تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد

مصطفی زاهدی
۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا

بازی The Witcher 4 به چه تغییرات و بهبود‌هایی نیاز دارد؟ چه مواردی می‌بایست به کلی دگرگون شوند و عوض شوند؟ در این مقاله به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

هفت سال پیش بود که شاهد عرضه‌ی یکی از برترین آثار نسل هشت و یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ ویدیویی بودیم. شرکت نه چندان مطرح CD Project Red، در سومین اقتباس خود از رمان‌های The Witcher، یک عنوان خارق‌العاده در سبک نقش‌آفرینی خلق نمود و میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان را شیفته‌ی این عنوان کرد.

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
آیا دوباره ممکن است شاهد حضور گرگ سپید ولو به عنوان شخصیت فرعی در داستان باشیم یا گرالت در حال لذت بردن از بازنشستگی است؟

دیگر احتیاجی نیست از دستاوردهای و موفقیت‌های The Witcher 3: Wild Hunt صحبت کنم چرا که تقریبا همه‌ی ما از آن‌ها اطلاع داریم. دومین بازی پرافتخار تاریخ از لحاظ کسب عنوان GOTY، فروش بیش از ۳۰ میلیون نسخه تا اواسط سال ۲۰۲۱، بالا بردن ارزش سهام شرکت CD Project Red به مبلغ بیش از چند میلیارد دلار. The Witcher 3 با تمام کم و کاستی‌هایش یک موفقیت همه جانبه بود.

اما خب CD Project Red با اشتباه مرگبار خود در خلال توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، آبرو و اعتباری که پیش مخاطبان  داشت را تا حد زیادی از دست داد و نشان داد هنوز تا رسیدن به بزرگی فاصله‌ی زیادی دارد. در این شرایط نیمه بحرانی، فقط یک چیز می‌توانست شرایط CD Project Red را بهبود بخشد، معرفی نسخه جدید سری The Witcher، ولو بدون انتشار چیز خاصی و فقط توسط بیانیه. اتفاقی که چند هفته پیش شاهد آن بودیم و رسما تأیید شده است که The Witcher 4 (یا هر اسم دیگری که دارد) در حال توسعه بوده و با موتور قدرتمند Unreal Engine 5 در دست ساخت است.

معمولا وقتی صحبت از The Witcher 3 می‌شود، ذهن همه به سمت نقاط قوت فوق‌العاده بازی مثل مراحل فرعی دیونه‌کننده، داستان جذاب و موارد مشابه معطوف می‌شود. اما حقیقت این است که The Witcher 3 در بطن خود مشکلات کوچک و بزرگ زیادی داشت. حال با توجه به معرفی The Witcher 4، به مواردی خواهیم پرداخت که بهبود یا اضافه شدن آن‌ها می‌تواند تجربه‌ی این عنوان را کامل‌تر از قبل سازد

تغییر کامل سیستم Loot Pool

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
سیستم Inventory و صد البته Drop Loot بازی نیاز به یک‌سری تغییرات و بهبود‌ها دارد.

یکی از مهم‌ترین موارد برای یک عنوان نقش‌آفرینی جهان آزاد، المان‌های RPG و مواردی مانند Loot Drop است. در عنوان The Witcher 3، به غیر از یک‌سری آیتم‌های مخصوص، تقریبا همه‌ی Loot‌های موجود در Chest‌ها و آیتم‌هایی که از دشمنان Drop می‌شود ساختار تصادفی داشته و نوع و ویژگی آن مشخص نیست. مشکلی که این قضیه ایجاد می‌کند این است که احتمال پیدا کردن یک آیتم خوب از هر نوعی را به شدت کاهش می‌دهد و ممکن است شما صدها Chest را لوت کنید اما حتی یک شمشیر یا زره مناسب پیدا نکنید. این مسئله برای یک عنوان نقش‌آفرینی در ابعاد The Witcher 3 کمی مشکل ساز بود. درست است که بازی یک‌سری Build محدود به مخاطب عرضه می‌کرد اما حقیقت این است که Loot Pool سری ویچر در نسخه‌ی چهارم باید دگرگون شود (منظور از Loot Pool، به تمام آیتم‌هایی گفته می‌شود که امکان پیدا کردن آن وجود دارد و سیستم Loot Pool مانند دستگاه انتخاب رندوم عمل می‌کند و از بین موارد موجود یک یا چند مورد را بر می‌گزیند)

یک مشکل بزرگ دیگر عنوان The Witcher 3، محدودیت‌های عجیب در سیستم Drop loot بود. به عنوان مثال اگر شما لول ۱۵ بودید و در نبردی سخت دشمنی با لول ۲۰ را از پای درآورید، هر شمشیر، زره یا آیتم که از آن دشمن Drop شود، سطح و لولش محدود به لول فعلی خودتان یعنی ۱۵ است و در واقع بازی The Witcher 3 هیچگاه برای شکست دادن دشمنی قوی‌تر و چالش‌برانگیز‌تر به مخاطبان پاداشی نمی‌دهد و در کل این مسئله باعث می‌شود از حیث پاداش و جایزه، شکست دادن دشمنان به مراتب قوی‌تر کوچک‌ترین کمکی به شما نکند چرا که سیستم Drop loot به لول فعلی شما وابسته است.

همین دو مورد بالا باعث شد خود من به شخصه آن‌چنان علاقه خاصی به لوت کردن نداشته باشم چرا که برخلاف اکثر آثار مشابه مانند Skyrim، آیتم‌های به دست آمده اکثرا به درد نخور و ضعیف بودند و تصادفی بودن Drop Loot و محدود شدن آن به لول فعلی کرکتر دو عامل مهم در این بحث به شمار می‌آیند.

در نسخه بعدی امیدوارم به طور کامل این سیستم دچار تغییرات شود. اول از همه آن محدودیت بی‌دلیل لول Drop Loot باید برداشته شود. اگر شما دشمنی سخت را شکست می‌دهید باید پاداشی درخور دریافت کنید. لین یک مورد بدیهی در آثار نقش‌آفرینی است. کافی است به Skyrim یا Elden Ring نگاه کنید.
مورد بعدی که باید تغییر کند Drop loot بازی است. باید مقدار قابل توجهی از آیتم‌های قابل لوت در Chest‌ها مشخص باشند تا گشت و گذار و لوت کردن مفید واقع شود و وابسته به شانس و تصادف نباشند.

بازنگری در برخی Points of interests

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
کمیت یا کیفیت؟ مسأله این است…

البته باید اشاره کرد در کل The Witcher 3 از لحاظ تنوع و جذابیت این علامت‌ سوال‌ها یا همان Points of interest بسیار عالی عمل کرده است و بر خلاف اپن ورلد‌های یوبی‌سافت، کل نقشه را با کمپ راهزن‌ها پر نکرده و از خانه‌ی هیولاها گرفته تا کمپ راهزنان،مناطق تسخیر شده و غارهای مختلف، شاهد تنوع خوبی در این زمینه بودیم. اما با این وجود برای من کاملا مشخص بود خصوصا در skelige، بسیاری از Points of interest‌ها فقط به منظور پر کردن محتوا در بازی گنجانده شده بودند چرا که نه آیتم خاصی در آن‌ها یافت می‌شد و نه نبرد خاصی وجود داشت. اکثرا می‌بایست به عمق آب رفته و Chest‌های آن را لوت کنید.

فکر می‌کنم اگر در Witcher 4 کمی تعداد Points of interest‌ها کاهش یابد اما در عوض عمق، جزییات و لوت آن‌ها بیشتر شود، هم کامل کردن این Points of interest‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود و هم گیمر‌ها وقت خود را با فعالیت‌های بی‌دلیل هدر نمی‌دهند.

ثبات عملکرد (Performance)
اگر هنگام عرضه The Witcher 3 را تجربه کرده باشید احتمالا از مشکلات گسترده فنی این بازی هنگام لانچ باخبر هستید. افت فریم، باگ‌های گرافیکی مختلف و موارد مشابه در اوایل عرضه بسیار چشمگیر بودند. هر چند با گذشت زمان و عرضه‌ی آپدیت‌های متعدد بازی به مراتب باثبات‌تر شد اما با این وجود ثبات فنی این بازی تا حد ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله داشت‌.

مشکلات فنی در ادامه گریبان‌گیر Cyberpunk 2077 نیز شدند تا به نوعی نشان دهند Red Engine دیگر جوابگوی بازی‌های جدید نیست و از طرف دیگر سی دی پراجکت رد توانایی کافی در بهینه سازی را ندارد.
بهینه سازی یکی از مواردی است که ضعف در آن، می‌تواند به کلی تجربه‌ی یک بازی را نابود سازد. بازی‌ای عظیم با بهینه سازی ضعیف مانند ماشین پرقدرتی است که با لاستیک‌های فرسوده میخواد حرکت کند.

با توجه به فاجعه‌ی Cyberpunk 2077، به نظر می‌رسد سی‌دی پراجکت نمی‌خواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند و مهاجرت به موتور UE 5 نشان دهنده‌ی این موضوع است که می‌توان امیدوار بود با عنوانی به مراتب باثبات‌تر از آثار قبلی این استودیو مواجه شویم.

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
کاملا هم منطقی!

ارزشمند کردن پاداش‌های Quest‌ها و Exploration

این مورد، بزرگ‌ترین انتقاد من نسبت به The Witcher 3 محسوب می‌شود. مهم نبود مشغول انجام چه Quest یا Point of interest‌ی بودید، پس از اتمام کار، پاداشی که دریافت می‌کردید اصلا و ابدا ارزشمند و مفید نبود. درست به خاطر دارم در قالب یکی از Quest‌های فرعی، می‌بایست به یکی از آهنگران Novigrad کمک کنیم و پس انجام کار‌های مختلف و متعدد، پاداش اتمام این Quest یک شمشیر معمولی بود که من بلافاصله پس از دریافت شمشیر، همان شمشیر را به خود آهنگر فروختم!

این مسئله در تک تک فعالیت‌ها و مراحل بازی دیده می‌شود. یعنی پاداشی که در پایان یک مأموریت دریافت می‌کردیم به هیچ‌وجه راضی کننده نبود و اغلب به مراتب‌ ضعیف‌تر از زره یا شمشیر فعلی خودمان بود. حتی Witcher Gear‌‌ها نیز اگر به جزئیات آن‌ها دقت کنیم آن قدر فوق‌العاده نیستند و Bonus‌های آن‌ها می‌توانست به مراتب مفید‌تر و قدرتمند‌تر باشد. اصل کاوش و پاداش مهم‌ترین بخش یک بازی نقش‌آفرینی بزرگ است.

کافی است نگاهی به Skyrim, Dragon Age inquisition یا Elden Ring بیاندازیم. شکست یک دشمن قوی یا به پایان رساندن یک Questهمیشه با جوایز و پاداش‌عای متعدد و قدرتمندی همراه است که کاملا می‌تواند شخصیت ما را قدرتمند‌تر سازد. حتی بازی God of War که ذاتا نقش‌آفرینی نیست این مسئله را از The Witcher 3 به مراتب بهتر و کامل‌تر انجام داد و شکست هر دشمن قوی یا فعالیت جانبی پاداش بسیار خوبی به همراه داشت. چیزی که هیچ‌گاه در The Witcher 3 آن را تجربه نکردم.

امیدوارم این مسئله به طور کامل در The Witcher 4 رفع شده باشد و جوایز و پاداش‌ها هم از لحاظ تعداد و کمیت و هم از لحاظ کارایی و مفید بودن تقویت شوند. فراموش نکنید یک عنوان نقش‌آفرینی، با المان‌های کلاسیک RPG تعریف می‌شود و ضعف در این المان‌ها یعنی ضعف و کمبود در تجربه‌ی کلی‌ بازی.

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
گستره و تنوع تصمیمات در The Witcher 3 زیاد راضی کننده نبود و به مرگ یا زندگی چند تن از شخصیت‌های فرعی محدود می‌شد.

تأثیرگذاری ببشتر انتخاب‌ها

یکی از موارد عجیب در The Witcher 3، تاثیرگذاری فوق‌العاده پایین تصمیمات گیمر‌ها بود. در کل بازی تنها چهار یا پنج مورد خاص بود که ما می‌توانستیم سرنوشت شخصیت‌ها یا اتفاقات را عوض کنیم و به غیر از آن شاهد روایت شاخه‌ای گسترده یا تصمیمات حیاتی نبودیم. بدتر از همه پایان بندی بازی وابسته به تصمیمات کوچک و کم اهمیتی بود که هنگام صحبت و تعامل با Ciri داشتیم و شاهد تصمیم بزرگ یا خاصی نبودیم. ذات یک عنوان نقش‌آفرینی کلاسیک، با تصمیمات حساس و حیاتی گره خورده است. چیزی که عنوانی مثل Dragon age inquisition به مراتب در آن قدرتمند‌تر عمل می‌کند.
هنوز هیچ چیز در مورد The Witcher 4 نمی‌دانیم، اما به شخصه از تاثیرگذاری انتخاب‌ها و روایت شاخه‌ای به شدت استقبال می‌کنم.

نظر شما در این مورد چیست؟ چه موارد جدیدی می‌بایست در The Witcher 4 حاضر باشند. چه پیشرفت‌هایی می‌توانند به بازی کمک کنند؟

Moein MM2Haj_HosseinBahramDARKSIRENBombsamPARASITE EVE 2aKagamiEspressonavidphoenixalinerdM.MTامینSamantavakoli🤘Mohsenj74Alireza1882SkullmeysambvafadarSami 227Mengomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • البته هنوز کسی نگفته که ویچر ۴ هست یا یه اسپین آف یا ریبوت
    ولی سیری شخصیت بازی نیست به نظرم چرا؟
    ۱- چون تو آخر ویچر ۳ مرد
    ۲- سیری شخصیتی شبیه به الی داره و اگه بخواد جایگزین اسطوره ای مثل گرالت بشه میشه افتضاحی مثل یوزر اسکور لست ۲ و تیر آخر به بدن کمپانی سازنده بعد از گند سایبر پانک

    Moein MM2Brith lordHaj_HosseinDream in Red (Playstation T)DARKSIRENmajidamعلیهادی صفائیhamidgrioMrHill93more
    • New Saga اصولاً (نه لزوماً) به این معناست که تمام شخصیت‌ها و Cast قبلی کنار گذاشته شدن و لزوماً به این معنا هست که یک ماجراجویی جدید در کاره. شاید داخل کوئست‌ها یا برخی محتویات فرعی شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی باشیم، اما New Saga نشان از این داره که احتمالاً خط اصلی داستان کامل فاصله گرفته از داستان گرالت و همراهانش (Geralt’s Saga). بنابراین بازی جدید نه اسپین آف هست نه ریبوت بلکه نسخه اصلی بعدی در قالب یک ماجراجویی تازه به شمار میره که یک مخاطب جدید هم میتونه داستان رو درک کنه. به طور خلاصه: یک شروع تازه برای سری که دست بر قضا ریبوت نمیشن اتفاقات چون قرار نیست به شخصیت‌های قبلی بپردازه و ریشه‌های آن کاراکترها رو دوباره به شکلی دیگه بازتعریف کنه. از new saga که کاملاً مشخصه ریبوت نیست، اما اگر اسپین آف بود مطمئنم سی دی پراجکت این قضیه رو از همان ابتدا به نحوی انتقال میداد.

      دیدگاه روایی: داستان گرالت مشخصاً تمام شده، سیری هم پتانسیلی نداره با چند پایانی بودن بازی سوم (سیری چندین سرنوشت داره که به اشتباه گفتید مرده) و ثبات نداشتن آینده‌اش و پرداختن بهش از بچگی تا وقایع ویچر ۳ (فقط یه بازه کوتاه برای پرداختن بهش باقی میمونه که کافی نیست) سیری به عنوان کاراکتر اصلی ویچر ۴ پتانسیل بسیار پایینی داره چون با ویچر ۱ و ۳ سرگذشت سیری رو زیر و رو کردیم، باقی مانده ماجراجویی که زیر و رو نشده هم روایتی در حد اسپین آفه و بلندپروازانه نیست به اندازه کافی و نمیشه ازش داستانی به عظمت یک بازی ویچر در آورد. بقیه کاراکترها هم کاریزمای لازم رو ندارن. مشخصه که سی‌دی پراجکت منطقی‌ترین مسیر رو پیش گرفته و با دو کلمه new saga قصد داره این موضوع رو انتقال بده؛ یعنی قراره یه سه‌گانه جدید شروع بشه.

      Moein MM2Haj_HosseinDream in Red (Playstation T)DARKSIRENعلیهادی صفائیhamidgrioXERXESfarshidAmir(PC & PS4)more
    • Mr.jalilpour گفت:

      عزیز بازی رو خیلی بد تموم کردی که سیری رو به کشتن دادی !!

      Moein MM2Haj_HosseinMehran.BaDARKSIRENJin sakaimajidamعلیهادی صفائیhamidgrionavidphoenixmore
    • Squatlatex گفت:

      داداش آلان ناتی داگ بازیش مگه بد شد هم پر افتخار ترین بازی سال شد هم تو سه روز ۴میلیون فروخت و یوزر اسکور هم هیچ اهمیتی ندارد چون دوستان صفر به دست سریع وارد عمل شدن (دوساعت تازه بازی اومده بود)و قوانین یوزر اسکور تا حدی تغییر پیدا کرد ولی باز هم مهم نیست چون نمی‌بینه طرف واقعا بازی رو خریده بنظرم تنها جایی که میشه به نمره یوزر توجه کرد استیم هست.
      مشکل مردم هم بازی کردن با شخصیت الی نبود بلکه چیزهای دیگه بود که بخاطر اسپویل نمیگم ولی قبول دارم سیری به اندازه کافی بهش پرداخته‌ شده چه تو کتاب،سریال و چه تو خود بازی.

      Moein MM2Brith lordHaj_Hossein
    • Mãhdīær گفت:

      ماشالله
      چطوری انقدر چرت و پرت گفتی
      دمت گرم داش
      بعد فورتنایت ابهت اتزیو رو تو نابود کردی

      Moein MM2Haj_HosseinSquatlatex
    • MrHill93 گفت:

      پایان مرگ سیری کنون نیست
      پایانی که سیری ویچر میشه کنون هست
      میتونن نشون بدن سیری ملکه شده
      ولی بیشتر روی ویچر بودنش تمرکز داره تا ملکه بودنش
      سیری پتانسیلش بالاس که بازی بعدی ازش ساخته بشه
      ولی فک نکنم همچین حرکتی بزنن
      شاید سنت شکنی کنن کرکتر کریشن بزارن ینی ی شخصیت خود پلیر بسازه
      هیچی بعید نیس

      Moein MM2Squatlatex🤘Mohsenj74
  • Mr.jalilpour گفت:

    دیشب مجدد زدم ویچر رو دانلود کردم
    امروز هم ۵۲ تا مود براش دارم میگیرم تا مجدد پلی بدم..
    واقعیت منتظر نسخه Next Gen ویچر ۳ بودم اما دیدم انگار خبری نیست
    تصمیم گرفتم خودم با مد به next gen تبدیلش کتم که خوب راضی کننده بود….

    Moein MM2Mehran.Baهادی صفائیnavidphoenixfarshidmhmSami 227Jin sakaiGAMER 1995P.morgan 𔓙more
  • ShinjiMikami گفت:

    تنها مطلبی که منو توی ویچر ۳ اذیت میکرد این بود که سلاح های ویچر به اندازه یک عنوان rpg متنوع نبودن. شمشیر ها ظاهر خیلی شبیه به هم داشتن و تیرکمون ها و …
    در زمینه ی جادو هم باز کم بود و میتونست خیلی بهتر باشه.
    پس اول از همه میخوام اینارو درست کنن.
    ‌.
    نسل ۹ پره از rpg های بی نظیر
    در زمینه سبک rpg با سلاح های سرد، به ترتیب چشم انتظار الدر ۶، فیبل، ویچر ۴ و اوود هستم.
    منتظرم ببینم کدوم بیشتر انتظارات منو برآورده میکنه. البته ۴ تاشونم بنظرم عالی درمیان👌🏻

    Moein MM2Haj_HosseinDream in Red (Playstation T)Mehran.BahamidgrioAmir(PC & PS4)mhmSami 227
  • Whatever گفت:

    سلام
    دوستان خواستم بدونم میتونم ویچر ۳ رو با این سیستم اجرا کنم
    Intel core i5
    Nvidia gt 840
    Ram 4

    Moein MM2Sami 227P.morgan 𔓙
  • Squatlatex گفت:

    هرکاری میکنن تروخدا اون خوابی که گرالت دیده بود به واقعیت تبدیل نشه نسل ۸ به اندازه کافی نسل زحه زدن و ناراحتی بود از واکینگ دد بگیر تا ردد۲و لست۲.

    Moein MM2Haj_HosseinmhmP.morgan 𔓙اتزیو آدیتوره
  • Sami 227 گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای زاهدی عزیز
    اتفاقا همون مرحله آهنگر تو novigrad رو دیشب رفتم 😁😁😁😁

    Moein MM2navidphoenixP.morgan 𔓙Gramy k
  • MR_William گفت:

    برای اینجانب اگر که نکات قوت نسخه سوم رو حفظ کنه ، بواسطه موتور جدید احتمالا بخش خوبی از مشکلات فنی و باگ هارو بتونن حل کنن هرچند ، ممکنه بقیه بگن تو بازی rpg چندان مهم نیست اما واقعا برام لذت بخش تر هست که بازی مورد علاقم تو همه زمینه ها کامل باشه ، انتظار دارم که بازی فیزیک خوبی داشته باشه ، علاوه بر تعامل با کارکتر ها بشه تعامل خوبی هم با محیط بازی برقرار کرد ، ماد اول شخص ویچر و دیدین ؟ که چقد گرافیک فنی و هنری بازی رو جذاب تر کرد و با یه سری تغییرات کوچیک انگار با یک بازی جدید طرف بودیم ؟ امیدوارم بشه بین زاویه دید سوم شخص و اول شخص تغییر ایجاد کرد ، امیدوارم که میراث سری ویچر حفظ بشه و حالا که اسم ویچر و بدوش میکشه سری رو باشکوه تر بکنه و صرفا سواستفاده از اسم سری نباشه

    Moein MM2هادی صفائیSami 227P.morgan 𔓙damhazer
  • UK گفت:

    به نظرتون احتمالش هست نسخه بعدی ویچر مثل نسخه دوم ی بخش مخفی کاری بزار ولی این یکی عظیم و گسترده باشه و صرفا با دوتا دکمه نباشه خیلی دوست دارم همچین چیزیو بهش بزارن چون تو نسخه ۳ اصلا چنین چیزی نبود و نسخه دوم چندان باحال نبود

    Moein MM2P.morgan 𔓙Sami 227
  • edvin گفت:

    این ایسترگ فکر نکنم کسی تویه بازی پیدا کرده باشه

    https://www.aparat.com/v/FNS9z
    اگه دوست داشتین حتما بگید

  • aKagami گفت:

    بنظرم توی بخش پاداش ها مشکلی خاصی وجود نداشت چون پاداش هایی که قرار میگرف بر اساس لولی بود که داشتی به عنوان مثال شما بازی رو تموم کرده باشی و لول ۴۰ باشی و بری یک مرحله فرعی در اوایل بازی رو شروع کنی پاداش بسیار کمی رو به شما اراعه میداد در اصل هر مپ لول خاص خودش رو داشت که زیر همون مپ فک. میکنم گفته شده بود و پاداش ها بر اساس لول بیشتر و کمتر میشد.
    (( توی این قسمت از حرف هام اتفاقاتی از بازی بیان میشه که اگه بازی نکردید شاید نخواید بدونید))
    در مورد سرنوشت شخصیت ها و تصمیمات باید بگم علاوه بر شخصیت، تصمیماتی که می‌گرفتیم بر منطقه و جنگ هایی که صورت میگرف تاثیر داشت که خودتون بهتر من میدونید اما تصمیماتی که برای سرنوشت سیری باید می‌گرفتیم کاملا درست و فکر شده بود یعنی پایان این کاراکتر بر اساس اعتماد به نفسی بود که در آن لحضه داشت و ما در اون انتخاب هایی که میکردیم باید کار هایی رو انجام می‌دادیم که به اون روحیه بده در واقع نمیشد روند روحیه دادن رو در ۱ انتخاب بزرگ خلاصه میکردن چون کاملا کلیشه ای میشد و اونو در غالب ۷، ۶ انتخاب کوچیک کردن که در کنار هم پایان اون شخصیت رو رقم میزد.
    در قسمت هایی از بازی ما میتونستیم از دیگران کمک. بگیریم در نبرد با وایلد هانت که شدیدا وابسته به تصمیماتی بود که در گزشته با شخصیت انجام داده بودیم و به نحوی اگه کارهای خوبی با اون شخصیت انجام نمی‌دادم کمکون نمی‌کرد و برعکس و یا اینکه اگه با بعضی از شخصیت های فرعی تصمیماتی خوبی نگرفته باشیم در قسمتی از بازی اونها با هم متحد میشن تا بیان انتقام بگیرن.. مراحل فرعی رو نگم که بسیاری از اونها چندین پایان مختلف داشتن که بر اساس تصمیمات بود نمونش ویچری که اعضای یک دهکده رو کشته بود و ما باید تصمیم می‌گرفتیم با اون چیکار کنیم یا مرحله برج موش و و و بسیاری از مراحل دیگه.
    در مورد points of interests باهاتون موافقم با اینکه تنوع های خوبی رو در اون شاهد بودیم در منطقه ای دریایی مثل skelige تنوع کمی وجود داشت و در ویچر بعدی اگه تنوع های بیشتر رو در این بخش قرار بدن بسیار بهتر خواهد شد.
    در بخش دراپ کردن ایتم بعد از فایت با دشمن لول بالاتر بنظرم کمو بیش شمشیر هایی که لول شما به اون نمی‌خورد و باید صبر می‌کردید لول شما بالاتر بره تا از اون استفاده کنید وجود داشت مخصوصا توی بخش هیولا کشی که همیشه بعد کشتن هیولا شمشیری رو بر حسب لولش به شما میداد اما حرف شما از نظر کلی درست هس اکثر انمی هایی که لولشون بیشتر از شما بود فاقد آیتم خاصی بودن اما بنظرم این حرکت رو برا جلوگیری از جنگیدن با انمی های لول بالا انجام داده بودن( لول دشمنی که شما با اون می‌جنگیدند اگه فقت یکم از شما بیشتر بود قابل جنگیدن بود و ایتم های نسبتا خوبی دراپ میشد اما فک. میکنم اگه بیشتر از ۴ ۵ تا یا بیشتر البته بود رنگ اون قرمز میشد و باید باهاش نیم ساعت فایت میدادین تا بتونین اونو بزنید و با یک ضربه نصف بیشتر از اون جون شما رو می‌برد و وقتی اونو می‌کشید هیچ آیتم خاصی رو بیشتر اوقات به شما نمی‌داد به همین دلیل هس که بنظرم اینکار از عمد انجام شده)
    در کل مقاله مقاله بسیار خوبی بود و من صرفا نظر شخصی خودم رو گفتم.

  • AAACE گفت:

    durability رو بر دارن با weight دیگه چیزه دیگه نمیخایم

  • big heart گفت:

    گیم پلی درگیری رو سخت تر بکنند مثلا تاثیر بیشتر نوار استامینا .در ویچر دو نمیشد همین جوری رول بزنی یا دفاع کنی بدون اینکه نوار استقامتت کم بشه و مبارزات سخت تر از ویچر ۳ بود. در ویچر ۳ کشتن پشمن های انسان از آب خوردن ساده تر بود

تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا
تغییرات و بهبود‌هایی که The Witcher 4 شدیدا به آن ها نیاز دارد - گیمفا