نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport

مهدی رضایی
۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

بازی Forza Motorsport بعد از مدتی طولانی نسبت به نسخه‌ی قبل و انتظارات زیاد طرفداران عرضه شد. با بررسی این بازی همراه باشید.

Forza Motorsport با فاصله زمانی ۶ ساله نسبت به آخرین نسخه‌ی سری، Forza Motorsport 7، عرضه شد. این بازی که شماره‌ای هم به خود نمی‌بیند، حکم یک ریبوت برای مجموعه را دارد و قرار است این سری را مجددا تعریف کند. عرضه‌ی اختصاصی این بازی برای Xbox Series X|S و PC نشان از تماما نسل نهمی بودن آن داشته و قدم بزرگی در جهت جهش‌های بزرگ بوده است. Turn 10 بازگشته تا جان تازه‌ای به ژانر Racing Sim ببخشد و اثری به یادماندنی خلق کند.

forza motorsport

وقتی یک عنوان به صورت کامل برای نسل نهم ساخته می‌شود و مخصوصا از لحاظ بصری و ویژگی‌های چشم‌گیر گیم‌پلی ویژگی‌های بزرگ و مهم زیادی را معرفی می‌کند، خواه و ناخواه انتظارات از آن به شدت بالا می‌رود. با ذکر این مورد که در حالت عادی نیز انتظارات از چنین استودیوهای بزرگ و باسابقه‌ای بالاست، معجونی بسیار سنگین از حجم انتظارات را می‌سازد که چندان کار درستی نیست. با این حال انجام چنین تبلیغاتی برای Forza Motorsport درست بوده یا باعث کمتر دیده شدن نقاط قوت بسیار خوب آن شده است؟ با نقد و بررسی این بازی در گیمفا همراه شوید تا با جدیدترین دستپخت Turn 10 و مایکروسافت بیشتر آشنا شوید.

خوشبختانه شبیه به تمامی نسخه‌های قبلی، در Forza Motorsport هم هیچ اثری از داستان و پرداخت شخصیت وجود ندارد و از همان اول تکلیفتان با بازی مشخص است. تقریبا به جز NFS: Most Wanted هیچگاه داستان جالبی در این سبک وجود نداشته؛ چه برسد به حضور آن در یک عنوان شبیه‌ساز که ماهیتش با داستانی خیابانی و ماشینی نمی‌سازد. بنابراین بدون پرداختن بیشتر به این بخش مستقیما به سراغ مهم‌ترین عنصر یک Racing Sim، گیم‌پلی، می‌رویم.

forza motorsport

بعد از ورود به بازی، بدون هیچ مقدمه‌ای، وارد بخش آموزشی آن در قالب یک مسابقه می‌شوید. در طی یک Event متشکل از ۳ مسابقه در جاده‌های مختلف، با توضیحاتی جامع و طولانی تقریبا با هر آنچه در بازی سر و کار خواهید داشت آشنا شده و شاهد یکی از بهترین بخش‌های آموزشی در این سبک خواهید بود. در مواقع مناسب، حتی عملکرد هر منو مربوط به Tuning و Performance ماشین‌ها و نحوه‌ی کارکرد هر لاستیک به صورت مصوت برای شما توضیح داده می‌شود تا ریبوت Forza Motorsport تبدیل به نقطه‌ی ورود خوبی برای افراد تازه‌وارد نیز محسوب شود.

با پایان بخش آموزشی، کار اصلی شما آغاز می‌شود. هدف اصلی شما در بازی، پیشروی در بخش کریر و کسب رتبه در قسمت چندنفره برای کسب جوایز و صعود به رده‌های بالاتر و بازشدن مسابقات جدیدتر در این دو بخش است. برای خریداری ماشین‌های جدید و عظیم‌تر کردن گاراژ خود، نیاز به CR یا واحد پول درون بازی دارید. برای به دست آوردن CR، باید در مسابقات، بسته به شرایطی که تعیین کرده‌اید، رتبه کسب کنید. بنابراین تا رسیدن به یک سطح مطلوب، بهترین راه برای پیشروی انجام دادن بخش کریر و مسابقات آزاد است و بهتر است به این زودی‌ها سراغ Multiplayer آن نروید.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

تعداد و تنوع ماشین‌های بازی بسیار زیاد است. از شرکت‌های بسیار زیادی چون هوندا، پورشه، مک‌لارن، BMW و … که شامل بیش از ۵۰۰ ماشین می‌شود در بازی از کلاس X تا E حضور دارند و طیف بزرگی از خودروهای مسابقه‌ای را شاهد هستیم. همچنین ۳۰ ماشین در Car Pass بازی وجود دارد که با خریداری آن می‌توانید تعداد ماشین‌های بیشتری نیز به بازی اضافه کنید. خوشبختانه وجود فیلتر‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف برای نحوه نمایش ماشین‌ها از گیج‌شدن شما جلوگیری کرده و حتی اگر خیلی هم با کمپانی‌های سازنده آشنا نباشید، می‌توانید به ترتیب کلاس و قدرت در بخش‌های مختلف آن‌ها را مرتب کنید و به سادگی به خودروهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

بخش‌های مختلف بازی که از تنوع خوبی برخوردارند شامل کریر گسترده، بخش چندنفره، مسابقات آزاد با تنظیمات دلخواه، Rivals و شخصی‌سازی ماشین‌ها با گزینه‌های بسیار زیادی می‌شود. در بخش کریر چندین Event را مشاهده می‌کنید که هرکدام به کلاس خاصی از ماشین‌ها با ویژگی‌های خاصی برای ورود نیاز دارند. در ابتدا شاید پیشروی در این بخش چندان کار سختی نباشد، اما بعد از اتمام کاپ تمرینی که خود شامل بخش طولانی از آن می‌شود، محدودیت‌هایی را برای خود خواهید دید. هر بخش از این قسمت نیاز به دارا بودن ماشین‌های خاصی دارد و بسیاری از اوقات ممکن است مجبور به خریداری ماشین جدیدی برای ادامه‌ی آن شوید؛ این به خودی خود خوب و تنوع بخش است، اما گران بودن بعضی از ماشین‌های لازم در بخش ابتدایی، ممکن است کمی شما را دلسرد کند.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

بازی در بخش فروشگاه خود بسیار فعال است و تخفیف‌های بسیار خوبی را برای ماشین‌های گران قیمت خود به صورت زمان محدود ایجاد می‌کند. اگر ترغیب شده و یک ماشین با قیمت خوب اما گران را باتخفیف بخرید، ممکن است خیلی زود در پیشرفت بخش کریر و خرید ماشین‌های مورد نیاز آن دچار مشکل شوید. تناسب سطح و پیشرفت شما با ماشین‌های موجود در گاراژتان بسیار مهم است و اگر خیلی زود سراغ ماشین‌های کلاس R یا P بروید دچار مشکل بی‌پولی و کندشدن پیشرفت خواهید شد. این مورد به واقع‌گرایانه بودن بازی کمک کرده است، اما تا حدی برای بازیکنان تازه‌وارد بی‌رحم عمل می‌کند.

بخش چندنفره‌ی بازی یک مسابقه‌ی درون پیست بسیار واقعی رابرای شما فراهم کرده است. قبل از هر مسابقه‌، حدود ۲۰ دقیقه زمان تمرینی خواهید داشت تا با رقبا و جاده و پیچ و خم‌های آن آشنا شوید. در خلال این ۲۰ دقیقه می‌توانید مرحله‌ی Qualify هم انجام دهید، انجام Qualify به معنای تعیین جایگاه شما در بین ۱۲ نفر برای شروع است. بعد از انجام ۳ دور کامل در پیست، بهترین زمان شما برای تعیین جایگاه ثبت شده و وارد مسابقه خواهید شد. خوشبختانه سرورهای بازی بسیار مناسب بوده و تقریبا شاهد افت پینگ یا قطع شدن از سرور در میان مسابقه نخواهید بود. با گذشت زمان به مرور Event های بیشتری به این قسمت اضافه شده و می‌توانید به صورت Private یا Public با بقیه بازیکنان با کیفیتی مطلوب در سرورها به مسابقات هیجان‌انگیز بپردازید.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

بخش کاملا جدیدی که به بازی اضافه شده و می‌توانید در عین تمرین جوایز رقابتی هم کسب کنید، Rivals است. در این بخش با انتخاب یک رقیب که می‌تواند رکورد قبلی خودتان یا یکی از رکوردهای ثبت شده در آن جاده در هرکجای جهان باشد، با حالت روح آن ماشین که سابقا یک بازیکن آنلاین بوده، به رقابت بپردازید و در طی دورهایی نامحدود سعی کنید او را شکست دهید. این حالت در عین سادگی هیجان بالایی دارد و نقش مهمی را نیز در کسب جوایز و پیشرفت سطح رانندگی شما نیز دارد.

آخرین بخش هم Free Plays است که از گسترده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین Modeهای بازی است. در این مود، با انتخاب ریزترین موارد یک مسابقه را می‌سازید و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از بازی لذت ببرید. مسابقات فردی، تیمی، وجود چند کلاس ماشین، آب و هوای دلخواه و داینامیک، نحوه‌ی گذشت زمان، تیم‌بندی و نام آن‌ها، انتخاب قسمت‌های مختلف جاده برای مسابقه و موارد بسیاری دیگر از گزینه‌های این بخش هستند. مورد جذاب این بخش آن است که حضور آن صرفا برای گذشت زمان نیست و سرگرمی نیست و جوایز خوبی هم برای هر نوع مسابقه‌ی آن با توجه به درجه‌ی سختی درنظر گرفته شده است و از اصلی‌ترین بخش‌ها برای کسب جوایز و پول نیز محسوب می‌شود؛ با این حال اگر جوایز بزرگتری با توجه به وسعت مسابقه درنظر گرفته می‌شد، وجهه‌ی بسیار بهتری برای بازی داشت.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

گیم‌پلی درون پیست بازی، کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین مورد بازی است. همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم کمبود میزان جوایز در بخش‌های مختلف یکی از مشکلات مودهای بازی است، با این حال ضعف‌‌های این چنینی در گیم‌پلی رانندگی وجود ندارد. تقریبا هرچیز از یک شبیه‌ساز بخواهید، Forza Motorsport برای شما فراهم کرده و تجربه‌ای سراسر لذت را برای شما ایجاد می‌کند. سیستم هندلینگ و کنترل ماشین‌های مختلف در بهترین سطح خود قرار دارد و متفاوت بودن کنترل هر ماشین و حس کردن فیزیک و سنگینی آن‌ها را در هر کلاس حس خواهید کرد و با کوچک‌ترین تغییر در شخصی‌سازی‌ها، تفاوت‌ها نمایان می‌شود. چه تازه‌کار باشید و چه حرفه‌ای، دقیق بودن سیستم طراحی ماشین‌ها برای شما واضح خواهد بود.

سیستم Performance و Tuning از بزرگترین بخش‌های قابل تغییر هر ماشین محسوب می‌شود. این دو بخش آن‌قدر جزئیات زیادی دارند که می‌توان یک مقاله‌ی کامل برای تاثیر آن‌ها روی ماشین و مزایا و معایب استفاده از قطعات مختلف برای آن نوشت. هر کلاس ماشین‌ها یک محدوده‌ی قدرت دارد. برای مثال کلاس B تا ۶۰۰ اسب بخار می‌تواند افزایش قدرت یا Overall داشته باشد. شما با هر بار مسابقه و کسب موفقیت با یک ماشین خاص سطح آن را مانند بازی‌های RPG افزایش می‌دهید. با افزایش سطح، مقداری CP کسب می‌کنید که می‌توانید در جهت قدرتمندکردن قطعات مختلف ماشین مانند موتور، اگزوز، کمک‌ها، لاسیتک و رینگ و غیره از آن استفاده کنید. با خرید قطعات مختلف و اعمال آن بر روی ماشین، قدرت آن افزایش یافته و اگر از حد مجاز کلاس آن بیشتر ارتقایش دهید وارد کلاس بالاتر خواهد شد که برای بسیاری از قسمت‌ها همچون کریر مجاز نیست و باید خوب حواستان به نحوه‌ی ارتقای ماشین‌ها باشد.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

شما می‌توانید در گاراژ یا به صورت آزاد، هرچقدر هم بخواهید یک ماشین را تا بهترین کلاس مجاز ( معمولا کلاس‌های X و P به دلیل ماشین‌های مسابقه‌ای پیشرفته وفرمول غیرمجاز است) پیشرفت دهید؛ اما دقت کنید وقتی برای انجام یک مسابقه به یک ماشین از کلاس D احتیاج دارید، با افزایش سطح آن به کلاس سطح C یا بالاتر، دیگر آن ماشین قابل استفاده در Event ماشین‌های سطح D نخواهد بود و برای شرکت در آن باید مجددا یک ماشین از آن کلاس خریداری کنید. مورد مهم دیگری که در استفاده از CP ها باید بدانید این است که باید سعی کنید بخش‌های مختلف ماشین را به تناسب افزایش سطح دهید. ممکن است یک ماشین با موتوری بسیار قوی و سیستم ترمز بسیار ضعیف با یک ماشین متعادل در همه‌ی بخش‌ها قدرت کلی یکسانی به لحاظ عددی داشته باشند، اما در عمل و به خصوص در درجات سختی بالا متوجه اشتباه کارتان خواهید شد. در واقع برای موفقیت در بازی باید سعی کنید همزمان یک راننده و مکانیک درجه یک و استراتژیست باشید.

ایجاد یک سیستم نقش‌آفرینی برای کسب امتیاز و Level برای هر ماشین یکی از جذاب‌ترین اقدامات سازندگان Turn 10 بوده و یک حال و هوای به دور از تکرار و یکنواختی را به بازی اضافه کرده است. از دیگر نقاط قوت آن هم سادگی کسب امتیازات لازم برای افزایش سطح و پیشرفت ماشین‌ها است و شما با اقدامات ساده‌ای مثل سبقت گرفتن، دریفت و عدم خطا در قسمت‌های مختلف پیست می‌تواند به سادگی سطح ماشین خود را افزایش دهید. سرعت پیشرفت ماشین‌ها بسیار بالاست و با کمی زمان گذاشتن با هر ماشین می‌توانید تمام قطعات موجود برای آن را Unlock و خریداری کنید. همچنین با کسب CP با یک ماشین، می‌توانید آن را در راه پیشرفت ماشین دیگری نیز خرج کنید؛ اما انداختن هر قطعه روی ماشین نیازمند سطح خاصی است که باید با افزایش سطح همان ماشین Unlock شده باشد. به طور کلی سیستم RPG به کار رفته در بازی با آزادی‌ها و محدودیت‌های به جا و لذت‌بخشی در آن گنجانده شده و تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای بوده است.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

Tunning ماشین‌ها نیز اگر بیشتر از بخش عملکردی آن نکته و جزئیات نداشته باشد، کمتر از آن هم ندارد و توضیح زیاد آن از حوصله‌ی مقاله خارج خواهد بود. با کم و زیاد کردن سطح هر قطعه چه از نظر ظاهری و چه از نظر نرمی و سفتی و عملکردی می‌تواند تاثیر بسیار مهمی روی ماشین شما داشته باشد. از کوچکترین قطعه تا بزرگترین آن را می‌توانید از مناظر مختلفی تغییر دهید و آن را کوچک و بزرگش کنید. وقتی مسابقه با هوای تمیز آغاز می‌شود و در دور آخر شاهد بارندگی و خیس شدن زمین هستید، یا حس کردید ماشین شما به دلیل سفت بودن تایرها نرم سر پیچ‌ها عمل نمی‌کند، می‌توانید به Pit بروید و درخواست تعویض تایرها را حین مسابقه کنید و نوع سازگار با باران (Wet) یا نرم را درخواست دهید.

وقتی قبل از مسابقه برای ورود به پیست آماده می‌شوید، حتی تعیین میزان سوخت موجود در باک می‌تواند عامل مهمی برای پیروزی یا شکست شما باشد. ورود با سوخت زیاد در یک مسابقه‌ی کوتاه، به دلیل سنگین شدن ماشین و کند‌شدن آن می‌تواند شما را از رقیب عقب بیاندازد، برعکس آن نیز شما را با کمبود سوخت و اتلاف وقت برای ورود به Pit و سوخت‌زنی را به همراه خواهد داشت. Handling، Breaking، Top Speed و Acceleration چهار فاکتور مهم در عملکرد ماشین شما هستند و تغییر در هر یک اجزای ماشین در Tunning و Performance می‌تواند به قیمت افزایش در یک فاکتور و کاهش در فاکتور دیگر باشد. در بسیاری از موارد هیچ درست یا غلطی وجود ندارد و انتخاب گزینه‌های مختلف شخصی‌سازی تا حد زیادی به سبک دلخواه رانندگی و رانندگی شما بستگی دارد. جزئیات بسیار زیاد و تاثیرگذار در این دو بخش، باعث شده یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های شبیه‌سازی قطعات و شخصی‌سازی را در میان بازی‌های این سبک شاهد باشیم.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

بازی در ازای تخلفاتی مانند تصادف با ماشین‌های دیگر، خارج شدن از پیست بسته به شدت آن و ایجاد مزاحمت برای بقیه‌ی رانندگان مانند ایجاد انحراف مسیر برای بقیه، مجازاتی را تعیین کرده است. این مجازات به صورت افزایش زمان شما اعمال می‌شود و در صورت تکرار می‌تواند رتبه‌ی واقعی شما در جدول نهایی را چندین پله عقب بیندازد. در بخش‌ کریر این میزان عادلانه است و به خوبی از تکرار آن توسط شما و هوش مصنوعی تا حدامکان جلوگیری می‌کند، اما سنگینی این تخلفات در بخش چندنفره باید بیشتر باشد. اگر در پایان هر مسابقه به جدول مسابقات نگاه کنید، متوجه تکرار این تخلفات به خصوص توسط نفرات بالای جدول خواهید بود که اعمال این جریمه‌ها هم تاثیر چندانی روی رتبه‌‌ی آن‌ها نذاشته و کمی فضای بازی را مسموم کرده است. مسلما وقتی در بسیاری از بازی‌ها هر ۵ نفر اول تخلفاتی را مرتکب شده‌اند، یک جای سیستم مجازات ایراد دارد.

درجه‌ی سختی بازی ۸ سطح دارد که میزان هوشمندی رقیبان و کمک‌کردن به رانندگی شما توسط بازی را تعیین می‌کند. همچنین سیستم مجازات و Rewind بازی با ۳ حالت Basic،Sport و Expert تعیین می‌شود و در کنار هم درجه‌ی سختی بسیار متعادل و مناسب برای همه‌ی گیمرها را می‌سازند. حالت Normal بازی را می‌توان ترکیبی از درجه‌ی سختی ۵ و قوانین Sport دانست و کمتر و بیشتر آن را می‌توان حالات آسان، سخت و بسیار سخت دانست. همچنین اگر وارد تنظیمات منوی درجه‌های کمک به راننده شوید، گزینه‌های زیادی را خواهید دید که می‌توانید به شخصی‌سازی با جزئیات‌تر درجه‌ی سختی نیز بپردازید. وجود این گزینه‌ها باعث شده بازی بتواند مخاطبان هدف بسیار بیشتری از گذشته داشته باشد و فقط مناسب عاشقان حرفه‌ای شبیه‌سازی نباشد.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

حدود ۲۰ جاده برای بازی طراحی شده که هرکدام تقریبا وسعتی به اندازه‌ی دو پیست مختلف دارند. در حالت International فقط در یک قسمت از آن و در حالت Grand Prix به صورت کامل در کل پیست مسابقه خواهید دید که در بسیاری از موارد تفاوت‌های زیادی هم بین این دو بخش دیده می‌شود. اگر سیستم راهنمای پیچ‌ها و میزان سرعتتان را که با علائم آبی تا قرمز ظاهر می‌شوند، فعال باشد بعد از مدتی نحوه‌ی عملکرد در پیچ و خم‌ها و حتی نحوه‌ی گاز دادن و زمان‌های مناسب برای ترمزگرفتن دستتان می‌آید. در بسیاری از مواقع باید مانند یک راننده‌ی حرفه‌ای گاز و ترمز را ترکیب کنید یا در جاهایی بتوانید بدون کاهش زیاد سرعت با تکنیک‌هایی در سر پیچ‌ها مانند یک راننده‌ی مسابقه‌ی واقعی از بقیه سبقت بگیرید تا بتوانید رتبه‌ی خوبی کسب کنید. شبیه‌سازی بازی برای به ارمغان آوردن یک تجربه‌ی دقیق رانندگی در پیست، فوق‌العاده دقیق و لذت‌بخش است.

فیزیک ماشین‌ها در تصادفات یا برخورد در پیچ‌ها با موانع جاده‌ای بسیار خوب است و به وضوح آثار برخوردها به شکل تاثیرگذاری در عملکرد و ظاهر ماشین دیده می‌شود. شکل ماشین شما در پایین صفحه وجود دارد و با هر برخورد شدید یا آسیب‌زا یا در صورت تکرار چندباره‌ی یک آسیب ساده و جزئی، قطعه‌ی آسیب‌دیده نمایش داده شده و مجبور به مراجعه به Pit و تعمیر خواهید شد. چه بسا تصادف با یک ماشین و انحراف از جاده یا ایجاد آسیب برای ماشین شما، به منزله‌ی اتمام رویاپردازی‌های شما برای کسب رتبه‌ی اول باشد. همچنین فیزیک و عملکرد ماشین‌ها در حالت عادی با تغییر آب و هوا متفاوت می‌شود و اصلا نباید انتظار یک نوع رانندگی در هوای معمولی با بارانی را داشته باشید. آسیب‌پذیرتر شدن ماشین در طوفان و باران و لغزنده‌تر شدن آن به وضوح قابل مشاهده است.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

رقیبان شما در درجات سختی مختلف کاملا متناسب با درجه‌ی سختی عمل می‌کنند. اگر با تنظیمات توضیح داده شده، درجه‌ی سختی Easy را برای بازی تنظیم کنید، شاهد اشتباهات مشخصی مثل خارج شدن از پیست یا عدم استفاده از قدرت کامل ماشین توسط آن‌ها خواهیم بود و حتی مزاحمت چندانی برای سبقت نگرفتن شما یا ایجاد تصادف و برخورد ایجاد نمی‌کنند. اما بازی روی درجات سختی بالای متوسط و سخت، حریفان را بسیار هوشمند کرده و از هیچ مزاحمتی برای شما دریغ نکرده و سخت‌کوشانه برای رتبه‌ی اول می‌جنگند. مورد جالب آن است که با هر درجه‌ی سختی امکان پیروز شدن شما با مهارت بالا وجود دارد و در نهایت تمام حریفان شما ممکن است در جایی هرچند کوچک اشتباه کنند و هوش مصنوعی ناعادلانه‌ و به دور از واقعیتی ندارند.

کیفیت بصری بازی در بعضی قسمت‌ها فوق‌العاده، در قسمت‌هایی بسیار خوب و در مواردی هم ضعف‌هایی دارد. در مورد Forza Motorsport نمی‌توانیم یک صفت را به کل گرافیک بصری و هنری آن بدهیم و تا حدودی نوسان در آن دیده می‌شود. کیفیت تکنیکی بازی در مورد جزئیات پیست‌ها، آب و هواهای مختلف و داینامیک و افکت‌های گرافیکی چون باران فوق‌العاده بوده و می‌توان به عنوان مثالی برای طراحی بی‌نظیر این موارد در نسل نهم از آن نام برد. زمانی که در شب و به خصوص در یک هوای بارانی یا صبح‌هنگامد و هوایی مملو از مه مسابقه می‌دهید، لب به چیزی به جز تحسین نخواهید گشود. نمای گرافیکی بازی به طور کلی در نمای بیرونی ماشین جلوه‌ای بسیار خوب دارد و بهترین حالت هم برای انجام بازی برای لذت بردن از گرافیک زیبای آن همین حالت است.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

اما در مورد مدلسازی ماشین‌ها سازندگان می‌توانستند از جزئیات بیشتری برای طراحی ماشین‌ها بهره ببرند. به دلیل نوسان در این قسمت، باز هم نمی‌توان در مورد تمامی مدل‌ها یک نظر داد و بعضی مدل‌ها جزئیات بسیار خوبی را به خود می‌بیننند که در ماشین‌های دیگر مشاهده نمی‌شود؛ وقتی هم از نمای بیرونی در حال رانندگی با ماشین‌ها هستید ضعف چندان مشخصی از طراحی مدل‌ها به چشمتان نمی‌آید و این ضعف‌ها بیشتر در گاراژ یا هوای کاملا آفتابی و دقت کامل به جزئیات دیده می‌شوند. بنابراین برخلاف دیگر موارد گرافیکی باکیفیت بازی، طراحی مدل‌ها نه نمره‌ی کامل و نه نمره‌ی ضعیفی می‌گیرد.

مشکلات اصلی گرافیکی بازی و اصلی‌ترین مشکلات بازی به طور کلی به دو مورد برمی‌گردد: ضعیف بودن نمای گرافیکی بازی از داخل ماشین و نورپردازی بازی در هوای کاملا روشن در بعضی از پیست‌ها. نمای گرافیکی بازی وقتی می‌خواهید از دید راننده بازی را دنبال کنید که بسیاری هم به آن علاقه دارند، کیفیت بصری جذابی ندارد و اصلا قابل مقایسه با نمای بیرونی آن نیست. البته این مورد بیشتر به جزئیات ضعیف داخل ماشین مانند طراحی ضعیف نشان سرعت و بنزین و در مورادی فرمان ماشین برمیگردد و کاراکتر داخل ماشین کیفیت مناسبی دارد و حتی از آینه‌ی ماشین می‌توانید رقیبان پشت سر خود را ببینید. همچنین در هوای آفتایی و اوقاتی که آفتاب زاویه‌ای کاملا مستقیم با شما دارد، نورپردازی بازی چندان طبیعی نیست و تغییر رنگ صفحه کمی اغراق شده و غیرواقعی به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

کیفیت فنی بازی کم و کسری ندارد و همواره شاهد فریم‌ریت ثابت ۶۰ فریم و ۳۰ فریم در حالات Performance و Quality هستیم. پایین نیامدن فریم‌ریت بازی برای یک لحظه حتی در سنگین‌ترین صحنات باد و باران و طوفان در کنسول Xbox Series S نشان از بهینه‌‌بودن فوق‌العاده‌ی بازی روی کنسول‌ها است و باید به سازندگان آفرین گفت. بازی در هر دو حالت گرافیکی خود بسیار خوب عمل می‌کند و تجربه‌ای به یادماندنی است.

صداگذاری ماشین‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی می‌توان بین ماشین‌های مختلف آن را تمایز داد. در شرایط هوایی مختلف، پیست‌‌ها و تماشاگران نیز به خوبی صداگذاری شده‌اند و افکت‌های محیطی جالبی برای بازی به کار برده شده است. موسیقی‌های بازی نیز تنوع درخوری در سطح یک بازی AAA دارند و در قسمت‌های مختلف بازی می‌توانید موسیقی‌های گوش‌نواز و زیبایی را بشنوید. از دیگر موارد مثبت بازی هم تغییر صدای اجزای مختلف ماشین با تغییر در عملکرد و شخصی‌سازی آن‌ها با مدل‌ها و قطعات مختلف است که توجه شما را جلب خواهد کرد.


Forza Motorsport

بازی Forza Motorsport یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین شبیه‌سازهای رانندگی و مسابقۀ موجود است که تهیه‌ آن برای تمامی طرفداران این سبک و حتی افرادی که تجربه‌ی زیادی در شبیه‌ساز رانندگی ندارند به شدت توصیه می‌شود. با این وجود، بعضی از مشکلات، آن را از تبدیل شدن به اثری بی‌نظیر دور می‌کند. البته، تیم سازنده در آینده می‌تواند بازی را به سطح کیفی ایده آل برساند.


نکات مثبت:

  • تنوع زیاد اتومبیل‌ها
  • حالت‌های مختلف بازی
  • بخش کریر و چندنفره جذاب
  • تنوع جذاب جاده‌ها
  • شخصی‌سازی پرجزئیات و سیستم آپگرید کارآمد اتومبیل‌ها
  • درجات سختی مختلف طیف گسترده‌ای از مخاطبان را راضی می‌کند
  • هندلینگ بسیار لذت‌بخش که یکی از بهترین تجربه‌های ریسینگ را رقم می‌زند
  • کیفیت بصری و هنری چشم‌نواز بسیاری از بخش‌های بازی
  • نرخ فریم کاملا ثابت و تجربه‌ی فنی بدون مشکل
  • صداگذاری و موسیقی‌های عالی
  • وجود چندین سیستم آب و هوایی متغیر و باکیفیت رنگ واقعیت به مسابقات می‌بخشد
  • سیستم افزایش سطح اتومبیل‌ها
  • هوش مصنوعی و توجه زیاد به جزئیات در مسابقات
  • بخش آموزشی کامل
  • فروشگاه زنده با قیمت های مناسب

نکات منفی:

  • طراحی مدل بعضی از ماشین ها می‌توانست باکیفیت‌تر باشد
  • نمای دوربین در داخل اتومبیل کیفیت درخور نمای بیرونی را ندارد
  • سرعت پیشروی در قسمت کریر بازی به واسطه بعضی محدودیت ها کند است
  • مجازات کم تخلفات بازیکنان در قسمت چندنفره
  • میزان جوایز پیروزی در مسابقات، به ویژه برای بخش‌های تک نفره، ناعادلانه است
  • نورپردازی پیست‌ها در روز هنگام جای کار بیشتری داشت

۸.۸

این بازی روی Xbox Series S تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

VFido𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈOrinیه گیمر سادهHaj_Hosseinlul-book77Manny CalaveracactusDota2Old fashion GAMERDARKSIRENBabayagaollie✎﹏ȏṃıԀBehzaadحصینKurosمحمدامین حیدریmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا
نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آدم خنده‌اش می‌گیره، اسپایدرمن با اون سطح گیمپلی و گرافیک خفن و داستان عالی ۸ اونوقت فورزا موتور اسپرت ۸.۸؟

    𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈOrinرامینHaj_Hossein77cactusDota2A.OffRexonmore
    • Kauzuru گفت:

      داش تو مغز داری یا نه؟ بازی ریسینگ چه ربطی به اسپایدر من داره رضایی چه ربطی به کریمی داره؟ چی میگی حالت خوشه اصلا؟

      𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈMasoudK1Bniشبح اسپارتانرامینHaj_HosseinDeadshot۸۸77more
    • الان چند وقتیه از شر استارفیلد و کچل راحت شدیم تو شروع کردی به ترول کردن ☹️ همینطوری تکثیر میشین شما لامصبا تمومی هم ندارین 😐

      شبح اسپارتانرامین77cactusDota2A.Offگرگ غرب وحشیDARKSIRENneo loyedBabayagamore
    • Porfosor گفت:

      بعضی اوقات خنده از میزان فشاره🌡️

      77sky reaperمحمدامین حیدریقاتل فنبوی(ورژن 2.0.1)MinecrosoftAMIR WAZOWSKI∞Geralt of RiviaHitasepاپوزوسیون گیمفاmore
    • وقت کردین ی نگاه به نویسنده و منتقد هم بندازید
      نقدای آقای کریمی نسبت به باقی عوامل سایت سختگیر ترو ریز بین ترن

      77Dota2butcher of blavikenollie✎﹏ȏṃıԀحصینمحمدامین حیدریOromasdesقاتل فنبوی(ورژن 2.0.1)Minecrosoftmore
      • Niroomand گفت:

        نقد جناب کریمی فقط نسبت به بازی های روایت محور سختگیرانه تر هست.

        aliDota2butcher of blavikenMJ✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریAMIR WAZOWSKITomHitasepCharlie Chaplinmore
        • Rame گفت:

          کریمی حتی تو کامنت ها هم استارفیلد رو کوبوند الان چیزی نمونده بخاطر نمره ۸ ب اسپایدر ب طرف بگن فنبوی اکس باکس

          77tothegametimeگرگ غرب وحشی✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریHesamAIMinecrosoftAMIR WAZOWSKIMaster bladeهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
          • Niroomand گفت:

            یادم نمیاد به محمد حسین کریمی گفته باشم فنبوی ایکس باکس.
            بازیی از سمت ps وجود داره که بهترین بازی عمرش هست.
            و یا بازیی از سمت ps وجود داره که دیدم بار ها ازش دفاع کرده. (گوست اف سوشیما رو میگم)
            این هم اضافه کنم که توی همون کامنت ها که گفتید، کلی ضد و نقیض وجود داره.

            tothegametimeMinecrosoftاپوزوسیون گیمفاCharlie Chaplinvenom snake1374پیشنروTahaic
        • بایدم اینطور باشه بازیای روایتی مهم ترین نقشو تو این صنعت ایفا میکنن هرچه دقیق تر بررسی شن واسه ادامه پیشرفته تر میشن
          کلا آقای کریمی سبکش نقد کردن این مدل عناوینه تازه اونم نه عناوین سیاهی لشکر بیشتر آی پی های یک در هزار از استودیوهای خوش سابقه مثل فرامسافتورو سانتامونیکا

          آرشهمسایه ( فن بوی = پنچری )Charlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicFume knightCambyses The ThirdThunderDoomUMK3
          • Niroomand گفت:

            برای مثال میگم.
            گرافیک هنری RDR 2 و TLOU 2 رو به واقعیت تشبیه کردن در جهت دفاع از بازی هایی با گرافیک فنی پایین مثل بازی های فرامسافتور، چه کمکی میتونه به TLOU 3 و RDR 3 بکنه؟
            یعنی الان باید گرافیک هنری TLOU 3 و RDR 3 چه شکلی باشه؟

            𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈFume knightآرشDARKSIREN✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریTomTahaicCharlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
            • این آخرین کامنتیه که بدون رفرنس زدن از شما تایید میکنم، شما نمیتونی کذب به بقیه الحاق کنی. اگر این حرف رو زدم باید لینک بیاری. به طور دائم Out of context نظرهای بقیه رو مطرح میکنید. من گفتم بازی‌های فانتزی مجال بیشتری برای تخیل و خلاقیت دارن و بازی های رئال از نظر هنری فرصتی برای خلاقیت در طراحی هنری ندارن، اما مزیتی که بازی های رئال نسبت به بازی های فانتزی دارن، اینه که چون شبیه زندگی واقعیه، تعامل و رابطه دو طرفه بهتری میتونن بین مخاطب و خودشون شکل بدن باعث میشه با امثال الی یا ارتور مورگان ارتباط بیشتری برقرار کنیم. هر رویکردی قوت خودش رو داره. ولی شما کلا کانتکستی که من در موردش صحبت کردم رو تغییر دادی که یه نفر رو ناآگاه جلوه بدی که به شدت حرکت حقیرانه و پستیه.

              𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈFume knightK177tothegametimeDota2DARKSIRENBabayagaLone Wolf✎﹏ȏṃıԀmore
              • Niroomand گفت:

                منتظر این جواب بودم.
                متاسفانه اگر اون همه کامنت در مورد بد بودن رگناروگ یا دفاع از الدن رینگ نداده بودید، شاید میتونستم پیداش کنم.
                این کامنت هم که درباره مزیت طراحی واقع گرایانه دادید اولین بار هست که از زبون شما میشنوم.

                𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈFume knightDota2DARKSIREN✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریMaster bladeTahaic3dovenom snake1374
              • حالا با نگفتن شما ،ما میدونستیم که داره چرت میگه 🤣
                نیازی نیست به فن بوی جماعت جواب بدین !

                TomTahaic…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈
              • الان از نظر شما لست آف آس بازییه که شبیه زندگیه واقعیه
                آقای کریمی ؟؟؟؟ همزاد پنداری هیچ ربطی به ژانر بازی نداره

                Fume knightTahaicمحمدامین حیدریPRINCESS MERRIL
                • طراحی هنری میدونی یعنی چی؟ جلوه فانتزی میدونی یعنی چی؟ قرار نیست در قالب هنری واقع گرایانه شبیه ساز زندگی ببینی، منظور layout هنری بازی هست. tlou 2 سناریویی از یک قالب واقع گرایانه رو به تصویر میکشه که یک قارچ جهان رو تحت تاثیر قرار داده. کسی tlou رو بازی فانتزی نمیدونه.

                  𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈvenom snake1374Iliya77آرشDARKSIRENLone Wolf✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریPRINCESS MERRILmore
              • “” اما مزیتی که بازی های رئال نسبت به بازی های فانتزی دارن، اینه که چون شبیه زندگی واقعیه، تعامل و رابطه دو طرفه بهتری میتونن بین مخاطب و خودشون شکل بدن باعث میشه با امثال الی یا ارتور مورگان ارتباط بیشتری برقرار کنیم””

                اینجا ندیدم حرفی از سبک هنری زده باشین… خیلیا هستن با بازی های فانتزی هم همزاد پندارری میکنن و ربطی به ژانر و استایل هنریشون نداره.. شما میخوای گرافیک فنی پایین بازی های سولز لایک رو توجیه کنید همین! ادم خندش میگیره به آرمورد کور که یه مزخرف تمام عیار ۹ دادید به اسپایدر من ۸😂

                venom snake1374K1آرشDota2Tahaic
                • Dota2 گفت:

                  داداش من منظورش رو کامل گرفتم. میگه بازی های فانتزی مثل ماریو و بازی های نینتندو جای خلاقیت و هنرنمایی بیشتری دارن ولی بازیای با گرافیک رئال مثل tlou2 و rdr 2 یکم دستِ طراح بسته ست. همین

                  venom snake1374
    • Reza گفت:

      خدا شفات بده. فقط همین🤲🤲

      sky reaperBabayagaمحمدامین حیدریMinecrosoftاپوزوسیون گیمفامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicCambyses The ThirdUMK3
    • ThunderDoom گفت:

      بیشتر کامنت خودت خنده داره که اسپایدر “اکشن ادونچر” رو با “ریسینگ” مقایسه میکنی
      باید گرن توریسمو مقایسه میکردی که اونم ۹ گرفته
      طنز تا چه حد؟

      77sky reaperBabayaga✎﹏ȏṃıԀمحمدامین حیدریPRINCESS MERRILMinecrosoftRedm0ndy.xboxAMIR WAZOWSKIهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
    • آدم خندش میگیره این کامنتارو میبینه D‌:

      sky reaperMinecrosoftمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaic
    • sam گفت:

      وقتی مغز نداشته باشی تهش میشه این
      بیل جان تو نمیخواد نظر بدی بورو همون قصابیتو کن

      Tahaic
    • Perfect گفت:

      اسپایدر بیشتر از حقش هم گرفته.

      Little MohammadTahaic
    • Anakin گفت:

      داداش در حالی که خندت گرفته دکمه رو بزن از سایت برو مرسی

    • Benjamin گفت:

      بازی ریسینگ باید با هم سبک خودش مقایسه بشه که فورزا عالی عمل کرده نسبت به یه بازی ریسینگ

      TahaicRedm0ndy.xbox
    • amirabbas_ps گفت:

      هر دو تو ژانر های متفاوتی قرار دارن

      و هر دو بازی های قوی ای هستن تو سبک خودشون

      و به عقیده آقای کریمی اسپایدرمن نمره خوبی گرفته و ۸ نمره بدی نیست منتها مشکلاتی هم داره
      (بعضیا هم میگن سخت گیری می‌کنه اینم قبول دارم ولی خوبی منتقد به همینشه همیشه قرار نیست تمجید کنه وظیفش اینه ریزبینانه بررسی کنه که بیننده براش ملموس بشه اون نمره داده شده رو که یه حالت کلی (تاحدودی)بدست بیاریم که بدونیم با چه عنوانی طرفیم.

      قبلا تو گیمفا
      با احترام به آقای اقا بابایی که دیگه تو سایت خبری ازشون نیست
      در حدی نیستم که ایشونو ببرم زیر سوال
      ولی
      ایشون واقعا به بعضی عناوین ارفاق زیادی میکردن (این اصلا بد نیست به هر حال نظرشونه و منتقد بازیه ولی من بیننده بعضی اوقات باید حرف بزنم و دلایلشون و معیارهاشون رو خوب بررسی کنم تا بتونم یه توجیه درست از اون منتقد داشته باشم حداقل دوهزاریم بیوفته نمرات ۹ و ۸ برا بعضی عناوینی که بنده خودم لایقشون نمیدونستم ایشون چه دیدگاهی بهشون دارن یا اصلا معیار دادن نمره ۸و ۹ چیه و این نمرات توسط منتقد چگونه تعریف میشه

      و با ذکر دلایل در آخر نقدشون و با تجربه خودم از اون بازی متوجه میشدم که منتقد چه جاهایی سخت گیری کرده چه جاهایی نکرده و با تجربه خودم(همیشه خودتونم قشنگ بازیو تجربه کنید بهتر میتونید بفهمید دلایل منتقد منطقی بودن یا نه چه این منتقد چه هر منتقد خارجی دیگه ای ولی در هر حال لطفاً به منتقد ها احترام بزارید دارن زحمت میکشن برا ما تا یه دید کلی نسبت به اون بازی داشته باشیم) از اون بازی مقایسه میکردم.
      واقعا بعضی نقد هاشون برام قابل درک نبود(فک میکردم فقط قراره تمجید از بازی بشنوم) ولی دست به قلم خوب و بی نظیری داشتن و واقعا حظ میکردم یادش بخیرخدا حفظشون کنه خیلی از مقالات مربوط به راهنمای بازی دارم سولزشون و بلادبورن که با زحمت زیاد درست میکردن استفاده میکردم و هنوزم در قالب پی دی آف دارم بعضیارو.

      آرشThunderDoomRedm0ndy.xbox
    • SOS MUST گفت:

      تو اصن ببخشید ولی تو دیواری بازی ریسینگ رو داری با اسپایدرمن مقایسه میکنی

    • itachi uchiha گفت:

      داداش من از ۷ سالگی پی اس ۱ داشتم و تا الان عاشق سنی هستم و خواهم بود. اما این چی بود گفتی چه ربطی داشت دوتا بازی کاملا متفاوت دوتا منتقد متفاوت ینی چی ، چی میگی داداش خوبی؟

      Tahaicnoobe pirRedm0ndy.xbox
    • noobe pir گفت:

      دوست عزیز وقتی شما میای نمره فورتزا رو با اسپایدر من مقایسه میکنی،یعنی سال ها از گیم ب دوری،شما حساب کن خیلی از بازی های ایندی نمره ی بالایی میگیرن،یعنی اون بازی های ایندی بالاتر از انحصاری های سونی یا مایکروسافتن؟؟منتقد وقتی ی بازی رو نقد میکنه،در قالب اون دسته ی خاص بازی رو نقد میکنه،ریسینگ و باید با ریسینگ مقایسه کرد،اکشن و نقش آفرینی رو هم با نقش آفرینی،آقای کریمی نظرشو داده،شما میتونی مخالفش باشی،ولی لامصب شما حتی پلتفرم ایکس باکس یا پی سی رو نداری،از کجا میدونی فورتزا فاجعس؟من هر دو کنسولم دارم واسمم فرقی نداره بینشون،درسته انحصاری های سونی عالین،بر منکرشم لعنت ولی انحصاری های ایکس باکسم همچین دست بسته نیستن،بشین از گیمت لذت ببر امیدوارمم همیشه خوش باشی ولی مرد و مردونه این تعصبات بچگانه رو کنار بزار

      TahaicFume knight
    • اتفاقا آدم از حرف شما خندش میگیره که اسپایدی رو با بازی ریسینگ ترکیب کردی
      قیمه هارو ریختی تو ماست ها

      PRINCESS MERRIL
    • HSM گفت:

      اقا ی سوال من ایکس باکس سری اس دارم اول بازی با نسخه ایکسش متفاوت شروع میشه , واسه من اصلا شروعش با ترلیر هایی که دیدم فرق داشت , خود بازی چی تفاوته دیگه ای داره؟

    • دادش گل اینقدر خودت درگیر نمره بازی ها نکن
      در ضمن به نظرم بازی که نمرش بیاد بالای هفت ارزش تجربه داره
      و قطعا هر چقدرم منتقدان بخوای بازی بررسی کنی باز سلیقه شخص تو بازی دخیل می شه چون بخش جدا نشدنی هست
      حالا تا صب بیان بگن متای بازی Days Gone شده ۷ برای بنده این بازی ارزشی بالا ۹ داشت و ازش لذت می برم (این فقط یک مثال از صدها بازی هست که می تونم برای خودم نام ببرم)
      حالا اقای کریمی ۸ داد و براش این بازی به اندازه ۸ نمره لذت بخش بوده شما نمره خودت بده و برو حالش ببر
      از گیم لذت ببرید مثل قدیما که igi 1 با متای ۷۰ خدای بازیمون بود و نمی دونستیم متا چی هست وگرنه همین تلقین متا گند می زد به تجربمون
      از گیمر های قدیمی بپرسی ۱۰ تا بازی خاطره انگیز زندگیت بگو ۹۹ درصد یکیش igi 1 بود

      Hamedvenom snake1374tothegametimeTahaic
  • . گفت:

    نقد زیبایی بود و نمرش میتونست ۸.۵ بگیره ولی از اونور ضعف هاش انچنان دلایل بزرگی واسه نمره کم دادن نیستن پس همون ۸.۸ بهتره

    77tothegametimeollieRedm0ndy.xboxAMIR WAZOWSKIJoel Morganمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈TahaicCambyses The Thirdmore
  • والا من که بازیش نکردم ولی به نظرم بهترین نمره براش در همین حده. مبارک ایکس فنا

    77tothegametimeمحمدامین حیدریRedm0ndy.xboxJoel Morgan∞مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaicmh.pMrHill93more
  • Master blade گفت:

    اوه اوه ۸.۸ 🤯
    الان سونی فنا حمله میکنن

    arminMohammedاپوزوسیون گیمفاvenom snake1374لطفا این آکانت رو حذف کنیدمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicUMK3JAMSHIDWalleR MaNmore
  • darkwarrior گفت:

    ضعف سخت افزاری سری اس باعث ایجاد محدودیت جهت بهینه سازی و بوجود اومدن نکات منفی بالاشد
    سری ایکس دیجیتال ادیشن راه حلش بود که ۱۰۰دلار ارزونتر میدادن و شاهد بهترین خروجی ازش بودیم

    Master ChiefYosefKurosRedm0ndy.xboxArshia.1∞Hitasepاپوزوسیون گیمفاIliyaCharlie Chaplinmore
    • اگه یه نیم نگاهی به نقد میکردی می‌فهمیدی که خود آقای رضایی تو نقد اشاره کرده که هم تو سری ایکس هم تو سری اس عملکردش عالیه 😑😐

      77محمدامین حیدریRedm0ndy.xboxهمسایه ( فن بوی = پنچری )Hitasepاپوزوسیون گیمفاIliyaCharlie Chaplinمترسکپیشنروmore
      • darkwarrior گفت:

        اره بعد دانگرید گرافیگی و پرفورمنس نسبت به پارس اصلاااااااا ربطی به سخت افزار ضعیف سریز اس نداره و گاو هاهم پرواز میکنن و مقایسه های پارسال و امسال دروغن

        Master ChiefRedm0ndy.xboxArshia.1TomTahaicلطفا این آکانت رو حذف کنیدHitasepاپوزوسیون گیمفاIliyaCharlie Chaplin
        • این رو هم اضافه بکن که مایکروسافت به آقای رضایی پول داده گفته هرچی ویدیو درباره بازی منتشر شده رو زیر سوال ببر و طوری از بازی تعریف کن و نمره بده که سهام دارانم کیف کرده و سهام داران سونی فشار بخورن 🗿

          TahaicThunderDoom
        • جدیدا مد شده هر کی میخواد اظهار وجود کنه میاد گیر میده به سری اس – چند روز دیگه میاید میگید گرمایش زمین هم کار سری اس بوده ما تازه فهمیدیم ؛ خدایی اینقدر فیشار نخور واسه قلبت ضرر داره – الان گرن توریسمو ۷ که گرافیکش در حد نسل هفته بخاطر ضعف پی اس ۵ بوده؟ اینا مشکل از ضعف بهینه سازی خودشون بود که داریم تو پورت پی سی هم می بینیم – روی همین سری اس ، بلکه روی اکس باکس وان فورتزا هورایزن ۵ با گرافیک خیلی بیشتر رو داریم که جهان باز هم هست – حالا هی خودتو بزن به در و دیوار بگو سری اس ضعیفه – جالبه همهٔ فن بوی های منطقی نمای سونی ، این نسل که مایکرو جون گرفت خودشونو نشون دادن

          Mr abdIliyaرامینTahaic
        • معلومه که گاو پرواز میکنه مگه ندیدی!!!! اگه ندیدی پیشنهاد میکنم برو ساقی تو پارک تا بهت نشونشون بده😂😂🤣🤣🤣

    • 😐😐😂 ضعف سری اس چه ربطی به محدودیت های کلی داره؟؟ اگر محدودیتی میخواست باشه روو خوده سری اس بود که در این کیس هیچ محدودیتی برای اس هم وجود نداره

      رامینMinecrosoftRedm0ndy.xboxnoobe pirTahaicMohammedلطفا این آکانت رو حذف کنید
  • Love Game گفت:

    ممنون از نقد خوبتون
    امیدوارم car pass بالانس بازی دستی نبره
    برا کسی که تازه‌وارد این سبک میشه درجا می‌ره برا خرید بازی رحم نشون نمی‌ده مثل اینکه 😅
    اون ۲۰ دقیقه قبل از بازی فکر نمی‌کردم اینقدر واقعا تایم بدن جالب بود
    اون قسمت انتخاب مقدار سوخت باک هم خیلی جالب و چالش برانگیز می‌تونه بشه حین ی مسابقه عادی حتی

    77Minecrosoft∞اپوزوسیون گیمفامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicWalleR MaN
  • Iran_gamer گفت:

    با تشکر از نقد جامع آقای رضایی، اگه امکان داره مقاله ای هم در زمینه ی مقایسه ی دو عنوان شبیه ساز فورزا موتور اسپورت و گرن توریسمو ۷ تهیه کنین. البته گرن ۷ میان نسلی هستش اما از نظر مقایسه ی گیم پلی و فیزیک و هندلینگ دو اثر می‌تونه برای طرفداران سبک ریسینگ جذاب باشه.

    ollieمحمدامین حیدریv-alkalineRedm0ndy.xboxهمسایه ( فن بوی = پنچری )پیشنرو…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaicmh.pmore
  • sky reaper گفت:

    نمره خوبیه و مطمئنا خود بازیم لیاقت همچین نمره ایو داره. خودم خیلی شبیه ساز دوست ندارم ولی امیدوارم طرفدارا لذت ببرن. جدا ازون باز الان درگیری ۳ طرفه بین دو جبهه و منتقدو شروع نکنین. ایشون دارن زحمت میکشن.

    Redm0ndy.xboxHitasepاپوزوسیون گیمفا…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaic
  • نقدش خوب بود و امتیازی که دادین واقعا درخور فورزا هست
    ولی بنظر نکات منفی بخاطر اجرای بازی رو xbox series s بوده

    رامینMHNHitasepاپوزوسیون گیمفا…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaic
  • MrHill93 گفت:

    نمره به اسپایدرمن ۸
    نمره به موتور اسپورت ۸.۸
    اصلا هم هدف دار نیس 😂

    محمدامین حیدریPRINCESS MERRILMinecrosoftArshia.1X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم∞Master Chiefهمسایه ( فن بوی = پنچری )RoyalknightPerfectmore
    • MrHill93 گفت:

      البته از سایتی که به اساسین کرید والهالا ۹.۷ داد به گاد او وار راگناروک ۸ انتظار دیگه ایی نمیشه داشت

      محمدامین حیدریMinecrosoftX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم∞Master ChiefRoyalknightPerfectHitasepBoy Gamerاپوزوسیون گیمفاmore
      • ببخشید وسط صحبتت پریدم ولی اگه اشتباه نکنم همین سایت فکر کنم همون سایتی بود که به استارفیلد ۷.۹ داد. 😐

        درخت خورده شده توسط کربیمحمدامین حیدریMinecrosoft∞همسایه ( فن بوی = پنچری )RoyalknightAliHitasepاپوزوسیون گیمفاCharlie Chaplinmore
        • ۲۰ روز پیش فن پلی استیشن بودیم، الان فن ایکس باکس هستیم. حافظۀ بعضیا تنها قابلیت ثبت و ظبط ۷۲ ساعت اخیر رو داره، طرف برای این که حرفش رو به کرسی بنشونه حتی در مورد منتقد دروغ و خزعبل هم میگه و شرح میده منتقد چی دوست داره چی دوست نداره و چرا نقد کرده. طوری هم صحبت از هدف داشتن میکنه انگار گیمفا یه سازمان مخوفه lmao. چهار تا گیمر با سوابق مختلف دور هم جمع شدن در مورد بازی ها حرف بزنن چه هدفی؟ ناشرهایی مثل مایکروسافت و سونی حتی کد هم نمیدن به وبسایت های ایرانی و مدام مینویسن شما تحریمید بعد چه هدفی؟

          البته برای کامیونیتی گیمینگ ایران که رنج نمره‌ها هم براشون به شکل زیر هست این چیزا عجیب نیست:
          ۹ و ۱۰: خوب
          ۰تا ۸.۹: زباله

          Cyrusمحمدامین حیدریPRINCESS MERRILlie?noMinecrosoftv-alkaline∞Master Chiefهمسایه ( فن بوی = پنچری )3domore
          • آخه این بنده خدا مثلاً میخواد برای ترول کردن و هیت دادن به بازی طوری قضیه رو جلوه بده انگار در تمام نقد های توی سایتتون از مایکرو رشوه گرفتین وگرنه من کاری با نقد استارفیلد نداشتم خواستم توجیهش کنم که نقدا طرفی نیستن ( هرچند هزار سال توجیه بشن)

            اپوزوسیون گیمفاCharlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicUNCLE ARTHURUMK3MrHill93Master blade
          • Aaaaaaa گفت:

            اگه مال کنسول مورد علاقم بود ۱۱ اگه نه منتقد فنبوی

            MinecrosoftMaster Chiefاپوزوسیون گیمفاCharlie ChaplinTahaicUMK3MrHill93Master blade
          • Reza گفت:

            خداییش خیلی صبر میخواد این مدل کاربرا رو تحمل کردن😁😂 تازه جالبیش اینجاس تمومی هم ندارن

            Minecrosoftاپوزوسیون گیمفاCharlie ChaplinOld fashion GAMERمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicMrHill93Master blade
          • ThunderDoom گفت:

            اخه اقای کریمی
            مقایسه اسپایدرمن با ریسینگ جدا از یکی نبودن منتقد ها اصن خنده داره

            اپوزوسیون گیمفاCharlie ChaplinLove Gameمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicHTremblerUMK3MrHill93Master blade
          • sorena گفت:

            ایرانی ها خیلی به متا وابسته شدن، یعنی اگر یه بازی متاش بیاد زیر ۹۰ با دل چرکی میرن سمتش و اگه متا بالای ۹۰ باشه دیگه هیچ ایرادی رو قبول نمی کنن. این بخش از گیمر های ایران احتمالا یا کلا درکی از گیم ندارن یا هنوز به مرحله ای که استقلال نظر داشته باشن نرسیدن. جدا از این ها رفتار گزینشی هم دارن.
            الان یه بازی ماشینی چه ربطی به گاد آف وار یا اسپایدرمن داره؟؟ اگه به همین جماعت بگی فورزا هورایزن از گرن توریسمو بهتره حمله ور میشن که نه این دوتا بازی باهم فرق دارن اون آرکید جهان باز هست گرن یه شبیه ساز، تو هیچی از گیم حالیت نیست!! اون وقت همین جماعت میان نمره ی بازی ماشینی رو با یه بازی ابرقهرمانی مقایسه میکنن!.
            خلاصه اینکه اگه همین اسپایدرمن، با همین ویژگی هایی که داره متاش ۸۱ می‌شد ، همین جماعت دل و دماغی برای تجربه اش نداشتن ولی حالا میگن چرا ۸ دادی، انگار تنها فردی هستی که بهش ۸ داده. حتی اگر یکی از ایرادات مطرح شده،درست باشه (که بیشتر از یکیش درسته) باز بازی ۱۰ از ۱۰ نیست در حالی که کلی ۱۰ کیلویی داره و کسی هم اعتراض نداره!!.
            برای من گاد رگنوراک و استارفیلد هردو تو سال انتشار ناامید کننده ترین بازی بودن، یکی ۹۴ و یکی ۸۴ ، که هیچ کدوم هم حقش نیست چنین متایی.ولی مطرح کردن مشکلات استارفیلد خیلی راحت تر هست تا گاد رگنوراک!

            Iliyaرامینمحمدامین حیدریlie?noCharlie ChaplinنگهبانLove Gamepacman remasteredمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaicmore
            • ThunderDoom گفت:

              خوب نواختی
              الحق نوازنده ای شما

              Love GameTahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)sorenaHTrembler
            • Datkknight گفت:

              بخدا منم میگفتم متا مهم نیست متا ملاک نیست ولی باز هم انگار نه انگار

              MrHill93Tahaicاپوزوسیون گیمفا
            • واقعا یه سر به استریمرهای خارجی بزنی میبینی اصلا خیلیاهاشون یجوری‌ان که انگار نمیدونن یه همچین نمره‌ و رسانه‌ای هست. بازی‌ای که از نظر گیمرای ایرانی آشغاله چون متاش زرده رو بازی میکنن آخرشم میگن بهترین بازی‌ای بود که این چند وقته انجام دادم. منتقد همین بازی اومده بازی رو انجام داده چیزایی هم که بنظرش ایراد بوده رو ذکر کرده نهایت تجربه‌ی خودش رو نمره داده یه عده طلبکارن. من اصلا کاری به سونی و ماکروش ندارم هر دو طرف اینطور آدمهایی دارن.

              MrHill93Minecrosoftv-alkalineTahaicاپوزوسیون گیمفاsorenaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمد حسین کریمیLove Game
            • Niroomand گفت:

              کاری به رگناروگ ندارم که نمرش رو روی ps5 هفت و نیم و روی ps4 هشت و نیم میدونی. و اون رو حتی از گوست وایر هم کمتر میدونی.

              ولی برام خیلی جالبه که فردی که درمورد اولین تریلر استارفیلد همچین نظری داشت(( ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد!! استارفیلد آه استارفیلد…)) به بازی اصلی که در بدترین حالت خیلی بهتر از اولین تریلرش بود، نمره ی ۵.۵ رو داده. البته اگر استارفیلد انقدر انگشت نما نشده بود شاید مثل هیلو اینفینیت میومدی و میگفتی رسانه ها به هیلو بد کردن.

              MinecrosoftTahaicاپوزوسیون گیمفا
            • Niroomand گفت:

              این هم بگم شما خودت یکی از اون جماعتی هستید که بازی های بی ربط رو با هم مقایسه میکنن. زمانی که فورزا ۵ نمره ۹ گرفت و گرن ۷ نمره ۱۰ گرفت شما یکی از کسایی بودید که به این موضوع اعتراض داشتی.

              MrHill93Minecrosoftاپوزوسیون گیمفا
          • MrHill93 گفت:

            ن تو گیمفا کلا به بازیای فرام سافت ۱۰ از ۱۰ داده میشه
            بازیای سونی که باید همت کنن بتونن ۱۰ بگیرن
            بازیای اب دوغ خیاری مایکروسافت ام که همینطوری الکی ۸.۸ و ۹ و این چیزا میگیره
            دیگه استارفیلد از دستتون در رفت ۷.۹ دادید
            خود فورزا موتور اسپورت فن هاش از دست بازی و نحوه سیستم اپگرید ماشین ها ناراضی بودن
            و کلی ایراد دیگه بعد اینجا نمره ۸.۸ میگیره
            بعد اسپایدرمن ۲ که کل منتقدا ازش تعریف کردن و یوزر اسکور خوبی داره و با ۱۳۰ نقد متای ۹۱ داره
            اینجا ۸ میگیره
            شما هم بی طرفید فن بوی هم منم

            رامینمحمدامین حیدریMaster Chief∞اپوزوسیون گیمفاCharlie Chaplinevgeny grinkoLove Gameمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Tahaicmore
            • ای بابا استارفیلد از دستمون در رفت. از این به بعد مو به مو متاکریتیک دنبال میکنیم ببینیم میانگین چیه اصلا چه معنی داره منتقد بازی رو بررسی کنه؟ مهم اینه متاکریتیک چند شده. IGN و Gamespot و eurogamer هم غلط اضافی کردن به بازی ۸ دادن، نمیدونم چرا به متاکریتیک نگاه نکردن. ولشون کن قطعاً آماتورن و سهیل ۰۰۸ باید آگاهشون کنه از این قضیه.

              محمدامین حیدریMinecrosoftReza∞همسایه ( فن بوی = پنچری )اپوزوسیون گیمفاCharlie Chaplinنگهبان…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈evgeny grinkomore
              • MrHill93 گفت:

                ن تازه یادم اومد شما درست میگی
                اسپایدرمن ۲ ساخت اینسومنیاک بود
                ساخت فرام سافت نبود ی ۱۰ الکی بگیره بره
                کل سبک فرام سافت
                دایره دایره دایره ار یک اریک نهایتا ی ار دو
                تو سکیرو ام ی ذره حال دادن به ملت ال ۱ و ال ۲ رو هم درگیر کردن
                ملت بیشتر botton mash کنن

                𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰محمدامین حیدریMinecrosoft∞اپوزوسیون گیمفاCharlie ChaplinنگهبانپیشنروLove GameDĥeebvj⁷Uklmore
                • نه پس بلند میشن مثل زومجی تقدیرنامه مینویسن برای گیمای سونی که یه وقت امثال شما اتزیو بهشون حمله ور نشن

                  درخت خورده شده توسط کربیMaster ChiefMrHill93محمدامین حیدریMinecrosoftTahaicاپوزوسیون گیمفا
                • به نظرم تویی که اوج هنرت اینکه با زیر بغلت صدا در بیاری درباره گیمای فرام سافتور صحبت نکن
                  کاشکی حداقل معنی گیم پلیو میدوستی بعد میومدی چرت میگفتی البته حق داری منم کل عمرم یه مشت گیم بدون آزادی عمل و لول دیزاین کلاس اولی بازی میکردم بلد نبودم(:

                  درخت خورده شده توسط کربیMrHill93𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰MinecrosoftTahaicاپوزوسیون گیمفاCharlie ChaplinنگهبانDĥeebvj⁷Ukl
                • جالبه، من فقط دو تا از بازی های فرام سافتور رو لایق ۱۰ میدونم، چطوری به این درجه از عرفان رسیدی که بخوای از عالم غیب متوجه بشی من چه نظر در مورد بازی های فرام دارم؟ اون قسمت هم که در مورد بازی های فرام سافتور صحبت کردی is a bait.

                  MrHill93محمدامین حیدریMinecrosoft∞همسایه ( فن بوی = پنچری )اپوزوسیون گیمفا𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔Charlie ChaplinFume knightنمی دونمmore
              • god of war گفت:

                اینجا جایی می شه که نمره ای جی ان مهم می شه؟
                وقتی که با شما هم نظره؟
                فکر می کردم این سایت ها به وقتش استاندارد هاشون پایین هست چه زود به استاندارد های بالا رسیدن
                https://s6.uupload.ir/files/screenshot_2023-10-25_184453_go8m.jpg

                درخت خورده شده توسط کربیHamedمحمدامین حیدریMinecrosoftHajEsiاپوزوسیون گیمفانگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)پیشنروmatinesfmore
                • طرف گفت نمره منتقد ایرانی مهم نیست، گفتم مدل خارجی‌اش هم همیشه چیزی نیست که مطابق نظر شما باشه. حالا نمیدونم از کجا استنباط کردی که من گفتم نمره وبسایت های دیگه مهمه. لپ کلام اینه که هر وبسایت و منتقدی نظر خودش رو داره که ممکنه مطابق نظر تو نباشه. اینقدر داد و فریاد نزن که همه نظر مشابه‌ای ندارن.

                  MrHill93محمدامین حیدریMinecrosoft∞HajEsiاپوزوسیون گیمفاIliyaنگهبانپیشنروmatinesfmore
                • جایی تصریح نکرده که فلان منتقد استاندارده یا نه؛ صرفا داره میگه سازوکار نقد همینه، یه سری منتقد (با هر نوع استانداردی) هستن که دارن به صورت مستقل تجربه‌ی خودشون رو نمره‌دهی میکنن قرار نیست چون Ign به یه بازی ۱۰ داده این رسانه هم ده بده یا برعکس چون اونجا ۰ دادن اینا ده بدن. ولی متاسفانه اراده‌ای برا فهمیدن ندارید. اون بالا ign رو مثال میزنه تا بگه ما هم همونقد که اونا مستقلن حق استقلال داریم باز یه متعصب مثه شما میاد میگه داری میگی ign الان برات استاندارد شده در حالیکه سر فلان بازی استاندارد نبوده. اتفاقا حرف اینا و هر رسانه‌ی دیگه‌ای همینه؛ «ما هم مثه ign حق این رو داریم که استانداردهای خودمون رو داشته باشیم نه اینکه عین میمون از بقیه تقلید کنیم و نمره‌ی بقیه رو کپی پیست کنیم اینجا».

                  MrHill93محمدامین حیدریMinecrosoftمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)UNCLE ARTHURمحمد حسین کریمی
            • “فن هاش از دست بازی و نحوه سیستم اپگرید ماشین ها ناراضی بودن”
              تنها نارضایتی “فن”ها مشکلات بهینگی روی پیسی بود این هم نقد نسخه کنسولی هس اشتباه بهتون الهام شده
              در مورد اپگرید کردن هم یه مشکل جزئی بود که همون روز اول با آپدیت رفع شد و سرعت ارتقا چندبرابر شد. موفق باشید

              MrHill93محمدامین حیدریMinecrosoftMaster ChiefTahaicاپوزوسیون گیمفاIliya
        • اون موقع ماکروسافت یادش رفته بود واریز کنه ولی الان واریز کرده🗿

          Minecrosoftمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicOrinThunderDoomUMK3MrHill93HTremblerMaster bladeAlone warrior
      • Cole Train گفت:

        @soheil
        باور کن من فن صد اتیشه ی اسپایدرمنم و نسخه ی اول رو هم دوست داشتم.الانم دارم نسخه ی دوم رو بازی میکنم ولی لیاقت بازی همین نمره ی ۸ و ۸/۵ هستش و اصلا اون چیزی که متای بازی بهم میگفت نبوده.

        رامینMinecrosoftMaster Chiefاپوزوسیون گیمفامارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicUMK3HTremblerMrHill93Master blademore
      • Datkknight گفت:

        پ.ش م.ا.م اساسین کردید والهالا رو نمی‌دونستم جالبه

        Charlie Chaplin
      • Niroomand گفت:

        ربطی به سایت نداره. همش بر میگرده به منتقد.

        مثلا محمد حسین کریمی بار ها اعتراف کرده که با بازی های روایت محور رابطه خوبی نداره و نسل ۸ رو یکی از کسل کننده ترین نسل ها میدونست. (نسلی که اوج این نوع بازی ها بود)
        حالا نمرش به بهترین های این سبک:
        (۹) RDR 2
        (۹) TLOU 2
        (TLOU 1 (8
        (۹) GOW 2018 این یکی رو مطمئن نیستم ولی با توجه به کامنت هایی که داره حتی شاید نمرش پایین تر هم باشه.

        این نمرات رو مقایسه کنید با نمره Armored Core 6: Fires of Rubicon.

        یا همین جناب مهدی رضایی. یه نگاه به بازی هایی که تونستن نمره بالا توی این سایت بگیرن بندازید(( بازی های ایکس باکس))، متوجه می شید اکثر این نمرات از طرف ایشون بوده.

        حالا قضیه جایی جالب میشه که این دوستمون با این اعتقادات که 《دو تا دانش آموز ۲۰ نباید نمره یکسان بگیرند. چون که ممکنه یکی از اون ها نابغه باشه و یکی دیگه صرفا یک دانش آموز با نمره کامل.》 به RDR 2 نمره ۹۷ داده و به Hi-Fi Rush نمره ۹۵.

        venom snake1374Master ChiefHamedمحمدامین حیدریMinecrosoftTomاپوزوسیون گیمفانگهبانKingمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
        • اینم یکی از همون دسته که تعیین و تکلیف میکنه منتقد چی دوست داره چی نداره و باید نقد کنه یا نه شما تصمیم گیرنده نیستی کی چه چیزی رو نقد کنه دوماً این که مثلا به TLOU 2 نمره ۹/۱۰ میدم، اثباتی بر اینه که علاقه‌ای به این سبک ندارم یا با بازی مشکل دارم؟میدونی که هر چه نمره بالاتر باشه بهتره هر چی پایین تر باشه بدتر؟ ۹/۱۰ میدونی یعنی چی؟ میدونی که ۹ نمره فوق‌العادیه؟

          venom snake1374محمدامین حیدریMinecrosoftاپوزوسیون گیمفاIliyaنگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicUMK3god of war
          • Niroomand گفت:

            نه نه اشتباه نکنید.
            نگفتم چون به TLOU 2 نمره ۹ دادید، علاقه ای به همچین سبکی ندارید. گفتم چون به بهترین های این سبک همچین نمره ای دادید، درواقع علاقه ای به همچین سبکی ندارید.

            ضمن اینکه میدونی بین بازی های بالا بیشتر از همه به TLOU 2 علاقه دارید.

            راستی بین اون چند تا جمله فقط TLOU 2 رو دیدید. یعنی حتی یه نگاه به این جمله هم ننداختید؟
            《《مثلا محمد حسین کریمی بار ها اعتراف کرده که با بازی های روایت محور رابطه خوبی نداره و نسل ۸ رو یکی از کسل کننده ترین نسل ها میدونست.》》

            venom snake1374محمدامین حیدریMinecrosoftHajEsiاپوزوسیون گیمفانگهبانHTremblerFume knightTahaic
            • خب از خودتون جمله میسازید چه پاسخی بدم. من در مورد بازی‌هایی که روی روایت تاکید دارن دو صحبت مجزا دارم: ۱- با بازی های درام تعاملی مثل آثار دیوید کیج و تلتیل مشکل دارم و هیچوقت باهاشون ارتباط برقرار نمیکنم و هیچوقت دست به قلم نمیشم براشون مقاله یا بررسی بنویسم ۲- با بازی روایت‌محور سینماتیک مشکل ندارم، اما اعتقاد دارم عناوین بی‌نقص و فراتر از انتظار زیادی وجود نداره در بین بازی های سینماتیک و بعضیاشون مشکلات جدی‌ای دارن که بخاطر کیفیت بصری نادیده گرفته میشن. همیشه قسمت‌هایی که به نفع موضع شما نیست سانسور میشه این که به عنوان مثال بازی سینماتیک Uncharted 2 جزو top 5 بازی های مورد علاقه ام هست و به نظرم بهترین بازی سینماتیک تولید شده از نظر سناریوسازی و تعادل بین اکشن و سینماتیک هست صحبت نمیکنید.

              محمدامین حیدریMinecrosoftاپوزوسیون گیمفانگهبانevgeny grinkoمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Fume knightTahaic
              • HTrembler گفت:

                با کمال احترام، ولی دوست داشتن یه بازی شمارو طرفدار سبکش نمیکنه.
                کسی طرفدار یه سبکه که حتی بازیای معمولیشم دوست داشته باشه و حاضر باشه از نمره پایینشون بگذره و اونارو بازی کنه.
                ۱۲۴/۱۰۰۰

                Hamedمحمدامین حیدریMinecrosoftTom∞Fume knightاپوزوسیون گیمفانگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)evgeny grinkomore
                • من یه بازی خاص از این سبک رو دوست ندارم، بلکه از افرادی بودم که بارها از spider-man 1 دفاع کردم. tlou 2 هم همینطور بارها از انتقادات نابه‌جایی که بهش میشد دفاع کردم. با فاکتورگیری از تمام این‌ها یا عدم داشتن کوچک ترین شناختی نمیتونی اظهار نظر روشنی در مورد سلیقه شخصی داشته باشی. از نظر من، لیاقت spider-Man 2 بیشتر از ۸/۱۰ نیست، پذیرفتن تفاوت عقیده اینقدر سخت نیست. این فرهنگ پایین کامیونیتی گیمینگ ایران رو میرسونه. پیشنهاد میدم بخش کامنت‌های پوش اسکوئر یا گیم اسپات رو مطالعه کنید که دست بر قضا پوش اسکوئر شامل متعصب ترین طرفدارا پلی استیشن هم میشه اما چقدر متمدنانه برخورد کردن چه موافق چه مخالف در حالی که امثال شما فقط منتظرن پستی مرتبط منتشر بشه که حمله کنن و به نویسنده تهمت های مختلف بزنن.

                  محمدامین حیدریMinecrosoftMalassezia furfurTom∞نگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicFume knight
                • HTrembler گفت:

                  نمیتونم به آقای کریمی که به این کامنتم پاسخ دادین ریپلای بزنم (فکر کنم به محدودیت رسیده) برای همین پاسخش رو به خودم میدم:
                  – «از افرادی بودم که بارها از spider-man 1 دفاع کردم». با همین استدلال پس منم چندبار هیترای هیلو رو جواب دادم (با اینکه کلا منتقد بازی بودم) پس منم میشم طرفردار بازی!
                  – «عدم داشتن کوچک ترین شناختی نمیتونی اظهار نظر روشنی در مورد سلیقه شخصی داشته باشی.» «امثال شما فقط منتظرن پستی مرتبط منتشر بشه که حمله کنن و به نویسنده تهمت های مختلف بزنن.» هیچ تناقضی بین این دوتا جمله کسی نمیبینه؟ اولا شما یه تهمت بیار که من به «نویسنده» کرده باشم. بدترین چیزی که من گفتم، این بوده که «بعضا انتخاب منتقدا به هدف ایجاد بحث و کامنت هست» من نگفتم شما به بازی الکی نمره پایین دادین. بلکه گفتم انتخاب درستی نبودین (حالا این بحث جدا داره ولی منظور اینه توهین نکردم)
                  – «این فرهنگ پایین کامیونیتی گیمینگ ایران رو میرسونه.» همینجا به سادگی به خیلیا و غیرمستقیم به منم توهین کردین اونم تو کامنتی که به اشتباه به من اتهام تهمت به نویسنده رو ردین
                  ۱۲۶/۱۰۰۰

                  HamedTom
                • اتهامت این بود که با بازی های سینماتیک ارتباط نمیگیرم که گفتم وقتی کسی رو نمیشناسی اتهام نزن. خودت نمیدونی چی گفتی و نگفتی.

                  محمدامین حیدریTomHTremblerTahaic
              • ST گفت:

                آقای کریمی درسته که شما سردبیر هستید ولی باور کنید این خودش یک نوع بی احترامی به نویسنده‌ است. آقای رضایی زحمت کشیدن نقد بازی رو نوشتن اون وقت شما زیر پست ایشون درباره یک موضوع نامرتبط با افرادی بحث می‌کنید که بحث کردن باهاشون هیچ نتیجه‌ای نداره. از شما بعیده واقعاً.

                محمدامین حیدریTahaicاپوزوسیون گیمفانگهبانMrHill93Kingevgeny grinkoHTrembler
              • ST گفت:

                چون تعداد ریپلای ها زیاد شده نتونستم به سوال شما پاسخ بدم. پس اینجا میگم. ربطش به نویسنده اینه که شاید اون نویسنده زحمت زیادی برای نگارش اون مطلب کشیده باشه و با اشتیاق و ذوق به توصیف یک مطلب پرداخه باشه. بعد یک عده بیان حرف بی‌ربط بزنن و به بخش کامنت ها به چشم چت نگاه کنن به طوری که انگار نه انگار متن راجع به چه چیزی هست و نویسنده چه زحماتی برای نگارشش کشیده.. به نظر من که بی احترامی به نویسنده است حالا شما رو نمیدونم.

                Tahaic
              • Niroomand گفت:

                من نگفتم هر گیم روایت محوری باید ۱۰ بگیره مثالی هم از دیگر بازی های سونی که روایت محور هستن نزدم. مثال هایی که زدم از بهترین های این سبک بود که سقف نمراتش ۹ بوده با نمره خودتون به ارمورد کور مقایسه کردم.

                جمله ای هم از خودم نساختم. یعنی شما نسل ۸ رو کسل کننده نمیدونید؟

                Tomاپوزوسیون گیمفا
                • tlou 2 برای من سقف نیست، آنچارتد ۲ هست. چرا متصوری tlou 2 باید سقف باشه یا اگر احتراماً چنین عقیده ای داری، چرا متصوری همه باهاش موافق باید باشن؟

                  Tahaic
                • نسل هشتم به نسبت نسل های پیشینش از ضعیف ترین نسل های ویدیوگیم بود بحث الکی چرا میکنی. بعله تعداد زیادی شاهکار منتشر شدن اما بزرگترین و بهترین فرنچایزها یا نبودن یا نسبت به نسخه قبلیشون پسرفت داشتن از اسپلینتر سل و پرینس آو پرشیا بگیر تا مس افکت و اسسینز کرید و درگنز ایج و غیره

                  TahaicTom
              • Niroomand گفت:

                نشد سر جاش ریپلای کنم.

                بازی های این سبک تقریبا توی نسل ۸ اوج گرفتن.

                لست ریمستر یکی از بهترین روایت ها رو داشت.

                ردد ۲ به اون زیبایی تونست توی یک بازی جهان باز همچین روایتی رو اجرا کنه.

                لست ۲ یکی از مشکل های عمده این سبک رو برطرف کرد.

                گاد ۲۰۱۸ هم توی یک بازی هک اند اسلش یک روایت خیلی خوب قرار داد.( میدونم گاد ریبوت رو هک اند اسلش نمیدونید و البته تجربه ش هم نکردم و بر اساس گیمر ها و منتقد ها و بازی ساز ها این جمله رو گفتم)

                اینکه شما انچارتد ۲ رو سقف میدونید قابل احترامه ولی انچارتد ۲ از لحاظ روایتی حتی با بعضی دیگر از بازی های سونی یا مولتی پلتفرم قابل مقایسه نیست.

              • Master Chief گفت:

                شغل سختی داری بعد هر نقد و بررسی باید بشینی جواب ۱۰۰ نفر بدی 😂

              • یه مقاله درباره آنچارتد ۲ بنویسید خدایی🙂

                محمد حسین کریمی
            • همه بازیهای سونی باید ۱۰ بگیرن از سایت و همه بازیهای مایکروسافت باید از سایت ۷ بگیرن ، منطقیه عزیز ..

              میگم یه پولی چیزی ردیف کن یه سایتی بزن که نمره بده بازیها و همین ترفند رو بزن 👌👌👌👌🙂🙂🙂🙂🙂
              اینجوری هروقت حرصت گرفت از نمره سایت های مختلف بورو اونجا و کلی حال کن 🤣🤣👌👌

              رامینMrHill93MinecrosoftRezaTahaicاپوزوسیون گیمفا
          • HTrembler گفت:

            قبول ما نمیگیم کی چی رو نقد کنه. برای انتخاب منتقد هیچ معیاری وجود نداره. فقط امیدوارم تو منتقداتون یه نفر باشه که از بازیای سولزی بدش بیاد. درخواست که نمیشه ولی خواهش میکنیم بازی های بعدی فرام سافتور رو بدین ایشون نقد کنه

            دوست داشتن آنچارتد۲ هم شمارو طرفدار این سبک نمیکنه

            ۱۲۳/۱۰۰۰

            Tahaic
          • Niroomand گفت:

            کسی تعیین تکلیف نمی کنه که چه کسی باید چه چیزی رو دوست داشته باشه یا نه. من هم همچین چیزی رو نگفتم در واقع فقط مقایسه کردم.
            برای مثال شما ضعف روایت بازی های گیم پلی محور رو به پای گیم پلی محور بودنش قرار میدید.و یک چیز طبیعی میدونیدش.
            خب کاملا درسته. در واقع این غلطه که شما همچین دیدگاهی نسبت به بازی های روایت محور ندارید.
            برای مثال بازیی مثل TLOU 1 شاید گیم پلی فوق العاده ای نداشته باشه و هر کسی هم نسبت به این موضوع انتقاد داشته باشه، انتقادش درسته چون همین انتقاد ها باعث میشه که TLOU 2 گیم پلی شاهکاری توی همچین سبکی داشته باشه. البته اینکه شما بخاطر گیمپلی TLOU 1 رو اورریتد میدونید انتقاد نیست.

            Tahaic
        • HTrembler گفت:

          د همینو میگم میگه. منتقدا باید درست به بازیا اختصاص داده بشن. آقای کریمی همه بازیای سولزی رو نقد کنه و منصفانه نمره بده
          کاری به این کنسول و اون کنسول ندارم. چیزی که از نمرات گیمفا دیده شده، در اغلب موارد طوریه که بشه بیشترین بحثو ایجاد کرد. اگه نمره بالا بحث ایجاد میکنه (مثل این بررسی، مثل بازی فوربیدن وست، و…) منتقد نمره بالا میده یا به یه منتقد میدن که نمره بالا بده. اگه نمره پایین بحث ایجاد میکنه (مثل استارفیلد، گاد و…) به یه نفر میدن که نمره پایین بده.
          اینجا صحبت از مقایسه نمرات بازیا با سبک متفاوت و منتقدای متفاوت هم نیست. صحبت سیستم نمره دهی گیمفا هست. تنها استثنا این وسطم بازیای نینتندو، فرام سافتور، و هر بازی دیگه ای که زیاد قرار نیست بحث روش اتفاق بیافته که در این طور مواقع نمرات واقعی میدن (مثل نقد گوست رانر، cocoon و…)
          ۱۲۲/۱۰۰۰

      • Master Chief گفت:

        والهالا ۹.۷ واقعا خیلی سم بود 😂

    • Saman117 گفت:

      آخه شبیه ساز عنکبوت لواشکی با اون گرافیک نسل هفتمی و داستان کوتاه که کل گیم پلیش اگر کات سین رو ازش حذف کنی به زور ۷ ساعت بشه رو با شاهکاری بی مانند در زمینه ریسینگ شبیه ساز که بهترین ریسینگ شبیه ساز تاریخه فورتزا موتور اسپورت مقایسه میکنی
      البته اگر منطق داشتی که ایستگا فنی نمیشدی

      رامینPerfectKILLER OF GODSsilent-manX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومKratosCharlie ChaplinWalleR MaNKing(Todd Howard)more
    • Reciver گفت:

      در این مملکت اکثرا سری اس تهیه کردند خودتان تا آخرش را بروید.بازی های سونی بد است. همین منتقد یعنی آقای رضایی وقتی در نسل هشت پلی استیشن ارزان بود و آن را داشت یادمان است اما همین الان پلی استیشن ببیند آن را به قتل میرساند دقت کنید در چندین وقت اخیر به بازی های پلی استیشن چقدر بی مهری شده است‌ در حالی که در واقعیت چیزی دیگری را میبینیم شما را به نمرات گیمفا به بازی های سونی تشویق میکنم.فاینال فانتزی ۸.۵ بورنینینگ شادو ۴.۵ رگناروک ۸.۵ اسپایدر من ۲ ۸ جای تاسف است. سربلند و سر افراز باشید فعلا بسلامت. خرد یارتان.

      رامینIliyaCharlie ChaplinنگهبانWalleR MaNevgeny grinkoTahaicMaster bladeDĥeebvj⁷Ukl
    • WalleR MaN گفت:

      یکم اون عقل نخودی‌ات رو بکار بنداز و نزار آکبند باشه
      بابا جان اسپایدرمن ۲ یه بازی اکشن ادونچره و فورتزا ریسینگ😂 استارفیلد هم RPGعه
      اینا اصلا ربطی به هم ندارن و بچه دوساله هم میتونه بفهمه
      بعدشم گیمفا نمره ی یکسانی به استارفیلد و اسپایدرمن داده، اینم الان فنبوی بازیه ؟ 🤣

      نگهبانLove Gameمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)TahaicThunderDoomPillars of EternityMrHill93
    • Reza گفت:

      دو بازی با دوتا سبک مختلف توسط دو فرد مختلف بررسی شده ! کاش قبل نظر دادن یه کوچولو از اون بالاخونه کار بکشین

      نگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)WalleR MaNUNCLE ARTHURLove GameTahaicThunderDoomMrHill93
    • SirAmir گفت:

      به استارفیلدم کم دادن پس هدف دار نیس

      TahaicMrHill93
  • Saman117 گفت:

    نمره این بازی یک تو دهنی به به شبیه ساز عنکبوت لواشکی هست که نمره بالاتری کسب کرده، خیلی وقته به این باور رسیدم نمره گیمفا خیلی با ارزش تر هست تا نمره متا که نقد چندتا سایتی که همیشه برای زباله های سونی فن بازی در میارن یا سونی جیبشون رو پر میکنه و در کنارش از مایکروسافت بخاطر بزرگیش نفرت دارن

    KILLER OF GODSX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومCharlie Chaplin…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Love GameTahaicIran_gamerMrHill93JAMSHIDTom
  • ST گفت:

    پس مشخصه که خیلی خوب شده. ممنون بابت نقد خوبتون.
    بنده معتقدم کسی که واقعاً طرفدار سبک ریسینگ باشه باید بازی هایی مثل Gran Turismo و Forza Motorsport رو انتخاب کنه. بازی هایی مثل Need for speed و Forza Horizon برای کسانیه که فقط می‌خوان یک موسیقی باحال توی پس زمینه پخش بشه و اونا همراه با ریتم سرعت بگیرن و تند برن. به عبارت دیگه، فقط می‌خوان که یک ماشین سریع با طراحی زیبا رو بردارن و یک تجربه کاملاً آرکید و لذت بخش داشته باشن. اصل کلام من اینه که ریسینگ فن واقعی، تیونینگ مؤثر، کنترل سرعت، حرکات حساب شده و تفکر هنگام رانندگی رو به انتخاب لامبورگینی صورتی و پرش از روی شیب ترجیح میده.

    ollieTahaic
  • Fume knight گفت:

    من این بازی زو با فرمون لاجیتک G923 بازی کردم و کلا هیچ فیدبکی و ری اکشنی رو فرمون نداره و تفاوتی با دسته ایجاد نمی کنه !!

    بازی قطعا بهترین نسخه فورزا هست از حیث گیم پلی اما ایرادات بسیار احمقانه باعث شده که فاصله زیادش با آستو کورسا و گرن توریسمو کم نشه چون سازنده ها مخاطبشونو یه قشر بسیار مبتدی در نظر گرفتن و تا حد زیادی هم درسته.

    نکات مثبت و منفی رو میگم از دید فنی و به بحث گرافیک هم کاری ندارم و برام مهم نیست.

    اولین و بزرگترین نکته مثبت بخش آنلاین هست که قوانین بهش اضافه شده اما متاسفانه بخاطر جامعه بسیار سطح پایینی که بازی همچنان اجازه میده وارد رقابت با بقیه بشه خیلی تو ذوق می زنه و عملا ۹۰ % پلیرها نه دفاع بلدن نه حمله و یه بخش اعظمی هم همچنان با وجود پنالتی، رفتارهای مبتدیانه دارن که rammer های معروف این سری بازی هستن. این به دلیل قرار دادن بازی تو گیم پس هست که هر کسی از سر بی حوصلگی یا کنجکاوی صرفا دانلود می کنه و از تشکیل یه جامعه حرفه ای جلوگیری می کنه.

    دومین نکته مثبت جداسازی هندلینگ و فیدبک گیربکس ماشین های مسابقه ای از نمونه های جاده ای هست، البته بخاطر عدم کالیبراسیون رانندگی با همه ماشین ها خیلی ساده و نرم هست در حالی که رقبا بسیار بسیار بهتر عمل کردن. ولی باز هم بسیار بهتر از افتضاحات هفت نسخه قبل کار کردن.

    سومین نکته تنوع ماشین هاست با اینکه از لیست گرن توریسمو کپی کرده اما چند تا ماشین مدرن هم مثل فراری ۴۸۸ پیستا یا کوروت c8 z06 و شلبی gt500 و چند تا مدل دیگه که جاشون بشدت تو گرن توریسمو خالی هست.

    نکات منفی انقدر احمقانه و خنده دار هست که این تصور ب وجود میاد سازنده ها حتی کوچکترین اطلاعاتی از جامعه این سبک و حتی دنیای خودرو ندارن !!!! بزرگترین مشکل هم سیستم پیشرفت بازی هست که باز هم مخاطبشو مبتدی در نظر گرفته و مجبور ب یادگیری می کنه و برای قشر هدف کاملا وقت گیر و احمقانه هست.

    مورد بعدی صدا گذاری بسیار بد ماشین هاست !!! مخصوصا ماشین های آمریکایی، البته تقریبا ۸۰ % صدای ماشین ها یا اشتباهه یا خیلی زیره یا خیل بم. برای مثال صدای شلبی gt350 که خاص ترین صدا رو کاملا اشتباهه در حالی که تو قسمت قبل درست بود !!!! یا بازی سه مدل کوروت c8 داره که هر کدوم صدای اشتباهی دارن و واقعا فاجعه هست دیگه بیشتر ریز نمیشم. صدای خنده داره برخورد ماشینام که بگذریم.

    کمبود پیست که گفتن اضافه می کنن هم از نکات منفیش هست، اما بدترین قسمت بازی بخش کریر هست !!!! این بخش کاملا بی روح، بی محتوا و فاقد کوچکترین هیجانیه بطوری که دلیل اصلیش هم کلاس بندی اشتباه ماشین ها، جوایز مسخره، هوش مصنوعی متناقض و تعداد کم پیست ها هست.

    بطور خلاصه بازی در بحث گیم پلی پیشرفت خوبی داشته ولی برای ۷ سال اصلا کافی نیست و همچنان جای کار زیادی داره. اکثر نکات منفی هم با ارائه آپدیت قابل رفعه اما خب باید دید این مشکلات درست می کنن یا نه و چقدر بهش توجه می کنن.

    lie?noAMIR 007STTahaicIran_gamerHTrembler
  • AMIR 007 گفت:

    برای یه بازی ریسینگ شبیه ساز نمره عالی گرفته ولی باز هم جا داشت بهتر بشه سر یه چیز هایی که میتونستند درستش کنند الکی خراب کردند .

    TahaicMrHill93
  • ¶DIAMOND¶ گفت:

    اصلا منتقد ایرانی رو نمیشه حساب کرد آخه چجوری به اسپایدرمن با اون حد از گرافیک و گیمپلی ۸ دادین بعد به این چرت و پرت ۹

    ollieمحمدامین حیدری∞Master Chiefهمسایه ( فن بوی = پنچری )PerfectCharlie Chaplinنگهبانevgeny grinkoLove Gamemore
  • Datkknight گفت:

    موتور اسپورت: ۸.۸
    اسپایدرمن: ۸
    قصد توهینی به نقد کننده ندارم ولی جالبه ولی بهرحال ایکس باکس فنا از این بازی لذت ببرن فقط امیدوارم اونایی که میرن بازیش میکنن از با دیدن نمره از روی جوگیری نرفته باشم
    بهرحال ممنون بابت نقد

    ∞Master ChiefCharlie Chaplinنگهبانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)evgeny grinkoLove GameTahaic
  • Dr.Ali گفت:

    من اصلا از این نسخه از این سری خوشم نیومد.
    کاری به نسخه کنسولی ندارم ولی روی PC بهینه سازی بدی داره. بعضی موافع اشیا و بافتهای کنار پیست غیب میشن و دوباره ظاهر میشن. اصلا در حد و اندازه نسخه های قبلی نیست. نمره من به بازی ۷ هست.

    Tahaic
    • همین باگهارو تو سریه ایکس هم دیدم . اول شخص میکردم بارون میومد .بعد که دوربین رو سوم شخص میکردم بارون نمیومد
      ولی از نسل ۸ به بعد نمیشه انتظار نبود نقص گرافیکی رو نداشت . که با به روز رسانی کمتر از ۱ماه همیش برطرف میشه مگر اینکه استودیوی project red باش 😀

      Tahaic
  • ThunderDoom گفت:

    بابا با چه منطقی نمره اکشن ادونچر رو با ریسینگ مقایسه میکنید
    اصن ادم کامنت هر دو طرف رو میبینه خندش میگیره

    Charlie Chaplin…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Love Gamesky reaperTahaicMrHill93
  • خسته نباشید
    خداروشکر ایرادای بازی جوریه که همش با اپدیت رفع میشه برعکس بقیه بازی های اخیر
    الان هم که دوتا اپدیت تاحالا دادن اینارو هم رفع کنن به یه بازی بی نقص و همون چیزی که انتظار میرفت میرسیم
    اخیرا همه بازی ها با یه مشکلاتی عرضه میشن که با یه تاخیر کوچیک رفع میشه نمیدونم جریان چیه

    ∞sky reaperTahaicDr.Ali
  • Javad گفت:

    ممنون بابت نقد.خسته نباشید.امیدوارم که بازی با آپدیتهایی که براش میاد کاملتر بشه و X دارا حالشو ببرن.
    راستی سایت بغلی به اسپایدرمن ۹.۵ داده.اونم بازی فوق العادیه.ps دارا حالشو ببرن.

    Tahaicsky reaper
  • Love Game گفت:

    ممنون میشم اگه ی تایمی بازیی برا نقد نبود Deadlight director cut رو نقد کنید قدیمی هست ولی هنوزم به نظرم ارزش تجربه زیادی داره که خیلیا ازش جا موندن هرجا اسم بردم کسی نشناخت
    بازی کوتاهیه زود میشه نقدش کرد
    شیش بار تمومش کردم به نظرم بعد از مدتی دوباره نصب کنید بازم ارزش تکرار داره

  • Datkknight گفت:

    ما برای نقدر کردنتون تعیین تکلیف نمیکنم کسی تعیین نکرده چجوری نقد کنه
    مثلا نظر من اینه که فقط نظر خودمه
    اگه میخواهید نظرتون را با نمره نشون بدید که موضوع فرق داره ولی اگه با نمره میخواید بد بودن یا خوب بودن بازی نشون بدید به مخاطب اصلا نباید نظر شخصی و سلیقه رو بیاید وسط
    و حرفی که میزنم صرفا نظرمه و تعیین و تکلیف نمره دادنتون نیست ولی
    بهرحال بابت مقایسه فورز و اسپایدرمن معذرت میخوام

    ThunderDoomPRINCESS MERRILTahaic
  • Ali گفت:

    سلام خسته نباشید نقد بسیار خوبی بود ممنون ازتون
    توجهم رو جلب کرده اما خب سیستم مورد نیازشو ندارم و مثل اینکه رو پیسی مشکل فنی داره یا شاید هم اشتباه میکنم.
    یه جای تو نقد نوشتید انتقاب.. به هر حال بازم ممنون از نقد

    Tahaic
  • Master Chief گفت:

    بازی با چند تا آپدیت حتما بهتر میشه نقد خوبی بود

    Tahaic
  • ARTHUR MORGAN گفت:

    منطق گیمفا:

    فورزا موتور اسپرت با کتاب ۸۳ : ۸/۸

    اسپایدر من ۲ با کتاب ۹۱ : ۸

    TahaicFume knightHamedMaster Chief
  • injaneb گفت:

    یه سوال برام پیش اومد:
    این بازی و Forza horizen جفتشون مال xbox هستن،
    نقطه تفاوتشون کجاس که باعث میشه یه کاربر اینو بخره، یکی اونو (شایدم جفتشون رو)؟

    Tahaic
  • lie?no گفت:

    پس برو به گرن توریسمو هم گیر بده چون اونم از اسپایدر من بیشتر نمره گرفته

    Tahaic
  • lie?no گفت:

    خسته نباشید به آقای رضایی بابت نقد 🌹

  • این نسخه یکم نچسب بود. مثله سریهای قبلیش کلاسیک تر یا شاد تر هم نبود تمش . گرند توریسمو رو ایندفعه بیشتر دوست داشتم

    Tahaic
  • Mehdi1984 گفت:

    واقعا چتونه
    بازی که از نطر گرافیکی یکی از بنچمارکای ایکس باکس رو با سریز اس بررسی میکنن؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    TahaicMrHill93
  • بازی بدی نیست اما اونی که قول دادن نیست یادمه وقتی اولین بار تریلر معرفی نشون دادن دهنم کج شده بود

    Tahaic
  • چطور نسل نهی که نتونسته پوشش گیاهی رو درست در بیاره یه هوای بارانی و یه آسفالت رو طبیعی در بیاره ؟ این عکس درایوکلابو با همین فورزا مقایسه کن اگه فورزا گرافیکش نسل نهع با این حساب این نسل یازده هست
    https://www.uplooder.net/img/image/44/cede91451f52ca73a3e25f8f02e2d902/hq720.jpg

    https://www.uplooder.net/img/image/68/c451263d19de211eb4134ce248d5aa2a/Driveclub-1.jpg

    Tahaic
  • بله
    فورزا موتوراسپورت یکبار دیگه با اقدار برگشته..
    بهشتی به ژرفای خیال برای عاشقان سبک ریسینگ حرفه ای..
    امتیاز دادن به این بازی برای من و امثال بیهوده است..
    ازیرا تورن تن هیچ وقت برای بازیهاش کم نگذاشته..
    ..
    دوستانیکه اصلا سبک ریسینگ حرفه ای رو نمیشناسن چرا باید بیان نظر بدن؟
    حتی اگه نظر مثبت هم بدن به هیچ وجه نظرشون قابل قبول نیست!
    فقط کسانیکه بازیهای سبک ریسینگ شبیه ساز رو با دل و جان بازی میکنن و برای سبک رانندگی واقعی ارزش قائل هستن و فن ریسنگ حرفه این نظراتشون در اینجا قابله..
    حتی اگه نظر منفی بدن!
    مرسی گیمفا

    مهدی رضاییTahaic
  • kingp گفت:

    بخلطر اینکه این بازی باید نسخه اصلی خرید نقد رو خوندم واقعا نقد ضعیفی بود
    یک فورزا باز قدیمی به همچین مواردی که تو نقد اشاره شد اولویت نمی دهد
    چرا ؟
    ۱- در جاهای دیگر اشاره شده این بازی جهت تجربه باید اتصال به اینترنت با فیلتر شکن باشه که نگفتید
    ۲- بخش کریر یا تک‌نفره بازی چطوره ؟ جزئیاتش به چه شکله ؟
    چطور دسته بندی شده چطور لول بندی شده
    ۳- آیا مثل نسخه قبلی یعنی ۷در تک‌نفره در همه بخش ها ماشین ها آزاد هستن یا نه باید بخری؟ که این خیلی مهمه اگر آزاد باشن یعنی بازی بقول معروف سرسریه
    ۴- سیستم تصادف بازی مثل قبل باضعف یعنی رو پیچ هه میتونی با ۳۲۰ کیلومتر بزنی پشت تمام ماشین ها و سپس در پیست ادامه بدی تا اول بشی و اگر مشکلی هم پیش اومد فلش بک بزنی
    فقط یه چیزی مد شده می‌نویسن سیستم هندلینگ و صداگذاری خودرو فلان حالا انگار واقعی سوار شدیم یا میخوایم بشیم
    اصل باید ببینیم گیم پلی این بازی در قیاس با نسخه های قبلی مثل موتوراسپورت ۳ درگیر کننده ست ؟یا خیر تا جایی که یک گیمر قدیمی یادش میاد موتور اسپورت اولویتش مسابقات آنلاین نبود

    MinecrosoftTahaic
    • Tahaic گفت:

      فیلترشکن نمیخواد عزیزم خودتو حرص نده

      Minecrosoft
    • نسخه اصلی رو خرید؟ متوجه شدید چی گفتید اصلا؟ بازی هم برای خرید هس و هم در گیم پس.
      ۱- سابقه ی من توی ویدئوگیم و بازی های ورزشی مشخصه دوست عزیز. همه ی کاربرا اما فورزا باز قدیمی نیستن و باید موارد بیشتری رو براشون توضیح داد. زبان نقد باید قابل فهم باشه و ادعای شما فقط توی جمع رفقاتون خوبه
      ۲-بازی نیاز به اتصال به هیچ گذر از فیلتری نداره. اطلاعات غلط بهتون رسوندن
      ۳- لول بندی و دسته بندی کامل توضیح داده شده توی نقد به طور دقیق. بخش کریر هم کاملا توضیح داده شده. مشکل از خوندن خودتونه
      ۴- خیلی واضح گفته شده ماشین ها باید خریداری بشن و حتی در مورد تخفیف های فروشگاه هم توضیح داده شد.
      ۵- فلش بک نه Rewind. که اون هم گفته شده وجود داره توی تک نفره و درجه ی سختی نرمال. تصادفات هم کاملا در طول نقد توضیح و بررسی شد.
      ۶- از نقاط قوت اصلی بازی بخش آنلاین هس و اولویت بازی هم تک نفره هم آنلاینه.
      دفعه‌ی بعد سعی کنید خوندن رو یاد بگیرید و بعد به ۳۶۰۰ کلمه مقاله توهین بی‌جا کنید.

      Tahaicرامینkingp
      • kingp گفت:

        سلام رفیق تشکر بابت پاسختون
        و در پاسخ به فرمایشتون باید گفت اولا من توهین نکردم
        انتقاد صریح و شاید تند بود . حالا اگر توهین برداشت شد معذرت میخوام ولی تحمل شما در انتقاد پذیری کمه

        ضمنا بازیش نکردم هنوز . پس اینکه اینترنت با فیلترشکن نمیخواد نکته مثبتی هست. ولی نمیدونم چرا اینقدر نمراتش تو استیم پایینه و قرمزه اگر میشه اینو توضیح بدید چرا به اصطلاح مردم بدشون اومده؟ از دید اونها چی باعث شده تهاجمی نمره پایین بدن تشکر .

        Tahaic
  • گرافیکش اصلا پیشرفت نکرده عکس اول شبیه ماکته

    مهدی رضاییTahaic
  • AbbasvaniA گفت:

    عرض ادب خدمت عزیزان
    اینکه مایکروسافت تلاش کرده در بهبود این عنوان شبیه ساز از استودیوی رقیب که عنوان شاهکار گرن توریسمو رو ساخته الگو برداری کنه بسیار جای تقدیر داره. ولی کافیه عزیزان یکبار عنوان ریشه دار سونی رو تجربه کنند تا مفهوم جذاب شبیه سازی، گرافیک، جزئیات، گستردگی و در نهایت احترام به مخاطب رو بهتر درک کنند. آیا فورزا تونسته به عناوین شبیه ساز اتوموبیل رانی مورد جدید و جذابی اضافه کنه؟ اگر جواب مثبت هست، تبریک به تیم مایکرو. ولی در این مقاله حداقل من چیز جدیدی که ندیدم به کنار، همچنان راه زیادی رو پیش روی مایکرو میبینم.
    با این حال تبریک به تیم مایکرو و طرفداران عزیزش امیدوارم لذت ببرید و حال کنید.

    Tahaic
  • Flora گفت:

    انصافا need for speed most wanted
    صد مبارزه به همه اینها رفته رفته جای پیشرفت پس رفت میکنن

نقد و بررسی بازی Forza Motorsport - گیمفا