Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا

Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود

عرفان رحیمی صادق
۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا

آخرین خبرها از عنوان Control که توسط رمدی (Remedy) در دست ساخت قرار دارد، نشان می‌دهد که این بازی به خوبی قابلیت اجرا روی کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس را خواهد داشت اما متاسفانه با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به اجرا در نخواهد آمد.

عنوان پیش روی رمدی یعنی Control از همه جوانب یکی از بهترین و جالب‌ترین بازی‌های ویدئویی است؛ چه از لحاظ طرح اولیه داستان چه از لحاظ جلوه‌های بصری و گرافیکی عنوانی فوق العاده به نظر می‌رسد که همه ما را برای تجربه خود مشتاق کرده است. بدون شک این بازی جلوه‌های بصری منحصر به فرد و خاص خود را دارد. اما با این وجود سوال این جا است که از نظر ویژگی های فنی چطور است؟ آیا این بازی قادر به پشتیبانی از ویژگی‌های بی نظیر کنسول‌های میان نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس هست یا خیر؟

در این رابطه از توماس پوها (Thomas Puha) که رئیس ارتباطات رمدی است، سوال پرسیده شد که وی با وجودی که آمار و ارقام دقیقی از نحوه اجرای این بازی روی کنسول‌های میان نسلی نداد و به ویژگی خاصی از آن اشاره نکرد تا ما سقف انتظاراتمان از این بازی را بدانیم، اما بسیار مطمئن بود که این بازی می‌تواند واقعا زیبا ظاهر شود. وی در این رابطه گفت:

در حال حاضر ما در مورد هیچ کدام [از ویژگی‌های گرافیکی] صحبت نمی‌کنیم.

وی در تکمیل صحبت‌هایش افزود:

همه مطمئن هستند که رمدی همیشه از نظر تکنیکی بازی‌های بسیار بسیار خوبی تولید کرده است. بنابراین ما حتما مطمئن می‌شویم که مراقب همه این پلتفرم‌ها هستیم.

با این وجود یکی از چیزهایی که وی قادر بود درموردش با قاطعیت صحبت کند این بود که این بازی روی هیچ کدام از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو یا ایکس‌باکس وان ایکس با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا نخواهد شد. زمانی که از وی سوال شد آیا Control رزولوشن ۴K یا نرخ فریم بالاتری را روی هیچ کدام از این دو کنسول هدف قرار داده، این گونه پاسخ داد که:

می‌توانم بگویم که بازی ما با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا نخواهد شد.

در ادامه از وی سوال شد که این موضوع در مورد مدل‌های پایه پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان چگونه است؟ وی در این زمینه گفت:

فعلا خیلی زود است که در این مورد صحبت کنم.

پوها این را گفت و در ادامه افزود:

همه مطمئن هستند که این بازی با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا خواهد شد و به زیبایی به نمایش در خواهد آمد.

عنوان Control برای اولین بار در رویداد E3 2018 معرفی شد و به نمایش در آمد. این بازی قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود اما همانطور که اشاره شد، تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم این بازی را در دست بگیریم و تجربه کنیم چرا که به نظر می‌رسد با یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم رو به رو هستیم که داستان آن در کنار همه ویژگی‌های بی نظیرش ما را به ماجراجویی جذابی خواهد برد. اگر شما اطلاعات زیادی در مورد این بازی ندارید، می‌توانید خبرهای زیر را دنبال کنید:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا
Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALi_O_O گفت:

    خدایشش لذت بازی به ۶۰ فریم هست خوبی pc همینه دیگه تنظیمات رو شخصی سازی میکنی تا بتونی ۶۰ فریم رو بگیری .البته اینجوری که معلومه زمانه خیلی زیادی مونده تا انتشار بازی خدا میدونه تا اون موقعه چی بشه !

    • Pazikon گفت:

      یعنی فکر میکنی بقیه که فریم پایینتر بازی میکنن هیچ لذتی نمی برن؟؟؟؟
      خیلی که تاثیر بذاره ده درصده دیگه شما انقد گنده ش نکن هنوز خیلیا بازیای بیست سال قبل رو با بدترین گرافیک و فریم به الان ترجیح میدن نمونه ش greg miller
      همین که فروش کنسول NES classic از ps4 و اکسباکس بیشتر بوده
      https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/8/2/17642236/nes-classic-npd-sales-data-june-2018#scso=uid_u09jW-m3KZLcswXo252YDQ_5:0

    • گمنام گفت:

      من با فریم ریت ۳۰ نمی تونم بازی کنم یه بار امتحان کردم اصلا حالم داشت به هم می خورد.حداقل باید ۴۵ باشه. فریم ریت ۳۰ انگار یجوریی ، شاید عادت نکردم نمیدونم

  • navid313714 گفت:

    کلا گرافیک بی اهمیت ترین مساله تو یه بازیه، دیگه چه برسه فریم و رزولوشن
    اول گیم پلی
    دوم موسیقی
    سوم داستان و نحوه روایتش(کات سنس ها و..)
    چهارم گرافیک
    مساله اصلی اینجاست که تا ۳ تای اولی حداقل یکیشون شاهکار نباشند گرافیک هیچ لذت و ارزش ذاتی نخواهد داشت 😉

    • pc and ps4 گفت:

      انفاقا به نظر من اول داستان بعد گرافیک بعد گیمپلی بعد موسیقی بعد رزولوشن بعد فریم

      • navid313714 گفت:

        اصلا هیچ بازی ای بدون موسیقی شاهکار، نمیتونه به یاد موندنی بشه
        شما نگاه کن هر بازی که به یاد موندی شده یه چند تا ترک خفن داشته
        tlou
        Beyound two souls
        bayonetta
        god of war
        shadow of the colossus
        metal gear solid
        final fantasy
        silent hill
        و…..
        حتی تو فیلم ها هم همینطوره

      • goldberg68 گفت:

        Microsoft was never known for delivering good camera phones
        این جملت یادم نمیره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        سوووووتی
        مایکرو که تخصصی از دوربین نداره از سونی که متخصص دوربینه باز بهتر بود بماند سونی سه سال جدیدترم بود
        ادم خدایی از افتابه شیرموز بخوره اینطور ضایع نشه :sick:

    • navid313714 گفت:

      یه اصلاح کوچیک فقط بکنم
      گرافیک هنری رو یادم رفت :giggle:
      چهارم میشه گرافیک هنری که اونم میتونه جزو مواردی باشه که ارزش ذاتی به بازی میده مثل خیلی بازی ها از جمله ori and blind forest
      تو کامنت بالایی منظورم از گرافیک، گرافیک فنی و تکنیکی بود 😉

  • a.r.t گفت:

    من با ۱۰۶۰ از بازیا به زور ۴۰ ۵۰ فریم میگیرم
    اصلا هم ربطی به بالا پایین کردن تنظیمات نداره
    بهینه سازیا الان کلا تعریف نداره

    • DanteofSparda گفت:

      حتما همه چیزو تا ته میبری بالا.بعضی چیزای به درد نخور مثل motion blur-bloom-vigenete-vsynvو chromatic aberration رو خاموش کن فریمت خیلی بهتر میشه.anti aliasing هم خیلی فریم میبره سعی کن رو درجه ی اخر نذاریش.film grain رو هم خاموش کن فقط بازیرو تار میکنه.

    • shadowwarior گفت:

      اون بهینه سازی که روی کنسولا میکنن برا pc بکنن هیچ بازی فریم کمتر از ۸۰ نمیده اصن…..
      کارت گرافیک روی ps4 ماله ۱۰ ساله پیشه یه کارت قدیمی دو گیگ به اسم hd 7870 که هنوزم بازیهای روز رو با کیفیت مدیوم یا low با فریم ۳۰ میاره (یه ۴k الکی هم میگن ولی خب بعضیا فن بازی جوری چشمشون رو بسته که اصلا متوجه نمیشن با این کارت قدیمی چطوری میشه ۴k بازی کرد ! )

  • انصافا بازی با نرخ فریم ۶۰ خیلی لذت بخشه ولی حالا ۳۰ فریم ثابت هم باشه خوبه مهم داستان گرافیک گیم پلی و بقیه عناصر هستش با توجه به گیم پلی ای که دیدم زیاد امیدوار نیستم به این بازی ولی مثل همیشه امیدوارم یه تجربه خوب برای گیمرا باشه و بازی خفنی از اب در بیاد

  • mbox گفت:

    حیف شد رمدی با اینکه همیشه شاهکار ساخته از نظر داستان و گیم پلی ولی همیشه از نظر بهینه سازی فنی بازیاش مشکل داشته

Control روی کنسول‌های میان نسلی به خوبی اجرا خواهد شد اما ۶۰ فریم نخواهد بود - گیمفا