نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا

نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند

آرین مرادی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا

اگر فکر می‌کنید که سازندگان بازی The Witcher 3 از میزان داستان‌سرایی و ماموریت‌های این عنوان رضایت کامل داشتند، در اشتباه هستید. به نظر سازندگان حاضر در این استودیو، بازی The Witcher 3 از نظر خط داستانی و محتویات، کمی نگران‌کننده بود و آنان از کمبود محتوای بازی در هراس بودند.

شاید بازی The Witcher 3 یکی از معدود عناوینی باشد که هیچ کمبود محتوایی نداشته باشد. این بازی داستانی بسیار طولانی را روایت می‌کرد که ابدا حس تکراری بودن به شما نمی‌دهد. پس از ماموریت‌های اصلی بازی، شما می‌توانید سیل عظیم ماموریت‌های فرعی که گاها از بخش داستانی بازی غنی‌تر هستند را انجام دهید. اگر هنوز به دنبال کار هستید، می‌توانید به شغل اصلی خود یعنی شکار هیولاها در ازای دریافت مبلغ قابل قبولی پول بپردازید. پس از آن نیز می‌توانید به دنبال زره‌های متنوع آموزشگاه‌های مختلف ویچرها بگردید تا بتوانید با توجه به سبک مبارزه‌تان، بهترین زره را انتخاب کنید. تمام این فعالیت‌ها را انجام داده‌اید؟ هنوز تعداد قابل توجهی لانه و کمین‌گاه از هیولاهای مختلف در سرتاسر جهان بازی وجود دارد که شما باید آنان را نابود کنید. اگر از مبارزه و خون‌ریزی خسته شده‌اید، می‌توانید به سراغ یک فروشنده، صاحب قهوه‌خانه یا یک آهنگر بروید تا به بازی کارتی معروف این سری یعنی Gwent مشغول شوید. از تمام این موارد که بگذریم، تنها دشمنان شما هیولاها در این بازی نیستند؛ در سرتاسر جهان این عنوان، گروه‌های کوچک و بزرگ از راهزن‌های قدرتمند وجود دارد که باید خیابان‌ها و جاده‌ها را از آنان پاک کرده و امنیت را دوباره به شهر‌ها بازگردانید. آیا این اندازه از محتویات برای شما قابل قبول نیست؟

به تازگی مصاحبه‌ای با سازندگان بازی The Witcher 3 شده که اطلاعات زیادی از این عنوان، قبل از زمان انتشارش، به دست ما رسانده است. در طی این مصاحبه، نویسنده‌ی ارشد The Witcher 3 صحبت‌های جالبی داشته است. همان‌طور که می‌دانید، سری Witcher همیشه تمرکز زیادی برروی داستان‌سرایی داشته و از قرار معلوم، داستان نویسی در یک بازی جهان‌آزاد به مراتب از نوشتن داستان یک بازی خطی سخت‌تر است. طبق صحبت‌های نویسنده‌ی ارشد این بازی، نویسندگان The Witcher 3 تمام آینده‌های احتمالی برای تمامی ماموریت‌های اصلی و فرعی را به صورت یک نمودار درختی کلی درآورده بودند و آن را برروی دیوار نصب کرده بودند:

ما نمودارها و جدول‌های متعددی درست کرده بودیم که شکل و شمایل کلی داستان این نسخه را به صورت دقیق به ما نشان می‌داد…هرچند این کار بسیار سخت بود.

در این مصاحبه، یک جمله است که چشم خوانندگان را به شدت به خود جذب کرد و باعث تعجب همگان شد:

ما در حقیقت نگران این موضوع بودیم که در بازی به اندازه‌ی کافی محتویات قرار نداده باشیم. نگران بودیم که ماموریت‌ها کافی نباشند، دیالوگ‌ها به اندازه‌ی کافی عمیق و متفاوت نیستند و شاید به اندازه‌ی کافی در بازی جاذبه‌ای برای بازی‌باز وجود نداشته باشد.

خب این‌طور به نظر می‌رسد که ما اشتباه می‌کردیم…ولی قبول کنید! قبل از این که بازی عرضه شود، حدس زدن این که آیا کار درستی کرده‌ایم یا نه، سخت است. چیزی که شما نمی‌دانید، آن است که یک بازی متشکل از بخش‌های زیادی است. وقتی تمام این بخش‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، تازه می‌توانید نتیجه‌ی کار خود را مشاهده کنید. با این حال، به تنهایی و با مشاهده‌ی یک بخش مجزا، تصمیم‌گیری در رابطه با آن بسیار سخت است.

همین تلاش‌های بی‌وقفه و نگرانی‌های ریز بینانه هستند که باعث می‌شوند The Witcher 3 بتواند وزنه‌ای سنگین در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب شده و کلاس درسی مهم برای دیگر سازندگان به حساب آید. بازی Witcher 3 هم‌اکنون برای کنسول‌های نسل هشتم و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی بازی اصلی را در این نشانی، نقد بسته‌ی الحاقی اول را از اینجا و نقد و بررسی کامل بسته‌ی الحاقی سوم این بازی تحت عنوان بدرود گرگ سپید… بدرود | نقد و بررسی بسته الحاقی Blood and Wine بازی The witcher 3 را مطالعه کنید. نقدها و نمرات نسخه‌ی نینتندو سوییچ این بازی نیز در بازگشت باشکوه گرالت | نقدها و نمرات نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی The Witcher 3 برای شما عزیزان مهیا شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا
نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kaladin گفت:

    بابا اینا دیگه کین 😮
    دم همشمون گرم :rose:
    آخه این همه محتوا تو بازیت قرار بدی بعد از این بترسی که نکنه مخاطبا رو راضی نکنه ?:-)
    این یعنی مشتری مداری این یعنی سی دی پراجکت :heart:
    همون Gwent یه بازی جدا بود واقعا
    (?How about a round of Gwent)
    😀

  • electro.amin گفت:

    دمشون گرم اون فضای دارک dlc hearts of stone که خودم وقتی اون سرایدار رو با اون بیلش دیدم موهام سیخ شد :yes: و dlc بعدی bld and wine با اون رنگ امیزی شاهکارش و فضای زیبای شهر :yes: داستانی تاریک در دلش نهفته بود :moon: کلا اسپویل نمی کنم دوستانی که تجربه این شاهکارو نداشتند لذت ببرند :heart: :rose: :yes:

  • تا لحظه ای مرگ هم بنده این عنوان رو تحسین خواهم کرد چرا که یکی از بی‌نظیر ترین و بی نقص ترین و خاص ترین بازی هایی بود که در سبک ار‌پی‌جی – جهان باز من تا به اکنون مشاهده کردم…تمام اون ۶۰ دلار و تمام اون ۱۰ دلار و ۲۰ دلاری که برای خرید دی ال سی های این عنوان پرداخت کردم حلالشون باشد و خداوند برکت و نعمت را به این استدیو لهستانی جاری بفرمایید امین.

  • ali.stop گفت:

    چقدر به فکر مردم هستن این لعنتا چقدر به کارشون اهمیت میدن :inlove:
    من هنوز که هنوزه دارم ویچر بازی میکنم لعنتی ادم ازش سیر نمیشه.
    منتظر بهترین بازی ۲۰۲۰ از سی دی پراجکت رد کبیر هستم

  • ERFAN103079 گفت:

    انقدر ماموریتا زیاد و خوش ساخت هستن تو این بازی و جالبیش اینجاست که بعضی از ماموریت های فرعی ارزش تکرار دارن و تنها چیزیش که رو مخ منه بازی گونت اصلا ازش سر در نمیارم حتی ۲۰ ۳۰ بار راهنماییشو خوندم باز نفهمیدم چطوره

    • ali.stop گفت:

      من بار اول بازی بردم تا اخر اصلا gwent بازی نکردم واسه بار دوم بازی شروع کردم رفتم اموزش بازی تو یوتیوب دیدم زیاد متوجه نشدم خود دست بکار شدم چند بار بازی کردم یادش گرفتم
      اگه هنوز ویچر بازی میکنی حتما یادش بگیر تو بعضی از جاهای داستان اثر میذاره (حتی دی ال سی ها) تورنمنت هاشم خیلی زیاده

  • Mgs4 گفت:

    بایور و بتسدا باید الان اب بشن برن توی زمین با اون انتم و فالوت۷۶ اشغالی

    • HEAVY SQUAD گفت:

      بیدستا یه فال اوت ۷۶ رو بد زد
      حالا من از ولفنشتاین هم خوشم نمیاد اما کارنامه درخشانی داره
      فال اوت هم واقعا درست شده فقط اجازه نمیدن ماد سازها واسش کاری کنن
      تاد هاوارد هم که رسما معذرت خواهی کرد و اشتباه فاحشش رو قبول کرد
      فراموش نکنیم که بیدستا یه داستان پرداز بزرگ و قدرتمنده و هنوز که هنوزه اسکایریمش در راس قله رتبه اول رو داره و هم از طرف منتقدین و هم جامعه گیمران برترین تاریخه
      الدر اسکرول و فال اوت و دوم هم مثلث طلاییشه

    • sarafraz گفت:

      البته فالوت ۷۶ رو نمیشه از نسخه های اصلی حساب کرد و خود تاد هاوارد بزرگ هم تاکید داشت که این یه تسته که ببینن آیا فالوت میتونه آنلاین هم باشه یا نه در ضمن نسبت به انتم خیلی هایپ کمتری ایجاد کرده بود و هنوزم داره ازش عالی پشتیبانی میشه مخصوصا با آپدیت wastelanders باید کولاک کنه :inlove: وگرنه نسخه های اصلی فالوت یعنی ۳وNV و۴ هرکدوم شاهکار بودن(البته ۱و۲ هم زمان خودشون بی نظیر و انقلابی بودن اما خب نه بتسدا سازنده یا ناشرشون بوده هم اینکه خیلی قدیمی هستن دیگه )

  • Yunes گفت:

    سی دی پراجکت واقعا کمپانی ایده آل گراییه و حرف نداره. فقط منتظر سایپرپانک هستم و بنظرم بازی خیلی موفقی میشه

  • اینا دیگه کین ببینید چقدر به فکر محتواش بودن البته از cdpr انتظار دیگه ای نمیرفت
    محتوا که کم نداشت هیچ بلکه زیادم داشت جوری که میشد ۱۰۰ ها ساعت بازیش کرد بدون اینکه حتی ذره ای خسته شد و بارهای بار تکرارش کرد
    حالا خدا میدونه cyberpunk قراره چی بشه همراه با قسمت ۴ ویچر من که صبر ندارم

  • Old_Gamers گفت:

    سه تا ماموریت فرعی داشت بنام مانستر نست اباندون پلیس و لوت ترژر . ماموریتهای فرعی که خط داستانی داشت رو منظورم نیست . مانستر نست باید چند تا غول رو میزدی و تو لونه بمب کار میزاشتی . اباندون پلیس هم باید راهزنارو میزدی و ملت رو ازاد میکردی . لوت ترژر هم باید ۵۰۰ تا شمشیر و نقشه ساخت سلاح و اینارو گیر میاوردی . خدایی این سه تا ماموریت عین هم رو پونصد بار تکرار کردن تو بازی . ان پی سی هاش هم حتی کپی هم بودن .

  • Ieman74 گفت:

    حاجی ۶۰۰۰۰ ساعت گیم پلی داشته :{ فکر کم بودن گیم پلی بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕 ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

    • sarafraz گفت:

      نه دیگه گیمپلی مفیدش فکر نمیکنم ۶۰۰۰۰ ساعت باشه یعنی غیر ممکنه میشه دقیقا ۲۵۰۰ روز :/ اگه بخوای کل مپ رو با تمام quest ها و مراحل فرعی هم بری بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت نمیشه مگر اینکه خیلی خیلی بخوای توش وقت بزاری
      من خودم بعد ۵۰۰ ساعت دیگه خیلی جذبم نکرد که ادامش بدم و مین استوریش تموم شد البته هنوزم رو سیستم دارمشو هر چند وقتی به گرالت سر میزنم :evilgrin:

نویسندگان The Witcher 3 نگران کمبود محتوای بازی بودند - گیمفا