بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا

برخی از بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند، توانستند توجه و تحسین بینندگان و همچنین منتقدان را برانگیزند.

اگر داشتن فروش بالای یک میلیارد دلار زمانی یک نقطه عطف بسیار بزرگ برای آثار سینمایی در نظر گرفته می‌شد، امروزه رسیدن به این فروش برای برخی از آثار الزامی به شمار می‌رود. دیزنی قبل از همه‌گیری کرونا توانست آثار مختلفی را به روی پرده سینماها بیاورد که به فروش بالای یک میلیارد دلار دست پیدا کردند و حالا نیز همین معیاری برای فروش برخی از بزرگترین آثار بلاک‌باستری به شمار می‌رود. در حالی که همه‌گیری باعث کاهش تعداد فیلم‌هایی شده که به این عدد می‌رسند اما به نظر می‌رسد که دنیای سینما به‌آرامی در حال بهبود است و در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز دو اثر توانستند به فروش بالای یک میلیارد برسند.

صنعت سینما در رقابت با سرویس‌های آنلاین ممکن است برای جلب توجه مجدد مخاطبان مشکل داشته باشد اما حقیقت ماجرا این است که مخاطبان به دنبال فیلم‌های خوب هستند و برای تماشای آن‌ها نیز هزینه می‌کنند. بیش از ۵۰ فیلم توانستند به فروش بالای یک میلیارد دلار در گیشه دست پیدا کنند اما تنها برخی از آن‌ها را می‌توان با اطمینان اثری عالی نامید. در ادامه این مطلب به معرفی ۲۰ فیلم می‌پردازیم که به همان اندازه که از نظر مالی موفق بودند، کیفیت بالایی دارند و ترکیب درستی و خوبی از هنر و تجارت هستند.

۲۰. فیلم Star Wars: The Force Awakens – محصول سال ۲۰۱۵

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
فیلم Star Wars: The Force Awakens

فروش جهانی: دو میلیارد و ۷۱ میلیون دلار

فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» همه کاری که یک دنباله باید انجام بدهد را انجام داد. در حالی که شخصیت‌های آشنا همانند هان سولو با بازی هریسون فورد و لیا ارگانا با بازی کری فیشر بار دیگر در این فیلم در نقش‌های خودشان حاضر بودند، آنچه که بینندگان را به تماشای این اثر سینمایی کشانده بود، جذابیت ستاره‌های جدید آن یعنی دیزی ریدلی، جان بویگا و اسکار آیزاک بوده است. این اثر سینمایی همچنین به معرفی شخصیت کایلو رن با بازی آدام درایور پرداخته بود که پیچیده‌ترین شرور در کل این حماسه به شمار می‌رود.

با این حال، فیلم «نیرو برمی‌خیزد» تنها تکراری از موارد آشنا بود. این اثر اساساً برداشتی تازه از داستان فیلم A New Hope به شمار می‌رفت و به جای تلاش برای انجام کاری تازه در این فرنچایز ارزشمند، ترجیح داده تا ریسک نکند. با این وجود، طرفداران از تماشای این اثر لذت بردند و فروش این فیلم نیز گواهی بر آن است. با اینکه گذر زمان باعث بهتر شدن این اثر سینمایی نشده اما همچنان فیلمی ارزشمند و لذت‌بخش در این فرنچایز محسوب می‌شود.

۱۹. فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest – محصول سال ۲۰۰۶

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest

فروش جهانی: یک میلیارد و ۶۶ میلیون دلار

سه‌گانه ابتدایی «دزدان دریایی کارائیب» ساخته گور وربینسکی بازتاب‌دهنده برخی از عجیب‌ترین و اصیل‌ترین فیلمسازی بلاک‌باستری قرن بیست و یکم میلادی بود. چه کسی فکرش را می‌کرد که یک پارک سرگرمی دیزنی بتواند به چنین سه‌گانه حماسی با مقیاس و اندازه The Lord of the Rings تبدیل شود. با این حال، برخلاف تمام مشکلات، این فیلم‌ها توانستند به پدیده‌های سینمایی برجسته‌ای در بین طرفداران تبدیل شوند که پر از کاراکترهای خاطره‌انگیز و جلوه‌های ویژه خارق‌العاده هستند.

فیلم «دزدان دریایی: صندوقچه مرد مرده» به معرفی شخصیت دیوی جونز با بازی بیل نای می‌پردازد که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های موشن کپچر تاریخ سینما محسوب می‌شود. موفقیت این اثر سینمایی بسیار شگفت‌انگیز بود به‌خصوص اینکه فیلم قبلی این مجموعه نتوانست فروش بسیار زیادی داشته باشد. در هر صورت، جذابیت‌های سینمایی بالای این اثر سینمایی در کنار کاریزمای ستاره آن و همچنین پشتوانه‌ای بزرگ همچون دیزنی سبب شده تا این فیلم بسیار پرفروش باشد.

۱۸. فیلم The Dark Knight Rises – محصول سال ۲۰۱۲

فیلم the dark knight rises
فیلم The Dark Knight Rises

فروش جهانی: یک میلیارد و ۸۱ میلیون دلار

با اینکه بسیاری از افراد فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را نسبت به فیلم قبلی آن در سطح پایین‌تری می‌بینند اما باید گفت که فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» همچنان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ به شمار می‌رود. این اثر کاملاً نشان داد که کریستوفر نولان اصلاً قصد ندارد که رویکردی شبیه به فیلم قبلی داشته باشد و بیشتر تلاش داشته تا حماسه‌ای معنوی و احساسی بسازد که به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» همچنین پایانی مناسب و خوب برای این سه‌گانه به شمار می‌رود، سه‌گانه‌ای که همچنان بهترین سه‌گانه در ژانر ابرقهرمانی محسوب می‌شود. این اثر سینمایی یکی از نادرترین فیلم‌های ابرقهرمانی است که در آن، عواقب واقعی احساس می‌شوند و پایانی قطعی برای داستان رقم می‌خورد. با اینکه این اثر سینمایی ممکن است در اکت سوم خودش مشکلاتی داشته باشد اما بازیگران باارزش و همچنین سکانس‌های اکشن جاه‎طلبانه سبب شده تا تماشای این فیلم بسیار مهیج و ارزشمند باشد.

۱۷. فیلم Avengers: Endgame – محصول سال ۲۰۱۹

بررسی فاز چهارم مارول | سردرگم و ضعیف
فیلم Avengers: Endgame

فروش جهانی: دو میلیارد و ۷۹۹ میلیون دلار

فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» پایان بسیار خوبی برای حماسه ابدیت در دنیای سینمایی مارول بود و به این فرنچایز حماسی کمک کرد تا پایانی را برای اولین نسل از ابرقهرمانان خودش رقم بزند. با وجود اینکه این فیلم سه ساعت زمان دارد اما همچنان از ساختاری خوب بهره می‌برد و اکت اول روی فقدان و غم انتقام‌جویان تمرکز دارد، اکت دوم به عناصر سفر در زمان می‌پردازد و اکت سوم نیز رویارویی نهایی با تانوس با بازی جاش برولین را نشان می‌دهد.

این اثر سینمایی به‌خاطر داستان‌سرایی احساسی و جاه‌طلبانه خودش ستایش شده و بدون شک یکی از بهترین رویدادهای سینمایی در هزاره جدید است و هیچ کدام از آثار فاز چهارم و پنجم مارول نیز نتوانستند در حد و اندازه آن باشند. فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» پایانی بر یک دوره نه‌تنها در این فرنچایز بلکه در کل ژانر ابرقهرمانی بود. با اینکه ماجراجویی‌های ابرقهرمانی بیشتری در راه هستند اما هیچ کدام به دستاورد این اثر سینمایی دست پیدا نخواهند کرد.

۱۶. فیلم The Avengers – محصول سال ۲۰۱۲

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
فیلم The Avengers

فروش جهانی: یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار

دنیای سینمایی مارول یکی از فرنچایزهای برجسته به شمار می‌رود که توانسته فیلم‌های باکیفیت و بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد اما گردهمایی ابرقهرمانان مارول در فیلم «انتقام‎جویان» همچنان یکی از بهترین آثار مارول است. با اینکه مقیاس و اندازه این اثر سینمایی به‌اندازه الان دنیای سینمایی مارول چشمگیر نیست اما فیلم «انتقام‌جویان» همچنان ترکیبی عالی از احساسات، طنز و عواطف است که با نویسندگی و کارگردانی عالی در کنار هم قرار گرفتند.

فیلم «انتقام‌جویان» ثابت کرد که دنیای سینمایی مارول قادر است چه از نظر مالی و چه از نظر منتقدان عملکرد خوبی داشته باشد. این اثر فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست شور و شوق زیادی را به ژانر ابرقهرمانی بیاورد که دهه ۲۰۱۰ میلادی را در بر گرفت. فیلم «انتقام‌جویان» راه را برای بسیاری از فیلم‌های موفق دهه ۲۰۱۰ میلادی هموار کرد و همیشه نیز درخشان و جذاب به نظر می‌رسد.

۱۵. فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows- Part 2 – محصول سال ۲۰۱۱

بهترین صحنه‌های مایکل گمبون فقید در فرنچایز هری پارتر
فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows- Part 2

فروش جهانی: یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون دلار

فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش ۲» پایانی بر این فرنچایز بود و همچنین بهترین دستاورد کارگردان دیوید یتس در فرنچایز هری پاتر محسوب می‌شود. بیننده‌ها در فیلم‌های قبلی جذب دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون شدند و مطمئناً تماشای پایانی خوب و قاطعانه برای داستان‌های این سه شخصیت واقعاً برای بیننده‌ها مهیج بوده است.

قبل از اینکه فیلم‌های ابرقهرمانی در دهه ۲۰۱۰ میلادی برجسته شوند، فیلم‌های هری پاتر رویداد سینمایی هر تابستان بودند. فیلم‌های این فرنچایز توانستند طرفداران وفادار و قوی‌ای به خود جذب کنند که همچنان پس از یک دهه از پایان آن‌ها نیز فعال هستند. با اینکه این فرنچایز برخی از درخشندگی خودش را از دست داده، خصوصاً به‌خاطر کامنت‌های بحث‌برانگیز خالق آن اما این فیلم‌ها همچنان از برترین آثار سینمایی قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‌روند.

۱۴. فیلم Avatar – محصول سال ۲۰۰۹

avatar the way of water
فیلم Avatar

فروش جهانی: دو میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما نه‌تنها اثری اورجینال بوده بلکه اثری خوب و درخشان نیز به شمار می‌رود. فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون است که برخی از خارق‌العاده‌ترین جهان‌سازی در تاریخ سینما را درون خودش دارد. استفاده از فناوری نوآورانه سه بعدی در آن زمان و همچنین شهرت جیمز کامرون به‌عنوان فیلمسازی درخشان سبب شد تا فیلم «آواتار» به پدیده‌ای فرهنگی در سال ۲۰۰۹ میلادی تبدیل شود.

فیلم «آواتار» از زمان اکران اولیه‌اش در سال ۲۰۰۹ میلادی بیشتر و بیشتر در بین مخاطبان محبوب شده که بیشتر به‌خاطر داستان‎‌سرایی خارق‌العاده و جلوه‌های ویژه درخشان خودش بوده است. این اثر سینمایی با اینکه در هفته ابتدایی اکرانش تنها ۷۷ میلیون دلار فروخت اما در ادامه توانست به فروش بالای دو میلیارد دلار برسد. این اثر سینمایی دستاوردی برجسته به شمار می‌رود و بار دیگر تأکید می‌کند که جیمز کامرون چه استعداد برجسته‌ای است.

۱۳. فیلم Captain America: Civil War – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی captain america civil war
Captain America: Civil War

فروش جهانی: یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار

فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» سال‌ها نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جو و آنتونی روسو باقی مانده بلکه یکی از فیلم‌های نادر دنیای سینمایی مارول است که در آن، کاراکترها برجسته هستند و قوس داستانی منحصربه‌فردی دارند. سفر استیو راجرز با بازی کریس ایوانز به‌عنوان یک رهبر و همچنین زیر سؤال برده شدن قرارداد سوکوویا توسط او و به خطر انداختن جانش برای نجات بهترین دوستش باکی بارنز با بازی سباستین استن جذابیت‎های زیادی دارد.

فیلم «جنگ داخلی» بدون شک مهم‌ترین فیلم دنیای سینمایی به جز آثار انتقام‌جویان است که توانست این فرنچایز را به سمت مسیری تاریک‌تر و جدید سوق بدهد. این اثر سینمایی به معرفی شخصیت‌های برجسته دیگری در دنیای سینمایی مارول همچون مرد عنکبوتی، پلنگ سیاه و بارون زیمو پرداخت و همچنین تاندربولت راس را معرفی کرد. این اثر سینمایی با سکانس‌های اکشن بسیار جذاب و همچنین داستان احساسی خودش توانسته بیننده‌ها را مجذوب خودش کند و همچنان یکی از آثار موفق مارول باقی بماند.

۱۲. فیلم Avatar: The Way of Water – محصول سال ۲۰۲۲

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
فیلم Avatar: The Way of Water

فروش جهانی: دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار

فیلم «آواتار: راه آب» کار غیرممکنی را انجام داد. این اثر سینمایی توانست هم از نظر دستاورد فنی و هم از نظر داستانی بهتر از فیلم اول باشد. در حالی که برخی نسبت به استفاده از کلیشه‌های کلاسیک در فیلم اول آواتار انتقاد داشتند، فیلم دوم توانست جهان‌سازی گسترده‌ای انجام بدهد و دنیای خارق‌العاده پاندورا را به نحوی گسترش بدهد که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند.

می‌توان گفت که فیلم «آواتار: راه آب» خارق‌العاده‌ترین دستاورد بصری در تاریخ سینما است. این اثر فیلمی قوی و احساسی است و توانسته به‌خوبی داستان خانواده سالی و همچنین فرهنگ ناوی را به بیننده نشان بدهد. جیمز کامرون بار دیگر ثابت کرد که او همچنان استعداد خودش را دارد و مردم همچنان به این آثار علاقه‌مند هستند.

۱۱. انیمیشن Zootopia – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن zootopia 2
انیمیشن Zootopia

فروش جهانی: یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار

در دهه گذشته، استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی ثابت کرد که نوآورانه‌تر از استودیو پیکسار است. در حالی که استودیو پیکسار عمدتاً روی دنباله‌ها و پیش‌درآمدها متمرکز شده اما استودیو دیزنی به دنبال آن بوده تا داستان‌های خلاقانه‌ای را با ترکیب شخصیت‌های جدید با دستاوردهای خارق‌العاده در انیمیشن‌سازی سه بعدی بسازد. انیمیشن «زوتوپیا» از جمله آثار برجسته این استودیو به شمار می‌رود چراکه پیامی اجتماعی دارد و همچنین به مسائلی همچون فساد سیاسی، نظارت بیش از حد و برتری طبقاتی می‌پردازد.

این واقعیت که این اثر سینمایی توانسته همه این موارد را درون خودش جای بدهد و به شکلی مؤثر به بیننده منتقل کند، واقعاً جای ستایش دارد. انیمیشن‌سازی زیبا، صداپیشگی فوق‌العاده و داستانی پرجنب‌وجوش و قانع‌کننده نیز سبب شده تا این انیمیشن یکی از بزرگترین دستاوردهای مدرن دیزنی باشد. دیزنی در حال ساخت دنباله‌ای برای این انیمیشن است و امید می‌رود که این انیمیشن تازه بتواند همانند فیلم اول جذاب و تماشایی باشد.

۱۰. فیلم Black Panther – محصول سال ۲۰۱۸

پلنگ سیاه black panther
فیلم Black Panther

فروش جهانی: یک میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار

فیلم «پلنگ سیاه» نه‌تنها یکی از بهترین آثار دنیای سینمایی مارول بوده بلکه رویدادی فرهنگی به شمار می‌رود که همانند آن قبلاً در ژانر ابرقهرمانی وجود نداشته است. این فیلم تأکید بسیار زیادی روی فرهنگ آفریقایی داشت و همین نیز باعث شد تا متفاوت باشد و سطح دنیای سینمایی مارول را ارتقا بدهد.

حتی با وجود اینکه این فیلم مشکلاتی در ارتباطش با دنیای سینمایی مارول دارد اما همچنان داستانی عالی از قهرمانی نوظهور را به تصویر می‌کشد که تلاش دارد تا بتواند رهبری ملت مشکل‌دارش را در دست بگیرد و میراث پدرش را دنبال کند. فیلم «پلنگ سیاه» اولین فیلم ابرقهرمانی است که توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شود و همین نیز باعث شد تا ستاره آن یعنی چادویک بوزمن فقید بسیار شهرت پیدا کند.

۹. فیلم Star Wars: The Last Jedi – محصول سال ۲۰۱۷

جنگ ستارگان آخرین جدای star wars the last jedi
فیلم Star Wars: The Last Jedi

فروش جهانی: یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار

فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» یکی از برجسته‌ترین دستاوردها در دوره آثار بلاک‌باستری مدرن به شمار می‌رود. این اثر سینمایی به جای ایجاد دنباله‌ای معمولی که شبیه به داستان فیلم The Empire Strikes Back به نظر می‌رسد، تصمیم گرفت تا رویکردی متفاوت در پیش بگیرد. کارگردان ریان جانسون در این اثر سینمایی به بررسی مضامین اصلی این فرنچایز پرداخته و این موضوع را مورد بررسی قرار داده که آیا فرقه جدای در مسیر درستی قرار دارد یا خیر و همین نیز سبب شد تا این فیلم مهم‌ترین اثر در این فرنچایز از زمان سه‌گانه اصلی باشد.

مارک همیل توانست نقش‌آفرینی بسیار درخشان و خوبی در نقش نسخه مسن و بالغ‌تر لوک اسکای‌واکر ارائه بدهد، کسی که نسبت به خودش دچار تردید شده و گذشته‌اش را زیر سؤال برده است. فیلم «آخرین جدای» توانست جاه تازه‌ای به این فرنچایز ببخشد و مفاهیم داستانی آن را تازه کند. این اثر سینمایی همچنین فیلمسازی جسورانه و نوآورانه‌ای دارد که ترسی از زیر سؤال بردن ماهیت اصلی این فرنچایز ندارد.

۸. فیلم Barbie – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم barbie
فیلم Barbie

فروش جهانی: یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلار

مارگو رابی توانست در سال ۲۰۲۳ بدرخشد که ستاره و تهیه‌کننده بزرگترین فیلم سال یعنی فیلم «باربی» بود. این اثر سینمایی توانست برداشتی خوب از این عروسک مشهور ارائه بدهد و به لطف کارگردانی مطمئن گرتا گرویگ و همچنین فیلم‌نامه عجیب آن که خود او به همراه نوآ بامبک نوشته، این اثر به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. این اثر سینمایی همچنین با نقش‌آفرینی‌های درخشانی از رایان گاسلینگ و آمریکا فررا بود که توانست به فروش بسیار بالایی در گیشه دست پیدا کند.

این اثر سینمایی به بررسی زنانگی و پویایی جنسیتی می‌پردازد و این مفاهیم و مضامین خودش را نیز در زیر طنز و درخشش زیاد قرار داده است. فیلم «باربی» از جمله بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۲۰ میلادی به شمار می‌رود که توانست فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد و دستاوردی بزرگ برای عوامل سازنده‌اش باشد.

۷. فیلم Top Gun: Maverick – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم top gun maverick
فیلم Top Gun: Maverick

فروش جهانی: یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار

پس از سال‌ها توسعه و تأخیرهای مکرر به‌خاطر همه‌گیری کرونا، فیلم «تاپ گان: ماوریک» سرانجام در سال ۲۰۲۲ میلادی به روی پرده سینماها آمد و توانست فراتر از همه انتظارات ظاهر شود و تجربه حضور در سینما را برای بسیاری از افراد برجسته کند. نه‌تنها این اثر سینمایی بار دیگر ثابت کرد که تام کروز همچنان ستاره سینمای بسیار بزرگ و برجسته‌ای است بلکه علاقه بسیار زیاد بینندگان برای تماشای این اثر سینمایی سبب شد تا این فیلم کمک بسیار زیادی به صنعت سینما بکند.

فقط بیننده‌ها نبودند که از فیلم «تاپ گان: مارویک» لذت بردند. منتقدان نیز به ستایش آن پرداختند و آن را اثری درخشان و مهیج دانستند. بخش قابل توجهی از موفقیت فیلم «تاپ گان: مارویک» به‌خاطر اکران آن روی پرده سینماهای آی‌مکس بوده، اکرانی که سبب شده تا صحنه‌های نبرده هوایی بسیار واقعی و مهیج به نظر برسند. فیلم «تاپ گان ۲» توانست بار دیگر حس و حال فیلم‌های اکشن کلاسیک هالیوود را زنده کند و جان تازه‌ای به این مجموعه فیلم بدهد.

۶. فیلم Skyfall – محصول سال ۲۰۱۲

فیلم skyfall
فیلم Skyfall

فروش جهانی: یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار

فیلم «اسکای‌فال» بهترین فیلم در مجموعه فیلم‌های جیمز باند به شمار می‌رود چراکه توانسته به بررسی کاراکتری بپردازد که بیش از ۵۰ سال است وجود دارد. اینکه مأمور ۰۰۷ از کجا آمده و چه تأثیری در آثار جاسوسی مدرن داشته است، سؤالاتی است که کارگردان سم مندز آن‌ها را برداشته و در این اثر سینمایی به بررسی آن‌ها پرداخته است. فیلم‌برداری زیبا و درخشان راجر دیکینس نیز جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است.

دنیل کریگ بار دیگر ثابت کرده که او بازیگری کاریزماتیک و پیچیده است که توانسته به‌خوبی نقش جیمز باند را بازی کند و این در حالی است که در این فیلم سینمایی، جودی دنج نقش‌آفرینی بسیار درخشانی از خودش در نقش ام ایفا کرده بود. هنرنمایی خاویر باردم در نقش شخصیت شرور داستان نیز در کنار دیگر عوامل باعث شد تا فیلم «اسکای‌فال» بهترین فیلم جیمز باند مدرن باشد.

۵. فیلم Toy Story 3 – محصول سال ۲۰۱۰

انیمیشن toy story 5
انیمیشن Toy Story 3

فروش جهانی: یک میلیارد و ۶۷ میلیون دلار

 مجموعه انیمیشن‌های «داستان اسباب بازی» از جمله آثار درخشان دنیای سینمایی به شمار می‌رود و هر سه اثر ابتدایی آن شاهکار هستند. در حالی که هر چهار فیلم این مجموعه احساسی هستند و داستانی پیچیده را روایت می‌کنند اما این انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» است که توانسته به موضوعات دشواری همچون بزرگ شدن و پشت سر گذاشتن بپردازد. این اثر همچنین سرگرم‌کننده‌ترین فیلم این فرنچایز است که بیشتر به‌خاطر معرفی شخصیت کن با صداپیشگی مایکل کیتون بوده است.

انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» در بین منتقدان نیز بسیار ستایش شد و از جمله معدود انیمیشن‌هایی است که تاکنون توانسته نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار شود. این فیلم توانست گیشه را فتح کند و به‌راحتی به فروش بالای یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

۴. فیلم Titanic – محصول سال ۱۹۹۷

فیلم تایتانیک the titanic
فیلم Titanic

فروش جهانی: دو میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار

اکران دوباره فیلم «تایتانیک» در همین اواخر بار دیگر ثابت کرد که داستان جک با بازی لئوناردو دی کاپریو و رز با بازی کیت وینسلت همچنان از قدرت بسیار خوبی در بین مخاطبان جهانی برخوردار است. این داستان عاشقانه و خیره‌کننده از جیمز کامرون در گذر زمان اصلاً جذابیت خودش را از دست نداده و این به‌خاطر ترکیب عالی عاشقانه، درام و همچنین داشتن جلوه‌های بصری عالی است.

دستاوردهای مالی فیلم «تایتانیک» گیشه را برای همیشه تغییر داد. این اثر همچنین در بین منتقدان نیز بسیار ستایش شد و توانست با به دست آوردن ۱۱ جایزه اسکار، رکورد بیشترین جایزه اسکار را از آن خودش کند. امروزه فیلم «تایتانیک» همچنان اثری درخشان و برجسته به شمار می‌رود و دستاوردی سینمایی است که هیچ گاه قدیمی نمی‌شود.

۳. فیلم Jurassic Park – محصول سال ۱۹۹۳

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از jurassic park تا lupin
فیلم Jurassic Park

فروش جهانی: یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار

پنج دنباله برای این اثر سینمایی ساخته شده و دو دهه نیز از آن گذشته است اما هیچ چیزی بالاتر از فیلم اصلی این فرنچایز نیست. بار دیگر استیون اسپیلبرگ ثابت کرده که او فیلمسازی بسیار بزرگی است و توانسته یک ماجراجویی بلاک‌باستری درخشانی را خلق کند که احساسات، طنز، هیجان و حس سینمای مدرن را درون خودش جای بدهد. این اثر دستاورد فنی پیشگامانه‌ای بود و توانست اوج سینما را برای بیننده‌ها به نمایش بگذارد.

فیلم «پارک ژوراسیک» فقط به‌خاطر جلوه‌های بصری خودش برجسته نیست، جلوه‌هایی که در سال ۱۹۹۳ میلادی فوق‌العاده بودند و امروزه نیز برجسته به نظر می‌رسند. این کاراکترهای غنی و کاریزمای سم نیل، ورا درن و جف گلدبلوم بوده که به جذابیت این فیلم کمک کرده است. فیلم «پارک ژوراسیک» اثری برجسته در دهه نود میلادی به شمار می‌رود که همچنان یکی از درخشان‎‌ترین آثار بلاک‌باستری است.

۲. فیلم The Dark Knight – محصول سال ۲۰۰۸

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
فیلم فیلم The Dark Knight

فروش جهانی: یک میلیارد و ۶ میلیون دلار

فیلم «شوالیه تاریکی» فقط بهترین فیلم ابرقهرمانی ساخته شده یا بهترین فیلم در کارنامه هنری کریستوفر نولان نیست بلکه یکی از آثار برتر سینما به شمار می‌رود. این اثر سینمایی از سرعت داستانی بسیار خوب، نقش‌آفرینی خارق‌العاده هیث لجر در نقش جوکر و همچنین تفسیرهای اجتماعی درباره فساد سیاسی و ظهور تروریسم بهره می‌برد.

فیلم‌های اندکی هستند که به‌اندازه فیلم «شوالیه تاریکی» میراثی غنی و برجسته دارند. این اثر توانست رکوردهای گیشه را بشکند و بحث اصلی اهالی سینما در سال ۲۰۰۸ و سال‌های بعد از آن باشد. شوالیه تاریکی توانست میراث بسیار بزرگی را برای کریستوفر نولان رقم بزند و از جمله درخشان‌ترین آثار دنیای سینما باشد.

۱. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم های جدید the lord of the rings
فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King

فروش جهانی: یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون دلار

در حالی که هر سه فیلم از مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به نوبه خودشان شاهکار محسوب می‌شوند اما فیلم «بازگشت پادشاه» بهترین پایان برای این مجموعه فیلم بر اساس کتاب‌های جی آر آر تالکین است. هیجان در این اثر سینمایی به نحوی است که بسیار نفس‌گیر می‌شود و این فیلم از جمله آثار نادری است که می‌توان آن را حماسی دانست. هر جنبه از فیلم از تولید تا موسیقی، بازیگری، تدوین و فیلم‌برداری عالی است. این فیلم بسیار زیبا است و بینندگان را به دنیایی جدید می‌برد که در آن، سفر فرودو بسیار شخصی و مهم احساس می‌شود.

فیلم «بازگشت پادشاه» دستاوردی بسیار بزرگ چه در اکشن و چه در احساسات در سه‌گانه پیتر جکسون است. هیچ نبردی حماسی‌تر از نبرد گوندور نیست و هیچ لحظه‌ای نیز همانند گرد هم آمدن دوباره فرودو، سم، مری و پیپین لذت‌بخش نیست. فیلم «بازگشت پادشاه» فیلمی کامل است و توانسته فانتزی را به معنای واقعی روی پرده سینماها نشان بدهد.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌هایی پرداختیم که فروش بالای یک میلیارد دلار در گیشه داشتند. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: collider

人Acker益man人AlirezaПΣGΛП(شیفته عظمت یوبیسافت)ژنرال اردکDaniel WayneDARKSIRENGBامیر پورحسینیARSHIAAAAA,,shrondaRichmanhander16broken from the insideAQUARIUSوزغ ( آنتی لگبت)ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓT.F_AouroraNima🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا
بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌هایی که فروش بالای یک میلیارد دلار دارند - گیمفا