برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا

برترین شرورهای دنیای بتمن

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برترین شرورهای دنیای بتمن

شوالیه تاریکی دشمنان و شرورهای بسیار زیادی دارد و در طول سال‌ها، بتمن با تعداد زیادی از آن‌ها سروکار داشته است.

وقتی صحبت از ابرشرورهای دنیای دی‌سی به میان می‌آید، شرورهای بتمن همیشه برجسته هستند. این شروران و مجرمان که نمایانگر جنبه‌های اهریمنی، تاریک و آزاردهنده شهر گاتهام هستند، در مقابل شوالیه تاریکی قرار گرفته‌اند. شهر گاتهام توسط شرورانی تعریف می‌شود که از درون عمیق‌ترین سایه‌های آن به بیرون می‌آیند و مردم را به وحشت می‌اندازند. آنچه که سبب شده تا آن‌ها متمایز باشند، این است که همه آن‌ها از سرشاخ شدن با شوالیه تاریکی لذت می‌برند. بتمن در طول سال‌ها با هزاران شرور وحشتناک روبه‌رو شده است و در این مطلب نیز قرار است به معرفی ۳۰ شرور برتر دنیای بتمن بپردازیم، شرورانی که مطمئناً طرفداران آن‌ها را برای همیشه به یاد خواهند داشت.

۳۰. ددشات یا فلوید لاوتون

برترین شرورهای دنیای بتمن

در حالی که ددشات در طول سال‌ها بیشتر به‌خاطر حضورش در تیم The Suicide Squad شناخته می‌شود اما او کار خودش را به‌عنوان یک شرور بتمن شروع کرده بود. او همچنین در طول سال‌ها به یکی از شروران اصلی بتمن تبدیل شد، اگرچه این دو نسبت به یکدیگر احترام متقابلی قائل هستند. با اینکه ددشات یک قاتل است و بتمن هرگز این موضوع را نمی‌پذیرد اما با این وجود، ددشات حد و مرز اخلاقی و شرافتی دارد.

ددشات همیشه شروری خطرناک است چراکه او کسی است که هیچ وقت تیرش خطا نمی‌رود. در حالی که او مانند گذشته با بتمن مبارزه نمی‌کند اما در ابتدا یکی از شروران بتمن بوده و این دو نیز اغلب در نبردهای خودشان به بن بست می‌رسیدند.

۲۹. پانچلاین یا الکسیس کایه

برترین شرورهای دنیای بتمن

وقتی که رابطه میان هارلی کوئین و جوکر به پایان می‌رسد، جوکر رابطه جدیدی را شروع می‌کند. الکسیس وقتی که با جوکر در دبیرستان برخوردی دارد، شیفته وی می‌شود و همین نیز منجر به این می‌گردد تا این دو رابطه‌ای را شروع کنند. پانچلاین چیزی فراتر از یک مبارز خوب و زنی راست دست است. او همچنین در استفاده از سموم بسیار مهارت دارد و حتی برند Joker Venom خودش را توسعه داده است.

با اینکه پانچلاین در جنگ جوکر فردی بسیار مفید و کارآمد بود اما الکسیس تصمیم گرفت تا بیشتر یک شرور مستقل باشد. نه‌تنها او جایگزین جوکر در Legion of Doom شد بلکه کنترل گروه Royal Flush را نیز در دست گرفت و توانست خودش را به جمع بزرگترین شروران شهر گاتهام برساند.

۲۸. کارماین فالکون ملقب به رومن

برترین شرورهای دنیای بتمن

کارماین فالکون به لطف فیلم‌های بتمن توجه بسیار زیادی را به خودش جلب کرده اما او از دهه ۱۹۸۰ میلادی به‌عنوان یک شرور دشمنی خطرناک برای بتمن بوده است. فیلم جدید ساخته شده از بتمن درست همان اتفاقات کمیک Year One را به تصویر می‌کشد که بتمن هنوز فردی جوان است و کارماین فالکون نیز در همین کمیک برای اولین بار در کتاب‌های کمیک دی‌سی حضور پیدا کرد.

وقتی صحبت از دنیای مجرمانه شهر گاتهام به میان می‌آید، در کمیک‌های دی‌سی افراد شرور بسیار زیادی وجود دارند اما کارماین توانسته بالاتر از بقیه باشد. خاستگاه او در فیلم به او کمک کرده تا از بقیه شرورها بالاتر باشد، خصوصاً اینکه احتمالاً او مسئول مرگ والدین بروس وین بوده است.

۲۷. کیلر کراک یا ویلون جونز

برترین شرورهای دنیای بتمن

شخصیت کیلر کراک یکی از شخصیت‌های شرور بسیار خوب بتمن به شمار می‌رود، به شرطی که داستان آن به‌خوبی نوشته شود. اخیراً، این شخصیت تنها به‌عنوان یک خزنده بزرگ جهش‌یافته به تصویر کشیده می‌شود و تنها جاه‌طلبی او خوردن بتمن است. با این حال، این شخصیت زمانی که برای اولین بار معرفی شد، شخصیت شرور بسیار جالب‌تری بوده است، به طوری که برخی معتقد بودند که تاریخچه او الهام‌بخش واقعی شخصیت پنگوئن در فیلم Batman Returns ساخته تیم برتون بوده است.

وقتی که ویلون جونز با یک بیماری پوستی نادر به دنیا می‌آید و به‌خاطر همان نیز بی‌وقفه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، کاملاً طبیعی بود که او تبدیل به یک آدم‌خوار قاتل شود. پس از مدت کوتاهی که در یک سیرک دوره‌گرد پذیرفته شد، او به شهر گاتهام رسید. چیره شدن شرایط خاصش نسبت به زندگی‌اش سبب شد تا او به یک شرور بسیار ترسناک تبدیل شود.

۲۶. بلک ماسک یا رومن سیونیس

برترین شرورهای دنیای بتمن

این شخصیت شرور به نام رومن سیونیس به دنیا آمد و فرزند والدینی ثروتمند و خود شیفته‌ای بود که به جای رفاه بچه‌شان بیشتر به جایگاه اجتماعی خودشان اهمیت می‌دادند. به همین دلیل، او شیفته ایده ماسک‌ها شد. او پس از اینکه والدینش را کشت، نه‌تنها ثروت خانوادگی زیادی را به ارث برد بلکه از این فرصت استفاده کرد تا با کندن ماسکی سیاه از تابوت پدرش و تبدیل شدن به رهبر دنیای جرم و جنایت گاتهام، هویت جدیدی را برای خودش ایجاد کند.

در حالی که بسیاری از تبهکاران برتر بتمن برای دامن زدن به جنایات خودشان به دراماتیک بیش از حد و ترفندهای حواس پرت کن متوسل می‌شوند، بلک ماسک وقار وحشتناکش را حفظ می‌کند که ریشه در سادیسمی کلاسیک و استفاده بسیار خوب از تفنگ دارد.

۲۵. مستر بلوم یا آنتی جوکر

برترین شرورهای دنیای بتمن

یکی از شرورهای مدرن‌تر بتمن در واقع اولین بار توسط جیم گوردون و در دورانش به‌عنوان شوالیه تاریکی ظهور پیدا کرد. مستر بلوم خودش را نیروی ضروری طبیعت می‌داند که باید زندگی در گاتهام را از بین ببرد تا اجازه بدهد چیز جدیدی در جای آن رشد پیدا کند. بلوم علی‌رغم ظاهر سبکش بسیار قدرتمند است و می‌تواند از سخت‌ترین ضربه‌ها جان سالم به در ببرد و فناوری را کنترل کند.

در میان بسیاری از تبهکاران عجیب‌وغریب در دنیای دشمنان بتمن، مستر بلوم واقعاً فردی منحصربه‌فرد است. گذشته، قدرت‌ها و اهداف نهایی‌اش تقریباً همه پیچیده و مرموز هستند و همین موارد نیز او را به یک شرور وحشتناک تبدیل می‌کنند.

۲۴. هاش یا دکتر توماس الیوت

برترین شرورهای دنیای بتمن

شخصیت هاش اگر در یک خط داستانی کلیدی قرار می‌گرفت، می‎‌توانست در رتبه بالاتری قرار داشته باشد. با این حال، از آنجا که هاش برای بتمن نمادین است، این شخصیت شرور لایق جایگاهش در لیست برترین شرورهای بتمن است. هاش دوست دوران کودکی بروس وین است و درست همانند بروس از والدینی ثروتمند متولد شده است.

با این حال، در حالی که توماس و مارتا وین والدینی دلسوز بودند که بروس را به‌عنوان یک قهرمان بزرگ کردند، والدین هاش ظالم بودند و کاری کردند که او از زندگی خودش و زندگی بروس متنفر باشد. این یک راز بود و افشاگری آن نیز هاش را تبدیل به شروری به‌یادماندنی کرد.

۲۳. کلی‌فیس یا باسیل کارلو

برترین شرورهای دنیای بتمن

هر ابرقهرمانی که ارزش شنل خودش را داشته باشد، حداقل دشمنی دارد که تغییر شکل می‌دهد. برای بتمن، این شخصیت شرور کلی‌فیس است، یک هیولای گلی و غول‌پیکر که توانایی تغییر شکل بدن خودش را دارد و می‌تواند اندام‌های خودش را به سلاح تبدیل کند، خودش را شبیه هر کسی که بگویید بکند و تقریباً همه نوع حملات فیزیکی را با ذوب شدن دفع می‌کند.

اگرچه داستان پس‌زمینه این شخصیت به‌اندازه خودش متغیر است اما کلی‌فیس از دهه ۴۰ به دشمنی جذاب برای بتمن تبدیل شده است. با این حال، بهترین و تراژدیک‌ترین نسخه این شخصیت از دهه ۹۰ میلادی در انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series نشان داده شده بود.

۲۲. پویزی آیوی یا دکتر پاملا آیزلی

برترین شرورهای دنیای بتمن

کسانی که توسط Batman & Robin سال ۱۹۹۷ میلادی مجازات شده‌اند، ممکن است فراموش کرده باشند که تروریست محیط زیستی پویزن آیوی یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور بتمن است. او با توانایی خودش برای انجام همه کارها با گیاهان، به دشمنی کشنده بدل شده است. او می‌تواند هر مردی حتی سوپرمن را مجاب کند تا دستوراتش را اجرا کنند.

او پس از اینکه مجبور شد تا گیاهی سمی را مصرف کند، تبدیل به پویزن آیوی انتقام‌جو شد که وسواس بسیار زیادی نسبت به محافظت از گیاهان دارد. در حالی که این ممکن است یک هدف خوب به نظر برسد اما او قصد دارد تا این کار را با از بین بردن زندگی انسان‌ها انجام بدهد و بتمن مجبور است تا جلوی او را بگیرد.

۲۱. پنگوئن یا آزوالد کابلپات

برترین شرورهای دنیای بتمن

شخصیت پنگوئن یکی از شخصیت‌های شرور اصلی در دنیای شروران بتمن به شمار می‌رود. این شخصیت برای اولین بار در کمیک‌های Detective محصول سال ۱۹۴۱ میلادی به تصویر کشیده شد و در ابتدا کار خودش را به‌عنوان یک کلاهبردار شروع کرد. در طی سالین متمادی، این شخصیت به جنایت‌کاری بدنام در شهر گاتهام تبدیل شد.

پنگوئن علی‌رغم اینکه چهره وحشتناک دنیای مجرمانه شهر گاتهام به شمار می‌رود، جنبه‌های تجاری عملی و شبه مشروع خودش را نیز نشان داده و مشخص کرده که اعمال خیانت‌آمیز و شرورانه او نه برای ویران کردن بلکه بیشتر به‌خاطر دنبال کردن منافع شخصی و مالی است. این مرد هزار چتر علاوه بر خطرناک بودنش، هوش و ذکاوت ظریفی نیز از خودش نشان داده است.

۲۰. دث‌استروک یا اسلید ویلسون

برترین شرورهای دنیای بتمن

اگرچه دث‌استروک کار خودش را به‌عنوان شروری برای Teen Titans شروع کرد اما در ادامه به یکی از برترین شرورهای بتمن تبدیل شد و این موضوع در کمیک‌های جدید بیشتر به چشم می‌آید. او یکی از معدود مبارزانی است که چندین بار مقابل بتمن پیروز شده است. اسلید ویلسون سوژه یک پروژه شکست خورده ابر سرباز بوده که او را به بزرگترین قاتل جهان تبدیل کرده است.

رقابت دث‌استروک با بتمن چندین جنبه مختلف دارد. با این حال، معمولاً دث‌استروک پولی را برای کشتن بتمن دریافت می‌کند یا اینکه سعی دارد تا شکست قبلی خودش را جبران کند. وقتی که دث‌استروک هدفی مشخص داشته باشد، شروری بی‌امان به نظر می‌رسد و به همین دلیل حتی قادر است که قهرمانانی همانند فلش را شکست بدهد.

۱۹. مد هتر یا جرویس تچ

برترین شرورهای دنیای بتمن

مد هتر یکی از نمونه‌های کامل شروری با حیله خاص است. او دیوانه داستان آلیس در سرزمین عجایب است و جنایات خودش را پیرامون این کتاب طراحی می‌کند و همین نیز منجر به این شد که او رهبری گروه Wonderland Gang را در دست بگیرد و اغلب اوقات نیز زنان جوانی را هدف قرار می‌دهد که شبیه به آلیس هستند.

سبک خاص او کلاه‌های کنترل‌کننده ذهنی است که بر سر مردم می‌گذارد و یکی از اهداف او نیز شکستن ذهن بتمن و تصاحب او بوده است. در حالی که مد هتر ممکن است احمق به نظر برسد اما جوکر، مد هتر را شروری دیوانه‌تر و مخوف‌تر از خودش نامیده و این شخصیت به طور مداوم در کمیک‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی حضور دارد.

۱۸. مستر فریز یا دکتر ویکتور فرایز

برترین شرورهای دنیای بتمن

مستر فریز اصلاً اهمیتی به ثروت یا قدرت نمی‌دهد و با وجود اینکه ظاهر متفاوتی دارد اما او در باطن قاتلی خونسرد و دل سنگ نیست بلکه در عوض، یکی از تراژیک‎ترین دشمنان بتمن محسوب می‌شود. تمام آنچه که مستر فریز به آن اهمیت می‌دهد، نجات همسر بیمارش نورا است. پس از اینکه همسر ویکتور فرایز به یک بیماری نادر و لاعلاج مبتلا می‌شود، این دانشمند بااستعداد همسرش را در حالت انجماد قرار می‌دهد و دخالت مالک فاسد شرکت منجر به آن می‌شود تا فرایز توسط فناوری خودش تغییر شکل پیدا کند.

حالا فرایز نمی‌تواند در دمای زیر صفر یا لباس مخصوصی که ساخته است، زندگی کند. تمایل به ارتکاب جنایات وحشتناک سبب شده تا او عنوان فریز را به دست بیاورد و یکی از برترین شروران بتمن باشد نه به‌خاطر اینکه او فردی شیطانی است بلکه دقیقاً بر عکس آن. او فقط مردی ناامید است که تلاش دارد همسرش را به هر طریقی که شده، نجات بدهد، حتی اگر مجبور به مبارزه با بتمن شود.

۱۷. اسکرکرو یا دکتر جاناتان کرین

برترین شرورهای دنیای بتمن

نتیجه یک تربیت نامناسب سبب شد تا جاناتان کرین برای همیشه آسیب دیده باشد ولی با وجود آسیب شدیدش او توانست به مقام استاد روان‌شناسی و روان‌شناسی بالینی دست پیدا کند. با این حال، او پس از شلیک اسلحه در کلاس، از آنجا اخراج شد و همین منجر به این گشت تا او تبدیل به استاد ترس شود.

اسکرکرو مجهز به گاز وحشت است که قربانیان را مجبور می‌کند تا با بدترین ترس‌هایشان روبه‌رو شوند و حالا نیز او با ترس و وحشت سرکوب‌کننده خودش به جان مردم گاتهام افتاده است. اگرچه ترس ممکن است بزرگترین ابزار مبارزه با جرم و جنایت بتمن باشد و او در قلب جنایتکاران ترس ایجاد می‌کند اما او نیز طعم ترس را در مبارزه با اسکرکرو چشیده است.

۱۶. هیوگو استرنج یا دکتر استرنج

برترین شرورهای دنیای بتمن

هیوگو استرنج یکی از اولین دشمنان بتمن به شمار می‌رود که کار خودش را در کمیک‌های دهه ۱۹۴۰ میلادی شروع کرد. با این حال، پس‌زمینه مربوط به این شخصیت چندان واضح نیست. او از همان لحظه‌ای که در داستان حضور پیدا کرد، شروع به ایجاد مشکلات مختلف کرد. از آن زمان نیز او به دشمنی نمادین در کمیک‌ها، بازی‌ها و حتی سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده است. او قطعاً دیوانه است اما همچنین فوق‌العاده باهوش است و یکی از معدود افرادی است که هویت مخفی بتمن را حدس زده است. حتی اگر این نیز کافی نباشد، خود بتمن نیز او را خطرناک‌ترین فرد در جهان نامیده است.

۱۵. پروفسور پیگ یا لازلو والنتین

برترین شرورهای دنیای بتمن

بتمن با شرورهای آزاردهنده زیادی مقابله کرده اما لازلو والنتین بدون شک یکی از آزاردهنده‌ترین دشمنان شوالیه تاریکی است. او زمانی یکی از مأموران شبکه مخفی Spyral بوده ولی داروهایی که تولید کرده بود، ذهن او را نابود کردند و او را به شروری به نام پروفسور پیگ تبدیل کردند. پیگ مصمم است تا جهان را کامل کند و این کار را با استفاده از داروهای خودش انجام می‌دهد.

پروفسور پیگ همچنین از روش‌های شدید جراحی و کنترل ذهن استفاده می‌کند و افراد بدشانس را به دولوترون‌های خودش تبدیل می‌کند به طوری که آن‌ها به عروسک‌های بدون ذهنی تبدیل می‌شوند که از هر دستور وی پیروی می‌کنند.

۱۴. تالیا الغول یا دختر دیمنز هد

برترین شرورهای دنیای بتمن

تالیا الغول تقریباً بیشتر از هر کس دیگری در این لیست شروران برای نابودی ذهنی و احساسی بتمن تلاش کرده است. او به جز کت‌وومن تنها شروری بود که قلب بروس وین را ربود. نه‌تنها این بلکه او فرزند بتمن به نام دیمین وین را نیز به دنیا آورد.

تالیا به عذاب بتمن ادامه داد و بتمن نیز به‌زودی متوجه شد که پسرش توسط رأس الغول و لیگ قاتلان بزرگ شده است. وقتی که پسر بتمن بالاخره به خانه می‌آید، این تالیا است که او را به قتل رساند و همین نیز جایگاه او را به‌عنوان یکی از منفورترین شرورهای بتمن تثبیت می‌کند.

۱۳. سایمون هارت یا دکتر هارت

برترین شرورهای دنیای بتمن

بسیاری از شرورهای بتمن تلاش کردند تا بدن، ذهن و روحیه بتمن را بشکنند و دکتر سایمون هارت نیز تقریباً در این کار موفق شد. او در قرن هجدهم میلادی به‌عنوان توماس وین به دنیا آمده بود و جد شیطان پرست بروس به شمار می‌رود که تقریباً جاودانگی به دست آورده و از آن نیز برای نابودی خانواده خودش استفاده می‌کند. او پس از قرن‌ها برنامه‌ریزی، سرانجام با برنامه‌ای برای نابودی بتمن با یکی از سری حملات هماهنگش ظاهر شد.

سایمون هارت با راهکارهای مرگبار به بروس حمله کرد و یک انجمن مخفی به نام Black Glove تشکیل داد تا او و بقیه اعضای خانواده بت را از بین ببرد. در حالی که حمله اولیه او موفقیت‌آمیز نبود اما او موفق شد که دوباره به سایه‌ها بازگردد و بدون شک دوباره باز خواهد گشت.

۱۲. بن

برترین شرورهای دنیای بتمن

بن اوج جنایت جسمی و روانی است و به معنای واقعی کلمه آفت جان بتمن است. او که در زندانی فاسد بزرگ شده، از جوانی مشغول کشتن مردم با استفاده از چاقویی بوده که درون یک خرس عروسکی پنهان است. او برای فرار از حبس‌هایش تصمیم گرفت تا در یک برنامه آزمایشی ابر سرباز شرکت کند و این برنامه نیز تقریباً او را به کشتن داد اما او زنده ماند و به سراغ شهر گاتهام آمد.

بن نه‌تنها مردی قوی است بلکه یک نابغه استراتژیکی و تاکتیکی نیز است. به این ترتیب او توانست بتمن را شکست بدهد و کمر او را بشکند. از آن زمان بتمن به یکی از مرگبارترین شخصیت‌های شرور بتمن تبدیل شده است.

۱۱. ریدلر یا ادوارد نیگما

برترین شرورهای دنیای بتمن

ریدلر شخصیت شرور خاصی به شمار می‌رود. او ترسناک یا وحشیانه نیست بلکه یک مکمل بازیگوش و جالب در دنیای تاریک و مخوف شروران بتمن است. این شرور مرموز دیوانه معما است و می‌خواهد که عقل خودش را در برابر بزرگترین کارآگاه جهان محک بزند.

از سوی دیگر، هوش و وسواس او برای از بین بردن بتمن نیز سبب شده تا او با Gotham Guardian همگام شود. دسیسه‌های او در Batman:Hush و همچنین سلطنت فاجعه‌بارش در Batman: Zero Year ثابت می‌کنند که ریدلر می‎‌تواند بسیار مرگبار و خشن باشد.

۱۰. کت‌وومن یا سلینا کایل

برترین شرورهای دنیای بتمن

یکی از شرورهای اصلی بتمن، سلینا کایل یا کت‌وومن است. سلینا در همان کمیک‌های ابتدایی با برخی از شخصیت‌های شرور اصلی همچون جوکر و هیوگو استرنج شروع به کار کرد. داستان او در ابتدا به‌عنوان یک قوس داستانی معمولی زنانه و کشنده شروع شد اما رابطه او با بتمن در ادامه به چیزی فراتر تبدیل شد.

بتمن و کت‌وومن در طول سال‌ها رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر داشتند و به همین خاطر نیز تعاملات آن‌ها متفاوت است. با اینکه سلینا جنایت‌کار خشنی نیست اما در روزهای ابتدایی خودش مشکلی با همکاری با افرادی همانند جوکر یا اسکرکرو نداشت. حالا او عملاً یکی از اعضای رسمی خانواده بت به شمار می‌رود.

۹. هارلی کوئین یا دکتر هارلین کوئینزل

برترین شرورهای دنیای بتمن

هارلی کوئین یکی از شخصیت‌های شرور و برجسته شهر گاتهام به شمار می‌رود. در ابتدا هارلی کوئین به‌عنوان یک شخصیت فرعی در قسمتی از انیمیشن سریالی کودکان شروع به کار کرد اما در ادامه به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی و از شروران جالب‌توجه بتمن تبدیل شد.

اولین حضور هارلی کوئین آن قدر محبوب و موفق بود که او در قسمت‎‌های بعدی انیمیشن سریالی نیز حضور داشت و در ادامه نیز به کتاب‌های کمیک آورده شد و کمیک‌های او به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شد. نقش‌آفرینی مارگو رابی در نقش هارلی کوئین در دنیای سینمایی دی‌سی نیز محبوبیت این شخصیت را دو چندان کرد.

۸. فیل‌سیف

برترین شرورهای دنیای بتمن

فیل‌سیف یا Failsafe رباتی است که برای متوقف کردن بتمن در صورت نقض قانون بدون کشتن خودش ساخته شده است. پس از اینکه پنگوئن، برای بتمن به‌خاطر قتل پاپوش دوخت، فیل‌سیف پیش از موعد فعال شد و در شهر گاتهام غوغا به پا کرد. حتی لیگ عدالت نیز نتوانست فیل‌سیف را متوقف کند و در نهایت نیز برای اینکه بتمن زنده بماند، باید پارامترهای مأموریت وی تغییر می‌کرد.

به جای کشتن بتمن، فیل‌سیف بتمن را به دنیایی دیگر فرستاد و پس از آن نیز ناپدید شد. در حالی که حضور اولیه او در کمیک‌ها کوتاه بود اما تخریب بسیار زیادی به جای گذاشت و بتمن را راهی سفری در مولتی‌ورس کرد. درست زمانی که فکر می‌شد او برای همیشه رفته، این ربات دوباره ظاهر شد و با خالقش همکاری کرد.

۷. زور ان آر یا بروس وین

برترین شرورهای دنیای بتمن

زور ان آر (Zur-En-Arrh) شخصیتی پیچیده است که در اصل، دانشمندی به نام تلانو از سیاره‌ای به نام زور ان آر است. با این حال، در برخی از کمیک‌ها زور ان آر به‌عنوان شخصیتی پشتیبان در مغز بتمن معرفی شده که در صورتی که بتمن به‌صورت ذهنی مورد حمله قرار بگیرد، فعال می‌شود و بدن او را به دست می‌گیرد.

اخیراً نیز در کمیک‌های تازه این مفهوم فراتر رفته و زور ان آر به‌عنوان شخصیتی تقریباً جدا از بتمن نشان داده شده است. او نسخه‌ای ناب از بتمن است که هیچ اهمیتی به زندگی و عشق‌های بروس وین نمی‌دهد و همین زور ان آر بود که فیل‌سیف را ایجاد کرد. در حالی که بتمن قبلاً نیز با نسخه‌های شیطانی خودش مواجه شده اما این نسخه پیچیده درون ذهن خودش قرار دارد.

۶. بتمنی که می‌خندد یا بروس وین

برترین شرورهای دنیای بتمن

Dark Nights: Metal وجود مولتی‌ورس تاریک را آشکار کرد، دنیایی ناپایدار که بر اساس ترس‌ها و کابوس‌ها ساخته شده است. بدترین کابوس نیز Batman Who Laughs بود، نسخه‌ای از بروس وین که از دنیایی می‌آید که در آن، شوالیه تاریکی تاریک‌ترین انگیزه‌های خودش را در آغوش گرفته و جوکر را کشته است. همین قتل نیز باعث ایجاد سمی شد که به‌آرامی بتمن را شبیه به جوکر کرد.

نه‌تنها این نسخه بتمن دنیای خودش را ویران کرد بلکه گروهی از بتمن‌های عجیب دیگر را رهبری می‌کرد تا کل دنیای دی‌سی را فتح کند. در حالی که تلاش اولیه او با شکست مواجه شد اما در ادامه توانست حمله‌ای را سروسامان بدهد که به او قدرتی خداگونه داده بود.

۵. دو چهره یا هاروی دنت

برترین شرورهای دنیای بتمن

دو چهره که قبلاً شوالیه سفید گاتهام بوده، شاید یکی از غم‌انگیزترین شخصیت‌هایی است که بتمن با آن مواجه شده است. زمانی او دادستان عادل بخش مبارزه با جرم و جنایت شهر بود. پس از اینکه اسید روی صورت او ریخته می‌شود، چهره‌اش به طرز وحشتناکی تغییر می‌کند. شخصیت از هم گسیخته او نیز او را به دو چهره تبدیل می‎‌کند، مردی که از طریق پرتاب سکه، شانس افراد را می‌سنجد و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد.

به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن نتیجه پرتاب سکه او، نه طرفداران و نه بتمن هرگز نمی‌توانند مطمئن باشند که این شخصیت چطور عمل خواهد کرد. علاوه بر این، او یکی از معدود دوستان و محرمانی است که بروس وین تا به حال داشته است و همین نیز دشمنی آن‌ها را کمی شخصی می‌کند. در مجموع، تعداد اندکی همانند هاروی دنت دوگانگی خیر و شر را مجسم کرده‌اند، البته به جز خود شوالیه انتقام. او بهترین و بدترین جنبه شهر گاتهام را نشان می‌دهد و دو چهره و بتمن دو روی سکه هستند.

۴. محفل جغدها

برترین شرورهای دنیای بتمن

اعضای محفل جغدها از جدیدترین دشمنان بتمن هستند و از جمله قدرتمندترین و مرگبارترین افراد شناخته می‌شوند. این گروه بیش از یک قرن است که شهر گاتهام را در پشت صحنه اداره می‌کنند و برای اولین بار در کمیک New 52 حضور پیدا کردند و شرورانی برجسته و قدرتمند بودند.

آن‌ها میلیونرهایی هستند که یک محفل مخفی را ایجاد کردند که هم قهرمانان و هم شروران را تحت تأثیر خودشان دارند و به فساد شهر گاتهام کمک کردند. آن‌ها با استفاده از قاتل‌هایی به نام تالون‌ها، بسیار خطرناک و حیله‌گر هستند. سرنگونی این گروه تقریباً غیرممکن است و آن‌ها بزرگترین تهدید علیه بتمن هستند.

۳. رأس الغول یا دیمنز هد

برترین شرورهای دنیای بتمن

در حالی که بسیاری از برترین شروران بتمن دامنه جرم و جنایت خودشان را به شهر گاتهام محدود می‌کنند، رأس الغول در سطح دیگری عمل می‌کند. او قاتلی بین‌المللی، باهوش و عرفانی است که توانسته به‌عنوان شرور بتمن بسیار قدرتمند و پر جذبه باشد. رأس الغول مردی است که بدترین جنایات بشریت را درون خودش دارد و به دنبال استفاده از نسل‌کشی برای از نو ساختن جهان است.

علاوه بر این، رأس الغول به بتمن احترام می‌گذارد، به طوری که دائماً در تلاش است تا شوالیه تاریکی را متقاعد کند که به‌عنوان رهبر لیگ قاتلان جانشین او شود و با دخترش به نام تالیا ازدواج کند. به دنبال حضور این شخصیت در فیلم Batman Begins، محبوبیت او بسیار زیادتر نیز شد.

۲. جو چیل یا جوزف چیلتون

برترین شرورهای دنیای بتمن

همه شرورهای این لیست برای مبارزه با بتمن آمده‎‌اند اما فقط جو چیل است که بروس وین را می‌شناخت. یک شب هنگام خروج از سینما، خانواده وین در کمین جو چیل قرار گرفتند. او که یک سارق خرده‌پا بود، توماس و مارتا وین را در مقابل چشمان پسرشان به ضرب گلوله کشت. این تروما نیز عامل محرکی برای بروس بود تا به بتمن تبدیل شود.

بسیاری از نویسندگان در طول سال‌ها از شخصیت جو چیل به‌خاطر ارزش شوک عاطفی‌اش استفاده کردند و در یک داستان حتی به او قدرت فرابشری نیز داده شده بود. اما جو به‌خاطر مبارزه کردن با بتمن مهم نیست بلکه او به‌خاطر خلق بتمن اهمیت دارد، واقعیتی که خود بتمن نیز علیه جو از آن استفاده کرد. در حالی که جو چیل فقط شروری معمولی است اما بیش از هر شخص دیگری در این فهرست روی بروس وین تأثیرگذار بوده است.

۱. جوکر

برترین شرورهای دنیای بتمن

شخصیت جوکر همه آن چیزی است که بتمن هست و نیست. هر دوی آن‌ها ذهن‌های شکسته‌ای دارند و قربانیان زندگی سخت خود هستند و شهر گاتهام را به‌عنوان شهری در هم شکسته می‌بینند. در حالی که بتمن سعی دارد تا این شهر را درست کند اما جوکر، این شکستگی را یک شوخی خنده‌دار می‌بیند که باعث هرج و مرج می‌شود.

جوکر و بتمن چندین دهه در مقابل یکدیگر قرار داشتند و این تقابل به دهه ۱۹۴۰ میلادی باز می‌گردد. جوکر داستان‌های خاستگاه زیادی داشته و همیشه نیز به‌عنوان فردی مرموز و بدون هویت به تصویر کشیده شده است. تقابل آن‌ها از ماجراجویی‌های زیبا و رنگارنگ تا درگیری‌های عمیق، تاریک و حتی آزاردهنده را شامل می‌شود. از کمیک‌ها گرفته تا فیلم و بازی‌های ویدیویی، جوکر همیشه در کنار بتمن بوده است.


در این مطلب به معرفی برترین شرورهای دنیای بتمن پرداختیم که شخصیت‌های مختلفی از هارلی کوئین تا جوکر را شامل می‌شود.

منبع: screenrant

Nimaجاویدمܢ̣ࡅ࡙ܝ̇‌ࡅ߭ܚࡍ ܩࡍ߭Daniel WayneDARKSIRENArmanARSHIAAAASadlittle.moonجان قمارباز人Acker益man人SpideyPeterParkerunknownassassinJoel MorganDirtyomnicPorfosorWalleR MaNهیربدJohnny joestarmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا
برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین شرورهای دنیای بتمن - گیمفا