جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7
“سعی کردیم کارمان را از قسمتی شروع کنیم که هیچگونه تعبیضی میان آقایان و خانم ها در آن نباشد. ایده هایمان را روی هم گذاشتیم، این را هم در نظر گرفتیم (عدم وجود تعبیض میان آقایان و خانم ها)، تا بالاخره توانستیم آنچه که انتظار داشتیم را خلق کنیم. چیزی (!) که به هر کسی هیجان بدهد، او را از خشم هایش راحت سازد، لذت سرگرمی های گروهی را بچشد و معنای واقعی هیجان را ببیند. نام «تکن» (Tekken) حاصل تلاش های شبانه روز ما در آن موقع بود. سعی کردیم در عصری که توجه به بازی های رایانه ای در عامه ی مردم بسیار گسترش یافته بود، ایده ی خود را در قالب یک بازی ویدیویی به مردم نشان دهیم.”
وقتی که هم اکنون به سخنان مغز متفکری که ایده ی سری عناوین پر زرق برق «تکن» در ذهن خود پرورش و آن را به دنیا نشان داد، نگاه می کنیم، کاملاً تلاش هایی که روز و شب بر روی ساخت عنوان خود می کردند، حس می شود. بعید می دانم که بازیبازی باشد و این سری عناوین را نشناسد! اگر بگوییم سری عناوین «تکن» از زمان عرضه تا کنون جزء یکی از برترین سری های تاریخ این صنعت است دروغ نگفته ایم! کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که طی ۲۵ سال گذشته نامی از مبارزات مرگ بار یا همان تکن معروف را نشنیده باشد. سری عناوین «تکن» در زمان کنسول افسانه ای «پلی استیشن ۱» (Play Station 1) روانه ی بازار شدند و در آن زمان با موفقیت های زیادی مواجه شدند. البته در کنار نسخه ی کنسولی، نسخه ی «آرکید» (Arcade) نیز در ژاپن منتشر می شد. در آن زمان شرکت سازنده تنها در کشور خود یعنی ژاپن بازی را منتشر می نمود، اما پس از آنکه متوجه شدند که محصولشان چقدر مورد توجه ی بازی بازان قرار گرفته در کشورهای غربی نیز عنوان خود را منتشر نمودند. در واقع «تکن» عنوانی در سبک «مبارزه ای» (Fighting) است. عنوانی که بازی باز را تا ساعت ها مقابل صفحه ی نمایشگر مشغول زد و خورد های خود می کند که هیچ وقت هم سیر نمی شوند و هر از گاهی آنقدر بازی می کنند که حتی منجرب شکسته شدن دسته نیز می شد. بگذریم! «تکن» در آن زمان تنها عنوانی نبود که در این سبک قرار داشت. پیش از عرضه ی این عنوان، سری عناوین «مورتال کمبت» (Mortal Kombat) با هیجان خوشنت آمیزی که داشتند تقریباً بیشتر بازی بازان دنیا را مشغول خود کرده بود. اما خوب به قول معروف «تکن» چیز دیگری بود! دنیای «تکن» جولان گاه خشم، خون ریزی و صد البته هیجان است. جایی که فقط شکستن استخوان های حریف و یا مرگ همه چیز را تعیین می کند. باری دیگر در یکی از مکان های نوستالژیک برای مسابقه و خون ریزی، مبارزان گرد هم آمده اند تا قوی ترین میان خود را مشخص کنند. در میان مبارزان رحمی در کار نخواهد بود. آنان درس زندگی خود را خیلی وقت پیش آموخته اند! حال برای زنده ماندن می جنگند و چه سرد است برایشان این سرنوشت زندگی. اینجاست که مرگ برایشان گرم می شود، ولی درد همان درد باقی می ماند. برنده ی میدان یک نفر خواهد بود. فرقی ندارد. هر چه که باشد در میدان سرد مبارزه تنها یک نفر خارج می شود. آری! این است دنیای بی رحم «تکن». هر چند قانون طبیعت در آنجا همین است. طبیعت می گوید (!) بکش در غیر این صورت خواهی مرد. وقتی بر حریفت قدرت یافتی، رحم نکن، زیرا اگر او بر تو پیروز شود رحمی نخواهد کرد. تصمیم با توست! هر کاری می توانی انجام دهی. اینجا جولان گاه خون ریزی و مرگ هست و خواهد بود.
باری دیگر شاهد جدیدترین نسخه ی شماره دار سری عناوین «تکن» هستیم. اکنون بر خلاف گذشته تغییرات بزرگی در بازی به وجود آمده است. گویی قرار است تجربه ی بزرگی نیز از این سری داشته باشیم. پس از عرضه ی آخرین نسخه از این سری، برای کنسول های نسل هفتم، چندین سالی شاهد عرضه ی نسخه ای از این سری نبودیم، اما سرانجام در ۱۸ مارچ سال ۲۰۱۵ «تکن ۷» در کشور ژاپن برای کسنول بازی «آرکید» عرضه یافت. حال قرار است این عنوان پس از دو سال یعنی اوایل امسال تحت عنوان «تکن ۷» برای دو کنسول نسل هشتم و البته رایانه های شخصی عرضه گردد. در هنگام انتشار اولین تریلر بازی و جزئیاتی که در آن به نمایش در آمد خیلی بدون شک شور و اشتیاق طرفداران به خصوص طرفداران این سری را بر انگیخت. باری دیگر قرار است با مبارزان نوستالیژیک سری به جنگ دیگر مبارزان برویم و این دفعه «تکن ۷» با تغییرات زیادی که در همه ی زمینه سبب بهبود و هیجان مبارزات در بازی شده است، روانه ی بازی می شود.
با تکیه بر نسخه ی «آرکید» بازی (لازم به ذکر است این نسخه سال پیش در ژاپن عرضه شد) و خبر هایی که از سوی سازندگان منتشر شده، میتوان گفت که گیم پلی بازی کاملاً بر اساس و پایه ی استانداردی بنا شده است. جالب است بدانید که گیم پلی بازی دقیقاً همان چیزی خواهد بود که در دیگر نسخه های سری تجربه کرده ایم. در اصل، سنت عناوین سبک «مبارزه ای» در چنین محوریتی است و همه ی عناوین این سبک، در یک فضای سه بعدی با حضور دو شخصیت که به صورت دو بعدی قرار گرفته اند، هستند و طی این سالیان تغییرات اساسی در این زمنیه صورت نگرفته است. «تکن ۷» در تمامی زمینه ها از جمله گیم پلی و گرافیک تغییرات اساسی ای کرده که این در تمامی تریلر های منتشر شده از بازی به وضوح قابل دیدن است. بخشی از شخصیت های بازی، همان شخصیت های گذشته ی سری هستند و البته تعدادی شخصیت جدید نیز در بازی وجود دارد. طبق وعده ی سازندگان نیز، با ارائه ی محتوای اضافی برای بازی یا به اصطلاح «دی ال سی» (DLC) شخصیت های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد. قابل ذکر است تعداد شخصیت های خود نسخه ی اصلی اندکی کم می باشند. همانطور که پیش تر عرض کردیم رقابت های بازی به صورت تک به تک و فردی است و هر شخصیت میزان سلامتی کاملی دارد و به طور عادی دارای دو «راند» (Round) می باشد. سازندگان سعی بر این داشته اند که با بهبود گیم پلی بازی و رفع اشکالات گذشته و صد البته اعمال مکانیزم های جدید در بازی تجربه ی بهتری از عنوان خود نصیب بازی بازان کنند. همچنین همانند گذشته با فشردن چندین دکمه ی خاص بر روی کنترل، حرکات زیبایی را می توانید اجرا کنید که به میزان مشخص، از سلامتی حریف کم می کند. البته بد نیست بدانید که سازندگان هوش مصنوعی این را بهینه تر کرده اند و طبق گفته ی آنان می بایست با استراژی خاصی پیش رفت در غیر این صورت عواقب بدی در پی خواهد داشت و یک اشتباه کوچک سبب باخت گیمر ها می شود. موردی که در نسخه های پیشین چندان قابل ستایش نبود همین قضیه ی هوش مصنوعی بود که هر از گاهی سبب کم شدن هیجان بازی می شد. اما آنطور که پیداست این بار سازندگان قرار نیست اشتباهات گذشته را دوباره تکرار کنند.
سیستم «ریج» (Rage) یکی از مکانیزم های جدید بازی به شمار می آید که بر طبق گفته ی سازندگان مربوط به وضعیت بحرانی سلامت شخصیت انتخاب شده می باشد. به گونه ای که این سیستم زمانی به کار می آید که میزان سلامتی شخصیت به قدر چشم گیری پایین باشد که در این میان بازی باز میتواند با بهره گیری از این سیستم ضربات شدیدی به رقیب خود وارد کند که بسته به شرایط محیطی موجب میشود معادل چهل تا هشتاد درصد از سلامتی رقیب کاسته شود. مطمئناً این مکانیزم سبب هیجان دار شدن بازی می شود. چرا که اگر هوش مصنوعی ارتقاء یافته ی بازی را در نظر بگیرید، با وجود چنین قابلیتی مبارزات سخت و سخت تر می شود.
دیگر قابلیت جدیدی که سازندگان در بازی اعمال کرده اند، «پاور کراش» (Power Crush) نام دارد، برخلاف مکانیزم اول، «پاور کراش»، این قابلیت را به بازی باز می دهد تا در حین ضربه خوردن از رقیب، او نیز به ضربات خود ادامه دهد. البته جالب است بدانید که در هنگام استفاده از این قابلیت، هیچ سپر دفاعی از سلامتی شما محافظت نخواهد کرد و به میزان تعداد ضربه ای که خوردهاید، همان مقدار از سلامتی شما کم می شود. این استراژی در بازی با وجود اندکی آزادی عملی، حرف اول را می زند! به مانند دیگر نسخه ها، بازی بازان آزاد هستند تا به هر شیوه ای بر رقیب خود غلبه کنند. و همچنین هر شخصیت بسته به شرایط فیزیکی اش، حرکات مخصوص به خود دارد. بر فرض مثال، شخصیت های به اصطلاح سبک وزن، نسبت به سنگین وزن ها حرکات زیبا و فانتزی تری (!) دارند و همچنین نسبت به بقیه، به خوبی می توانند در مبارزات پیروز شوند. توانایی فیزیکی شخصیت های درون بازی نسبت به گذشته تغییرات اساسی ای کرده اند و انیمیشن ها بهتر و طبیعی تر شدند. به گونه ای که شرایط جوی بازی، تأثیر مهمی بر روی میزان توانایی شخصیت ها خواهد گذاشت. اما تمامی اطلاعات بازی در اینجا خلاصه نمی شود! معمولاً تغییراتی که در گیم پلی بازی اعمال شده است به صورت فوق العاده ریز و به اصطلاح ظریفی کار شده اند. بر طبق گفته های سازندگان تک تک لحاظات مبارزات بازی چالش بر انگیز خواهد بود، به گونه ای که معنای واقعی چالش را به مخاطب نشان می دهد. به لطف هوش مصنوعی بازی، دیگر باید از همین الآن به فکر یک اسراژی عالی برای غلبه بر دشمنان باشیم. همچنین جای دارد اضافه کنیم که به نظر می رسد که سرور های آنلاین بازی از قابلیت کراس بین پلتفرمی (بخوانید بازی بین پلتفرمی) بهره خواهد برد. البته این موضوع تنها در حد حرف است باید منتظر ماند و دید که سازندگان آیا سرور های بازی را کراس بین پلتفرم خواهند کرد یا خیر. اما انطور که شایعات ذکر کرده اند، به نظر می رسد که سازندگان چنین هدفی دارند. قابلیت کراس بین پلتفرم، چند وقتی می شود که میان عامه ی مردم و سازندگان جایگاه شایسته ای برای خود دارد. این قابلیت همان آنلاین بازی کردن خودمان به شمار می آید، منتها با این تفاوت که بازی باز می توان با مخاطبی دیگر که با پلتفرم دیگر بازی می کند، به رقبات بپردازد.
و اما نگاهی داشته باشیم به قسمت شخصیت های بازی! بر طبق اطلاعاتی که سازندگان در اختیار گذاشته اند، شخصیت های قدیمی این سری که برای حضور در قسمت هفتم برگزیده شدند، اکثراً با آنان آشنایی داریم و این یک خبر خوب برای طرفداران این سری است، چرا که شخصیت های حضورر یافته در این نسخه، کسانی اند که از همان عرضه ی نسخه ی اول در بازی جضور داشته اند. تعداد این شخصیت ها بسیار زیاد است که فقط در حد یک اشاره ی کوچک باید گفت که اگر طرفدار این سری هستید، خیالتان از بابت مبارزان راحت باشد! مثل اینکه سازندگان پیش از هر چیزی به بازگرداندن شخصیت های قدیمی سری، اهمیت زیادی داده اند. تا بدین لحظه تنها حضور هفت شخصیت جدید به طور رسمی از سوی سازندگان تأیید شده است که به ترتیب «کاتالینا» (Katarina)، «کلادیو» (Claudio)، «لاکی کلویی» (Lucky Chloe)، «کازومی میشیما» (Kazumi Mishima)، «جوسی ریزال» (Josie Rizal)، «شاهین» (Shaheen) و «گیگاس» (Gigas) نام دارند. و همچنین می توانید از اینجا مبارزان دیگری که در بازی حضور دارند را هم مشاهده کنید. باری دیگر عرض کنیم که هر یک از شخصیت ها، توانایی فیزیکی منحصر به فردی دارند و هر یک بسته به توانایی های خود می تواند همه فن حریف یا بسیار ضعیف باشد. جا دارد باری دیگر ذکر کنیم که استراژی در بازی با وجود اندکی آزادی عمل، حرف اول را می زند! به مانند دیگر نسخه ها، بازیباز آزاد است تا به هر شیوه ای بر رقیب خود غلبه کند. هر شخصیت بسته به شرایط فیزیکی اش، حرکات مخصوص به خود دارد. یه فرض مثال «شاهین» (Shaheen)، یکی از آن شخصیت های همه فن حریف به شمار می آید که در تمامی فنون رزمی مهارت بسیار بالایی دارد. این امکان وجود دارند که بازی باز به هر شیوه ای که دوست دارد پیش برود که در این زمینه بازی، دست مخاطب باز می گذارد. مطمئناً هر یک از این قابلیت ها در جای به جای بازی مورد استفاده قرار میگیرند که به میزان زیادی به هیجان آن میافزاید. انصافاً تجربه ی یک «تکن» با جزئیات نوستالیژیک سری، مزه ی بسیار خوشی خواهد داشت. هر چه که باشد «تکن ۷» تا بدین لحظه مورد توجه ی خیلی از طرفداران از جمله خود بنده قرار گرفته است و تنها می بایست صبر کرد و دید که «باندای نامکو» (Bandai Namco)، خالق و ناشر این سری پر زرق و برق، جدید ترین ساخته ی خود را چگونه خواهد ساخت. با توجه به سوابق این استودیو، بدون شک «تکن ۷» همانند گذشته، جذاب خواهد بود. در آخر نیز باید باری دیگر ذکر کنیم که گیم پلی هفتمین نسخه از این سری، دقیقاً همان چیزی است که در سایر نسخه ها شاهد آن بودیم.
معمولا عناوین سبک «مبارزه ای» از داستان سرایی خاصی بهره نمی برند. چرا که همانطور که پیش تر نیز گفتیم، سازندگان چنین عناوینی، معمولاً تمام تمرکز خود را بر روی گیم پلی بازی می گذارند، اما با اینحال سازندگان این عنوان بخش داستانی نسبتاً کوتاهی نیز برای جدید ترین عنوان خود در نظر گرفته اند تا عنوان محبوب خود را بدون هیچ گونه کم و کسری ای روانه ی بازار کنند. تا بدین لحظه اطلاعات زیادی مبنی چگونگی داستان بازی از سوی سازندگان اعلام نشده است، اما نمیتوان منکر آن بود که داستان بازی همان روایت زد و خوردهای گذشته خواهد بود. در کنار روایت اصلی، بازی شامل چند داستان جانبی نیز است که همانند خط اصلی داستان جذاب و پرهیجان خواهند بود. بخشی از روایت اصلی داستان قرار است نوجوانی های چندین تن از مبارزان بازی را به تصویر بکشد که به نظر می رسد با یک داستان حماسه ای طرف نیستیم. اگر بخواهیم بر طبق آنچه که در دیگر نسخه ها روایت شده است، صحبت کنیم، باید گفت که گیم پلی بخش داستانی همانند بخش مبارزات به صورت شخصیت های دو بعدی مانند در فضای سه بعدی خواهد بود. منتها با این تفاوت که محیط بخش داستان بزرگ تر است و باید همینطور به طرفین پیش رفت و با از بین بردن دشمنان، هر بار به یک باس مخصوص برسیم که هر بار با آنان روبرو می شویم، نسبت به بار قبلی سخت تر خواهند بود. چنین چیزی دقیقاً در دیگر قسمت های بازی وجود داشت و احتمال آنکه در این نسخه نیز شاهدش باشیم زیاد است. البته خوب به عنوان یک طرفدار نباید انتظار داستانی حماسی و درجه یک را از این بازی داشته باشید. اما بد نیست بدانید که شیوه ی روایت داستان در نسخه های پیشین بسیار جالب بوده است که در کم تر عناوینی مشابه آن را خواهید دید. اکنون تنها کاری می بایست کرد این است که صبر کنیم و منتظر بمانیم که سازندگان اطلاعات بیشتری از بخش داستانی بازی منتشر کننده. بدون شک می توان گفت که خالق مجموعه همانطور که بدین لحظه در تریلر های بازی نوید یک گیم پلی خوب و سطح بالا را داده، بعید است که نتواند یک داستان سرایی زیبا متناسب با بازی خلق نکند!
و اما در مورد انجین سازنده ی بازی، بر خلاف گذشته این دفعه سازندگان به سوی انجین گرافیکی معروف این روز ها یعنی «آنریل انجین ۴» (Unreal Engine 4) رفته اند. دیگر چند سالی می شود که اکثر سازندگان، عناوین خود را با استفاده از این انجین خواهند ساخت، به خصوص عنوان «Street Fighter 5» که سازندگان توانستند با استفاده از انجین ذکر شده، به بهترین نحو ممکن بازی را خلق کنند. مسلماً به هنگام معرفی یک بازی جدید مهم ترین عاملی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند کیفیت جنبه های بصری آن بازی می باشد. زیرا اولین عاملی که در طول نمایش ها و تصاویر ابتدایی به چشم بازی بازان می آید و سبب محبوبیت و مقبولیت بازی در ابتدای راه می شود، همین عامل می باشد. پس همانطور که ذکر کردیم هم اکنون بازی توسط انجین سازنده ی «آنریل انجین ۴» در حال توسعه است و اینگونه که به نظر می رسد انتظارمان از یک گرافیک کاملا هنرمندانه و عالی بر آورده شده است. از حق نگذریم که انصافاً در نمایش های کوتاهی که سازندگان از بازی منتشر کرده اند، گرافیک بازی بسیار بالا و پر از جزئیات ریز و درشت می باشد و محیط های بازی بسیار زیبا و فانتزی خلق شده اند که به وضوح در تمامی تریلر ها قابل مشاهده است. از سوی دیگر طراحی شخصیت ها در یک کلام بی نظیر است و همه چیز خارق العاده و وصف نشدنی طراحی شده اند. مکان های بازی مانند نسخه های پیشین پویا و زنده هستند و عمق بیشتری نیز به آن ها داده شده است. بافت ها، افکت های آتش و نور براق محیط همه و همه نوید یک گرافیک عالی را میدهند. مطمئنا طرفداران این بازی که اکنون در اواسط عمر نسل هشتم کنسول ها هم هستند، انتظار دارند جلوههای بصری جذاب تری برای القای هر چه بهتر خشونت و خون ریزی متداول در بازی صورت گرفته باشد. استودیوی «باندای نامکو» برای رسیدن چنین امر مهمی سخت در تلاش است و امید دارد مانند نسخه ی قبل، بتواند هواداران را از لحاظ گرافیک راضی نگاه دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
من گاهی از این جور بازی ها خوشم میاد ولی برای دو نفره بازی کردن این سبک و انجور بازی ها محشرن
راستی یه بنده خدایی تو اون پستی که درباره ۲ تا از شخصیت های جدید تکن۷ بود به من گفت بعید می دونم حتی تکن ۳ رو بازی کرده باشی
باید بگم : من تکن رو بازی کردم هم رو کامپیوتر و هم رو ps1 ( خیلی وقت پیش ) و این رو هم می دونم که کلی حرکت داره که باید با دسته اون ها رو یاد بگیری و تو اون تکنی که من بازی کردم یه شخصیت به نام ادی بود که ضربات اکرباتیک می زد . و نینا هم بود .
این هم مدرک که من تکن رو بازی کردم
ممنون……
با اینکه من خیلی مورتال بازی کردم(سری قبل از x) و واقعا اعتیاد اور بو.میدونم که قبول دارید.ولی نمیدونم چرا دیگه اون حس رو بهش ندارم و دوباره منتظر تکن هستم.
توی گرافیگ مورتال حرف اولو میزنه ولی حسی که نسبت به تکن پیدا کردم برام عجیب بود.(با اینکه هنوز مورتال رو دوست دارم حتی نسخه x که محشر بود)
برای شماهم این اتفاق افتاده؟
(لایک :yes: بله ) ( دیسلایک :no: نه)
😀
با گرافیک کاری ندارم ولی از نظر گیمپلی خداوکیلی تکن ۱۰ پله بالاتره :-))
AMIR.PC73
دوست عزیز با اینکه ب شدت عاشق هردو بازی هستم و با اینجور بازی ها بزرگ شدم کمبات شدیدا سریع و خون ریزی بیشتر داره البته این نظر شخصیه منه .شما تو بازی کمبات وقتی با دوستت بازی میکنی و کل میندازی واقعا حس مبارزه واقعی رو داری . میشه گفت کمبات ی بازی زنده هست .کلا تیکن و کمبات هردو بازی های خوبی هستن و نظر شخص میتونه این بازی رو باهم مقایسه کنه
اخ دلم واسه مشت و لگد های جین تنگ شده. یادش بخیر چه کیفی میداد وقتی بادجین دشمنا رو به فا…
میدادیم 🙂 :yes:
آره لامسب انگار دنیا رو بت میدادن اون لحظه :inlove: :inlove: :inlove:
فقط پائول فنیکس :silly:
آره داداش دقیقا ولی هر سه فایتینگ عشقن مخصوصا تکن :yes:
من منتظر جین کازاما هستم مخصوصا شیطانش…….وای خدا عجب شخصیتی بود تو نسخه۵(چه حالی میکردیم رو ps2 :inlove: :inlove: )
تکن سالاره من خودم فن شدید مورتال کمبتم ولی نمیتونم از تکن هم بگذرم
به به ممنون بابت این پیش نمایش جناب جعفر نیا.
بازی خیلی خوبی به نظر میرسه ان شا الله قسمت بشه تهیه اش میکنم.
یک سری از کات سین های احساسی تکن هرگز یادم نخواهد رفت
نام این بازی برای گیمرها سراسر خاطره هست در گذشته همه از باس اخر با نام غول اخر یاد میکردن خدا میدونه چند دفعه هر نسخه از این بازی رو از اول تا اخر میرفتم تا برسم به غول اخر و بعد از اون یک دموی زیبا از کارکتر های بازی و اینکه کارکتر های جدید هم جایزه میداد هر وقت هم با دوستان بازی میکردیم شرط بندی ها شروع میشد و ….. نسخه ۷ رو مطمئنن میگیرم و امیدوارم حس گذشته ها رو بده
تکن ۳
دموی نینا
به به یادش بخیر 😀 😀
😀 :yes:
نوستالژی خاطره انگیز…. مخصوصا تیکن ۳ که بدجوری تو کلوپها بازی می شد.. کینگ کانکشن سالتوها را می زد و…. کلی خاطره از کات سینهای نینا و آنا… اون موقع اینقدر تنوع در بازیها نبود و همش تیکن و اویل و فوتبال بود…… سپاس از نقدتان. امید وارم روزهای اوج گذشته دوباره با این بازی تداعی بشه…..
ببخشید سوالمو انجا میپرسم:بنظرتون mafia 3 یا watch dogs2? این دو تاروهنوز بازی نکردم میخوام یکیشونو بگیرم.
اگه میشه تایید کنید.
ببخشید سوالمو انجا میپرسم:بنظرتون mafia 3 یا watch dogs2? این دو تاروهنوز بازی نکردم میخوام یکیشونو بگیرم.
اگر دنبال داستان هستی مافیا۳ چون نقطه عطف بازی در کنار گان پلی فقط بحث داستانی هست اما اگر دنبال یک بازی شاداب با گرافیک زیبا و بحث های مخفی کاری هستی برو واچ داگز
مرسی :yes: :yes:
:yes: :yes:
شخصا هیچ وقت با تکن
حال نمیکردم
یه مبارزه خیلی سوسول وار..
و با فن های تکراری و مسخرش
یا ضربدر با دایره یا مثلث مربع همین..
حیف مارتال نیست.. صدای اون مرده وقتی شخصیت انتخاب میکنی خودش به کل تکن میرزه
دیگه فینیشر. بورالتی. بماند با شخصیت های مثل
لتر فیس و ارماک و غیره.
کلا تکن مقدمه خوبی است برای آشنایی با این سبک
هیچ وقت با بازی های EA حال نمیکردم گرافیک بالا و گیم پلی خشک.
انتظار داری فن ها حرکتی باشه خوب مثل همه بازی ها با دکمه های O X,.. هست.
مورتال خیلی خوبه ولی شخصیت های مورتال یه جورایی همشون شبیه همن من با نسخه های مورتال رو sega خیلی حال میکردم ولی این آخریا مخصوصاً X اون جذابیت قبل رو نداره.
Tekken از مورتال حرفه ای تره.
یعنی چی شبیه هم هستن یعنی مثلا اسکورپیون شبیه جانی کیجه ؟ 😐
داداش داری اشتباح میزنی
یک چیز به نامه سلیقه هست اونو یاد بگیری هیچوقت همچنین نظری نمیدی
بدون شک tekken بهترین بازی مبارزه ای هست. چه از لحاظ داستان، تنوع شخصیت ها، گیم پلی سریع و جذاب. از mortal kombat, street fighter, soul caliber و… خیلی بهتره و هیچوقت خسته کننده نمیشه.
آره از لحاظ خسته کنندگی حتی اگه ۶ ساعت مداوم بشینی پاش هم فایده نداره باید یکی بزور بیاد خاموشش کنه 😀
البته باید بگین که این نظره شماست
عشق است فقط تیکن
فقط حریف میخوام تو تیکن 😎 😎
داداش من هستم غمت نباشه 😀
وااااااو بیصبرانه منتظرتیم
خدایی خاطرات فایتینگ تو تیکن و مورتال کمبات خلاصه میشه که من از نسخه اوش باش خاطره دارم به خصوص با شخصیت های :yes: برسلی و یوشیمیتسو
سلام.این شخصیت بروسلی دیگه نیستش تو این بازی؟خیلی دوسش داشتم
چرا داداش احتمالا که هستش البته تو تریلر ها و گیم پلی هاش ندیده بودمش ولی احتمال ۹۵ درصد هستش چون یکی از شخصیت های پر طرفدار بازی تیکن هست که البته تو کمبات هم طرفدارای به خصوص خودشو داره .
بروس لی در مورتال کامبت؟
Mohammad Gamer @
Jack krauser @
نه تکن و نه مورتال کامبت بروسلی ندارن
شخصیت هایی دارن که از بروسلی الهام گرفته شدن
تو تکن طرف اسمش Marshall Law هست
و تو مورتال کامبت هم یه یارویی هست بنام Lio Kong که از حق نگذریم کمبو هاش خیلی باحاله.
هستش
من کلا با هر بازی ک تخیلی و دور از واقعیت باشه نمیتونم ارتباط برقرار کنم و از همون بچگی تا حالا اصلا کمبت بازی نکردم اما تا دلتون بخواد با واران ک سبکش تکواندو بود هیکل گنده ی باس آخر رو زیر لگد گرفتم .یکی دیگه از نقاط مثبت تکن اینه.ک ضربات و تکنیک های واقعیه رشته های رزمی روداره و هر کسی میتونه سبک رزمی مورد علاقشو در بازی پیدا کنه و از بازی کردنش لذت ببره.منتظرم شدید 🙂
هیچوقت خدا نسخه ی ۳ اشو یادم نمیره :inlove: شاهکاری بود برای خودش :pain: :yes: :yes:
یه وقتایی یه نظراتی ادم میبینه روانی میشه
خواهشا دوستانی نظر بدن که جفتشو واقعا بازی کرده باشن
من هم تکن هم مرتال بازی میکنم از بچگی تو ps1 و قبلش میکرو سگا
تا الان بجز تکن تگ ها همه تکن هارو فول بازی کردم و میکنم و هم مرتال x
حالا یسری میان میگن تکن همش تکراریه جوابی به این دوستمون ندیم بهتره چون عالم و ادم میدونن (اگه بازی کرده باشن) که تکن چقد تنوع فن داره و ترکیب کردن فناش چقد جذابه . ندیدی برو تو آپارات و یوتوب ببین!
در کل جفت بازیا قشنگه کسانی که دوست دارن بازی تخیلی انجام بدن و خون بیشتر ببینن میرن مرتال
و کسانی که سبک های مبارزه ای رو دوست دارن یا تنوع فن و طبیعی بودن رو میخوان میرن تکن
مرتال من الان دارم بازی میکنم همش (آنلاین) با اکثرشون صحبت بکنی میگن تکن سخت تره و واقعا هم همینه توی مرتال ضربه زدنا مشابهه مثلا اکثر فن ها دوتا مشت عقب جلو مربع حالا هی تابش میدی و فن بهش اضاف میکنی (من با کنشی و کوانچی و اسکورپیون و تاکیدا بازی کردم اینچور بود ( اگه درست نوشته باشمشون))
و اینکه بی انصافی هست گرافیک مرتال که امسال اومدرو با تکن ۶-۷ سال پیش مقایسه کنید
…
کلام اخر اینکه هرکس پایه بازی تکن هست رو کامپیوتر یه پیام بده یکم بازی کنیم :reallyangry:
telegram id : @mohsen8D
داداش من خودم دو بازی رو دوست دارم ول دوست عزیز شما فقط کافیه یه کومبو ۳۵% در مورتال کامبت بزنی تا بفهمی اصلا هم آسون نیست آره برای کومبوهایه تا ۲۰% سخت نیست ولی بالاترش پوستتو میکنه
میدونم سخته
هم زدم هم میدونم
خیلی حرفه ای نیستم ولی در این حد میتونم بازی کنم
تو مرتال منظورم این نبود که کمبوهاش اسونه
منظورم اینه که کمبو هاش کلا مشابهه
از یه الگو مشخصی پیروی میکنه ۹۰% کاراکتراش
اگر به این حرفم شک داری برو آنلاین میبینی که همه در حال کمبو زدنن و فقط حرفه ای هاش تند تر شروع میکنن به کمبو زدنو دفاع خوب دارن
ولی ۹۹% کمبو میزنن راحت
آخ آخ آخ… اول از همه که موتور بازی UE ه که من باهاش مشکل دارم 😛
بعد خدمتتون عرض کنم که تو این نسخه باید این مشکل حل شده باشه : Juggling 😐
این همون اتفاقی ه که طی ش یه ضربه میخوری بعد حریف راحت همینطوری یه سره میتونه بزنتت وقتی زمین میخوری و یه لحظه بدنت میپره بالا
خیلی نامردی شده به TEKKEN 4 … تکن هایی که الآن میبینیم از صدقه سری نسخه ی ۴ م ن که انقلابی در فرنچایز تکن ایجاد کرد و کازویا اومد، Jin سبک خودش رو برداشت ( نه مثل ۳ که همون کازویا بود) و داستان های جدی تری بین کاراکتر ها داشتیم و نه یه مشت… موجودات ماوراءالطبیعه (از کلمه ش خوشم نمیاد :-P) دشمنت باشن…
اون جا Steve, Nina, Lei این سه تا یه خط داستانی داشتن
از اون ور هم که Mishima Zaibatsu ترکید، کازویا برگشت!!! سینماتیک های خیلی زیبایی رو شاهد بودیم و
کلاً بگم دوستانی که علاقه دارن ریشه ی ایده های اصلی تکن رو بشناسن یه سری به نسخه ی ۴ بزنن و لذت ببرن
یکی از جذابترین سبک های گیم همین سبک فایتینگ هست…بنظر من تمام بازی های توی این سبک به نوع خودشون خوبن.مثلا:
TEKKEN بدرد گرفتن حال حریف و نشون دادن قدرتت به حریف میخوره.
Mortal Kombat بدرد انتقام گیری و به اصطلاح(داغتو خالی کنی) میخوره.
Street Fighter بدرد خوشگذرونی و وقت گذرونی با دوستان میخوره.
این بازی محشر کی میاد هر وقت با دوستام جمعیم بازی ای به غیر از FIFA و PES نیست انجام بدیم .
از موقعی که PS4 گرفتم منتظر این بازی ام . :sweat: :sweat: 😥 😥 😥
متاسفانه Mortal Kombat هم بازی جالبی نیست و تعداد combo هاش خیلی کمه وگرنه میخریدم
داداش شما کومبو زن باش مطمئن باش کومبوهاش کم نیست
اقای جعفر نیا واقعا قلم زیبایی دارین ممنون
ممنون بابت این مقاله کامل
هفت ساله منتظر این بازی ام و فعلا در نبود این بازی خودمو با کمبت مشغول کردم . موتور اختصاصی تکن موتور پرقدرتی بود ولی تو این نسل برای هزینه کمتر ساخت بازی برای پلتفرمهای مختلف تصمیم گرفته شد از آنریل استفاده بشه که در کنار مزایایی که داره نکات منفی بسیار زیادی هم داره که به نظرم باعث شد تکن جدید از اون چیزی که میتونست باشه ضعیفتر به نظر برسه . یک سال بعد از انتشار نسخه آرکید تکن ۷ نسخه های جدیدی با عنوان فیتد ریتریبیوشن منتشر شد که متاسفانه تمام تم و فضای بازی رو تغییر داد . استفاده از فیلتر وحشتناک کروماتیک ابرریشن باعث شد رنگها از حالت طبیعی خارج بشه و گرافیک محیط بازی و حتی شخصیتها به شدت پایین بیاد . برای درک بهتر این موضوع میتونین ویدئوهای سال ۲۰۱۵ رو با ویدئوهای جدید این بازی مقایسه کنین . نکته منفی دیگری که در این بازی شاهدش هستیم گرافیک کارتونی آکوما هستش که دقیقا شبیه نوع گرافیک استریت فایتر هستش و یه جور ناهمگونی با دیگر شخصیتها رو ایجاد کرده . شخصیت جدید دیگری هم به بازی اضاف شده به اسم مستر ریون . هنوز خیلی از شخصیتها مثل ادی و کریستی و لی وولان و آنا ویلیامز و جولیا و خیلیای دیگه معرفی نشدن و بیم این میره که این شخصیتها بعدا به عنوان دی ال سی قابل خرید در نظر گرفته بشن . قابلیت کراس پلتفرم هم به خاطر مخالفت سونی ظاهرا منتفیه .
بهترین بازى فایتینگ که توى عمرم کردم تکن ۳ بوده مختصر و مفید یادم میاد خیییلى وقت پیش یه نسخه تبدیلى این بازى رو روى pc داشتم فکر کنم ۸-۹سالم بود میرفتم همه رو آزاد میکردم تا هیهاچى بعد سیستم رو روشن میزاشتم تا دفعه بعد که برگردم براش و ادامه بدم اما بعدش که پلى استیشن رو گرفتم این بازى حس دیگه اى داشت نسخه ۵ هم فوق العاده بود بدبختانه هیچوقت نتونستم نسخه tag2 رو بازى کنم اما نسخه هاى اصلى رو بازى کردم کارکتر مورد علاقم هم جنرال سرگئیى دراگونوو اگه اسمش رو درست گفته باشم. درگیریش با ریون فوق العادست همینطور دسته ى اسکولا!!! پاول فینیکس… مارشال لاو….. استیو فاکس…. لى ! مثلث خطر و پلیس دست و پا چلفتی!
۲k.firaxis
لطفا پ.خ رو چک کن
امیدوارم نسخه کامپیوترهاى شخصى بدون مشکل باشه
tekken یک شاهکار
پ.ن:دوستان میتونید یه مانیتور pc که ۴K که پخش کنه معرفی کنید!!
من نصف زندگیم رو با این سری گذروندم…..
اسپم
ببخشید بابت اسپم.میخواستم بپرسم توی fallout4 چه جوری باید اسلحه ها و زره هارو تجزیه کرد؟
سلام بر تیکن باز ها و کسانی که قصد بازی تیکن ۷ رو دارند
یک کانال در PS4 درست کردیم واسه Tekken 7
آیدیم میدم اددم کنین که واردتون کنم در کانال ۳۰ نفر تا الان عضو شده . اکثرا بازی بلدن سابقه ۱۰-۱۲ ساله تیکن رو دارند / و داریم تیکن باز ها رو جمع میکنبیم
Hossien_karimpur
۰۹۹۰۱۱۸۴۶۷۷
باندای نامکو می تواند بعد از انتشار تکن ۷ یک بازی جدید بسازد که ۳ به ۳ باشد و دارای داستان نباشد ، همچنین برای کنسول پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس منتشر شود