند نه اولش, همینم فروششو مشخص خواهد کرد)

    • anti_xbox گفت:

      اینارو سونی همشو از همونداول تایید کرده بود مایکروسافت دارهدادا در میاره :rotfl:

  • اوضاع ایران جوری شده که دیگه آدم با هیچ خبری هایپ نمیشه
    قیمت یک ps4 چرت ترین مدلش همین اسلیم (خودم هم اسلیم دارم)شده ۴۵۰۰۰۰۰ تومن
    Xboxone s که تا همین دو هفته پیش ۲ میلیون بود شده بالای ۳ میلیون
    با این اوضاع دیگه قیمت کنسول های نسل بعدی فکر نکنم زیر ۱۰ میلیون باشه،حالا تهیه بازی هاش بماند….

  • bushwhack گفت:

    امروز قیمت کنسولا رو نگاه کردم بیشتر به این نتیجه رسیدم که نسل هشتم یعنی پایان گیمینگ تو ایران… مثه خیلی چیزای دیگه ای که از زندگیمون حذف شد…
    PC Gaming که دو ساله تو ایران مرده و کنسول گیمینگ هم چند روزیه…
    جون مردم هم از زندگیشون حذف بشه دیگه راحت بشیم…
    واقعا زبونم دیگه نمیچرخه… مغزم هنگ کرده که چی بگم… ایشالله PS5 و اکس باکس بعدی ۱۵ تومن میشن…
    واقعا متاسفم… واقعا متاسفم… واقعا متاسفم…

  • دوستان شرمنده برای بی ربط بودن نظرم ولی خواستم یاداوری کنم ۱۰۰ گیگ اینترنت تا ۲۹ اسفند داریم یادتون باشه
    برا من که فعاله

  • ehsan M گفت:

    بنظرتون بازم از سونی شکست میخوره ؟

  • leftovers گفت:

    :chic: رونمایی فقط سونی..بقیه حاشیه اس

  • anti_xbox گفت:

    هه چه خارق العاده و منحصر به فرد! 😐 برو بابا اینارو سونی یه سال پیش تایید کرده بود حالا اینم خرد خرد میریزه بیرون مثلا ما خیلی پیشروییم برو عمو ر…..د…..ییی :rotfl:

  • ای باباا
    بجای اینکه اینقدر باطری الکی هدر بدید و وارداتتونو بخاطر هیچی صادر کنید
    انرژیتونو ذخیره کنید برید کار کنید و یا یه پی سی قدرتمند بخرید و هردو کنسولو با خاک یکسان کنید.. :heh: :no: :no:
    یا هر دوتا کنسول رو بخرید
    تا نخواین اینقد بزنید تو سر و کله ی همدیگه !
    شرمنده ولی
    حال آدم بهم میخوره وقتی اینهمه احمق و حسود تو این سایت میبینه..

وجود یک چیپ اختصاصی برای پردازش صدا در کنسول اکس‌باکس سری اکس تایید شد - گیمفا