قابلیت بازی میان پلتفرمی، نقش برجستهای در نسل نهم نخواهد داشت
این روزها شایعات زیادی در رابطه با کنسولهای نسل نهم منتشر شده است که بسیاری از آنها به انتشار این کنسولها در سال ۲۰۲۰ اشاره دارند. با نزدیک شدن به نسل نهم، این سوال مطرح میشود که سازندگان چه انتظاراتی از کنسولهای نسل آینده خواهند داشت. در این زمینه، سازندگان بازی مستقل My Memory of Us معتقد هستند که قابلیت بازی میان پلتفرمی، نقش تعیین کننده و برجستهای را در نسل نهم نخواهد داشت.
آقای لوکاس جانچوکو (Lukasz Janczukco) یکی از اعضای استودیوی بازیسازی جاگلر گیمز (Juggler Games) که بازی My Memory of Us را در سال ۲۰۱۸ برای کنسولهای نسل هشتم و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه کرد، طی مصاحبهای با وبسایت Gamingbolt، در رابطه با نسل نهم و انتظارات خود از مایکروسافت و سونی صحبتهایی را ارائه داد. وی اظهار داشت:
من امیدوارم که هر دو شرکت سونی و مایکروسافت به پشتیبانی از بازیهای مستقل در نسل آینده ادامه دهند. ما داستانهای زیادی برای گفتن داشته و علاقه داریم تا این داستانها را با بازیبازان کنسولها نیز به اشتراک بگذاریم.
وی در ادامه، در رابطه با قابلیت بازی میان پلتفرمی و نقش آن در کنسولهای نسل نهم اظهار داشت:
مطمئنا بازیها و یا ژانرهای متفاوتی وجود دارند که این قابلیت برای آنها مفید خواهد بود. این موضوع تجربهی بازی و به اشتراک گذاری آن را میان بازیبازان آسانتر میسازد. اگرچه از نظر من، قابلیت بازی میان پلتفرمی برای تمامی بازیبازان کاربرد ندارد و برای من بسیار سخت است که باور کنم قابلیت بازی میان پلتفرمی نقش برجسته و تعیین کنندهای را در نسل نهم داشته باشد.
حرفهای آقای جانچوکو تا حدودی درست است و به طور مثال قابلیت بازی میان پلتفرمی در بازیهای تک نفره کاربرد خاصی ندارد (مگر اینکه سازندگان در آینده طرحهایی از جمله سیستم پیشرفت میان پلتفرمی را ارائه دهند). در هر صورت امیدواریم قابلیت بازی میان پلتفرمی در آینده گستردهتر شود. حال که شرکت سونی نیز در این زمینه کمی کوتاه آمده است، چه بسا در آینده و یا حتی در نسل نهم بازیهای بیشتری از این قابلیت بهرهمند شوند.
پر بحثترینها
- رسمی: مایکروسافت Tango Gameworks ،Arkane Austin و دو استودیوی دیگر را تعطیل کرد
- منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت
- استیم درخواستهای ریفاند بازی Helldivers 2 را قبول میکند
- سونی از موضع خود نسبت به الزام حساب PSN برای بازی Helldivers 2 عقب نشینی کرد
- سونی فروش Helldivers 2 را در کشورهای پشتیبانی نشده PSN متوقف کرد
- Helldivers 2 رکورد تعداد نقدهای منفی استیم را در میان بازیهای پولی شکست
- سیستم مورد نیاز Hellblade 2 مشخص شد
- مدیرعامل Helldivers 2 از لزوم داشتن حساب کاربری PSN ابراز تاسف کرد
- ۴۹ درصد بریتانیاییها تمایلی به خرید GTA 6 ندارند
- نقد و بررسی بازی Stellar Blade؛ فرشتهها شاید بگریند
نظرات
فقط امیدوارم بازی های انحصاری معرفی شده ی سونی از جمله the last 2 و dead strandingو انحصاری های مایکروسافت هالو و گیرز اف وار تو همین نسل عرضه بشن و تو نسل بعد کنسول ها ریمستر همشون رو ببینیم
تو بازیایی مث My Memory of Us که ایشون توسعه داده قطعا قابلیت بازی میان پلتفرمی نقشی نخواهد داشت.