ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا

ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us

ایلیا عسگری
۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا

فرنچایز The Last of Us به حدی بی‌نظیر و فوق العاده ظاهر شده که حتی کارگردان بزرگی نظیر دیوید فینچر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

فیلم World War Z (جنگ جهانی زد) اثری متفاوت در ژانر زامبی‌محور با اقتباس از رمان مکس بروکس بود که با هنرنمایی برد پیت در سال ۲۰۱۳ میلادی اکران شد و فروش قابل قبول ۵۴۰ میلیون دلار را به ثبت رساند. از آن زمان تا سال ۲۰۱۹ بحث ساخت دنباله‌ای برای این فیلم در میان بوده و حتی در یک مقطع کارگردان بزرگی همچون دیوید فینچر نیز برای بر عهده گرفتن سکان هدایت آن در نظر گرفته شد. برنامه ریزی‌هایی که در کمال تاسف به سبب مشکلات هزینه‌های تولید، هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

در همان سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد تولد عنوان ژامبی‌محور دیگری تحت عنوان The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) این بار در مدیوم بازی‌های ویدیویی بودیم. اثری ساخته شده توسط استودیو تحسین شده ناتی داگ که با دنباله آن در سال ۲۰۲۰ عملاً پا را فراتر از مفهوم دنیایی پسا-آخرالزمانی مملو از انسان‌های مبتلا شده گذاشت و روایتی عاطفی میان پدر و دختری را به تصویر کشید که در دام انتقام گرفتار شده و با وقایعی دیوانه‌وار دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که این فرنچایز در مدیوم بازی‌های ویدیویی منبع الهام عناوین گوناگونی بوده اما امسال بالاخره اقتباس تلویزیونی از آن توسط شبکه HBO به ارمغان آورده شد و تماشاگرانش را به وجد آورد.

حال طبق مصاحبه جدید دیوید فینچر، به نظر می‌رسد که فرنچایز The Last of Us نظر این کارگردان صاحب سبک را جلب نموده بوده تا حدی که به عنوان منبع الهام ساخت دنباله World War Z در نظر گرفته شده بوده است.

خب باید بگویم که این دنباله کمی مشابه The Last of Us بود. با این حال خوشحالم که چنین اتفاقی رقم نخورد، زیراسریال اقتباسی از آن همان چیزهایی که ما می‌خواستیم نمایش دهیم را بسیار بهتر و مفصل‌تر به ارمغان آورده است. ما نیز با الهام از ایده هاگ فرنچایز نام برده شده در نظر داشتیم تا به سراغ معرفی یک انگل کوچک برویم که آن‌ها در بخش ابتدایی سریال آن را معرفی نموده بودند.

در فیلم World War Z با مامور اطلاعاتی کهنه کاری به نام گری لین آشنا می‌شویم که پس از پشت سر گذاشتن اتفاقاتی دیوانه‌وار، در نهایت موفق می‌شود تا درمانی را برای نجات مردم از تبدیل شدن به زامبی‌ها پیدا نماید. مسئله‌ای که قرار بود تا زمینه را برای دنباله‌ای مهیا نماید که به سبب هزینه‌های تولید سرسام‌آور، در سال ۲۰۱۹ پرونده آن بسته شد.

علی‌رغم آن که ساخت دنباله مورد انتظار فیلم زامبی‌محور به بن‌بست خورده اما دیوید فینچر به زودی با فیلم اکشن و هیجان‌انگیز The Killer (آدمکش) به استقبال طرفدارانش خواهد آمد که برای پخش در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) برنامه ریزی شده است. در حالی که او برای تولید دنباله World War Z ناکام ماند اما اعلام نموده که شبکه HBO را بابت به تصویر کشیدن ایده‌ای که آن‌ها ۴ سال پیش می‌توانستند استفاده نمایند، تحسین می‌کند.

فصل نخست مجموعه تلویزیونی The Last of Us حکم آرامش قبل از طوفانی را داشت که به وقایع مهم و تاثیرگذاری منتهی خواهد شد. وقایعی که طرفداران به شدت منتظر هستند تا نیل دراکمن و کریگ مازن هر چه زودتر تولید فصل دوم را آغاز نمایند.

منبع: کولایدر

milad saA0seyed0AArshamDARKSIRENshCharlie ChaplinArtin_Gamear77Cambyses The ThirdPBAXY bachsv-alkalineMaster bladesamgreatRLeroxHamedunitedmrmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DARKGAMER گفت:

    تیتر رو که دیدم چقدر امیدوار شدم پایین تر که اومدم ناامید شدم 🥲

    A0seyed0AHamedDADDY PARTiSAN
  • smd گفت:

    فیلم اول شاید داستان خارج از کلیشه ای نداشت اما واقعا فیلم جذابی بود. حسِ بودن در یک دنیای آخرالزمانی، پر از موجودات درنده رو به خوبی القا میکرد و گاهی اوقات هم ترسناک میشد.
    اما خب بعد این همه سال فیلم جدید باید یه داستان جدید تر و همچنین نوآورانه تر داشته باشه که همین امر یه تیم با تجربه برای نوشتن داستان نیاز داره. در کل امیدوارم فیلم جدید ساخته بشه و تحربه ای مثل فیلم فوق العاده قطار بوسان رو بازسازی کنه.

    ArshamHamed
    • esmaaiel_63 گفت:

      فیلمهای زامبی محور همگی داستان کلیشه ایی دارن. «یک عامل ابتلا باعث زامبی شدنه تعداد زیادی از انسانها و… میشه، حالا عده ایی که از این جریان قسر در رفتن باید برای حفظ جونشون تلاش کنن». تقریباً ۹۹,۹۹% فیلمها و سریالها و گیم های زامبی محور همین داستان رو دارن. فیلمی مثل قطار بوسان هم اگرچه فیلم عالی ایی در این ژانر هست ولی حتی ذره ایی از این کلیشه تکراری دور نشده (اصلاً علاقمندان به این ژانر همین کلیشه رو دوست دارن) در بین آثاره کلیشه ایی این ژانر، تک و توک ساخته هایی هستن که نکات جدید و خلاقانه ایی بهش اضافه کردن. مثلاً در همین فیلم World War Z میبینیم که زامبی ها به افرادیکه بیمار و مریضن حمله نمیکنن و از همین روش میشه برای نجات ازشون بهره برد. یا در فیلم I Am a Hero میبینیم که زامبی ها براساس خاطراتشون رفتار میکنن، مثلاً اگه درحال خرید کردن زامبی شدن بعداز زامبی شدن هم میرن سمت فروشگاه، یا اگه قبل زامبی شدن ورزشکار بودن بعداز زامبی شدن از مهارتهای ورزشی خودشون برای حمله به آدمها استفاده میکنن. یا در سریال All of Us Are Dead زامبی باهوش و خودآگاه میبینیم، یا در فیلم Warm Bodies میبینیم که عشق ورزیدن به زامبی ها اونا رو خوب و دوباره تبدیل به انسان میکنه. ولی با همه اینا هسته و داستان اصلی همه آثاره این ژانر چیزی نیست بجزء همونی که بالا گفتم: «شیوع عامل زامبی کننده، زامبی شدنه تعداد زیادی از مردم، مبارزه و تلاش نجات یافتگان برای زنده موندن»

      ParsaA0seyed0AArshamsmdDADDY PARTiSANHamed
  • united گفت:

    واقعا فیلم جذابی بود
    ولی خب تموم شد چیشو میخوان ادامه بدن

    DADDY PARTiSANHamed
  • Hamed گفت:

    تیتر رو یکجوری زدین که فکرکردم داره میسازش کلی خوشحال شدم اما متن رو که خوندم ناامید شدم، خیلی منتظر فیلم دوم بودم اما نمیدونم چرا هیچوقت نساختن البته اینم بگم چون پایان فیلم اول دیگه همه چی تموم شد یعنی دیگه چیزی واسه ادامه دادن نداشت ولی خب دیوید فینچر کم کسی نیست میتونست فیلم دوم برامون جذاب باشه چون دیوید فینچر تو سبک زامبی تا حالا فیلم نساخته بود
    .
    در کل ما به الهام گرفتن بازیسازان و فیلمسازان از لست چه بازیش چه سریالش عادت کردیم ولی خب وقتی امثال بزرگانی چون دیوید فینچر از بازی لست تعریف میکنن و به عنوان منبع الهامشون استفاده میکنن آدم روز به روز بیشتر به قدرت ناتی داگ ایمان میاره

    A0seyed0AArshamکفتر گیمینگesmaaiel_63کوروشMaster bladeLerox
  • Lerox گفت:

    خیلی حرف یه فرنچایزی خلق کنی که نه تنها مدیوم گیم بلکه مدیوم سینما و سریال رو هم دگرگون کنه و بشه منبع الهام خیلی ها حتی همین سریال آخریه The Walking Dead که درباره مگی و نیگان بود هم تا حدودی داستانش شبیه به The Last of Us بود !

    A0seyed0AArshamکفتر گیمینگToxic lifeHamed
    • Hamed گفت:

      نه اتزیو جان در واقع داستان سریال دریل دیکسون شبیه لست بود اونم به این خاطر که دریل قرار بود یک پسر رو درست مثل الی به یک مکانی برسونه که در واقع الهام بخش اون مردم باشه با اینکه هدف جفت سریالا محافظت و رسوندن بود اما موضوعشون متفاوت بود یعنی الی مصون بود و میخواستن ازش واکسن درست کنن اما این پسره برگزیده شده بود تا به مردم کمک کنه

      A0seyed0AArshamLerox
  • Master blade گفت:

    دیگه مسخره بازی در نیارین دیگه
    اصلا اون فاز world war z کجاش به لست میخوره
    انقدر حالم بهم میخوره تا یه چیزی معروف میشه همه میزنن تو کار کپی پیست

    A0seyed0AWalleR MaNarminLerox
ساخت دنباله فیلم World War Z با الهام از The Last of Us - گیمفا