بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

هر فصل از انیمیشن سریالی The Simpsons به سبک خودش سرگرم‌کننده است اما برخی از آن‌ها بهتر هستند.

انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۱۹۸۹ میلادی شروع به کار کرد و در حال حاضر نیز ۳۵ فصل از آن پخش شده و همین آن را به طولانی‌ترین سیتکام آمریکایی تبدیل می‌کند. برای هر سریال تلویزیونی طولانی، همیشه بحث‌هایی وجود دارد که این آثار چه زمانی باید به پایان می‌رسیدند. در مورد انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» نیز چنین چیزی وجود داشته و تعدادی از طرفداران و مخاطبان بیان کردند که این سیتکام انیمیشنی مدت‌ها قبل از مسیر خودش منحرف شده و باید به پایان می‌رسید.

با این حال، خانواده سیمپسون‌ها همچنان به ماجراجویی‌های وحشیانه در داخل و خارج از اسپرینگفیلد ادامه می‌دهند و بعید است که به این زودی به پایان برسد. انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در حال حاضر سی و پنجمین فصل خود را پخش می‌کند که قسمت ابتدایی آن در اکتبر سال ۲۰۲۳ پخش شد. تاکنون هر فصل از این انیمیشن سریالی جذاب و تماشایی بوده است. با این حال، چندین فصل از این انیمیشن سریالی هستند که از نظر خط داستانی، طنز و کیفیت تولید بسیار بهتر هستند. در این مطلب همراه با ما باشید تا با بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» آشنا شوید.

۱۵. فصل سیزدهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل سیزدهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همانند بسیاری از فصل‌های قبلش، با قسمت نمادین Treehouse of Horror شروع شده بود، قسمتی که مدت‌ها است بخشی از فرهنگ عامه سیمپسون‌ها به شمار می‌رود. ریچارد گیر در این فصل از این انیمیشن سریالی حضور پیدا کرده بود، آن هم در قسمت She of Little Faith که لیسا سیمپسون بودایی شده بود. جولیا لوئیس دریفوس از سریال Seinfeld و سریال Veep نیز در این فصل حضوری کوتاه داشت. با این حال، ستاره‌های مهمان نتوانستند جذابیت اصلی سریال را در این فصل تداعی کنند.

فصل سیزدهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» زمانی بود که این اثر به تکنیک‌های انیمیشن‌سازی سل تکیه نکرد و سریال را از ریشه‌هایش دورتر کرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، ادای احترام و ارجاع کافی در این فصل وجود داشت که طرفداران این مجموعه را سرگرم نگه دارد. قسمتی که در آن لیسا، هومر و بارت به ترتیب تقلیدی از ژان آرک، اولیسس و هملت هستند، واقعاً نبوغ‌آمیز بوده و باعث شده تا این فصل به یکی از بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» تبدیل شود اما فصل‌های دیگری هستند که در رده بالاتر قرار گرفتند.

۱۴. فصل دوازدهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل دوازدهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‎‌ها» شاید یکی از بهترین فصل‌های این اثر نباشد اما بیشتر مواردی که باعث شدند تا این انیمیشن سریالی دوست‌داشتنی باشد را درون خودش دارد. این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» برنده جایزه امی بهترین انیمیشن سریالی شد. با این حال، این فصل همچنین شامل قسمت Homer vs. Dignity است که یکی از سؤال‌برانگیزترین قسمت‎‌های این انیمیشن سریالی محسوب می‌شود.

با این وجود، فصل دوازدهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» لحظاتی به‌یادماندنی را برای تماشاگران رقم می‌زند. لیسا و بارت در یک ماجراجویی کابوسی و افسانه‌ای در قسمت Treehouse of Horror این فصل گرفتار می‌شوند و کراستی برای اولین بار در قسمت Insane Clown Poppy متوجه می‌شود که یک دختر دارد. فصل دوازدهم همچنین با حضور ستاره‌های مهمانی همچون مایکل کیتون، درو بریمور، استفن کینگ، The Who، ‘N Sync و تعدادی دیگر بود.

۱۳. فصل چهاردهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

بخش اعظمی از این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» را به جز چندین مورد برجسته فقط می‌توان در حد بالاتر از متوسط توصیف کرد. هومر در قسمت C.E.D’oh که یکی از بهترین قسمت‎‌های فصل چهاردهم است، کنترل نیروگاه هسته‌ای اسپرینگفیلد را از آقای برنز می‌گیرد. این در حالی است که این فصل نمره چندان ضعیفی ندارد اما این فصل قابل قیاس با فصول قبلی خودش نیست.

این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» شامل یک قسمت خاص است که به‌خاطر برداشت خودش از اعتیاد به الکل توانست جایزه امی را به دست بیاورد. با اینکه فصل چهاردهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در چندین نقطه مشکل ثبات داشت اما قسمت‌های خارق‌العاده و خوبی نیز به جبران این نواقص کمک کردند.

۱۲. فصل دهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل دهم جایی است که انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» نشانه‌هایی از افول را نشان داد. در عین حال نیز قسمت‌هایی همانند قسمت Thirty Minutes over Tokyo و قسمت Bart the Mother ماجراهای ناگوار کلاسیکی هستند که حتی امروزه همانند سال ۱۹۹۹ نیز سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند. هومر کمی بیش از حد معمول در کانون توجه قرار می‌گیرد و به سریال اجازه می‌دهد تا شخصیت خنده‌دار و عجیب او را کاوش کند.

فصل دهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» دارای انبوهی از قسمت‌های کارتونی است که برخی از آن‌ها تا حد مضحک بودن عجیب هستند. از سوی دیگر نیز طرفداران این فرصت را دارند تا زندگی درونی شخصیت‌های مورد علاقه خودشان را کشف کنند. فصل دهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در پایانش به نتیجه خوبی می‌رسد، حتی اگر این فصل همانند دوران طلایی این انیمیشن سریالی به نظر نرسد.

۱۱. فصل یازدهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

در فصل یازدهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» مایک اسکالی مدیر اجرایی این انیمیشن سریالی با قرار دادن توجه بیشتر به چهره‌های معروف، اوضاع را تغییر داد. بریتنی اسپیرز، مل گیبسون، بتی وایت و لوسی لاولس همگی در قسمت‌های مختلفی از این فصل داستان‌های طولانی‌تری داشتند. آن‌ها با داشتن مسئولیت بیشتر توانستند خودشان را به‌عنوان بهترین ستاره‌های مهمان در این انیمیشن سریالی نشان بدهند.

نویسندگان همچنین در پرداختن به سلامت روان و عمومی در این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» کار خوبی انجام دادند. بارت مبتلا به ADHD تشخیص داده شد که به طرفداران کمک کرد تا اقدامات او در فصل‌های قبلی را بهتر درک کنند. فصل یازدهم این انیمیشن سریالی همچنین شامل لحظات به‌یادماندنی در این مجموعه بود که مسیر این انیمیشن سریالی را برای همیشه تغییر داد. طرفداران مجبور شدند تا در قسمت Alone Again, Natura-Diddly با همسر ند فلاندرز یعنی ماود خداحافظی کنند و آپو نیز در قسمت Eight Misbehavin پدر هشت قلوها شد.

۱۰. فصل پانزدهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

اگرچه فصل پانزدهم این انیمیشن سریالی به طور جهانی پایین‌تر از چند فصل ابتدایی این اثر قرار دارد اما هم منتقدان و هم مخاطبان روی برتری این فصل نسبت به چهار فصل قبلی توافق دارند. مادر مرموز و غریبه هومر دوباره ظاهر می‌شود و منظره‌ای خوشایند برای این خانواده ایجاد می‎‌کند، حتی اگر طرفداران از شخصیت او راضی نباشند. همچنین قسمتی طنز با عنوان The President Wore Pearls و قسمتی با عنوان The Regina Monologues نیز اشاره‌ای آشکار به نمایشنامه اویتا و ایو انسلر داشتند.

کراستی در این فصل از انیمیشن سریالی درخشان‌تر ظاهر شده است. با این حال، قسمت‌های حول محور مارج نتوانستند به هدف خودشان دست پیدا کنند. فصل پانزدهم این انیمیشن سریالی اگر کمی بیشتر تلاش می‌کرد می‌توانست یک پیروزی بزرگ باشد اما همچنان برخی از لحظات درخشان درون خودش دارد که طرفداران همچنان از آن‌ها لذت می‌برند و این شامل قسمت Simple Simpson نیز می‌شود. همه این موارد سبب شدند تا فصل پانزدهم بالاتر از فصول قبلی انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» قرار بگیرد.

۹. فصل اول

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

اولین فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» بارت را در کانون توجه قرار داد و از همین رو بهترین لحظات این فصل شیطنت‌های او در مدرسه ابتدایی اسپرینگفیلد و خیابان‌های محله بود. اگرچه طرح‌های سبک و طنز ابتدایی ممکن است امروزه مخاطبان را تحت تأثیر قرار ندهند اما تصمیم به ساده نگه داشتن همه چیز سبب شده بود تا فصل اول فصلی ایده‌آل برای تماشای خانوادگی باشد.

همچنین سازندگان آزمایش‌های بسیار زیادی را انجام می‌دادند، بنابراین، برخی از شخصیت‌ها اغلب بر خلاف شخصیت‌های واقعی خود عمل می‌کردند. این باعث خنده‌دارتر شدن آن‌ها یا جالب‌تر شدن داستان شده بود. به‌عنوان مثال، هومر در اینجا در مقایسه با فصول بعدی بیشتر شبیه به یک پدر عادی رفتار می‌کند. و از آنجایی که بارت از قبل شخصیتی بود که در قسمت پایانی به درستی توسعه یافته بود، فضای کافی برای دیگران برای جلب توجه در آینده وجود داشت. فصل اول ممکن است بهترین فصل انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» نباشد اما همچنان درون مایه را برای فصل‌های بعدی تنظیم می‌کند.

۸. فصل نهم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

یکی از بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» فصل نهم است که شروعی فوق‌العاده قدرتمندی داشت. قسمت ابتدایی فصل یعنی قسمت The City of New York vs. Homer Simpson دیوانگی هومر را در هنگام جستجو برای ماشین گمشده‌اش در نیویورک به‌خوبی برجسته کرده بود. ماجراجویی بعدی در قسمت The Principal and the Pauper نیز بزرگترین پیچش سریال را داشت که در آن، فاش شد مدیر اسکینر یک شیاد است.

از آنجا به بعد فصل نهم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» خلاقانه‌تر نیز شد. این فصل از سیمپسون‌ها برخی از داستان‌های خارج از چارچوب را نیز به نمایش گذاشت. قسمت The Joy Of Sect نمونه عالی است که به بررسی فرقه‌گرایی می‌پردازد و به طور کلی یکی از قسمت‌های عجیب این اثر محسوب می‌شود. در این قسمت، هومر و خانواده‌اش توسط یک واعظ دروغین تلقین می‌شوند و کاری می‌کند تا آن‌ها باور کنند که او آن‌ها را به سیاره بلیستونیا خواهد بود.

۷. فصل هشتم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

زیبایی فصل هشتم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» در این است که چطور هر کاراکتر به چالش کشیده می‌شود. خانواده سیمپسون‌ها پس از اینکه هومر شغلی در شرکت گلوبکس در کیپرس کریک را می‌پذیرد، مجبور می‌شوند تا خودشان را با محیط جدید و دور از اسپرینگفیلد تطبیق بدهند. بارت نیز تصمیم می‌گیرد تا پس از ظهور دوقلوی شرورش در قسمت Treehouse of Horror VII کمتر حیله‌گری کند.

فصل هشتم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همچنین تقلیدی از سریال X-Files دارد که قسمتی با عنوان The Springfield Files است. دیوید دوکوونی و جیلیان اندرسون به‌عنوان بازیگر مهمان در نقش کارآگاهان مولدر و اسکالی در این قسمت حضور دارند. فصل هشتم به‌عنوان یکی از بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» لحظات نمادین متعددی دارد.

۶. فصل دوم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

تغییر توجه از خانواده سیمپسون به جامعه اسپرینگفیلد به طور کلی چیزی بود که باعث شد تا فصل دوم یکی از بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» باشد. در نتیجه، بسیاری از شخصیت‌های فرعی بزرگ معرفی شدند که برخی از آن‌ها آن‌قدر محبوب شدند که در ادامه این انیمیشن سریالی نیز به کار گرفته شدند.

در جلوه‌های بصری نیز پیشرفت چشمگیری حاصل شد و انیمیشن ضعیف فصل اول با ظاهری زیباتر در این فصل ارائه شد. تغییر در سکانس آغازین نیز تا حد زیادی به ایجاد انتظار و هایپ کمک کرد. به علاوه، این قسمت‌ها موضوعات جدیدی از مثبت بودن گرفته تا مکالمات حول محور محیط زیست را مورد کاوش قرار دادند.

۵. فصل هفتم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل هفتم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» جدا از اینکه پاسخ رضایت‌بخشی به وضعیت تعلیق پایان فصل ششم داد، پیشرفت‌های زیادی نیز داشت. لیسا سیمپسون که یکی از بزرگترین شخصیت‌های زن دنیای تلویزیون است، در قسمت Lisa the Vegetarian یک گیاهخوار شد. در این قسمت، حضوری کوتاه از پل مک‌کارتنی نیز وجود داشت، کسی که یک گیاهخوار و فعال حقوق حیوانات است.

تهیه‌کننده‌ها در این فصل نیز دقت بسیار بیشتری در زمینه انتخاب بازیگران مهمان داشتند. فقط بازیگران مسن‌تر با صدای بم همانند دونالد ساترلند و آر لی ارمی انتخاب شدند. به این ترتیب، طنز فقط مربوط به دیالوگ‌های آن‌ها نبود بلکه از نحوه بیان این دیالوگ‌ها نیز نشأت می‌گرفت. قسمت‌های متمایز زیادی در این فصل وجود داشتند و یکی از آن‌ها نیز ۲۲ Short Films About Springfield است که توسط ۱۲ نویسنده مختلف ساخته شده است. این فصل از آن دسته فصل‌های ارزشمندی است که می‌توان آن‌ها را یکی از فصل‌های خوب این انیمیشن سریالی نامید. با این حال، فصل هفتم هیچ چیز جدیدی را برای این سریال به ارمغان نیاورد.

۴. فصل سوم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل سوم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» یکی از بهترین‌ها است که با استفاده از عناصر فرهنگ عامه آن زمان توانست عملکرد خوبی داشته باشد. این فصل از این انیمیشن سریالی همچنین یک بازیگر مهمان خنده‌دار در اولین قسمت یعنی قسمت Stark Raving Dad با حضور مایکل جکسون داشت.

فصل سوم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» قسمت‌‎های نمادین و خاطره‌انگیز زیادی را برای طرفداران به ارمغان آورد و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به قسمت Flaming Moe’s، قسمت Homer Defined و قسمت Dog of Death اشاره کرد. در این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همچنین برادر ناتنی هومر در آخرین قسمت فصل یعنی قسمت Brother, Can You Spare Two Dimes حضور داشت.

۳. فصل پنجم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

بیشتر قسمت‌های فصل پنجم بدون نقص بودند. قسمت‌هایی همانند قسمت Cape Feare، قسمت Homer Goes to College، قسمت Lisa vs. Malibu Stacy، قسمت Rosebud و قسمت Deep Space Homer حتی امروزه نیز نمادین و برجسته هستند. این فصل از انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همچنین روی داستان‌های پس‌زمینه شخصیت‌ها تمرکز داشته بود.

با این همه قسمت نمادین، شکی نیست که فصل پنجم یکی از بهترین فصل‌ها است. همچنین تقلید بسیار خوبی از فیلم ترسناک و نمادین Cape Fear در این فصل وجود داشت که در آن، سایدشو باب پس از آزادی از زندان شروع به شکار بارت می‌کند. برای اولین بار، سیمپسون‌ها به جای خنده با ایجاد تنش و اضطراب سرگرم‌کننده شد.

۲. فصل ششم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل ششم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» بیشتر به‌خاطر پایان تعلیق آمیز خودش به یاد آورده می‌شود، جایی که فردی مرموز به آقای برنز شلیک می‌کند. قسمت Who Shot Mr. Burns? Part One تقلیدی از سریال Dallas بود. این فصل از این انیمیشن سریالی همچنین به برخی از مسائل بسیار مهم دیگر نیز پرداخته بود.

فصل ششم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» همچنین بالغ‌ترین و پیچیده‌ترین خط داستانی را داشت که در آن، بارت پس از ایجاد یک قبض تلفن ۹۰۰ دلاری به روابط ایالات متحده و استرالیا آسیب می‌زند. اینکه چطور یک روایت ساده درباره مکالمات تلفنی بزرگ می‌شود و شامل نخست وزیر و دادستان می‌شود، واقعاً گواهی بر عظمت کمدی این انیمیشن سریالی است. قسمت‎های ماندگاری همانند قسمت Lisa’s Rival، قسمت Itchy & Scratchy Land، قسمت Homer the Great و قسمت A Star Is Burns ثابت کردند که فصل ششم یکی از بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» است.

۱. فصل چهارم

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی the simpsons

فصل چهارم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» به طور کلی بهترین فصل این انیمیشن سریالی در نظر گرفته می‌شود و دلیل خوبی نیز برای این موضوع وجود دارد. از زیر سؤال بردن مذهب توسط هومر در قسمت Homer the Heretic گرفته تا عاشق شدن بارت در قسمت New Kid On the Block سبب شده تا فصل چهارم پر از قسمت‌های جذاب باشد. در این فصل، سریال در اوج خودش قرار داشت و عملاً هیچ خط داستانی سؤال‌برانگیز و خسته‌کننده‌ای وجود نداشت. قسمت‌هایی مانند قسمت Mr. Plow، قسمت Marge vs. The Monorail و قسمت Last Exit to Springfield نیز به شدت خنده‌دار بودند.

مهم‌تر از همه، هر یک از اعضای خانواده سیمپسون در طول فصل چهارم یک رویداد متحول‌کننده زندگی را تجربه کردند. هومر پس از لغو مجوزش مجبور شد تا عادات نوشیدن خودش را مورد بررسی قرار بدهد و این در حالی است که شیطنت‌های بارت در نهایت باعث اخراج او شدند. عزت نفس لیسا پس از ثبت نام در یک مسابقه زیبایی بهبود پیدا کرد و پایان آن قسمت نیز بسیار دلنشین‌تر از حد انتظار بود. فصل چهارم انیمیشن سریالی «سیمپسون‌ها» توانست طنز را در تعادل بسیار خوبی با لحظات مفید قرار بدهد و همین نیز سبب شده تا فصل چهارم بهترین فصل «سیمپسون‌ها» باشد.


منبع: cbr

OrinT4TBADMAN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا
بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فصل‌های انیمیشن سریالی The Simpsons - گیمفا