معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

فیلم Sound of Freedom نه تنها یکی از تلخ‌ترین محصولات هالیوود طی یک دهه اخیر می‌باشد، بلکه با الهام از رخدادی واقعی، روایتی شوکه‌کننده ولی تاثیرگذار را پدید آورده است.

پیش از مطالعه این مطلب و معرفی با یکی از تلخ‌ترین فیلم‌های ساخته شده طی یک دهه اخیر سینما، باید به شما بگویم که هر موجود خبیث و شرور و بی‌رحمی که در فیلم و داستان‌های تخیلی و ترسناک دیده‌اید را کنار بگذارید؛ هیچ موجودی در جهان هستی ترسناک‌تر و هراس‌انگیزتر از بشریت نبوده و نخواهد بود. بشریتی که با بی‌رحمی تمام دست به انجام شرارت‌هایی می‌زند که حتی در قوه تخیل نویسندگان نیز نمی‌گنجد.

در معرفی فیلم این هفته به سراغ اثری برگرفته از اتفاقات کاملاً واقعی رفته‌ایم که هالیوود برای دیده نشدن آن دست به انجام هر کاری زده است. اثری که واقعیت‌های تلخی از دنیای کثیف ما انسان‌ها را بدون هیچ ابایی به معرض نمایش گذاشته و در انتخابی کاملاً برنامه ریزی شده و ارزشمند، بازیگری را در قامت نقش اصلی قرار داده که بارها و بارها در مصاحبه‌های خود نسبت به حقایق پشت پرده هالیوود صحبت کرده و به همین سبب نیز طی سال‌های اخیر پس از هنرنمایی تماشایی در مجموعه تلویزیونی Person of Interest (مظنون) به عضوی از لیست سیاه هالیوود تبدیل شده است.

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
  • نام فیلم: Sound of Freedom
  • نام فیلم به فارسی: صدای آزادی
  • ژانر: درام و اکشن
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • کارگردان: آلخاندرو مونته‌برده
  • بازیگران: جیمز کاویزل، میرا سوروینو و بیل کمپ
  • مدت زمان: ۱۳۱ دقیقه
  • محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

در ابتدای مطلب اشاره کردم که هیچ موجود زنده‌ای را نمی‌توان پیدا کرد که ترسناک‌تر و شرورتر از انسان جلوه پیدا کرده باشد. انسانی که در کمال خونسردی می‌تواند دست به جنایت‌های غیرقابل تصوری بزند که حتی در داستان‌های فانتزی نیز نویسندگان جرات به تصویر کشیدن آن‌ها را نخواهند داشت.

فیلم تلخ ولی تاثیرگذار Sound of Freedom با بهره‌گیری از سلسله وقایع کاملاً واقعی، داستانی را روایت می‌کند که اثباتی بر وجه تاریک بشریت خواهد بود. داستانی حول محور آزاردهندگان کودکان که عملاً یک تجارت میلیاردی را در سراسر جهان اداره کرده و به شیوه‌های مختلف دست به ربودن کودکان معصوم و بی‌گناه در نقاط مختلفی از جهان زده تا بتوانند از آن‌ها برای خواسته‌های کثیف خود سوءاستفاده نمایند تا در نهایت یک قهرمان واقعی به پا خواسته و برای نجات حتی ۱ کودک هم که شده، به جنگ با این تجارت غیرقابل تصور برود.

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

فیلم Sound of Freedom با آوازخوانی دختربچه‌ای معصوم آغاز می‌شود که از طرف یک شرکت بی‌نام و نشان، نماینده‌ای به خانه‌شان فرستاده شده و از پدر این کودک خواسته می‌شود تا حضور وی را در مد و فشن کودکان اجازه دهد. مسئله‌ای که سبب شده تا پدر داستان به همراه دختر و پسر کوچک خود راهی به اصطلاح مکانی شود که این شرکت وظیفه عکس‌برداری از کودکان را دارد. جایی که در نهایت مشخص می‌شود یک مکان دروغین بوده تا افرادی ناشناس بتوانند دسته‌ای از کودکان را بربایند.

در ادامه با قهرمانی به نام تیموتی بالارد آشنا می‌شویم. ماموری آمریکایی که وظیفه دارد تا به پرونده‌های مرتبط با آزارگران کودک پرداخته و علی‌رغم این که چنین مسیری روح و روان وی را به معرض نابودی کشانده اما موفق شده تا بیش از ۲۰۰ تبهکار مرتبط با جرائم کودکان را دستگیر نماید. ماموری که به زیباترین شکل ممکن توسط جیمز کاویزل نقش آفرینی شده که اگر هالیوود به مانند امروز با سیاست‌های کثیف به تباهی کشیده نشده بود، قطعاً کسب جایزه اسکار را می‌توانستیم برای وی در نظر بگیریم.

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

نکته‌ای که تیموتی بالارد علی‌رغم دستگیری ۲۰۰ و خورده‌ای مجرم در دستیابی به آن ناکام مانده، پیدا کردن کودکان بی‌گناهی است که بازیچه دست انسان‌های کثیف در تجارتی میلیاردی بوده‌اند. با این حال پس از دستگیری یکی از تازه‌ترین مظنونین این دست از پرونده‌ها، او تصمیم می‌گیرد تا شانس خود را امتحان کرده و تا جای ممکن این کودکان را خود شخصاً نجات دهد.

خواسته‌ای که دولت آمریکا مانع همکاری با او شده و تیموتی بالارد مجبور می‌شود تا به تنهایی عازم کشور کلمبیا شده و برای پیدا کردن دختربچه‌ای که در آغاز داستان با او آشنا شدیم، تلخ‌ترین ماموریت زندگی خود را تجربه نماید. ماموریتی که حاوی اتفاقاتی بسیار شوکه‌کننده و وحشتناک بوده که حتی چنین مامور باتجربه و حرفه‌ای را به گریه خواهند انداخت. با این حال قولی که او به برادر کوچک این دختر در هنگام نجات وی داده سبب می‌شود تا در این مسیر طاقت‌فرسا تسلیم نشده و با افرادی به مقابله بپردازد که می‌توانند راه بازگشتی برای وی باقی نگذارند.

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

به طرز جالبی هالیوود و رسانه‌های مرتبط با این صنعت تلاش بی‌وقفه‌ای انجام دادند تا از تبلیغ Sound of Freedom پرهیز کرده و مخاطب را نسبت به شناخت یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما، باز دارند. با این حال به مانند همیشه، حقیقت پشت ابر نمانده و اثری با کمترین تبلیغ و شوی رسانه‌ای موفق شده تا در زمان اکران خود فروش شگفت‌انگیز ۲۳۰ میلیون دلار را به ثبت برساند که نشان از درک بالای مردم نسبت به یافتن حقیقت دارد.

فیلم Sound of Freedom بدون هیچ واهمه و ترسی واقعیاتی را به معرض نمایش می‌گذارد که هر انسان عاقل و بالغی باید نسبت به آن شناخت پیدا کرده و کودکان اطرافش را نسبت به انسان‌نماهای کثیف و شرور در امان نگه دارد. اثری که از هنرنمایی استادانه و بسیار واقعی جیمز کاویزل بهره گرفته و تنها بازی چشمان او کافیست تا شما را تحت تاثیر قرار دهد. بماند که در کنار هنرنمایی این بازیگر مورد احترام و شجاع، داستان و شیوه روایتی را داریم که اگر حق و انصافی در میان باشد، لایق دریافت جوایز بسیاری در پایان سال خواهد بود.

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

در پایان باید گفت در سالی که باربی و ابرقهرمانان و شیوه تولید نخستین بمب اتم تمامی توجهات رسانه‌ها و سینماگران را به خود اختصاص داده‌، با جرات می‌توان گفت که فیلمی باارزش‌تر و آموزنده‌تر از Sound of Freedom نمی‌توان پیدا کرد که حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و چشم مخاطبینش را با واقعیات بسیار تلخ و زننده‌ای باز خواهد کرد. امید می‌رود که مخاطبین پس از تماشای Sound of Freedom درس گرفته و در قبال امنیت و آرامش کودکان بیش از پیش حساسیت به خرج دهند.

منبع: گیمفا

SirAmirEloise~Cambyses The ThirdDARKSIRENSami 227neo loyedابومسلمRoyalknightAMIR WAZOWSKIMohamad4AIliyafarhadqpDaniallox😃Final seyedfoolbutseeker𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)meysambunitedmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا
معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • united گفت:

    بعد مدت های یه فیلم کاملا با ارزش دیدم
    واقعا به این فیلم کم لطفی شده
    احساسات ادمو زنده میکنه از بس فضاسازی خوبی داره
    داستان هم که عالی و واقعی بود من اولش فکر کردم فقط الهام گرفتس
    نمیدونم در وصف اون ادمای کثیف چی بگم و همینطوری در وصف یک ادم با شرفی مثل تیم
    تو دیدنش شک نکنید

    Eloise~Cambyses The ThirdMehran.Baneo loyedابومسلمRoyalknightAMIR WAZOWSKI.Rockdark_knight11Iliyamore
  • ممنون آقای عسگری.

    رفت تو لیست تماشا🙂

    Cambyses The Thirddark_knight11RoyalknightAMIR WAZOWSKIDaniallox😃
  • M گفت:

    فیلم به لحاظ کیفی متوسطه ولی به خاطر اهمیت سوژه دیدنش خالی از لطف نیست

    Mahdi SamCambyses The ThirdRoyalknightAMIR WAZOWSKIDaniallox😃
  • neo loyed گفت:

    فکر نمیکردم همچین موضوعی داشته باشه فکر میکردم از این کلیشه ای ها باشه که میره دنیا نجات میده یه تنه ، اما انگار یه الماسیه که این وسط سعی میکنن قایمش کنن (در سالی که باربی و ابرقهرمانان و شیوه تولید نخستین بمب اتم تمامی توجهات رسانه‌ها و سینماگران را به خود اختصاص داده‌).

    Mehran.BaRoyalknightAMIR WAZOWSKI
  • Zabi گفت:

    این فیلم را دیدم، متاسفانه بر اساس واقعیت هست به جز بخش انتهایی اش که در واقعیت به خوبی فیلم پیش نمیره. عوامل واقعا دغدغه مند بوده اند و علیرغم سنگ اندازی های جهت دار دیزنی و سایتهای رتبه بندی فیلم، مردم خوب دور و بر فیلم رو گرفتن و بالا آوردنش.

    فیلم یه جاهایی زیادی دراماتیزه و هندی میشه که به نظرم بهتر بود کمی نرمال تر بهش پرداخته بشه ولی در کل فیلم به هدفش که آگاهی بخشی در خصوص دزدی و قاچاق گسترده ی کودکان در جهان، اعلام گسترش وسیع برده داری در دوران کنونی علیرغم تصور عامه، و هشدار به والدین و مردم هست رسیده است.

    این فیلم کار دیگری هم کرد که میتونه پیام مهمی برای همه مخاطبین هالیوود باشه، و اون نشان دادن چهره فاسد و شاید دستان آلوده پشت کمپانی های بزرگ و سوء استفاده هالیوود از سیستم رتبه بندی و امتیاز دهی فیلمها برای پایین کشیدن فیلمهایی است که دوست ندارد دیده شوند. و نقش حمایت مردمی در رو سیاه کردن اینگونه تبانی های شرکتی. جالبه که بدونیم که در گزارشی که در سال ۲۰۰۱ توسط مجله فوربس منتشر شد (۲۲ سال قبل) بیش از هفتاد درصد صنعت پ و ر ن اون دوران در اختیار دو هولدینگ مطرح هالیوود بوده که در اون زمان بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار میشده و این میتونه دلیلی بر نارضایتی هالیوود از انتشار چنین فیلمهایی بشه.

    Mahdi SamEloise~Cambyses The ThirdRoyalknightAMIR WAZOWSKI.RockIliyaDaniallox😃
  • Daniallox😃 گفت:

    فیلمه تلخی بود
    اکشناش هم واقعی بود یا جنبه خیالیم داشت

    Cambyses The Thirdevgeny grinko
  • Daniallox😃 گفت:

    الان چه ربطی به ابرقهرمانی و باربی داشت
    اونجا مثل ایران نیست هر چی رو بزارن بچشون ببینه

    Mahdi Samelilastofus
  • .Rock گفت:

    فیلم بسیار خوبی بود و واقعا وحشتناک که تو دنیا چه جنایتهایی داره انجام میشه.اون بچه ها بعد از نجات هم دیگه اون آدم سابق نمیشند متاسفانه

    Cambyses The Third
  • کامنت اسپویل:
    چیزی که دوست داشتم خبری از انفجار نبود حتی توی فیلم های زندگینامه ای عادت کردیم بزرگنمایی ببینیم که طرف با یک جمله هوشمندانه همه رو دور میزنه یا تنهایی یک گردان رو نابود میکنه مثلا فیلم گرگ وال استریت کاملا مشخصه وقایع بهطرز سینمایی طوری بزرگنمایی شدن یا فیلمی دیدیم به نام fighiting with my family درباره یک ستاره کشتی کج چون خودم نوجوونی دنبالش میکردم برام عجیب بود که این جور که این فیلم میگه نبوده توی فیلم زندگگینمامه هالیوود خیلی دست میبره ولی اینججا اینطور نبود قسمت نجات این فیلم انتظار داشتم یک نفره کمپ رو به اتیش بکشه ولی همون چیزی اتفاق افتاد که تویدنیای واقعی هم ممکنه بیافته توی دل زمین دشمن بدون قهرمان بازی خاصی و نابود کردن کل دنیا تونست ناجی بشه
    نمره A+ از سینما اسکور نگم بی سابقه کم سابقه بود

    Mahdi Sam
    • چه ربطی داشت دقیقا؟ یکی الان بیاد بگه تیم استقلال فلانه مگه حتما اینه که طرفدار پرسپولیسه؟؟ شاید طرفدار ذوب آهن یا اصلا شموشک نوشهره!
      بنده خدا اومد گفت فاز نگیرید که غرب دیگه تهشه غرب این چیزا رو هم داره!! بعدا یارو شد عرب پرست؟؟ سطح گیمفا و کاربراش هر روز قوی تر میشه واقعا…..

      Cambyses The ThirdLady Apran
  • Ruby گفت:

    دیدن این فیلم برا همه واجبه

معرفی فیلم Sound of Freedom | جنبه‌های تاریک انسان - گیمفا