پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا

پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس

truth seeker
۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش اکس‌باکس در شرکت مایکروسافت، روز گذشته مقاله‌ای را در وب‌سایت Xbox Wire منتشر کرده و در آن به صحبت درباره‌ی آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی و مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول نسل بعدی این شرکت یعنی اکس‌باکس سری اکس پرداخته است. با ما در ادامه همراه باشید تا مهم‌ترین مطالب ذکر شده در این مقاله را با یکدیگر بررسی کنیم.

آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئوی هیچ‌گاه تا به این اندازه الهام‌بخش نبوده است. خلاقیت در بازی‌ها به اوج خود رسیده و سرویس‌های جدید به شما این امکان را می‌دهند تا بازی‌های بیشتری را کشف کرده و شما را به بازی‌ها، سازندگان و یا استریمرهای مورد علاقه‌ای که دارید، نزدیک‌تر می‌کند. سرویس‌های ابری این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید بازی‌هایی با کیفیت عناوین کنسولی را استریم کرده و آن‌ها را در هر کجا و در هر زمان تجربه کنید. البته برای بسیاری از ما، هیچ چیز به اندازه‌ی سرآغاز یک کنسول نسل جدید، هیجان‌انگیز و الهام‌بخش نیست.

ما به خوبی می‌دانیم که شما از کنسول نسل بعد انتظار دارید استانداردهای جدیدی در زمینه‌ی قدرت گرافیکی، سرعت پردازشی و همچنین ارائه‌ی بازی‌هایی که فوق‌العاده به نظر می‌رسند را به ثبت برساند. چنین هدفی به وسیله‌ی جهان‌هایی که زیبا باشند و بتوانند شما را بلافاصله در خود غرق کنند و همچنین به وسیله‌ی جهش در تکنولوژی گرافیک، پردازنده‌ و درایو ذخیره‌سازی محقق خواهد شد.

ما مدتی است که در حال استفاده از اکس‌باکس سری اکس در درون شرکت هستیم و به وسیله‌ی بازخوردهایی که از سوی شما دریافت می‌کنیم، انرژی می‌گیریم. ما برای صادق و شفاف بودن با شما ارزشی بسیار بالا قائل هستیم. من به این موضوع افتخار می‌کنم که می‌توانم در مسیر حرکت به سمت مراسم E3 پیش رو، اطلاعاتی از برخی تکنولوژی‌های مربوط به نسل بعد را با شما به اشتراک بگذارم.

یک تعادل بی‌نظیر بین سرعت و قدرت

در مقایسه با نسل گذشته، اکس‌باکس سری اکس در زمینه‌ی طراحی؛ تعادلی بی‌نظیر در سرعت و قدرت را به نمایش گذاشته و باعث پیشرفت تکنولوژی‌های موجود و ارائه‌ی جهانی فوق‌العاده، پویا و زنده با حداقل تاثیر برروی تجربه‌ی شما، شده است. وظیفه‌ی ما در تیم اکس‌باکس (Team Xbox) این است که ابزار مورد نیاز را در اختیار تیم‌های مختلف قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند به رویاهای خود دست‌یافته و به بهترین شکل ممکن از قدرت کنسول استفاده کنند. قدرت خام تنها بخش کوچکی از این ماجرا است.

  • پردازنده‌ی اختصاصی با معماری نسل بعد: اکس‌باکس سری اکس قدرتمندترین کنسول ما تا به امروز است که از یک پردازنده‌ی اختصاص با بهره‌گیری از جدیدترین معماری شرکت AMD یعنی Zen 2 و RDNA 2 بهره می‌برد. این پردازنده قدرتی معادل چهار برابر کنسول اکس‌باکس وان را ارائه داده و ۱۲ ترافلاپس قدرت پردازشی گرافیکی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که دو برابر قدرت اکس‌باکس وان اکس و بیش از هشت برابر قدرت گرافیکی نسخه‌ی پایه‌ی کنسول اکس‌باکس وان است. اکس‌باکس سری اکس یک جهش واقعی در زمینه‌ی قدرت پردازشی و گرافیکی را در کنار تکنولوژی‌های نوین در اختیار شما قرار می‌دهد که نتیجه‌ی آن نرخ فریم‌های بالاتر، جهان‌هایی بسیار غنی‌تر و بزرگ‌تر و همچنین یک تجربه‌ی بی‌نظیر که مشابه آن هرگز دیده نشده است، خواهد بود.
  • Variable Rate Shading (به اختصار VRS): طرح جدید ثبت شده توسط تیم ما در زمینه‌ی VRS به بازی‌سازان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به شکلی بهینه‌تر از تمام قدرت اکس‌باکس سری اکس استفاده کنند. بجای استفاده از قدرت پردازشی گرافیکی به صورت یک‌نواخت برروی هر پیکسل در صفحه نمایش، آن‌ها می‌توانند افکت‌های خاص برروی یکی از شخصیت‌های مشخص در بازی و یا اشیاء مهم در محیط را در اولویت قرار دهند. نتیجه‌ی استفاده از این تکنیک نرخ فریم‌هایی پایدارتر و رزولوشنی بالاتر را بدون تاثیر منفی برروی کیفیت نهایی تصویر، به دنبال خواهد داشت.
  • DirectX Raytracing بهبودیافته توسط سخت‌افزار: به لطف DirectX Raytracing بهبود یافته توسط سخت‌افزار که اولین بار در یک کنسول بازی استفاده می‌شود، شما می‌توانید انتظار محیط‌هایی پویاتر و بسیار واقع‌گرایانه‌تر را داشته باشید. این یعنی یک نورپردازی مشابه دنیای واقعی، انعکاس دقیق و آکوستیکی بسیار واقع‌گرایانه در جهان بازی ممکن خواهد بود.

وارد شدن به دنیای بازی تنها در یک لحظه

نسل بعدی کنسول‌ها به وسیله‌ی بازی بیشتر و انتظار کم‌تر تعریف خواهد شد. ما می‌دانیم که زمانی که بازی آغاز می‌شود، بسیاری از بازی‌بازان خواهان کم‌ترین تاخیر ممکن هستند تا بتوانند دقت خود را بالا برده و یا در دنیای بازی غرق شوند. با همین هدف، تیم ما تمامی قدم‌های موجود بین بازی‌باز و بازی؛ از کنترلر گرفته تا خود کنسول و صفحه نمایش را بررسی کرده و از خود پرسیده است که چگونه می‌توان آن‌ها را سریع‌تر کرد.

  • درایوهای حالت جامد: به لطف نسل جدید حافظه‌های از نوع درایو حالت جامد، بازی‌ها تقریبا از هر نظر بهبود یافته‌اند. جهان بازی‌ها وسیع‌تر و پویاتر شده‌اند و در یک لحظه بارگذاری می‌شوند. قابلیت جابه‌جایی سریع (Fast Travel) در جهان بازی نیز حالا واقعا سریع شده است.
  • قابلیت Quick Resume: ویژگی جدید Quick Resume به شما اجازه می‌دهد بازی‌های مختلفی که به حالت توقف درآمده‌اند را تقریبا بلافاصله اجرا کنید که این کار شما را بدون نیاز به صبر کردن، دقیقا به سراغ همان کاری که انجام می‌دادید و به همان‌ مکانی که بوده‌اید، برمی‌گرداند.
  • Dynamic Latency Input (به اختصار DLI): ما تلاش داریم تاخیر زمانی ورودی از بازی‌باز به کنسول را تا حد ممکن بهینه کنیم و این کار را از کنترلرهای بدون سیم کنسول که از پهنای باند بسیار بالا و پروتوکل‌های اختصاصی در زمان اتصال بهره می‌برند، شروع کرده‌ایم. با استفاده از ویژگی جدید DLI، ورودی بلافاصله با آن‌چه که برروی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، هماهنگ خواهد شد که این کار دقت کنترلر و کیفیت پاسخ‌گویی آن را بهبود می‌بخشد.
  • خلاقیت در HDMI 2.1: ما با فعالین در زمینه‌‎ی HDMI و شرکت‌های ساخت تلویزیون وارد همکاری شدیم تا بتوانیم با بهره گیری از ویژگی‌هایی همچون Auto Low Latency Mode و Variable Refresh Rate، بهترین تجربه‌ی بازی‌ها را به شما ارائه کنیم. ALLM به اکس‌باکس وان و اکس‌باکس سری اکس اجازه می‌دهد به صورت خودکار صفحه نمایش شما را در کم‌ترین حالت Latency ممکن قرار دهد. قابلیت VRR نیز نرخ تازه‌سازی تصویر (Refresh Rate) برروی صفحه نمایش شما را به صورت خودکار با نرخ فریم بازی هماهنگ می‌کند که این کار تصویری بدون نقص و یکنواخت را به شما ارائه می‌کند. استفاده از این دو ویژگی تاخیر زمانی را به حداقل رسانده و کیفیت تجربه‌ی بازی‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.
  • پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰: با پشتیبانی از نرخ فریمی حداکثر تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه، اکس‌باکس سری اکس به بازی‌سازان اجازه می‌دهد در عناوین اکشن سریع و یا با هدف واقع‌گرایانه‌تر کردن تجربه‌ی بازی‌ها، از نرخ فریم استاندارد ۶۰ فراتر بروند.

نسل جدید قابلیت پشتیبانی از عناوین مختلف

یکی از منافع کنسول نسل جدید و بهبود یافته از هر نظر این است که کیفیت بصری بالاتر و بارگذاری سریع‌تر را در کنار بازی‌های جدید، برروی بازی‌های قدیمی نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. ما همچنان به قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل متعهد خواهیم بود و برروی تکنولوژی‌های جدید کار می‌کنیم که مالکیت بازی‌ها برروی کنسول‌های نسل‌های مختلف را از هر زمان ساده‌تر خواهد کرد.

  • چهار نسل از بازی‌های مختلف: متعهد بودن ما به ویژگی پشتیبانی از نسل قبل یعنی بازی‌های اکس‌باکس وان و عناوین کنسول‌های اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس‌باکس اصلی که از طریق این سرویس محیا شده بودند، با کیفیت‌تر و زیباتر از گذشته در اختیار شما قرار خواهند گرفت. عناوین مورد علاقه‌ی شما شامل بازی‌های موجود در سرویس اکس‌باکس گیم پس بدون نیاز به کار اضافی از سوی بازی‌سازان با نرخ فریمی پایدارتر، سرعت بارگذاری بیشتر و رزولوشن و کیفیت بصری بهتر در دسترس شما خواهد بود. علاوه بر این، وسایل جانبی کنسول اکس‌باکس وان نیز به همراه شما به جلو حرکت خواهند کرد.
  • Smart Delivery: این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد بازی مورد علاقه‌ی خود را یک بار تهیه کرده و فارغ از این که برروی اکس‌باکس وان و یا اکس‌باکس سری اکس بازی می‌کنید، نسخه‌ی مناسب در اختیار شما قرار بگیرد. ما مصمم هستیم که از این تکنولوژی برروی تمامی عناوین انحصاری ساخته شده توسط مجموعه‌ استودیوهای اکس‌باکس گیم (Xbox Game Studios) شامل Halo Infinite استفاده کنیم تا مطمئن شویم که شما می‌توانید تنها با یک بار خرید بازی، آن را برروی کنسول دلخواه خود تجربه کنید. این تکنولوژی در دسترس تمامی بازی‌سازان قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند به دلخواه خود از این تکنولوژی برروی بازی‌هایی که ابتدا برروی اکس‌باکس وان و سپس برروی اکس‌باکس سری اکس عرضه می‌شوند، استفاده کنند.
  • اکس‌باکس گیم پس: در کنار بازی‌های عرضه شده برروی چهار نسل از کنسول‌های ما، سرویس اکس‌باکس گیم پس همچنان به اضافه کردن عناوین فرست پارتی ما مانند Halo Infinite در زمان عرضه ادامه خواهد داد. ما مشتاقانه منتظر این هستیم تا میلیون‌ها بازی‌باز بتوانند از امکانات اکس‌باکس گیم پس استفاده کرده و خود را در کتابخانه‌ی عظیم عناوین موجود در این سرویس غرق کنند.

نسلی با تمرکز برروی بازی‌بازان

اکس‌باکس سری اکس قوی‌ترین و سریع‌ترین کنسول ما است که برای نسل آینده و با قرار دادن شما در مرکز توجه طراحی شده است. این یعنی یک تجربه‌ی فوق‌العاده از بازی‌های ویدئویی احاطه شده توسط یک طراحی بی‌صدا و جسورانه با توانایی کشف چهار نسل از بازی‌های مختلف که شامل بازی کردن بیشتر و انتظار کم‌تر می‌شود، در انتظار شما نشسته است.

فارغ از فراهم کردن امکانات لازم برای بازی‌سازان فوق‌العاده‌ی ما در ۱۵ استودیوی اکس‌باکس گیم، ایجاد شرایط لازم برای کشف بازی‌های بیشتر از طریق سرویس اکس‌باکس گیم پس و یا گسترش مکان و زمان بازی کردن شما از طریق سرویس Project xCloud، تیم اکس‌باکس همواره تلاش دارد راهی استوار و هموار بین بازی‌بازان و بهترین تجربه‌ی ممکن از بازی‌ها را خلق کند. اکس‌باکس سری اکس نماد تعهد ما به بازی‌بازانی است که به دنبال غرق شدن در جهان بازی‌هایی هستند که بهتر و زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • UMK3 گفت:

    مشکل اصلی در اینجا قیمت هست نه قدرت و بازی انحصاری :pissedoff: :reallypissed: دلار امروز چند بود؟؟؟؟؟ :curse:

    • bushwhack گفت:

      لعنت به امپریالیسم غرب و کمونیسم شرق و همه دشمنانی که برای ما صف کشیدن… نه شرقی نه غربی… و هزارتا چیز دیگه… لعنت به دلار و یورو همه ارزهای کشورای متخاصم…
      اگه پرداخت حقوق و دستمزد ها بر اساس طلا و سکه بود حجم د.ز.د.ی ها و بی عدالتی ها و گرونی مشخص میشد… مردم حافظه شون ضعیفه…
      سال ۹۰ یه سکه تمام ۳۷۰ هزار و پایه دستمزد کارگر ۳۳۰ هزار بوده
      سال ۹۸ یه سکه حدود ۵ و نیم میلیون بوده و دستمزد کارگر یک و نیم… (طبق آمار و جداول حقوقی خودشون)…
      این یعنی اینکه حقوق کارگر امروز باید ۵ تومن میبود ولی نیست به عبارتی دیگر از جیب هر کارگر ماهانه ۳ و نیم میلیون نسبت به ۸ سال پیش و برپایه قیمت طلا دزدی میشه… حالا تو ۴۱ سال رو حساب کنید که هر ماه از جیب یک نفر دزدی میشه!؟؟؟
      اونقدر اعداد و ارقام بزرگ میشه که آدم حس میکنه داره اشتباه میکنه ولی کاملا درسته…
      کشور ما از لحاظ پرداخت دستمزد باید از امارات که سالانه ۸۰ هزار دلار به کارمندان پرداخت میکنه هم جلوتر میبود ولی اینطور نیست…
      حرف برای گفتن زیاده ولی اینجا جاش نیست فقط اینو بگم که خودتون رو برای دلار ۲۰ هزاری و قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیونی کنسولای نسل بعد اماده کنید! که اونم مطمئنم خیلیا دیگه توانش رو نخواهند داشت!
      متاسفم…

    • کنسول مثل سم میمونه برای دنیای گیم و سرگرمی ولی مایکروسافت نشون داده که به طرفداراش احترام میزاره بل گیم پس . هزاران چیز دیگه ،از اونطرف کثیف ترین استراتژی پول چاپیدن رو در کنسول ها گزاشتن بنام پلاس ،و گلد ،که یه بچه با چشمان بسته فقط میتونه بگه کنسول خوب هست .
      ثونی هم دیگه در همه ی زمینه ها سرامده کثیف کاری و اهانت به مشتری مداری هست هم در کنسولای لیوان یک بار مصرفش هم در دنیای سینمایی و هم در گوشی ها .

  • lastofus2 گفت:

    این آمار دروغ کسانی که از کرونا مردن پنج درصد واقعیت هم نیست.اون دو درصدی هم که میگن برای کشورهای پیشرفته هستش نه جایی به به خاطر منافعشون لاپیشونی میکنند.لطفا مسائل بهداشتی رو رعایت کنید.درضمن ماسک ها فقط دوساعت کاربرد داره

  • General گفت:

    بیشتر از همه از Quick resume خوشم اومده خیلی به درد بخوره :yes:
    فکر کن مثلا فیبل رو ول میکنی میری هیلو بازی میکنی بعد یه سر به فورتزا میزنی بعد سایبرپانک… و بعد از همه اینا دوباره میری فیبل بدون یه ثانیه اتلاف وقت بازیتو ادامه میدی :inlove: میپرستمت مایکروسافت :pray: :worship:

  • bushwhack گفت:

    بعضی از اساتید هستن که میان ترافلاپ خام یه کنسول رو با یه کارت گرافیک نسل قبل انویدیا و یا نسل قبلی کنسولا مقایسه میکنن…
    خدمت اون کسایی که میخوان بدون تعصب چیزی بدونن بگم که اول برن این ویدیو از دیجیتال فاندری رو ببینن تا تاثیر معماری روی قدرت گرافیکی کنسول یا کارتا درک کنن…
    https://m.youtube.com/watch?v=fzPo7gu-fTw
    بعد اینکه نگاه کردین خودتون متوجه میشین که یه کنسول ۱۲ ترافلاپی با معماری RDNA2 چقدر با GCN نسل قبل با ۶ ترافلاپ تفاوت داره و تفاوتشون خیلی بیشتر از ۲ برابر خواهد بود…
    واینکه برنامه نویسی برای یه کنسول و فقط یع معماری بسیار بسیار راحت از چندین معماری از AMD و NVIDIA و INTEL هست…
    و در آخر نیمه سفارشی و تخصصی بودن سخت افزار کنسول هاس مثلا نسل قبل زمانی که PS4 معرفی شد ما هیچ کارت گرافیکی با ۸ گیگ حافظه نداشتیم که همونم تو PS4 به صورت اشتراکی بود…
    با این همه از تغییراته که یه کنسول میتونه ۷ سال و حتی دوسال بعد از معرفی نسل بعد تو دور رقابت باقی بمونه…حالا یه بازی انحصاری مثه آنچ یا گاد چطور با یه سخت افزار محدود به این سطح از کیفیت میرسه؟ جواب اینه که برنامه نویسی عظیمی رو فقط برای یه کنسول به مدت چند سال انجام میدن…
    پس نسبت قدرت به قیمت یه کنسول بسیار بسیار بیشتر از PC هست… و این یه واقعیته که یه کنسول با معماری ۷ سال پیش گرافیکی در حد دث استرندینگ رو اجرا میکنه… پس اینقدر بعضیا خودشون رو به در و دیوار نکوبن چون واقعیت همینه…
    پلتفرم گیم واقعی کنسوله!!! نه یه سخت افزار چند تیکه که برای کارای اداری و مدیریتی طراحی شده…

    • Saman.88 گفت:

      زیاد حرف میزنی تو یکی.همون سخت افزار چند تیکه نباشه کنسول جونتم نمیتونه تولید بشهی بار جواب اینو دادم تایید نشد.اگه سایت برای ی عدده هست بگید.این پوچ مغز مسخره داره دیگه اعصاب.جناب پوچ پوچ پول خریدن ی سیستم خوب نداری بشین پای کنسول ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلاریت افرین کوچلو.

      • bushwhack گفت:

        سال ۹۰ وقتی من ۱۱۰۰ دلار پول لپ تاپ میدادم تو کجا بودی…؟ همزمان سیستم هم داشتم…
        همون موقع هم یه چند مدتی ۳۶۰ کبیر رو داشتم که با PS3 عوضش کردم(حداقل عقده ای نبودم)!
        ولی پلتفرم پوووچ مسخره ترین و مضخرف ترین پلتفرمی بود که داشتم(منظورم بازیاش نیست، منظورم سخت افزاریه که هر دوسال باید پاچه مبارک رو باز کنی و پول حروم ارتقا دادن بکنی) مثه همین الآن که GTX1070Ti بعده دو سال تو RT زبونش میفته کنار دهنش!
        به عنوان یه گیمر کهنه کار و کسی که همیشه سیستم های اند داشته و پوووچش رو همیشه ارتقا میداده به دوستان پیشنهاد میدم که دور پلتفرم پوووچ، ذغالی و سیاهچاله پول خراب کنی رو خط بکشن…
        خیلی شیک و مجلسی یه کنسول بگیرن و بی دردسر کرک و دزدی و نصب غیرمجاز بازی کنن… اونایی هم که حرفه ای تر بازی میکنن کنسولای میان نسلی بگیرن! دور پلتفرم پوووچ نرین که هیچ مزیتی جز اعصاب خوردی نداره!

        • Saman.88 گفت:

          فک کردی خیلی با نمکی هر پست میزارن زیرش شروع میکنی مسخره بازی ترول کردن.بیچاره زیاد خودتو جر نده سیستم تا قیامت با نسل بشر هست اما چیزی به اسم کنسول بازی نوچدلت خوشه کنسول گرفتی ۳۰۰ دلار الان کل دنیا مال تو شده.حالا تو چون حال نکردی همه باید برن سمت سخت افزار محدود ی کنسولتو هر وقت ی بازی کنسولی رو با خود ی کنسول ساختن بیا جلو.پوچ مغزعقده داشتن تو یکی کاملا مشخصه.خوش باشی با قیمت نسل جدید هم میاد

        • Saman.88 گفت:

          همون که بازی رو با پی سی ساخته میشه براتون کافیه.ی کارت گرافیک قیمتش از ۱۰۰۰ دلار بیشتره.روزی ۱۵ ساعت پلی بده هفت روز هفته ببین کنسولت دودش بلند نمیشه. بعد بیا کنسول خوبه فقط برای انحصاری که اونا هم به مرور زمان تایید میشن.به دیگران احترام بزار بلد نیستی فقط خبر بخون برو.جناب پوچ

      • notagamer گفت:

        دوست من اگر جواب مناسب ندارین سعی کنین توهین نکنین.همین شکل حرف زدن شماست که باعث ایجاد تنش و جبهه گیری میشه

    • notagamer گفت:

      لینکی که گذاشتین فقط حرف مفته و قابل استناد نیست.
      ترافلاپ خام هم یک براورد از قدرت پردازشی محسوب میشه که با فرمول خاصی بدست میاد و قدرت حدودی رو نشون میده
      برنامه نویسی و بهینه سازی هم برای کنسول ها صدق می کنه و هم pc .مثلا اگر یک بازی رو برای pc بهینه سازی کنن برای کنسول ها ضعیف تر اجرا میشه و برعکس
      گرافیک کنسول ۱۲ ترافلاپی رو هم خواهیم دید! من فکر نمی کنم حتی در حد استار سیتیزن باشن
      اولا انچارتد و گاد کیفیت گرافیکی خیلی بالایی ندارن و بازی زیادی داریم که خیلی از اونها جلوترن
      دوما اون سخت افزار محدود شما حداقل ۶ میلیون قیمتشه که باهاش میشه یک سیستم خیلی قویتر خرید
      نسبت قدرت به قیمت کنسول به pc تقریبا برابره و جدای از اون بحث کاربرد هم وجود داره که شما اصلا به زبون نیاوردین!
      pc یک کنسول با کاربرد نامحدوده و می تونه هر قیمتی داشته باشه
      تنها دلیلی که کنسول ها رو سرپا نگه داشته قابلیت کرک شدن بازی های pc هست که باعث میشه سازنده ها از ساخت بازی هراس داشته باشن.پیشرفت فعلی pc هم مدیون فقل دنووهه که چند سال پیش استارت خورد

      • OLDKRATOS گفت:

        Nota gamer
        من اصلا کاری با فن بوی بازیات ندارم معلومه تازه به دوران رسیده ای وگرنه یه گیمر همیشه راجع به بازی حرف میزنه نه راجع به پلتفرم
        در مورد gow و uncharted هم این بازیها افتخار بزرگ بازیه سال در کارنامه خودشون دارن و با اون حجم کیفیت دارن با کارت گرافیک ٧ سال پیس ps4 اجرا میشن
        این اوج هنره که با سخت افزار محدود شاهکار بسازی واقعا باید براشون کف زد
        افرادی که مثل تو درکشون به این موضوع نمیرسه چون نوبی و کم فهم متاسفانه

      • bushwhack گفت:

        خسته نباشی…اگه تحلیل دیجیتال فاندری حرف مفته پس تحلیل تو چیه؟!
        مغلته کردن و سفسطه راحته…

        تایید لطفا!

        • دوست گرامی نمیدونم چرا شما مدام در کامنتهاتون دوست دارید نام پلتفرم ها رو به سخره بگیرید
          پلتفرم پوج و جعبه و این حرفها
          فکر نمی کنید این بی احترامی به کاربران اون پلتفرم باشه
          اگر میخواید بحث کنید کسی جلوتون رو نگرفته اما اسم پلتفرم ها رو درست بگید
          پلتفرم پی سی یا رایانه شخصی
          کنسول اکس باکس و کنسول پلی استیشن ۴
          هر اسمی به غیر از این اسامی توی کامنتها باشه از این به بعد تایید نمیشه

        • notagamer گفت:

          اگر تحلیل بنده جاییش اشکال داشته باشه خیلی خوشحال میشم با دلیل توضیح بدین
          دیجیتال فاندری هم خدا نیست و هم اینکه رو هوا حرف میزد و مدرکی ارائه نداد که من بتونم پیگیری کنم و خودم صحت حرفهاش رو تایید کنم

  • قدم اول در شروع نسل جدید قدرت و قیمت کنسول هست
    قدرت که با این مشخصات جای تردیدی نذاشته
    میمونه قیمت که اگر همون ۴۹۹ دلار باشه که احتمال ۹۹ درصد هست به شدت در فروشش تاثیر مثبت داره
    از سال ۲۰۲۱ که رسما نسل جدید شروع میشه بازی های انحصاری حرف اول رو در فروش میزنن و اینجا اینیشیتیو و پلی گراند گیمز در کنار کوالیشن و البته نینجا تئوری باید کنسول رو حسابی ساپورت کنن
    جاش از الان کنار ONE X روی میز TV امادست :heart:

    • وقتی Xbox series x از بازی های نسل قبل با کیفیت بالاتر پشتیبانی میکنه
      دلیلی نمیمونه که کنسول نسل قبل رو نگه داری؟؟؟
      البته اگر از قشر مفرح باشی،یعنی کسایی که مجبور نیستن کنسول نسل قبلیشون رو تا بفروشن تا بلکه مقداری از پول کنسول نسل بعد جور بشه،هیچ اشکالی نداره…

      • داداش من کلا توی هیچ نسلی کنسول هام رو نمیفروشم
        هر کنسولی صفای خودش رو داره قرار نیست چون ps2 بازی های ps1 اجرا میکرد پس همه ps1 ها رو به فروش بذارن سال ها پشت یه کنسول خاطره خوابیده
        من الان توی این نسل ONE X رو دارم اما کنارش همون ONE فت ۲۰۱۳ رو هم دارم درسته بازی ها روی هر دو اجرا میشه اما خاطرات رایز و موتور اسپورت۵ روی همون ONE فت هیچوقت فراموش نمیشه یا ۳۶۰ با هیلو۳ و صد البته اکس باکس اورجینال با هیلو۱و ۲
        شما هم حتی اگر منجر به دیر تر خریداری کردن PS5 بشه اما PS4 رو نگه دار

  • همه اینا باعث شور و هیجان و لبریز شدن صبر طرفدارا میشه
    ولی مهم ترین چیز در این بین قیمیت کنسول هستش که از اون شور و هیجان خیلی کم میکنه

  • Reason گفت:

    مبارک فنای مایکرو بنظر کنسول خوبی میاد.
    ولی انتخاب من بی قید و شرط ps5 هست

    • ETERNAL_MAN گفت:

      Reason@

      سلام داداش خوش برگشتی♥️ منتظر معرفی قابلیت های PS5 هستیم؛ در تائید نظر یکی از دوستان هم باید بگم درست فرمودید، قدرت اکس باکس سری اکس بسیار بیش از ۲ برابر خواهد بود در نسبت با وان اکس، چون این دو برابر افزایش، فقط در قدرت خام GPU هست بدون در نظر گیری حافظه سریع SSD و پردازندهٔ مرکزی فوق العاده قدرتمندتر که اگه اون رو لحاظ کنیم اختلاف بین این کنسول و وان اکس خیلی بیشتر از دو برابر میشه

  • Saman.88 گفت:

    از مسئول سایت گیمفا میخوام اکانتم مسدود بشه وقتی یک کاربر جز توهین کردن به پلتفرم پی سی پوچ خطاب کردن سخت افزار کامپیوتر بلد نیست.خودشو قدیمی گیم میدونه همون بهتر امثال ما نباشیم.✌با تشکر

پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا
پیش به سوی نسل آینده | مروری بر اطلاعات و جزئیات رسمی منتشر شده از کنسول اکس باکس سری اکس - گیمفا