حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا

حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟

علیرضا محمدی
۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا

اگرچه راکستار گیمز (Rockstar Games) هنوز اندازه فایل GTA 6 را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما ما چندین شاخص داریم که نشان می‌دهند این بازی چقدر بزرگ خواهد بود.

بر کسی پوشیده نیست که Grand Theft Auto 6 یکی از بزرگترین بازی‌های تمام دوران است؛ هم از نظر تبلیغات و هم از نظر مقیاس کلی. با توجه به اینکه Grand Theft Auto 5 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، احتمالاً بیش از یک دهه است که نسخه ششم در دست توسعه قرار دارد.

اما بازیکنان قبل از عرضه Grand Theft Auto 6، هارد دیسک خود تا چه اندازه باید خالی کنند؟

اندازه فایل GTA 6

اگرچه راکستار گیمز هنوز اندازه فایل Grand Theft Auto 6 را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما انتظارات اولیه پیش‌بینی می‌کنند که این بازی بیش از ۲۰۰ گیگابایت حجم خواهد داشت.

پس از فاش شدن نسخه عظیم Grand Theft Auto 6 در سال ۲۰۲۲، کاربر Denso95 در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)، بیلد لو رفته بازی را تجزیه و تحلیل کرد و حجم آن را حدود ۸۰ گیگابایت تخمین زد. سپس همین کاربر، اندازه فایل نهایی را برای انتشار کامل «چیزی حدود ۲۰۰ گیگابایت» پیش‌بینی نمود.

با توجه به تجزیه و تحلیل ما از نسخه‌های گذشته Grand Theft Auto 6 و الگوی رشد تصاعدی آن‌ها، تمایل به افزایش این عدد داریم. در ادامه با ما همراه بوده و به خاطر داشته باشید که تمام تخمین‌هایی که به صورت آنلاین ظاهر می‌شوند، در حال حاضر صرفاً حدس و گمان هستند.

زمانی که Grand Theft Auto 6 به صورت دیجیتالی پیش‌خرید شود، اندازه فایل بازی را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. محصول مورد بحث ما احتمالاً طی اواخر سال جاری در فروشگاه‌های پلی استیشن و ایکس باکس ظاهر خواهد شد.

اندازه‌های قبلی و آنچه آن‌ها می‌توانند به ما بگویند

در پایین لیستی از آخرین نسخه‌های راکستار گیمز و اندازه فایل مربوط به آن‌ها آمده است:

بازیاندازه فایل
Red Dead Redemption 2۱۲۰ گیگابایت
GTA 5۱۱۱.۳۷ گیگابایت
GTA 4 Complete Edition۳۲ گیگابایت
GTA: The Trilogy – The Definitive Edition۱۹ گیگابایت
اندازه فایل ممکن است بین پلتفرم‌ها یا به دلیل به‌روزرسانی‌های بازی کمی متفاوت باشد

همانطور که می‌بینیم، جهش از Grand Theft Auto 4 به Grand Theft Auto 5 حجم فایل بازی را تقریباً چهار برابر کرد؛ زیرا راکستار گیمز گام بزرگی برداشت تا مطمئن شود که عنوان جدیدتر آن، از هر جنبه‌ای برتر است.

با این حال، ما انتظار نداریم که جهش به Grand Theft Auto 6 این روند را دنبال کند و حجم بازی را به بیش از ۴۰۰ گیگابایت برساند؛ اما مطمئناً به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی نیاز خواهیم داشت.

حجم فایل gta 6 چقدر خواهد بود

با توجه به اینکه نقشه Grand Theft Auto 6 دو برابر بزرگتر از منطقه قابل بازی Grand Theft Auto 5 به نظر می‌رسد، خواهیم دید که اندازه فایل باید این واقعیت را منعکس کند.

علاوه بر این، اطلاعات فاش شده در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهند که Grand Theft Auto 6 دارای فضای داخلی بسیار بیشتری نسبت به عنوان قبلی Grand Theft Auto خواهد بود؛ چیزی که مطمئناً به مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز اضافه می‌کند.

آیا حجم Grand Theft Auto 6 به ۷۵۰ گیگابایت می‌رسد؟

یک شایعه حاکی از آن بود که Grand Theft Auto 6 فضای ذخیره‌سازی خیره‌کننده ۷۵۰ گیگابایتی را اشغال خواهد کرد؛ اما به احتمال زیاد، این ادعا به هیچ وجه درست نیست.

این شایعه کاملاً بی‌اساس بوده و هیچ مدرکی برای اندازه‌ نامعقول فایل ارائه نمی‌کند. اگرچه Grand Theft Auto 6 احتمالاً بزرگترین بازی تاریخ خواهد بود، اما این تصور که می‌تواند سه چهارم ترابایت فضا را اشغال کند مضحک است.

برای شروع، چنین حجمی باعث می‌شود که محصول بر روی پلی استیشن ۵ غیرقابل بازی باشد؛ زیرا این کنسول دارای ۸۲۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بوده و تنها ۶۶۷ گیگابایت آن در واقع برای استفاده در دسترس است.

مدل‌های جدید PS5 Slim و احتمالاً PS5 Pro که شایعه شده‌ است، فضای کافی خواهند داشت؛ اما ۷۵۰ گیگابایت این اطمینان را می‌دهد که Grand Theft Auto 6 عملاً تنها بازی‌ای است که می‌توانید بر روی دستگاه خود نصب کنید.

در پایین لیستی از بزرگترین بازی‌های تمام دوران و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز آن‌ها برای شما جمع‌آوری شده:

بازیاندازه فایل
Halo: The Master Chief Collection۱۳۷ گیگابایت
Mass Effect: Legendary Edition۱۲۰ گیگابایت
Red Dead Redemption 2۱۲۰ گیگابایت
Microsoft Flight Simulator۱۵۷ گیگابایت
Call of Duty: Modern Warfare / Black Ops Cold War۱۷۵ گیگابایت
Quantum Break (With TV Pack Installed)۱۷۸ گیگابایت
Ark: Survival Evolved (& DLC)۲۰۰+ گیگابایت

علاوه بر اینکه چند عنوان فوق‌الذکر، بزرگ‌ترین بازی‌هایی هستند که تا به حال ساخته شده‌اند، برخی از آن‌ها دارای تجربیات چندگانه در یک محصول هستند؛ مانند یک بخش بتل رویال (Battle Royale) کامل یا قسمت‌های تلویزیونی تمام‌قد. اگر Grand Theft Auto 6 این توانایی را داشته باشد تا تمام انتظارات را پشت سر بگذارد و به مقدار ۷۵۰ گیگابایت برسد، ما قطعاً شگفت‌زده خواهیم شد.

اما اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، چندان عجیب نخواهد بود که شاهد رسیدن حجم فایل به ۳۰۰ گیگابایت باشیم؛ این قابل قبول‌ترین پیش‌بینی ممکن است.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.

فامیل کوروش کبیرSubzeroگوربه ماهیAMOGUSPinocchioGhostBehzad zargaryA SlashsmdDARKSIRENArshamMuhammadAliGidoraامیرحسینAMIR WAZOWSKIAnimalsARSHIAAAA人Acker益man人جاویدمmasoud pc gamermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا
حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

حجم فایل GTA 6 چقدر خواهد بود؟ - گیمفا