نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین

پست گیمفا
۰۰:۲۸ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
چطور پینگ در بازی آنلاین را کاهش بدهیم

بازی‌های آنلاین به خصوص بازی‌های اکشن و گروهی که برای پیروزی در آن‌ها هر تصمیم و هر لحظه اهمیت زیادی دارد بسیار جذاب هستند. اما یکی از عوامل اساسی که معمولا نادیده گرفته می‌شود و شدیدا بر روی تجربه گیمر از بازی تاثیر می‌گذارد مفهوم پینگ (Ping) است. پینگ به طور ماهرانه اما قابل توجهی، کیفیت تجربه بازی شما را شکل می‌دهد.

گیمرهای حرفه‌ای همواره به دنبال راهی برای کاهش پینگ در بازی آنلاین هستند، زیرا به خوبی می‌دانند که تاخیرهای چند میلی‌ثانیه‌ای می‌تواند خطا رفتن تیر و هدشات شدن دشمن را تعیین کند!

پینگ اساسا یک پیوند نامحسوس بین بازی، سرور و نمایشگر شما است. هنگامی که دقت از اهمیت بالایی برخوردار است، مانند تیراندازی یا عکس‌العمل‌های بسیار سریع، پینگ به یک عامل تعیین‌کننده تبدیل می‌شود. از این رو، درک پینگ برای ارتقاء مهارت‌های شما در بازی‌های رقابتی بسیار مهم است.

درک مفهوم پینگ

به زبان ساده، پینگ اندازه‌گیری سرعت انتقال داده‌ها از دستگاه شما به سرور بازی و برگشت آن است. هر چقدر پینگ کم‌تر باشد، گیم‌پلی شما روان‌تر و واکنش‌پذیری شما سریع‌تر می‌شود. در مقابل، پینگ بالا می‌تواند به تاخیر و زمان پاسخ‌دهی کند منجر شود و تجربه رضایت‌بخش شما از بازی را به طور محسوسی کاهش دهد.

پینگ را به عنوان انعکاس صدا در کوه در نظر بگیرید، سیگنالی که از دستگاه شما ارسال شده به سرور برخورد کرده و مجددا به دستگاه شما بازمی‌گردد. وقتی از پینگ در حوزه بازی صحبت می‌کنیم، در واقع در مورد زمان صحبت می‌کنیم که در واحد میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

علاوه‌براین، مفهومی تحت عنوان Latency یا تاخیر وجود دارد که معمولا به جای پینگ به کار می‌رود. اما خوب است بدانید بین دو این مفهوم تفاوت‌هایی وجود دارد. برای اینکه کم‌ترین زمان‌های تاخیر را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم از یک VPS کارآمد مانند سرور مجازی انگلیس بهره ببرید.

تاخیر کل زمان صرف‌شده برای انتقال داده‌ها از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر است. در مقابل، پینگ زمان رفت و برگشت به سرور را اندازه‌گیری می‌کند. اساسا همه‌ی پینگ‌ها مفهوم تاخیر را هم پوشش می‌دهند اما همه‌ی تاخیرها پینگ را شامل نمی‌شوند.

عوامل متعددی می‌توانند بر پینگ شما تاثیر بگذارند. سرعت اتصال به اینترنت یک مولفه‌ی مهم است. طبیعتا هر چقدر اتصالات شما سریع‌تر باشد، به کاهش پینگ در بازی آنلاین کمک می‌کند. همچنین فاصله فیزیکی بین دستگاه شما و سرور بازی نقش مهمی ایفا می‌کند. هر چقدر سرور نزدیک‌تر باشد، پینگ نیز پایین‌تر است. بنابراین، بسته به فاصله سروری که از بازی میزبانی می‌کند و دستگاه شما، یک سرور مجازی ترکیه ارزان ممکن است از یک سرور مجازی گران‌تر در لوکیشن کانادا عملکرد بهتری را ارائه بدهد.

ترافیک شبکه و عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزار شما از دیگر مولفه‌هایی تاثیرگذار هستند. همان‌طور که ترافیک در جاده باعث می‌شود تا سرعت خودرو کاهش پیدا کند، شلوغی شبکه نیز می‌تواند پینگ شما را افزایش دهد. به طور مشابه، سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی یا ناکارآمد می‌تواند به پینگ بالاتر منجر شود. همچنین خرید سرور مجازی با پینگ پایین برای اجرای حرفه‌ای بازی‌های آنلاین یکی از راهکارهای موثر است.

چطور پینگ در بازی آنلاین را کاهش بدهیم؟

چطور پینگ در بازی آنلاین را کاهش بدهیم

اکنون که تا حدودی با مفهوم پینگ آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که شیوه مقابله با آن را یاد بگیریم. در این بخش به چند روش که می‌توانید با کمک آن‌ها پینگ را کاهش دهید اشاره می‌کنیم.

از اتصال سیمی استفاده کنید

استفاده از اتصال سیمی به جای اتصال بی‌سیم می‌تواند بر روی تجربه شما از بازی آنلاین تاثیر بگذارد. اگرچه وای‌فای همیشه راحت‌تر است، اما خیلی از مواقع نمی‌تواند با سرعت و پایداری یک اتصال سیمی برابری کند. اتصال سیمی Ethernet می‌تواند نوسانات پینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و تجربه بازی روان‌تر و مطمئن‌تری را ارائه دهد.

به این منظور فقط کافیست یک سر کابل اترنت را به روتر و سر دیگر آن را به رابط اترنت کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود متصل کنید.

برنامه‌های غیرضروری را ببندید

بسیاری از گیمرها تاثیر برنامه‌های پس‌زمینه بر روی پهنای باند را نادیده می‌گیرند. معمولا برنامه‌های متعددی به طور هم‌زمان در کامپیوتر شما اجرا می‌شوند و بی‌سروصدا پهنای باند شما را اشغال می‌کنند. بستن این برنامه‌ها به آزاد شدن منابع کمک می‌کند و در نتیجه سرعت بازی شما بهبود یافته و پینگ کاهی پیدا می‌کند.

برای بستن برنامه‌ها کافیست در ویندوز کلیدهای Ctrl + Shift + ESC را فشار دهید تا ابزار Task Manager در دسترس شما قرار بگیرد. در مک باید کلیدهای Command + Space را فشار داده و Activity Monitor را تایپ کنید. برنامه‌های در حال اجرا را بررسی کنید و موارد غیرضروری را ببندید.

تنظیمات شبکه خود را بهینه کنید

معمولا کلید کاهش پینگ در تنظیمات شبکه‌ی شما نهفته است. این تنظیمات بر نحوه تعامل کامپیوتر شما با شبکه نظارت می‌کند. تغییر دادن آن‌ها برای بهینه‌سازی سرعت و عملکرد می‌تواند پینگ را کاهش داده و به زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر در بازی‌ها منجر شود.

در کامپیوتر خود به قسمت Network Settings بروید. معمولا این قسمت در Control Panel ویندوز یا System Preferences مک در دسترس است.

به دنبال تنظیمات باشید که می‌تواند سرعت اتصال را بهبود بخشد. یکی از این تنظیمات می‌تواند غیرفعال کردن Throttling شبکه باشد. تنظیمات دقیق به سیستم‌عامل شما بستگی دارد. تغییرات را اعمال کرده و در صورت نیاز کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

ترافیک بازی را در اولویت قرار دهید

اکثر روترها از یک ویژگی تحت عنوان کیفیت خدمات (QoS) برخوردارند که می‌تواند ترافیک مربوط به بازی شما را در اولویت قرار بدهد. با اولویت دادن به داده‌های بازی بر دیگر انواع ترافیک، مطمئن می‌شوید که بازی شما بیش‌ترین پهنای باند را دریافت می‌کند. این امر به کاهش پینگ کمک کرده و تجربه شما را بهبود می‌بخشد.

به بخش تنظیمات روتر خود وارد شوید. نحوه دسترسی به این بخش بسته به مدل روتر ممکن است متفاوت باشد.

تنظیمات QoS را در منوی روتر پیدا کنید.

تنظیمات را به گونه‌ای تنظیم کنید که به ترافیک بازی دلخواه شما اولویت دهد. این کار شامل مشخص کردن نام بازی یا نوع ترافیکی مصرفی (معمولا UDP) می‌شود. تنظیمات را ذخیره کنید و ترجیحا کامپیوتر را ریستارت کنید تا تنظیمات جدید به خوبی اعمال شود.

طرح اینترنت خود را ارتقا دهید

گاهی اوقات، طرح اینترنت شما ممکن است برای اجرای بازی‌های آنلاین مناسب نباشد. اگر به طور مداوم پینگ بالایی را تجربه می‌کنید، ممکن است به دلیل اتصال اینترنتی ضعیف باشد. با خرید یک طرح بهتر از همان ISP یا شرکتی دیگر می‌توانید کاهش پینگ را انتظار داشته باشید.

از ابزارهای تست سرعت آنلاین استفاده کنید تا عملکرد واقعی طرح اینترنت خود را ارزیابی کنید. سرعت فعلی اتصال خود را با سرعت توصیه شده برای یک بازی خاص مقایسه کنید.

کاهش ازدحام شبکه

ازدحام شبکه می‌تواند ناشی از اتصال بیش از حد دستگاه‌ها به طور هم‌زمان به شبکه باشد. این امر می‌تواند مصرف پهنای باند شما را به شدت افزایش دهد که به پینگ بالاتر منجر می‌شود. قطع کردن اتصال دستگاه‌هایی که فعلا استفاده نمی‌کنید (مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و غیره) می‌تواند پهنای باند بیش‌تری را برای بازی آزاد کند.

گیمر سادهJoel Morganolliepro_gamer93KingsbountyCyrus94

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mehdi گفت:

    البته به نظر من بهترین راه حل تهیه مودم با کیفیت سیم کارتی هست که پینگ مناسبی رو در اجرای بازی ها میده ،مثل مودم های هو آ وی یا ZTE که عالی هستن و استیبل عمل میکنن.البته راه دومی هم هست که هم مناسب بازی های انلاین هست و هم برای دانلود بازی ها بسیار به صرفه هست و اون هم اینترنت فیبر نوری هست ،البته فیبر نوری تو مملکت ما تازه تو فاز توسعه اولیه هست و نقاط محدودی زیر پوشش هستن ولی بسیار با کیفیت و به صرفه هست طوری که سرعت بالای ۲۵۰ مگابیتی رو تجربه میکنیدو پینگ هم زیر ۶۰ و۷۰ هست که عالی هست.

    Joel MorganNimaollieKKingsbountyFinal seyed
    • Kayat گفت:

      من به تازگی برای فیبر نوری ثبت نام کردم. ولی تو محلمون از هر کی می پرسم می گن تفاوت آنچنانی با adsl نداره و بهم پیشنهاد می کنن td-lte بگیرم. چون میگن تو منطقه ما سرعت مودم های سیمکارتی بیشتره. حالا موندم چه کنم. چون تقریبا هزینه ی راه اندازی یکیه (خرید مودم و این قضایا)

      Malek
      • Malek گفت:

        فیبر نوری تفاوتی با adsl نداره ؟؟کی گفته اینو؟؟😅😅
        بهترین اینترنت برای گیم فیبرنوری هست و کمترین نویز رو بین اینترنت ها داره .Td-lte سرعت دانلود و آپلود خوبی داره (بازهم به خوبی فیبر نیست)ولی پینگش بالا و پایین میشه چون نویز داره و بعضی موقع ها رو مخ میره .
        من خودم فیبرنوری دارم سرعت دانلود رو حالت wifi حدود ۲۰۰ مگابیت و با کابل Lan تا ۴۰۰ مگابیت میره . پینگ هم واسه بازی هایی که فیلتر نیسن زیر ۳۰ هست .
        اگه یه موقع خواستی فیبرنوری بگیری حتما مودم دو بانده بگیر که باند ۵g و ۲.۴g رو ساپورت کنه چون مودم تک بانده فقط ۲.۴g رو ساپورت میکنه و یکم نویز داره اما باند ۵g عالیه برای گیم و نویز کمتر و اتصال پایدارتری داره

        Kayatollie
        • Kayat گفت:

          منم همینو موندم! چطور می گن منطقه ما خوب نیست و tdlte بهتره 🤔

          بحث بعدی خرید مودمه. من خودم کلی تحقیق کردم مودم خوب پیدا کردم ولی مخابرات میگه مودمو باید از خود ما بخری و همون مودمی که ما میگیم باید بخری. وگرنه مودمی که خودت میخری شاید ساپورت نشه. باز با اونا هم یکجور داستان داریم.

          Malek
          • Malek گفت:

            مودم های فیبرنوری مخابرات اکثرا (تقریبا ۹۰ درصد) برند هواوی هستند و اگه منطقت مودم های هواوی رو پشتیبانی کنه ، یعنی همه ی مودم های هواوی ساپورت میشن . مثلا نمیشه مودم x هواوی تو منطقت ساپورت بشه اما مودم y هواوی ساپورت نشه! همشون میشن !
            اگه گفتن ما نمی تونیم مودم مدل x هواوی که مثلا دو بانده هست رو نصب کنیم و به جاش مودم y رو می تونیم ، احتمالا مدل x رو تو انبارشون ندارن و به زور می خوان مدل y رو که تو انبارشون هست رو بهت بفروشن ( که احتمالا مودم خوبی نیست) !

            خلاصه اینکه از عدم اطلاعات کافی مشتری سواستفاده میکنن و مودم آشغال بهت می ندازن و حواست باشه

            Kayat
    • AMG1380 گفت:

      من مودم ADSL دارم سرعتمم خیلی پایینه ولی پینگم عالیه، با گاد پینگ تو کالاف پینگم ۵۰ میشه، البته یک مودم سیم کارتیم دارم که سرعتش به‌شدت بالاس ولی پینگ خوبی نمیده

      ollie
  • Kingsbounty گفت:

    بهترین روش کاهش پینگ. از isp درست حسابی نت بگیرید.

  • K گفت:

    مودم خیلی موثر واسه استفاده adsl+2بنظرم استفاده از کابل مسی ورودی خروجی دار ضخیم اسپلیتر و اینکه امروزه همه موبایل دارن کابل ورودی خروجی دارو از سرخط مستقیم بکشین یکسره تلفن اگه نیاز ندارین میتونین پینگ خوبی دریافت کنین مثلا بازی اپکس سرور آمستردام بهتون ۹۰میده اینجوری ومودم ارزان خوب واس adsl دی لینک ۲۷۴۰uیا۲۷۵۰uبرادریافت بهتر پینگ میشه استفاده کرداینارو چک کردم جواب گو بودن امیدوارم کمکی کرده باشم♥️♥️

  • GOD_OF_SOULS گفت:

    اگه پینگ پایین میخاید
    از ایران بروید
    تمام
    هیچ راه دیگه ای وجود نداره

    ollieMR147
  • ollie گفت:

    من خودم سرویس کاهش پینگ میگیرم
    بیشتر بخاطر رفع تحریم بازیا البته
    ولی رو پینگمم تاثیر مثبت داره و اکثراً زیر ۱۰۰ ـه

  • saman47122 گفت:

    شما پکت نداشته باشی تا پینگ ۱۵۰ ۶۰ هم راحت میتونی بازی کنی.الان تو وارزون پینگ من ۶۰ اما عقب جلو مشم مدام

  • mosavi گفت:

    با خط ایرانسل بازی میکنم – پینگ پایین تر از ۱۳۰ ندیدم تو گیم :))

نحوه کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا