نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم)

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

 سبک Roleplaying Games یا همان نقش ‎آفرینی یکی از سبک‎ های بسیار پر طرفدار در دنیای بازی‎ های رایانه ‎ای می ‎باشد که از زمان قدیم تا به امروز و طی این سال ها علاقمندان زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. البته در کشور ما کمی اوضاع فرق می ‎کند و این سبک واقعا تا چند سال قبل نه تنها زیاد شناخته شده نبود بلکه همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام برخی گاها فکر می‌ کردند وقتی می ‎گوییم بازی RPG یعنی عنوانی که در آن از اسلحه RPG7 استفاده می‎ شود! البته در سال‎ های اخیر و به لطف اطلاع رسانی وسیع‎ تر و دقیق‎ تر وبسایت ‎ها و مجلات مربوط به بازی ‎های رایانه ‎ای و آشناتر شدن بازی ‎بازهای ایرانی با این سبک و البته انتشار عناوین نقش آفرینی غربی با کیفیت که بیشتر از بازی‎ های نقش‎‌ آفرینی ژاپنی باب طبع ما ایرانی ‎‌ها است، همه و همه باعث شده است تا سبک نقش ‎آفرینی در کشور ما نیز کاملا شناخته شده شود و طرفداران زیادی پیدا کند. در این مطلب تمرکز ما بر روی شاخه ای خاص از عناوین نقش آفرینی است که از آنها به عنوان بازی های اکشن نقش آفرینی یا Action-RPG یاد می شود که اتفاقا در کشور ما نیز این نوع نقش آفرینی ها که اغلب غربی هستند، بسیار محبوب تر از عناوین نقش آفرینی نوبتی و ژاپنی هستند. از آغاز نسل هشتم تا امروز که ماه های پایانی این نسل را می گذرانیم،  تعداد زیادی بازی اکشن نقش آفرینی تک نفره آفلاین توسط استودیو ها و کمپانی‌ های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده و با بازخورد های مختلفی نیز روبرو شده اند که ممکن است موفقیت را به ارمغان آورده باشند و یا با شکست همراه شوند. همچنین ممکن است که سازنده ای با انتشار یک عنوان اکشن نقش آفرینی جدید و زیبا، یک فرنچایز محبوب و جذاب را پایه ریزی کند که در طول سال ها تبدیل به یکی از بهترین ها در این سبک گردد. بدون شک در سبک اکشن نقش آفرینی یا Action-RPG نیز مانند سایر ژانر های مختلف، برخی عناوین شاخص و شناخته شده‌‎ تر از دیگر عناوین هستند و به نوعی حکم معیار و شاخص سنجش در این ژانر را دارند که امروز به این عناوین شاخص می پردازیم. البته توجه داشته باشید که بازی های آنلاین و چند نفره ای مثل الدر اسکرولز آنلاین و دیویژن ۲ و.. در این لیست قرار ندارند زیرا تمرکز ما بر روی بازی های آفلاین تک نفره است و برای لیست بازی های آنلاین اکشن نقش آفرینی مقاله ای جدا وجود خواهد داشت. همچنین دقت کنید که عناوینی که به طور رسمی در ژانر نقش آفرینی طبقه بندی نشده اند در لیست ما جای ندارند و مثلا شاهکاری مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild یا Sekiro که در اساس یک اکشن ماجرایی هستند، در لیست ما قرار نگرفته اند.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم)

در واقع در این مطلب قصد داریم تا در دو قسمت به معرفی برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم از دید نویسنده بپردازیم و آن ها را برای شما عزیزان معرفی و بررسی کنیم. قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیاد دیگری بازی های اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در این نسل وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، عناوینی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم” بنده است. زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و  سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی بسیار سطح پایین و ضعیف را بیاورد و در صدر لیست برترین ها قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. عناوین این لیست بازی هایی هستند که قطعا نه هیچ کدام از شما و نه هیچ کس در دنیا در قدرتمند بودن آن ها شکی ندارد، تنها می ماند رده بندی آن ها که در اینجا سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند. پس در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما ششمین بازی برتر اکشن نقش آفرینی نسل هشتم است بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد. نکته بعدی این که تمامی عناوین این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان بازی از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه بازی فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی از بازی های مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. قطعا وقتی شما فلان بازی از لیست من را بازی نکرده اید آن را در لیست خود نخواهید آورد و البته برعکس این مورد نیز صادق است. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن با برخی سری بازی های قدرتمند اکشن نقش آفرینی که اصلا نمی شناختید نیز آشنا می شوید، یا برخی از بهترین خاطرات خود را مرور می کنید نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب بخش دوم “برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۹ – Fallout 4

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Fallout 4

سازنده: Bethesda

ناشر: Bethesda

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار:  ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

Bethesda Game Studios یکی از بزرگترین سازندگان بازی های نقش آفرینی در دنیا محسوب می شود و دو فرنچایزی را در اختیار دارد که هر کدام از آنها بی شک جزو برترین سری بازی های نقش افرینی تاریخ هستند و همیشه در بالاترین جایگاه های این سبک قرار می گیرند. فرنچایزهای فال آوت و الدر اسکرولز. سری عناوین فال آوت یک فرنچایز نقش آفرینی شوتر با تم post-apocalyptic Retro-futuristic محسوب می شوند که اولین بار توسط Interplay Entertainment خلق شد. دنیای بازی فال اوت Wasteland نام دارد که در واقع عنوانی با همین نام که در سال ۱۹۸۸ منتشر شده بود، الهام بخش اصلی سری فال اوت است و در واقع سری فال اوت یک دنباله معنوی برای بازی Wasteland محسوب می شد. سری فال اوت وقایع چندین سال بعد از انفجار هسته ای در آمریکا را نشان می دهد و داستان امید انسان به بقا و دست و پا زدن او برای نجات نوع خود در یک دنیای وحشی پر از هیولاهای جهش یافته و غارتگران و قاتلین بی رحم را نشان می دهد. در این سری می توانید هم بازی را از دید اول شخص و هم سوم شخص دنبال نمایید که البته به نظر می رسد زاویه اول شخص پایه اصلی ساخت این سری محسوب می گردد زیرا که بازی در این حالت بسیار خوش دست تر از زاویه سوم شخص است، درست مانند سری الدر اسکرولز. از سری عناوین فال آوت تاکنون ۸ بازی منتشر شده است که شامل ۵ نسخه اصلی (۴ بازی شماره دار و اسپین آف فال آوت نیووگاس) و ۳ بازی خارج از فرمت و سبک اصلی سری با نام های Fallout Tactics: Brotherhood of Steel در سال ۲۰۰۱، Fallout: Brotherhood of Steel در سال ۲۰۰۴ و Fallout Shelter در سال ۲۰۱۵ می باشند. تمامی عناوین این سری جزو تحسین شده ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ هستند و موفق ترین آنها بدون شک بازی سوم این سری در نسل هفتم است که تحسین تمام صنعت بازی اعم از منتقدان و بازیبازان را همراه داشت و موفق شد تا امتیازات بی نظیری را کسب نماید. با موفقیت بی نظیر بازی سوم و ورود به نسل هشتم همه منتظر بازی جدید این سری بودیم و به این ترتیب نسخه چهارم فال آوت معرفی و عرضه شد. ساخت بازی Fallout 4 را مطابق معمول بتزدا برعهده داشت و همین کمپانی در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر نمود تا در دسترس علاقمندان و طرفداران پرتعدادش قرار بگیرد.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Fallout 4 شاید اگر در رقابت با هر عنوان دیگری غیر از Witcher 3 بود بی‌شک برترین بازی سال بود. ایراد از این بازی نبود. مسئله قدرت عجیب و غریب Witcher 3 بود. در واقع همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام انتخاب بین Witcher 3 و Bloodborne و Fallout 4، انتخاب بین ۳ شاهکار بود و کاری بسیار سخت، اما از بد شانسی Fallout رقیبش توانست نظر انتخاب‌کنندگان برترین بازی سال را به حق به خود جلب کند تا دست این بازی فوق‌العاده از جایزه کوتاه بماند.

Fallout 4 موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کند و به واسطه گیم پلی بی نهایت جذاب و عمیق و دنیای بسیار وسیع با صدها ساعت محتوای با کیفیت، مورد تحسین اکثر منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متای فوق العاده عالی ۸۸/۱۰۰ برای Fallout 4 شد و موفقیت بزرگ دیگری را برای این سری که نامش با موفقیت عجین شده است به همراه آورد و این بازی کاندید بازی سال هم شد. Fallout 4 شاید اگر در رقابت با هر عنوان دیگری غیر از Witcher 3 بود بی‌شک برترین بازی سال بود. ایراد از این بازی نبود. مسئله قدرت عجیب و غریب Witcher 3 بود. در واقع همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام انتخاب بین Witcher 3 و Bloodborne و Fallout 4، انتخاب بین ۳ شاهکار بود و کاری بسیار سخت، اما از بد شانسی Fallout رقیبش توانست نظر انتخاب‌کنندگان برترین بازی سال را به حق به خود جلب کند تا دست این بازی فوق‌العاده از جایزه کوتاه بماند. جالب است که این کاندید بازی سال شدن و امتیازات عالی و موفقیت بالا، برای خیلی از طرفداران کافی نبود. آن‌ها انتظار شاهکاری بی‌رقیب و بی‌ نظیر را داشتند که بدون حرف و حدیث برترین بازی سال ۲۰۱۵ باشد و به همین خاطر وقتی این بازی در رقابت با The Witcher 3: Wild Hunt پایین‌تر قرار گرفت بسیاری شروع به غر زدن و ایراد گرفتن از بازی کردند زیرا که انتظارشان فقط و فقط بهترین بود و بس. برخی ایرادهایی که از بازی گرفته می‌شد منطقی بودند و برخی که باید گفت اکثر ایرادها را شامل می‌شد ابرادهای عجیب و غریب و بی‌ انصافانه و حتی گاها من‌درآوردی بودند و بعضی‌ها از گرافیک بازی تا گیم‌پلی و … را زیر سوال بردند. آن‌ها چشمشان را بسته بوندند و بی‌وقفه از بازی ایراد می‌گرفتند چرا که اعصابشان به خاطر برترین بازی سال نشدن Fallout 4 خراب شده بود و عیب‌هایی را می‌دیدند که دلشان می‌خواست به خود بقبولانند که دلیل انتخاب نشدن این بازی، آن معایب هستند اما آن‌ها سخت در اشتباه بودند، زیرا Fallout 4 اصلا ایرادات زیادی نداشت.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

جالب است که کاندید بازی سال شدن و امتیازات عالی و موفقیت بالا، برای خیلی از طرفداران کافی نبود. آن‌ها انتظار شاهکاری بی‌رقیب و بی‌ نظیر را داشتند که بدون حرف و حدیث برترین بازی سال ۲۰۱۵ باشد و به همین خاطر وقتی این بازی در رقابت با The Witcher 3: Wild Hunt پایین‌تر قرار گرفت بسیاری شروع به غر زدن و ایراد گرفتن از بازی کردند زیرا که انتظارشان فقط و فقط بهترین بود و بس. برخی ایرادهایی که از بازی گرفته می‌شد منطقی بودند و برخی که باید گفت اکثر ایرادها را شامل می‌شد ابرادهای عجیب و غریب و بی‌ انصافانه و حتی گاها من‌درآوردی بودند

Fallout 4 در نسل هشتم عنوانیست که به واقع برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی مانند یک الماس درخشنده محسوب می‌شود و این توانایی را دارد که نه تنها هفته‌ها بلکه ماه‌ها علاقمندان را سرگرم کند. البته با بسته‌های الحاقی عظیمی که  برای بازی منتشر شدند این بازی حتی می‌تواند تا یکی دو سال به بازی اصلی و هر روزه ما در کنسول یا رایانه‌های شخصی‌مان تبدیل شود و ما را غرق در خود کند که البته همین کار را هم با خیلی از ما کرده است. هر عقل سلیمی اگر چند ساعت Fallout 4 را تجربه می‌کرد دیگر اجازه گرفتن ایرادهای عجیب و غریب از بازی را به خود نمی‌دهد چرا که الحق و الانصاف سازندگان Fallout 4 در بتزدا و در راس آن‌ها تاد هاوارد موفق شده‌اند عنوانی را بسازند و منتشر کنند که ساعت‌ها محتوای عالی و عمیق را خالصانه و صادقانه در اختیار ما قرار می‌دهد و به بهترین شکل ما را سرگرم می‌کند. از تاثیر عمیق انتخاب‌ها گرفته تا مبارزات عالی بازی و شخصی‌‌ سازی فوق‌العاده آن، همه و همه به شکلی بهینه در بازی پیاده شده‌اند و آماده هستند تا ما را در دنیای آخرالزمانی و بی‌رحم Wateland رها کنند. دنیایی که گویی در آن دیگر اثری از عاطفه و مهر و محبت باقی نمانده و رفتارها حالتی حیوانی و تنها بر اساس غریزه بقا پیدا کرده است. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. بازی Fallout 4 نیز شایسته است تا نامش در این لیست قرار داشته باشد. این بازی اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه نهم را تصاحب کرده است .

۸ –  Dragon Age: Inquisition

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Dragon Age: Inquisition

سازنده:  Bioware

ناشر: Electronic Arts

پلتفرم ها: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۱۸ نوامبر  ۲۰۱۴

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

زمانی که صحبت از انتشار نسخه جدیدی از Dragon Age مطرح گردید، نگرانی ها و دغدغه های زیادی بین بازیبازان به وجود آمد و با توجه به خاطره بدی که از نسخه دوم داشتند از این می ترسیدند که مبادا باز هم یک عنوان بی کیفیت را شاهد باشند. بگذارید تا از ابتدای این داستان آغاز کنیم. موفقیتی که بازی Dragon Age: Origins در سال ۲۰۰۹ کسب کرد برای یک فرنچایز نوظهور و جدید بسیار شگفت انگیز بود و خیلی زود نام این سری را بر سر زبان ها انداخت. به همین دلایل بود که انتظارات از نسخه دوم این سری بسیار بالا رفت و همه انتظار یک عنوان بی نقص را داشتند اما در کمال ناباوری به جای آن یک بازی ناقص که از هر لحاظ ضعیف تر از بازی اول بود را تحویل گرفتند که بسیار ناامید کننده بود آن هم از سوی یک نقش آفرینی ساز کاربلد. دلیل نگرانی طرفداران نیز همین بازی دوم بود اما از طرفی دیگر نیز این امید وجود داشت که با توجه به کاربلد بودن سازندگان بازی (که تعداد عناوین فوق العاده آن ها خیلی بیشتر از بازی های ضعیف ساخته شده توسط آنهاست) آن ها موفق شوند تا جانی دوباره در کالبد این سری نیمه جان بدمند. نام بازی جدید Dragon Age: Inquisition بود. ساخت بازی Dragon Age: Inquisition را استودیو Bioware برعهده داشت و کمپانی Electronic Arts در تاریخ ۱۸ نوامبر  ۲۰۱۴ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر نمود تا در دسترس علاقمندان و طرفداران پرتعدادش قرار بگیرد.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

از یک بازی نقش آفرینی چه می خواهید؟ می خواهید شخصیتتان را آپگرید کنید؟ می خواهید سلاحهایتان را ارتقا دهید، زرهتان را ارتقا دهید، خودتان لباس و یا اسلحه جدید با مواد خام خلق کنید، می خواهید تمام این موارد را علاوه بر شخصیت خودتان برای کل همراهانتان هم انجام دهید؟ دنیایی وسیع و بی انتها برای گشت و گذار و جمع کردن آیتم می خواهید؟ صدها ماموریت جانبی و جذاب و مختلف و …. می خواهید، صدها قابلیت و تاکتیک های مختلف مبارزه ای برای هر کدام از کلاس های بازی می خواهید؟ باور کنید تمام این موارد باز هم در برابر وسعت و لذت این بازی ناچیز هستند و همگی به علاوه کلی مورد دیگر در بازی وجود دارند و شما را ساعت ها غرق در خود خواهند کرد.

خوشبختانه پس از انتشار این نسخه اوضاع حتی از چیزی که در حالت خوشبینانه فکر می کردیم هم بهتر پیش رفت. Dragon Age: Inquisition موفق شد تا نه تنها خاطره بد نسخه دوم را پاک کند بلکه ما را به یاد نسخه اول قدرتمند این سری نیز بیاندازد. در حقیقت Bioware با ساخت Dragon Age Inquisition باز هم ثابت کرد که استاد بی چون و چرای سبک RPG است و نشان دادند که چگونه می توان عنوانی را ساخت که با حدود ۱۵۰ ساعت گیم پلی هرگز از آن خسته نشده و حتی گذر زمان را نیز احساس نکنید. Dragon Age: Inquisition از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کرد و با شایستگی به عنوان بازی سال ۲۰۱۴ نیز انتخاب شد. بازخوردهای عالی که این بازی کسب کرد در نهایت منجر به کسب امتیاز متای عالی ۸۵/۱۰۰ برای Dragon Age: Inquisition شد و موفقیت بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. آن ها ثابت کردند که در ضعف نسخه دوم، عوامل دیگری غیر از اشتباهات آنها نیز دخیل بوده است، وگرنه آنان قدرت ساخت قوی ترین نقش آفرینی های ممکن را دارا هستند. جادوی اصلی عنوان Dragon Age: Inquisition در بخش گیم پلی آن نمود یافته است و قدرت اصلی بازی را در بخش گیم پلی مشاهده می کنیم. از یک بازی نقش آفرینی چه می خواهید؟ می خواهید شخصیتتان را آپگرید کنید؟ می خواهید سلاحهایتان را ارتقا دهید، زرهتان را ارتقا دهید، خودتان لباس و یا اسلحه جدید با مواد خام خلق کنید، می خواهید تمام این موارد را علاوه بر شخصیت خودتان برای کل همراهانتان هم انجام دهید؟ دنیایی وسیع و بی انتها برای گشت و گذار و جمع کردن آیتم می خواهید؟ صدها ماموریت جانبی و جذاب و مختلف و …. می خواهید، صدها قابلیت و تاکتیک های مختلف مبارزه ای برای هر کدام از کلاس های بازی می خواهید؟ باور کنید تمام این موارد باز هم در برابر وسعت و لذت این بازی ناچیز هستند و همگی به علاوه کلی مورد دیگر در بازی وجود دارند و شما را ساعت ها غرق در خود خواهند کرد.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Dragon Age: Inquisition موفق شد تا نه تنها خاطره بد نسخه دوم را پاک کند بلکه ما را به یاد نسخه اول قدرتمند این سری نیز بیاندازد. در حقیقت Bioware با ساخت Dragon Age Inquisition باز هم ثابت کرد که استاد بی چون و چرای سبک RPG است و نشان دادند که چگونه می توان عنوانی را ساخت که با حدود ۱۵۰ ساعت گیم پلی هرگز از آن خسته نشده و حتی گذر زمان را نیز احساس نکنید. Dragon Age: Inquisition از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کرد و با شایستگی به عنوان بازی سال ۲۰۱۴ نیز انتخاب شد.

هر چه در دنیا و داستان و گیم پلی Dragon Age: Inquisition جلوتر بروید، بیشتر غرق در جادوی دنیای آن شده و دل کندن از آن برایتان سخت و سخت تر خواهد شد تا جایی که به خود می آیید و می بینید که چندین ساعت است مشغول انجام این بازی هستید که این راز بازی های نقش آفرینی قدرتمند است. بازی دارای برخی نقاط ضعف نیز بود اما وقتی آن را تجربه کنید در می یابید که نقاط ضعف کوچک بازی اصلا برای شما مهم نیستند و در برابر عظمت و زیبایی این دنیای پهناور حتی به حساب نیز نمی آیند. آزادی عمل فوق العاده، تصمیمات مهم و حیاتی، مبارزات جذاب و تاکتیکی، شخصی سازی تا ریزترین جزییات حتی برای تمام شخصیت های همراه شخصیت اصلی، دنیای بزرگ و زیبا با تنوع محیطی عالی، مبارزه با اژدهاهای عظیم و پر ابهت، انواع و اقسام دشمنان مختلف و…. همه و همه از نکاتی هستند که Dragon Age: Inquisition از آنها تمام و کمال بهره مند بود و لذتی ناب را به ما هدیه داد. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. حضور Dragon Age: Inquisition در این لیست به عنوان بازی سال ۲۰۱۴ کاملا طبیعی و لازم است. این بازی اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه هشتم را  به خود اختصاص داده است.

۷ –  Nioh  

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Nioh

سازنده:  Team Ninja

ناشر:  Tecmo Koei و Sony Interactive Entertainment

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۷ فبریه ۲۰۱۷   

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

 شبیه ترین عنوانی که حال و هوای سری دارک سولز را از نظر ساختاری دارد و توسط سازنده ای غیر از خالق دارک سولز ساخته شده است عنوان Nioh است. Nioh با الهام گرفتن درست از المان ها و برخی قوانین ساختاری سری Dark Souls و قرار دادن آن ها در قالب یک بازی کاملا مجزا و دارای شخصیت منحصر به فرد و تغییر فضای غربی بازی به ژاپن فئودال، توانست تبدیل به یکی از بهترین های نسل هشتم شود. سازندگان در بازی Nioh سعی کرده اند تا در هیچ موردی کاملا مانند سری سولز عمل نکنند و بازیشان شخصیت منحصر به فرد و مجزای خود را در تمام زمینه ها حفظ کند که در این امر کاملا نیز موفق بوده اند. تحت هیچ شرایطی Nioh زیر سایه عنوان دیگری نیست و شخصیتی کاملا مجزا و منحصر به فرد را داراست. جالب هم این جاست که با وجود شباهت های کلی Nioh به سری دارک سولز از نظر ساختاری و هاردکور بودن و برخی قوانین دنیای بازی، تفاوت های بسیار زیادی نیز بین آن ها وجود دارد و کلا زمینه و تم Nioh از دارک سولز متفاوت است که این نشان دهنده هنر محض سازندگان Nioh است که معنای دقیق “الهام گرفتن” و نه “تقلید محض” را در بازیشان اعمال کرده اند و ساختار کلی دارک سولز را به ژاپن فئودال و دنیای Oni ها برده اند. در واقع هر کسی که Nioh را تنها یک تقلید کورکورانه از سری Souls بداند، کاملا در اشتباه است، زیرا المان ها و مکانیک های منحصر به فرد Nioh هستند که اصل درخشش بازی بر اساس آن هاست.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Nioh فقط عنونی برای هاردکور گیمرهاست و حتی هاردکورگیمرها که می خواهند آن را تجربه کنند باید در بالاترین سطح دقت و آمادگی خود باشند تا از پس این بازی برآیند. اگر فکر می کنید که چون سری سولز و بلادبورن را تمام کرده اید Nioh را هم راحت تمام می کنید کاملا در اشتباهید زیرا بازی بدجوری حال شما را خواهد گرفت. Nioh در مواقعی حتی یک سرو گردن از سری عناوین سولز سخت تر است و باید خیلی خیلی برای بازی کردن آن آماده باشید و صبر و استقامت داشته باشید. به پایان رساندن Nioh یک گیمر سامورایی می خواهد که خود نیز مانند شخصیت اصلی بازی قدرت ذهنی و استقامت یک سامورایی را داشته باشد!

ساخت بازی Nioh را استودیو Team Ninja برعهده داشت و Tecmo Koei و Sony Interactive Entertainment در تاریخ ۷ فبریه ۲۰۱۷ آن را برای پلی استیشن ۴ و چند ماه بعد برای رایانه های شخصی منتشر نمودند تا در دسترس بازیبازان قرار بگیرد. اصلی ترین دلیل درخشش Nioh و تبدیل شدن آن به یک شاهکار، گیم پلی بی نقص آن است که فوق العاده عمل می کند. در واقع گیم پلی و مبارزات، ستاره اصلی بازی Nioh هستند که آن را از هر عنوان دیگری متمایز کرده و Nioh را تبدیل به یکی از شاهکارهای نسل هشتم می کنند. بدون شک فرنچایز Souls برگترین منبع الهام بازی Nioh است اما نکته اصلی اینجاست که Nioh بارزترین مثال از الگو برداری و الهام گرفتن از سری دارک سولز بدون کپی کردن و تقلید محض از آن است و اشتباه بزرگی کرده اید اگر Nioh را تنها یک تقلید کورکورانه از سری Souls بدانید، زیرا المان ها و مکانیک های منحصر به فرد این بازی هستند که اصل درخشش بازی بر اساس آن هاست. Nioh موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کند و به واسطه گیم پلی جذاب و چالش برانگیز و طراحی های فوق العاده اش مورد تحسین اکثر منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متای عالی ۸۸/۱۰۰ برای Nioh شد و موفقیت بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و یکی از بهترین هدیه ها را برای عاشقان سولز!

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

سازندگان در بازی Nioh سعی کرده اند تا در هیچ موردی کاملا مانند سری سولز عمل نکنند و بازیشان شخصیت منحصر به فرد و مجزای خود را در تمام زمینه ها حفظ کند که در این امر کاملا نیز موفق بوده اند. تحت هیچ شرایطی Nioh زیر سایه عنوان دیگری نیست و شخصیتی کاملا مجزا و منحصر به فرد را داراست. جالب هم این جاست که با وجود شباهت های کلی Nioh به سری دارک سولز از نظر ساختاری و هاردکور بودن و برخی قوانین دنیای بازی، تفاوت های بسیار زیادی نیز بین آن ها وجود دارد و کلا زمینه و تم Nioh از دارک سولز متفاوت است که این نشان دهنده هنر محض سازندگان Nioh است که معنای دقیق “الهام گرفتن” و نه “تقلید محض” را در بازیشان اعمال کرده اند و ساختار کلی دارک سولز را به ژاپن فئودال و دنیای Oni ها برده اند.

Nioh یکی از برترین بازی های سبک خود است و تجربه آن بر دوستداران اکشن نقش افرینی های فانتزی و مخصوصا علاقمندان سری سولز و بلادبورن واجب و لازم است. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که این بازی برای هر کسی مناسب نیست و همانطور که قبلا نیز گفته ام Nioh فقط عنونی برای هاردکور گیمرهاست و حتی هاردکورگیمرها که می خواهند آن را تجربه کنند باید در بالاترین سطح دقت و آمادگی خود باشند تا از پس این بازی برآیند. اگر فکر می کنید که چون سری سولز و بلادبورن را تمام کرده اید Nioh را هم راحت تمام می کنید کاملا در اشتباهید زیرا بازی بدجوری حال شما را خواهد گرفت. Nioh در مواقعی حتی یک سرو گردن از سری عناوین سولز سخت تر است و باید خیلی خیلی برای بازی کردن آن آماده باشید و صبر و استقامت داشته باشید. به پایان رساندن Nioh یک گیمر سامورایی می خواهد که خود نیز مانند شخصیت اصلی بازی قدرت ذهنی و استقامت یک سامورایی را داشته باشد! در واقع تنها دوست داران و علاقمندان سری سولز و بلادبورن که این عناوین را به پایان رسانده اند و مشکل خاصی با این بازی ها نداشته اند و علاقمندان سبک نقش آفرینی که خواهان تجربه ای مرگبار و سخت هستند باید به سراغ Nioh بروند و حتما هم باید بروند! بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. نمی توانیم از نام Nioh نیز به عنوان یکی از برترین بازی های نسل هشتم بگذریم. این بازی اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه هفتم را کسب کرده است. Nioh جزو بازی هایی است که کاملا جامعه هدف خود را مشخص کرده است و به دنبال جذب حداکثر بازیبازان در دنیا نبوده است بلکه بازیبازان خاصی را هدف گرفته است که برای آن ها بالاترین کیفیت را عرضه کند. این جامعه هدف در بازی Nioh “بازیبازان هارکور” هستند.

۶ – Nier: Automata

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Nier: Automata

سازنده:  Platinium Games

ناشر:  Square Enix

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:   Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار:  ۲۳ فبریه ۲۰۱۷

امتیاز متا:  ۹۰/۱۰۰

 Nier: Automata  یک عنوان فوق العاده زیبا و شاهکار است که کافیست تا آن را چند ساعتی تجربه نمایید تا در دنیای محزون و غمزده و داستان تاریک و روشن و دنیای آخرالزمانی و شخصیت های زیبا و دوست داشتنی آن غرق شوید و این بازی در ذهنتان تا همیشه ثبت گردد. این عنوان می تواند مخاطب خاص خود را به اوج لذتی که از یک بازی رایانه ای انتظار دارد برساند.  ساخت بازی Nier: Automata را استودیو Platinium Games برعهده داشت و کمپانی Square Enix در تاریخ ۲۳ فبریه ۲۰۱۷ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر نمود. سپس در سال ۲۰۱۸ نسخه ایکس باکس وان این شاهکار نیز در دسترس طرفداران و علاقمندان قرار گرفت. Nier: Automata موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کند و به واسطه تم آخرالزمانی خاص و روایت یونیکی که داشت مورد تحسین اکثر منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متای عالی ۹۰/۱۰۰ برای Nier: Automata شد و موفقیت بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد. گیم پلی عنوان Nier: Automata یکی از قدرتمندترین بخش های این بازی محسوب می شود و یکی از برگ های برنده پرتعداد این عنوان، مبارزات بی نهایت جذاب و سریع و لذتبخش آن هستند که هر بازیبازی را هیجان زده می کنند و به وجد می اورند. سازندگان به خوبی بالانس را در گیم پلی بازی رعایت کرده و مبارزات هک اند اسلش سریع را با المان های نقش آفرینی به بهترین شکل در هم تنیده اند تا محصول نهایی یک اکشن نقش آفرینی هک اند اسلش خوش ساخت و بسیار جذاب باشد.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Nier: Automata امضای عناوین فوق العاده قدرتمند Platinum Games را با خود همراه دارد. یک بازی بسیار زیبا و یونیک که شاید به خاطر اتمسفر خاصش، درست مثل عنوان اول این فرنچایز و سری بازی های Drakengard جزو بازی های عامه پسند و همه گیر نباشد، اما قطعا و بدون هیچ شکی برای طرفداران بازی قبلی NieR و همین طور دوست داران سری Drakengard یک عنوان بسیار هیچان انگیز و دوست داشتنی است. البته طرفداران عناوین اکشن نقش آفرینی با مبارزات سریع و همزمان و بر پایه سبک هک اند اسلش نیز می توانند از تجربه Nier: Automata هیجان زده شده و لذتی منحصر به فرد را در دنیای بازی های رایانه ای حس کنند که کمتر عنوانی تاکنون لذتی از این جنس را در اختیار آنها قرار داده است.  NieR: Automata عنوانی خاص، ارزشمند و قابل تحسین است که سازندگانش با این نسخه، اعتبار جدیدی را برای سری NieR در صنعت بازی های رایانه ای کسب نمودند و آن را تبدیل به یک نام بزرگ و موفق در اندازه های یک شاهکار کردند.

در واقع باید گفت NieR: Automata یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد است که سرعت حرف اول را در مبارزات آن می زند و مبارزات بازی کاملا حالت هک اند اسلش دارند. جدا از داستان و روایت بی نظیر NieR: Automata در بخش جلوه های بصری نیز بسیار عالی ظاهر شد و چه در زمینه فنی و چه هنری شاهد یک بازی بسیار زیبا هستیم. جلوه های بصری این عنوان کاملا در خدمت داستان بازی عمل می کند و تم غم زده و مرده بازی زا به بازیباز منتقل می کند که هدف نیز همین بوده است. حتی رنگ پردازی دنیای بازی نیز حالتی رنگ و رو رفته، کهنه، غمگین و افسرده دارد که دقیقا در راستای داستان و تم بازی است. مبارزات این عنوان نیز یکی از برترین و سریع ترین مبارزاتی است که تاکنون مشاهده کرده ام و انگار که خوبی های تمام عناوین قدرتمند هک اند اسلش مانند دویل می کرای و بایونتا و .. را گرفته و در یک قالب نقش آفرینی تنیده است تا مبارزاتی بسیار جذاب و سریع را شاهد باشیم که لحظه ای از تجربه ان سیر نمی شوید و به طور مدام دوست دارید تا به دل دشمنان بزنید و آن ها را با حرکات و فنون سریع و جذاب و متنوع بازی از پای در اورید.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

گیم پلی عنوان Nier: Automata یکی از قدرتمندترین بخش های این بازی محسوب می شود و یکی از برگ های برنده پرتعداد این عنوان، مبارزات بی نهایت جذاب و سریع و لذتبخش آن هستند که هر بازیبازی را هیجان زده می کنند و به وجد می اورند. سازندگان به خوبی بالانس را در گیم پلی بازی رعایت کرده و مبارزات هک اند اسلش سریع را با المان های نقش آفرینی به بهترین شکل در هم تنیده اند تا محصول نهایی یک اکشن نقش آفرینی هک اند اسلش خوش ساخت و بسیار جذاب باشد.

Nier: Automata امضای عناوین فوق العاده قدرتمند Platinum Games را با خود همراه دارد. یک بازی بسیار زیبا و یونیک که شاید به خاطر اتمسفر خاصش، درست مثل عنوان اول این فرنچایز و سری بازی های Drakengard جزو بازی های عامه پسند و همه گیر نباشد، اما قطعا و بدون هیچ شکی برای طرفداران بازی قبلی NieR و همین طور دوست داران سری Drakengard یک عنوان بسیار هیچان انگیز و دوست داشتنی است. البته طرفداران عناوین اکشن نقش آفرینی با مبارزات سریع و همزمان و بر پایه سبک هک اند اسلش نیز می توانند از تجربه Nier: Automata هیجان زده شده و لذتی منحصر به فرد را در دنیای بازی های رایانه ای حس کنند که کمتر عنوانی تاکنون لذتی از این جنس را در اختیار آنها قرار داده است.  NieR: Automata عنوانی خاص، ارزشمند و قابل تحسین است که سازندگانش با این نسخه، اعتبار جدیدی را برای سری NieR در صنعت بازی های رایانه ای کسب نمودند و آن را تبدیل به یک نام بزرگ و موفق در اندازه های یک شاهکار کردند. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. حضور Nier: Automata در این لیست به عنوان یکی از برترین ها کاملا طبیعی و لازم است. این بازی اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه ششم را تصاحب کرده است.

۵ –   Horizon: Zero Dawn

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Horizon: Zero Dawn 

سازنده:  Guerilla Games 

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر: Action RPG Adventure

تاریخ انتشار:  ۲۸ فبریه ۲۰۱۷ 

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰ 

Horizon: Zero Dawn در کنفرانس بی نظیر سونی در E3 در همان نخستین نمایش چشم ها را خیره کرد و طرفداران انتظار یک عنوان جهان آزاد نقش آفرینی بی‎ نظیر را از یک متخصص ساخت شوتر اول شخص نداشتند، آن هم با ایده ای بی نظیر که در دنیای آخرالزمانی ۱۰۰۰ سال پس از سقوط تمدن‎ های جدید اتفاق میافتد. ساخت بازی Horizon: Zero Dawn را استودیو Guerilla Games برعهده داشت و کمپانی Sony Interactive Entertainment در تاریخ ۲۸ فبریه ۲۰۱۷ آن را به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر نمود. در ادامه هم یک  بسته الحاقی داستانی موفق با نام فروزن وایلد برای این عنوان منتشر گردید و حال و هوای برفی و جدیدی را به بازی بخشید و یک بسته الحاقی ارزشمند در نسل هشتم به شمار می رود. داستان بازی Horizon Zero dawn در ۱۰۰۰۰ سال آینده اتفاق می افتد که گویی همان ۱۰۰۰۰ سال قبل است. انسان ها از زمین و زندگی عادی و خانه و شهرهایشان طرد شده اند و دوباره مانند عصر حجر روی به زندگی قبیله ای و غارنشینی و زندگی در طبیعت آورده اند. شما در بازی در نقش دختری به نام Aloy قرار دارید که عضو یکی از قبیله های بومی کوچک است که باید برای بقای خود این موجودات مکانیکی وحشی را شکار کنند تا هم وسایل و لوازم به دست آورند و هم از جان خود در برابر آن ها محافظت کنند و البته Aloy قصد دارد تا هر چه بیشتر از حقایق دنیای خود و اتفاقاتی که قبلا در آن رخ داده است آگاه شود و در واقع داستان برای او حالتی شخصی نیز دارد. خیلی دشوار است که سازندگان یک بازی (مخصوصا AAA) در مسیر ساخت عنوان خود برای بالا بردن و با کیفیت تر کردن برخی بخش های بازی، قسمت هایی دیگر را قربانی نکنند و تمرکز آنها بر روی برخی بخش ها کمتر نشود. مثلا تمرکز بیشتر بر روی گرافیک و داستان شاید سازندگان را از برخی المان های گیم پلی بازی غافل کند مخصوصا در بازی های بسیار بزرگ که انتظارات از آنها خیلی بالاست. Horizon Zero Dawn عنوانی بسیار بسیار کم نقص در تمامی زمینه هاست. سازندگان بازی در تک تک قسمت های آن، کیفیت را به بالاترین حد ممکن رسانده اند و خوشبختانه هیچ بخشی حتی ذره ای از زیر ذره بین تمرکز سازندگان خارج نشده و به تک تک بخش ها به بهترین شکل پرداخته شده است. Horizon: Zero Dawn که به محض معرفی، توجه تمام بازی بازان و افراد مرتبط با صنعت بازی های رایانه ای را به خود جلب کرده و بلافاصله در لیست عناوین بزرگ قرار گرفته بود، خوشبختانه بعد از انتشار بی نظیر عمل کرد و انتظارات را کاملا برآورده کرد.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

گرافیک Horizon: Zero Dawn در یک کلام خیره کننده و چشم نواز و در نهایت زیبایی است و به معنای واقعی نشان دهنده ی یک بازی نسل هشتمی است. Horizon گیمر را در دنیایی خیره کننده از لحاظ زیبایی و کیفیت قرار می ‎دهد و باید با ماشین ‎هایی مرگبار که پس از فاجعه‎ قرن‎ ها قبل باقی مانده ‎اند و حالا صاحبان اصلی زمین هستند مبارزه کنیم. عنوانی که چشم برداشتن از زیبایی خیره کننده‎ آن کار سختی است و بازی در تمام زمینه‎ ها از ریزترین جزئیات تا طراحی و محیط و جلوه ‎های گرافیکی بی نظیر است.

Horizon: Zero Dawn موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کند و به واسطه نکات مثبت فوق العاده پر تعدادش که در تمام بخش های بازی موج می زدند، مورد تحسین اکثر منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازی در کنار شاهکاری مثل The legend of Zelda Breath of the Wild کاندید بازی سال ۲۰۱۷ هم نیز شد و در گیمفا نیز با رای ما و شما به عنوان بازی سال گیمفا انتخاب گردید. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متای معرکه ۸۹/۱۰۰ برای Horizon: Zero Dawn شد و موفقیت بزرگی را برای سونی و گوریلا گیمز به ارمغان آورد. گرافیک Horizon: Zero Dawn در یک کلام خیره کننده و چشم نواز و در نهایت زیبایی است و به معنای واقعی نشان دهنده ی یک بازی نسل هشتمی است. Horizon گیمر را در دنیایی خیره کننده از لحاظ زیبایی و کیفیت قرار می ‎دهد و باید با ماشین ‎هایی مرگبار که پس از فاجعه‎ قرن‎ ها قبل باقی مانده ‎اند و حالا صاحبان اصلی زمین هستند مبارزه کنیم. عنوانی که چشم برداشتن از زیبایی خیره کننده‎ آن کار سختی است و بازی در تمام زمینه‎ ها از ریزترین جزئیات تا طراحی و محیط و جلوه ‎های گرافیکی بی نظیر است. گیم پلی Horizon: Zero Dawn نیز واقعا فوق العاده است. مبارزات Horizon: Zero Dawn  بسیار جذاب بوده و طراحی دشمنان بازی بسیار خلاقانه صورت گرفته است. نکته ای که مبارزات بازی را جذاب تر نیز می کند این است که می توانیم از قطعات جدا شده از بدن این ربات ها به عنوان اسلحه و بر ضد خودشان استفاده نماییم. المان ها و فاکتورهای نقش آفرینی موجود در بازی را به نوعی می توان ترکیبی از Assassin’s Creed و The Elder Scrolls V: Skyrim نامید.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Horizon Zero Dawn به طرز شاهکار و خاصی که اصلا شبیهش را ندیده بودیم، فضای آخرالزمان را با عصر حجر در آمیخت تا گوریلا گیمز و سونی را سربلند کرده و یک فرنچایز انحصاری قدرتمند و شاهکار دیگر را به لیست بلند بالای انحصاری سونی اضافه نماید و فرنچایزی خلق شود که می تواند تا سال ها طرفداران و دارندگان پلی استیشن را برای داشتن یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد انحصاری بیمه کند.

در مجموع باید گفت Horizon: Zero Dawn  عنوانی بسیار یونیک و خاص است و این خاص بودن به خاطر ایده بی نظیر آن است که با ترکیب تکنولوژی فوق پیشرفته با عصر انسان های اولیه و پدید آوردن دایناسورهای رباتیک، نشان داد هنوز هم در دنیای بازی های تکراری و ایده های تکراری. می توان خلاق بود و یک بازی AAA خلق کرد که در حد بازی سال شدن نیز باشد.  کلیت ایده داستانی بازی Horizon: Zero Dawn فوق العاده عالی و هوشمندانه بود. انتخاب ایده “عصر حجر در ۱۰۰۰۰ سال آینده با دایناسورهای مکانیکی” برای داستان بازی، ایده ای بسیار یونیک و منحصر به فرد است. موجودات رباتیکی که زمانی توسط خود انسان ها خلق شده بودند اکنون زندگی آن ها را نابود کرده اند و مانند زمان دایناسورها بر زمین حکومت می کنند. اتفاقا شکل و اندازه و … این ربات ها هم درست مانند دایناسورها است که همین موضوع یکی از جذاب ترین نکات بازی است زیرا سازندگان خوش فکر و خلاق بازی ایده یونیک و بی نظیری را انتخاب کرده اند که به نوعی هم کنایه ای است از این که خود انسان بلا را بر سر خود می آورد. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم و یا اصلا برترین بازی های نسل هشتم نام ببریم. قطعا بازی Horizon: Zero Dawn نیز یکی از شایسته ترین هاست که باید نامش در این لیست قرار داشته باشد. Horizon Zero Dawn به طرز شاهکار و خاصی که اصلا شبیهش را ندیده بودیم، فضای آخرالزمان را با عصر حجر در آمیخت تا گوریلا گیمز و سونی را سربلند کرده و یک فرنچایز انحصاری قدرتمند و شاهکار دیگر را به لیست بلند بالای انحصاری سونی اضافه نماید و فرنچایزی خلق شود که می تواند تا سال ها طرفداران و دارندگان پلی استیشن را برای داشتن یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد انحصاری بیمه کند. Horizon: Zero Dawn در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

۴- Diablo 3: Ultimate Evil Edition

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Diablo 3: Ultimate Evil Edition

سازنده:   Blizzard Entertainment

ناشر:  Blizzard Entertainment

پلتفرم ها:  PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Macintosh operating systems

تاریخ انتشار:  ۱۹ آگوست ۲۰۱۴

امتیاز متا:  ۹۰/۱۰۰

در ابتدا این را بگویم که درست است که دیابلو ۳ در اصل در ابتدا برای نسل هفتم عرضه شد ولی یک بازی تقریبا بین نسلی محسوب می شود زیرا خیلی زود شاهد انتشار نسخه کامل بازی برای نسل هشتم هم بودیم و به این ترتیب می توانیم “تقریبا” این عنوان را یک بازی بین نسلی در نظر بگیریم زیرا مثلا در یک بازی مثل اسکایریم فاصله نسخه اصلی با نسخه نسل هشت حدود ۷ سال است و اصلا نمی شود آن را بین نسلی محسوب می کرد ولی دیابلو ۳ زمانی عرضه شد که نسل هشت معرفی و تقریبا شروع شده بود و می دانستیم قرار است خیلی زود شاهد نسخه نسل هشتمی آن نیز باشیم. به همین خاطر هم دیابلو ۳ را در این لیست قرار دادیم تا جذابیت لیست هم بالاتر برود! سالهاست که هر عنوان ایزومتریک اکشن نقش آفرینی که منتشر می شود در میزان مقایسه با دیابلو قرار می گیرد و به آن دیابلو کلون گفته می شود و سازندگان این ژانر کار خیلی سختی برای خارج کردن بازی هایشان از زیر سایه این نام دارند و غالبا هم موفق نمی شوند. فرنچایز Diablo یکی از عظیم ترین و محبوب ترین عناوین کمپانی بلیزارد به حساب می آید. این سری یک فرنچایز اکشن نقش آفرینی هک اند اسلش و dungeon crawler محسوب می شود که فروش بی نظیری در دنیا داشته و جالب است بدانید قبل از عرضه نسخه سوم بی نظیر این بازی و تا سال ۲۰۱۲ دو نسخه اول این فرنچایز چیزی حدود ۲۵ میلیون نسخه در دنیا فروش داشتند! سری دیابلو دارای ۳ عنوان اصلی است که شامل  Diablo, Diablo II, و Diablo III می باشند. عناوین فرعی و الحاقی این سری شامل Diablo: Hellfire که بازی اول را ادامه می داد، Lord of Destruction که بعد از بازی دوم عرضه گردید و Reaper of Souls که نسخه سوم را ادامه می دهد، هستند.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

سالهاست که هر عنوان ایزومتریک اکشن نقش آفرینی که منتشر می شود در میزان مقایسه با دیابلو قرار می گیرد و به آن دیابلو کلون گفته می شود و سازندگان این ژانر کار خیلی سختی برای خارج کردن بازی هایشان از زیر سایه این نام دارند و غالبا هم موفق نمی شوند

این سری در دنیای Sanctuary اتفاق می افتد و هر ۳ بازی این سری نیز از لحاظ جغرافیایی در یک محدوده واقع می شوند. در دنیای Sanctuary شاهد حضور انسان ها، فرشتگان و انواع و اقسام کلاس های شیاطین و هیولاها هستیم. از این فرنچایز کتاب های بسیاری نیز منتشر شده است که بسیار موفق عمل کرده اند و همین طور کمیک بوکی نیز از این سری منتشر شده است که وقایع مختلف این دنیا را دنبال می کند. اولین نسخه این فرنچایز هنوز که هنوز است به عنوان موفق ترین بازی این سری از لحاظ امتیاز متا محسوب می شود و امتیاز متای بی نظیر ۹۴/۱۰۰ را در اختیار دارد. نسخه دوم بازی ۴ سال بعد در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و سپس بعد از یک انتظار طولانی و سخت، نسخه سوم این سری در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که این بار برای اولین بار انتشار این سری و کلا یک بازی بلیزارد را بر روی کنسول های نسل هفتم و بعد از آن نسل هشتم شاهد بودیم که خبر بسیار خوبی برای دارندگان کنسول ها بود و نسخه سوم بازی موفقیت عظیمی را نیز بر روی کنسول ها کسب کرد و  واقعا این بازی هم مانند عناوین سولز، زمان ندارد و بارها و بارها به آن ها باز خواهیم گشت. ساخت بازی Diablo 3: Ultimate Evil Edition را Blizzard Entertainment برعهده داشت و همین کمپانی در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۴ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی (مجددا) منتشر نمود تا در دسترس علاقمندان و طرفداران پرتعدادش قرار بگیرد. البته یک سال قبل آن هم نسخه معمولی بازی برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده بود و یک سال قبل تر از آن هم بازی برای پی سی منتشر شده بود.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

جالب است بدانید قبل از عرضه نسخه سوم بی نظیر این بازی و تا سال ۲۰۱۲ دو نسخه اول این فرنچایز چیزی حدود ۲۵ میلیون نسخه در دنیا فروش داشتند!

Diablo 3: Ultimate Evil Edition موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای بسیار مثبت و فوق العاده ای را دریافت کند و به واسطه گیم پلی جذاب، عمیق و بسیار اعتیاد آوری که داشت و همچنین به دلیل قابلیت بازی چند نفره جذابش مورد تحسین اکثر منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متالی شاهکار ۹۰/۱۰۰ برای Diablo 3: Ultimate Evil Edition شد و موفقیت بزرگی را برای بلیزازر که کلا کارش موفقیت است، به ارمغان آورد. Diablo 3: Ultimate Evil Edition داستان مبارزه انسان های ساکن Sanctuary و شیاطین اعظم که توسط دیابلو که آنتاگونیست اصلی بازی است، رهبری می شوند را دنبال می کند. انسان ها در این بازی توسط فرشتگانی مانند archangel of justice با نام Tyrael یاری می شوند. بدون شک دلیل اصلی موفقیت Diablo 3: Ultimate Evil Edition قطعا در ابتدا گیم پلی است، اما اصلا داستان را نیز در این بازی و کلا این سری نباید دست کم گرفت، مخصوصا با ویدئوهایی که به عنوان کات سین هایی بی نظیر برای روایت داستان عناوین این شرکت مانند Diablo 3: Ultimate Evil Edition پخش می شوند و به طرز عجیبی زیبا و با کیفیت هستند. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. حضور Diablo 3: Ultimate Evil Edition در این لیست به عنوان یکی از برترین ها کاملا ضروری است. این بازی اکشن نقش آفرینی زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه چهارم کسب کرده است. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام، هیچ عنوانی در نسل هشتم از لحاظ لذت بخش بودن و کیفیت بالای بخش Co-op داستانی آفلاین، یارای رقابت با Diablo 3: Ultimate Evil Edition را ندارد. گیم پلی در Diablo 3: Ultimate Evil Edition دیابلو به طرز فوق العاده ای گسترده و اعتیاد آور است و سیستم لوتینگ این بازی بدون شک یکی از برترین ها در تاریخ است و هیچ بازی دیگری نمی تواند در این زمینه با دیابلو رقابت کند.

۳ – Bloodborne

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Bloodborne

سازنده: From Software

ناشر: Sony

پلتفرم مقصد: PlayStation ۴

تاریخ انتشار: ۲۴ مارس ۲۰۱۵

امتیاز متا: ۹۲/۱۰۰

بله دیگر… همواره وقتی به رتبه های برتر لیست می رسیم تازه وقتش می شود که شاهکارهای استاد میازاکی که همیشه از برترین های نسل هستند، یکی یکی پیدایشان شود! هرچقدر از بازی های استاد بنویسیم و بنویسیم و بخوانم و بخوانیم باز هم می شود از آنها گفت و نوشت و خواند. عناوینی که شاید وقتی برای پنجم یا ششم دارید آن ها را بازی می کنید تازه چیزهایی را بفهمید که مختان سوت بکشد و بگویید عجب مغزی دارند این سازنده های لعنتی بازی. در این رتبه صحبت از شاهکاری جاودانه به نام Bloodborne است که ساخت آن را استودیو From Software برعهده داشت و کمپانی سونی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۵ آن را برای پلی استیشن ۴ به صورت انحصاری منتشر نمود. Bloodborne عنوانی است که هیچ نقصی در هیچ بخشی ندارد و به عقیده من جزو عناوینی است که امتیاز ۱۰ واقعی و کامل، دقیقا برازنده اش است. داستان جذاب و مخوف و غمناک و البته روایتی عالی، شهر مخوف و بی نظیر و مرگبار یارنام که یک مثال از برترین طراحی ها در تاریخ بازی های رایانه ای است، گیم پلی بی نهایت لذتبخش و چالش برانگیز که شدیدا شما را به خود وابسته می کند و شیفته آن می شوید، انواع و اقسام موارد مخفی و سلاح ها و لباس ها و ارتقاها و آیتم های جمع کردنی که شدیدا ارزش تکرار بازی را بالا می برند، صداگذاری و موسیقی های عالی، باس فایت هایی بی نظیر (که البته وقتی اسم میازاکی را می آوریم خودش یعنی وجود باس فایت های بی نظیر) و هر چه که در این بازی هست بی نظیر است و باعث می شود تا بازیباز شدیدا عاشق این عنوان شود.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. بدون حضور Bloodborne آن لیست رسمیت خاصی نخواهد داشت و این بازی یکی از برترین ها در کل سبک ها در تاریخ بازی هاست. این شاهکار زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه سوم را تصاحب کرده است، هر چند که این رتبه هیچ فرقی با دوم ندارد و کاملا می توانید به دلخواهتان جای این دو تا رو عوض کنید زیرا برای من هم دارک سولز ۳ یا Bloodborne هر کدام در رتبه دوم باشند کاملا صحیح است و فقط به خاطر گیم پلی عمیق تر دارک سولز ۳ که المان های تاثیرگذار در آن بیشتر از بلادبورن هستند (مثل وزن زره ها و تاثیرشان روی سرعت بازیباز) دارک سولز ۳ را در رتبه دوم قرار داده ام.

تازه علاوه بر تمامی این موارد بخش سیاهچال های بازی نیز هستند که برای خودشان یک چالش جدا و کامل محسوب می شوند و تجربه آن ها و باس های جدیدی که در آن ها می بینیم و انجام آن ها با دوستان و دیگر بازیبازان، سبب می شود تا Bloodborne باز هم بیشتر و بیشتر بتواند شما را شیفته خود کند. طراحی های هنری بازی به حدی زیبا و فوق‌ العاده انجام شده است که امکان ندارد بازیباز از این سطح از حرفه ‎ای‌ گری که در طراحی ها به کار رفته است شگفت زده نشود و طراحان بازی را تحسین نکند. خیابان‌ های سنگفرشی کثیف و پر از سیاهی، موجودات بدشکل و بدفرم مثل ترکیب سگ و کلاغ، هیولاهای غول پیکر، انسان‌ های مجنون و دیوانه، دیو هایی که به شکل انسان در‌ آمده‎ اند، ساختمان‎ های رنگ و رو رفته و دوده گرفته و کثیف، وسایل و لوازم رها شده در خیابان‎ ها و کوچه ‎ها مثل کالسکه‎ ها و …، هوای سیاه رنگ و آلوده، محیطی مرده و فاقد هر گونه شادابی، همه و همه باعث شده ‎اند تا بازیباز کاملا در محیط و جو بازی قرار بگیرد و هر چه بیشتر در داستان بازی غرق شود. Bloodborne موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای شگفت انگیزی را دریافت کند و به واسطه ترکیب بی نقصی که از همه چیز داشت مورد تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متالی شاهکار ۹۲/۱۰۰ برای Bloodborne شد و موفقیت دیگری را برای استاد میازاکی به ارمغان آورد و پلی استیشن ۴ را نیز صاحب یک انحصاری شاهکار دیگر کرد. Bloodborne در کنار شاهکارهای دیگری مانند ویچر ۳ و فال آوت ۴ کاندید برترین بازی سال ۲۰۱۵ نیز شد و شاید فقط ویچر ۳ بود که می توانست در حضور Bloodborne بازی سال شود.  بازی مخصوصا در زمینه طراحی هنری نیز بسیار تحسین شد و جوایزی مثل British Academy Games Award را برای طراحی بازی و گرافیک هنری آن دریافت نمود.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Bloodborne و بسته الحاقی فوق العاده آن یعنی The Old Hunters یکی از بی ‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌ پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد. با موفقیت بی نظیر نسخه اول این سری، اکنون بسیاری از دارندگان و طرفداران پلی استیشن ۴ در دنیا شدیدا منتظر معرفی نسخه دوم بلادبورن هستند و بدون شک وقتی این عنوان معرفی شود مانند بمبی عمل خواهد کرد که صنعت گیم را به شور و وجد خواهد آورد.

جا دارد تا باز هم بیشتر از طراحی های شگفت انگیز این شاهکار صحبت کنیم. طراحی بی نظیر و گرافیک هنری شگفت انگیز همواره حرف اول را در عناوین هیدتاکا میازاکی می زنند اما به هر حال در عناوین این سازنده هم یک بازی از نظر گرافیک فنی و هنری بهتر و قدرتمندتر از بقیه است و البته این عنوان نه دارک سولز است و نه دیمونز سولز، بلکه قطعا Bloodborne است. باید اعتراف کرد که در زمینه گرافیک هنری، Bloodborne بالاتر از طراحی شاهکار محیط‎ های سری سولز، به عنوان برترین کار طراحان FromSoftware شناخته می‌ شود. درست است که سری عناوین سولز همواره گرافیک هنری و طراحی های فوق العاده ای داشته اند و دارند اما طراحی و اتمسفر سنگین و تاریک موجود در Bloodborne  بسیار گیراتر و سیاه تر است و تاثیر بیشتری را روی بازیباز می گذارد. شهر Yharnam یکی از مخوف‌ ترین شهرها و محیط‌ هایی است که تا به حال بازی ‎های رایانه ‎ای به خود دیده‌ اند. Yharnam دارای طراحی و معماری برگرفته از لندن ویکتوریایی است با ساختمان‏‌ هایی بلند، متروک و کثیف، با فضاسازی بسیار سیاه و مرده که نشانگر اتفافاتی است که در آن رخ داده است. کار طراحان و سازندگان بازی در استودیو From Software و در راس آنها هیدتاکا میازاکی در طراحی و فضاسازی شهر Yharnam چیزی از خلق یک شاهکار کمتر نیست و خلق این شهر را باید جزو Master Piece های این استودیو به حساب آورد. در واقع محیط شهر Yharnam کاملا منطبق و مکمل داستان بازی و داستان نیز کاملا در راستای طراحی محیط شهر است و این باعث هر چه بیشتر قدرتمند شدن Bloodborne شده است. جو Yharnam طوری است که حتی وقتی هیولا و دیو و دشمنی نیز در محیط حضور ندارد و شما مشغول قدم زدن در آن هستید هم احساس ناامنی و استرس به شما دست می ‎دهد و حسی دارید مانند این که هر لحظه یک نفر مشغول پاییدن و زیر نظر داشتن شماست و انگار محیط شهر، خیابان‎ ها و ساختمان‎ ها شما را جوری در بر گرفته ‎اند که حالت خفگی به شما دست می‎ دهد. در جای جای محیط شهر حس غم و اندوه و مردگی موج می‎ زند و این ‎طور به نظر می‎ رسد که شهر بغضی در گلو دارد و مدت ‎هاست که غمی بزرگ و کهنه در دلش خانه کرده است که هر لحظه بیم انفجار آن می ‏‌رود. اتمسفر شهر Yharnam به دلیل نوع معماری خاص آن بسیار تاریک تر و مخوف‌ تر از اکثر مناطقی است که تاکنون در دیگر عناوین میازاکی مثل سری سولز مشاهده کرده‌ ایم.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

محیط شهر Yharnam کاملا منطبق و مکمل داستان بازی و داستان نیز کاملا در راستای طراحی محیط شهر است و این باعث هر چه بیشتر قدرتمند شدن Bloodborne شده است. جو Yharnam طوری است که حتی وقتی هیولا و دیو و دشمنی نیز در محیط حضور ندارد و شما مشغول قدم زدن در آن هستید هم احساس ناامنی و استرس به شما دست می ‎دهد و حسی دارید مانند این که هر لحظه یک نفر مشغول پاییدن و زیر نظر داشتن شماست و انگار محیط شهر، خیابان‎ ها و ساختمان‎ ها شما را جوری در بر گرفته ‎اند که حالت خفگی به شما دست می‎ دهد. در جای جای محیط شهر حس غم و اندوه و مردگی موج می‎ زند و این ‎طور به نظر می‎ رسد که شهر بغضی در گلو دارد و مدت ‎هاست که غمی بزرگ و کهنه در دلش خانه کرده است که هر لحظه بیم انفجار آن می ‏‌رود. اتمسفر شهر Yharnam به دلیل نوع معماری خاص آن بسیار تاریک تر و مخوف‌ تر از اکثر مناطقی است که تاکنون در دیگر عناوین میازاکی مثل سری سولز مشاهده کرده‌ ایم.

فضاسازی و اتمسفر شهر Yharnam به قدری حزن‌انگیز، تاریک، ناامید‌کننده و مرده است که Bloodborne را تبدیل به تاریک‌ترین عنوان میازاکی تاکنون کرده است. به همین ترتیب باس هایی نیز که در این بازی مشاهده می کنیم بسیار تاریک تر و شوم تر و مخوف تر از سری سولز هستند و به نوعی بازیباز می تواند بدبختی و تاریکی درون آن ها را کاملا لمس کند. وقتی در حال مبارزه با لودویگ در بسته الحاقی این بازی هستیم که یکی از دشوار ترین باس های تاریخ است، واقعا می توانیم حس کنیم که انگار خود لودویگ نیز که در آن پیکره هیولایی ناموزون و کریه قرار دارد، نمی خواهد آنجا باشد و وقتی چشم او را می بینیم انگار دارد خواهش می کند که او را بکشیم و هر چه زودتر از این بدبختی و سیاهی نجاتش دهیم. Bloodborne و بسته الحاقی فوق العاده آن یعنی The Old Hunters یکی از بی ‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌ پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد. با موفقیت بی نظیر نسخه اول این سری، اکنون بسیاری از دارندگان و طرفداران پلی استیشن ۴ در دنیا شدیدا منتظر معرفی نسخه دوم بلادبورن هستند و بدون شک وقتی این عنوان معرفی شود مانند بمبی عمل خواهد کرد که صنعت گیم را به شور و وجد خواهد آورد. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. بدون حضور Bloodborne آن لیست رسمیت خاصی نخواهد داشت و این بازی یکی از برترین ها در کل سبک ها در تاریخ بازی هاست. این شاهکار زیبا و قدرتمند در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه سوم را تصاحب کرده است، هر چند که این رتبه هیچ فرقی با دوم ندارد و کاملا می توانید به دلخواهتان جای این دو تا رو عوض کنید زیرا برای من هم دارک سولز ۳ یا Bloodborne هر کدام در رتبه دوم باشند کاملا صحیح است و فقط به خاطر گیم پلی عمیق تر دارک سولز ۳ که المان های تاثیرگذار در آن بیشتر از بلادبورن هستند (مثل وزن زره ها و تاثیرشان روی سرعت بازیباز) دارک سولز ۳ را در رتبه دوم قرار داده ام.

۲ – Dark Souls III

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Dark Souls III

سازنده: FromSoftware

ناشر: Bandai Namco Entertainement

پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

زمان انتشار:  ۲۳ مارس ۲۰۱۶

امتیاز متا:  ۸۹/۱۰۰

حقش رو خوردن، یه آب هم روش! به همین سادگی. یعنی بگذارید اینطور بگم. تصور کنید که Titanfall 2 و Doom و Inside و Overwatch کاندید “بازی سال” هستند و Dark Souls 3  نیست! خب الان این بازی چه چیزی کمتر از این ها دارد؟ والا همه چیزش هم بهتر است آن هم چند درجه. البته همه چیز باید به همه چیز بیاید. سالی که Overwatch جای Uncharted 4 بازی سال شود، Dark Souls III هم هیچی نمی شود، حتی کاندید! بگذریم… سری عناوین Souls و استاد هیدتاکا میازاکی از همان ابتدا و از زمانی که بازی Demon’s Souls ساخته شد پای در مسیر افسانه شدن و جاودانه شدن گذاشتند. Dark souls مفهوم “مرگ” در یک بازی ویدئویی را تغییر داد و آن را به مفهومی حتی شیرین که باید از آن هر بار درس گرفت تبدیل کرد. Dark souls سختی و چالش را در بازی‌های رایانه ای تبدیل به یک “ارزش” کرد که نه تنها عاملی بازدارنده برای بازیباز نیست بلکه کاملا نقشی تشویق کننده و پیش برنده را برای وی بازی می کند. با هر نسخه که از این عناوین منتشر شد شاهد پیشرفت بودیم و آرام آرام این سری تبدیل به یکی از تاثیر گذار‌ترین، پرطرفدارترین و جذاب‌ترین فرنچایز‌های سبک اکشن نقش‌آفرینی شد و امضای خاص خود را بر این صنعت بر جای گذاشت. در دنیای عظیم بازی‌های رایانه‌ای همواره بوده‌اند و هستند عناوینی که فراتر از یک بازی یا یک فرنچایز عمل کرده‌اند و در واقع پرچم‌ داران و میراث‌ داران این صنعت و این هنر هستند. عناوینی که تاثیر آن‌ها را در بسیاری از بازی‌ها و حتی در عناوین نسل‌های بعد نیز می‌توان مشاهده کرد و استانداردهای جدیدی را در این دنیای گسترده به وجود آورده‌اند و بدون شک  سری سولز نیز یکی از همین قبیل فرنچایزها محسوب می شود. میازاکی با Demon’s Souls فرمولی جهنمی ولی شیرین را کشف کرد، در Dark Souls آن را بسط داد و گسترده‌ تر و جذاب تر کرد، در Bloodbone آن را تا حد کمال ارتقا داد و به مرز پختگی رساند و با Dark Souls III کامل‌ترین شکل ممکن از فرمول مرگبار خود را به دنیا در قابی از هنر ناب معرفی کرده است. فرمولی که مو لای درز آن نمی‌رود و هیچ خرده‌ای نمی‌توان به آن گرفت.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

تصور کنید که Titanfall 2 و Doom و Inside و Overwatch کاندید “بازی سال” هستند و Dark Souls 3  نیست! خب الان این بازی چه چیزی کمتر از این ها دارد؟ والا همه چیزش هم بهتر است آن هم چند درجه. البته همه چیز باید به همه چیز بیاید. سالی که Overwatch جای Uncharted 4 بازی سال شود، Dark Souls III هم هیچی نمی شود، حتی کاندید!

Dark Souls III نسخه تکمیل شده و بهبود یافته تمام شاهکارهای قبلی میازاکی و در واقع اوج هنر و توان این نابغه ژاپنی است که تا ابد نام خود را در تاریخ این صنعت و از آن مهم‌تر در قلب بازیبازهای عاشق چالش حک کرده است. ساخت بازی Dark Souls III را استودیو FromSoftware برعهده داشت و کمپانی Bandai Namco Entertainement در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۶ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر نمود تا در دسترس عاشقانش قرار بگیرد. Dark Souls III با انتشار خود بار دیگر نشان داد که یک بازی می‌تواند به قدری شاهکار باشد که حتی اگر بارها و بارها و بارها کشته شوید و با یک باس شاید ۵۰ بار مبارزه کنید، باز هم چنان عاشق آن شوید که ۱۰ بار آن را به پایان برسانید. Dark Souls III به مانند تمامی نسخه های دیگر این سری از هر نظر بی نظیر و فوق العاده بود. گیم پلی فوق العاده و اعتیاد آور، مبارزات هاردکور و چالش برانگیز، موسیقی فوق العاده، داستانی مرموز و زیبا، همه و همه باعث شده اند تا یک شاهکار جاودانه شکل بگیرد. Dark Souls III موفق شد مثل تمام شاهکارهای استاد میازاکی از سوی منتقدین و بازیبازان بازخوردهای معرکه ای را دریافت کند و به واسطه ارائه بی نقص یک بازی هاردکور به کامل ترین شکل، مورد تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای عالی در نهایت منجر به کسب امتیاز متالی عالی ۸۹/۱۰۰ برای Dark Souls III شد و کارنامه استاد را بی نظیر تر کرد. Dark Souls III داستان درس گرفتن از شکست است، درس مقاومت در برابر سختی و دشواری، درس استقامت و صبر. Miyazaki با این عنوان نشان داد “می‌توان” و “باید” گاهی خلاف جهت آب شنا کرد تا تاریخ‌ساز شد. Dark Souls III عنوانی است که نباید آن را از دست دهید. اتفاقا برعکس، باید چنین الماس ارزشمندی را را غنیمت شمرده و وارد دنیای تاریک و پر رمز و راز و البته سخت و مرگبار Souls شوید و مطمئن باشید پس از تجربه این بازی است که تازه خواهید فهمید چه جواهری را تجربه کرده اید. Dark Souls III تجسم یک رویا در دل کابوسی مطلق است.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

Dark Souls III با انتشار خود بار دیگر نشان داد که یک بازی می‌تواند به قدری شاهکار باشد که حتی اگر بارها و بارها و بارها کشته شوید و با یک باس شاید ۵۰ بار مبارزه کنید، باز هم چنان عاشق آن شوید که ۱۰ بار آن را به پایان برسانید. Dark Souls III به مانند تمامی نسخه های دیگر این سری از هر نظر بی نظیر و فوق العاده بود. گیم پلی فوق العاده و اعتیاد آور، مبارزات هاردکور و چالش برانگیز، موسیقی فوق العاده، داستانی مرموز و زیبا، همه و همه باعث شده اند تا یک شاهکار جاودانه شکل بگیرد.

دلایل بسیار زیاد و متعددی وجود دارد که برای لزوم تجربه کردن Dark Souls III توسط شما آن ها را برشماریم اما بدون شک یکی از اصلی ترین آن ها گرافیک بازی و طراحی هنری آن است که مانند آن را هیچ گاه در بازی دیگری ندیده اید. در واقع نکته ای که در اصل و در کنار گیم پلی، باعث خاص شدن Dark Souls III و دیگر عناوین این فرنچایز شده است، طراحی و گرافیک هنری شاهکار بازی است که چه در مورد محیط ها، چه در مورد دشمنان بازی و مخصوصا در مورد باس ها، از هر عنوان دیگری متمایز است و این سری را یک یا جتی چند پله بالاتر از اکثر عناوین هم سبک از لحاظ گرافیک هنری قرار می دهد. واقعا در مبحث طراحی‌های هنری سری عناوین Souls می‌توان ساعت ها و ساعت‌ها نوشت، می‌توان ساعت‌ها و ساعت‌ها خواند، و می‌توان مدت‌ها از باده این هنر ناب سرمست شد. طراحی محیط و دنیای بازی در سری Souls بر اساس جهانی فانتزی و کلاسیک است. دنیایی افسانه‌ای که هنوز اژدهاها بر فراز آسمان‌های آن پرواز می‌کنند و پر است از انواع موجودات افسانه‌ای. این دنیای فانتزی و کلاسیک، خاص این سری است و حتی در دیگر عناوین این سازنده نیز دیده نمی‌شود. مثلا در بازی Bloodborne شاهد طراحی معاصر و معماری لندن ویکتوریایی هستیم اما در سری Souls دنیایی کاملا فانتزی و افسانه‌ای را شاهد هستیم، البته افسانه‌ای غمگین و مرگبار. هیچ نشانی از زندگی، طراوت، شادی در طراحی‌های بازی وجود ندارد و بدتر از همه آن که امید نیز کاملا از این دنیا رخت بربسته است. در واقع سازندگان به هدف خود که دقیقا خلق چنین دنیایی بوده است کاملا رسیده ‌اند و ما را مستقیم به دل دنیایی غم‌زده پر از حس تنهایی، اضطراب و مرگ می‌فرستند. نکته بسیار جالبی که همیشه در طراحی های محیط و مناطق مختلف عناوین سولز از جمله Dark Souls III وجود دارد نوعی حس غربت و تنهایی و عدم امنیت است که در شکل و ذات طراحی های هنری این عناوین وجود دارد و حتی زمانی که هیچ خطری هم شما را تهدید نمی کند حس نا امنی و غربت شما را رها نمی کند که این کاملا به صورت عمد توسط طراحان در بازی قرار گرفته است و نشان از هنر بالای آنان در طراحی محیط دارد.

miyazaki souls series next game dark souls 3 700x389jpgoptimal

خیلی مخلصیم استاد… تعظیم…

در Dark Souls III تک تک شخصیت ها، دشمنان، باس ها، محیط ها، ساختمان ها و هر چیز دیگری که می بینید طراحی شاهکاری دارند و یکی از نکاتی که باعث می شود تا هیچ بازی دیگری غیر از عناوین فرام سافتور و میازاکی نتواند در این سبک مانند آن ها باشید، همین طراحی هنری بی نظیر این عناوین هستند که محدود و منحصر به ذهن طراحان و خالقین عناوین این فرنچایز هستند. هر قدمی که در بازی بر می دارید دوست دارید تا اگر دشمنان به شما مجال دهند بایستید و بارها دوربین بازی را بچرخانید و به مناظر و دورنمای بازی و محیط اطراف خود نگاه کنید تا هنر طراحی را تمام و کمال درک نمایید. طراحی که به واقع بازیباز را مات و مبهوت می کند و در دراز مدت وی را طوری وابسته خود خواهد کرد که محیط دیگری در هیچ عنوانی به چشم شما چنین نمی آید که در عناوین سولز دیده اید. صحبت از طراحی دشمنان و باس ها شد و نمی شود در این مورد توضیحاتی ارائه نکرد. خاص بودن طراحی های Dark Souls III کاملا در طراحی دشمنان، شخصیت‌ها و باس‌های این عنوان نیز مشهود است. در خصوص باس‌های Dark Souls III و به طور کلی این سری نکته‌ای که می‌توان به قطعیت در مورد آن صحبت کرد، علاقه طراحان بازی به استفاده از مدل‌های دفرمه و برخلاف ساختار طبیعی است که در اغلب باس‌های این عناوین دیده می‌شود و این دفرمه‎گی در ترکیب با درجه سختی و قدرت بالای این باس‌ها، سبب می شود تا آن‌ها بسیار مخوف‌تر و نامانوس تر از موجوداتی طبیعی برای ما جلوه کنند و این، استرس ما را هنگام مبارزه با آن‌ها بیشتر می‌کند و نشان از هوش طراحان بازی و احاطه و ٱگاهی کامل آنها نسبت به المان‌های سری Souls دارد و این هنر آن‌ها در ترکیب با دانش فنی که دارند، سبب پدید آمدن شاهکارهایی در زمینه طراحی باس‌ها شده است.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

در خصوص باس‌های Dark Souls III و به طور کلی این سری نکته‌ای که می‌توان به قطعیت در مورد آن صحبت کرد، علاقه طراحان بازی به استفاده از مدل‌های دفرمه و برخلاف ساختار طبیعی است که در اغلب باس‌های این عناوین دیده می‌شود و این دفرمه‎گی در ترکیب با درجه سختی و قدرت بالای این باس‌ها، سبب می شود تا آن‌ها بسیار مخوف‌تر و نامانوس تر از موجوداتی طبیعی برای ما جلوه کنند و این، استرس ما را هنگام مبارزه با آن‌ها بیشتر می‌کند و نشان از هوش طراحان بازی و احاطه و ٱگاهی کامل آنها نسبت به المان‌های سری Souls دارد و این هنر آن‌ها در ترکیب با دانش فنی که دارند، سبب پدید آمدن شاهکارهایی در زمینه طراحی باس‌ها شده است.

طراحی فوق‌العاده مخوف و عجیب، حملات مرگبار و قدرتمند، انواع و اقسام حملات و ضربات متنوع، قوی‌تر شدن آنها با کمتر شدن خط سلامتیشان و تغییر استایل مبارزه، همه و همه از مواردی هستند که باعث شده‌اند تا باس فایت‌های این سری از هر لحاظ به یک میزان و استانداردی بسیار سخت برای دیگر بازی‌ها تبدیل شود. از نظر نویسنده، سری Souls به همراه عنوان Bloodborne دارای برترین طراحی باس‌ها در تاریخ بازی‌های رایانه ای هستند و تا به امروز که شاهد چند نسل از بازی‌ها بوده ام و انواع و اقسام پلتفرم‌ها و بازی‌های سبک‌های مختلف را تجربه کرده‌ام, در هیچ عنوانی باس‌هایی به جذابیت، مرگباری، قدرتمندی و چالش برانگیزی باس‌های این عناوین ندیده‌ام. در راستای طراحی باس‌ها، دشمنان نیز در بازی اکثرا طراحی‌های عجیب و غریب دارند و در مقیاسی کوچک‌تر، از همان طراحی‌های دفرمه برخوردار هستند و این گونه به نظر می‌رسد که موجوداتی مریض هستند. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. یکی از گل های سرسبد آن Dark Souls III است که چنین لیستی اصلا بدون آن معنایی ندارد. این شاهکار جاودانه در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و اگر عنوانی عجیب و غریب به نام ویچر ۳ که انگار از دنیایی دیگر است نبود، قطعا می توانست رتبه اول هم باشد. Dark Souls III پایانی افسانه‌ای بر ۳ گانه فرنچایزی شاهکار است که معلوم نیست دوباره کی نامی از آن بشنویم. Dark Souls III مجموعه‌ای از بسیاری از کلمات است. نبوغ، خلاقیت، زیبایی، تاریکی، وحشت، چالش، مصیبت، رنج، پاداش، جزا، سختی، شیرینی، استقامت و بسیاری کلمات و صفات تحسین برانگیز دیگر که همگی در مورد آن صدق می‌کنند.

۱-  The Witcher 3: Wild Hunt

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده:  CD Projekt Red

ناشر: CD Projekt

پلتفرم ها: Xbox One ,Microsoft Windows ,Playstation 4

تاریخ انتشار:  ۱۹ می ۲۰۱۵

امتیاز متا: ۹۴/۱۰۰

حتی برترین شاهکارها و جاودانه ترین عناوین تاریخ هم بینشان تعدادی گل سر سبد وجود دارد که در واقع آن چند گل سر سبد، نخستین رتبه های لیست “برترین بازی های کل تاریخ” را تشکیل می دهند. عناوینی که فراتر از سطح تصور عمل کرده اند و به حدی از همه لحاظ بی نقص و بی نظیر هستند که حتی  شاهکارهای تاریخ نیز در سطح آن ها نیستند و مقداری پایین تر از این عناوین قرار می گیرند و در واقع می توان به آن ها ابرشاهکار گفت.  The Witcher 3: Wild Hunt دقیقا یکی از همین عناوین است و به عقیده من بهترین مثال برای این عناوین و رتبه اول لیست برترین بازی های کل تاریخ بازی های رایانه ای نیز محسوب می شود. عنوانی که حتی یک لحظه هم نمی توانید از آن چشم بردارید و نه تنها تا چندین وقت بعد از بازی کردن آن در یادتان می ماند و به آن فکر می کنید، بلکه تا آخر زندگی تان نیز این ابر شاهکار جادویی را از یاد نخواهید برد و شاید هر مدت یک بار به سراغ آن بروید و دوباره بازی را تجربه نمایید. ناگفته نماند که نسخه های اول و دوم Witcher نیز در زمان خود چیزی فراتر از فوق العاده بودند و هر کدام در دوره خود تاریخسازی کرده اند اما به واقع برترین نسخه این سری با اختلاف، نسخه سوم آن است که برترین و با کیفیت ترین حسن ختامی است که می توان برای پایان دادن به یک ۳ گانه تصور کرد. ساخت بازی The Witcher 3: Wild Hunt را CD Projekt برعهده داشت و کمپانی CD Projekt Red در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۵ آن را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر نمود تا در دسترس خیل طرفداران و عاشقان پرتعدادش قرار بگیرد که مدت ها و مدت ها منتظرش بودند و بهتر است بگویم منتظرش بودیم!

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

بازخوردهای بی نظیری که The Witcher 3: Wild Hunt دریافت کرد در نهایت منجر به کسب امتیاز متای شاهکار ۹۴/۱۰۰ شد، اما شما زیاد توجه نکنید زیرا متای این بازی فقط و فقط ۱۰۰ است و بس. آن مقداری امتیاز هم که در متا کم شده به خاطر مقداری باگ های زمان عرضه بود که همه بازی های بزرگ دارند ولی خب اگر این باگ ها برای برخی بازی های خاص باشند نمره کم نمی شود ولی اگر برای ویچر ۳ باشند حتما نمره کم می شود.

 بازی از لحاظ طراحی هنری و گرافیک در سطح بسیار بسیار بالایی قرار دارد و وقتی با گرالت در محیط بازی قدم می زنید تنها به لباس وی و جزئیاتی که در طراحی آن به کار رفته است دقت کنید تا متوجه کیفیت گرافیکی بازی شوید. بافت ها و تکسچرهای موجود در دنیای بازی همگی در اوج کیفیت قرار دارند آن هم در چنین عنوانی با دنیایی بسیار بزرگ و وسیع، که این طراحی بازی را بیشتر از قبل ارزشمند می سازد. همچنین بازی Witcher 3: Wild Hunt عنوانی است پر از تصمیمات تاثیرگذار که در واقع بر پایه‎ تصمیمات شما و عواقب آن‎ ها بنا شده است. تصمیماتی اغلب خاکستری که شما را به فکر کردن مجبور می ‎کنند و در پایان منجر به شکل گیری ۳۶ پایان مختلف در بازی خواهند شد و باید با نتیجه تصمیماتی که در جا ی‎جای بازی گرفته اید روبرو شوید.  در دوره ای که بازی های چند ساعته هم کشش لازم برای به انتها رساندن را در ما ایجاد نمی‎ کنند و محتوای باکیفیتی ندارند، عناوینی مثل Witcher 3 به مانند گوهری درخشان و کمیاب هستند و گاها با بیش از ۲۰۰ ساعت گیم‎ پلی و محتوای ناب، ما را وادار به دوباره یا سه باره تمام کردن بازی نیز می کنند. گیم پلی بازی پر از سیستم‎ های مختلف و متنوع مبارزه و … است و در عین سادگی و در دسترس بودن، پیچیدگی ‎های بسیاری نیز دارد که بسیاری از آن ‎ها را خود بازی به شما آموزش می دهد ولی یادگیری بسیاری را نیز به عهده خود شما می گذارد تا با آزمون و خطا آن‌ها را فراگیرید. استفاده از سیستم ‎ها و تاکتیک‎ های مختلف مبارزات و … به خصوص در درجات بالای سختی بازی بسیار حیاتی هستند.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

گیم پلی بازی پر از سیستم‎ های مختلف و متنوع مبارزه و … است و در عین سادگی و در دسترس بودن، پیچیدگی ‎های بسیاری نیز دارد که بسیاری از آن ‎ها را خود بازی به شما آموزش می دهد ولی یادگیری بسیاری را نیز به عهده خود شما می گذارد تا با آزمون و خطا آن‌ها را فراگیرید. استفاده از سیستم ‎ها و تاکتیک‎ های مختلف مبارزات و … به خصوص در درجات بالای سختی بازی بسیار حیاتی هستند. برای آگاهی هر چه بیشتر از زحمتی که سازندگان برای سیستم مبارزات این بازی کشیده اند باید بازی را با درجات سختی بالاتر از Normal انجام دهید تا طعم واقعی مبارزه با تاکتیک و استراتژی ‎های مختلف را بچشید و دریابید که مبارزات در این عنوان بسیار فراتر از یک بازی Hack and Slash ساده هستند.

در واقع برای آگاهی هر چه بیشتر از زحمتی که سازندگان برای سیستم مبارزات این بازی کشیده اند باید بازی را با درجات سختی بالاتر از Normal انجام دهید تا طعم واقعی مبارزه با تاکتیک و استراتژی ‎های مختلف را بچشید و دریابید که مبارزات در این عنوان بسیار فراتر از یک بازی Hack and Slash ساده هستند. The Witcher 3: Wild Hunt از لحاظ مقدار و کیفیت و تنوع محتوا نیز واقعا ستودنی است و می تواند کاری کند تا شما مدت ها و مدت ها بدون توجه به ساعت و گذشت زمان در دنیای بی نظیر و بسیار وسیع بازی با تعداد بسیار بسیار زیادی فعالیت مختلف برای انجام دادن گشت و گذار کنید و هیولا بکشید و کارت بازی کنید و کارآگاه شوید و … عناوینی به مانند سری Witcher به معنای واقعی کلمه در بردارنده مفهوم احترام به مصرف کننده هستند و گیمر از ذره‎ ذره پولی که برای خرید آن خرج کرده است با تمام وجود راضی و خشنود است. هفته ‎ها و شاید ماه ‎ها سرگرم کردن یک گیمر کار آسانی نیست که از عهده هر بازی یا هر بازی ‎سازی بر آید. باید گفت The Witcher 3: Wild Hunt به واقع هیچ گونه نقصی ندارد و معنای یک “شاهکار محض” است، چه از لحاظ هنری، فنی، گیم پلی، موسیقی، صداگذاری، داستان، تصمیم گیری و انتخاب، ماموریت های جانبی. عنوانی که حتی یک لحظه هم نمی توانید از آن چشم بردارید و نه تنها تا چندین وقت بعد از بازی کردن آن در یادتان می ماند و به آن فکر می کنید، بلکه تا آخر زندگی تان نیز این شاهکار جادویی را از یاد نخواهید برد و شاید هر مدت یکبار به سراغ آن بروید و دوباره بازی را تجربه نمایید. مخصوصا با دو بسته الحاقی بی نظیری که برای بازی با نام های Hearts of Stone و Blood and Wine منتشر گردید که هر کدام شاید از بازی اصلی هم زیباتر بودند و به اندازه یک بازی کامل، گیم پلی و ماموریت و موارد جدید در خود داشتند.

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

The Witcher 3: Wild Hunt به واقع هیچ گونه نقصی ندارد و معنای یک “شاهکار محض” است، چه از لحاظ هنری، فنی، گیم پلی، موسیقی، صداگذاری، داستان، تصمیم گیر و انتخاب، ماموریت های جانبی. عنوانی که حتی یک لحظه هم نمی توانید از آن چشم بردارید و نه تنها تا چندین وقت بعد از بازی کردن آن در یادتان می ماند و به آن فکر می کنید، بلکه تا آخر زندگی تان نیز این شاهکار جادویی را از یاد نخواهید برد و شاید هر مدت یکبار به سراغ آن بروید و دوباره بازی را تجربه نمایید.

The Witcher 3: Wild Hunt موفق شد از سوی منتقدین و بازیبازان، برترین بازخوردها و شگفت انگیزترین نحسین ها را دریافت کند و به واسطه تک تک بخش هایش که در کنار هم شاهکاری بی نقص را شکل داده بودند، مورد تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت. این بازخوردهای بی نظیر در نهایت منجر به کسب امتیاز متای شاهکار ۹۴/۱۰۰ برای The Witcher 3: Wild Hunt شد، اما شما زیاد توجه نکنید زیرا متای این بازی فقط و فقط ۱۰۰ است و بس. آن مقداری امتیاز هم که در متا کم شده به خاطر مقداری باگ های زمان عرضه بود که همه بازی های بزرگ دارند ولی خب اگر این باگ ها برای برخی بازی های خاص باشند نمره کم نمی شود ولی اگر برای ویچر ۳ باشند حتما نمره کم می شود. The Witcher 3: Wild Hunt موفق شد در حضور شاهکارهایی مثل بلادبورن و فال آوت ۴ که هر دو در این لیست هم هستند، به عنوان بازی سال ۲۰۱۵ انتخاب شود که قطعا انتخابی صحیح و شایسته بود. بی شک وقتی بخواهیم از برترین عناوین اکشن نقش آفرینی یا همان Action-RPG های نسل هشتم نام ببریم. باید ار راس آن لیست فقط و فقط یک نام را ببینیم و آن هم The Witcher 3: Wild Hunt است و بس. هنوز که هنوز است وقتی نام این بازی می آید مو به تنم سیخ می شود و واقعا در دلم به سازندگان این شاهکار درود می فرستم. این ابر شاهکار جاودانه در لیست امروز ما از “برترین عناوین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم” در تنها رتبه ای که شایسته اش است یعنی “رتبه نخست” قرار گرفته است. راستش را بخواهید لقب برترین اکشن نقش آفرینی نسل هشتم و.. برای The Witcher 3: Wild Hunt خیلی کوچک هستند. اگر بخواهیم حق مطلب را برای این بازی ادا کنیم بهتر است بگوییم The Witcher 3: Wild Hunt برترین اکشن نقش آفرینی تاریخ و یا حتی برترین بازی کل تاریخ است (یا لااقل یکی از ۳ بازی برتر کل تاریخ). The Witcher 3: Wild Hunt چنین عنوانی است…

nobody

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا
نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • head of demon گفت:

    Witcher 3
    گل سر سبد بازی هایی که روی نسل ٨ بازی کردم
    بهتر از gow,bloodborne,uncharted4,mgs5,Rdr2
    اما خب این نسل بازی درجه ١ و شاهکار خیلی کمتر اومد نسبت به نسل قبل متاسفانه

  • Y PS گفت:

    خسته نباشی سعیدجان
    بازی های لیست همه شاهکارن
    رتبه اول قطعا حق ویچر۳ هستش
    بهترین بازی نسل هشت و یکی از بهترین های تاریخ گیم :yes:

  • اول از همه یه خسته نباشید به اقا سعید برای این مقاله طولانی. من بیشتر بازی های این لیست رو بازی کردم و واقعا عالی بودن ولی هنوز رتبه یک رو بازی نکردم یعنی The Witcher 3: Wild Hunt، همه این بازی رو تحسین میکنن و میگن بهترین بازیه جهانه، حالا می خوام بعد از کنکور این بازی رو تجربه کنم ببینم چطوره البته هنوز دارم rdr2 رو بازی میکنم ولی دوست ندارم این بازی رو از دست بدم فقط امیدوارم از لحاظ داستانی خوب باشه. با تشکر.

    • درود بر شما محمد علی جان. خیلی متشکرم از لطف و محبت شما. سلامت باشید. واقعا خوش به حالتون محمد علی جان که قراره بار اول ویچر ۳ رو تجربه کنید و شگفت زده بشید. لذت ببرید از این تجربه ناب. انشالله بعد از کنکور موفقیت امیز.
      https://t.me/Gametal

  • Behnam.Hzh گفت:

    انتخاب ها کاملا به جا بود به نظرم.به غیر از نیو تمام بازی های دیگه ی این لیست رو بارها انجام دادم و صدها ساعت وقت صرف هرکدوم کردم تقریبا.به خصوص دراگون ایج که واقعا به معنای واقعی کلمه گذر زمان رو برام نامحسوس میکرد.ثانیه ای از تجربش خسته نمیشدم.بیش از ۲۰۰ ساعت وقت صرفش کردم.بایوویر بعد از دراگون ایج انگار به خواب زمستونی رفت توی این نسل.فالوت و ویچر هم که دیگه جای خود دارند.فکر کنم بیشترین تایم گیمینگ عمر من پای همین ۳ تا بازی گذشت.(و البته متال گیر ۵ که چندماهی شبانه روز بازی میکردمش).هورایزن هم که به حق بسیار فراتر از توقعم ظاهر شد.واقعا توقع همچین اتمسفر سنگین و داستان پردازی پیچیده ای رو ازش نداشتم.در مورد اتوماتا هم باید بگم که وصف این بازی در متن و کلام نمیگنجه.فقط و فقط باید تجربش کنین تا بفهمین شبیه به هیچ بازی دیگه ای نیست.از این بازی به هیچ وجه ساده نگذرید چون مصداق بارز عنوانیه که به احترام مفاهیم عمیق و پیچیده اخلاقی و انسانی که توش موج میزنه باید به افتخارش ایستاده تشویقش کرد… :heart:

  • Hala madrid گفت:

    جامع تر از این نمیشه :inlove: :yes:
    خسته نباشید آقای سعید گل :-* :rose:

  • ممنون سعید جان .
    الحق که هیچ کدوم جز ویچر۳ لایق اولی نیستن شاهکاری تکرار نشدنی .
    بعضی وقتا میگم‌ کاش الان جای سایبر قرار بود ویچر ۴ بیاد چی میشد 😀

  • سلام خسته نباشید اقای بابایی کسانی که فهم هنر و بازی رو ندارند هیچ جایی در این صنعت هم نباید داشته باشند ولی از بخت بد یکی مثل پسر عموی من پیسی گیمر و ترول باز و بینزاکت فحش و ناسزا گفتن رو بلده به دارک سولز و بلادبورن متعصفم براش .یه بازی هم معرفی میکنم شبیه salt of sanctuary در گوشی هست ولی بسختیه خود دارک سولز هست در گوشی اندروید اسم بازی grimvalor.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      بدبختانه تو هر جمعی مشتی بدردنخور وجود داره و همیشه مایه اعصاب خوردی هستن :laugh:
      خود من پریروز اینقدر فحش برام فرستادن که دبگه گفتم هرچی از دهنم میاد به همه بگم ولی باز بیخیال شدم 😎
      بیخیالش باش چون نمیتونه عشق به هنر گیم رو درک کنه :rose:

    • Ladon گفت:

      مسخره میکنن چون عمق بازی هاشو نمیفهمن چون میبینن زمینه گیم خیلی دارکه یا میگن سخته توهین میکنن به بازی منم از این چیزا زیاد شنیدم خودتو ناراحت نکن :laugh: بهش بگو تو برو فورتنایتتو بازی کن از گیمر حرفه ای فقط کیل شمردنشو یاد گرفتن :laugh:

      • درسته جفتتون درست میگید، سنش هم ۳۱ سال هست اتقدر ترول هست من قصد توهین به پیسی گیمر رو ندارم چون خودم یزمانی پیسی داشتم.
        درضمن بازیه grimvalorکه معرفی کردم برای اندروید بزنید عشق کنید شبیه سالس اف سانکتری و دارک سولز هست عالیه عالی.

    • سلام و درود خدمت شما General death عزیز. سلامت باشید انشالله. خیلی از نظرتون ممنونم.واقعا کسی که به اسکایریم و ویچر ناسزا بگه اصلا دیگه نباید حتی کلمه ای به حرفش اعتنا کرد. این که یکی از یه بازی خوشش نیاد یه طرفه ولی این که مسخره کنه و فحش بده و .. فقط نشانه نادانی خودشه. مرسی از عنوانی که معرفی کردید.
      https://t.me/Gametal

  • Soroosh0097 گفت:

    آقا سعید دست مریزاد مقاله از همه نظر فوق العاده بود.
    سه تا بازی اول لیست سه تا از بهترین بازیای عمرم بودن.
    بلاد که برای من تجربه ی واقعا لذت بخشی و جدیدی تو این نسل بود‌ و واقعا با اون مبارزات خارق العاده و سریع ولی در عین حال دارک سولزی‌ یجوری انگار میازاکی سری سولز رو به سمت هک اند اسلش سوق داده بود ولی در عین حال هویت سولز کلون رو تو بازی حفظ کرده بود که خیلی خوب بود‌.
    دارک سولز سه هم که فوق العاده بود با اون طراحیای هنری لعنتیش خیلی چشم نواز بود شاید الان تو گوشیم نزدیک یه گیگ فقط عکسای dark solus 3 رو داشته باشم انقدر که طراحیاش به دلم میشینن .به نظرم سال ۲۰۱۶ آنچارتد فقط و فقط یه رقیب داشت اونم عنوانی نبود جز ds3 که در اوج نامردی حتی نامزد گوتی هم نکردنش.
    ‌.
    و اما ویچر.نمیدونم چی برای توصیفش مناسبه.یکی از برترین بازیای کل تاریخ.یکی از دو سه تا اکشن نقش آفرینی غربی برتر درکل تاریخ.با قاطعیت برتریت اکشن نقش آفرینی نسل و یکی از دو بازی برتر کل نسل تا امروز.مناظر و موسیقیای فوق العاده ای که با احساسات آدم بازی میکردن‌.اگه از داخل مرداب منظره ی غروب خورشید رو تماشا میکردی میخکوب میشدی حتی آسمون هم تو مکان های مختلف بازی یکنواخت و یه جور نبود.این بازی و هورایزن به نظرم زنده ترین دنیایی رو داشتن که تا حالا دیدم(البته قابل رد دد رو بازی نکردم نمیدونم درچه حد میشد زندگی رو توش حس کرد).این ابرشاهکار کاری میکرد که گیمر حس کنه واقعا خودش گرالته. تعقیب و جستجو و شکار هیولا ها فوق العاده بود.داستان فوق العاده بود.دی ال سی بلاد اند واین که به نظرم از بازی اصلی هم بهتر بود.خیلیا از سیستم راه رفتن بازی ایراد میگرفتن اما به نظرم هیچ ایرادی نداشت فقط نسبت به بقیه بازیا متفاوت بود و کمی طول میکشید بهش عادت کنی.در کل این بازی شاهکار محض بود و به قول خودتون نباید فریب متاش رو بخوریم این بازی قطعا لیاقتش ۱۰۰ بود. یه بار دیدم گفتید که به نظرتون اگه ویچر لیاقت متای ۱۰۰ نداشته باشه هیچ بازی دیگه ای هم نمیتونه داشته باشه.کاملا با این نظرتون موافقم. حتی کلمه‌ی شاهکار شاید توهین به این بازی باشه.

    • سلام و درود خدمت شما سروش عزیز و گل. واقعا از نظرتون ممنونم. لطف کردید که مقاله رو مطالعه فرمودید و خوشحالم که رضایت داشتید. واقعا به بهترین و زیباترین شکل ممکن در مورد این ۳ بازی نوشتید و کاملا باهاتون موافقم و ممنونم از این نظر زیبا. واقعا ویچر شاهکار نیست بلکه ابرشاهکاره. باز هم ممنون از شما
      https://t.me/Gametal

  • vafadar گفت:

    ویچر بهترین نقش افرینی دنیاست هیچ حرفی توش نیست

  • yousofkh گفت:

    برا من که هیچی جای دنیا پر جزئیات و داستان پردازی و وقایع و دیالوگ و شخصیت پردازی و گیم پلی و سیستم و از همه مهمتر اتمسفر فال اوت ۳ و ۴ رو نمیگیره با بقیه حال نمیکنم زیاد

    • OzHaN گفت:

      بلاخره یه فال ات فن مث خودم پیدا کردم فقط با این تفاوت که من از بقیه بازی های ار پیجی هم بسیار بذت میبرم 🙂

      • yousofkh گفت:

        فال اوت بازی ایه که اگه بدجور بری تو کفش و طرفدار دواتیشش شی و پیگیر دنیای فانتزی و پیش زمینه داستانیش و تبلیغات و سلاح و نماد و موجوداتش و… بشی دیگه گیما دیگه واست تو خالی میمونن و هیچی برات مثل فال اوت نمیشه و بهت حال نمیده حتی هفتاد و شیش هم به بعضی گیما ترجیح میدم و اگه اپدیت ان پی سی تو پاییز اومد اولویت اول خریدم تو اون همه بازی که ابان و اذر میاد خرید فال اوت هفتاد و شیشه . الان هم که هزاران بار نسخه ها فال اوت رو تموم کردم با مود هاش کیف میکنم هر از گاهی و بزور برا وقت گذرونی و عقب نموندن از بقیه بازی ها دیگه هم میرم

  • Dr_Killer_23 گفت:

    نظر من هم به نظر نویسنده نزدیکه و همینه 😉
    تو تمام این عناوین ویچر و بس
    مخصوصا با دی ال سی هاش که اونام شاهکار بودن :yes:

  • GameWorld گفت:

    خیلی مقاله عالی و کاملی بود تشکر میکنم از جناب آقابابایی

  • سلام خدمت اقا سعید عزیز دستتون درد نکنه برای ادامه این مطلب بسیار زیبا یکمی دیر اومد ولی واقعا عالی هستش هنوز اوایل خوندنش هستم ولی عناوینو اول دیدم و گفتم اول نظر بدم تا نظرم جز اولین نظرات بشه و بعد بخونمش.
    کلا همه ی عناوین این لیست به حق هستن از قبلا میدونستم شاهکار ویچر اوله.
    کلا همه بازی های خوب و شاهکاری هستن و من همشونو به جز یکی دوتا مثل horizon و … بازی کردم

  • Mr Hill93 گفت:

    سال دیگه همین موقع ها باید سایبرپانک رو هم به مقاله اضافه کرد
    مقاله بسیار نابی بود از‌ این لیست فقط هنوز موفق به تجربه پرسونا ۵ و نیر اتوماتا نشدم ولی جزو برنامه م برای تجربه هستن
    ممنون بابت مقاله اقا سعید

    • درود بر شما سهیل عزیز. خیلی از لطف و محبت شما ممنونم. لطف کردید که مقاله رو مطالعه فرمودید و وقت ارزشمندتون رو گذاشتید برای خوندن مقاله طولانی. انشالله از تجربه دو شاهکاری که فرمودید هم لذت ببرید.
      انشالله سال بعد هم سایبرپانک جزو همون ۲-۳ تای اول لیسته. باز هم ممنون از شما.
      https://t.me/Gametal

  • Mikasa گفت:

    برای من
    ۱: bloodborne 10/10 ( با کمی اغماض وگرنه بازی بی نقص وجود نداره و نخواهد داشت)
    ۲: dark souls 3 9.5/10
    ۳: monster hunter world 9/10
    ۴: the witcher 3 wildhunt 8.8/10
    ۵: horizon zero dawn 8/10
    ۶: nier automata 7.5/10

  • Clara گفت:

    ۱_ Horizon Zero Dawn
    ۲_ Witcher 3
    ۳_ Bloodborne
    ۴_ Fallout 4
    ۵_ Dark Souls 3
    ۵ بازی RPG که از همه بیشتر باهاشون حال کردم
    دلیلم برای انتخاب هورایزن زیرو داون چیزی نیست جز شجاعت گوریلا گیمز که یه آیپی شاهکار و یکی از برترین و دوس داشتنی ترین کاراکتر های دنیای گیم رو ساخت و البته داستان بی نظیر و فوق العاده جذاب بازی
    کلا من یه معیار ساده بخوام برای ارزش گذاری بازی های open world RPG بدم اینه که داستان انقدر جذاب باشه که اجازه نده side quest ها رو برین و از یه طرف هم ساید کویست ها رو برین که داستان به این زودی تموم نشه!!
    دقیقا هورایزن با من اینکارو کرد دیوونه شده بودم از یه طرف ادامه داستان رو له له میزدم بفهمم از یه طرف نگران بودم زود تموم شه و دلم نیومد!
    راجع به داستان کاندید نشدن دارک سولز ۳ و کمدی گیم اواردز ۲۰۱۶ هم که دیگه سعید جان خودت رو ناراحت نکن اولین بار نبود که این چیزا رو میدیدم
    یعنی جوری مردم فکت هایی راجع به اورواچ میگفتن که آره من از همون اول میدونستم آنچارتد کم میاره….
    موضوع اصلا آنچارتد نبود سیاست های مالی و رشوه و این آت آشغال ها چیز جدیدی تو دنیا نیست مشکل اساسی اینه بین دارک سولز و اینساید و تایتان فال هم اورواچ؟؟
    به فرض سران گیم اواردز اصلا با سونی مشکل دارن دیگه چرا بین این همه شاهکار داستان محور…..

    • Mikasa گفت:

      قبلا به طور گسترده توضیح دادم این جوایز صرفا دنباله روی هایپن نه بیشتر
      ارزششونم در همین حده مثل اسکار

    • Lor'themar گفت:

      مدیونین فک کنین سونی فنه،فقط بخاطر شجاعت گوریلا گیمزه

      • Ladon گفت:

        خودشون خودشونو تابلو میکنن البته هورایزن و من خودم خیلی دوست دارم و اهل توهین به عناوین سونی هم نیستم اما از هر کسی بپرسی RPG گیم چی بازی کنیم اولین چیزی که به ذهنت میاد ویچره نه هورایزن رتبه بندی اقا سعیدم دقیقا همونی ک من قبول دارم مخلص اقا سعید گل :heart:

        • Mikasa گفت:

          اها چون از هرکسی شنیدی گفته ویچرو بیشتر دوست داریم پس باید کل عالم همین حرفو بزنن وگرنه سونی فنن
          والا منم هورایزن بیشتر از ویچر بهم حال داد مشکلیم نمیبینم کسی بگه هورایزن رو از ویچر بیشتر دوست داشتم
          درسته هورایزن تو بخش rpg کم میاره ولی اکشنش خیلی از ویچر جذابتره بنظرم D:

          • Clara گفت:

            دقیقا داداش من با هورایزن واقعا عشق کردم حدود ۵۰ ساعت ی که هیچوقت از عمرم پاک نمیشه شخصیت های دوس داشتنی که الان بعد حدود ۲ سال هیچکدوم رو یادم نرفته این یعنی چیزی که یه اثر رو برا من با ارزش میکنه یعنی تا مدت ها تو خاطرت باقی میمونه بعد انقدر جالب بود داستان که واقعا دیالوگ ها رو بدون استثنا همه رو با دقت گوش میکردم ( مثلا کدوم یکی از شماها میدونه چرا Rost یه outcast شد؟؟؟ قضیه حمله چند نفر از افراد carja و گروگان گیری دختر ۶ ساله Rost رو انصافا کی میدونست؟؟ الیزابت سوبک چرا از گروه آلفا جدا شد؟ sylens چرا به هیدیس خدمت کرد؟ ) میتونم به جریت بگم کسی که میتونه این سوالا رو جواب بده فهمیده چه الماسی سال ۲۰۱۷ عرضه شده

          • Ladon گفت:

            راستش احتیاجی به ثابت کردن به تو ندارم که من بازی کردم یا نکردم در صورتی که بیشتر از یک هفته من بازی کردم این بازیو چیزی که من تو این بازی دیدم تو هیچ بازی نمیتونی بگردی و پیداش کنی چون شما بازی نکردی و اولین تجربه RPG ات هورایزن بوده معلومه اونو بهترین بازی میدونی بعدشم در مورد حرف اخرت خودتم قبول داری RPG خوبی نسبت ب ویچر نیست RPG عین تاس باید بمونه بازی باید منعطف باشه که تو هورایزن اینطوری نیست هر تصمیمی بگیری تو کل بازی تاثیر داشته باشه بازی که ۳۶ تا اندینگ داره بخوای تا اخرش با دی ال سی هاش بازی کنی خیلی بیشتر طول میکشه با هورایزن مقایسه کردنش اشتباهه

            • Clara گفت:

              بیخیال سلطان! بحث نکنیم! فایده نداره…

            • Mikasa گفت:

              action rpg
              از دو بخش تشکیل شده
              action
              rpg
              تو چرا اینقدر سر بخش rpg قفلی
              اره ویچر تو بخشrpg معرکست
              ولی اتفاقا اکشن هورایزن خیلی خیلی خیلی بهتره
              هم enemy design بهتری داره و خاص تر و دشمن هاش مثل خیلی از دشمنای ویچر re skin نیستن و حتی ساده ترین دشمنا هم ممکنه سه تا چهارتا حرکت مختلف بزنن و کاملا جذابتر از دشمنای ویچرن
              ثانیا تو مبارزات هورایزن حرکات گیمر محدود نمیشه برخلاف مکانیسم بسیار بد ویچر که گرالت عین مورچه حرکت میکرد وسط مبارزات ! و کلی حرکات گیمر رو محدود میکرد تازه مکانیسم بسیار بسیار بد تیراندازی ویچر هم یادم نرفته چقدر رو مخ بود الوی راحت میتونه با سرعت مبارزشو ادامه بده و علاوه بر اون کنترلش بسیار لذت بخش تره درنتیجه تجربه مبارزه لذت بخش تره مکانیسم تیر اندازیش برخلاف ویچر واقعا حس تیر انداختن رو داره و لذت بخش تره
              اینکه فکر میکنی “همه “باید ویچر رو بیشتر دوست داشته باشن از پایه اشتباهه هرکس نظر خودشو داره
              اگه هم احترام به نظرات بلد نیستی ک کلا بحثو همینجا ببندیم بهتره چون از وقت تلف کردن سر بحث با متعصب جماعت خوشم نمیاد

          • PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 گفت:

            داداش ایشون نوب تشریف دارن و فقط نظر میده فکر نمیکنه چی میگه

        • PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 گفت:

          اصلا دوست داره از هورایزن خوشش بیاد از ویچر بعدش به تو چه ربطی داره 😀
          سونی فن باشه افتخار میکنه که هست.
          مثل تو نیست که از خجالت اسم کنسولتم نمیاری.
          :rotfl:

        • درود بر شما Loyal Wolf عزیز و گل. خیلی از محبت شما ممنونم. خوشحالم که رضایت داشتید از لیست. واقعا همونظور که فرمودید توهین به هیچ بازی و پلتفرم و .. صحیح نیست و هر کسی نظری داره. نباید کسی رو برنجونیم با توهین به چیزی که علاقه داره بهش. این اصلا ارزش نداره.
          Loyal Wolf

      • Clara گفت:

        نه بابا فکر کردم مخفی میمونه! در ضمن دلیلم رو یه چی دیگه گفتم!! ( اگه ادامه کامنت رو میخوندی این حرف رو نمیزدی)
        جالبه مردم فکر میکنن همه عین خودشون یه ناشر رو میپرستن هرچی بگه اون قبوله دادا من بارها گفتم پلتفرم م پلی استیشن ه و انحصاری هاش رو ( نه همه ش) رو دوست دارم ولی واقعیات رو هم میبینم: بهترین شوتر سوم شخص عمرم گیرز ۲ بوده بهترین racing که تجربه کردم همین قسمت آخر هورایزن فورتزا بوده
        حالا یکی چون هورایزن رو بیشتر از ویچر واید هانت دوست داشته میشه سونی فن متعصب! بابا ناموسا یه کم فکرتون رو گسترش بدین!

      • PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 گفت:

        حالا تو چرا اعصابت خورده :rotfl: :rotfl:

    • سلام خدمت شما. خیلی از شما متشکرم که لطف کردید و وقت عزیزتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید و مرسی از نظرتون. بسیار عالی در مورد هورایزن فرمودید و واقعا بی نظیره.
      خوشحالم که در مورد دارک سولز ۳ موافق هستید با من. خیلی خنده داره که تایتان فال کاندید بازی سال باشه و دارک سولز ۳ نباشه. بازی سالش هم که دیگه چیزی نگیم بهتره. یک دنیا سپاس از شما.
      https://t.me/Gametal

  • ali shz گفت:

    همیشه تو ذهنم اسکایریمو با ویچر مقایسه میکنم و اخرش مخم ارور میده هردو رو میشه در‌ رتبه اول سبک خودشون قرار داد

  • Aztec گفت:

    سلام آقاى آقابابایى، ببخشید من یک سوال درباره بازى ویچر سه از شما دارم اگر ایرادى ندارد آیدى تلگرام تان را از طریق صندوق پیام براى بنده بفرستید.

  • Vahid333 گفت:

    با ویچر ۳ cd projeckt به بقیه درس بازی سازی داد

  • a.r.t گفت:

    حیف Diablo کرک نمیشه 😥
    خیلی دلم میخوادش

  • ShadoWWolf2 گفت:

    Nier automata یکی از منحصر به فردترین عنوانی بود که تجربه کردم،آخه چقدر باس فایت آخرش زیبا و سخت بود،از طرفی هم موسیقی های این شاهکار که کلاً از شدت دلنشین بودن وصف نشدنیه :inlove:
    دارک سولز ۳ هم واقعاً حقش به شدت خورده شد و باید شاخ درآورد که چجوری ی همچین بازی نابی کاندید بازی سال نشه؟؟؟؟
    بقیه عناوین هم هر کدومشون فوق العاده هستن و جایگاهشون در لیست عالی و بی نقصه :inlove:
    درود بر شما سعید آقابابایی عزیز که همیشه مقاله هاتون زیبا و خواندنیه :heart: :rose:

  • Witcher 3 واقعا یک بازی بی نظیر بود.یک افق غیر ممکن برای خیلی از بازی سازها.
    بعضی از مراحل فرعی بازی آنقدر چالش و تعلیق داشت که برای ساعاتی خط اصلی داستان بازی را فراموش می کردید.
    این در حالی که خیلی از بازی ها از تعریف یک داستان ساده و کلی برای بازیشان ناتوان هستند.
    تشکر از آقای بابایی برای این مقاله درجه یک.

    • سلام و درود خدمت شما. یک دنبا سپاس از محبت و لطف شما. خیلی لطف کردید که مطالعه فرمودید مقاله رو.
      در مورد ویچر ۳ بسیار عالی فرمودید و واقعا برای خیلی ها یک افق غیرممکنه حتی فکر کردن به ساخت چنین بازی شاهکاری. بازی که ماموریت های فرعیش از کل داستان و گیم پلی بازی های دیگه کامل تر و چندین درجه برتر بود.
      خیلی خیلی از لطف و محبت شما ممنونم.
      https://t.me/Gametal

  • Nemesis گفت:

    من نمیدونم چرا باید شاهکار بایوور نادیده گرفته بشه و رتبه بازی پایین تر از عناوینی مثل Nioh و Horizon Zero Dawn و Diablo رو داشته باشه(اگر چه در شاهکار بودن اونا هم تردیدی نیست)
    فکر کنم معیار انتخاب رتبه ها بیشتر بر اساس نمرات بازی بوده تا ارزش واقعی بازی ها!
    به هر حال ممنون از مقاله

    • Nemesis گفت:

      خوشحال میشم به جای منفی دادن دلیل مخالفتتون رو بیان کنید 🙂

      • Mikasa گفت:

        اگه اوریجینز بود
        من اونو کنار بلادبورن تو رتبه ۱ میذاشتم
        الحق dragon age origins جزو بهترین تجربه های گیمینگ عمرمه .منتهی inquisition اولا ماموریت فرعی هاشو دوست نداشتم دوما مبارزاتش جذابیت سابق رو برام نداشتن سوما شخصیتا‌و چهارما داستان بازی واقعا جذبم‌نکرد
        البته من منفی ندادمD: منتهی دلایلی ک خوشم نیومد رو گفتم

    • PS1 PS2 PS3 PS4 PS5 گفت:

      درحدشونم نیس بیخیال ادامه نده

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. خیلی ممنون که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید و مرسی از نظرتون.
      عرض کنم حضور شما که اگر نقد متنی و ویدئویی من از شاهکار دراگون ایج رو خونده و دیده باشید میدونید که نظر من در مورد این شاهکار بی نظیر چیه و بدون شک یکی از برترین نقش افرینی های تاریخه. منتها ببینید موضوع اینجاست که الان اگر من و شما و ۱۰ نفر دیگه لیستمون رو بنویسیم دقیقا ۱۲ تا لیست مختلف در میاد که هر کدوم با اون یکی فرق میکنه هم از نظر بازی و هم از نظر ترتیب. اینجا مقداری به نظر و سلیقه نویسنده هم بر می گرده. قطعا اگر شما این رو بنویسید و مثلا دراگون ایج رو بذارید رتبه سوم و چهارم، هیچ ایرادی به اون لیست وارد نیست و کاملا قابل قبوله چون این بازی هم شاهکار فوق العاده ایه و بازی سال هست. ینابراین اصلا فکر نکنید که چون این بازی در رده بعد از دیگر شاهکارهایی که در لیست هستن قرار گرفته یعنی ضعیف تره. بلکه این فقط به نوع دید و سلیقه نویسندهب ر می گرده. من دراگون ایج رو در نسل هفتم با کامل ترین شکل ممکن تموم کردم و دوباره در نسل هشتم جزو اولین بازی هایی بود که خریدم و باز هم اون رو با تک تک جزییات تموم کردم و نقشه رو پاکسازی کردم. این بازی واقعا شاهکار بی نظیریه و شکی در این نیست. باز هم از نظر شما ممنونم.
      https://t.me/Gametal

  • vergil2max گفت:

    درود و خسته نباشید بر اقا سعید گل یا اقای اقابابایی عزیز.مقاله فوق العاده ای بود
    حرف زیاد اما سعی میکنم کوتاش کنم(شک دارم.دی) که اگه خواندید زیاد وقت گرانبها شما و بقیه دوستان را نگیر.گرچه حرف زدن با شما واقعا لذت بخش
    رتبه بندی که بنظرم عادلانست.اما کاش Nier: Automata پنجم بود.دی
    برای منکه رتبه های ۲ و ۳ و ۶ بهترینهای این سبک بودن و اگه بخوام احساسی نظر بدم میگم Nier: Automata بهترین.واقعا بازی توپی بود که خوب با احساسات گیمر بازی میکرد
    دارک سولز ۳ واقعا بازی شاهکاری بود و از نظر من حتی از انچارتد ۴ کمی بهتر بود و اینم اضافه کنم که ۲۰۱۴ بنظرم دارک سولز ۲ و Middle-earth کمی بیشتر از Inquisition لایق گوتی بودن
    کاش منم از ویچر ۳ به اندازه شما لذت میبردم اما کاریش نمیشه کرد سلیقه ها متفاوت اما شکی در اینکه این بازی لایق صدر این لیست نیست.یادم تا قبل انتشار ویچر ۳ اکثرا انتظار داشتن بتمن یا متالگیر بهترین بازی سال بشه اما اینبازی خیلیا را غافلگیر کرد و بهترین بازی سال و عمر خیلیا شد.واقعا به قول شما درود بر سازندگانش
    اقای اقابابایی بیصبرانه منتظر مقاله برتر دیگه شما به ویژه سختترین باس ها و برترین بازیهای اکشن ماجرایی نسلم جاییکه رقابت اصلی بین دوتا از سه بازی برتر این نسل یعنی زلدا(بازیکه بیشترین تعداد نمرات کامل را در تاریخ داره) و خدای جنگ(تنها بازییکه تونست شاخ راکستار شکست ناپذیر رو بشکونه.دی).ویچر ۳ یکی دیگه از اون سه تاست
    با تشکر دوباره از شما اقا سعید گل و به امید ساخت و تجربه بازیهای بهتر حتی بهتر از بهترین بازیهای عمرمون در حال حاضر

    • عرض سلام و ادب خدمت شما. یک دنیا ممنونم که همیشه نظرات زیبا و پر از لطفتون رو می نویسید در مقالات من و واقعا ازتون ممنونم و به نوعی عادت کردم که همیشه وقتی دارم جواب میدم به نظرتنع برسم به نظر شما و خیالم راحت شه که شما هم نظرتون رو نوشتید چون یادمه که از چند سال قبل و از اولین مقالات من همیشه شاهد نظرتون بودم و تا الان که حدود ۶۰۰ مقاله براتون نوشتم همیشه همراه بودین با من. یک دنیا از محبت و لطف شما ممنونم و قطعا حرف زدن با شما برای من هم لذتبخشه همیشه.
      خیلی ممنون که مطالعه فرمودید مقاله رو خوشحالم که رضایت داشتید. بدون شک اگر نایر پنجم بود هم هیچ گونه مشکلی نداشتم و کاملا شایسته هست این شاهکار بی نظیر. واقعا من این بازی رو زود نقد کردم و اگر الان نقدش می کردم قطعا بهش ۹.۵ میدادم بعد از چند بار بازی کردنش.
      با نظرتون در مورد دارک سولز ۳ و دارک سولز ۲ هم کاملا موافق هستم. در مورد ویچر هم خب طبیعیه که برخی مواقع یه بازیباز با یه بازی که بهترین برای خیلی هاست اون ارتباطی که اونها باهاش برقرار کردن رو نحس نمیکنه در خودش و به جاش با یک بازی دیگه چنین حسی رو داره. این طبیعیه و دقیقا به سلیقه و نگاه بازیباز بر می گرده. ولی نکته خوب و عالی که فرمودید اینه که شاید من با یک بازی اندازه بقیه ارتباط برقرار نکنم ولی دلیل نمیشه که کلا انکارش کنم و بگم لیاقت نداره و… در این مورد بسیار خوشحالم که کاملا منطقی و صحیح رفتار می کنید.
      انشاللهحتما مقالات ۱۰ برتری که فرمودید رو هم می نویسم و مخصوصا برترین اکشن ماجرایی های نسل که خب از الان میدونم گاد او اوله و بعدشم با ترتیب های مختلف رد دد ۲ و زلدا و سکیرو و … قرار می گیرن. انشالله از اون مقاله هم رضایت داشته باشید وقتی نوشتم. باز هم از نظر زیباتون و محبت و بزرگواری همیشگی شما ممنونم.
      https://t.me/Gametal

  • برای من :
    ۱… Bloodborne
    ۲.. Bloodborne
    ۳.. Bloodborne
    ۴ ..Dark souls 3
    و …
    با تشکر از آقا سعید

  • GERALT گفت:

    درود بر همه بچه های گیمفا و سعید جان عالی بود واقعا تصمیم گیری درست بود راستی هر چند اینجا جاش نیست ولی خب میگم شاید بچه ها مسخرم کنن ولی خب تو دارک سولز ۳ من nameless king رو همون بار اول که ملاقاتشون کردم فرستادم بهشت ولی برای من پانتیف سالیوان سخت تر بود ۳ بار منو کشت تا بار آخر تونستم با مصرف همه فلاسک ها و در حالی که چند قطره از سلامتی من باقی مونده بود بکشمش ولی king رو با مصرف تنها ۶ فلاسک سلامتی شکست دادم و شما تو راهنما گفته بودید که king از همه سخت تره

    • Ladon گفت:

      برای من nameless king فیس اولشو همون اول میزدم ساده بود اما فیس دومش یادمه هی رول شو زود میزدم فک کنم بعد از ۶ بار کشتمش راستش پانتیف سالیوان و سه نفری با اعضا ریختیم سرش کشتیمش بعدا ولی تکی اومدم سرش فقط باید رول به موقع بعدش به موقع سپرو میگرفتی ک سخت بود بعدش اقا سعید دقیقا درست میگه تو مخی ترین و سخت ترینش همون کینگه بستگی به کلاست و بیلدت داره که چجوری شخصیتتو بسازی و بازی کنی :yes: :yes:

      • GERALT گفت:

        آره داداش درسته من سر پانتیف سالیوان اذیت شدم ولی کینگ رو اژدهاش که خیلی راحت بود ولی خودشم ی تکنیکی که همون بار اول یادش گرفتم این بود که در ۶۰ درصد مواقع میچسبیدم بهش و وقتی ضربه میزد به سمت خودش رول میزدم که چون سلاحش دراز بود باعث شد ضرباتش بهم نخوره و در ۴۰ درصد مواقع هم ازش دور میشدم و باور کن داداش همون بار اول کشتمش چون آقا سعید گفته بود که سخت ترینه با دلهره و مجهز به پیشوازش رفتم

    • درود بر شما titanfall عزیز. خیلی از نظرتون ممنونم. لطف کردید که مطالعه فرمودید مقاله رو. خوشحالم رضایت داشتید از لیست.
      حرفتون کاملا به جاست و اصلا مسخره کردن نداره. بارها شده که یه باسی که برای اکثریت بازیبازهای دنیا سخت تز از بقیه بوده برای برخی از بازیبازها اصلا مشکلی به وجود نیاورده و خیلی راحت کشتنش چه نیملس کیتگ باشه و چه ارنستین و رفیقش. برعکسش هم هست که برای برخی ها باس هایی که برای خیلی ها اسون بودن واقعا دردسر درست کردن و بارها و بارها طول کشیده تا شکستش دادن. موضوعی که فرمودید کاملا طبیعیه و خیلی وقت ها اتفاق افتاده.
      https://t.me/Gametal

      • GERALT گفت:

        درود بر شما سعید جان بنده طبق راهنمای شما در بازی دارک سولز پیش رفتم و خیلی هم عالی بود و دیگر در بازی سردرگم نبودم و خیلی خوشحالم که شما هستین برای این راهنماها قبلا زمان انتشار دارک سولز با خوشحالی رفتم و بازی رو گرفتم ولی خیلی برام سخت تر بود چون خیلی از جاها نمیدونستم کدوم راه اصلی هست و کدوم راه فرعی و خیلی از جاها به بن بست میخوردم و چه بسا روزها نمیدونستم چه کاری انجام بدم تا این که راهنمای شما رو خوندم و لذت بازی برام چند برابر شد. :-)) :-)) :-))

  • با تشکر از آقای آقابابایی بابت مقاله :heart:
    فقط یک بازی هست که میتونه تو سبک rpg رو دست witcher 3 بزنه و اونم witcher 4 هست اما برای من بهترین rpg این نسل horizon هستش و تا حالا اونقدر پلی دادمش که حسابم در رفته

  • omid4398 گفت:

    ۱٫٫The Wither 3
    ۲٫٫٫ Nier
    ۳٫٫٫ soulborn

  • mehrdadPS گفت:

    خلاصه بگم سعید جان دَمت گرم خیلی لذت بردم از مقالتون
    خدایش عالی بود و واقعا ۳ شماره اول لیست حقشونه و من که واقعا از هر سه تاشون لذت بردم(البته خدای راستشو بخوای من BB رو از DS3 بیشتر دوست دارم ولی هر دوشون عالیا)
    Horizon هم خدایش عالی بود خصوصا DLC شو دوست دارم من که منتظر شماره ۲ این شاهکار تو نسل بعد هستم.

    • درود بر شما مهرداد عزیز و گل که واقعا به دیدن نظرات شما هم عادت کردم و منتظرم تا برسم به نظرتون و جواب بدم همیشه. یک دنیا سپاس از محبت و لطف همیشگی شما در این چند سال. همیشه محبت و بزرگواری شما شامل حال من شده و میشه.
      در مورد بلاد و سولز ۳ قطعا هیچ گونه فرقی نمیشه قائل شد که بگیم این “باید” دوم باشه و اون یکی سوم. چون واقعا هر دو شاهکارهای جاودانه هستن و همونطور که توی لیست گفتم فقط چون دارک سولز گیم پلیش پیچیده تر و عمیق تره و المان های تاثیرگذار در گیم پلیش بیشتر هستن (مثل وزن زره ها و ربطشون به سرعت) و نیاز به مدیریت بیشتری دارن، در رده دوم قرار دادم.
      باز هم سپس از شما مهرداد جان.
      https://t.me/Gametal

  • lordhossein گفت:

    درود بر اقای اقابابایی عزیز فقط جای پرسونا ۵ وحشتناک خالی بود

    • سلام خدمت شما حسین جان. خیلی ممنونم از شما.
      پرسونا ۵ خب اکشن نقش افرینی نیست و مبارزاتش نوبتیه و باید توی لیست خودش قرار بگیره وگرنه اصلا شکی نیست که جزو بهترین نقش افرینی های نسل هشتمه و اگر این لیست صرفا فقط بازی های ار پی جی بود قطعا پرسونا ۵ در این قسمت مقاله حضور داشت.
      https://t.me/Gametal

  • AmirtheGRB گفت:

    نسلی که کن لوین توش بازی نده واقعا به درد نمیخوره

  • Illidan گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای بابایی عزیز. واقعا مقاله هاتون مانند بازی هایی که چه نقد یا دسته بندی می کنید بی همتا هستند.

    • سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما Illidan عزیز. واقعا ممنونم از این که با یک نظر یک خطی کاری میکنید که نویسنده واقعا از صمیم قلب خوشحال بشه. افتخار میکنم که برای مخاطبین با شعور و با محبت و قدرشناسی مثل شما می نویسم. انشالله که لایق این محبت و بزرگواری شما باشم. بدون شک برای بهترین مخاطبین مثل شما باید سعی کرد بهترین مطالب رو هم اماده کرد. یک دنیا سپاس ازتون.
      https://t.me/Gametal

  • Nima.1371 گفت:

    یعنی قلم فقط قلم شما.منتقدای نوب باید لنگ بندازن.واقعا هر روز بهتر از قبل میشه مقاله های شما.یدونه اید استاد آقابابایی.همیشه عادل همیشه دقیق.برکتید برای جامعه ی گیم.
    رتبه ی ۱ و ۳ من هم مثل شماست اما تو رتبه ی ۲ هورایزن رو قرار دادم بخاطر اینکه سولز و بلادبورن تقریبا تو یک سبک هستن.مثل همیشه خاص و عالی.

    • سلام و درود خدمت شما نیمای عزیز و گل. نیما جان واقعا خیلی خیلی از این همه محبت و بزرگواری و لطف شما ممنونم. واقعا شرمنده می کنید من رو همیشه. محبتتون همیشه در مقالات شامل حال من شده و واقعا از صمیم قلب خوشحال میشم وقتی میخونم نظرات شما رو. باعث افتخار منه که نظرتون مثبته در مورد بنده و به معنای واقعی از این بزرگواری و قدردانی شما ممنونم. برای افرادی مثل شما هست که سعیم رو میکنم همیشه بهتر از قبل باشه مقالات. نمیدونید که چقدر یک نظر کوتاه باعث میشه نویسنده انگیزه بگیره و با قدرت تر کار کنه. واقعا از این که مخاطبینی مثل شما داریم در گیمفا به خودم افتخار میکنم و افرادی مثل شما هستن که باعث شدن بهترین مخاطبین رو در سایت داشته باشیم و به تنهایی خودتون وزن شعور و فرهنگ سایت رو بالا می برید. یک دنیا سپاس از شما نیمای عزیز و گل و امیدوارم که همیشه سلامت باشید و نظراتتون رو در مقالاتم ببینم و بخونم و لطفتون شامل حال من باشه. بی نهایت از شما سپاسگزارم نیما جان.
      https://t.me/Gametal

  • با سلام و عرض خسته نباشید خدمت سعید جان
    ممنون بابت مقاله :rose:

  • Big Boss11 گفت:

    Fallout 4 شاید اگر در رقابت با هر عنوان دیگری غیر از Witcher 3 بود بی‌شک برترین بازی سال بود. ایراد از این بازی نبود. مسئله قدرت عجیب و غریب Witcher 3 بود. در واقع همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام انتخاب بین Witcher 3 و Bloodborne و Fallout 4، انتخاب بین ۳ شاهکار بود و کاری بسیار سخت، اما از بد شانسی Fallout رقیبش توانست نظر انتخاب‌کنندگان برترین” بازی سال را به حق به خود جلب کند تا دست این بازی فوق‌العاده از جایزه کوتاه بماند” اگه اشتباه نکنم اون سال متا متال گیر از ویچر هم بیشتر شد اما شما هیچ اشاره ای بهش نمیکنی!!!!

    • سلام خدمت شما. خیلی از این که متن رو مطالعه فرمودید و نظر گذاشتید ممنونم. عرض کنم خدمتتون که چون صحبت از عناوین نقش آفرینیه و این لیست در مورد این سبکه به همین خاطر اشاره ای نکردم وگرنه اصلا و ابدا ذره ای تردیدی نیست که بلادبورن و متال گیر ۵ و فال اوت ۴هر ۳ شاهکارهای تاریخ بازی ها هستند و اگر دیده باشید قبلا در مقالات دیگه نوشتم که نظرم در مورد متال گیر سالید ۵ و کلا این سری افسانه ای و سازنده اش چیه. اصلا این رو پای بی توجهی به به این سری نذارید چون متال گیر یکی از چند فرنچایز برتر تاریخ بازی هست و متال گیر سالید ۵ هم یکی از بهترین بازی های کل نسل هشتم. حتی اگر متاش هم بالاتر نبود باز هم دقیقا حرف من همین بود.
      https://t.me/Gametal

  • سلام خدمت شما Mythical Hunter عزیز. خیلی از لطف شما ممنونم. باعث افتخار من هست که رضایت داشتید از لیست. انشالله از تجربه ویچر لذت ببرید.
    بسیار عالی و به جا در مورد نایر نوشتید و کاملا باهاتون موافقم. اصلا بازی شبیهش نداریم و کاملا یونیکه. در مورد دارک سولز و بلادبورن هم دقیقا درست فرمودید.
    والا عرض کنم حضورتون که عکس ها رو از سایت خاصی نمی گیرم و توی سرچ پیدا میکنم ولی خب واقعا واقعا خیلی خیلی برای گذاشتن عکس ها ور مقاله برای شما حساسم و می گردم عکس های خوب براتون پیدا کنم در مقالات چون میدونید که حداکثر اجترام رو برای شما و مخاطبین عزیزمون قائل هستم و سعی میکنم تصاویر و مطالب خوبی براتون منتشر کنم. خوشحالم رضایت داشتید.
    باز هم ممنون از محبت و بزرگواری شما.
    https://t.me/Gametal

  • مازیار گفت:

    مقاله خوبی بود ولی بنده ترجیح میدادم که بجای دارک سولز۳الدر اسکرولز اسکایریم در رتبه دوم می بود :-((

  • abdollah_a2 گفت:

    امتیاز متای ویچر ۹۲ هست با توجه به این که بیش ترین نقد ها رو برای ps4 خورده و بعدشم pc با متای ۹۳ که فقط ۳۰ تا نقد خورده… حالا نمیدونم متای ۹۴ از کجا اومده دقیقا؟؟
    امتیازی هم که کم شده فقط به خاطره مقداری باگ نبود، و منتقدا بیش تر از کامبت بازی ایراد گرفتن که ایرادشون هم وارد بود
    این چند تا از نقد های بازی هست که اتفاقا نمرات خوبی هم داده بودن از ۸۰ تا ۹۰ ولی بازم از کامبت بازی ایراد گرفتن:
    While the decidedly average combat and alarming number of technical gremlins are disappointing for a title that’s been in development for so long, The Witcher III: Wild Hunt is still a must-buy title for genre fans.

    Gigantic, with a majestic world, a brilliant narrative, great dialogue and characters, The Witcher 3 fails miserably when it comes to pure gameplay. Its simplistic combat system and repetitive quest structure are a monster that even Geralt cannot kill

    When it comes to story, lore and characters, The Witcher 3 is simply stunning, a milestone in western RPGs. Although the gameplay is quite varied, and the offer in terms of quests and exploration rich, the combat system still lacks depth, and structure as questing never changes. As it is, it’s a perfect game for whoever like to dive deep into a believable and vast imaginary world, but not for gameplay purists

    The Witcher III: Wild Hunt is probably one of the most well-crafted RPG worlds yet…Is it perfect? No, the combat is rote at times and the inventory and crafting needs work, but in the end, The Witcher III is a top-notch RPG experience

    Wild Hunt feels like an old folktale. The story is beautiful, funny and creepy at the same time, dialogue and characters set a new milestone for other game writers. Witcher 3 could be one of the best games ever made: only the ending of the story and battle system could be better

    Sloppy combat and ongoing optimisation can’t quite spoil this dark fantasy adventure, set in a stunning world of blood and black magic

    It spends a great deal of its energy trying to impress the audience with unparalleled scope. The result is an experience that succeeds in its mission of being a grand experience, but commonly missteps when it comes to fundamentals such as combat, leveling systems, and user interface design
    اصله یه بازی ویدیویی چیه؟؟ چیه که یه بازی ویدیویی رو از بقیه ی چیز ها جدا میکنه؟ گیمپلی هست… بخشی که ویچر توش ضعیف هست
    سولز بورن یا دیابلو، نیر و نیوه هر کدون از این بازی ها لایق تر هستن برای رتبه ی ۱

    • AXEL STONE گفت:

      دادا خود بازیTW اول برای PC بودش کلا سریش برای PC بود واگر میخاست اول پورت بشه اول برای PC پورت میشد بعد برای کنسولا. والله من بنظرم متای ۹۳ هم کمشه تازه متاش ۹۳ هست یوزر اسکورش ۹۴ هست! دیگه یک بازی چفد میتونه فنش رو عاشق خودش کنه؟
      من که خیلی خوشحالم از داشت ویچر احساس خوش بختی رو بهم اهدا میکنه :rose: :heart:

      • abdollah_a2 گفت:

        من کار ندارم که نسخه های قبلیش اول برای pc بودن یا نه… حرف من سره متاش هست که روی پلتفرم اصلی که با بیش ترین نقد مشخص میشه ۹۲ هست، و اگر هم همون pc رو در نظر بگیریم ۹۳ هست، حالا ۹۴ نمیدونم از کجا اومده
        متاش هم با توجه به این که گیمپلیش لنگ میزنه اگه زیادش نداده باشن مطمینا کم هم بهش ندادن
        خودم از یک سال قبل از این که بازی بیاد فنش بودم ولی خب در حد انتظاراتم نبود… و این که میبینم انقدر بزرگش میکنن باعث شد بیش تر ازش زده بشم … که این بزرگ نمایی هم فقط و فقط تو سایت های داخلی دیدم
        خوب میشد اگه از یه اثر بت نمیساختیم

        • AXEL STONE گفت:

          داش همش نسخهاش اول برای PC نقد شد. منظورم اول روی PC نقد شدن یعنی پلتفرم اصلی TW خود PC هست ونه کنسول: حالا دیگه بقیه رو به خود شما میسپارم!
          اگه نقدای PS4 بشترده دلیل نمیشه که بهتره! توجه کن داش گلم اگه ۱۰ نفر یا۲۰ نفر نقد بذارن فرق نمیکنه از اون ۱۰ نفر شاید یکی نمره ضعیفی بده و شاید از اون ۲۰ نفر ۲ نفر نمره ضعیفی بذارن این بیشتر و کمتر بودن منتقدا نکته ی مهمی نیست که بخایید بهش فکوس داشته باشین.
          عبدالله جان شما از اول با ویچر مشکل داشتی نمیدونم چرا ولی داش چرا به فکر این که چرا “دیگران گندش میکنن” این اصلاً از شما درست نیست ( در اصل شما بهش علاقه ای نداری من به فوتبال گیم علاقه ای ندارم بعضی وقتا با دوستم بازی میکنم و حتی دوستم رو ورقش میکنم هخ اما خب دوستش ندارم ولی همه فوتبال رو دوست دارن) مشکل از بازی نیست مشکل از منه. . . حالا
          اگه شما ویچر رو دوست نداری مشکل از سلیقه شماست اما بازی هیچ ایرادی نداره و این چیز طبیعیه
          من وقتی TWرو بازی میکنم بهم حس خیلی خوبی میده حتا نگاه کردن به دنیاش هم لذت بخشه و این فقط حرف من نیست حرف خیلی از دوستان خودمونه
          خلاصه روی PC متاش ۹۳ هست و اون ۹۴ که گفتم یوزر اسکورشه یعنی رضایت مخاطبانش هست و تا %۹۴ رسیده –اگه قبولم نداری– گرچه این متا پتا و جایزه مهم نیستن خدایی اصلا چیزی نیستن که بخام به عنوان زیبا بودن بازی رو ثابت کنم ازشون استفاده کنم ولی خدایی از متا بگیر تا جایزها ویچر چیزی کم نذاشته و تا حالا یک بازی یوزر اسکورش تا ۹۴ بود اما متاش ۹۶ اونم RE4 بود :rose: :heart:

        • اول سلام میکنم به شما
          ببین دوست عزیز
          نسخه ی اول و دوم رو اگه بازی کرده باشی که اگه نکردی حتما این کارو بکن میتونی متوجه بشی که ویچر ۳ از نسخه ی اول و دوم خودش خییییلی بهتر بود
          این که میگید یه بازی ویدئویی چیه و بعد میگید گیم پلی اشتباه محضه !
          ما یسری بازی داریم مثل life is strange که توی سبک خودشون شاهکارن ولی گیم پلیشون توی چن تا انتخاب دیالوگه !
          ما کلی سبک داریم از بازی ها بهتره شما قبل از قضاوت در مورد یه بازی برید سبک شناسی بازی هارو مطالعه کنی از سال ۱۹۸۰ تا به امروز ببینی بازی های rpg چه ویژگی های داشتن !
          متاسفانه دانش خیلی از گیمر های ما از بازی ویدئویی توی همین بخش گیم پلی خلاصه میشه ( منظورم شما نیستی کلی میگم )
          این در صورتی هست که واژه ی بازی های ” ویدئویی ” خیلیییی بزرگ تر از یه گیم پلی ساده و یه مبارزه هست !
          بازی ویدئویی رو ” تعامل ” هست که جدا میکنه نه گیم پلی و این تعامل میتونه حالا کلی سبک از گیم پلی رو در بر بگیره
          خیلی ها هم که میان توی همین سایت بازی هایی مثل RDR2 رو نقد میکنن و میگن گیم پلی فلان بود و … و RDR2 اصلا بازی نیست مسئله اینه هیچ توجهی به تاریخچه اثری به نام ” بازی ویدئویی “ندارن! اصلا قرار نیست RDR2 و یا همین ویچر ۳ به شما گیم پلی نظیر یه بازی شوتر یا حتی در سبک خودشون دارک سولز و بلادبورن رو بدن !!
          من زیاد نمیخام بحث کنم سر اینکه شما کجای کامنتت اشتباس و .. چون نظر شخصی هرکس محترمه در هر صورت از نظر خیلیا هم ویچر ۳ یه بازی شکست خوردس ! ( که جوایز بازی کاملا خلاف اینو ثابت میکنه )
          من پیشنهاد میکنم یه بار با زیرنویس فارسی ( اگر زبان انگلیسی قوی ندارید یا به هر دلیلی حال خوندن ندارید میتونید از این زیرنویس که موجود هست استفاده کنید تا تمام دیالوگ ها و متن ها رو بخونید ) بازی رو تجربه کنی
          داستان توی ویچر اصلی ترین موضوعی هست که روش پرداخته شده
          کسی که گیم پلی میخواد طبیعتا نمیره ویچر بخره ! ما ۲ نسخه قبل از ویچر ۳ داریم … طرف میدونه که اقا ویچر قرار نیست بهش گیم پلی مثل سولز بورن تقدیم کنه !
          من اینکه در بخش مبارزه ویچر کاملا دارای نقص هست موافقم اما یه بازی رو باید با مجموعه ی خودش مقایسه کرد …
          بعله توی مجموعه ی خودش و بازی های هم سبکی که از قدیم تا الان بودن ویچر ۳ با اقتدار در جایگاه اول میشینه به هزار و یک دلیل … از دیالوگ ها و داستان سرایی و روایت و گرافیک فنی و بصری بازی بگیر تا تک تک اجزای یک بازی RPG ویچر ۳ فوق العادس!
          حالا چرا پس بعضیا باهاش مشکل دارن ؟
          ۱- طولانی بودن دیالوگ ها که هرکسی حال خوندنشو نداره مخصوصا اینکه خیلیییی از ایرانی ها انگلیسی در حد فول نیستن که بتونن همرو راحت ترجمه کنن
          ۲- بخش مبارزات بازی ( که اون هم با گرفتن یسری Skill تا حد خوبی قابل رفع هست )
          در هر صورت نظر شما محترم هست ولی من با نظر شما مخالفم …
          ————————————————
          ممنون از سعید جان بابت مقاله اگه نظر نمیدم و تشکر نمیکنم این رو بر پایه ی نخوندن مقالتون نزارید
          بخش نظرات سایت رو من بارها گفتم به خود شما طوری هست که اصلا من نمیتونم تحملش کنم دیگ
          متاسفانه خیلی از رفیقای قدیمی گیمفایی خودمون هم دیگه کامنت نمیزارن …
          در پناه حق

    • aragorn999 گفت:

      شدیدا بات موافقم.منم دیدم خیلی دارن ا ویچر تعریف میکنن.تا اینک بازیش کردم .گیم پلی بازیش بدجور تو ذوقم زد.سیستم مبارزاتش بدون هیجان بود.ولی البحق و النصاف گرافیک و داستان خوبی داشت منی ک حوصله وراجی و … ندارم فیلمای رد دد اسکیپ میکردم ویچر منو جذب کرد.ولی گیم پلی … فاجعه

  • ALI.SHAHRUEI گفت:

    سلام خدمت آقای آقابابایی عزیز بابت این مقاله فوق‌العاده عالی.
    متاسفانه من هنوز نتونستم ویچر ۳ و بازی کنم با اینکه یکی از بازی هایی بود که خیلی میخواستم بگیرمش ولی هر جا گشتم نسخه game of the year که دی ال سی های blood and wine و hearts of stone رو داره پیدا نکردم برای پی اس ۴،حالا ایشالا تا چند ماه دیگه که یه پی سیه خوب گرفتم این بازیو میزارم اول لیست خریدم.

  • Mahan Rostami گفت:

    می شه گفت تمامی بازی های این لیست فوق العاده هستند ولی از نظر من تمامی بازی ها یک طرف سه تای اول یک طرف
    Bloodborne با اون اتمسفر و مبارزات سریع و بی نظیر که اصلا بدون هیچ شکی از نظر من بعد از God of war بهترین انحصاری PS4 است ولی DLC
    Dark souls 3 از نظر من بهترین بازی میازاکی و مظلوم ترین اصلا نمی دونم چی بگم اصلا انگار یک سری افراد بالا دستی با میازاکی ندارن در مورد خود بازی که نمی شه حرفی زد اصلا
    و اما Witcher 3 Wild Hunt که بدون هیچ شکی فقط و فقط لایق رتبه اول این فهرست
    ولی واقعا بخواهم صادق باشم این سه بازی یک طرف DLC ها یک طرف دیگه

  • Preity گفت:

    به نظرم fallout 4 باید اول میشد با اختلاف از بقیه بالاتره، بزرگ ترین نقش افرینی این نسل بود که میشد توش غرق شد و زندگی کرد

  • MahdiVirus گفت:

    Witcher 3 Game of century :heart: :heart: :heart: :heart:

  • AXEL STONE گفت:

    سلام و درود فراوان بر بزرگوارمون اقای اقا بابایی جان :rose: :heart: بخشید اگه دیر کامنت میذارم کمی دستم بنده. در مورد مقاله: خیلی ممنون از مقاله ی بسیار خوبتون همشو خوندم خیلی عالی بود و با لیست و ترتیب لیست کاملا موافق هستم و خیلی هم عالیه :rose: :heart: مرسی موفق و مؤید باشید انشالله

  • Poriyarad گفت:

    راستش به من bloodborne بیشتر از ویچر چسبید البته این نظر منه ولی انصافا bloodborne از dark souls 3 خیلی بهتر بود

  • خسته نباشید سعید جان زحمت زیادی کشیدید.
    کاملا پیش بینی میشد که ویچر اول و دارک سولز جزع ۳ تای برتر باشه و حقشون هم هست.هر گیمری باید چند تا از این بازی های لیست رو بازی کنه.

  • MahanM93 گفت:

    من خیلی خوش شانسم که آقای آقابابایی رو پیدا کردم!
    طبق تجربه من سلیقه من تقریبا با ایشون یکیه! بگی بازی خوبه دیگه دنبال نقد و نظر دیگه‌ای نمیرم.
    همه مقالات شما رو هم کامل می‌خونم.

  • parsa 00 گفت:

    عال بود فقط باید جای عنوان ۲ با ۱ عوض می شد

نقش‌آفرینی در لباس اکشن | برترین عناوین اکشن-نقش‌آفرینی آفلاین در نسل هشتم (بخش دوم) - گیمفا