نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست!

علی عبداللهی
۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست

فیلم Damsel با نام فارسی «دوشیزه» به کارگردانی خوان کارلوس فرسنادیویِ اسپانیایی، بدون اکران سینمایی به تازگی منتشر شده است.

کمپانی نتفلیکس این فیلم را در ژانر ماجراجویی و فانتزی در رده سنی PG-13 ساخته است. میلی بابی براون، بازیگر ۲۰ ساله، که این روز‌ها نامش بر سر زبان‌ها جاری است هم در نقش اصلی ظاهر شده است.

یک زن جوان به دلیل فقر مردم سرزمینش، علیرغم میل باطنی به ازدواج با یک شاهزاده خوش تیپ تن می‌دهد. اما خیلی زود متوجه می‌شود که این ازدواج یک تله بوده است. او با یک اژدهای آتشین به غاری پرتاب می شود و برای زنده ماندن باید تنها به عقل و اراده خود تکیه کند.

افراد زیادی هستند که علاقه‌ای به ژانر فانتزی ندارند و فیلم‌های این ژانر را به هیچ وجه دنبال نمی‌کنند. استدلال آنها هم این است که فیلمی که آنقدر عنصر تخیل و خیال بافی در آن پررنگ باشد را نمی‌پذیرند. من به عنوان یک نویسنده، حقیقتا خودم را به هیچ ژانری محدود نمی‌کنم و هیچ ژانری را هم کنار نمی‌گذارم. ژانر فانتزی هم از این قاعده مستثنی نیست و اتفاقا ژانری است که در دل خود شاهکار‌ی سینمایی، چون «هزارتوی پن» به کارگردانی گیرمو دل تورو در سال ۲۰۰۶، دارد. فیلم «دوشیزه» محصول سال ۲۰۲۴ یک فیلم ژانری است. به این معنا که در «دوشیزه» همه چیز تکراری است. شخصیت‌ها همگی تکراری هستند و در بهترین حالت یک تیپ شخصیتی هستند. آنتاگونیست تکراری است و حتی شروع و پایان هم تکراری و قابل پیش بینی است. همه این تکرار‌ها هم از قاعده ژانر فانتزی تبعیت می‌کنند. در این نقد و بررسی قرار نیست بنده به نقد ژانر فانتزی و قوانین آن بپردازم. این ژانر دهه‌هاست که در سینما وجود دارد و کماکان هم با قدرت ادامه می‌دهد. بنده در این مقاله تنها به نقد و بررسی اثر مذکور می‌پردازم و با استدلال‌های سینمایی دلایلم را برای ضعیف شمردن این اثر بیان خواهم کرد.

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
تصویری از فیلم Damsel | اِلودی و فلیشیا

در آغاز فیلم، شاهد سکانسی ۳ دقیقه‌ای هستیم که پادشاهی به همراه تعداد اندکی از یارانش را نشان می‌دهد که قصد دارند به یک هیولا حمله کنند و آن را از بین ببرند. اما پس از ورود آنها به غار، هیولا (اژدها) آن‌ها را یکی یکی نابود می‌کند و تنها پادشاه زنده می‌ماند و درجا هم تسلیم می‌شود. ماجرا‌های پس از التماس پادشاه برای زنده ماندن تا اواسط فیلم نمایش داده نمی‌شوند. در همین صحنه کوتاه متوجه می‌شویم که فیلم برای کودکان ساخته نشده و قرار نیست با یک فانتزی بچه‌گانه که مخاطبش بچه‌ها هستند روبه‌رو شویم. همین مورد، انتظارات ما برای ادامه فیلم را دستخوش تغییر می‌کند.

سپس با دو خواهر به نام‌های اِلودی (با نقش آفرینی میلی بابی براون) و فلوریا (با نقش آفرینی بروک کارتر) آشنا می‌شویم که در حال قطع کردن تنه‌های باقی مانده درختان هستند. سپس از دهان اِلودی می‌شنویم که مردم شهر گرسنه هستند و از شدت سرما در حال مرگ هستند. با پخش یک موزیک جذاب، این دو دختر وارد شهر می‌شوند و سپس با پدر (با نقش آفرینی ری وینستون) و نامادری آنها (با نقش آفرینی آنجلا باسِت) آشنا می‌شویم. متوجه می‌شویم که از سوی سرزمینی ثروتمند به نام اورئا نامه درخواست ازدواج فرستاده شده و پدر هم اِلودی را برای این کار انتخاب می‌کند و دلیل او هم پولدار بودن پادشاهی اورئا و ثروتمند شدن، برای کمک به مردم فقیر و سرمازده سرزمینشان است.

ابتدا باید درباره شخصیت پردازی‌های فیلم صحبت کرد. حتی شخصیت اِلودی هم یک شخصیت حقیقی و منحصر به فرد نمی‌شود و یک کاراکتر تیپیکال قهرمان فیلم‌های فانتزی محسوب می‌شود که این بار دختر است. تمامی ویژگی‌هایی که او را در این فیلم به یک قهرمان تبدیل می‌کند، زور بازو و عقل است و هیچ نکته منحصر به فردی در کاراکتر او وجود ندارد. البته اگر به جای میلی بابی براون از بازیگر دیگری (خصوصا بازیگر مرد) استفاده می‌شد احتمالا فیلم خیلی بیشتر هیت می‌گرفت چون حداقل در این فیلم تماشای میلی بابی براون که لباس‌هایش پشت سر همدیگر پاره می‌شود و دست و بالش می‌سوزد و در نهایت یک قهرمان زن با تمام ویژگی‌های برتر مردانه بعلاوه زیبایی زنانه، برای خیلی‌ها لذتبخش بوده است! درباره بقیه کاراکتر‌ها هم صحبت خاصی وجود ندارد. هیچ یک از کاراکتر‌ها از یک تیپ فراتر نمی‌روند و حتی برخی از آنها تیپ‌هایی کاملا تک بعدی هستند. البته این موضوع به هیچ وجه ربطی به بازیگران فیلم ندارد. چرا که به عنوان مثال آنجلا باست (در نقش نامادری)، بازیگر توانمندی است که ۲ جایزه گلدن گلوب هم در کارنامه خود دارد. مشکل شخصیت‌های تکراری و تک بعدی فیلم، فیلمنامه ناپخته دن مازو است که در گذشته در نوشتن فیلمنامه Fast X همکاری داشته است!

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
تصویری از فیلم Damsel

در مدت حضور خانواده اِلودی در قصر پر زرق و برق خاندان پادشاهی اورئا، علیرغم زیبایی بصری، همواره ترس و شکّی در دل مخاطب وجود دارد که یک جای کار می‌لنگد. (که به درستی از طریق فیلمساز به وجود می‌آید) همین اتفاق هم می‌افتد و در نهایت خانواده پادشاهی، اِلودی را پس از مراسمی عجیب، به داخل یک غار تاریک می‌اندازند که در آنجا همان هیولایی که در ابتدای فیلم نمایش داده شده بود؛ گرسنه در انتظار یک انسان است.

«دوشیزه» تا پیش از ورود به غار تاریک، از نظر بصری اثر خوش رنگ و لعابی محسوب می‌شود که جلوه ویژه قابل قبولی دارد. در صحنه‌های پایانی فیلم (خارج از غار) هم این زیبایی بصری حفظ شده است و با یکی از همان آثار خوش رنگ و روی ژانر فانتزی طرف هستیم. اما سکانس‌هایی که داخل غار وجود دارند به دلیل نبود نور کافی و تاریکی، (تاریکی ضعف محسوب نمی‌شود. اما فضای غار به شدت ساده است و سازندگان هیچ زحمت خاصی برای ساخت یک غار منحصر به فردِ فانتزی نکرده‌اند.) خبری از رنگ و رو نیست و جلوه‌های ویژه قدرتمندی هم وجود ندارد. حدود یک ساعت از فیلم، دوربین فقط در غار است و بیننده دائما در حال تماشای فرار اِلودی از دست اژدها است. مشکل مهم فیلم در همین صحنه‌های غار است که می‌بایست به مدت ۱ ساعت بیننده را سرگرم می‌کرد اما به شکلی غیر قابل قبول حوصله سربر است! در فضای بیرون حداقل شیمی بین اِلودی و خواهرش، فلوریا، به طرز قابل دفاعی، درآمده بود و یک شیمی جذاب و خاص خواهرانه ایجاد شده بود.

فیلمساز با صحنه‌های فلش بکِ دختران کشته شده در غار، سعی داشته ترس و التهاب ایجاد کند اما اتفاقا این تصمیم فیلمساز به یک نقطه ضعف تبدیل می‌شود و آن دختر‌ها و فلش بک‌ها و صحبت‌هایشان هیچ کمک خاصی به روند فیلم نمی‌کنند! بنابراین در فضای درونی غار هیچ چیز جذاب و قابل دفاعی وجود ندارد! (البته برای عده‌ای یک میلی بابی براون قهرمان نکته مثبتی محسوب می‌شود.)

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
تصویری از فیلم Damsel | اِلودی (میلی بابی براون)

فیلمساز سعی دارد با نمایش فلش بک‌هایی برای هیولای داخل غار شخصیت پردازی انجام دهد و او را تبدیل به کاراکتری کند که بیننده بتواند با او همذات پنداری کند اما همه این موارد تنها در فکر فیلمساز اتفاق می‌افتد و اصلا خبری از یک شخصیت پردازی خوب نیست و پروتاگونیست کماکان یک تیپِ شخصیتی تکراری محسوب می‌شود. بماند که دلایلی که برای ویلن بودن ملکه اورئا و بقیه وجود دارد مضحک هستند و به هیچ وجه منطق فیلمنامه قابل قبول نیست.

صداگذاری شخصیت اژدها به عهده بازیگر زن ایرانی شناخته شده، شهره آغداشلو است. شهره آغداشلو پیش از این هم حضور در فیلم‌های هالیوودی گوناگونی را تجربه کرده بود و حتی در سال ۲۰۰۴ نامزد بهترین بازیگر زن مکمل در فیلم «خانه شن و مه» شده بود! آغداشلو سال گذشته هم در فیلم «رنفیلد» حضور خوبی داشت. آغداشلو به لطف صدای بم و خاص خودش در این فیلم هم مورد استفاده قرار گرفته است. صدای او قاعدتا باید به اژدها می‌نشست اما حقیقتا این اتفاق نیفتاده است! در واقع جنس صدای او مشکلی ندارد و به کاراکتر می‌آید اما عواطف و احساسات هر صحنه را نتوانسته به خوبی پیاده سازی کند و مشکل از طرف هر عاملی هم که بوده باشد خروجی کار، صداپیشگی به شدت غیرقابل باوری در آمده است.

فیلم «دوشیزه» مضمون خاصی را هم ارائه نمی‌دهد. صرفا می‌توان گفت «دوشیزه» به شکلی تکراری از یک ازدواج اجباری یک ماجرای پرخون ساخته است و بار دیگر به عواقب منفی این تصمیم اشاره می‌کند. (گرچه این تصمیم به هیچ وجه در فیلم پرداخت درستی ندارد و ما به هیچ عنوان مردم گرسنه و سرمازده و بدبخت آنجا را نمی‌بینیم که بتوانیم بفهمیم و صرفا چند جمله از دهان اِلودی و پدرش در این باره می‌شنویم!)

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
تصویری از فیلم Damsel | اِلودی (میلی بابی براون)

یکی از معدود نقاط قوت فیلم «دوشیزه» موسیقی متن دیوید فلمینگ است. همان ابتدا هم یکی از نکاتی که بیننده را به اثر امیدوار می‌کند همان موسیقی متن است.

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
تصویری از فیلم Damsel | اِلودی (میلی بابی براون)

در پایان باید گفت فیلم «دوشیزه» فیلم ضعیفی است. «دوشیزه» هیچ چیز خاص و منحصر به فردی برای ارائه ندارد و حتی تمامی کلیشه‌ها و تکرار‌های ژانر فانتزی را به شکلی ضعیف و پر ایراد به نمایش می‌گذارد! «دوشیزه» با داشتن سکانس‌های خشنش، حتی فیلمی برای تماشای کودکان هم محسوب نمی‌شود و فیلمی است که دیدنش برای هیچ رده سنی لطفی ندارد!

𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻DARKSIRENKurosVito ScalettaLone wolfعلی عبداللهیCatalystKratosHitoori04EvenstarBADMANgreatRوزغ ( آنتی لگبت)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arman گفت:

    همیشه دلم واسه قشر منتقد میسوزه😂هر فیلمی و هر ژانری باید بشینند ببیند اونم تازه با دقت!راستی فیلم وینی پو ترسناک جدید هم داره میاد،خلاصه خواستم یاد آوری کنم😁

    کفتر گیمینگSONYXDARKSIRENloghainhander16Dark.Elden-LordPendar1199حق گوی همه جانبه گیمفا( Klaus سابق)arshya12smdmore
  • Evenstar گفت:

    یکی از حوصله سربرترین فیلمای امسال بود که دیدم ، یه چیزی تو مایه های آرگایل.اتفاقا برا من حضور میلی بابی براون اصلا نکته ی مثبتی نبود و یه تیپه در حد بازیگرانی مث زندایا و آنیا تیلور جوی. اژدها بیشتر شبیه زنومورف های فیلمای بیگانه بود تا یه اژدها و صدای شهره آغداشلو اصلا روش ننشسته بود. بازم یه فیلم فمنیستی احمقانه ی دیگه از نتفیلیکس که ای کاش به جاش دوباره همون ویرانی اسماگ پیتر جکسونو میدیدم

    کفتر گیمینگSONYXlie?noarshya12Matin
  • از اولین عکسی که ازش منتشر شد مشخص بود چیز خاصی قرار نیس باشه.
    خودشونم میدونستن ارزش نداره وقت سینما رو بگیرن.
    در آخر هم یه خدا قوت به شما منتقد گرامی و تسلیت برای دو ساعت عمر تلف شدتون😁

    lie?noHadesعلی عبداللهیarshya12smd
  • Hbk291 گفت:

    من فقط دلم میخواد بدونم کی وینی د پو رو نقد میکنه
    شایسته تقدیره

    lie?noBADMAN
  • اگر میخواین ببینین داغون بودن چطوریه ،این فیلم رو نگاه کنین !

    Evenstarعلی عبداللهی
  • نظر من شاید باعث بشه منفی ترین نظر تاریخ گیمفا رقم بخوره.
    این قدر بدم میاد از فیلم ها و سریال هایی که میخوان نشون بدن تک بودن مشکلی نداره. نیازی به فلان چیز نیست نیازی به اون نیست.
    اگه قرار بود دختر و پسر فرق نداشته باشند این همه اختلاف در آناتومی بدن انسان نبود. دقت کنید که این فرقی که من میگم رو مبنای رفتار با اون جنیست نکنید. بحث من اینه که یه سری کارها هست مردونه است یه سری کارها زنونه. یه سری کارها هست که بدون کمک همدیگه نمیشه. پیشنهاد میشه مستند what is a women رو ببینید.
    یه کلیپی دیدم که یه گزارشگری از یه دختری میپرسه که چه چیزی در جامعه هست که مردها دارند و زن ها ندارند. زنه یه خورده فکر میکنه و میگه چیزی نیست. بعد ازش میپرسه پس دقیقا برای کدوم برابری دارید مبارزه میکنید.
    کلیپ های این مدلی زیاد هست که وک مک فمینیست و … رو معایبش رو میگه. به قول جمله معروف که میگه شنونده باید عاقل باشه.
    و در نهایت بگم که یاد اقتباس جدید سفید برفی و هفت کوتوله افتادم که نه سفید برفی بود و نه هفت کوتوله.

    خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)Evenstarlie?noMI47crashعلی عبداللهیMariomanMatin
    • MRIP گفت:

      ببینید حالا من حقیقتا خواسته ی اون فمینیستی که شما میگید رو نمیدونم چون خود فمینیست ها هم چند دسته میشوند بعضا از اون افراطی هاشون عقایدی دارند که خودش تبعیض جنسیتی علیه نه تنها مردان بلکه بانوان رو در بر داره اما از نظر من ضمن تایید تفاوت های اکثریت مردان با زنان در حجم توده استخوانی و عضلانی و … که سبب استعداد هرکدام در بعضی مشاغل میشه ، چیزی که ما باید از برابری جنسیتی بخوایم شکوفایی استعداد هست به طور مثال یکی از مشاغلی که میشه گفت جنسیتی هست سرباز بودن و شرکت در جبهه های نبرد هست اما استفاده از استعداد ها بدون در نظر گیری جنسیت افراد سبب این موضوع میشه که به جای اینکه همه مردان اعم از یک فرد ضعیف و یک فرد قوی در جنگ حضور یابند، بیایم از هر دو جنسیت اونهایی که مناسب این کارند رو انتخاب کنیم شاید براتون سوال پیش بیاد کدوم خانومی ممکنه از یک مرد مناسب تر برای جنگ باشه باید عنوان کنم در همین‌کشور خودمون ما پسر داریم که حجم عضلانی و توده استخوانی کمی داره و از طرفی روحیه ی مناسب جنگ را هم نداره اما از اون طرف به طور مثال خانوم هایی در جامعه ی عشایر هستند که اگر برخوردی داشته باشید میبینید که بعضا استعداد فراوانی در نشانه گیری که دارند هیچ از امادگی بدنی فوق العاده ای بهره میبرد که خب قطعا مفید تر از که مرد ضعیف خواهند بود حالا این داستان خدمت در جبهه های نبرد بود باز مثلا یه دورانی همین بشریت حتی همون غربی ها هم اوکی نبودن با تحصیل کردن خانوم ها در صورتی که امروزه این جنسیت هم مثل مردان از افراد با استعدادی برخورداره اما اگر آمده بودیم با عمومیت بخشیدن به این موضوع و در نظر گیری امار که اکثر دانشمندان مرد هستند پس نیازی به تحصیل خانوم ها نیست حق تحصیل را بهشون نمی دادیم این استعداد ها تباه میشد در کل این تباه نشدن استعداد ها چیزی هست که من بخاطرش مخالف تبعیض ها هستم حالا چه نژادی و چه جنسیتی
      اما در مورد اینکه چه مقدار از یک جنبش حمایت بشود چه مقدار ادامه بیابد باید بگم که حتی برای مخالفان تبعیض هم این حجم از حمایت هالیوود و امثالهم از این مسائل به شدت عجیبه چون عملا داره نتیجه ی عکس میگذاره و انگار هالیوود هم همچین بدش نمیاد از این نتیجه ی عکس اما در کل تمامی‌جنبش ها اگر به خواسته اشان رسیدند دلیل نمیشه که بروند کنار چون هر نسل تفکرات متفاوتی با نسل قبل خواهد داشت و جنبش باید زنده باشه و از دستاورد های خودش محافظت کنه ضمن‌اینکه باید بگم شاید در کشور های غربی تبعیض ها برداشته شده باشه اما در جهان هنوز بشریت در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع هست و علاوه بر اینها جنبش های سنت گرای افراطی در همون غرب داره کم کم بلند میشه که واقعا پسرفتی در حق بشریت خواهد بود. ببخشید طولانی شد میدونم برخی قسمت هاش هم شاید نامربوط بود به نظری که نوشتی اما خواستم این حرف ها رو در میون بگذارم

      lie?noAvogadro's number
      • اول از همه این که واو اصلا انتظار نداشتم در لحظه نوشتن این مطلب ۳۵ تا مثبت داشته باشه و یه دونه منفی هم نداشته باشه.
        در بخش سربازی نظری ندارم. به شخصه معتقدم فقط آقایون باید سربازی بروند و یه چیز مشابه (نمیدونم) هم برای خانومایی باشه که به فمنیست و برابری زن و مرد علاقه دارند.
        در بخش جنبش هم بگم که هر چیزی که منطقی باشه رو همه قبول دارند ولی زمانی که افراطی میشه دیگه نمیشه کاریش کرد. نمونه های اون هم زیاده. جدیدترین اثر هم مادام وب که به قدری آش شور بوده صدای اونا رو هم درآورده.
        تشکر میکنم از این نظرتون رو گذاشتید و منطقی به نظر من پاسخ دادید.

    • Lone wolf گفت:

      از یک آدم رندوم بپرسی معلومه که جوابی نداره

      • خب شما هم رندومی یا جوابی داری؟ کلیپ های اون مدلی زیاده. یه نمونه اش طرف میره از تمام خانوم ها میپرسه یه کار کثیف با حقوق خوب رو قبول میکنید (کار کثیف منظورم کار بد و جرم نیست) یا منشی یه شرکت بزرگ ولی بدون حقوق و رایگان؟ همه بدون استثنا شرکت رو انتخاب کردند. از آقایون همون سوال رو میپرسه کار کثیف رو انتخاب میکنند.

        • Lone wolf گفت:

          خب اینا احمقانه‌ست
          چرا باید کسی بدون حقوق کار کنه؟ اینکه زن و مرد با هم فرق دارن درسته چون هر کدوم توی محیط‌های مختلفی بزرگ شدن ولی اگر توی یک محیط باشن و مثل هم باهاشون رفتار بشه نتیجه یک چیز میشه
          برای مثال اگر یک دختر رو مثل پسر بزرگ کنی مثل پسر میشه. به همین سادگیه
          بله اینکه یک سری کارها بیشتر به جنس مذکر میخوره درسته ولی بازم دلیل نمیشه هیچ مونثی نتونه انجامش بده

          خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)
          • چون طرف حاظر نیست اون کار کثیف رو انجام بده همین. نمونه اون هم زیاده و برای اتمام بحث میگم یه کلیپ از یه مجری معروف انگلیسی بود که یه زنی در اون جا می گفت تنها زمانی میتونید درخواست برابری داشته باشید که کار برابر انجام بدید. روبروی خونه من ساختمان سازیه برید اونجا کار کنید بعد بیاید در مورد حقوق و امکانات و شرایط برابر صحبت کنید.
            یا مثلا ۵مین تیم بانوان جهان با یه گروه بچه ۱۵ ساله بازی میکنه و با اختلاف بالا میبازه. این ها نمونه های اینه که شرایط برابر و کار برابر دلیل نمیشه که نتیجه یکسان باشه.
            نمونه های این مدلی زیاده نه من یادمه و نه اطلاعاتم زیاده که بخوام خیلی موارد و مثال بزنم.
            بعدشم تربیت رو با شرایط یکی نکنید. این که یکی مثل پسرها رفتار کنه دلیل نمیشه که پسره. لابد میخواهید جمله معروف طرف میتونه خودش هر چیزی دوست داشت اعلام کنه رو بگید. اگه نظرتون اینه پس حتما مستند what is a women رو نگاه کنید.

            خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)
  • arshya12 گفت:

    افتضاح بود
    ولی بنظرم بابام جزو بهترین فیلم های امساله:d

  • VICTOR گفت:

    فیلم واقعا خوبی بود غیر قابل پیشبینی و هیجان انگیز میلی بابی هم که واقعا شاهکار بازی کرده بود فیلم که میتونم بگم بعد از مدتا ها حس فانتزی بودن رو به ادم انتقال میداد

    خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)mohamadEvenstar
  • mohamad گفت:

    هر فیلمی ارزش نقد کردن و اختصاص دادن یک صفحه بهش رو نداره و این فیلم هم جز همین موارده! البته قلم منتقد خوب بود

    mohamadEvenstar
  • mohamad گفت:

    اینهمه سرمایه انسانی و مالی اینهمه جلوه ویژه! پول های دنیا دست کیاست و خرج چه چیزایی میشه ! برای چه اهداف لجن و خانمان براندازی!

    خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)Evenstar
  • علی گفت:

    اصلا مگه برای بچه ها ساخته شده بود؟
    والا من که دیدم فیلم متوسطی بود…
    همون فرمول ( جای قهرمان داستان به جای مرد یه زن رو قرار بده)

  • موشک گفت:

    این فیلم یک نمونه کودک همسری بود که به شکست انجامید

    خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)
  • Farshid گفت:

    اونجا که نویسنده نوشت ” افراد زیادی هستند که علاقه‌ای به ژانر فانتزی ندارند و فیلم‌های این ژانر را به هیچ وجه دنبال نمی‌کنند. ”
    پس هری پاتر کشکه؟ یا اون ۳ گانه ارباب حلقه ها، آلیس در سرزمین عجایب ۲۰۱۲ ، جومانجی ، ویلی ونکا کارخانه شکلات سازی ۱۹۷۱

    𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • hossin گفت:

    سلام با شکسته نفسی خودخواهانه ای که از قلم منتقد بالا می آید اگر فیلم گره های فانتزی ناشناسی در خور ندارد ولی این به آن معنی همیشه در من زندگی کردن نیست منتقد به اطلاح خودش را در ردیف نویسنده های دارای سبک تصویر می‌دهد بنقل از اینکه من نویسنده ای هستم ‌که بگذریم همان قدر که فیلم ژانر فانتزی خالی از دیالوگ های زیبا برای مخاطب مستبد خسته کننده است اما برای مخاطب عام شباهتی به فیلم های شیوه بالی ودی دارد وته چندان اژده های که با تدبیر زبان انوع را فرا گرفته است تا این حد ساده لوح باشد ودست پا ندار و دختری که نه برغم منتقد زور بازو دارد و نیروی شگفت انگیز از هوش بهره می‌برد همه جیز برای ساختن در ووتختخ و مخاطبی که بعد از اتمام فیلم جشم های نمناکی را بروی حقیقت می بندد فانتزی راهی برای فرار از زندگی خسته کننده با قوانین خشن و فشار طبقات سطح پایین حرم معیشت اقتصاد جهان است از نوع سوم آن بهر حالی باری اگر بود بر عهده ی جلوه های مناظر و زیبایی توام موسیقیایی آن بود و تا پایان هم خواهد بود ددددد

    hossin
نقد و بررسی فیلم Damsel | این فیلم برای کودکان هم مناسب نیست