روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون

پست گیمفا
۰۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

علی رغم اینکه گوشی‌های هوشمند جدید بسیار روان و پرسرعت هستند، متاسفانه پس از مدتی شاهد افت عملکرد آنها می‌باشم؛ حتی اگر این گوشی، از کمپانی بزرگ اپل باشد! معمولا وقتی عملکرد گوشی های آیفون کند می‌شود و دیگر مثل قبل کار نمی‌کنند، خیلی‌ها به دنبال خرید گوشی جدید می‌روند؛ اما آیا راه حلی وجود دارد که به افزایش سرعت عملکرد آیفون ما کمک کند؟

چگونه متوجه شویم که مشکل از تمام شدن عمر مفید باتری نمی‌باشد؟ از آنجا که می‌دانیم خیلی از شما با راهکارهای افزایش سرعت عملکرد آیفون آشنا نیستید و احتمالا با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، در این مقاله تصمیم داریم بهترین روش‌ها برای رفع مشکل کند شدن گوشی های آیفون را شرح دهیم. اگر از کاربران گوشی های هوشمند آیفون هستید، توصیه می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چگونه سرعت عملکرد آیفون خود را افزایش دهیم؟

یکی از اتفاقات طبیعی که در رابطه با عملکرد گوشی‌های هوشمند رخ می‌دهد، کاهش سرعت آنها است. سرعت عملکرد هر گوشی موبایل به تدریج کاهش می‌یابد. این افت عملکرد ممکن است در گوشی‌های رده پایین به دلیل ساختار نرم ‌افزاری ضعیف‌تر، سریع‌تر و قابل مشاهده‌تر باشد.

اما در گوشی‌های مدل بالا، این افت عملکرد دیرتر رخ می‌دهد. این افت سرعت عملکرد در همه گوشی‌های هوشمند طبیعی است و اجتناب ‌ناپذیر می‌باشد. این در تمامی گوشی های آیفون هم رخ می دهد اما در نسخه‌های قدیمی‌تر بیشتر به چشم می‌ خورد. به عنوان مثال، آیفون ۴، آیفون ۴S، آیفون ۵، آیفون ۵C و نسخه‌های قدیمی‌تر، به دلیل سخت‌ افزار ضعیف‌تری که دارند، به میزان بیشتری با مشکل کاهش سرعت عملکرد مواجه خواهند شد.

به منظور افزایش سرعت عملکرد گوشی آیفون، می‌توان از نکات و ترفندهای خاص استفاده کرد. استفاده از این نکات و ترفندها، به ویژه در مورد گوشی‌های آیفون قدیمی‌تر، بسیار موثر است. با ما همراه باشید تا نکات و ترفندهایی که برای افزایش سرعت عملکرد گوشی‌های آیفون شرکت اپل وجود دارد را بررسی کنیم.

۱.      سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کنید.

معمولا یکی از راهکارهای موثری که برای افزایش سرعت عملکرد آیفون پیشنهاد میکنیم، آپدیت سیستم عامل دستگاه می‌باشد. چرا؟ به این دلیل که سیستم عامل iOS فقط مختص گوشی های آیفون و آیپدها می‌باشد؛ از این رو، نسخه‌های جدیدی که عرضه می‌شوند نسبت به نسخه های قدیمی این سیستم عامل، عموما از سرعت و بازدهی بالاتری نیز برخوردار هستند.

با این حال، دقت داشته باشید که به روزرسانی کردن برخی گوشی‌های قدیمی آیفون که سخت افزار نسبتا ضعیفی دارند، می‌تواند منجر به کندتر شدن سرعت گوشی شود. از این جهت، هر زمان که قصد آپدیت سیستم عامل گوشی آیفون خود را داشتید، حتما به وضعیت سخت افزاری آن توجه کنید و با مشاوران این زمینه مشورت نمایید تا از سازگاری آپدیت جدید با نسخه گوشی خود مطمئن شوید.

۲.      فایل های اضافی را پاک کنید.

یکی از راهکارهای تضمین ‌شده و همیشگی برای افزایش سرعت گوشی‌های آیفون و اندروید، حذف فایل‌های حجیم و غیرضروری است. برای انجام این کار در گوشی آیفون، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) گوشی شوید.
  2. گزینه General را انتخاب کنید.
  3. به بخش iPhone Storage بروید.
  4. در این قسمت، فضای استفاده شده توسط انواع داده‌ها دسته ‌بندی شده است.
  5. با بررسی این دسته‌ بندی، متوجه خواهید شد که کدام بخش از حافظه بیشترین فضا را در گوشی شما اشغال کرده است.
  6. حالا، فایل‌ها یا برنامه‌هایی که نیاز ندارید و فضای زیادی اشغال می‌کنند را حذف نمایید.

همچنین، حذف ویدئوها، بازی‌های سنگین و برنامه‌های ادیت عکس و فیلم نیز می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی کمک کند. به‌ عنوان مثال، Clear Cache کردن تلگرام می‌تواند فضای زیادی را آزاد کند. اگر از واتس‌ اپ استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این برنامه به ‌صورت اتوماتیک بعد از مدتی مدیا را حذف می‌کند ولی می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید.

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

 

۳.      برای افزایش سرعت عملکرد آیفون، آن را ری استارت  کنید.

اولین ایده‌ای که برای افزایش سرعت عملکرد آیفون خود به ذهنتان می‌رسد، چیست؟ خیلی از ما در اولین مرحله، گوشی خود را ری استارت یا اصطلاحا مجدد راه اندازی می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم سرعت آن را بهبود ببخشیم. زمانی که گوشی خود را ری استارت می‌کنید، در واقع رم آن بهینه سازی خواهد شد و اپلیکیشن‌های پس زمینه گوشی از بین خواهند رفت. در این حال، سرعت گوشی برای مدتی افزایش خواهد یافت، اما پس از مدتی دوباره به حالت قبل برمی‌گردد.

برای ری استارت کردن گوشی آیفون خود، ابتدا دکمه power را فشار دهید و آن را برای چند لحظه نگه دارید. در ادامه، اسلایدر را به سمت گزینه Power Off حرکت دهید و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود. البته برای بازدهی بیشتر، می‌توانید دکمه پاور را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید و تقریبا یک دقیقه صبر کنید تا لوگوی اپل نشان داده شود و بعد مجددا گوشی راه اندازی شود.

۴.      از قابلیت‌های iCloud استفاده کنید.

احتمالا تاکنون از امکانات iCloud استفاده نکرده‌اید، اما حتما به نام آن برخورد کرده یا درباره آن شنیده‌اید؛ iCloud یک سرویس ذخیره ‌سازی ابری اختصاصی اپل است که به صورت رایگان تا ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی ابری را برای شما فراهم می‌کند. این فضا از سطح بالای امنیت برخوردار است و امکان بارگذاری عکس، ویدئو، یادداشت‌ها و مخاطبین را فراهم می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که بخشی از محتوای تصویری گوشی خود را در این سرویس ذخیره کنید. برای استفاده از iCloud در آیفون، به مراحل زیر رجوع کنید:

  1. به تنظیمات گوشی بروید.
  2. گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  3. حالا باید گزینه Photos را فعال کنید.

توجه داشته باشید که برای بارگذاری عکس و ویدئوها در iCloud، حتماً باید به شبکه Wi-Fi متصل باشید و به دلیل حجم زیاد مصرفی، این کار را با اتصال به اینترنت همراه انجام ندهید.

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

۵.      تاریخچه، کوکی ها و داده های مرورگر سافاری را پاک کنید.

برای افزایش سرعت عملکرد آیفون خود، پاک کردن اطلاعات مرورگر سافاری گوشی را نیز امتحان کنید. در واقع با پاک کردن کوکی‌ها، تاریخچه و داده‌های سافاری، حافظه داخلی گوشی خود را افزایش خواهید داد که همین امر منجر به عملکرد بهتر دستگاه خواهد شد.

چگونه اطلاعات سافاری را پاک کنیم؟ برای این کار، کافی است به قسمت تنظیمات گوشی آیفون خود بروید و برنامه Safari را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، گزینه Clear History and Clear Cookies and Data را لمس نمایید تا داده‌ها و تاریخچه سافاری مرورگر پاک شوند. دقت داشته باشید که این کار می‌تواند به افزایش سرعت عملکرد آیفون کمک کند، اما احتمالا بارگذاری برخی سایت‌ها با سرعت کمتری انجام بگیرد که دلیل آن، حذف شدن اطلاعات پیش فرض مرورگر می‌باشد.

۶.      لوکیشن گوشی را خاموش کنید.

قابلیت لوکیشن یا سرویس موقعیت مکانی در دستگاه‌های آیفون نقش مهمی در ارائه خدمات مختلف ایفا می‌کند. به عنوان مثال، برنامه Find My Phone برای پیدا کردن گوشی هنگام گم ‌شدن، نیاز به دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی دارد. بنابراین، زمانی که لوکیشن را غیرفعال می‌کنید، امکان استفاده از این برنامه برای پیدا کردن گوشی از دست رفته وجود نخواهد داشت.

با این حال، شما می‌توانید برای هر برنامه به‌ صورت جداگانه تنظیمات لوکیشن را مدیریت کنید و اجازه دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی را به آنها بدهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • تنظیمات یا Settings دستگاه آیفون خود را باز کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب نمایید.
  • سپس، Location Services را انتخاب و فعال کنید.

پایین این گزینه، لیستی از برنامه‌هایی که به اطلاعات موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید این تنظیمات را برای هر برنامه به ‌صورت جداگانه انجام دهید؛ در نتیجه، می‌توانید برنامه‌هایی که همیشه به لوکیشن نیاز ندارند را غیرفعال نمایید.

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

همچنین، تنظیمات دقیق‌تری هم وجود دارند و می توانید تعیین کنید که لوکیشن تنها در زمان استفاده از برنامه روشن شود و در سایر زمان‌ها خاموش باقی بماند. توجه داشته باشید سرویس موقعیت مکانی مصرف باتری و پردازنده را افزایش می‌دهد، اما غیرفعال ‌کردن آن نیز ممکن است به محدودیت در استفاده از برخی از خدمات منجر شود.

چه عواملی باعث کند شدن آیفون می‌شوند؟

از آنجایی که مدل‌های جدید آیفون با تعداد هسته‌های بیشتر، پردازنده‌های گرافیکی بهتر و حافظه‌ رم بیشتر، عملکرد بهتری را به کاربران ارائه می‌دهند، عمر مفید آن‌ها کمتر شده است. اپل برای آیفون‌ها تا حدود هفت سال پس از تولید آن‌ها، پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد. این پشتیبانی شامل ‌بروزرسانی‌های نرم ‌افزاری نیز می‌شود، همچنین خدماتی نظیر تعویض باتری یا نمایشگرهای جایگزین نیز در دسترس کاربران قرار دارند.

برای گوشی‌های هوشمند مدرن، مشکلات عملکردی ممکن است ناشی از مسائل نرم‌ افزاری باشد. این مسائل ممکن است با به ‌روزرسانی‌های آینده در سیستم عامل iOS حل شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت بروز مشکل و برای افزایش سرعت عملکرد آیفون، گوشی خود را به آخرین نسخه iOS به‌ روز کنید.

البته در برخی موارد، این مشکلات ممکن است به دلیل خطای تولیدی یا آسیب فیزیکی اتفاق بیافتند. به عنوان مثال، باتری‌ها قابل تعویض هستند و احتمالا پس از مدتی، نیاز به تعویض داشته باشند. اما اگر بتوانید با استفاده از روش های افزایش عمر باتری آیفون، مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید، قطعا دیرتر نیاز به تعویض باتری خواهید داشت.

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید، روش های متنوعی برای افزایش سرعت عملکرد آیفون وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها، حافظه گوشی خود را بهینه نمایید یا فضای کمتری را اشغال کنید. البته، گاهی اوقات، دلیل اصلی کند شدن آیفون به مشکلات نسخه‌های قدیمی سیستم عامل مربوط می‌شود؛ بنابراین، در مرحله اول مطمئن شوید که گوشی خود را به جدیدترین نسخه، آپدیت کرده‌اید. قطعا راهکارهای بسیار بیشتری برای افزایش عملکرد آیفون وجود دارند؛ شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: idtop.ir

Mohsen bakhtiariهادی صفائی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون - گیمفا