۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳

نصیر فرزان
۱۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

روز به روز بر تعداد طرفداران عناوین جهان آزاد افزوده می‌شود. در این مقاله به معرفی ۱۲ بازی جهان آزاد خواهیم پرداخت که بازیکنان بی‌صبرانه منتظر آن‌ها هستند.

به لطف بازی‌هایی نظیر Horizon Forbidden West و Elden Ring که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین و بازیکنان مواجه شدند، ۲۰۲۲ یک سال قابل قبول برای عناوین جهان آزاد بود. با فرا رسیدن سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که بازیکنان بیش از هر زمان دیگری خواستار تجربه این عناوین هستند. در این مقاله به معرفی ۱۲ بازی جهان آزادی خواهیم پرداخت که بازیکنان بی‌صبرانه منتظر انتشار آن‌ها هستند‌.

Test Drive Unlimited Solar Crown

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این بازی که قرار است بازیکنان را به کشور هنگ‌ کنگ ببرد و یک عنوان ریسینگ تما‌م‌ و‌ کمال را در اختیار علاقمندان به این ژانر قرار دهد. بازیکنان می‌توانند از فهرست بلند‌ بالای وسایل نقلیه مختلف، اتومبیل مد نظرشان را انتخاب و در مسابقات مختلفی که در Test Drive Unlimited Solar Crown تدارک دیده شده است، شرکت کرده و جایگاه بالاتری در رده‌بندی نهایی برای خود دست‌ و‌ پا کنند. این بازی که بیست‌و‌یکمین نسخه از فرنچایز Test Drive محسوب می‌شود، توسط استودیوی‌ کی‌تی ریسینگ (KT Racing) در حال توسعه است. با توجه به این‌که بیش از یک دهه از عرضه آخرین نسخه این فرنچایز محبوب یعنی Test Drive: Ferrari Racing Legends می‌گذرد، بازیکنان بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند که جدیدترین بازی از این مجموعه از نظر بصری چه شکل و شمایلی خواهد داشت. Test Drive Unlimited Solar Crown برای بار نخست در سال ۲۰۲۰ از طریق حساب کاربری رسمی بازی در توییتر معرفی و پس از مدتی در جریان رویداد Nacon Connect، اطلاعات بیشتری راجع به آن به اشتراک گذاشته شد. از سوی دیگر، باید بدانید که تیم توسعه‌دهنده بازی نوید خلق یک تجربه ریسینگ واقعی را به بازیکنان داده است.

طبق گزارش‌های اخیر، به زودی جزئیات بیشتری راجع به گیم‌پلی این بازی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. باید یادآور شد که Test Drive Unlimited Solar Crown برای کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت، نینتندو سویچ و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

Season: A Letter to the Future

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بازی جدید استودیوی اسکونجر (Scavenger) یک عنوان جهان آزاد آرامش‌بخش بوده که در آن شما در قالب یک دوچرخه‌سوار، به یک سفر جاده‌ای دور و دراز خواهید پرداخت. شما در مسیر خود با افراد مختلفی مواجه شده و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنید. برقراری ارتباط با دیگران باعث می‌شود تا راجع به وقایعی که در گذشته روی داده‌ و همچنین چرخه فصول مختلف، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. آن‌طور که پیداست، جست‌و‌جو در محیط بازی از اهمیت بالایی در A Letter to the Future برخوردار است. در پایان باید بدانید که در این بازی هیچ اثر و نشانه‌ای از کامبت وجود ندارد. شما هم‌اکنون می‌توانید این عنوان را تجربه کنید.

Avatar: Frontiers of Pandora

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این بازی که از فرنچایز محبوب ساخته شده توسط جیمز کامرون (James Cameron) اقتباس شده است، بازیکنان را در نقش یک جنگ‌جوی ناوی (Na’vi) قرار می‌دهد. شما در Frontiers of Pandora ماموریت پیدا می‌کنید تا به سرزمین‌هایی ناشناخته قدم گذاشته و اسرار پاندورا را کشف نمایید. این بازی برای بار نخست در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. پس از چند سال بایکوت خبری، ناشر بازی یعنی شرکت یوبیسافت اعلام کرد که قصد دارد تا Frontiers of Pandora را در سال مالی ۲۰۲۳ منتشر کند.

آن‌طور که پیداست، این بازی یک اثر ماجراجویی، جهان‌ آزاد و اول شخص خواهد بود. استودیوی مسیو (Massive) قصد دارد تا از نهایت قدرت موتور بازی‌سازی Snowdrop استفاده کرده و توان بالای کنسول‌های نسل نهم را به بازیکنان نشان دهد. با این‌که چنین به نظر می‌رسد عرضه Frontiers of Pandora چندان نزدیک نیست، اما امیدواریم تیم توسعه‌دهنده بازی در آینده نزدیک تریلری از گیم‌پلی این عنوان مورد انتظار به اشتراک بگذارد.

Suicide Squad: Kill the Justice League

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

استودیوی نام‌آشنای راکستدی (Rocksteady) که فرنچایز فراموش‌نشدنی Batman Arkham را خلق نمود، به سختی در حال کار است و قصد دارد تا با عرضه Suicide Squad، یک بار دیگر استعداد بالای خود در بازی‌سازی را به رخ همگان بکشد. در این اثر که وقایع آن در شهر بحران‌زده و غرق در جرم و جنایت متروپلیس جریان دارد، بازیکنان در نقش شرورهای نمادین DC قرار گرفته و سعی خواهند کرد تا برینیاک (Brainiac) را متوقف نمایند. باید خاطر نشان کرد که Kill the Justice League، نخستین بازی از این مجموعه است که در آن خبری از بتمن به عنوان پروتاگونیست اصلی بازی نیست. با این‌حال، خبر خوش برای بازیکنان این است که این ابرقهرمان محبوب کماکان در این بازی حضور دارد و کوین کانروی (Kevin Conroy) برای آخرین بار صدا‌پیشگی او را برعهده خواهد داشت. همچنین، باید بدانید که تیم Suicide Squad توسط آماندا والر (Amanda Waller) گرد هم آمده‌اند و برای انجام یک ماموریت خطرناک و غیرممکن، به شهر متروپلیس (Metropolis) فرستاده می‌شوند.

به نظر می‌رسد که این کاراکتر، اعضای لیگ عدالت را به نحوی شست‌وشوی مغزی داده و آن‌ها را تحت کنترل خود درآورده است. با توجه به نمایش‌هایی که از این بازی مورد انتظار مشاهده کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که گیم‌پلی Suicide Squad در واقع نسخه تکامل‌یافته‌ی سه‌گانه Batman خواهد بود. وجود المان‌های کوآپ و المان‌های سرویس‌محور، از موارد مهمی هستند که به این بازی افزوده شده‌اند. Suicide Squad: Kill the Justice League در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۲ ( ۲۶ می ۲۰۲۳) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

Starfield

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این اثر، اولین IP جدید بتسدا (Bethesda) در ۲۵ سال اخیر محسوب می‌شود. در واقع Starfield به راحتی بزرگ‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ است؛ این در حالیست که از این اثر با عنوان Skyrim فضایی نیز یاد می‌شود. با وجود این‌که این لقب نمی‌تواند Starfield را به گونه‌ای تمام و کمال توصیف نماید، اما نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که چنین برچسب‌هایی باعث می‌شوند تا انتظار کشیدن برای عرضه Starfield دشوارتر از همیشه باشد. طراحی منحصر‌به‌فرد این بازی که یادآور فیلم‌ها و تصاویر ناسا (NASA) از فضا است، در نمایش‌های آن به شدت خودنمایی می‌کند. Starfield یک بازی جهان‌ آزاد بوده که فرصت جست‌وجو و ماجراجویی درون صدها سیاره را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. تمامی ویژگی‌هایی که متذکر شدم، باعث می‌شوند تا Starfield به یک اثر به شدت مورد انتظار تبدیل شود؛ طرفداران امیدوارند تا این ادیسه‌ی فضایی بتواند توقعاتشان را برآورده نماید. Starfield در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

Redfall

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بدون شک Redfall یکی از مورد انتظارترین عناوین این فهرست محسوب می‌شود. در این بازی کوآپ که در سبک شوتر اول شخص قرار دارد، بازیکنان در قالب تیمی (یا تک‌نفره) به شکار خون‌آشام‌ها خواهند پرداخت و ماموریت پیدا می‌کنند تا شهر را از وجود آن‌ها پاک‌سازی نمایند. با توجه به نمایش‌های بازی، به نظر می‌رسد که Redfall همه‌ی آن‌چه که از یک اثر تولید شده توسط استودیوی آرکین (Arkane) را در ذهن داریم، در خود جای داده و گیم‌پلی Redfall نکات جالب توجه بسیاری دارد؛ این موضوع انتظار کشیدن برای عرضه آن را سخت‌تر از همیشه نموده است. Redfall در ۲ مه ۲۰۲۳ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Everywhere

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این بازی که توسط استودیوی Build a Rocket Boy در حال توسعه است، به راحتی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین این فهرست محسوب می‌شود. باید خاطر نشان کرد که طرح اولیه Everywhere در سال ۲۰۱۶ ایجاد شد؛ سپس مراحل ابتدایی توسعه بازی در Amazon Lumberyard و توسط تیمی که ۳ نفر از اعضای سابق راک‌استار (Rockstar) را در خود می‌دید، شروع گردید. در سال ۲۰۱۷ تعداد افرادی که روی Everywhere مشغول کار بودند، به بیش از ۳۰ نفر می‌رسید. همچنین باید بدانید که استودیوی Build a Rocket Boy (که قبلا با نام Royal Circus Games شناخته می‌شد) راجع به Everywhere می‌گوید که اعضای تیم قصد دارند تا تجربه‌ای را برای بازیکنان خلق کنند که بیشترین آزادی عمل ممکن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۰، این استودیو اعلام کرد که باقی مراحل توسعه Everywhere توسط Unreal Engine ادامه پیدا خواهد کرد. آخرین نمایشی که پیرامون این بازی مشاهده نموده‌ایم، به تیزری مربوط می‌شود که در مراسم Gamescom سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، Everywhere قصد دارد تا یک اثر جهان آزاد بسیار خلاقانه باشد و به یک نقطه مرجع در این سبک تبدیل شود. طرح‌های مفهومی منتشر شده از بازی، جنگل‌های مرموز و دره‌های عمیقی را نشان می‌دهند که هرکدام با جزئیات بسیار بالایی خلق شده‌اند؛ با این‌حال، تاکنون اطلاعات زیادی راجع به گیم‌پلی این بازی مورد انتظار در دسترس قرار نگرفته است. امیدواریم که در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری راجع به زمان عرضه و پلتفرم‌های هدف این بازی مورد انتظار منتشر شود.

Atomic Heart

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این بازی، شما را در یک دنیای دیستوپیایی قرار می‌دهد؛ دنیایی که در آن باید به مبارزه با ربات‌هایی از کنترل خارج شده بپردازید. بازی Atomic Heart توسط استودیوی ماندفیش (Mundfish) در دست ساخت قرار دارد؛ این استودیو، سابقه‌ی کار روی یک بازی واقعیت مجازی به نام Lunapark را در کارنامه دارد؛ عنوانی که فرآیند توسعه آن در سال ۲۰۱۸ متوقف شد. به نظر می‌رسد که ماندفیش در آن زمان تصمیم گرفت تا همه توجه خود را معطوف به ساخت Atomic Heart نماید. از سوی دیگر، باید بدانید که این بازی مورد انتظار توسط Unreal Engine 4 در حال توسعه است.

داستان بازی پس از رخ دادن اشتباه از سوی دانشمندی به نام دیمیتری سکنوف (Dmitry Sechenov) جریان پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که ساخت یک ماجول معیوب توسط آزمایشگاهی در شوروی سابق در سال ۱۹۳۰، باعث می‌شود تا ربات‌ها توسط یک هوش مصنوعی به نام کولکتیو (Kollecktiv) بر علیه انسان‌ها به پا خیزند. شما کنترل فردی به نام Agent P-3 را برعهده گرفته و به منظور تحقیق، به یک آزمایشگاه مرموز فرستاده می‌شوید‌. در اینجاست که متوجه می‌شوید که درگیر یک ماجراجویی عجیب و در عین حال خطرناک شده‌اید و باید با یک تهدید بزرگ مقابله نمایید. با توجه به آن‌چه که تاکنون از Atomic Heart مشاهده کرده‌ایم، سیستم مبارزات بازی نقطه قوت آن محسوب می‌شود و تجهیزات زیادی برای مبارزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما برای از بین بردن ربات‌ها می‌توانید از ابزارهای موقتی یا سلاح‌های سنگین استفاده کنید. داشتن قدرت‌های مافوق انسانی و جابه‌جایی اشیا از طریق ذهن، یکی دیگر از المان‌های اصلی کامبت Atomic Heart محسوب می‌شود. از سوی دیگر، باید بدانید که تاسیسات و آزمایشگاه‌های علمی موجود در بازی، رازهای زیادی را در خود جای داده و شما با جست‌وجو در آن‌ها، می‌توانید راجع به داستان بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید‌. Atomic Heart در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۱ (۲۱ فوریه ۲۰۲۳) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت و همچنین پلتفرم PC عرضه خواهد شد‌. این اثر از طریق سرویس ایکس باکس گیم پس نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

Assassin’s Creed Mirage

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

فرنچایز Assassin’s Creed، سال‌ها پس از انتشار نسخه ابتدایی آن در سال ۲۰۰۷، موفق شده است تا از نقطه نظر روایت، سیستم مبارزات و طراحی محیطی، به یکی از مهمترین مجموعه بازی‌های صنعت گیمینگ تبدیل شود. Assassin’s Creed، که به نوعی ادامه‌دهنده راه فرنچایز محبوب Prince of Persia محسوب می‌شود، بعد از گذشت ۱۵ سال، کماکان دارای طرفداران بسیاری است و به نظر می‌رسد که جدیدترین نسخه آن، قصد بازگشت به فرمول بَرنده‌ی ابتدایی را دارد. اثر بعدی مرتبط با دنیای Assassin’s Creed که با نام Mirage شناخته می‌شود، قصد دارد تا بازیکنان را به فرمت سابق این مجموعه که تا پیش از Assassin’s Creed Origin پیاده می‌شد، بازگرداند. انتشار این خبر، باعث شد تا طرفداران با توجه به کاهش المان‌های نقش‌آفرینی در نسخه آتی، از حالا برای جدیدترین نسخه از مجموعه Assassin’s Creed هیجان‌زده شوند. بازگشت عناصری از قبیل دزدی و استفاده از مخفی‌کاری به گونه معنادار، می‌تواند یک تجربه جذاب را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. کوچک شدن ابعاد نقشه، یکی دیگر از نکات مهمی است که در Mirage شاهد آن‌ خواهیم بود؛ موضوعی که می‌تواند ماموریت‌های بازی را تا حد زیادی دست‌خوش تغییر کرده و بر جذابیت آن‌ها بیفزاید. این اثر در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت و همچنین پلتفرم PC عرضه خواهد شد‌.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Shadow of Chernobyl

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

این بازی که در سال ۲۰۲۳ راهی پلتفرم PC و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس خواهد شد، بازگشت دوباره فرنچایز محبوب S.T.A.L.K.E.R توسط استودیوی جی‌سی‌اس گیم ورلد (GCS Game World) را نوید می‌دهد. جنگ اوکراین باعث شد تا این بازی با تاخیرهای‌ متعددی مواجه شود؛ حتی برخی از بازیکنان، با توجه به بحرانی که گریبان‌گیر استودیوی سازنده Shadow of Chernobyl شده بود، چنین تصور‌ می‌کردند که این دنباله مورد انتظار هرگز منتشر نخواهد شد. با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرایط تغییر پیدا کرده و مراحل توسعه S.T.A.L.K.E.R. 2 به سرعت در‌ حال پیش‌روی است. این بازی که برای نخستین بار پس از انتشار Call of Pripyat معرفی شد، در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۲ منتشر شود. با این‌حال، با فرا رسیدن سال ۲۰۱۲ استودیوی سازنده Shadow of Chernobyl تصمیم به لغو ساخت آن گرفت. پس از چند سال بی‌خبری، در سال ۲۰۱۸ استودیوی اوکراینی توسعه‌دهنده بازی، مجدداً تصمیم گرفت تا فرآیند ساخت Shadow of Chernobyl را این‌ بار با Unreal Engine 5 ادامه بدهد.

وقایع Shadow of Chernobyl در دنیایی آلوده به تشعشعات هسته‌ای روی داده و شما وظیفه دارید تا با موجودات جهش‌یافته‌ای که یک تهدید خطرناک محسوب می‌شوند به مقابله بپردازید. با توجه به آن‌چه که تاکنون از Shadow of Chernobyl مشاهده نموده‌ایم، به نظر می‌رسد که این بازی به لطف Unreal Ungine 5، از نظر کیفیت بصری یکی از چشم‌نوازترین عناوین صنعت گیمینگ باشد.

Marvel’s Spider Man 2

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insominiac Games) که با عرضه Marvel’s Spider Man و Miles Morales، دو بازی ابرقهرمانی بسیار باکیفیت را تقدیم بازیکنان نمود، اینک قصد دارد تا با انتشار Marvel’s Spider Man 2، ماجراجویی‌های مرد عنکبوتی را وارد یک سطح دیگر کند. در این بازی، دو پروتاگونیست نسخه‌های قبلی یعنی پیتر پارکر (Peter Parker) و مایلز مورالس (Miles Morales)، به کمک یکدیگر سعی می‌کنند تا با ونوم (Venom) و دیگر شرورهای دنیای اسپایدی (Spidey) مقابله نمایند. بازیکنان بی‌صبرانه منتظرند تا با یک بازی جهان‌ آزاد باکیفیت دیگر از استودیوی اینسامنیاک مواجه شوند. به نظر می‌رسد که لباس‌های جدیدی که پروتاگونیست بازی می‌تواند به آن‌ها دست پیدا کند، المان‌های جدیدی به گیم‌پلی بازی اضافه خواهد نمود. از سوی دیگر، گویا بهره‌گیری از مراحل فرعی جذاب، یکی از انتظارات اصلی بازیکنان از جدیدترین نسخه فرنچایز Spider Man است. در پایان باید یادآور شد که این بازی در پاییز سال ۲۰۲۳، به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به راحتی یکی از تأثیرگذارترین عناوین تاریخ صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. با توجه به موفقیت‌های کم‌نظیر نسخه قبلی، به نظر می‌رسد که نینتندو سخت در تلاش بوده تا انتظارات بسیار بالای بازیکنان را برآورده کرده و با عرضه‌ی Tears of the Kingdom، استانداردهای جدیدی برای عناوین جهان‌ آزاد وضع نماید. آن‌طور که از نمایش‌های بازی به نظر می‌رسد، دنیای Zelda به طور بی‌سابقه‌ای بسط پیدا نموده و بازیکنان به لطف برخی مکانیک‌های جذاب، حتی در آسمان نیز قادر به ماجراجویی خواهند بود. لینک (Link) در Tears of the Kingdom، قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت و می‌تواند از آن‌ها برای حل پازل‌های بازی و شکست دادن دشمنان استفاده کند. این‌که آیا زلدا نیز یکی از شخصیت‌های قابل بازی خواهد بود یا خیر، پرسش بزرگیست که بازیکنان برای یافتن جواب آن بابد تا زمان انتشار بازی منتظر بمانند. با توجه به این‌که این اثر مورد انتظار در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۲ می ۲۰۲۳) عرضه خواهد شد، به نظر می‌رسد که به زودی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری راجع به Zelda: Tears of the Kingdom خواهیم بود.


شما بیش از همه منتظر کدام یک از عناوین جهان آزاد فوق هستید؟

souls loverمتینEAGAMERمنم یکی مثل خودتخستهSepehrامینAlireza.DVM.DMCDARKSIRENTES fanVisible 6-tigh mansauronDark Fantasyuntitled gamerDota2...Eternal...Blizz-St0rm™️Ellie@alistarEDDIEmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا
۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۲ بازی جهان آزاد مورد انتظار سال ۲۰۲۳ - گیمفا