معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

مدیوم تلویزیون سرشار از سریال‌های انیمیشنی متنوعی می‌باشد که محتویاتی مختص به قشر بزرگسال داشته و حاوی مفهوم‌ و یا روایاتی می‌باشد که سنین کمتر نمی‌توانند به درستی مفهوم آن را درک نمایند.

انیمیشن را بارها به غلط شرح داده‌اند و باعث گردیده‌اند تا باورهای اشتباهی من باب این صنعت گسترده به وجود آید. در حالی که برخی تصور می‌کنند تنها این کودکان و نوجوانان هستند که به تماشای آثار این مدیوم می‌نشینند، کمپانی‌های مختلف در طی چند دهه اخیر دست به ساخت اثار کاملاً متفاوتی زده‌اند که به مرور این ذهنیت غلط را اصلاح می‌کند.

البته که نمی‌توان منکر این مسئله شد که قشر اصلی این صنعت را هنوز هم کودکان و نوجئانان تشکیل داده‌اند، اما ما شاهد خلق انیمیشن‌های سریالی گسترده‌ای هستیم که به سبب برخورداری از لحن جدی و روایات داستان‌های متفاوت، قشر بزرگسال را نشانه گرفته و هر روزه در حال گسترش یافتن هستند.

به همین دلیل نیز در نظر گرفتیم تا به معرفی ۳۰ انیمیشنی سریالی بپردازیم که مختص قشر بزرگسال این صنعت بوده و از محتوایی کاملاً بی‌پرده و تکان‌دهنده برخوردار هستند که حتی می‌تواند دست بر روی موضوعات داغ روزمره انسان‌ها گذاشته و از طریقی متفاوت به نقد آن‌ها بپردازد.

پس برای معرفی برخی از بهترین انیمشین‌های سریالی که جامعه بزرگسال این صنعت را مخاطب خود قرار داده‌اند، با ما همراه باشید.

سریال انیمیشنی Human Resources

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سریال انیمشینی Human Resources برگرفته از مجموعه‌ای به نام Big Mouth می‌باشد که در ادامه به معرفی آن نیز خواهیم پرداخت، به مشکلات روزمره جامعه جوانان در سن بلوغ می‌پردازد و به روشی کاملاً متفاوت و جذاب مشکلات آن‌ها را به تصویر کشیده است.

این مجموعه تلویزیونی که در یک شرکت جریان دارد، با استفاده از فضای کمدی و شخصیت‌های کارتونی خنده‌دار، به وقایع و مسائل جنجالی سنین نوجوانی و جوانی پرداخته و بدون این که مخاطبین خود را مورد قضاوت قرار دهد، راهکارهای بیرون آمدن از مشکلات روزمره را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. مخاطبین این سریال در عین این که می‌توانند به یادگیری مسائل مهمی بپردازند، با لحظات بسیار مفرحی نیز روبرو می‌شوند که می‌تواند لبخند بر لبان بینندگان قرار دهد.

سریال انیمیشنی Aggretsuko

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

اگر که تاکنون با این صنعت آشنایی نداشته‌اید، اگر که تازه وارد این جهان منحصر به فرد شده‌اید و یا اگر که سال‌ها در این مدیوم حضور داشته‌اید، یک مجموعه تلویزیونی بسیار جذاب و متفاوت تحت عنوان Aggretsuko در انتظار شما قرار دارد.

این انیمه روایت‌گر یک حساب‌دار مودب و خجالی است که در کمال ناامیدی به کار در یک شرکت زجرآور مشغول است و روزهای عذاب‌آوری را سپری می‌کند. قطعاً در جامعه امروز شاهد میلیون‌ها کارمندی هستیم که تحت شرایط بسیار طاقت‌فرسایی به کار در شرکت‌های مختلف مشغول هستند و محبورند تا با مدیر و همکارانی سرسخت سر و کله بزنند. این محصول به زیبایی توانسته تا چنین شرایط زجرآوری را به تصویر کشیده و برای مخاطبین خود راه‌کارهای تاثیرگذاری برای گذر از این مشکل ارائه نماید. اگر که یک کارمند هستید یا قرار است که به کارمند یک شرکت تبدیل بشوید، قطعاً تماشای سریال Aggretsuko را به شما توصیه می‌نماییم.

سریال انیمیشنی Arcane

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

ژانر Multiplayer online battle arena که به اختصار موبا نامیده شده است، به حدی همه‌گیر و محبوب شده که عنوانی همچون League of Legends عملاً به یکی از سلاطین صنعت بازی‎های ویدیویی تبدیل شده است.

این عنوان پرطرفدار شامل شخصیت‌های متعددی است که هر یک از سرگذشت مختلفی برخوردار هستند؛ با این حال به لطف سریال تحسین شده Arcane ما توانستیم تا زندگی آن‌ها را به صورت کاملاً زنده لمس نموده و با ماجراجویی‌های آن‌ها همراه شویم. به لطف این انیمیشن ما می‌توانیم به زیبایی تضاد بین طبقه مرفه و طبقه پایین جامعه را مشاهده نماییم. سازندگان این سریال در عین به تصویر کشیدن وقایع فانتزی، به مباحثی کاملاً واقع‌گرایانه پرداخته‌اند که می‌تواند ذهن هر فرد بزرگسالی را به چالش کشیده و آن‌ها را نسبت به رخدادهای به نمایش داده شده به فکر فرو ببرد.

سریال انیمیشنی Tuca & Bertie

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

یکی از بهترین انیمیشن‌های سریالی چند سال اخیر را خالق BoJack Horseman یعنی لیسا هانوالت (Lisa Hanawalt) پدید آورده که Tuca & Bertie نام دارد. مجموعه‌ای که روایت‌گر دو پرنده می‌باشد که دوستی نزدیکی با یکدیگر داشته و وقایع جذابی را رقم می‌زنند.

هر یک از این دو پرنده که دوستان یکدیگر محسوب می‌شوند، از اخلاقیاتی کاملاً متفاوت بهره می‌برند و همین مسئله باعث شده تا ماجراجویی‌های آن‌ها بسیار شیرین و تماشایی جلوه نماید. این سریال به زیبایی هر چه تمام به مشکلات زنان بزرگ‌سال و دغدغه‌های آن‌ها پرداخته و در بستری انیمیشنی زندگی و مشکلات این قشر از افراد جهان را به معرض نمایش می‌گذارد. هانوالت همانگونه که با BoJack Horseman بخش غم‌انگیز زندگی را به تصویر کشید، با این سریال زیبا نیز به نمایش برهه‌ای از زندگی زنان جامعه می‌پردازد که تماشای آن می‌تواند به کلاس درسی برای هر یک از بینندگانش بدل گردد.

سریال انیمیشنی Big Mouth

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

همانگونه که پیشتر اشاره کرده بودیم، سریال Big Mouth تاثیر به‌سزایی در خلق مجموعه تلویزیونی‌های انیمیشنی داشته است که به خاطر برخورداری از وقایع نمایشی جذاب، مخاطبین گسترده‌ای را به سمت خود جذب کرده است.

به سبب این مجموعه ما می‌توانیم نگاهی متفاوت به دوران پراهمیت و تاثیرگذار نوجوانی داشته باشیم و دغدغه‌ها و خواسته‌های این قشر از مردم را به درستی درک نماییم. Big Mouth روایت‌گر سه نوجوان می‌باشد که از دوران کودکی فاصله گرفته و در حالی که مجبورند تا با کشمکش‌های دوران نوجوانی سر و کله بزنند، با مشکلات و سختی‌های زندگی در یک جامعه نیز روبرو می‌شوند. قطعاً هر یک از ما بزرگسالان با فراز و نشیب‌های زیادی در دوران نوجوانی درگیر بوده‌ایم و این سریال نیز با استفاده از عناصر مختلف نه تنها می‌تواند یادآور آن دوران برای ما باشد، بلکه می‌تواند برای مواجه با فرزندان مدرن ما نیز به عنوان یک راهنما عمل نماید.

سریال انیمیشنی BoJack Horseman

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

قطعاً زمانی که در محصولات سرویس نتفلیکس مشغول جست و جوی برای تماشای یک سریال یا فیلم هستید با برخورد به نام و لوگو BoJack Horseman دچار اشتباهی بزرگ خواهید شد؛ زیرا برخلاف انیمیشنی بودن این مجموعه، اما با روایتی کاملاً سیاه و دردناک مواجه هستیم که قطعاً ذهن شما را به چالش می‌مکشد.

این سریال حول محور اسبی سخن‌گو جریان دارد که به سبب صداپیشگی تماشایی ویل آرنت (Will Arnett) سعی دارد تا زندگی‌اش را سر و سامان داده و گذشته خود را اصلاح نماید. با این حال وقایع تلخ روزمره زندگی دامن‌گیر وی شده و در کنار به تصویر کشیدن طنز سیاهی که گاهی می‌تواند شما را بخنداند، اما حقایق تلخ زندگی را نیز به مانند پتکی به صورت شما کوبانده و ذهن شما را به چالش می‌کشد. با قاطعیت می‌توان گفت که BoJack Horseman یکی از تاریک‌ترین، عمیق‌ترین و همه‌جانبه‌ترین ساخته‌های تاریخ تلویزیون است که مسائل مهمی همچون افسردگی، نژادپرستی، تبعیض و آلزایمر را بدون هیچ واهمه‌ای به صورت کامل به تصویر کشیده است.

سریال انیمیشنی Cowboy Bebop

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

انیمه Cowboy Bebop دربرگیرنده تمام مسائل جذابی است که می‌توانید در این صنعت بزرگ جویای آن باشید. این مجموعه روایت‌گر گروهی از جایزه‌بگیران کهکشان است که وقایعی را رقم می‌زنند که یادآور درام‌های جنایی تلویزیونی و کلاسیک دهه ۷۰ می‌باشد.

این مجموعه تلویزیونی تنها یک انیمیشن عادی نیست که در اوقات فراغت به تماشای آن بنشینید؛ بلکه روایت‌گر داستان‌های تلخ، معنادار و غم‌انگیزی است که در طی ۲۶ قسمت مورد پرداخت قرار گرفته و شما را در تک تک قسمت‌ها به چالش می‌کشد. علی‌رغم این که هیچگاه نمی‌توان از صدای اصلی انیمه‌ها دل کند و به دوبله‌های بی‌روح انگلیسی گوش داد، اما یکی از نقاط قوت این مجموعه در دوبله آن می‌باشد که حتی صداگذاری انگلیسی آن نیز گوش‌نواز بوده و مخاطب را خسته نمی‌کند. در میان صدها انیمه و سریال در ژانرهای مختلف، قطعاً Cowboy Bebop گوهری نایاب است که تماشای آن برای تمام سنین اللخصوص بینندگان بزرگسال به شدت توصیه می‌شود.

سریال انیمیشنی F Is for Family

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

مجموعه F Is for Family که جزو کارهای نسبتا جدید سرویس نتفلیکس محصوب می‌شود، روایت‌گر خانواده‌ای است که هر یک از اعضای آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و به زیبایی با استفاده از عنصر طنز به مشکلات آن‌ها می‌پردازد.

این سریال که از صداپیشگان بسیار شناخته شده و هنرمندی بهره گرفته است، با این که در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد اما به خوبی مشکلات و مسائل روز خانواده‌ها را به تصویر کشیده و در حالی که گاهی اوقات در نمایش برخی موضوعات خشونت بیش از حدی را به معرض نمایش می‌گذارد، اما موفق می‌شود تا مخاطب را در عین این که سرگرم می‌نماید، برخی از مطالب مهم را نیز به وی بیاموزد.

سریال انیمیشنی Love, Death & Robots

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

این مجموعه که توسط کارگردان Deadpool یعنی تیم میلر (Tim Miller) و کارگردان افسانه‌ای سینما دیوید فینچر (David Fincher) تهیه شده است، علی‌رغم این که هیچ پیوستگی داستانی نداشته و هر یک از قسمت‌های آن روایت‌گر موضوع کاملاً متفاوتی می‌باشد، اما برای طرفداران ژانر علمی و تخیلی می‌تواند به مانند گوهری بسیار نایاب جلوه نماید.

هر قسمت از این سریال نه تنها داستان و شخصیت‌های کاملاً متفاوتی را به تصویر می‌کشد، بلکه از کارگردانی و سبک هنری منحصر به فردی نیز برخوردار است که باعث شده تا در طی ۳ فصل گذشته هیچگاه تکراری و خسته کننده جلوه پیدا نکند. همچنین با دست گذاشتن بر موضوعاتی همچون مرگ، عشق، تنهایی، گذر عمر و باقی مسائل به زیبایی می‌تواند مضامین مهم و حیاتی در سراسر جهان را به شیوه‌ای جذاب و تماشایی برای مخاطب به ارمغان بیاورد که قشر بزرگسال این سنعت قطعاً با تماشای قسمت‌های آن غافلگیر خواهد شد.

سریال انیمیشنی One-Punch Man

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده در طی یک دهه اخیر قطعاً چیزی نیست جز One-Punch Man که با بهره‌گیری از المان‌های ژانر ابرقهرمانی، اثری کاملاً متفاوت و در عین حال جذاب را برای مخاطبین فراهم کرده است.

داستان این انیمه روایت‌گر یک انسان معمولی می‌باشد که به قدرت‌های بسیار گسترده‌ای دست پیدا کرده و به حدی قدرتمند می‌شود که با یک مشت ساده به راحتی تمامی دشمنانش را نابود می‌کند. One-Punch Man در عین این که از صحنه‌های اکشن و پر زد و خورد جذاب و فو‌ق‌العاده تماشایی برخوردار است، اما حاوی مفاهیمی درباره زندگی روزمره بشریت نیز می‌باشد که باعث شده تا از ارزش بالایی برای مخاطب برخوردار باشد. اگر که به دنبال محصولی هستید که در عین به فکر فرو بردن شما، رقم‌زننده صحنه‌هایی حماسی و اکشن نیز باشد، One-Punch Man باید گزینه اول شما قرار بگیرد.

سریال انیمیشنی Aqua Teen Hunger Force

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

یکی از ساخته‌هایی که به سادگی بیان می‌کند یک انیمیشن در عین ارائه طنزی که دارد، اما تنها و تنها می‌تواند مختص قشر بزرگسال باشد، سریال انیمیشنی Aqua Teen Hunger Force نام دارد.

این مجموعه روایت‌گر یک آژانس خصوصی کاراگاهی می‌باشد که از خون‌آشام‌ها گرفته تا موجودات بیگانه، هر کسی که فکرش را می‌کنید در این آژانس رفت و آمد داشته و هر یک از سرگذشت مختص به خود بهره می‌برد. Aqua Teen Hunger Force به حدی دیوانه‌وار و عجیب و غریب است که بارها می‌توانید شاهد مرگ شخصیت‌ها و پایان جهان باشید و همچنان به تماشای رخدادهای عجیب و عجیب‌تر ادامه دهید. بدون هیچ اغراقی می‌تواند گفت که Aqua Teen Hunger Force یکی از متفاوت‌ترین کمدی‌های ساخته شده در چند سال اخیر است که نه تنها مخاطب خود را خسته نمی‌کند، بلکه در هر قسمت با دستی پر برای سرگرم کردن او وارد میدان می‌شود.

سریال انیمیشنی Harley Quinn

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

شخصیت بتمن و دنیای شکل گرفته حول محور او آن‌چنان محبوب و شناخته شده است که به راحتی می‌توان به واسطه هر یک از شخصیت‌های آن داستان‌های بسیاری تعریف نمود. با این حال مجموعه Harley Quinn بدون شک یکی از بهترین انیمیشن‌های ساخته شده در تاریخ تلویزیون می‌باشد که از دل بهترین داستان‌های دنیای دی‌سی شکل گرفته است.

در این مجموعه شاهد هارلی کوئین کاملاً متفاوتی هستیم که از جوکر فاصله گرفته و سعی دارد تا زندگی مستقل خود را بسازد و بتواند برای خود اعتبار و آبرویی دست و پا کند. همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد رقم خوردن داستان‌های کاملاً جذاب و تماشایی باشیم که مخاطب را با خود همراه می‌کند. Harley Quinn همچنین با دست گذاشتن بر روی برخی از مسائل شناخته شده روز به صورت کمیک‌بوکی به آن‌ها پرداخته و با طنز سیاهی که دارد، بدون هیچ واهمه و ترسی حتی آن‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد. اگر که برای وقت خود ارزش قائل هستید و به دنبال یک سریال انیمیشنی کاملاً پخته وبزرگ‌سالانه می‌باشید، این سریال برای شما ساخته شده است.

سریال انیمیشنی Harvey Birdman: Attorney at Law

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

در سریال Harvey Birdman: Attorney at Law که شاهد سر و کله زدن با وکلای دادگستری هستیم، علی‌رغم این که شخصیت‌هایی کت و شلواری و اصطلاحا اتو کشیده‌ای را مشاهده می‌کنیم، اما امکان ندارد که حین تماشای قسمت‌های آن از شدت خنده، دل درد پیدا نکنید!

این مجموعه انیمیشنی با دست گذاشتن بر روی مسائل قانونی و حاشیه‌هایی که به واسطه آن شکل پیدا می‌کند، به حدی از عنصر طنز در شیوه‌ای متفاوت بهره گرفته که شما را مجدوب خودش می‌نماید. استفاده زیرکانه از قانون و موضوعات تخیلی در تعریف آسیب‌های اجتماعی باعث شده تا شاهد یکی از متفاوت‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران باشیم که از طرقداران خاص خود بهره برده و به هیچ عنوان بینندگانش را ناامید نمی‌کند. تنها کافی است تا وقت خود را صرف دو الی سه قسمت ابتدایی آن کنید تا متوجه شوید که Harvey Birdman: Attorney at Law چه گوهر نابی در بین آثار ژانر خودش می‌باشد.

انیمیشن سریالی South Park

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

این که South Park از سال ۱۹۹۷ به روی آنتن رفته و همچنان با قدرت ادامه داده است، موضوع دیوانه‌واری می‌باشد که نشان از کیفیت بالا و سبک منحصر به فرد آن می‌دهد.

این مجموعه کمدی سنترال که موضوعات اجتماعی را به وسیله طنزی بی‌پرده در مقابل مخاطب به معرض نمایش می‌گذارد، در طی سال‌های اخیر همواره تکامل یافته و روز به روز مسائل بیشتری را مورد انتقاد قرار داده است که حتی ریاست جمهوری آمریکا نیز از گزند کمدی‌های آن در امان نبوده است. با وجود این که South Park گاهی اوقات با افت روبرو شده است، اما همچنان روند قابل تحسینی را در پیش گرفته و روایاتی که به تصویر می‌کشد، می‌تواند در عین خنداندن مخاطب ذهن او را نیز به چالش بکشد.

سریال انیمیشنی Space Ghost Coast to Coast

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

با قاطعیت می‌توان گفت که اگر Space Ghost Coast to Coast در سال ۱۹۹۴ خلق نشده بود، ۸۰ درصد سریال‌های نام برده شده در این مقاله هیچگاه ساخته نشده بودند.

این سریال که روایت‌گر موضوعات سوررئالیسم و پست مدرن می‌باشد، فرهنگ مصاحبه از افراد مشهور جهان را به سخره گرفته و با دست گذاشتن بر روی موضوعات عجیب دنیا، بینندگانش را با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کند. همچنین قرار دادن یک ابرقهرمان عجیب و غریب به عنوان مجری یک برنامه تلویزیونی به خودی خود آن‌چان غیرمتعارف است که حتی شخصیت‌های نمادین کمیک‌بوکی را نیز به صورت کمدی‌وارانه مورد انتقاد قرار می‌دهد. اگر که قشر بزرگسال این صنعت عظیم خواهان تماشای اثری است که در عین استفاده از المان‌های کمدی، بتواند جامعه اطرافش را مورد انتقاد و نکوهش قرار دهد، Space Ghost Coast to Coast اثری می‌باشد که پس از تماشای آن تا ابد در ذهنتان باقی خواهد ماند.

سریال انیمیشنی Home Movies

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

هر فردی که ادعا می‌کند به دنبال تجربه محصولی خلاقانه و منحصر به فرد است، باید به تماشای مجموعه Home Movies نشسته و کمدی بداهه آن را با پوست و گوشت خود لمس نماید تا بتواند با معنای واقعی خلاقیت در استفاده از طنز روبرو گردد.

این سریال روایت‌گر چند کودک ۸ ساله است که مشتاق فیلم‌سازی بوده و در حالی که وضعیت مالی مناسبی ندارند و نمی‌توانند مفهوم بزرگسالی را درک نمایند، اما با امیدها و آرزوهای خود به دنبال ساخت فیلم بوده و باعث شده تا شاهد مسائلی باشیم که با سن کم آن‌ها در تضاد جالبی قرار گرفته است. این سریال در حالی که از عنصر طنز به شیوه‌ای کاملاً متفاوت بهره می‌برد، اما حاوی مفاهیم اجتماعی مناسبی می‌باشد که با استفاده از موسیقی‌های بسیار جذاب، اثری ارزشمند و تماشایی را رقم زده است.

سریال انیمیشنی Metalocalypse

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

مجموعه Metalocalypse را می‌توان به مانند بهشت وعده داده شده‌ای تصور کرد که عاشقان ژانر متال می‌توانند با خیال راحت خود را غرق در آن پیدا کنند. اثری که با بهره‌گیری از عناصر طنز و فرهنگ متال به شیوه‌ای ترسناک می‌تواند طرفداران خود را ساعت‌ها سرگرم نماید.

این سریال روایت‌گر گروهی ۵ نفره از افرادی می‌باشد که خود را “دثکلاک” خطاب کرده و علی‌رغم این که از سرمایه مالی هنگفتی برخوردار هستند، اما وقایع دیوانه‌واری را رقم می‌زنند که هیچگاه خسته کننده جلوه نمی‌کند. آن‌ها انسان‌های احمق ولی باجربزه‌ای هستند که حتی برای ساده‌ترین کارهای روزمره خود نیز از المان‌های متال بهره می‌گیرند و همین مسئله باعث شده تا در عین این که می‌توانیم شاهد صحنه‌های خشونت‌باری باشیم، اما عنصر طنز سیاه را همواره در لا به لای اعمال آن‌ها لمس نماییم. با وجود این که پخش Metalocalypse در سال ۲۰۱۳ پایان یافته است، اما از چنان کیفیت بالا و روایت جذابی برخودرار است که به راحتی می‌تواند هر مخاطبی را به سمت خود جذب نماید.

سریال انیمیشنی Rick and Morty

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سریال انیمیشنی Rick and Morty در کنار تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که برخوردار است، اما یک ویژگی کاملاً منحصر به فرد دارد که باعث شده تا از تمامی آثار هم دوره خود متمایز باشد؛ شما زمانی که به عنوان یک بزرگسال قصد تماشای اثری متفاوت و ارزشمند را دارید، با محصولی مواجه خواهید شد که علی‌رغم به کارگیری المان‌های علمی و تخیلی، قوانین ژانر خود را به بازی گرفته و همواره چیزی جدید و نو برای ارایه به شما پیدا می‌کند.

این مجموعه در آغاز پروژه‌ای ناشناخته بود که به سبب ویژگی‌های نام برده شده در پاراگراف ابتدایی، روز به روز شناخته شده‌ و محبوب‌تر شد و به جایی رسید که عملاً خود ژانری جدید برای تعریف دارد که هیچ محصولی حتی نمی‌تواند به گرد پای آن برسد. تماشای دانشمندی دیوانه و در عین حال باهوش که با نوجوانی بی‌ادعا راهی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی می‌شوند که عالم و آدم را به سخره می‌گیرند، به حدی هیجان‌انگیز و تماشایی است که به راحتی می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم نموده و بارها لبخند بر لبانتان پدید بیاورد. اگر که از محیط و آدم‌های اطراف خود خسته شده‌اید و به دنبال چیزی هستید که بتواند برای مدتی از بند این دنیا رهایتان نماید، تماشای Rick and Morty را در اولویت قرار داده و وارد دنیای دیونه‌وار و منحصر به فرد آن بشوید.

سریال انیمیشنی Samurai Jack

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

خیلی‌ها اگر که به خاطر داشته باشند، می‌دانند که سنین نوجوانی خود را با تماشای اثری تحت عنوان Samurai Jack سپری کرده‌اند و جمله “باید برگردم، سامورایی جک. برگردم به گذشته” قطعاً یادآور خاطرات بسیاری برای آن‌ها خواهد بود.

سریال Samurai Jack روایت‌گر داستان سامورایی جوانی به نام جک می‌باشد که وظیفه دارد تا در برابر یک شیطان مخوف ایستادگی کرده و او را برای همیشه نابود کند. اثری که از روایت کاملاً ساده‌ای بهره می‌برد ولی یادآور آثار کلاسیک این ژانر بوده و نفسی تازه به انیمیشن‌های پس از خود دمید که باعث شد تا شاهد جایگاه ویژه آن در نزد بینندگان باشیم. در حالی که محصول سال ۲۰۱۷ تا حدودی توانسته تا تاثیر Samurai Jack را خدشه‌دار نماید، اما با این حال این مجموعه به حدی تماشایی و جذاب است که امکان ندارد کسی خاطرات گذشته خود را آن را نادیده بگیرد.

سریال انیمیشنی Archer

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

طرفداران آثاری همچون جیمز باند یا جیسون بورن نیازی نیست تا همیشه در سینما به دنبال شخصیت‌های جاسوس و همه فن حریف باشند، زیرا در تلویزیون شاهد یکی از بهترین‌های این ژانر به نام Archer هستیم که انقلابی را در این مدیوم رقم زده است.

این سریال که طنز را با وقایع جاسوسی و هیجان‌انگیز ترکیب کرده است، در عین نمایش صحنه‌های پر زرق و برق و انفجارهای عظیم و تماشایی، به حدی جذاب و طناز است که از سال ۲۰۰۹ به پخش خود ادامه داده و نه تنها افت آن‌چنانی به خود ندیده است، بلکه همچنان با قدرت به یکی از آثار نمادین قشر بزرگسال تبدیل شده و طرفداران بی‌شمار آن در سراسر جهان به تماشایی ماجراجویی‌های شخصیت اصلی نشسته و لذت می‌برند. بی‌راه نیست اگر که بگوییم Archer تاثیرات شگفت‌انگیزی بر آثار هم‌رده خود گذاشته و باعث شده تا شاهد عناوینی باشیم که در عین روایت وقایع جدی و پر سر و صدا، عنصر طنز را نیز برای مخاطب به ارمغان آورده‌اند.

سریال انیمیشنی Bob’s Burgers

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

در مجموعه Bob’s Burgers ما شاهد یک خانواده تماماً آمریکایی و فرهنگ مختص به مردم این کشور هستیم که چگونه می‌توانند با وقایع روزمره دست و پنجه نرم کنند و زندگی خود را سر و سامان بدهند.

این تعریف ساده‌ای از مجموعه تلویزیونی جذاب Bob’s Burgers باعث می‌شود تا با محصولی طرف باشیم که فرهنگ غرب و خواسته‌ها و افکار آن‌ها را به شکلی کمدی‌وارانه برای مخاطب به تصویر بکشد. ما شاهد خانواده‌ای از طبقه کارگر جامعه آمریکا هستیم که سعی دارند رستوران مستقل خود را افتتاح کرده و زندگی خود را سر و سامان بدهند. خانواده‌ای که در عین حماقت‌ها و سادگی‌هایشان، اما بسیار دلنشین و جذاب هستند و می‌توانند شما را از دنیای واقعی اطرافتان جدا کرده و غرق در خود نماید.

سریال انیمیشنی Futurama

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

در حالی انیمیشنی سیمپسون‌ها عملاً به یک رویداد فرهنگی بزرگ تبدیل شد، اما باعث گشت تا آثار هم رده او همانند Futurama علی‌رغم ارزش‌های خود نادیده گرفته شده و همه را در زیر سایه خود قرار داد.

همین مسئله باعث شده تا Futurama با وجود ویژگی‌های متمایزکننده و جذاب خود، آن‌طور که می‌بایست دیده نشود و دست کم گرفته شده است. این مجموعه روایت‌گر پیک پیتزایی می‌باشد که در سال ۲۰۰۰ یخ زده شده و هزار سال بعد بیدار می‌شود. استفاده از این روایت باعث شده تا شاهد داستانی انتقادی از بشریت و جامعه اطرافمان باشیم که به واسطه نمایشی سرگرم‌کننده بینندگانش را با وقایعی هولناک ولی کمدی روبرو می‌کند. ویژگی متمایز کننده Futurama نسبت به آثار این ژانر، شخصیت‌های اصلی آن می‌باشند که به واسطه نویسندگی قدرتمند سازندگانش، سبب پدید آمدن لحطاتی به یاد ماندنی و جذاب شده‌اند.

سریال انیمیشنی King of the Hill

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

صنعت انیمیشن را می‌توان به عنوان بستری در نظر گرفت که خلاقیت‌های نوین و جدید را به شکل بصری به تصویر کشیده و شما به واسطه آن تجربیاتی را حس می‌کنید که آثار لایو اکشن از پرداخت به آن‌ها ناتوان می‌باشد. همین مسئله می‌تواند ویژگی انیمیشن King of the Hill را به صورت واضح بیان نماید.

در این مجموعه ما شاهد خانواده‌ای هستیم که در تگزاس به زندگی آرام و گرم خود مشغول هستند و هر یک از آن‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات شخصی و خانوادگی خود می‌باشند. در طول این سریال جهان‌بینی مخاطب غالباً به چالش کشیده شده و با دست گذاشتن بر روی موضوعاتی همچون کار، استقلال مالی، فرهنگ عامه و مسائل دوران نوجوانی تا جوانی، ذهن مخاطب را درگیر کرده و در عین لحظات مفرحی که ایجاد می‌کند، می‌تواند خود را به عنوان محصولی ارزشمند برای یادگیری مفاهیم زندگی به مخاطب معرفی نماید.

سریال انیمیشنی The Simpsons

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سیمپسون‌ها را می‌توان نه به عنوان یک مجموعه انیمیشنی تلویزیون، بلکه به عنوان یک نماد فرهنگی در جوامع امروز در نظر گرفت که وظیفه سنگینی بر دوش داشته و عملاً زمانی که نام محصولات بزرگسالانه به میان می‌آید، این The Simpsons است که در ذهن افراد تداعی می‌شود.

فرقی نمی‌کند که فصل‌های نخستین این سریال که فضای آرامی را دنبال کرده‌اید یا ترجیح می‌دهید تا فصل‌های پرحاشیه و بحث‌برانگیز پایانی را تماشا کنی؛ زیرا تمام فصول و قسمت‌های The Simpsons از ارزش بالایی برخوردار بوده و علی‌رغم این که سال‌ها در تلویزیون حضور داشه است، اما هیچگاه از ارزش و جایگاه آن کاسته نشده است. The Simpsons عملاً انقلابی در این مدیوم را رقم زده که دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که به آن تنها به چشم یک سریال انیمیشنی ساده نگاه کند، زیرا این مجموعه در واقع جزوی از فرهنگ مردم جهان اللخصوص مردم آمریکا شده که وقایع آن زیر ذره‌بین بینندگانش قرار گرفته است و تک تک صحنه‌های آن مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گیرد.

سریال انیمیشنی Daria

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سریال Daria علی‌رغم جذابیت‌های منحصر به فردی که برخودار است، اما کمتر دیده و شنیده شده و به همین دلیل می‌تواند به گوهر ارزشمندی برای قشر بزرگسال بدل گردد که هیچگاه از تماشای قسمت‌های آن خسته نخواهید شد.

در این سریال ما شاهد زندگی جوانانی هستیم که باید با مد، استقلال مالی و مسائل و مشکلات روزمره دست و پنجه نرم نمایند و خود را از بن بست زندگی نجات دهند. علی‌رغم این که Daria به عنوان یک انیمیشن شناخته می‌شود، اما از مفاهیم تاثیرگذار و کاملاً جدی برخوردار است که تماشای آن را هیچگاه کسل کننده جلوه نکرده و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

سریال انیمیشنی Star Trek: Lower Decks

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

فرنچایز پیشتازان فضا به حد کافی برای مخاطبین عام جهان شناخته شده است که نیازی به تعریف و تمجید از آثار آن نباشد. با وجود این که آثار انیمیشنی زیادی از این فرنچاز ساخته و پخش شده است، اما مجموعه Star Trek: Lower Decks موفق شده تا وارد مسیر کاملاً متفاوتی گردد و خود را از باقی عناوین این فرنچایز متمایز نماید.

علی‌رغم این که به صورت کلی Star Trek: Lower Decks نیز حول محور ماجراجویی در فضای بی‌کران کهکشان می‌باشد، اما برخلاف باقی آثار این فرنچایز ما شاهد رقم خوردن وقایعی هستیم که موقعیت‌های کاملاً متفاوت و جذابی را رقم زده است. همچنین در کنار نمایش موجودات عجیب و غریب و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز، عنصر طنز نیز چاشنی این مجموعه شده و لحظات مفرحی را رقم زده است.

سریال انیمیشنی Invincible

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

ژانر ابرقهرمانی در طی یک الی دو دهه اخیر به چنان محبوبیتی در سینما و تلویزیون دست پیدا کرده که عملاً هر ساله شاهد انواع و اقسام عناوین حول محور مبارزه انسان‌های قدرتمند با موجودات فانتزی هستیم.

با وجود این که اکثر آثار این ژانر دچار افت وحشتناکی شده‌اند، اما به لطف ساخت و پخش پروژه‌هایی نظیر The Boys و Legion می‌توانیم وقت و زمان خود را صرف آثار بسیار باارزشی نماییم که تجربه جدیدی را رقم زده‌اند. در مدیوم انیمیشن نیز شاهد عنوان به نام Invincible هستیم که کلیشه‌های رایج این ژانر را کنار زده و با روایت داستانی مسنجم و جذاب در کنار صداپیشگی شنیدنی اثری را رقم زده که شروع قدرتمندی را تجربه کرده و در طی سال‌های آینده می‌تواند به یکی از پایه‌های قدرتمند و پرطرفدار ژانر ابرقهرمانی تبدیل شود. اگر که از آثار تکراری و کسل کننده مارول و دی‌سی به ستوه آمده‌اید، به تماشای سریال Invincible نشسته و از وقایع هیجان‌انگیز و شخصیت‌های جذاب آن لذت ببرید.

سریال انیمیشنی The Legend of Vox Machina

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

توصیف انیمیشن The Legend of Vox Machinacan به صورت کلی شاید کار آسانی نباشد. اثری که به لطف حمایت‌های مالی عامه مردم ساخته شد و روایت‌گر گروهی مزدور می‌باشد که برای نجات قلمرو خود وارد نبردی بزرگ با نیروهای تاریکی می‌شوند.

با وجود این که عناوین بسیاری با این مضمون و سبک وجود دارند که عملاً بر این صنعت حکم‌رانی می‌کنند، اما ویژگی خاصی در سبک روایی و لحن مجموعه The Legend of Vox Machinacan وجود دارد که باعث تمایز آن شده و در کمال خوشحالی طرفداران بی‌شماری نیز کسب کرده که نشان از نبوغ سازندگانش دارد. شما در این سریال شخصیت‌ها و وقایعی را مشاهده و تجربه می‌کنید که امکان ندارد شیفته آن‌ها نشوید.

سریال انیمیشنی Undone

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سریال Undone را شاید بتوان منحصر به فردترین عنوان این مقاله خطاب کرد که با استفاده از تکنیک ساخت روتوسکوپی، باعث پدید آمدن نقاشی‌های زنده‌ای شده که مخاطب را غرق در خود می‌کند.

نمونه اولیه این تکنولوژی که در نخستین سه‌گانه از Star Wars نیز به کار گرفته شده بود، به حدی تماشایی و جذاب است که باعث شده تا سریال Undone از رنگ و بوی کاملاً متفاوتی بهره ببرد و در کنار داستان و شخصیت‌های بسیار جذابش، به ترکیبی بی‌نقص برای قشر بزرگسال تبدیل شود. Undone در کنار زیبایی‌های بصری خود، روایتی منحصر به فرد از عشق، قدرت، نفرین و موانع زندگی را روایت می‌کند که در طی دو فصل پخش شده، طرفداران بی‌شماره پیدا کرده و موفقیت بزرگی را رقم زده است.

سریال انیمیشنی Central Park

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

سریال انیمیشنی Central Park روایت‌گر یک مدیر پارک و خانواده عجیب او می‌باشد که در قلعه‌ای تاریخی به زندگی مشغول بوده و با وقایع جالبی در هر قسمت مواجه می‌شوند.

این مجموعه در حالی که از طراحی بسیار خاص و کمیک مانندی بهره گرفته است، وقایع جذابی را برای مخاطب در هر قسمت رقم می‌زند که علی‌رغم این که تنها ۲ فصل از آن در اختیار بینندگان قرار گرفته است، اما به محبوبیتی شگفت‌انگیز دست پیدا کرده و شاید بتواند موفقیتی که The Simpsons رقم زده است را در مدت زمانی بسیار کمتر تکرار نماید. تنها کافی است تا وقت خود را صرف تماشای قسمت نخست این مجموعه کرده تا متوجه شوید که دنیای Central Park تا چه اندازه پرمفهوم، مفرح، زیبا و جذاب است.


نسبت به معرفی آثار نام برده شده در این مقاله، کدام یک از آن‌ها برای شما از ارزش بالایی برخوردار بوده است، کدام یک موفق شده تا مفهومی فراتر از یک سریال انیمشینی را برای شما به ارمغان بیاورد؟ آیا آثار دیگری نیز وجود دارد که برای قشر بزرگسال این صنعت از جذابیت برخوردار باشد و در این مقاله مورد اشاره قرار نگرفته است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

ParhamLonesome guyDARKSIRENامیر حسینAmir Ringobad flashSpider-Man77EspressoPorfosorM.MT

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان
معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی برترین سریال‌های انیمیشنی برای بزرگسالان