شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم

سعید حلاجیان
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

جدیدترین نسخه از سری God of War درماه آوریل عرضه شد و از آن‌جایی که استودیوی سانتامونیکا تصمیمی به عرضه‌ی محتویات پس از انتشار برای بازی God of War ندارد، بنابراین بر اساس شایعات منتشر شده کار ساخت نسخه‌ی بعدی این سری آغاز شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی شخصیت‌ها، هیولاها و سرزمین‌هایی بپردازیم که احتمالاً در نسخه‌ی بعدی God of War حضور خواهند داشت. 

هشدار: این مقاله بخش اعظمی از داستان بازی God of War را فاش می‌کند. بنابراین اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین حالا این صفحه را بسته و از مطالعه‌ی این مقاله خود داری کنید. این آخرین هشدار ماست؛ اگر بازی God of War را تجربه نکرده‌اید، سریعاً از این صفحه خارج شوید.

اگر یادتان باشد کوری بارلوگ طی مصاحبه‌ای گفته بود که برای تجربه‌ی نسخه‌ی بعدی God of War نباید مدت طولانی صبر کنیم. حرف وی تا حدودی درست بود زیرا دیگر لازم نیست کد‌ها و موتور بازی از نو ساخته شود و برخلاف نسخه‌ی اخیر نیاز به تلاش و کار چندین و چند ساله نیست. God of War داستان بسیار جذابی را روایت کرد که شخصیت‌های بسیار خوبی را نیز به همراه داشت. اگرچه باس فایت‌های کمتری را در بازی شاهد بودیم اما در عوض سازندگان برروی جزئیات شخصیت‌ها و هویت آن‌ها بیشتر از پیش کار کرده و شاهد شخصیت‌های پخته‌تر و کامل‌تری در بازی بودیم. اما افسانه‌های نورس بسیار گسترده است و هنوز شخصیت‌ها، هیولاها و سرزمین‌های بسیاری در اساطیر نورس وجود دارند که بر اساس خط داستانی بازی احتمال حضور آن‌ها در نسخه‌ی بعدی بازی بسیار زیاد است. به علاوه در نسخه‌ی اخیر شخصیت‌هایی حضور داشتند که به نظر می رسد در نسخه‌ی بعدی نیز همچنان حضور پررنگی در خط داستانی بازی خواهند داشت.

از جمله انتقاداتی که در رابطه با بازی God of War مطرح شده است، به کمبود باس فایت‌های بازی اشاره داشتند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر شخصیت‌های جدید، به معرفی هیولاها و سرزمین‌هایی از افسانه‌های نورس بپردازیم که بر اساس خط داستانی بازی احتمال حضور آن‌ها بسیار بالا است. پس با ما همراه باشید.

شخصیت‌ها

۱-فریر (Freyr)

اولین انتخاب بدون شک Freyr است؛ یکی از خدایان ونیری (Vanir)، برادر دوقلوی فریا (Freyja) و فرمان‌روای الف‌ها که در طول بازی چندین بار به آن اشاره شد اما هیچ‌گاه در بازی حضور پیدا نکرد. بر اساس نوشته‌های موجود در Alfheim و حضور لایت الف‌ها در این سرزمین، به نظر می‌رسد وی مفقود شده و حال لایت الف‌ها به دنبال وی می‌گردند. البته در نوشته‌ها آمده است که فریر (Freyr) شمشیر افسانه‌ای را برای کمک به جستجوی الف‌ها، به Alfheim می‌فرستد اما این شمشیر هنوز نرسیده است. این نکته‌ی بسیار مهمی است زیرا اگر این شمیر گم شده باشد به این معنی خواهد بود که فریر به Vanaheim بازگشته است. البته بسیاری بر این اعتقاد هستند که فریر در آزگارد زندانی شده است و اگر این گونه باشد اودین (Odin) می‌تواند از وی برای کنترل فریا (خواهر دو قلویش) استفاده کند و از این روی فریا به آسیر می پیوندد تا انتقام فرزندش بالدُر را از کریتوس و پسرش بگیرد. البته اگر این احتمالات را نادیده بگیریم، از آن‌جایی که فریر از آسیر‌ها متنفر است (اشاره به جنگ میان ونیرها و آسیر‌ها) مشخص نیست که وی در قضیه انتقام طرف خواهرش و آسیر‌ها خواهد بود یا خیر. همان‌طور که اشاره کردیم فریر دارای یک شمیر افسانه‌ای است که Sumarbrandr نام دارد و ابهت خاصی به شخصیت فریر می‌بخشد که در نوع خود سلاح منحصر بفردی به شمار می‌آید (اگرچه در افسانه‌ها نوشته شده است که فریر شمشیر خود را گم کرده و در نبرد رگناروک با شاخه‌ی درخت مبارزه می‌کند). همچنین فریر یک کشتی جادویی به نام Skidbladnir نیز دارد؛ کشتی که می‌تواند آن‌قدر کوچک شده و در درون کیسه‌ای جای گیرد. به علاوه یک گراز وحشی مو طلایی به نام Skidbladnir ارابه‌ی فریر را می‌کِشد و در تاریکی موهای طلایی‌ این گراز وحشی به مانند شعله‌های آتش می‌درخشد. دو گنجینه‌ی فریر (کشتی و گراز موطلایی) به وسیله‌ی Brokk و Sindri  خلق شده‌اند. با توجه به داستان God of War، شخصیت فریر (Freyr) گزینه‌ی بسیار مناسبی برای ادامه‌ی داستان بازی است؛ یک شخصیت بسیار عجیب.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

نبرد میان Surtr ( سمت چپ) و Freyr ( سمت راست) سوار بر گراز وحشی خود

۲- نیورد ( Njordr)

Njordr پدر فریا و فریر است که می‌تواند نقش فرمان‌روای ونیر را در نسخه‌ی بعدی ایفا کند. معمولا در افسانه‌های نورس از او به عنوان خدای دریاها، باد و ماهی‌گیری یاد می‌شود زیرا معمولا ماهی‌گیران و دریانوردان او را پرستش می‌کنند. البته یکی از روستاهایی که مردمش او را می‌پرستیدند، بعد از نابودی Thamur به وسیله ثور نابود شد زیرا با شکست Thamur، این هیولا به روی این روستا افتاد و آن را ویران کرد. Njordr یکی از کسانی است که گفته می‌شود از نبرد رگناروک جان سالم به در خواهد برد. در هر حال او می‌تواند یکی از شخصیت‌هایی باشد که در نسخه‌ی بعدی بر علیه کریتوس بتازد.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

Njordr، خدای دریاها

۳- هایمدال ( Heimdallr)

مطمئنا از آن جایی که در مورد اول به اودین، رگناروک و آسیر‌ها اشاره کردیم، انتظار دارید تا مورد دوم در ارتباط با دو شخصیت ثور یا اودین باشد. همان‌طور که می‌دانیم God Of War به طور مشخص و واضحی تایید کرد که دو شخصیت ثور و اودین نیز در داستان بازی حضور دارند و در ارتباط با ثور نیز به نظر می‌رسد این شخصیت در God of War 5 حضور پیدا کند ( با توجه به این‌که در پایان پنهان God Of War نیز شاهد وی بوده‌ایم) بنابراین نیازی به لیست کردن این دو شخصیت در این مقاله نیست و به سراغ شخصیت‌های دیگری خواهیم رفت. از این روی یکی دیگر از شخصیت‌های آسیری که می تواند در نسخه‌ی پنجم حضور پیدا کند، هایمدال (Heimdallr) است؛ نگهبانی که از پل ورودی قلمرو خدایان آسگارد محافظت می‌کند. او شنوایی و بینایی بسیار قوی داشته و دارای شیپوری است که در مواقع خطر می‌تواند در آن بدمد. در واقع این شیپور هشداری است برای بیدار کردن ایزدان و خدایان آسگارد و هشدار دادن به آن‌ها در هنگام خطر. بر اساس افسانه‌ها یکی از نکات مهم در رابطه با شیپور هایمدال این است که نبرد رگناروک با شیپور وی آغاز می‌شود. در واقع او هر وقت احساس کند که پایان جهان نزدیک است، در شیپور خود می‌دمد و نبرد رگناروک آغاز خواهد شد. هایمدال می‌تواند به عنوان یکی از باس‌های بازی روبروی کریتوس قرار گیرد زیرا کریتوس برای مبارزه با خدایان آسیر باید ابتدا هایمدال را شکست دهد. از آن جایی که داستان بازی God of War قویا به نبرد قریب الوقوع رگناروک اشاره کرده است، بنابراین این شیپور می‌تواند نقش بسیار اساسی را در بازی ایفا کند. شاید مهمترین نکته در مورد هایمدال را تقابل احتمالی وی با آترئوس دانست. بگذارید ساده‌تر بگویم در افسانه‌ها آمده است که هایمدال و لوکی در جریان نبرد رگناروک یکدیگر را به قتل می‌رسانند. از آن‌جایی که مشخص شد آترئوس همان لوکی است، بنابراین احتمالا سرنوشت وی پیوند بسیار نزدیکی با هایمدال خواهد داشت.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

هایمدال ( Heimdallr) نگهبان قلمرو خدایان آسگارد

۴- هودر (Hodr)

خدایان و هیولاهای بسیاری در افسانه‌های نورس وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای قدرت‌های خارق العاده‌ای هستند. هودر (Hodr) در برابر آن‌ها عددی نیست اما اضافه شدن این شخصیت به بازی God of War 5 می‌تواند بسیار جالب باشد. هودر یک خدای نابینا و پسر اودین ( حاصل ازدواج اودین و فریگا) و برادر دو قلوی بالدُر است؛ شخصی که در افسانه‌ها با فریب لوکی (آترئوس) با شلیک کمان باعث مرگ برادرش یعنی بالدُر شد. البته مطابق افسانه‌ها در نتیجه‌ی این کار، هودر بعدا توسط والی ( فرزندی که یک روزه به اندازه انسان بالغ رشد کرد) به قتل رسید. اما از آن‌جایی که داستان بازی God of War به گونه‌ای دیگر روایت شد، دیگر شاهد این اتفاق نخواهیم بود و هودر به وسیله والی کشته نمی‌شود. بنابراین امکان وجود این شخصیت در نسخه‌ی بعدی وجود دارد. استودیوی سانتا مونیکا سابقه‌ی بسیار خوبی در منسجم کردن شخصیت‌های مختلف دارد؛ حتی اگر تاریخچه و یا داستان زیادی از آن‌ها در افسانه‌ها وجود نداشته باشد. ظاهرا این استودیو قصد دارد همین کار را در نسخه‌ی بعدی نیز انجام دهد. شاید هودر خدای آنچنان قدرتمندی در اساطیر نورس نباشد اما از آن‌جایی که در داستان بازی، بالدُر به وسیله کریتوس کشته شد، شاید هودر در نسخه‌ی بعدی حضور پیدا کند تا انتقام مرگ برادرش را از کریتوس بگیرد. با توجه به روایت متفاوتی که از مرگ بالُدر توسط استودیوی سانتا مونیکا شاهد بوده‌ایم، این موضوع اصلا بعید نیست.

۵- کواسیر (Kvasir):

کواسیر (Kvasir) نیز الزاما خدای قدرتمندی در اساطیر نورس نیست؛ دقیقا به مانند Mimir اگرچه قدرت کواسیر از دانش و آگاهی وی سرچشمه می‌گیرد. کواسیر از بزاق خدایان و ایزدان آسیر و ونیر متولد شده است؛ موجودی که دانش و آگاهی را در سراسر دنیا گسترش می‌دهد. البته در افسانه‌ها وی توسط دو دورف کشته شد و از خون وی نوشیدنی به نام Mead of Poetry به وجود آمد که بعدا اودین این نوشیدنی را تصاحب کرد. هر کسی از این نوشیدنی بنوشد، به یک دانشمند تبدیل شده که می‌تواند هر مسئله‌ای را حل کرده و یا به هر اطلاعاتی دست یابد. چه کواسیر و چه نوشیدنی Mead of Poetry  اگر در بازی حضور داشته باشند، بسیار جالب خواهد بود به خصوص اگر روبروی Mimir قرار گیرد؛شخصی که به آسیر‌ها کمک می‌کند. حال شاید کنجکاو هستید که بدانید اگر قرار باشد کواسیر در نسخه‌ی بعدی حضور پیدا کند، در کجای داستان قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که در این صورت وی پیوند نزدیکی با لوکی ( آترئوس) خواهد داشت. در افسانه‌ها آمده است وقتی خدایان متوجه می‌شوند که لوکی در قتل بالدُر دست داشته است، تصمیم گرفته تا وی را اسیر کرده و مجازات کنند. در نهایت کواسیر که از حقه‌های لوکی کاملا آگاه بود (به سبب دانش و هوش فراوان)، به خدایان آسیر راه به دام انداختن وی را آموزش داد. اگرچه لوکی (آترئوس) در مرگ بالدُر به طور غیر مستقیم نقش داشت اما احتمالا در صورتی که کواسیر در نسخه‌ی پنجم حضور داشته باشد، یکی از احتمالات این است که وی به اودین برای به دام انداختن دوباره آترئوس کمک کند؛ موضوعی که بالدُر در آن ناکام مانده بود.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

کواسیر به اودین کمک می‌کند تا دوباره لوکی را اسیر کند

۶- ترود (Thrud):

دو شخصیت قابل توجه دیگر که در نسخه‌ی چهارم حضور داشته‌اند Magni و Modi، پسران ثور (Thor) بوده‌اند. در واقع ثور دارای سه فرزند بود که که Modi ،Magni و Thrud نام داشتند. علت نام گذاری آن‌ها به چنین نام‌هایی این بود تا قدرت و عظمت ثور را بیان کنند. به بیان ساده‌تر Magni به معنی فوق‌العاده، Modi به معنای شجاع و Thrud به معنای بی پروا است که اگر آن‌ها را در کنار هم بگذاریم می‌شود فوق العاده شجاع و بی پروا؛ اگرچه Modi شبیه هر چیزی است جز شجاع. او دوبار از دست کریتوس گریخته و در نهایت پدرش ثور به او لقب بزدل را می‌دهد. در نسخه‌ی چهارم هم پایان هر دو برادر به دست کریتوس رقم خورد و در پایان پنهان بازی و در میان پرده‌ای کوتاه شاهد بوده‌ایم که ثور برای گرفتن انتقام به خانه کریتوس رفته است. حال از داستان دو برادر که رقابت و کینه‌ی میان آن‌ها ریشه در دو روایت مختلف از اساطیر نورس دارد بگذریم، به عضو دیگری از خانوده‌ی ثور یعنی خواهر Magni و Modi می‌رسیم. همان طور که اشاره کردیم وی Thrud نام دارد و در جریان بازی نیز اشاره کوتاهی به وی شد. Thrud دختر ثور و Sif می‌باشد و در برخی افسانه‌ها آمده که شاید وی در واقع یک والکری بوده است. اطلاعات بسیار کمی از این شخصیت در دسترس است اما در هر صورت او دختر ثور می‌باشد و مطمئنا بسیار قدرتمند است. وی از جمله زنانی است که به عنوان جنگجو انتخاب می‌شدند (شیرزن). استودیوی سانتامونیکا کار بسیار فوق العاده‌ای در رابطه با Magni و Modi انجام داد از همین روی خواهر قدرتمند آن‌ها می‌تواند گزینه‌ی جذابی به عنوان یکی از شخصیت‌های منفی نسخه‌ی بعدی باشد. اگر دقت کنید Mimir در بازی می‌گوید که ثور دو پسر و یک دختر دارد اما قبل از اینکه نام دختر را بگوید صحبت وی قطع می‌شود.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

هیولاها

۱-فنریر (Fenrir):

علاوه بر یورموگایند (ماری که در بازی شاهدش بوده‌ایم)، فنریر شاید یکی از خطرناک‌ترین و بهترین هیولاهای اساطیر نورس باشد. این گرگ وحشی یکی از سه فرزند لوکی و یک جاینت به نام Angrboda است. از آن‌جایی که یورمونگایند احتمالا از آینده آمده بود، بنابراین اگر پیش بینی‌های ما درست باشد فنریر نیز می‌تواند در نسخه‌ی بعدی حضور پیدا کند. در افسانه‌ها آمده است که فنریر در جریان نبرد رگناروک و قبل از این که به وسیله Vidarr (پسر اودین) کشته شود، اودین را نابود می‌کند. در افسانه‌های نورس هیچ هیولایی قدرت و شهرت فنریر را ندارد و بنابراین وی می‌تواند به عنوان یکی از باس‌های نسخه‌ی بعدی حضور داشته باشد. در افسانه‌ها آمده است که خدایان، فنیر را با یک حقه‌ی جادویی که به وسیله دورف‌ها ایجاد شده است به زنجیر می‌کشند. حال اگر قرار باشد کریتوس با فنیر مقابله کند باید از این جادو استفاده کند؛ جادویی که برای ساختن آن به کمک Brokk و Sindri احتیاج دارد.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

فرضیه‌هایی در ارتباط یورمونگاند: لوکی و Angrboda صاحب سه فرزند شده‌اند که به ترتیب فنریر، هل و یورمونگاند نام داشتند. روایت‌های مختلفی در ارتباط با این مار عظیم الجثه دریایی وجود دارد. برخی از افسانه‌ها به این نکته اشاره دارند که یورمونگایند پس از تولد توسط اودین به جزیره‌ای در سرزمین میانه تبعید شده، در آن‌جا زندگی و به این اندازه رشد می‌کند (اودین فرزندان لوکی را خطری برای خود دیده و بالافاصله پس از تولد هر سه فرزند را تبعید کرد). اما در نبرد رگناروک وی و ثور در نبردی خونین با یکدیگر مبارزه می‌کنند که ثور، یورمونگایند را به قتل می‌رساند اما خود نیز به وسیله‌ی سَم یورمونگایند کشته می‌شود. در روایتی دیگر اشاره شده که یورمونگایند از زمان آینده آمده و از اتفاقات آن زمان با خبر است.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

یورمونگاند هنگامی که برای اولین بار با Mimir صحبت می‌کند به او می‌گوید : ” صدای این پسر بسیار آشنا است” (اشاره به این که آترئوس همان لوکی و پدر یورمونگایند است)

۲- Garmr

اگرچه  Garmr به اندازه فنریر مشهور نیست اما وی نیز هیولای قدرتمندی است. در حقیقت کریتوس شرایط را برای حضور وی در نسخه‌ی بعدی فراهم کرده است. Garmr یک هیولای تشنه به خون و دقیقا به مانند هیولای سربروس اساطیر یونان است که از هل‌هایم (Hellheim) محافظت می‌کند. در بازی God of War کریتوس یک ترول به نام Mattugr Helson را نابود کرد که دقیقا وظیفه‌ی محافظت از دروازه‌ی هل‌هایم را به عهده داشت از آن‌جایی که با کشته شدن Mattugr Helson دروازه‌ی هل‌هایم دیگر نگهبانی ندارد، بنابراین Garmr می‌تواند در نسخه‌ی پنجم حضور یافته و جای وی را پر کند. حال اگر کریتوس دوباره به این سزمین یخ زده سفر کند احتمالا شاهد یک باس فایت با این هیولا در نسخه‌ی بعدی خواهیم بود. البته اگر سری به افسانه‌ها بزنیم، متوجه می‌شویم که Garmr در نبرد رگناروک نیز نقش دارد. در افسانه‌ها آمده است که به هنگام نبرد رگناروک Garmr از Gnipahellir ظهور می‌کند؛ غاری در هل‌هایم که وی در آن‌جا به زنجیر کشیده شده بود. مطابق افسانه‌ها وی در نبرد رگناروک Tyr، خدای آسیر را به قتل می‌رساند و همین موضوع باعث می‌شود تا دیگر خدایان نیز وی را نابود کنند.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

با مرگ Mattugr، هیولای کشنده دیگری به نام Garmr می‌تواند جایگزین وی شود تا از هل‌هایم محافظت کند

۳-  هاف‌گوفا (Hafgufa)

اگرچه اکثر هیولاهای اساطیر نورس موجوداتی گرگ مانند هستند اما هاف‌گوفا موجود کاملا متفاوتی است. در افسانه‌های نورس هاف‌گوفا یک هیولای غول پیکر دریایی است که در دریای گرین لند زندگی می‌کند و خود را به شکل یک جزیره مخفی کرده است. بر اساس افسانه‌ها، هاف‌گوفا با ترشح موادی ماهی‌ها و آبزیان را به سمت خود کشیده و هنگامی که آن‌ها نزدیک شوند، آن‌ها را وارد دهان خود کرده و می‌بلعد. در افسانه‌ها از او به عنوان مادر تمام هیولاهای دریایی یاد می‌شود. او قادر است کشتی‌ها و وال‌ها را نیز به مانند ماهی‌ها در عرض چند ثانیه ببلعد. هاف‌گوفا شباهت‌هایی به مار نسخه‌ی چهارم دارد اما از از نظر ابعاد و اندازه از وی بزرگ تر است. حضور هاف‌گوفا می تواند فرصتی باشد که کریتوس با یک هیولای عظیم الجثه مبارزه کند و یا شاید هم به مانند یورمونگاند، داستان به گونه‌ای باشد که کریتوس به درون بدن هاف‌گوفا برود. حقیقت این است که معمولا این هیولا با یک جزیره اشتباه گرفته می‌شود ( به دلیل روش پنهان سازی این هیولا) و شاید حتی پشت این هیولا به عنوان یک جزیره مستقل قابل کاوش باشد و سپس کریتوس مجبور به مبارزه با وی شود.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

۴- Nidhoggr

یک از بزرگ‌ترین و غول پیکر‌ترین هیولاهای موجود در افسانه‌های نورس Nidhoggr نام دارد. وی در اعماق هل‌هایم زندگی می‌کند. قسمت اول نام او یعنی Nid واژه‌ای به زبان نورسی و به معنای بی افتخار است که این واژه را برای افراد شرور و فاسد به کار می‌بردند. این موضوع حاکی از این است که Nidhoggr یکی از شرور‌ترین و فاسدترین هیولاهای نورس به شمار می‌آید که در اطراف درخت Yggdrasil سکونت دارد زیرا آن‌ها به شدت از این درخت که نُه دنیا را به هم متصل می‌کند، محافظت می‌‌کنند. مکان دقیقی که وی در آن‌جا زندگی می‌کند Nastrond نام دارد؛ ساحلی سَمی که Nidhoggr در آن‌جا جنازه‌ی افرادی را که به ارتکاب قتل، و یا پیمان شکنی کشته شده‌اند را حریصانه می‌خورد. Nastrond را می‌توان یکی از بدترین مکان‌های موجود در افسانه‌های نورس به شمار آورد. اگر کریتوس محبور باشد به این جزیره سفر کند، مطمئنا سفر بسیار خطرناکی خواهد بود. گفته شده این جزیره از رودخانه‌هایی تشکیل شده است که به زهر مار آغشته شده‌اند. راهروهای آن با بدن مارهای بزرگ پوشیده شده و به نظر می‌رسد Nidhoggr بزرگ‌ترین هیولایی است که کریتوس با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد؛ حتی بزرگ‌تر از  Fafnir یا Hraezlyr.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

Nidhoggr احتمالا باید بزرگ‌تر و مرگ‌بار‌تر از Hraezlyr باشد

۵- اسکول (Sköll) و هاتی ( Hati)

دو هیولای گرگ مانند دیگر Sköll و Hati نام دارند که در واقع پسران Fenrir هستند. در تصویر پایین مشاهده می‌کنید که در بازی God of War اشاره کوتاهی به آن‌ها به صورت نقاشی دیواری شد و اولین Shrine بازی نیز به آن‌ها اختصاص داشت. سرنوشت آن‌ها مشخص نیست اما در افسانه‌ها آمده است که آن‌ها نقش بسیار مهمی را در نبرد رگناروک دارند. این دو هیولای گرگ مانند دائما به دنبال خورشید و ماه هستند تا آن‌ها را به چنگ آورند. آن‌ها ماموریت خود را تکمیل کرده و ماه و خورشید را اسیر کرده و آن‌ها را می‌بلعند. از این روی دنیا در تاریکی مطلق فرو می‌رود که یکی از نشانه‌های رگناروک است. بنابراین احتمالاً این دو هیولای مخوف می‌توانند باس فایت‌های خوبی برای کریتوس به مانند Modi و Magni باشند.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

پازلی در بازی که دقیقا به دو هیولای Sköll و Hati اشاره داد؛ یکی ماه را می‌بلعد یکی خورشید

کوتاه و خلاصه از سرزمین‌هایی که احتمالاً در نسخه‌ی آینده حضور خواهند داشت:

در اساطیر نورس نُه سرزمین وجود دارند که به وسیله‌ی درختی به هم متصل هستند. در مجموع به شش سرزمین سفر کردیم که سرزمین‌های دیگر غیر قابل دسترس بوده‌اند. بخش اعظمی از گیم‌پلی بازی در سرزمین میانه (Midgard) و اطراف Lake of Nine جریان داشت. Alfheim هم همین طور که شاهد مبارزه با دارک الف‌ها بوده‌ایم. اگرچه لایت الف‌ها تنها حضور مختصری داشته‌اند اما می‌دانیم که آن‌ها به دنبال فریر (Freyr) می‌گردند. بنابراین این احتمال این وجود دارد که Alfheim در نسخه‌ی بعدی نیز حضور داشته باشد یا حتی واناهایم (Vanaheim) که مدتی پس از عرضه‌ی بازی تصویری هنری از آن در فضای مجازی منتشر شد. هل‌هایم (Helheim) نیز حضور گسترده‌ای داشت و به طور مجزا به دو بخش از این منطقه یخ زده سفر کردیم ولی هنوز جزئیات زیادی از این منطقه و ارتباط آن با مردگان نداریم. سه منطقه‌ی دیگر نیز در بازی شاهد بوده‌ایم: موسپل‌هایم (Muspelheim) که یک سری چالش‌ها و مبارزات فرعی را در آن تجربه کردیم که تنها یک باس والکری داشت، Niflheim به طور مختصر و در پایان بازی نیز به یوتنهایم (سرزمین جاینت‌ها) رسیدیم. هر سه منطقه‌ی نام برده می‌توانند در نسخه‌ی بعدی حضور داشته و سهم بیشتری و بزرگ‌تری از داستان بازی را به خود اختصاص دهند؛ به خصوص Muspelheim که سرزمین جاینت‌هایی به مانند Surtr است که نقش بزرگی را در نبرد رگناروک ( نقش رهبری غولان در برابر آسیرها و ونیر‌ها) ایفا خواهد کرد.

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

یوتنهایم، سرزمین جاینت ها و سرزمینی که حضور کوتاهی داشت

البته هنوز نام‌های بسیاری در میان اساطیر و افسانه های نورس وجود دارند که اشاره به تمامی‌ آن‌ها در این مقاله ممکن نیست. از این روی سعی کرده تا بر اساس اتفاقات داستانی بازی و شخصیت‌هایی که در بازی God of War مشاهده کردیم، به بررسی گزینه‌هایی بپردازیم که حضور آن‌ها در نسخه‌ی بعدی قطعی به نظر می‌رسد. شما نیز می‌توانید در قسمت نظرات پیشنهادات و فرضیه‌های خود در رابطه با موضوع مقاله و ادامه‌ی داستان بازی در نسخه‌های بعدی را با ما به اشتراک بگذارید.

بازی God of War هم اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نقد و بررسی ویدئویی این بازی و سایر اخبار آن را از وب‌سایت گیمفا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا
شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عالی بود اقای حلاجیان :yes: :yes: :yes:
    باسری خدای جنگ زندگی کردیم بنظرم هیچ بازی یا فیلمی نمیتونست عظمت این تایتان ها و اساطیر افسانه ای رو با چنین داستان سرایی و موسیقی های متن زیبایی به تصویر بکشه که سانتا مونیکا با خدای جنگ تونست
    ۶ تا نسخست که سکانس به سکانسش هیچوقت از یادم نمیره جنگ با خدای دریا مدوسا زئوس یا هیدیس و………
    بنظرم صنعت گیم محبوبیتش رو مدیون این قبیل از بازی هاست که مخاطب فقط بازیش نکرده بلکه باهاش زندگی کرده

    • Godofwar0385 گفت:

      دقیقا واقعا هیج بازی و فیلمی و هیچ شرکتی نمیتونه انقدر زیبا این افسانه ها رو به تصویر بکشه اون شیش نسخه که واقعا هیچ حرفی واسه گفتن نزاشتن اون سه گانه ی حماسی اون شروع گاد یک و پایان گاد سه واقعا کاری کرد که دیگه هیچ بازی ای تو دلم جا نشه جز گاد در مورد گاد جدید و داستانش که به چه زیبایی به تصویر کشیده شد و کاری کرد که در قسمت بعد شاهد یه جنگ بسیار بزرگی باشیم امیدوارم هر چه زودتر قسمت بعدی ساخته شه و ای کاش واسه همین نسل ساخته میشد :yes:

    • sarfaraz گفت:

      من دوست داشتم توی یونان باشه خداهااییکه توی یونان هست هیچ جا نیس

    • دقیقا همینطوره… سانتا مونیکا استاد به رخ کشیدن اساطیر با قلم خودش در یک بازی ویدئویی هست… کاری که مطمئنم هیچ احد دیگری در دنیا قادر به انجامش با این کیفیت بالا نیست… از نکات مثبت این فرانچایز افسانه ایی هم میشه به این اشاره کرد که تک تک نسخه های این سری داستان اساطیر مخصوص به خودشون رو روایت میکنند و گیمر رو با یکی از بهترین تجارب اشنا میکنند… در کنار اون هرکسی رو علاقمند به اساطیر میکنه و باعث میشه که بری و در مورد اساطیر ملل مختلف اطلاعاتی جمع آوری کنی.
      اما با تمامی این موارد باز هم نسخه های گاد اساطیر رو حتی از خودشون هم زیباتر به تصویر میکشند. این نشان دهنده قدرت و عظمت سانتامونیکا و نوابغ حاضر در این استدیو هست که چنین عناوینی رو عرضه میکنند

  • xexes گفت:

    ممنون بابات مقاله امیدوارم نسخه بعدی زودتر بیاد و باس های بیشتری داشته باشه

  • Behnam.Hzh گفت:

    ممنون بابت مقاله عالی بود.درباره اون پایان مخفی هم من خودم فکر میکردم طرف باید ثور باشه اما توی یکی از فن پیج های بازی در اینستاگرام تصویری دیدم که به وضوح ثابت میکرد اون کاراکتری که در پایان مخفی ظاهر میشه ثور نیست.به این دلیل که وقتی چکش اون شخصیت رو که در تصویر نشون میده رو در کنار چکشی که در دستان مجسمه غول پیکر ثور در یکی از سرزمین های بازی هست(و فکر کنم در یکی از مراحل فرعی باید مجسمه رو تخریب میکردیم) میبینیم که چکش ها متفاوت اند و برآمدگی های هردو چکش کاملا با هم متفاوته و در خلاف جهت همدیگس.و این نمیتونه به نظرم یه سوتی از طرف سازنده ها باشه چون سانتامانیکا در توجه به همین جزییات معروفه…

  • B-E-S-T گفت:

    از نظر هیجان مبارزات وتنوع دشمنان(بخصوص باس ها) افت کرده بود :no:

    • JUST me گفت:

      اشتباه میکنی داداش من…
      ببین هیجان میشه سرعت بازی باشه میشه لحظه های سینماتیک بازی هم میتونه باشه…اگه شما منظورتون سرعت هست که نمیشه مثل قبل بقیه به رگبار گرفت بله صحیحه که اونم بخاطر تغییرات بازی هست..دشمنای بازی واقعا نامردی بگی تعداد کم و تنوع نداشتن شما نگاه کنی از گرگینه گرفته تا ترول های متفاوت دربازی وجود داشت که عشق خودم اون ترول بود که دل رودش میریزی بیرون///درباره باس های بازی طبق گفته کارگردان هر باس ۱سال روش کار شده و اگه دقت کنی طراحی باس ها واقعا قشنگ بود مخصوصا اون دراگون که کریتوس یه اهنم شماره ۱۸ کرد تو حلقش ولی اگه بخایم باس هارو دقیق تر توصیف کنیم یا کل بازی رو این نسخه بیشتر برای امادگی بود و اینکه گیمر با محیط این بازی اشنا بشه و بفهمه دنیای بازی چجوریاس …منم دوس داشتم اودین ثور و تیر درباری حضور داشته باشن اما وقتی شنیدم بازی ۳نسخه هست و قراره ادامه داشته باشه نمیخاستم تمامی باس هارو توی نسخه اول بزنم چون چیزی واسه نسخه بعدی برای نشون دادن به مخاطب نداشتن..امید وارم با حرفام شمارو قانع کرده باشم هرچند کسی یه نظری داشته باشه و یقین داشته باشه به حرف خودش نمیشه به راحتی راضی کرد

  • عالی بود…
    واقعا همین انتظارات رو دارم
    اما سه گانه GodOFWar یه چیز دیگه بود نمیگم ۴ بده ها ۴ عالی بود اما اون حس خشمی که که تو سه گانه میداد یه چیز دیگه بود :laugh:

  • Resident Evil گفت:

    فنریر قشنگ میتونه یکی از بهترین باس فایت های تاریخ و شاید حتی یکی از ۳تای اول باشه اگه تو بازی باشه(تو کار سانتا که شکی نیست و اگه باشه مطمئنا شاهکار میکنه)
    نیدهاگم میتونه گزینه خیلی خوبی باشه مخصوصا با توجه به مکانی که توش حضور داره
    خلاصه که از الان مطمئنیم بازی شاهکاره و سر اینکه کی افتخار ترکیدن بدست کریتوسو میتونه داشته باشه باید بحث کنیم

  • عملا بازی به حدی بی نقص هست که تمام انتظارات رو براورده کرده فقط شخصا دوست دارم بازی باس فایت های حماسی تری مثل نسخه دوم و سوم داشته باشه.

  • scar گفت:

    تسخه بعدی بازی god of war 2 هستش،نه god of war 5…..به چه زبونی بگم…..

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای حلاجیان :yes: سانتامونیکا قطعا بازخوردهای طرفداران رو گرفته و به تعداد و ابهت باس ها در نسخه های بعدی توجه میکنه
    ولی در کل این نسخه به نظر من هیچی کم نداشت
    مقایسه این نسخه با شماره سوم سه گانه قبلی درست نیست…قرار نیست همه خدایان و غول ها رو در آغاز سه گانه جدید بکشیم!
    اگر قرار بر مقایسه باشه باید با نسخه اول سری قبل مقایسه کنیم
    در کل شاهکار ادامه پیدا میکنه و شاهکارتر میشه :yes:

  • ممنون از مقاله خوبتون. اما به نظر من استفاده از شماره ۴ و ۵ برای God Of War جدید و نسخه آینده آن کاملا اشتباه و غیر حرفه ای هست. همون طور که روی Tomb Raider 2013 شماره نگذاشته شد و چون از زمان عرضه سه گانه اصلی GOW زمان زیادی گذشته است کسی نسخه های جدید رو با قدیمی ها اشتباه نمیگیره پس بهتره از نسخه ۲۰۱۸ به نام God Of War و از نسخه های بعدی در صورت نداشتن پسوند از شماره ۲ و ۳ و… استفاده شود.

  • gow dmc ps4 گفت:

    خسته نباشید آقای حلاجیان
    این نسخه گاد واقعا عالی بود و نه تنها در حد انتظاراتم واقع شد بلکه حتی در برخی زمینه ها بهتر از اون چیزی که فکر میکردمم بود امیدوارم dmc 5 هم همینقدر عالی باشه :chic: :chic:

  • Hala madrid گفت:

    یکی از بهترین مقالات گیمفا درباره یکی از بهترین ریبوت های تاریخ :inlove:
    باتشکر از آقای سعید حلاجیان عزیز :heart: :rose:

  • Tanesh گفت:

    خیلی دوس دارم تو نسخه بعد اسکول رو ببینم :rotfl: 😀

  • pc and ps4 گفت:

    چه هیولاهایی ولی اونایی که تو آب بودن خیلی باحال بودن :chic: البته اون یکی بچه لوکی که فکر کنم پادشاه هلهایم هست رو میتونستید بزارید :yes:
    اسپم:
    این گاد جدید یک سری نکات داشت که برام جالبه سانتامونیکا هیچ مانوری روشون نداد و شرط میبندم خیلیا نمی دونن:

    صدا گذاری بازی فوق العادست و انعکاس صدا در بعضی محیط ها وجود داره
    در درجه سختی بالا هیولا ها جا خالی میدن
    حرکت تبر واقعا ابر شاهکاره خیلی خیلی طبیعی ساخته شده و رفت و برگشتش خیلی فیزیک قویی داره
    کریتوس وقتی یکی از فینیشر هاش که R2 رو چند ثانیه نگه دارید تبر رو محکم میکوبه به دشمنا و گردنشون رو میترکونه موجودات با توجه به محیط زیرشون میمیرن و بسیار طبیعی به زمین می افتن درسته زود محو میشن(به خاطر سبک بازی )اما اون چند ثانیه که هستن بسیار طبیعی محیط باهاشون واکنش نشون میده
    شخصیت کریتوس در زمان مبارزات رگ هاش بسیار طبیعی واکنش نشون میده
    قبلا گفتم با قابلیت nvidea hair work در بازیه ویچر ۳ میتونید ریش های گرالت رو مثل کریتوس کنید امااا الان متوجه شدم ریش های کریتوس بسیار طبیعی با اب و باد و ….واکنش نشون میدن
    نوع لباس ها بعد از مدتی پوشیدن جا میزارن مثلا اگر لباسی سنگین بپوشید بعد مدتی بازی کردن زره معمولی خودتون رو ببپوشید متوجه میشید ردی از اون لباس روی پوست کریتوس باقی مونده تا خودتون نبینید باور نمی کنید 😯
    و کلی نکات دیگه که من نمی دونم ولی قطعا وجود داره

    من قبلا میگفتم رد دد ۲ حتما بیگ وینر میشه به خاطر نکات واقع گرایانش مثل زنگ زدن تفنگ در آب و یا درست کردن لباس با پوست حیوانات و… اما الان میبینم اگر سانتامونیکا هم از نکات واقع گرایانه گاد او وار حرف بزنه هیچ کس نمی تونه تا اومدن رد دد بگه کدوم بیگ وینر میشه چون واقعا گاد نکات خیلی خفنی داره که نمی دونم چرا کوری بارلوگ هیچی ازشون نمی گه :-/

  • خسته نباشید حلاجیان عزیز…بسیار زیبا…ماهم چشم انتظار مثل دیگر منتظران…

  • خدا کنه گاد بعدی بتل رویال داشته باشه بخش داستانیش که یه هفته ای تموم میشه 😀

  • مقاله‌ی جذابی بود
    ولی حضور این همه باس و شخصیت تو نسخه‌ی بعدی یکم غیر منطقی نیست؟
    در این صورت بازی از اینی که هست طولانی تر میشه
    یعنی حدود ۷۰-۸۰ ساعت خواهد شد و تنها کار سختی که داره این استدیو ساخت سرزمین هاییه که تو بازی نبود
    هر کیم خوشش نیمده از کج سلیقگیشه من اتفاقاً از تعداد باس هایت بازی راضی بود چون این بازی رو با سه مقایسه کردن سر همین گفتن کمه
    توی نسخه‌ی سوم کریتوس به قصد انتقام از خدایان رفته بود و طبیعی بود همه‌ی خداها باید بمیرن اما اینجا صرفاً جهت آشنایی ما با دنیایی بود که کریتوس در اونجا زندگی میکنه
    در هر صورت این بازی فوق العاده بود و استاندارد جدیدی بود
    و تنها خود استدیوی سانتا مونیکا میتونه این استانداردو جابجا کنه
    پ.ن: آقا کی کلاغ های اودین رو همشو زده؟!

  • سعید جان عالی بود واقعاً، خسته نباشی
    احتمالا همه درباره خدایان معروف و هیولاهای عظیم الجثه مقاله بحث کنن، ولی به نظر من وجود باسی نابینا و خطرناک به نام هودر و مبارزه ی حماسی توام با مخفی کاری(چجوری آخه :pissedoff: ) میتونه نسخه های بعدی و بخش مبارزه با باس هاشو به شدت جذاب کنه :chic: :chic:

  • Senatorbigy گفت:

    واقعا مقاله کاملی بود و احتمال داره نسخه ی بعد یکی دو سال بعد از لانچ ps5 عرضه بشه(سال ۲۰۲۱ تقریبا) 😉 هاف گوفا و فرنیر و یورمونگاند و نیورد هم احتمالا حضور دارن و واقعا هم باید عالی بشه نسخه ی بعد :inlove: احتمال اینکه هر نه دنیا هم تو بازی قابل دسترسی باشه بازم هستش البته اگه اینطور شه شاید تا ۲۰۲۳ هم اصلا معرفی نشه 😉 :inlove: :yes: 😛 tnxxxxxx

  • DMC IS BACK گفت:

    God of War واقعا از نظر داستان حرف نداشت، از نظر محیط بازی هم میشه گفت یکی از بهترین های این نسل به شمار میره،اگر بعضی از دوستانه گیمفایی هم از کمبود باس فایت ها گله داشتن بدونن که قسمت های بعدی این سری تنوع بالایی توی این زمینه دارن،
    از شناختی که من از سانتامونیکا دارم مطمئن باشیند چه تو زمینه ی گیم پلی چه در زمینه ی اد ها شاید سوپرایزهایی خواهیم بود، شرکت‌های بازی سازی بزرگ مثل سانتامونیکا مثل یه شعبده باز حرفه ای می‌مونن که حقه هایی زیر آستین دارن ولی روش نمیکنن تا موقش برسه 😉

  • PS4@PS4 گفت:

    ممنون آقای حلاجیان خیلی خوب و عالی بود. من دلم میخواد با پدر بزرگ کریتوس یه برخوردی داشته باشم تو گاد اف وار بعدی……. 😀 البته من اون گاد اف وار که توش پدربزرگش هست رو بازی نکردم اگه مرده (که احتمالا همینه) امیدوارم برگرده. نمیدونم کدوم مقاله ی این سایت بود که یه عکس بود که کریتوس لای انگشتان پدر بزرگش :rotfl: :rotfl: :rotfl: آهان هیولا یا نمیدونم چی هایی که از یادمان نمی‌رود…… خیلی باحاله خیلییی سختم هست احتمالا….من که دوست دارم اما احتمالش یک صدم در میلیون است……
    بینیم چند تا منفی میخوریم 😀

  • JUST me گفت:

    مقاله یعنی این دمت گرم خودمونی بگم…
    مهمترین بخش اینکه سخت میشه بازی رو پیشبینی کرد حضور بالدر که شخصیت منفی بازی هست تا لوکی فرزند کریتوس …اینکه واقعا بخوان توی ۳ نسخه این همه محتوا بسازن خیلی سخته اما سانتا هم استاد کار خودشه..خیلیا فک میکنن که ساخت باس فایت خیلی ساده دوتا خط میکشی یه طراحی ساده اره خلاصه این باس بازیه!!! شما بهHafgufa نگاه کنید چقد بزرگه؟؟؟ واقعا طراحی همچین باسی غیرممکنه برا خیلیا(فک میکنم یه سری کشتی شکسته توبازی وجود داشت بخاطر این هیولاس قسمتی که مراحل فرعی اون دوتا کوتوله هست)اما سانتا بازم اینطور باسی رو طراحی میکنه داستان اسکاندیناوی خیل سختر از اساطیر یونانه و شاید خیلیا باش اشنا نباشن..واسه همینه تفسیر همچین محیطی سخته و سازنده باعث میشه نسخه ابتدایی بازی رو بیشتر برای اشنایی بزاره….احتمال زیاد وقتی بارلوگ میگه نسخه بعدی بزرگ تره باید منتظر دنیای یوتنهایم باشیم که احتمال خیلی زیاد داستان زیادی داره و گذشته از اون هنوز گذشته کریتوس که چطوری نجات پیدا کرده داستان زیادی برای گفتن داره…….فقط یه چیز از سانتا میخام اونم پیر نکردن کریتوسه که اونم احتمال زیاد تغییر میکنه ریشش سفید میشه چون وقتی ثور میاد هفت سال گذشته و اون موقع ریشش سفید میشه 😥 😥 :quiet: :quiet: :shutmouth: :shutmouth:

  • Last Of Us گفت:

    مرسی
    به نظر من گاد ۴ برترین بازی گاد بود تو این سری
    داستان قشنگ تر و شاهکار
    گیم پلی قشنگ
    موزیک عالییییییییییییی
    گرافیک عالی

  • VAHID.B گفت:

    عالی بود خسته نباشین :yes:
    سه بار تمومش کردم…بشدت منتظر بازی بعدی هستم ببینم چطور میخان بازی رو ادامه بدن…

  • توضیحات کامل و دقیق بود با تشکر از نویسنده سعید حلاجیان. انتظارات بنده از گاد او وار بعدی اینه که شاهد داستانی حماسی تر و خشونت و باس فایت های بیشتری باشیم همچنین وفادار بودن داستان به گذشته کریتوس هم خیلی مهمه…

  • JJSTYLE36 گفت:

    حس میکنم مثه سه گانه قبلی این نسخه هم قراره لشکر جمع کنیم نسخه سوم یه پایان حماسی داشته باشیم

  • Mikasa گفت:

    nidhoggr یا nidhogg
    اژدهای لوکیه
    اوناییکه استراتژیک بازن و age of mythology رو بازی کردن یحتمل باهاش آشنان
    همون اژدهای بالدار تیم norse
    دوست دارم ببینم کریتوس چطور اینو نصف میکنه 🙂

  • Mehdi Nita گفت:

    خیلی خوب بود از خوندنش واقعا لذت بردم و باعث شد اطلاعاتم نسبت به دنیای نورس بالا تر بره…
    خسته نباشین مرسی… :yes: :yes: :yes:

  • این بازی واقعا بازی بود که منو به شدت درگیر خودش کرد. از اون بازیایی بود که بلافاصله پس از اتمام بازی منو به فکر قسمت بعدیش انداخت .شما فکر کنید نبرد با بالدر انجام شد چقدر عظیم بود و حالا نبرد با خدایان دیگر از جمله ثور رو تصور کنید.
    قسمت بعدی این ابر شاهکار بی شک از حماسی ترین بازی های ویدیویی خواهد بود.

    با عرض معذرت از گیم فا….. اقای عیاری در زومجی در نقد ویدیویی این بازی حرف قشنگی زدن…. بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ یک کلاس بازیسازی برای بازیسازان است.

  • Parham.ps گفت:

    چقدر پتانسیل داره این بازی ، مرسی که که به این زودیا تموم نمیشی

    کریتوس گولاخیه واسه خودش همرو زده، داورم دنبال کرده

    اقا من NG+ گاد جدیدرو شروع کردم ولی بعضی وقتا تو مبارزه ها دوربین یه جورایی قفل میکنه یعنی بعضی جهاتارو نمیتونم برم ، شما این مشکلو ندارین ؟

  • فرشاد گفت:

    اووووووووووووووووووف خدا نکشتت بارلوگ چه کردی با دل ما دلم تاب تاب میکنه واسه نسخه بعد نسخه بعدی از چند جهت دیگه مهم اولش اینکه ما در آخر قبل از اینکه بریم خاکستر فی رو تو یوتنهایم بریزیم رو نقش و نگار های روی دیوار کریتوس در حال مردن کنار آترئوس هستش که این مسئله یجورایی منو بد نگران کرده اینکه چرخه پدر کشی نکنه دوباره تکرار بشه و ما شاهد کشته شدن کریتوس توسط آترئوس باشیم البته نه اینکه کریتوس نتونه از خودش دفاع بلکه به سادگی میزاره تا آترئوس اونو بکشه این نسخه هم یه چندتا حرکت دیدیم از آترئوس که از روی عصبانیت یه تیر به کریتوس میزنه و بالدر و هم میگه پس فقط خانواده من نیست که داغونه خلاصه این مسئله خیلی رو مخم بعد از اون بازم یوتنهایم میتونه خیلی خفن ظاهر بشه وقتی خاکستر فی رو میریزن میبینیم تا دوردست ها غول ها به صورت کاملا سالم ولی خشک شده روی زمین هستن خوب امکان اینکه تو نسخه بعدی شیپوری جادویی چیزی کریتوس پیدا کنه که بتونه دوباره غول هارو زنده کنه و همشون رو برای جنگ بیاره هست مثل کاری که تو نسخه سوم کرد و یه حسی بهم میگه کریتوس مثل نسخه ۱ و ۲ یه چیزی پیدا میکنه و دوباره مثل اون ۲ نسخه بزرگ میشه در حد و اندازه یه تایتان میره واسه مبارزه اما مهم ترین شخصیت هایی که میخوام ببینمشون فنریر و هل هستن بعد از اون مسلما اون ۳ تا اژدهایی که آزادشون کردیم هم میان به کمک کریتوس و جنگ عظیم راگناروک شروع میشه البته مسلما قسمت بعدی نسخه نهایی نخواهد بود و مثلا وقتی تازه همه جمع شدن برای جنگ آخر یهو بازی تموم میشه مثل نسخه دوم و ادامه در نسخه بعدی شروع میشه در کل هرچه از سونی و استدیو های خفنش مخصوصا سانتا مونیکا و ناتی برسه خوش است فقط باید سکوت کنیم و همه چیز رو به دستان توانای بارلوگ بسپریم

  • بهبه بسیار مقاله خوبی بود یعنی ترکوندید به نظر من اقای بارلوگ باید هیولا ها و خدایان بیشتری اضافه کنه مگه اینکه بخواد سه گانه بسازه امیدوارم نسخه دوم به اندازه نسخه ی قبل شگفت انگیز و البته هیجانش بیشتر باشه :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

شخصیت‌ها، سرزمین‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در God of War بعدی ببینیم - گیمفا