نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

مهدی رضایی
۱۶:۳۳ ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name یک عنوان فرعی است که در حد عناوین اصلی سری، قدرتمند و با چنته‌ی پر ظاهر شده است.

بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name مدتی پیش برای ادامه و شاید اتمام داستان Kazama Kiryu و ادای احترامی به این شخصیت معرفی شد. این نسخه همراه با نسخه‌ی اصلی و هشتم بازی از سری یاکوزا به نام Like A Dragon: Infinite Wealth معرفی شد. سازندگان، Like A Dragon Gaiden را به عنوان یک پیش‌غدا برای بزرگترین بازی تاریخ این سری که نسخه‌ی هشتم باشد معرفی کردند و وعده‌ی یک تجربه‌ با ابعاد کوچک‌تر از آن اما لذت‌بخش و باکیفیت را دادند. این عنوان برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم، PC و البته Gamepass عرضه شده است.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

داستان سری یاکوزا بسیار گسترده است و اگر کسی اراده کند می‌تواند بالغ بر ۱۰۰ مقاله از اتفاقات بسیار زیاد و پیچش‌های بزرگ و کوچک نسخه‌های اصلی، فرعی و Spin Off ها بنویسد. گروه‌های مختلف یاکوزای ژاپن و نبرد بین آن‌ها بر سر تصاحب مناطق و ریاست و در نهایت پول، آن‌قدر داستان‌های مختلفی در این سری ساخته که تجربه‌ی هر شماره را جذاب کرده است. بدون شک از لحاظ داستان و شخصیت‌پردازی، این سری در بین بهترین بازی‌های تاریخ ویدئوگیم قرار می‌گیرند.

تا قبل از سال ۲۰۲۱، این سری بیشتر در ژاپن محبوبیت داشت و در بقیه‌ی نقاط جهان چندان تمایلی به آن نبود؛ اما با در دسترس قرار گرفتن اکثر عناوین این سری در سرویس گیم‌پس و پلاس، به تدریج گیمرهای غربی هم به این فرنچایز عالی علاقمند شدند و از نسخه‌ی Yakuza: Like A Dragon که هفتمین شماره‌ی اصلی به حساب می‌آید و البته Judgement این سری محبوبیت زیادی پیدا کرد.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

نکته‌ای که در مورد Like A Dragon: Gaiden وجود دارد این است که حتما قبل از تجربه‌ی این بازی حداقل یکی از عناوین اولیه مثل Yakuza 0 یا Yakuza: Kiwami را بازی کنید تا با کلیات این دنیا آشنا شوید. در غیر این صورت اگر بخواهید به عنوان یک تازه وارد این عنوان را تجربه کنید، داستان عالی بازی تقریبا هیچ لذتی به شما نخواهد داد. این بازی حسن ختامی برای اصلی‌ترین شخصیت این سری است و اصلا منطقی هم نیست که به عنوان اولین نسخه بخواهید Like A Dragon: Gaiden را تجربه کنید.

داستان و روایت بازی مثل تمامی نسخه‌های دیگر این بازی درجه یک است و فقط می‌توان آن را تحسین کرد. Kazuma Kiryu حالا دیگر آن ابهت سابق را ندارد و بعد از به دردسر افتادن اعضای نزدیکش، برای حفظ جان خود و بقیه با یک معامله با یک Agency، با هویتی جدید به عضویت آن‌ها درآمده و گواهی مرگ جعلی خود را صادر کرده است. او حالا Joryu نام دارد سعی دارد با پنهان کردن هویت واقعی‌اش، از بچه‌های یتیم‌خانه و البته وجود خود و آینده‌اش محافظت کند. با این حال یکی از دشمنان قدرتمند قدیمی او، Omi Alliance، از زنده بودن او باخبر می‌شود و با لو رفتن هویتش و به خطر افتادن جان یکی از دوستانش، دیگر نمی‌تواند مخفی بماند و کارهای ساده‌ی Daidoji را در قالب یک بادیگارد انجام دهد. او باید خشم فروخورده‌ی سابقش را مجددا زنده کند.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

شخصیت‌پردازی کاراکترهای اصلی در کنار کاراکترهای فرعی همچون Akira Mizorogi و Hanawa فوق‌العاده است و روابط باورپذیری برای مخاطب خود ایجاد می‌کنند. تمامی کارکترها به صورت صریح و شفاف گذشته، انگیزه و قصدهای مشخصی دارند و بازی برای تمامی شخصیت‌هایشان احترام ویژه‌ای قائل بوده است؛ خصوصا آن که تعداد شخصیت‌ها چندان زیاد نیستند و به راحتی با آن‌ها ارتباط می‌گیرید. در این بین اکثر کاراکترها پیچیدگی زیادی ندارند و این ممکن است به مذاق طرفداران قدیمی یاکوزا خوش نیاید. این سری همیشه به پیچش‌های داستانی بسیار زیاد و غافل‌گیرکننده معروف بوده اما برای این نسخه مسیر امنی را پیش‌گرفته است که تا پایان هم ادامه می‌یابد. داستان بازی بسیار جذاب است و اتفاقات جالبی تا لحظه‌ی پایانی رقم می‌خورد، اما نسبت به نسخه‌های دیگر آرام‌تر است و راحت‌تر می‌توانید ذات کاراکترها را بشناسید.

شروع بازی بسیار مناسب است و خیلی زود با اتمسفر، محیط و اتفاقات ناگفته در نسخه‌ی ششم بازی آشنا می‌شوید. سری یاکوزا هیچ‌موقع به دنبال پیچیده کردن کار گیمر برای فهمیدن داستان نبوده و بازینامه‌ی طولانی و مفصل خود را به طرق مختلف اما واضح بیان می‌کند و به دنبال پیدا کردن دست‌نوشته و غیره توسط شما نیست. البته روایت به صورت محیطی هم هنر خودش را می‌خواهد و عناوین عالی زیادی در این دسته داریم؛ اما اگر پای این سری بنشینید باید حوصله‌ی کاتسین‌های بسیار طولانی خصوصا برای عناوین اصلی را داشته باشید. خوشبختانه این مورد چندان در Like A Dragon: Gaiden دیده نمی‌شود و شدت کمتری از عناوین دیگر یاکوزا دارد. به هر حال اگر به دنبال یک روایت منظم، صریح، خوب و با سرعت بالا در خط اصلی هستید Like A Dragon: Gaiden از بهترین عناوین این فرنچایز محسوب می‌شود و خللی در آن دیده نمی‌شود.

نکته‌ی بسیار مثبت دیگر در داستان بازی این است که برای اولین بار ابعاد دیگری از شخصیت Kiryu هم می‌بینیم. به خودی خود هرکس وارد یاکوزا می‌شود دیگر نمی‌تواند یک قهرمان درستکار و کاملا پاک باشد؛ با این حال کیریو این تصمیم را گرفت که با وارد شدن به آن شکل جدیدی از یاکوزا بودن و قهرمان بودن را بسازد و در طول عمرش دست به قتل هیچ فردی نزند و از زندگی مردم عادی نیز تا جای ممکن حفاظت کند. آدمی بسیار خوب بودن کمی برای او کلیشه‌ای شده بود و خوشبختانه در این نسخه با پاک شدن هویت قبلی و ایجاد دردسرهای زیاد برای او، می‌توانیم ریسک‌ها و حداقل حرف‌ها و اقداماتی برای ضدقهرمان بودن او ببینیم که هرچند او را از ذات خوبش دور نمی‌کند، اما ابعاد جدید و گسترده‌تری به وجهه‌ی انسانی او می‌دهد. حالا او ممکن است اشتباه کند و دیگر حفظ جان خود و عزیزانش و مردم عادی بسیار مهم‌تر از صدمه‌ی جدی وارد نشدن به حیات یک خلافکار باشد.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

گیم‌پلی بازی گستردگی زیادی دارد. شاید در نگاه اول به نقشه‌، فکر کنید بسیار کوچک است و فعالیت چندانی به جز ماموریت‌های اصلی ندارید اما کاملا در اشتباه خواهید بود. نقشه‌ی بازی به تدریج موارد بسیار بیشتری به آن اضافه می‌شود و به جایی می‌رسید که در جای جای نقشه کاری جالب و هدفمند در بازی خواهید داشت و برای ساعات زیادی هم داستان اصلی را رها می‌کنید. دلیل اصلی چنین کاری از جانب شما سه چیز خواهد بود: مینی‌گیم‌های بسیار خوب و باکیفیت در مکان‌های مختلف، Akame Network که منشاء Sub Storyهای بازی است و Coliseum که در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

مینی گیم‌ها شامل بازی‌های مختلفی چون عناوین قدیمی Sega مانند Virtua Fighter 2، Sonic Fighters و Rally است که یک باشگاه بازی مخصوص به آن اختصاص داده شده و ساعت‌ها شما را پای خود می‌نشاند. بیلیارد، بازی‌های کارتی و مهره‌ای، رقص، Cabaret Club ها و… انواع دیگری که تعداد زیادی دارند نیز شما را آنقدر سرگرم می‌کنند که می‌توانید روزها برایشان وقت بگذارید. Akame Network حتی تنوع بیشتری دارد و به صورت اختیاری می‌توانید تسلط Akame که از شخصیت‌های مثبت و همراه بازی است را بر منطقه افزایش دهید. با این کار امتیازات و ثروت زیادی نصیبتان می‌شود که می‌توانید در راه‌های زیادی از آن‌ها استفاده کنید.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

در Akame Network قسمتی به نام Request وجود دارد که در سرتاسر نقشه با علائم تعجب نشان داده شده است. با گشت و گذار در محیط می‌توانید به این درخواست‌ها رسیدگی کنید که موارد زیادی را شامل می‌شود؛ از داستانک‌های چندثانیه‌ای چون تهیه‌ی یک غذا برای یک فقیر یا فرد گرسنه و پیدا کردن کیف گمشده‌ی یک پسربچه و خانم گرفته تا داستان‌های چندماموریتی و دشوارتر مانند مبارزه با یک گنگ زورگیر در محل یا نجات یک گروگان که زمینه‌ی جدی‌تری دارند و البته جوایز بسیار بیشتری هم به شما می‌دهند.

خوشبختانه این درخواست‌ها و ماموریت‌ها با علائم مناسب به خوبی بیانگر میزان پاداششان هستند و می‌توانید آن‌ها را اولویت بندی کنید. همچنین با به دست آوردن Akame Points می‌توانید Akame Shop را تاسیس کنید و امتیازات خود را با محصولات مختلف مانند وسایل تزئینی ظاهری یا وسایل کاربردی مثل جلیقه‌ی ضدگلوله و ضربه‌گیر و آیتم‌های سلامتی تعویض کنید. با انجام درخواست‌ها، سطح Akame Network افزایش یافته و با رسیدن به سطوح خاص، ارتقاهای بیشتری مانند تخفیف در خرید وسایل یا تعویض امتیازات در دسترس قرار می‌گیرند. با رسیدن به سطح ۲۰ این شبکه، Colesium در نقشه‌ی بازی باز می‌شود که از بخش‌های بسیار سرگرم‌کننده است.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

Colesium به صورت کلی به معنای یک استیج بزرگ برای مبارزات خاص و بزرگ است. با پیروز شدن در این مسابقات، سطح شما افزایش یافته و پول زیادی کسب می‌کنید. حریفان این قسمت تفاوت زیادی با دشمن‌های عادی دارند و باید مهارت بسیار خوبی در مبارزات پیدا کرده باشید. همچنین Special Event های خاصی نیز در این قسمت قرار دارند که کمی رسیدن به آن‌ها دشوار است و باید اقدامات زیادی در نقشه انجام دهید و با افراد خاصی صحبت کنید، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد و سکانس‌ها و مبارزات فوق‌العاده‌ای انتظارتان را در این بخش می‌کشند.

در نهایت به بخش عمده و اصلی گیم‌پلی Like A Dragon: Gaiden یعنی مبارزات می‌رسیم. در بازی‌های یاکوزا این را می‌دانیم که در نهایت هر صحبت ساده‌ای هم می‌تواند به یک Beat’em Up بزرگ تبدیل شود و باید انتظار دعوا و جدل را هرجایی از بازی داشته باشیم. این عنوان هم از آن استثنا نیست و مبارزات زیادی در آن انجام خواهید داد؛ اما سیستم مبارزات چگونه است و چه کیفیتی دارد؟

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

شما در دو استایل Agent و Legend می‌توانید مبارزه کنید. استایل Agent همانطور که از نامش پیداست امروزی‌تر و مدرن‌تر است. در این استایل عمده‌ی کار شما با گجت ها است. گجت‌های مختلفی جون Spider،Flyer و Smoker در بازی وجود دارد که کارهای مختلفی چون فرستادن درون برای مزاحمت در کار دشمنان، کشیدن دشمنان به سمت خود و انفجار را انجام می‌دهند که رنگ و بوی جدیدی به مبارزات بازی بخشیده و خوشبختانه با قابل ارتقا بودن این گجت‌ها، به عنوان یک عضو اصلی و تعیین‌کننده در مبارزات سخت به آن‌ها نگاه خواهید کرد.

استایل Legend یک استایل سنتی است که باید نهایت کار را از مشت و لگد خود بکشید. ضربات فیزیکی با Damage بسیار بالا و البته کندتر در این جا حرف اول را می‌زنند. با فشردن دکمه‌ی Y و ترکیب آن با کمبوهای دیگر فرصت نفس کشیدن به دشمنان را نخواهید داد و می‌توانید بدون استفاده از وسیله و تکنولوژی خاصی کار همه را یکسره کنید. با این حال سرعت شما در این روش پایین‌تر است و مهارت بیشتری هم برای مبارزه با دشمنان سرسخت‌تر لازم خواهید داشت. استایل ایجنت سریع‌تر، با آسیب فیزیکی کمتر و استفاده از گجت‌ها در کنار این استایل به صورت ترکیبی بلای جان هر دشمن و باس‌فایتی خواهد بود. با این حساب می‌توان گفت از نظر دشواری مبارزات، Gaiden یک سطح آسان‌تر از دیگر نسخه‌ها قرار می‌گیرد که با توجه به تکامل مبارزه‌ای کیریو در ۶ نسخه منطقی است و با داستان بازی همخوانی دارد.

حرکات کیریو یا بهتر است بگوییم جوریو متنوع است و مبارزات اصلا تکراری نخواهند شد. کمبوهای مختلفی وجود دارند که به خصوص در درجه‌ی سختی دشوار، بسیار به کار می‌آیند و شما را از مخمصه نجات می‌دهند. نواری در بالای صفحه وجود دارد که با وارد کردن ضربات معمولی به دشمن و عدم ضربه خودرن پر می‌شود و با فعال کردن قدرت مخصوص مربوط به هر استایل، برای چند ثانیه ضربات بسیار قدرتمندی به دشمنان وارد خواهید کرد. در این حالت به شکل بسیار خوبی حرکات کیریو شبیه به مبارزات سری بتمن شده و می‌توانید با سرعت زیادی بین دشمنان سوییچ کنید و به هرکدام ضرباتی را وارد کنید. نوار سلامتی دشمنان حالا HP بیشتری دارد تا با افزایش قدرت ضربات کیریو همخوانی داشته باشد و خیلی زود هم از پا درنیایند.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

دو تغییر بسیار مثبت دیگر نیز در مبارزات مشهود است. اول سیستم Parry که تبدیل به یکی از مکانیسم‌های اصلی بازی شده و برای پیروزی باید از آن استفاده کنید. این سیستم متناسب با استایل مبارزات سری یاکوزا به بازی آورده شده و به شکل خوبی در نبردها استفاده می‌شود. اگر ضربات قدرتمند و با دمیج بسیار بالای دشمنان را در لحظه‌ی آخر جاخالی دهید و سریعا B را بزنید، با یک حرکت قدرتمند ورق برمی‌گردد و این شما هستید که دمیج بالایی به دشمن وارد می‌کند. ریسک این حرکت گاهی اوقات بالاست و همین لذت انجام آن را بیشتر می‌کند. همچنین در باس‌فایت‌ها برای پیروزی به جای ترسو بودن بهتر است این ریسک را انجام دهید تا شانسی برای پیروزی آسان‌تر داشته باشید. فرار در اکثر اوقات فقط شما را در گوشه‌ای گیر می‌اندازد.

تغییر مثبت دوم نیز مربوط به مبارزات خیابانی است. مبارزات خیابانی به این صورت است که شما در حین گشت و گذار در شهر، گروه‌های اوباشی می‌بینید که به شما حمله می‌کنند. در نسخه‌های قبل تنها راه شما برای عدم مبارزه فرار بود و اگر گیر می‌افتادید دیگر راه نقشه با جمعیت مردم مسدود می‌شد و دیگر راهی به جز نبرد نداشتید. این مورد بازی را بسیار خسته‌کننده می‌کرد و شاید منجر به خروج از بازی هم می‌شد؛ اما اینجا اگر این دشمنان به شما ضربه‌ای هم وارد کنند، این مبارزه اجباری نخواهد بود و به راحتی می‌توانید از آن بگریزید. البته این دشمنان کمی سمج‌تر شده و حتی در صورت ورود شما به مغازه‌ها ممکن است شیشه‌های مغازه را بشکند و وارد شوند که بسیار مورد مثبتی است. با این حال اجبار نشدن به مبارزه در هنگام گشت و گذار مورد بسیار خوبی نسبت به نسخه‌های قبلی است.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

تنها نکته‌ی منفی مبارزات بازی، هیت‌باکس کوچک و محدود بازی برای ضربات سنگین یا فینیشرها است. در مواقعی از بازی که با آپگرید کردن حرکاتتان بیشتر هم اتفاق می‌افتند، می‌توانید بسته به موقعیت دشمن و خودتان با فشردن دکمه‌ی Y که روی صفحه ظاهر می‌شود یک حرکت نمایشی روی حریف اجرا کنید که مبارزات را برای شما هیجان‌انگیزتر می‌کند و در مبارزات دشوار بسیار کمک‌کننده هستند؛ با این حال این ضربات هیت‌باکس بسیار کوچکی دارند و به سرعت ظاهر شده و ناپدید می‌شوند و شاید هیچگاه هیت‌باکس دقیق این ضربات را نفهمید و به صورت شانسی در موقعیتشان قرار بگیرید.

درخت مهارت پیشرفت قابل توجهی در Like A Dragon: Gaiden کرده است. حالا شما علاوه بر آن که می‌توانید هر استایل را جداگانه ارتقا دهید، یک شاخه‌ی مشترک نیز دارید که به صورت ترکیبی هر دو استایل شما را پیشرفت خواهند داد و به صورت ترکیبی اثر خواهد کرد. همچنین از آنجا که پول درآوردن در بازی آسانتر شده، شما برای ارتقای مهارت‌ها به Akame Points هم نیاز خواهید داشت. در بخش Agent نیز هر گجت لول مخصوص خود را برای ارتقاء دارد و هر سطح کارهای جدیدتری از گجت‌ها برمی‌آید. Gearsهای قابل Equip نیز حالا اثر بیشتری دارند و تا ۴ وسیله مختلف را می‌توانید Equip کنید.

از مهم‌ترین دلایل لذت‌بخش بودن بازی، یکپارچه بودن تجربه‌ی بازی است. شما به راحتی می‌توانید در کل نقشه بگردید و دیگر هنگام وارد شدن به هر مغازه یا خروج از آن و رفتن به مناطق مختلف با تاکسی، شاهد هیچگونه لودینگ مشهودی نخواهید بود. ورود و خروج از ‌قسمت‌های جدا از هم مانند مغازه‌های مختلف در نقشه، کاملا همگام با گیم‌پلی است و هیچ وقفه‌ای در این رفت و آمدها نخواهید داشت و بازی یک تجربه‌ی نسل نهمی از این نظر است. همچنین رفتن به مناطق مختلف نقشه با تاکسی نهایتا با چند صد ثانیه صفحه‌ی سیاه همراه است و سازندگان با استفاده از نهایت قدرت انجین بازی و بهینه‌سازی بازی برای نسل نهم موفق به خلق چنین تجربه‌ای برای اولین بار در سری یاکوزا شده‌اند.

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

کیفیت بصری بازی کاملا راضی‌کننده و مناسب است. از لحاظ کیفیت تکنیکی، نسخه‌ی نسل نهم بازی یک سر و گردن از تمام بازی‌های این سری بالاتر است و توجه بسیار خوبی به کیفیت بافت‌ها و محیط کرده است. طراحی NPCها و کاراکترها می‌توانست بهتر باشد اما خرده‌ای هم نمی‌توان به آن گرفت. Reflectionها و نورپردازی در شب دیگر نقاط قوت بازی است و بازی به صورت کلی در شب کیفیت خیره‌کننده‌ای دارد. گرافیک فنی بازی نیز درجه یک است و در هیچ موقعی کمترین افت فریم و لگ و باگ مهمی در بازی مشاهده نمی‌کنید. کیفیت انیمیشن‌ها نیز متنوع و مناسب است و انعطاف خوبی دارد. رنگ‌پردازی‌ محیطی با اتمسفر بازی همخوانی کاملی دارد و از لحاظ هنری و فنون کارگردانی نیز بازی کم و کسری ندارد.

صداگذاری و موسیقی بازی مثل همیشه کیفیت بسیار بالایی دارد. بازی صداگذاری جز زبان ژاپنی ندارد و این کار را با صداگذاران هنرمند و درجه یک انجام می‌دهد. البته زیرنویس به اکثر زبان‌ها موجود است، اما این سری همواره هویت شخصیت‌هایش را با صداگذاران ثابت ژاپنی حفظ کرده و این به نوعی به DNA یاکوزا تبدیل شده است. Soundtrack بازی هم با بهره‌گیری از موسیقی بازی‌های اصلی و چند قطعه‌ی جدید همچنان زیبا و گوش‌نواز است.


Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name یکی از باکیفیت‌ترین نسخه‌های سری است که می‌توانست با کمی افزوده، به عنوان یک نسخه‌ اصلی مطرح شود. این بازی ادای احترامی است به شخصیت اصلی این سری که در تمامی عناصرش، موفق ظاهر می‌شود. اگر از طرفداران این سری هستید یا حداقل یک نسخه از بازی‌های این سری را تجربه کرده‌اید، بدانید که با یک بازی بسیار باکیفیت ساعت‌های زیادی سرگرم می‌شوید و ۵۰ دلار خود را برای محصول ارزشمندی هزینه کرده‌اید.


نکات مثبت:

  • داستان و روایت عالی
  • گیم‌پلی سرگرم‌کننده و متنوع
  • استایل‌های لذت‌بخش و گجت‌های مبارزات
  • تغییر مشهود مبارزات با استفاده از سیستم آپگرید هوشمندانه‌
  • مینی‌گیم‌های باکیفیت، متنوع و عالی
  • نقشه‌ پرجزئیات‌تر
  • ماموریت‌های فرعی و داستانک‌های سازمان یافته‌تر از نسخه‌های قبل با Akame Network
  • ماموریت های مخصوص در Coliseum داستان و گیم‌پلی بسیار خوبی دارند
  • کیفیت بصری چشم‌نواز در کنار گرافیک فنی و هنری بسیار خوب
  • گسترده‌شدن ابعاد شخصیتی Kiryu
  • اختیاری بودن مبارزات خیابانی در هنگام جست‌وجو برخلاف نسخه های قبل آزادی عمل بسیار بیشتری به گیمر می‌دهد
  • استفاده بسیار خوب و متفاوت از سیستم Parry متناسب با سری یاکوزا و جذاب‌تر کردن مبارزات
  • کاراکترهای فرعی دلنشین

نکات منفی:

  • هیت باکس محدود برای حرکات مخصوص و فینیشرها
  • طرفداران قدیمی سری یاکوزا شاید انتظار پیچش های داستانی بیشتری را داشته باشند

۸.۹

این بازی روی Xbox Series S تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

mediummilad saisfahanwebsitelul-bookNiko_BladecactusMajimaCambyses The ThirdPeterParkerBig BossDARKSIRENمرد تنهای شبAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serrev-alkaline77Joel MorganOld_axeمحمد صالح اسدیTahaicsorenamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا
نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی Like A Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - گیمفا