یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا

یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است

truth seeker
۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا

بازی Final Fantasy VII Remake بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) است. نسخه‌ی اصلی این بازی یکی از پرطرفدارترین عناوین نقش‌آفرینی ژاپنی بود و این موضوع باعث شد معرفی نسخه‌ی بازسازی شده، آن هم در شرایطی که شرکت‌های ژاپنی در حال بازگشت به روزهای اوج خود هستند، بتواند نظر بسیاری از هواداران را به سوی خود جذب کند. البته به گفته‌ی مدیر ارشد اجرایی شرکت اسکوئر انیکس، این موضوع کار بازسازی این بازی را از روند توسعه‌ی یک بازی جدید سخت‌تر کرده است.

با توجه به معرفی بازی Final Fantasy VIII Remastered در جریان مراسم E3 امسال و این موضوع که Final Fantasy VII Remake خود در قالب چند بازی به بازار عرضه می‌شود، به احتمال زیاد نباید انتظار معرفی یک نسخه‌ی جدید از سری Final Fantasy را در آینده‌ی نزدیک داشته باشیم. آقای یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، مدیر ارشد اجرایی شرکت اسکوئر انیکس، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت GamesBeat بیان کرده که این موضوع روند کار را بسیار چالش برانگیزتر می‌کند؛ چرا که فشار زیادی برروی تیم سازنده وجود دارد تا بتوانند عنوانی را توسعه دهند که بسیار فراتر از نسخه‌ی اصلی است. علاوه بر این، تیم سازنده نمی‌تواند صرفا به دنبال ارائه‌ی همان حس قدیمی و نوستالژیک به هواداران باشد، به خصوص که آن‌ها می‌خواهند مخاطبین جدید که با نسخه‌ی اصلی سری آشنا نیستند را نیز به سمت بازی جذب کنند. به اعتقاد آقای ماتسودا، این موارد در کنار یکدیگر شرایط دشواری را ایجاد کرده‌اند.

اگر بخواهم صادقانه بگویم، ما یاد گرفتیم که ساختن یک نسخه‌ی بازسازی شده می‌تواند بسیار دشوار باشد. این کار به نوبه‌ی خود به اندازه‌ی ساخت یک بازی جدید و یا حتی بیشتر از آن دشوار است. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که زمانی که شما در حال بازسازی یک بازی هستید، نمی‌توانید صرفا به دنبال حس نوستالژیک آن بروید. این موضوع درست نخواهد بود. شما باید آن را به جدیدترین بازی سری تبدیل کنید، به عنوانی که کاملا به‌روز است.

در روند ساخت بازی Final Fantasy VII Remake ما نه تنها باید به هواداران نسخه‌ی اصلی یعنی کسانی که Final Fantasy VII را تجربه کرده بودند فکر می‌کردیم، بلکه باید هم‌زمان فراتر از آن می‌رفتیم و به کسانی که نسخه‌ی اصلی و یا حتی سری Final Fantasy را تجربه نکرده بودند نیز فکر می‌کردیم. من فکر نمی‌کنم که ما بتوانیم در زمان ساخت بازی تنها هواداران قدیمی را در نظر بگیریم. ما با طور حتم برای حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آن‌ها تا به امروز ارزش بسیار زیادی قائل هستیم ولی می‌خواهیم شاهد باشیم که مشتریان جدید نیز این بازی را تجربه می‌کنند. ما باید عنوانی را توسعه دهیم که بتواند هر دو گروه مشتریان را راضی کند. من به این دلیل است که می‌گویم ساخت این بازی بسیار چالش برانگیز است.

اولین قسمت از بازی Final Fantasy VII Remake در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال جاری (۳ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری در دسترس کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار می‌گیرد. شما می‌توانید دیگر اخبار مربوط به این بازی مورد انتظار را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا
یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یاتسوکه ماتسودا: بازسازی Final Fantasy VII از ساخت یک بازی جدید دشوارتر است - گیمفا